abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185384668
Ik ga binnenkort de rolluiken vervangen in een aangekocht huis. Nu is mijn vraag of rolluiken met schakelaars aan de muur inmiddels al ouderwets is, aangezien het nu ook met afstandsbediening kan.

Wat zijn de voor- en nadelen?

Enige wat ik kan bedenken is dat je de afstandsbediening evt moet zoeken.

En is op afstand goedkoper dan met schakelaar?
pi_185385150
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2019 15:27 schreef SOG het volgende:
Wat zijn de voor- en nadelen?
Met afstandsbediening:
Voor:
Je hoeft niet op te staan.
Na:
Je moet toch opstaan als de afstandsbediening ergens anders ligt.
Je moet toch opstaan en zoeken als de afstandsbediening kwijt is.
Kost meer.

Met vaste bediening:
Voor:
Je weet altijd waar de bediening is.
Kost minder.

Na:
Je moet opstaan.
quote:
En is op afstand goedkoper dan met schakelaar?
Als ik heel snel even kijk dan is met afstandsbediening duurder.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  Moderator maandag 4 maart 2019 @ 15:56:47 #3
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_185385182
Ik heb met afstandsbediening. Maar ik kan ze dmv home automation ook met telefoon bedienen indien nodig. Maar ik hebt zo geprogrammeerd dat we eigenlijk de ab niet gebruiken :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_185385232
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 15:56 schreef CoolGuy het volgende:
Ik heb met afstandsbediening. Maar ik kan ze dmv home automation ook met telefoon bedienen indien nodig. Maar ik hebt zo geprogrammeerd dat we eigenlijk de ab niet gebruiken :)
Ik heb beide: Volledig geautomatiseerd op basis van wind, temperatuur (binnen en buiten) en lichtsterkte en regen (dat is in de meeste gevallen voldoende).

Handmatige override, zodra die in de open of dicht stand staat werkt de automatische stand niet meer.
pi_185385905
Wij hebben rolluiken op zonne-energie van Bubendorff, de ID2 solar. In Duitsland voor nog geen 550 euro per stuk gehaald.
Daar heb je zowel een handschakelaar als een centrale bediening, waarmee je routines kan instellen. Uit eigen ervaring zeg ik dat ik de centrale bediening het meest gebruik.

Een schakelaar en een afstandsbediening dat maar één rolluik kan bedienen maakt niet zoveel uit.
pi_185388890
Ik heb Somfy en bij de rolluiken kreeg ik draadloze schakelaars voor ieder rolluik alsook een afstandsbediening voor alles.

Die afstandsbediening gebruik ik nooit, ligt ergens stof te happen in de meterkast.

De meest gebruikte rolluiken voor wat betreft onreglmatig open en dichtdoen betreffen de achter- en garagedeur. Deze draadloze schakelaars dus bij het kozijn van de achterdeur gemonteerd. De draadloze schakelaars voor de rest van het huis liggen op zolder stof te happen en bedien ik via mijn telefoon maar raak ik eigenljk nooit aan omdat alles via een programma open en dicht gaat.

Het meest ideale vindt ik het automatisch openen en dichtgaan van de rolluiken als ik niet thuis ben.
  maandag 4 maart 2019 @ 19:27:00 #7
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_185388981
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 15:56 schreef CoolGuy het volgende:
Klinkt heel duur en erg ideaal ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator maandag 4 maart 2019 @ 19:38:16 #8
16180 crew  CoolGuy
pi_185389271
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2019 19:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]

Klinkt heel duur en erg ideaal ^O^
Dat valt verrassend genoeg heel erg mee :) Goed, je moet natuurlijk een rolluik hebben met een afstandsbediening, ik bedoel, dat kost best wel wat, maar in dit scenario heb je die kosten toch al, want daar gaat dit topic over.

Het enige wat ik heb is een Athom Homey, die kost 299 euro, en die kan verschillende protocollen met elkaar combineren. Als je al een a.b. hebt voor je rolluik (RTS heb ik, geen Somfy IO), dan kun je Homey leren dat signaal van die a.b. over te nemen. Vanaf dat moment kun je met Homey je rolluiken bedienen en omdat die ook een app hebben voor op je mobiele apparaat kun je dan dus met je telefoon je rolluiken bedienen.

Werkt hier meer dan prima. De enige 'meerkosten' die je dus hebt is de Homey zelf. Goed, ik ga dan nog wat verder en heb dat ook gekoppeld aan wat omgevingssensoren (licht, beweging, etc) maar in principe heb je die niet nodig om het te laten werken :)

Inmiddels is er een nieuwe app die wél de juiste info laat zien, want die regel 'Turned on since 13:37' staat bij alles, en klopt niet, maar goed, de functionaliteit op zich werkt :P

[ Bericht 1% gewijzigd door CoolGuy op 04-03-2019 19:45:43 ]
  maandag 4 maart 2019 @ 20:10:52 #9
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_185390113
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 19:38 schreef CoolGuy het volgende:
[..]

Dat valt verrassend genoeg heel erg mee :) Goed, je moet natuurlijk een rolluik hebben met een afstandsbediening, ik bedoel, dat kost best wel wat, maar in dit scenario heb je die kosten toch al, want daar gaat dit topic over.

Het enige wat ik heb is een Athom Homey, die kost 299 euro, en die kan verschillende protocollen met elkaar combineren. Als je al een a.b. hebt voor je rolluik (RTS heb ik, geen Somfy IO), dan kun je Homey leren dat signaal van die a.b. over te nemen. Vanaf dat moment kun je met Homey je rolluiken bedienen en omdat die ook een app hebben voor op je mobiele apparaat kun je dan dus met je telefoon je rolluiken bedienen.

Werkt hier meer dan prima. De enige 'meerkosten' die je dus hebt is de Homey zelf. Goed, ik ga dan nog wat verder en heb dat ook gekoppeld aan wat omgevingssensoren (licht, beweging, etc) maar in principe heb je die niet nodig om het te laten werken :)

[ afbeelding ]

Inmiddels is er een nieuwe app die wél de juiste info laat zien, want die regel 'Turned on since 13:37' staat bij alles, en klopt niet, maar goed, de functionaliteit op zich werkt :P
Ok, theoretisch gezien werkt dat dus ook met de AB van bijvoorbeeld een garagedeur of automagische poort? Kan dat ding gewoon elke remote kopiëren of moet het spul dan aan bepaalde eisen voldoen?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_185390337
quote:
14s.gif Op maandag 4 maart 2019 20:10 schreef Sounddragon het volgende:
[..]

Ok, theoretisch gezien werkt dat dus ook met de AB van bijvoorbeeld een garagedeur of automagische poort? Kan dat ding gewoon elke remote kopiëren of moet het spul dan aan bepaalde eisen voldoen?
Klopt! Homey ondersteund wifi, zigbee, z-wave (+), 433mhz (klik aan klik uit), 868mhz (weerstations en goedkopere apparatuur), infrarood en bluetooth. En vanwege de grote community is ook bijna voor alles wel een app, plugin of bridge te verkrijgen. Mocht je apparaat het niet doen met homey, dan kun je ook schakelmateriaal er tussen zetten van fibaro of een goedkoper alternatief en dat werkt dan weer met Homey.

Overzicht van apparaten en mogelijkheden: https://www.athom.com/nl/talks-with-homey/
pi_185390480
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 20:20 schreef Veritas-1 het volgende:
[..]

Klopt! Homey ondersteund wifi, zigbee, z-wave (+), 433mhz (klik aan klik uit), 868mhz (weerstations en goedkopere apparatuur), infrarood en bluetooth. En vanwege de grote community is ook bijna voor alles wel een app, plugin of bridge te verkrijgen. Mocht je apparaat het niet doen met homey, dan kun je ook schakelmateriaal er tussen zetten van fibaro of een goedkoper alternatief en dat werkt dan weer met Homey.

Overzicht van apparaten en mogelijkheden: https://www.athom.com/nl/talks-with-homey/
Moet je zoiets allemaal zelf programmeren/installeren of kun je dat ook kant en klaar kopen ergens inclusief installatie?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_185390511
quote:
7s.gif Op maandag 4 maart 2019 20:27 schreef vosss het volgende:
[..]

Moet je zoiets allemaal zelf programmeren/installeren of kun je dat ook kant en klaar kopen ergens inclusief installatie?
Homey hoef je maar weinig voor te programmeren (eigenlijk gewoon niet). De flows kun je via een interface in elkaar zetten.
  Moderator maandag 4 maart 2019 @ 20:30:48 #13
16180 crew  CoolGuy
pi_185390542
quote:
7s.gif Op maandag 4 maart 2019 20:27 schreef vosss het volgende:
[..]

Homey is kant en klaar. Jij koopt iets, een sensor, of slimme verlichting of whatever, koppelt dat via de wizard aan je homey, en klaar.

De praktijk is dan dat als jij een Hue lamp in je kamer hebt (zigbee protocol) je dir aan kunt zetten met de ab van een klikaanklikuit setje. Of omdat de voordeur open is gegaan. Of omdat het half 9 is, of omdat op je slaapkamer de tv aan is gegaan, of of of of of of of.
pi_185390545
Ik kan niet programmeren en heb 2 linker handen :@
vosss is de naam,
  Moderator maandag 4 maart 2019 @ 20:31:29 #15
16180 crew  CoolGuy
pi_185390555
quote:
7s.gif Op maandag 4 maart 2019 20:31 schreef vosss het volgende:
Ik kan niet programmeren en heb 2 linker handen :@
Je hoeft 0,0 code te schrijven. Echt helemaal niet.
pi_185390582
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 20:31 schreef CoolGuy het volgende:
[..]

Je hoeft 0,0 code te schrijven. Echt helemaal niet.
Ow ok. Dat is al positief.

Ik heb geen rolluiken en verder ook niks wat automatisch kan, maar het lijkt me wel handig om zo een systeem te hebben.
vosss is de naam,
  Moderator maandag 4 maart 2019 @ 20:34:19 #17
16180 crew  CoolGuy
pi_185390626
quote:
7s.gif Op maandag 4 maart 2019 20:32 schreef vosss het volgende:
[..]

Ow ok. Dat is al positief.

Ik heb geen rolluiken en verder ook niks wat automatisch kan, maar het lijkt me wel handig om zo een systeem te hebben.
Ik ben ook begonnen met Hue. Inmiddels geeft mn brievenbus me een seintje op mn telefoon als er post bezorgd is. Daarnaast spreekt Homey in de woonkamer hardop de zin 'er is post bezorgd' uit.

De droger vertelt me wanneer ie klaar is, de wasmachine ook, lichten gaan overal automatisch aan en uit, etc etc.
  maandag 4 maart 2019 @ 20:36:03 #18
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_185390663
Ik zou persoonlijk voor afstand bediend gaan.
Maar dat is puur omdat ik een schakelaar op de muur lelijk vind.

Waar je wel rekening mee moet houden is dat de kabel van de rolluikmotor naar een voedingspunt (wcd) moet, dus die kabel krijg je te zien. Of je moet een elektricien inschakelen om het geheel professioneel te werken.

Prijstechnisch is er inderdaad een verschil, motoren op afstand bediend zijn een stukje uurder.
Een tip die ik je wel wil geven: Ga voor Somfy IO (RTS gaat er in de toekomst uit), al het andere is prijstechnisch zeker interessant maar kwalitatief een stuk minder.
  maandag 4 maart 2019 @ 20:43:54 #19
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_185390869
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 20:20 schreef Veritas-1 het volgende:
[..]

Nice, thanks!

Als de tijd daar is, ga ik er eens serieus naar kijken.. lijkt me heel relaxed om bijvoorbeeld niet de garage in te hoeven duiken om de grondwaterpomp aan te zetten maar gewoon even via de app; kunnen we de tuin sproeien op afstand als we op vakantie zijn :P

Maarrehh.. als je nou door een storing geen interwebz hebt, doet niks het meer?
  Forum Admin maandag 4 maart 2019 @ 20:48:32 #20
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_185391015
quote:
14s.gif Op maandag 4 maart 2019 20:43 schreef Sounddragon het volgende:
Maarrehh.. als je nou door een storing geen interwebz hebt, doet niks het meer?
Dan blijft alles gewoon doorgaan zoals ingesteld op de Homey.
  Moderator maandag 4 maart 2019 @ 20:50:57 #21
16180 crew  CoolGuy
pi_185391080
quote:
7s.gif Op maandag 4 maart 2019 20:48 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]

Dit. Want je wifi werkt wel nog, of je modem nu een verbinding heeft nasr buiten of niet. Je kunt voor je vakantieperiode een flow maken dat ie elke 2e dag bv een half uur moet sproeien van tijd X tot Y. Heb je je telefoon helemaal niet nodig op vakantie :)
  maandag 4 maart 2019 @ 21:16:59 #22
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_185391830
quote:
7s.gif Op maandag 4 maart 2019 20:48 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]

Ah ok, kewl, dat is wel netjes ^O^
pi_185391926
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 15:59 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]

Ik heb beide: Volledig geautomatiseerd op basis van wind, temperatuur (binnen en buiten) en lichtsterkte en regen (dat is in de meeste gevallen voldoende).

Handmatige override, zodra die in de open of dicht stand staat werkt de automatische stand niet meer.
Wat gebruik je dan voor automation?
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  maandag 4 maart 2019 @ 21:54:30 #24
51388 audi80
Rijd een A4 allroad 2.0 TFSI
pi_185393132
Ik heb een schakelaars op de muur ik heb van daar uit een 5 aderige kabel naar de meterkast gelegd.
En het daar op een ETH008 (http://www.robot-electronics.co.uk/htm/eth008tech.htm) aangesloten, nu kan ik de op de muur en via de telefoon bedienen.
En ik de toekomst is het de bedoeling om het via Domoticz aan te sturen.
De muurschakelaar zou je evt. ook achterwege kunnen laten, dan volstaat een 4 polige kabel naar de ETH008.
Soms is het beter iets moois te verliezen dan het nooit gehad te hebben.
  dinsdag 5 maart 2019 @ 05:11:07 #25
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_185397688
Ik heb 3 rolluiken waarvan 2 elektrisch en 1 handmatig. De handmatige rolluik zit op de 1e verdieping voor de slaapkamer. De andere 2 zitten respectievelijk voor mijn hobbykamer beneden en de andere zit voor de voordeur. In beide gevallen gebruik ik een afstandsbediening, of beter gezegd, ik heb zelfs 2 afstandsbedieningen mocht er eentje falen. Voor de rolluik bij de voordeur kun je ook niet om een afstandsbediening heen. Maar voor thuisgebruik zit er ook een afstandsbediening op de muur gemonteerd enkel voor de voordeur rolluik. Als het donker wordt of ik ga van huis gaan alle rolluiken dicht. Als ik op bed ga, gaat zelfs de stroom van de rolluik bij de voordeur er af. Dit heeft niets met de rolluik zelf te maken, maar vanwege de verlichting met sensor die steeds getriggerd wordt door bewegende bosjes door de wind. Dit moet ik nog een keer aanpakken. In ieder geval zonder stroom gaat de rolluik niet omhoog. De AB's zijn handig, eentje heb ik bij me en de andere ligt elders, maar niet IN huis. Het bereik van die dingen is aardig groot. Op 30 meter afstand kan ik het knopje al indrukken en de rolluik voor de voordeur gaat al omhoog. Tegen de tijd dat ik uitgestapt ben en bij de voordeur ben is de rolluik volledig omhoog. Ik wil uiteindelijk nog wat meer rolluiken hebben voor wat andere ramen en die mogen voor wat mij betreft wel op een schakelaar. Minder kans dat een inbreker de frequentie van de rolluik weet en het zelf kan openen. Alle rolluiken die niet voor de voordeur zitten kunnen het beste met een schakelaar bediend worden. Ze kunnen dan niet door creatieve inbrekers met eigen gemaakte AB's geopend worden.

Ik heb mijn rolluiken alweer een paar jaar en ze geven een goed gevoel. Ze houden warmte buiten in de zomer, maar ook weer binnen in de winter. De rolluik bij de voordeur zorgt er voor dat inbrekers niet zomaar bij de die deur kunnen komen en houden ook fel zonlicht tegen. En omdat mijn bel achter de rolluik zit krijg ik ook nooit irritante verkopers of Jehova's aan de deur. En ze geven je gewoon een algeheel veiliger gevoel.
pi_185399290
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 21:19 schreef Chinless het volgende:
[..]

Wat gebruik je dan voor automation?
een normale schakelaar en een zelf geschreven arduino programmatje met een bergje sensoren, input van buienradar en 2 relais om het zonnescherm te sturen
pi_185401692
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 20:36 schreef Pielemenneke het volgende:
Ik zou persoonlijk voor afstand bediend gaan.
Maar dat is puur omdat ik een schakelaar op de muur lelijk vind.

Waar je wel rekening mee moet houden is dat de kabel van de rolluikmotor naar een voedingspunt (wcd) moet, dus die kabel krijg je te zien. Of je moet een elektricien inschakelen om het geheel professioneel te werken.

Prijstechnisch is er inderdaad een verschil, motoren op afstand bediend zijn een stukje uurder.
Een tip die ik je wel wil geven: Ga voor Somfy IO (RTS gaat er in de toekomst uit), al het andere is prijstechnisch zeker interessant maar kwalitatief een stuk minder.
Nadeel van IO is wel dat het geen open standaard is en dus niet aan je domotica kan koppelen.
Het stuurt echter wel ene betrouwbaarder signaal.

Overigens heb ik zelf een combi, muurbediening en fibaro schakelaars.
Het si gewoon tof dat de rolluiken ook in geval van brand of uitval van het netwerk te bedienen zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_185401872
Heb een touwtje aan de schakelelaar vastgemaakt zodat ik mijn bed niet uit hoef, dat is alleen voor open.
  dinsdag 5 maart 2019 @ 12:10:56 #29
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_185402637
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 11:37 schreef cunial het volgende:
Heb een touwtje aan de schakelelaar vastgemaakt zodat ik mijn bed niet uit hoef, dat is alleen voor open.
Analoge afstandsbediening _O_
  dinsdag 5 maart 2019 @ 20:25:37 #30
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_185414373
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 11:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]

Nadeel van IO is wel dat het geen open standaard is en dus niet aan je domotica kan koppelen.
Het stuurt echter wel ene betrouwbaarder signaal.

Overigens heb ik zelf een combi, muurbediening en fibaro schakelaars.
Het si gewoon tof dat de rolluiken ook in geval van brand of uitval van het netwerk te bedienen zijn.
Dat klopt, IO werkt uitsluitend op Somfy systemen. Daarom zal waarschijnlijk het hele RTS er wel uit gaan zodat je als consument het hele totaalpakket bij hen af moet nemen.
Wandgeschakelde motoren zijn wel weer aan te sturen via domotica.

Inderdaad wel fijn dat de rolluiken in geval van brand of uitval nog te bedienen zijn.
Een voordeel van de moderne tijd.
pi_185425703
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 12:10 schreef Sounddragon het volgende:
[..]

Analoge afstandsbediening _O_
Kan er net niet bij dus vond het wel een mooie oplossing, het is niet fraai maar het werkt. Zou overigens niet weten hoe ik een standaarf rolluik aan een app of afstandbediening zou moeten koppelen.
pi_185426734
Weet niet of je kinderen hebt of in de planning hebt, maar sinds mijn mini-me bij de schakelaar van de rolluiken kan gaat alles op en neer in huis qua rolluiken met veel plezier van zijn kant. Zou met AB niet lukken igg. (totdat ze die in hun klauwtjes krijgen natuurlijk)
I am a Koala who Stretches :P
pi_188267949
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 16:33 schreef Confetti het volgende:
Wij hebben rolluiken op zonne-energie van Bubendorff, de ID2 solar. In Duitsland voor nog geen 550 euro per stuk gehaald.
Daar heb je zowel een handschakelaar als een centrale bediening, waarmee je routines kan instellen. Uit eigen ervaring zeg ik dat ik de centrale bediening het meest gebruik.

Een schakelaar en een afstandsbediening dat maar één rolluik kan bedienen maakt niet zoveel uit.
Hoi,

Wij zijn ons aan het orienteren en ik kreeg ook een offerte voor de id2. Hoe bevalt die? Voor- en nadelen? Is de motor gehorig?
pi_188270951
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2019 17:00 schreef Umitah het volgende:

[..]

Hoi,

Wij zijn ons aan het orienteren en ik kreeg ook een offerte voor de id2. Hoe bevalt die? Voor- en nadelen? Is de motor gehorig?
Prima ervaringen. Qua geluid bij het omhooggaan hoor je hem wel, maar niet meer dan ieder ander rolluik. Ik zie trouwens dat ze inmiddels ook de ID3 verkopen. Deze heeft twee snelheden bij het omhoog/omlaaggaan, waardoor de motor nog stiller kan werken. Dat je niet hoeft te klooien met elektra en boren door muren is ook erg fijn.

Kort geleden heb ik de 'idiamant' accessoire van Netatmo voor deze rolluiken gehaald voor 164 euro. Daarmee kun je de rolluiken met je smartphone bedienen en op vaste tijdstippen laten bewegen.

Ik zou ze zeker aanraden. ^O^
  Moderator zaterdag 3 augustus 2019 @ 20:41:53 #35
257132 crew  Awsom
pi_188271653
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 05:11 schreef TechnoCat het volgende:
Ik heb 3 rolluiken waarvan 2 elektrisch en 1 handmatig. De handmatige rolluik zit op de 1e verdieping voor de slaapkamer. De andere 2 zitten respectievelijk voor mijn hobbykamer beneden en de andere zit voor de voordeur. In beide gevallen gebruik ik een afstandsbediening, of beter gezegd, ik heb zelfs 2 afstandsbedieningen mocht er eentje falen. Voor de rolluik bij de voordeur kun je ook niet om een afstandsbediening heen. Maar voor thuisgebruik zit er ook een afstandsbediening op de muur gemonteerd enkel voor de voordeur rolluik. Als het donker wordt of ik ga van huis gaan alle rolluiken dicht. Als ik op bed ga, gaat zelfs de stroom van de rolluik bij de voordeur er af. Dit heeft niets met de rolluik zelf te maken, maar vanwege de verlichting met sensor die steeds getriggerd wordt door bewegende bosjes door de wind. Dit moet ik nog een keer aanpakken. In ieder geval zonder stroom gaat de rolluik niet omhoog. De AB's zijn handig, eentje heb ik bij me en de andere ligt elders, maar niet IN huis. Het bereik van die dingen is aardig groot. Op 30 meter afstand kan ik het knopje al indrukken en de rolluik voor de voordeur gaat al omhoog. Tegen de tijd dat ik uitgestapt ben en bij de voordeur ben is de rolluik volledig omhoog. Ik wil uiteindelijk nog wat meer rolluiken hebben voor wat andere ramen en die mogen voor wat mij betreft wel op een schakelaar. Minder kans dat een inbreker de frequentie van de rolluik weet en het zelf kan openen. Alle rolluiken die niet voor de voordeur zitten kunnen het beste met een schakelaar bediend worden. Ze kunnen dan niet door creatieve inbrekers met eigen gemaakte AB's geopend worden.

Ik heb mijn rolluiken alweer een paar jaar en ze geven een goed gevoel. Ze houden warmte buiten in de zomer, maar ook weer binnen in de winter. De rolluik bij de voordeur zorgt er voor dat inbrekers niet zomaar bij de die deur kunnen komen en houden ook fel zonlicht tegen. En omdat mijn bel achter de rolluik zit krijg ik ook nooit irritante verkopers of Jehova's aan de deur. En ze geven je gewoon een algeheel veiliger gevoel.
TechnoCat woont in België? Gezellig alle luiken dicht. :')
  zondag 4 augustus 2019 @ 12:02:51 #36
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_188278761
quote:
99s.gif Op zaterdag 3 augustus 2019 20:41 schreef Awsom het volgende:

[..]

TechnoCat woont in België? Gezellig alle luiken dicht. :')
Buiten dat, moet je je ook even realiseren dat je bij brand als een rat in de val zit in je Fort Knox huis.. ga er maar gevoeglijk vanuit dat dan de aardlek er vrij rap uit ligt, en dan wens ik je veel plezier met je rolluiken :X
De brandweer en andere hulpdiensten kunnen dus ook niet snel naar binnen in een noodgeval.

Just sayin'.
pi_188279815
quote:
14s.gif Op zondag 4 augustus 2019 12:02 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Buiten dat, moet je je ook even realiseren dat je bij brand als een rat in de val zit in je Fort Knox huis.. ga er maar gevoeglijk vanuit dat dan de aardlek er vrij rap uit ligt, en dan wens ik je veel plezier met je rolluiken :X
De brandweer en andere hulpdiensten kunnen dus ook niet snel naar binnen in een noodgeval.

Just sayin'.
Dat is waar, je kan beter de voordeur met een touwtje bedienen lijkt me.

Ik heb nu overal rts ontvangers ingebouwd en kan met 1 afstandbediening rolluiken en zonwering bedienen, ik zag op internet dat je ook via die app kan bedienen maar dan moet je een somfy connexoon of een tahoma hebben, iemand ervaring daarmee? Het verschil is blijkbaar iets met IO en RTS maar is mij nog niet helemaal duidelijk..
  Moderator zondag 4 augustus 2019 @ 13:16:41 #38
16180 crew  CoolGuy
pi_188279906
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2019 13:11 schreef cunial het volgende:

[..]

Dat is waar, je kan beter de voordeur met een touwtje bedienen lijkt me.

Ik heb nu overal rts ontvangers ingebouwd en kan met 1 afstandbediening rolluiken en zonwering bedienen, ik zag op internet dat je ook via die app kan bedienen maar dan moet je een somfy connexoon of een tahoma hebben, iemand ervaring daarmee? Het verschil is blijkbaar iets met IO en RTS maar is mij nog niet helemaal duidelijk..
Ik heb ook RTS rolluiken, en ik heb een Homey, want die spreekt ook 433Mhz. IO wordt inmimddels ook ondersteund door Homey, maar het principe dat je een tussenstation moet hebben wat die frequentie kan aanspreken, en van de andere kant smart is zodat je dat tussenstation met je telefoon kunt bedienen klopt.

Ik heb het. Werkt super.

Een verschil tussen RTS en IO is dat IO veel uitgebreider en stabieler werkt. RTS is 433Mhz, zeg maar net als de KaKu units. Je kunt een signaal verzenden, maar er komt geen bevestiging of wat dan ook terug, je kunt niet uitlezen wat de status van de rolluiken is (naar boven of beneden) etc etc.

Het is echt een fire & forget signaal bij RTS, waar bij IO er 2weg communicatie mogelijk is.
pi_188285359
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2019 13:16 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik heb ook RTS rolluiken, en ik heb een Homey, want die spreekt ook 433Mhz. IO wordt inmimddels ook ondersteund door Homey, maar het principe dat je een tussenstation moet hebben wat die frequentie kan aanspreken, en van de andere kant smart is zodat je dat tussenstation met je telefoon kunt bedienen klopt.

Ik heb het. Werkt super.

Een verschil tussen RTS en IO is dat IO veel uitgebreider en stabieler werkt. RTS is 433Mhz, zeg maar net als de KaKu units. Je kunt een signaal verzenden, maar er komt geen bevestiging of wat dan ook terug, je kunt niet uitlezen wat de status van de rolluiken is (naar boven of beneden) etc etc.

Het is echt een fire & forget signaal bij RTS, waar bij IO er 2weg communicatie mogelijk is.
Top! Homey kan ook infrarood signalen ontvangen toch?
  Moderator zondag 4 augustus 2019 @ 18:04:52 #40
16180 crew  CoolGuy
pi_188285800
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2019 17:40 schreef cunial het volgende:

[..]

Top! Homey kan ook infrarood signalen ontvangen toch?
Uhhh, verzenden in ieder geval, ontvangen, geen idee, ik gebruik geen infrarood.
pi_190402950
Vraagje voor confetti, waar heb je de idiamant gekocht?
pi_190541077
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 16:33 schreef Confetti het volgende:

Confetti waar heb je dat rolluik gekocht adres of site ?
pi_190541918
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 18:38 schreef Thatsitt het volgende:

[..]

Confetti waar heb je dat rolluik gekocht adres of site ?
Via https://www.le-service.de(...)vorbaurollladen-funk .

Vreemd genoeg verkopen ze daar nog wel de 'oude' ID2 versie, terwijl in Nederland al de ID3 wordt verkocht. Die kost dan wel 799 euro in Nederland, maar dan heb je in ieder geval niet met het buitenland te maken. Een afweging dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')