Cher, Diana Ross, Cyndi lauper, Kim Wylde, Kylie Minogue, Rick Ashtley etc etc leven allemaal nogquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 11:04 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Zag het net weer ergens langskomen. Kreeg er eigenlijk bijna kippenvel van. Vol nostalgisch moment. Mooi en verdrietig tegelijk. Madonna is de laatst staande van die generatie van echt groten eigenlijk. MJ, Prince, Tina Turner.. allemaal dood.![]()
Mooie tribute, laat zien dat MJ een speciaal plekje bij haar had.
Hij heeft het over de echte grote, niet over wat leuke artiesten.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 11:26 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Cher, Diana Ross, Cyndi lauper, Kim Wylde, Kylie Minogue, Rick Ashtley etc etc leven allemaal nog
Maar als je nu nog leeft ben je niet echt groot natuurlijk.
Maakte toch nieuwsgierig, even aan Perplexity gevraagd:quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 11:38 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Hij heeft het over de echte grote, niet over wat leuke artiesten.
Vijf van de 10 leven nog, valt me nog mee.quote:Here is a list of the top 10 most successful solo musical artists of the 1980s, based on their music sales:
1. Michael Jackson - With his 1982 album "Thriller," which sold over 65 million copies worldwide, Michael Jackson is undoubtedly the most successful artist of the 1980s[1].
2. Madonna - Known for hits like "Like a Virgin" and "Material Girl," Madonna was one of the biggest stars of the 1980s. She has sold over 300 million records globally.
3. Prince - Releasing several successful albums in the 1980s, including "Purple Rain" and "Sign o' the Times," Prince sold over 100 million records worldwide.
4. Whitney Houston - Houston's debut album, self-titled "Whitney Houston," released in 1985, was a massive success, and she sold over 200 million records in total.
5. Bruce Springsteen - Springsteen's 1984 album "Born in the USA" was one of the best-selling albums of the 1980s. He has sold over 150 million records in his career.
6. Lionel Richie - Richie released hits like "All Night Long" and "Hello" in the 1980s, selling over 100 million records worldwide.
7. Cyndi Lauper - Lauper's most successful singles in the 1980s were "Girls Just Want to Have Fun" and "Time After Time." She has sold over 50 million records globally.
8. George Michael - As a solo artist, Michael achieved success in the 1980s with hits like "Careless Whisper" and "Faith." He has sold over 100 million records worldwide.
9. Tina Turner - Turner's comeback in the 1980s with the album "Private Dancer" was a huge success, and she has sold over 200 million records in her career.
10. Phil Collins - Collins was one of the most successful artists in the 1980s, both as a solo artist and as the lead singer of Genesis. He has sold over 150 million records worldwide.
Ah mevrouw lauper had ik wel goedquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 11:56 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Maakte toch nieuwsgierig, even aan Perplexity gevraagd:
[..]
Vijf van de 10 leven nog, valt me nog mee.
Eerlijk gezegd had ik cindy lauper er niet in verwacht maar juist Diana Ross welquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:56 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ah mevrouw lauper had ik wel goedSpringsteen heb ik niets mee trouwens.
Dus van de echt groten hebben we Lionel Richie, Cyndi Lauper, Bruce Springsteen en Phil Collins nog over uit die periode. 4/10
En maar 1 van de top 4.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 11:56 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Maakte toch nieuwsgierig, even aan Perplexity gevraagd:
[..]
Vijf van de 10 leven nog, valt me nog mee.
Diana Ross is 70squote:Op vrijdag 20 oktober 2023 23:28 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd had ik cindy lauper er niet in verwacht maar juist Diana Ross wel
https://www.nu.nl/enterta(...)-op-bij-veiling.htmlquote:Leren jack van Michael Jackson levert bijna 300.000 euro op bij veiling
Een leren jack van Michael Jackson is vrijdag op een veiling in Londen verkocht voor 250.000 Britse pond (omgerekend 285.000 euro), schrijft BBC News. De zanger droeg de zwart-witte jas in de jaren tachtig voor een reeks reclamespotjes van Pepsi.
Vooraf werd de waarde van het jack geschat op tussen de 200.000 en 400.000 pond. Het was niet het enige opmerkelijke onderdeel dat onder de hamer ging. Ook een jas van George Michael (93.000 pond) en een haarstukje van Amy Winehouse (19.000 pond) brachten veel op.
Niet alle stukken hadden succes. Een oude gitaar van AC/DC werd niet verkocht en ook een oude Yellow Submarine Beatles-jukebox vond geen nieuwe eigenaar.
Het is niet de eerste keer dat een kledingstuk dat ooit door de 'King of Pop' werd gedragen veel geld oplevert. Eerder werd de zwarte hoed die de in 2009 overleden artiest droeg tijdens zijn eerste moonwalk in 1983 voor meer dan 67.000 pond verkocht.
Ik vond het ook wel aardig, helaas kreeg ze daar geen goede recensies over.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 11:04 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Zag het net weer ergens langskomen. Kreeg er eigenlijk bijna kippenvel van. Vol nostalgisch moment. Mooi en verdrietig tegelijk. Madonna is de laatst staande van die generatie van echt groten eigenlijk. MJ, Prince, Tina Turner.. allemaal dood.![]()
Mooie tribute, laat zien dat MJ een speciaal plekje bij haar had.
Vergane glorie of is Madonna nog steeds Queen of Pop? Zo oordeelt de pers na haar eerste concertquote:Pijnlijk eerbetoon aan Michael Jackson
Minpunten waren er ook: Madonna werkte met speciaal gemaakte muziekbanden en zónder liveband, waardoor liedjes soms kracht misten, aldus Variety. Het grootste probleem heeft de pers met de mash-up van haar eigen Like a virgin en Michael Jacksons Billie Jean, bedoeld als eerbetoon aan de zanger.
Evening Standard begrijpt er niets van, Rolling Stone noemt het ‘bizar’ en Variety ‘dubieus’. Teksten als ‘touched for the very first time’ zijn een misstap in combinatie met iemand die is beschuldigd van seksueel misbruik van kinderen, oordeelt The Independent.
Zo jammer dat al die spullen van m over de hele wereld liggen.quote:Op maandag 13 november 2023 10:17 schreef DrDentz het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/enterta(...)-op-bij-veiling.html
[ afbeelding ]
@:matthijst
Ja ik ben ook wel benieuwd.quote:Op maandag 15 januari 2024 15:17 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Ben echt benieuwd naar hoe ze zijn leven willen verfilmen, en hoe deze film ontvangen gaat worden.
[ twitter ]
je zal waarschijnlijk niet veel te zien krijgen, er zijn mensen die daar moeite mee hebben een man die slaapt met kinderen.quote:Op maandag 15 januari 2024 15:21 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ja ik ben ook wel benieuwd.
Wie zou de rol krijgen van de kinderen die bij hem in bed mochten slapen? En hoe zal dát ontvangen worden?
Vreemd dat z'n eigen erven hier geen cent in lijken te steken.quote:Michael Jackson is best verdienende overleden artiest (november 2023)
Over het afgelopen jaar was Michael Jackson de best verdienende (overleden) artiest. Jackson ging heen op 50-jarige leeftijd in 2009, maar zijn muziek is nog altijd springlevend. Dat bracht bij de nabestaanden de som van $115 miljoen in het laatje.
quote:Autobiografie Lisa Marie Presley verschijnt in oktober
De memoires van de begin vorig jaar overleden Lisa Marie Presley komen op 15 oktober uit. Dat heeft uitgeverij Random House bekendgemaakt, melden Amerikaanse media.
Lisa Marie Presley, het enige kind van Elvis Presley, werkte vlak voor haar dood nog aan het boek over haar leven. Haar dochter Riley Keough heeft de nog titelloze memoires afgemaakt.
"Weinig mensen hadden de kans om te weten wie mijn moeder echt was, behalve dat ze de dochter van Elvis was", zegt de 34-jarige Keough in een verklaring. "Ik ben blij dat ik mijn moeder nu op haar kwetsbaarst en eerlijkst kan delen. En ik hoop dat de lezers net zoveel van mijn moeder gaan houden als ik."
Keough heeft het boek afgemaakt met hulp van geluidsopnames die haar moeder had opgenomen voor het boek. Ook putte ze uit haar eigen herinneringen en sprak ze met kennissen van haar moeder.
Presley kwam regelmatig in het nieuws door haar spraakmakende huwelijken. Zo was ze tussen 1994 en 1996 getrouwd met Michael Jackson, nadat ze eerder van Danny Keough gescheiden was. In 2002 trouwde ze met acteur Nicolas Cage, maar dat huwelijk hield slechts vier maanden stand. Tussen 2006 en 2016 was ze samen met Michael Lockwood.
Presley overleed vorig jaar op 54-jarige leeftijd aan de gevolgen van een eerdere operatie. Die operatie was bedoeld om af te vallen. Ze ligt, net als Elvis, begraven op het landgoed Graceland.
https://www.nu.nl/cultuur(...)ijnt-in-oktober.html
Het ging niet echt over MJ, maar wel weer typisch dat een stan dit als een overwinning ziet.quote:Op woensdag 7 februari 2024 10:47 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
De GOAT bijna overal weer aan de top met de nieuwe docu 🥹
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |