abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_185813184
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 20:32 schreef PrideoftheSouth het volgende:

[..]

Jij vindt dat je Cantillon mede verantwoordelijk mag houden voor de prijzen die distributeurs en handelaren rekenen? Prima, maar over dit punt verschillen we dan toch echt van mening.

Daarnaast wordt de marktprijs ook bepaald door schaarste, en dus moet je misschien even de capaciteit van Boon (ruim 30k hl) even afzetten tegen die van Cantillon (1700 hl).

Beste indicatie voor wat een product kost (in termen van kostprijs) is in dit geval toch echt de prijs aan de brouwerij.
Als ze de prijs lager zouden willen hebben dan zouden we als consument wel merken. Dat willen ze niet, ze hebben een prima, en ja, inderdaad schaars product, dus ik vind het prima dat ze er meer voor vragen maar in mijn ogen is Cantillon een duur bier, en duurder dan Boon, dat is goed betaalbaar. Dat er één plek is waar het drie euro kost verandert daar weinig aan.
pi_185816834
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 23:00 schreef johannes_vermeer het volgende:

[..]

Als ze de prijs lager zouden willen hebben dan zouden we als consument wel merken. Dat willen ze niet, ze hebben een prima, en ja, inderdaad schaars product, dus ik vind het prima dat ze er meer voor vragen maar in mijn ogen is Cantillon een duur bier, en duurder dan Boon, dat is goed betaalbaar. Dat er één plek is waar het drie euro kost verandert daar weinig aan.
In heel België joh
Net nog een bak gehaald in Antwerpen voor 3 per fles
  zondag 24 maart 2019 @ 08:21:41 #128
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_185817695
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 23:00 schreef johannes_vermeer het volgende:

[..]

Als ze de prijs lager zouden willen hebben dan zouden we als consument wel merken. Dat willen ze niet, ze hebben een prima, en ja, inderdaad schaars product, dus ik vind het prima dat ze er meer voor vragen maar in mijn ogen is Cantillon een duur bier, en duurder dan Boon, dat is goed betaalbaar. Dat er één plek is waar het drie euro kost verandert daar weinig aan.
Ik vind de vergelijking met Boon niet zo fair denk ik. Andere grootheden, en geen hype. Vergelijk de prijzen van Cantillon eens met die van 3F, ook aan de brouwerij. Beiden “schaars”, beiden hype. Dan durf ik wel te stellen dat Cantillon een hele bescheiden prijs rekent.
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_185820582
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 02:45 schreef Saind het volgende:

[..]

In heel België joh
Net nog een bak gehaald in Antwerpen voor 3 per fles
Geen idee, ben nog nooit in een Belgische shop geweest, dat is voor mij niet om de hoek. Ik kan alleen kijken naar prijzen die ik gezien heb bij winkels in Nederland of online, daar baseer ik mij op.

Blijkbaar verdubbelt de prijs dan zodra het de grens over gaat, volgens mij heb ik nooit gezegd dat ze dat niet mogen doen maar ik mag het dan nog wel vrij duur vinden. Als het hier 3 euro per stuk zou zijn zou ik dat inderdaad ook zeer vriendelijk geprijsd vinden. Ik neem aan dat jullie het ook niet kopen voor 6 euro per klein flesje als je weet dat de normale prijs 3 euro is.
pi_185821016
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 08:21 schreef PrideoftheSouth het volgende:

[..]

Ik vind de vergelijking met Boon niet zo fair denk ik. Andere grootheden, en geen hype. Vergelijk de prijzen van Cantillon eens met die van 3F, ook aan de brouwerij. Beiden “schaars”, beiden hype. Dan durf ik wel te stellen dat Cantillon een hele bescheiden prijs rekent.
Prijzen van 3F zijn ook wel logischerwijs gestegen met wat ze daar allemaal aan het doen zijn. Er komen allemaal hele toffe dingen aan daar ook en je voelt het geld al je portemonnee uitvliegen

Er komen nieuwe mandjes, kruiken, handgeblazen glazen, bergen nieuw bier. Gaat duur worden
  zondag 24 maart 2019 @ 12:34:01 #131
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_185821031
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 12:11 schreef johannes_vermeer het volgende:

[..]

Geen idee, ben nog nooit in een Belgische shop geweest, dat is voor mij niet om de hoek. Ik kan alleen kijken naar prijzen die ik gezien heb bij winkels in Nederland of online, daar baseer ik mij op.

Blijkbaar verdubbelt de prijs dan zodra het de grens over gaat, volgens mij heb ik nooit gezegd dat ze dat niet mogen doen maar ik mag het dan nog wel vrij duur vinden. Als het hier 3 euro per stuk zou zijn zou ik dat inderdaad ook zeer vriendelijk geprijsd vinden. Ik neem aan dat jullie het ook niet kopen voor 6 euro per klein flesje als je weet dat de normale prijs 3 euro is.
Ik woon aan de grens, dus ik haal sowieso 90% van mijn bier in België. :+
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_185821205
Over 3F gesproken

Gisteren een geuze uit 2006 van ze op



Uitzonderlijk niveau. Beetje dierlijke heftige funk op de neus, wat petrichor en in de verte wat fruit. In de smaak wat notigheid, fino sherry en een hele bak steenvrucht, alsof er perzik in zit.
Pottekeis en 5 jaar oude sardines erbij

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2019 12:48:31 ]
  zondag 24 maart 2019 @ 13:01:06 #133
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_185821413
Lekker man! _O_
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_185821714
Dat ziet er lekker uit!.. B:)B
pi_185825319
Met een pril maar best lekker zonnetje erbij...

pi_185832037

Schol!
  zondag 24 maart 2019 @ 22:47:42 #138
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_185833280
Als we dan toch bezig zijn...

Makkelijk tweede.
pi_185833432
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 22:47 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Als we dan toch bezig zijn...

[ afbeelding ]
Lorelei toch?
  zondag 24 maart 2019 @ 22:57:35 #140
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_185833463
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2019 22:55 schreef Saind het volgende:

[..]

Lorelei toch?
Yess, zeker.
Makkelijk tweede.
pi_185839020
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 20:32 schreef PrideoftheSouth het volgende:

[..]

Jij vindt dat je Cantillon mede verantwoordelijk mag houden voor de prijzen die distributeurs en handelaren rekenen? Prima, maar over dit punt verschillen we dan toch echt van mening.

Daarnaast wordt de marktprijs ook bepaald door schaarste, en dus moet je misschien even de capaciteit van Boon (ruim 30k hl) even afzetten tegen die van Cantillon (1700 hl).

Beste indicatie voor wat een product kost (in termen van kostprijs) is in dit geval toch echt de prijs aan de brouwerij.
Toch blijf ik het vreemd vinden dat Cantillon hun specials/seasonals voor 'lage prijzen' verkopen terwijl ze zelf ook wel weten dat ze voor tig voudige verder verhandeld worden. 3F heeft hun prijzen dssrvoor stuk hoger gelegd voor de speciale varianten en die verkopen ze ook met gemak. Zouden ze bij Cantillon niet stiekem zelf ook wat verdienen in de verdere verhandeling.
pi_185839435
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 10:47 schreef JJ76 het volgende:

[..]

Toch blijf ik het vreemd vinden dat Cantillon hun specials/seasonals voor 'lage prijzen' verkopen terwijl ze zelf ook wel weten dat ze voor tig voudige verder verhandeld worden. 3F heeft hun prijzen dssrvoor stuk hoger gelegd voor de speciale varianten en die verkopen ze ook met gemak. Zouden ze bij Cantillon niet stiekem zelf ook wat verdienen in de verdere verhandeling.
Cantillon heeft veel minder kosten dan 3F
Ze brouwen al 119 jaar in hetzelfde pand met dezelfde materialen dus dat is wel afbetaald ondertussen. 3 Fonteinen heeft de afgelopen jaren juist waanzinnig geïnvesteerd.

Cantillon houdt de prijzen ook bewust laag omdat ze het belangrijk vinden dat het een drank voor het volk blijft. Ze hebben om geld op te halen voor een bevriende wijnmaker wiens oogst verpest was wel eens flessen La Vie est Solidaire verkocht voor 150 per stuk dus ze weten dat het kan maar ze doen het bewust niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2019 11:16:41 ]
pi_185839578
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2019 11:16 schreef Saind het volgende:

[..]

Cantillon heeft veel minder kosten dan 3F
Ze brouwen al 119 jaar in hetzelfde pand met dezelfde materialen dus dat is wel afbetaald ondertussen. 3 Fonteinen heeft de afgelopen jaren juist waanzinnig geïnvesteerd.

Cantillon houdt de prijzen ook bewust laag omdat ze het belangrijk vinden dat het een drank voor het volk blijft. Ze hebben om geld op te halen voor een bevriende wijnmaker wiens oogst verpest was wel eens flessen La Vie est Solidaire verkocht voor 150 per stuk dus ze weten dat het kan maar ze doen het bewust niet.
Hmmm tja voor het volk, de specials gaan in grote getale voor naar de overkant van de atlantische oceaan voor enorme prijzen, ach ja het volk verdient zijn centje eraan.
  maandag 25 maart 2019 @ 12:59:55 #144
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_185840890
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 11:25 schreef JJ76 het volgende:

[..]

Hmmm tja voor het volk, de specials gaan in grote getale voor naar de overkant van de atlantische oceaan voor enorme prijzen, ach ja het volk verdient zijn centje eraan.
Tja, je kan er van alles van vinden. Cantillon heeft de afgelopen jaren steeds naar oplossingen gezocht voor een “faire” verdeling van flessen (random in-house verkopen op niet aangekondigde dagen, ticketsystemen, etc), zonder dat ze de verkoopprijs drastisch opschroefden. Volgens mij is dat alleen maar netjes.
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_185841115
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 12:59 schreef PrideoftheSouth het volgende:

[..]

Tja, je kan er van alles van vinden. Cantillon heeft de afgelopen jaren steeds naar oplossingen gezocht voor een “faire” verdeling van flessen (random in-house verkopen op niet aangekondigde dagen, ticketsystemen, etc), zonder dat ze de verkoopprijs drastisch opschroefden. Volgens mij is dat alleen maar netjes.
Ja hoor is ook zeker netjes daar zeg ik niets van. Vraag me alleen af of het niet te netjes is/lijkt.
En ja ook ik heb er wel eens voordeel bij gehad en was minder netjes dan hun.

Zaterdag tijdens rondje door Belgie trouwens bij 3F nog paar erg lekkere flessen geprobeerd.
(kan alleen geen foto's plaatsen hier, krijg dat nooit voor elkaar lol)
  maandag 25 maart 2019 @ 13:30:20 #146
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_185841342
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 13:14 schreef JJ76 het volgende:

[..]

Ja hoor is ook zeker netjes daar zeg ik niets van. Vraag me alleen af of het niet te netjes is/lijkt.
En ja ook ik heb er wel eens voordeel bij gehad en was minder netjes dan hun.

Zaterdag tijdens rondje door Belgie trouwens bij 3F nog paar erg lekkere flessen geprobeerd.
(kan alleen geen foto's plaatsen hier, krijg dat nooit voor elkaar lol)
Ja, wat ze daar op de kaart hebben om ter plekke te drinken is echt machtig mooi. Zoals die Spelingen, bijvoorbeeld. _O_
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_185841463
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2019 13:14 schreef JJ76 het volgende:

[..]

Ja hoor is ook zeker netjes daar zeg ik niets van. Vraag me alleen af of het niet te netjes is/lijkt.
En ja ook ik heb er wel eens voordeel bij gehad en was minder netjes dan hun.

Zaterdag tijdens rondje door Belgie trouwens bij 3F nog paar erg lekkere flessen geprobeerd.
(kan alleen geen foto's plaatsen hier, krijg dat nooit voor elkaar lol)
https://www.imgdumper.nl
Heeft wel een groot gebruiksgemak, je hoeft geen account te hebben, bestand selecteren, uploaden en dan krijg je een aantal links, om de bovenste staan al gelijk de juiste [IMG][/IMG] tags.
pi_185841829


we hadden een speling van het lot en deze vintage schaerbeekse kriek
pi_185841845
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2019 13:56 schreef JJ76 het volgende:
[ afbeelding ]
Test 1 2
Test geslaagd
  maandag 25 maart 2019 @ 21:21:37 #150
438851 Oldground
El Poderoso
pi_185849417
Kaartjes voor Borefts zijn vanaf vandaag in de verkoop. Ben al verzekerd van de zaterdag!

Nog geen brouwerijen aangekondigd. Was dit vorig jaar ook zo?
Van alles is weer waardeloos.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')