abonnement Unibet Coolblue
pi_185422710
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 12:35 schreef Mani89 het volgende:
Eens met Pat, kappen met kleurloze Bora klassementen rijden Bob.
Bora gaat naar de Giro met Konrad, Formolo en Majka. Wat is daarop jouw eerste reactie?
pi_185423382
quote:
Stel je voor: Remco Evenepoel wordt hier in 2025 wereldkampioen

De koers is van ons, dat zeker, maar ook een beetje van Rwanda. Want exact 25 jaar na de bloedigste genocide uit de recente wereld­geschiedenis stonden afgelopen week meer dan 1 miljoen Tutsi’s en Hutu’s opnieuw zij aan zij ­samen langs de kant van de weg. Het is de ­liefde voor de fiets die hen dichter bij ­elkaar brengt. En als straks het WK wielrennen naar Rwanda komt, staat het land helemaal op zijn kop.

Zondag 3 maart, iets over 13 uur. Met een grimas op het gelaat krasselen renners ­meter per meter naar boven op de steile kasseien. Stijgingspercentages tot 18 procent doen de benen vollopen. Het geluid van de supporters is oorverdovend, de stank van verbrande versnellingsbakken hangt als een walm tussen de huizen. Nee, we staan niet op de Muur van Geraardsbergen, maar bovenop zijn al even uit de kluiten gewassen Rwandese broer: de Muur van Kigali. Want de koers mag dan vooral van ons zijn, ze is toch ook een beetje van Rwanda. Dat is overduidelijk nadat ik de voorbije week in de volgwagen tussen kopgroep en peloton naar alle uithoeken van het Oost-Afrikaanse landje werd gekatapulteerd tijdens de achtdaagse Ronde van Rwanda. Nu zijn de Europese ­renners wel wat gewoon van in de Vlaamse klassiekers en de bergetappes in de Tour, maar de overrompeling die ze meemaakten op hun tocht langs onder meer Musanze, Rubavu en Karongi heeft hen toch verrast.

Op bijna elke plek van het in totaal 953 kilometer tellende parcours stond een uitzinnige massa, rijen dik, te schreeuwen, te zingen en te dansen. Meer dan 1 miljoen supporters in totaal. Met de Muur van Kigali op de slotdag als ­orgelpunt. Een joelende menigte, met mensen op daken en in ­lantaarnpalen om toch maar een glimp te kunnen opvangen van het passerende wieler­circus.

Opvallend: Hutu’s en Tutsi’s – al zijn die termen in het land ondertussen verboden – staan er zij aan zij te supporteren voor alle Rwandese renners, ongeacht hun etniciteit. “Als ik mensen rekruteer voor mijn bedrijf, word ik bij 90 van de 100 sollicitaties geconfronteerd met iemand die een naaste verloren heeft in de volkerenmoord van 1994”, zegt Ivan Wulffaert, de Belgische CEO van het Rwandese biermerk Skol en de grote geldschieter van de Ronde van Rwanda. Vlakbij de finish van de zesde etappe hangt in een kerkje, waar destijds 50.000 mensen op één dag werden afgeslacht, het bloed nog letterlijk aan de muren. “De trauma’s van toen zijn nog duidelijk aanwezig. Maar de koers brengt de Rwandezen wel opnieuw bij elkaar. Het helpt de diepe wonden, die geslagen zijn, stilaan mee te helen. Dat is de universele kracht van sport.”

Weinig cowboys
“De brede boulevards van Kigali zouden het gedroomde parcours vormen voor een zeer snelle, maar lastige wegwedstrijd op het WK”
De Rwandezen hadden afgelopen week echter weinig reden tot juichen. Wonnen de thuisrijders de voorbije vijf edities nog, dan werden ze dit jaar van het kastje naar de muur gefietst. Slachtoffers van de toegenomen professionalisering van hun eigen koers. De Ronde van Rwanda promoveerde dit jaar naar het statuut van een UCI-wedstrijd van het niveau 2.1, hetzelfde statuut als bijvoorbeeld de Ronde van Argentinië of van Valencia. Die promotie bracht voor het eerst ook Europese topteams naar het hart van Afrika. Zoals het Astana van eindwinnaar ­Merhawi Kudus en het Franse Direct Energie, dat met kopman Rein Taaramaë (tweede in het eindklassement) afzakte naar Rwanda. “Wij zijn hier met onze ploeg omdat ik er van overtuigd ben dat Afrika de motor zal zijn achter de nieuwe groei van het wiel­rennen”, meent Jean-René Bernaudeau, de ervaren Franse teammanager van Direct Energie. “En daar wil ik vanop de eerste rij getuige van zijn. Ik ben er zeker van dat er volgend jaar nog een paar grote ploegen extra naar hier zullen afzakken.”

Belgische wielervoorzitter Tom Van Damme, voor het derde jaar op rij aanwezig in Rwanda, hoopt dat volgend jaar ook de Belgische teams de stap durven zetten naar hier. “Dit is de perfecte plaats voor jonge Belgische klimtalenten om te wennen aan het niveau. De etappes zijn niet te lang, bevatten flink wat hoogte­meters en de cols in het land van duizend heuvels gaan vaak ­boven de 2.000 meter.”

Schrik om in een ongeorganiseerde chaos terecht te komen hoeven de Belgen alvast niet te hebben.

De Ronde van Rwanda staat qua professionaliteit mijlenver voor ten opzichte van de andere rittenkoersen op het Afrikaanse continent. Een ­hele week lang waren er nauwelijks incidenten of valpartijen in het peloton. Hier geen thuisrenners die twintig kilometer aan de klink van de ­auto van de wedstrijdjury ­mogen hangen om de etappe te winnen, zoals in sommige andere Afrikaanse landen weleens gebeurt. De zeldzame cowboys onderweg – een politiewagen die plots voor ons in een afdaling in het midden van de weg stopt om sigaretten te kopen en een stel lokale persjongens die zich in een verroeste Toyota zonder toelating bergop tussen kopgroep en peloton manoeuvreren – kregen er flink van langs.

Nog een opmerkelijk tafereel: direct na afloop van elke etappe, klommen de jongens van Astana over de afsluiting van de vipruimte aan de finish om samen een Skol-biertje te nuttigen. Met een grote smile op hun gezicht. Reden om te klagen hadden ze immers niet. De wegen liggen er beter bij dan in Europa. De hotels zijn prima. De organisatie die in handen is van ex-medewerkers van de Tour de France staat op punt. En door de grote hoogte waarop gekoerst wordt, zijn de temperaturen aanvaardbaarder dan in pakweg Australië of Qatar. Rwanda is ook een relatief stabiel en veilig land.

“UCI-voorzitter David ­Lappartient heeft gezegd dat het WK wielrennen in 2025 in principe naar een Afrikaans land zal gaan, als er een deftig bod komt”, zegt Tom Van Damme. “Lappartient is op mijn aanraden vorig jaar naar Rwanda gegaan en hij bevestigde toen wat ik hem al had verteld: dit land kan in 2025 klaar zijn om een WK te organiseren. Maar het zal allicht wel moeten afrekenen met concurrentie uit Marokko en Zuid-Afrika. Ik zou het mooi vinden als Rwanda het haalt. Dit is het hart van Afrika. De brede boulevards van Kigali zouden het gedroomde parcours vormen voor een zeer snelle, maar lastige wegwedstrijd. En aan het prachtige Kivumeer kan je de tijdritten organiseren.”

“De trauma’s van de bloedige genocide van 1994 zijn nog duidelijk aanwezig. Maar de koers brengt de Rwandezen wel opnieuw bij elkaar”
Ivan Wulffaert formuleert het zo: “De organisatie van het WK wielrennen in 2025 kan Rwanda enkel ontsnappen als er een land is dat ongelofelijk veel miljoenen op ­tafel legt.” Stel je voor: Remco Evene­poel die een gooi doet naar de regenboogtrui op de finale beklimming van de Muur van Kigali. Het zou de Rwandezen alweer een ­tikkeltje dichter bij elkaar brengen.
  woensdag 6 maart 2019 @ 07:25:41 #4
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_185423435
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 01:05 schreef wimderon het volgende:
[..]

Bora gaat naar de Giro met Konrad, Formolo en Majka. Wat is daarop jouw eerste reactie?
Zouden 3 etappe-overwinningen kunnen worden. Maar het wordt eerder 9,11,17 in klassement.
  woensdag 6 maart 2019 @ 10:42:06 #5
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_185425796
Stofhappen zaterdag. ;(
Put these foolish ambitions to rest.
pi_185426112
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 01:05 schreef wimderon het volgende:
[..]

Bora gaat naar de Giro met Konrad, Formolo en Majka. Wat is daarop jouw eerste reactie?
Die mogen allemaal op kop rijden voor Ackermann uiteraard _O_
pi_185428502
Valv.
pi_185432146
Tommeke, Karl, Sep en Oli vanavond aan tafel bij Van Zucht.
pi_185433699


pi_185433830
? Hebben ze de rechten dan?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_185433904
quote:
José gaat op schoolreis met Miesjel neem ik aan?
pi_185433928
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2019 17:25 schreef franklop het volgende:
? Hebben ze de rechten dan?
Van de Strade wel ja. Maar om dan Nys 2 uur lang open deuren in te laten trappen.

En speciaal voor @showtimer voorafgaand de vrouwen met Van Gucht.
pi_185433963
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 17:27 schreef showtimer het volgende:
[..]

José gaat op schoolreis met Miesjel neem ik aan?
Jup, Nys zit zondag ook nog bij Monseré.
pi_185434053
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 17:28 schreef wimderon het volgende:
[..]

Van de Strade wel ja. Maar om dan Nys 2 uur lang open deuren in te laten trappen.

En speciaal voor @:showtimer voorafgaand de vrouwen met Van Gucht.
Wat moet ik hier mee?
  Moderator woensdag 6 maart 2019 @ 17:40:01 #15
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_185434142
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 17:35 schreef showtimer het volgende:
[..]

Wat moet ik hier mee?
Kijken. Genieten.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_185434210
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 17:40 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]

Kijken. Genieten.
Op mute? Ben wel benieuwd wie er bij HomeOfCycling tot de meisjes is veroordeeld tegenwoordig.
  Moderator woensdag 6 maart 2019 @ 17:46:57 #17
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_185434262
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 17:44 schreef showtimer het volgende:
[..]

Op mute? Ben wel benieuwd wie er bij HomeOfCycling tot de meisjes is veroordeeld tegenwoordig.
Mariëtte Pakker.
pi_185434345
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2019 17:46 schreef Slobeend het volgende:
[..]

Mariëtte Pakker.
Is dat zo?
  Moderator woensdag 6 maart 2019 @ 17:59:55 #19
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_185434598
quote:
10s.gif Op woensdag 6 maart 2019 17:59 schreef Slobeend het volgende:
[..]

Nee joh.
[ afbeelding ]
  woensdag 6 maart 2019 @ 19:03:40 #21
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_185435704
FirstCycling twitterde op woensdag 06-03-2019 om 17:27:16 We thought it might happen and it has. @oscarsevilla76's win in the @VueltaChiloe prologue makes him the 29th rider to reach 100 wins in our database. He is only the 2nd Spanish rider to do so, the other being @alejanvalverde. #vueltaachiloé https://t.co/wzwT9oFKnn reageer retweet
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Moderator donderdag 7 maart 2019 @ 14:34:14 #22
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_185452611
DigitalNomadPCS twitterde op donderdag 07-03-2019 om 09:00:43 Nu in de kiosk @fietsmagazine No 3. met een interview met ene Stephan van der Zwan. De man achter @procyclingstats, een onuitputtelijke bron van wielerkennis. https://t.co/GFnPOHoYph reageer retweet
#rijenvoordekiosk
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator donderdag 7 maart 2019 @ 14:38:31 #23
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_185452700
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 14:34 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
DigitalNomadPCS twitterde op donderdag 07-03-2019 om 09:00:43 Nu in de kiosk @:fietsmagazine No 3. met een interview met ene Stephan van der Zwan. De man achter @:procyclingstats, een onuitputtelijke bron van wielerkennis. https://t.co/GFnPOHoYph reageer retweet
#rijenvoordekiosk
Het is een plaag dat blaag.
  Moderator donderdag 7 maart 2019 @ 14:42:55 #24
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_185452772
Mongolenbeffer LTD gaat tussendoor overigens volle bak omerta:

quote:
“Als wegkapitein tijdens de Giro d’Italia van 2017 heb ik meerdere stevige gesprekken met hem moeten voeren. Meneer wilde naar huis, omdat zijn vriendin een bloedneus had. Hij verpestte de sfeer in de ploeg, terwijl we bezig waren met iets moois en unieks. De Gíro winnen. Maar nee, ik maakte dat wielrennen allemaal te belangrijk en er was meer in het leven dan fietsen.”
De zondaar zal geschoffeerd en vernederd worden. Er deugde altijd al niets van die hele Preidler. Vreemde jongen, lag nooit lekker. Gewoon de zoveelste idioot die het imago van de sport probeert te verneuken. Dat we daar niets van hebben gehoord terwijl hij nog in dienst van Sunweb reed is dan weer een kleine kanttekening. Wegkapitein Ten Dam is geschokt, boos, kwaad en wantrouwig. Dat was hij overigens niet toen hij de bloedzakken van Thomas Dekker moest opruimen, maar dat geheel terzijde.

Ik denk ook niet dat we in zijn columns veel gaan lezen over de misdragingen van zijn nieuwe ploeggenoten Van Avermaet, Ventoso en De la Parte in het verleden. We kunnen alleen maar wachten op het moment dat Ricci Zoidl voor de bijl gaat, dat moet dan helemaal een prachtige column opleveren.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  donderdag 7 maart 2019 @ 14:51:08 #25
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_185452930
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 14:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Mongolenbeffer LTD gaat tussendoor overigens volle bak omerta:[..]

De zondaar zal geschoffeerd en vernederd worden. Er deugde altijd al niets van die hele Preidler. Vreemde jongen, lag nooit lekker. Gewoon de zoveelste idioot die het imago van de sport probeert te verneuken. Dat we daar niets van hebben gehoord terwijl hij nog in dienst van Sunweb reed is dan weer een kleine kanttekening. Wegkapitein Ten Dam is geschokt, boos, kwaad en wantrouwig. Dat was hij overigens niet toen hij de bloedzakken van Thomas Dekker moest opruimen, maar dat geheel terzijde.

Ik denk ook niet dat we in zijn columns veel gaan lezen over de misdragingen van zijn nieuwe ploeggenoten Van Avermaet, Ventoso en De la Parte in het verleden. We kunnen alleen maar wachten op het moment dat Ricci Zoidl voor de bijl gaat, dat moet dan helemaal een prachtige column opleveren.
Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten _O_
  donderdag 7 maart 2019 @ 15:05:03 #26
14505 OProg
A Life in Music
pi_185453176
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 14:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Mongolenbeffer LTD gaat tussendoor overigens volle bak omerta:[..]

De zondaar zal geschoffeerd en vernederd worden. Er deugde altijd al niets van die hele Preidler. Vreemde jongen, lag nooit lekker. Gewoon de zoveelste idioot die het imago van de sport probeert te verneuken. Dat we daar niets van hebben gehoord terwijl hij nog in dienst van Sunweb reed is dan weer een kleine kanttekening. Wegkapitein Ten Dam is geschokt, boos, kwaad en wantrouwig. Dat was hij overigens niet toen hij de bloedzakken van Thomas Dekker moest opruimen, maar dat geheel terzijde.

Ik denk ook niet dat we in zijn columns veel gaan lezen over de misdragingen van zijn nieuwe ploeggenoten Van Avermaet, Ventoso en De la Parte in het verleden. We kunnen alleen maar wachten op het moment dat Ricci Zoidl voor de bijl gaat, dat moet dan helemaal een prachtige column opleveren.
Topanalyse! _O_ _O_
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  donderdag 7 maart 2019 @ 15:13:29 #27
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_185453327
Sommige mensen kunnen beter gewoon niks zeggen.
  donderdag 7 maart 2019 @ 15:32:08 #28
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_185453765
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 14:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Mongolenbeffer LTD gaat tussendoor overigens volle bak omerta:[..]

De zondaar zal geschoffeerd en vernederd worden. Er deugde altijd al niets van die hele Preidler. Vreemde jongen, lag nooit lekker. Gewoon de zoveelste idioot die het imago van de sport probeert te verneuken. Dat we daar niets van hebben gehoord terwijl hij nog in dienst van Sunweb reed is dan weer een kleine kanttekening. Wegkapitein Ten Dam is geschokt, boos, kwaad en wantrouwig. Dat was hij overigens niet toen hij de bloedzakken van Thomas Dekker moest opruimen, maar dat geheel terzijde.

Was toch ook kamergenoot, vertrouweling en meesterknecht van Mensjov?
pi_185455046


@El-Stinho, sterf niet als opportunist.
  donderdag 7 maart 2019 @ 16:37:25 #30
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_185455073
Dat is wel een koopje zeg.
pi_185455220
quote:
Is Puck Moonen meer model dan wielrenster? Lief van Eli Iserbyt antwoordt op kritiek: “Ze mogen gerust eens komen meetrainen”

Elke wielerliefhebber kent haar op de één of andere manier, Puck Moonen. Maar het Nederlandse lief van veldrijder Eli Iserbyt vecht tegen de perceptie dat ze meer model dan wielrenster is. “De mensen die zich dat afvragen mogen gerust een keertje mee gaan trainen”, reageert ze gepikeerd.

Haar resultaten dit seizoen zijn nog niet om over naar huis te schrijven. In de Setmana Ciclista Valenciana werd ze 92ste in de eindstand, bij de Omloop Het Nieuwsblad haalde ze de finish niet voor de Lotto Soudal Ladies door onverwachte rugpijn.

“Ik moet het hebben van de kleinere wedstrijden, maar binnen nu en vijf jaar wil ik wel bij de wereldtop behoren”, zegt Moonen in een interview met BN DeStem. “Ik groei heel gestaag. Op Instagram en als wielrenster. Dafne Schippers kan je ook volgen in de media. Om te weten wat ik doe, is Instagram handig. Dat zal het verschil verklaren”, verwijst ze naar haar 323.000 volgers tegenover 246.000 voor de Nederlandse sprintkoningin.

Kritiek

Puck en Instagram, het is al jaren een uitstekende combinatie. Ook al begrijpt ze alle aandacht niet altijd. Zo heeft ze slechts enkele bikinifoto’s, waarvan ze weet dat die veel meer likes opleveren. “Maar dat wil niet zeggen dat ik meer bikinifoto’s ga posten. Foto’s moeten een beetje in de lijn zijn van waarmee ik bezig ben. En dat is vooral fietsen. Suzanne Schulting plaatst meer blotere foto’s dan ik. Die gaat er wel komen zo”, stelt Moonen.

De Nederlandse vecht intussen tegen de kritiek dat ze meer model dan wielrenster is. Ze wordt ook altijd opgevoerd als haar ploeg bijvoorbeeld nieuwe truitjes heeft. “De mensen die zich dat afvragen, mogen gerust een keertje mee gaan trainen. Dan ben ik benieuwd of ze het langer dan vijf minuten volhouden”, klinkt het. “De sponsor van de ploeg is ook blij met alle aandacht. Soms ga ik voor een sponsor met een groepje mannen fietsen. De eerste tien minuten gaat dat met veel bombarie en show. Daarna hoor je ze meestal niet meer zo.”

Intussen blijft Moonen dus ambitieus. “Het is lastig om te laten zien wat je eigenlijk in je mars hebt. Het is vervelend als mensen denken dat je dit doet voor de aandacht en niet voor de sport. Ik weet wel dat ik nu nog geen topper ben. Maar ik werk er wel heel hard voor.”
pi_185456433
quote:
6s.gif Op donderdag 7 maart 2019 16:35 schreef showtimer het volgende:
[ afbeelding ]

@:El-Stinho, sterf niet als opportunist.
Je weet wat ik gezegd heb.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
  Moderator donderdag 7 maart 2019 @ 17:52:19 #33
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_185456633
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 17:44 schreef El-Stinho het volgende:
[..]

Je weet wat ik gezegd heb.
Nee, dat weet niemand.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_185456898
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 17:52 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]

Nee, dat weet niemand.
Waarom zo vervelend.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
  donderdag 7 maart 2019 @ 18:08:54 #35
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_185457043
quote:
6s.gif Op donderdag 7 maart 2019 16:35 schreef showtimer het volgende:
[ afbeelding ]

@:El-Stinho, sterf niet als opportunist.
Boh. Hoe werkt opzeggen?
  donderdag 7 maart 2019 @ 18:10:23 #36
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_185457080
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 18:03 schreef El-Stinho het volgende:
[..]

Waarom zo vervelend.
Niet iedereen zit 24/7 online.
pi_185457101
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 18:10 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]

Niet iedereen zit 24/7 online.
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2019 21:46 schreef El-Stinho het volgende:
[..]

Ik beschouw mezelf niet als een opportunist. Veel gebruik zou ik niet maken van de Player, dus het is een simpele som. Jullie provoceren maar; ik trap er niet in.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
pi_185457132
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 17:44 schreef El-Stinho het volgende:
[..]

Je weet wat ik gezegd heb.
Ik zal het niet meer doen. :@
pi_185457137
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 18:08 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]

Boh. Hoe werkt opzeggen?
Een muisklik, zelfde als Netflix.
  donderdag 7 maart 2019 @ 18:14:19 #40
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_185457176
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 18:12 schreef showtimer het volgende:
[..]

Een muisklik, zelfde als Netflix.
Hmmmm, geen genak dus :D
pi_185457330
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2019 14:38 schreef Slobeend het volgende:
[..]

Het is een plaag dat blaag.
ProCyclingStats twitterde op donderdag 07-03-2019 om 17:54:17 Only one team still have to confirm their roster for #StradeBianche @StradeBianche https://t.co/wIYnjrIS4cEducation First but Rosters Last reageer retweet
Ik vind hem leuk.
pi_185457339
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
  donderdag 7 maart 2019 @ 18:25:35 #43
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_185457385
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 18:10 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]

Niet iedereen zit 24/7 online.
Stijn heeft geen leven.
  donderdag 7 maart 2019 @ 18:29:36 #44
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_185457458
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 16:45 schreef wimderon het volgende:
[..]

Van mij mag het hele damespeloton vol met Pucks.
  vrijdag 8 maart 2019 @ 09:48:51 #45
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_185472303
Tsja, het is een bewezen feit dat uiterlijk een rol speelt bij het krijgen van een baan, dus dat geldt ongetwijfeld ook voor een profcontract binnen een sport.
  Moderator vrijdag 8 maart 2019 @ 13:16:52 #46
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_185475901
Caicedo is boven water. :o
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_185476066
Nog twee dagen, jongens! Parijs tegen Nice.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
  Moderator vrijdag 8 maart 2019 @ 13:28:51 #48
362868 crew  Slobeend
of all places
  vrijdag 8 maart 2019 @ 13:34:36 #49
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_185476242
quote:
Komende zondag staat er bovendien een vermoedelijk interessantere wedstrijd op het programma in de vorm van de Gran Premio Larciano (tenzij waaiers in PN natuurlijk, maar ik heb de weersvoorspellingen nog niet bestudeerd).
Put these foolish ambitions to rest.
pi_185479562
Voor de liefhebbers van de NOS (die er niet zijn)

quote:
Het wielerseizoen bij de NOS

De NOS en de wielersport zijn al decennialang met elkaar verbonden. We kennen alle cols en kasseien en brengen ze tot in elke huiskamer. Ook dit jaar zijn we zo vaak als we kunnen weer live bij de grote koersen.

Om te beginnen de voorjaarsklassiekers, die zenden we in april allemaal rechtstreeks uit, van de Ronde van Vlaanderen tot Luik-Bastenaken-Luik. Daarnaast besteden we in samenvatting aandacht aan belangrijke koersen als Milaan-San Remo en de Scheldeprijs. Begin mei is het tijd voor de Giro d'Italia. Daarvan zenden we elke dag een ruime samenvatting uit. Eind mei gaan we live vanuit Ede, voor de Nederlandse Kampioenschappen.

De Tour de France is steevast een van de hoogtepunten in het NOS-wielerjaar. Deze zomer brengen we weer alle etappes live op televisie en de livestream, waarvan maar liefst acht van start tot finish. Met interviews en analyses aan de meet en 's avonds uitzendingen van NOS Avondetappe. Dione de Graaff en Herman van der Zandt blikken weer terug op de etappe van de dag met wisselende wielerkenners en gasten met een goed verhaal. Voor de radioluisteraars is de zomer ondenkbaar zonder Radio Tour de France.Ook nu zullen de tourartiesten weer uit de luidsprekers schallen, met alle bekende jingles en finishmuziekjes.

Later in het jaar zijn we er met de Europese kampioenschappen vanuit Alkmaar en de wereldkampioenschappen die dit jaar in Yorkshire plaatsvinden. Van de Ronde van Spanje zenden we doordeweeks een samenvatting uit, in de weekends komt de Vuelta rechtstreeks in beeld. Dus gaat u er deze zomer maar eens goed voor zitten.
leven zoals het leven is
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')