abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185388079
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 18:46 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]

nee gelukkig niet :) of bedoel je dat er een soort van groepstherapie is?
Nee, een groep van mensen die zelf slachtoffer zijn geworden
Dat je daar je verhaal geeft en bemoedigingen/tips geeft.
  maandag 4 maart 2019 @ 18:52:51 #127
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_185388172
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 18:48 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]

Nee, een groep van mensen die zelf slachtoffer zijn geworden
Dat je daar je verhaal geeft en bemoedigingen/tips geeft.
ik heb er eerlijk gezegd wel voer gedacht inderdaad om misschien vrijwilliger te worden bij bureau slachtofferhulp. Je zet me aan het denken!
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_185388326
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 18:52 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]

ik heb er eerlijk gezegd wel voer gedacht inderdaad om misschien vrijwilliger te worden bij bureau slachtofferhulp. Je zet me aan het denken!
Ik vind het altijd mooi om samen met lotgenoten (in mijn geval christenen)
Te praten over het geloof wat we allemaal delen .
Snap je ?
  maandag 4 maart 2019 @ 19:00:32 #129
432997 Ven1972
Man met humor
pi_185388339
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 18:41 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]

je haalt wel iets aan inderdaad, want waar ik in het ongewisse gehouden werd over de identiteit van de dader, bleek later dat mijn gegevens wel volledig in het dossier opgenomen waren. Dit dossier was uiteraard in handen van zijn advocaat. Ik weet natuurlijk niet hoe zorgvuldig door die advocaat met mijn gegevens is omgesprongen en of hij mijn gegevens heeft (ingezien). Ik was furieus op de recherche toen ik hen vroeg om mijn gegevens geheim te houden en dat toen al bleek dat dat niet meer kon. Ze hebben mij niet eens vantevoren op de hoogte gesteld dat wanneer ik mijn gegevens geheim wilde houden dat ik dat tijdens mijn verklaring reeds had moeten aangeven.

Mocht hij op verlof mogen, kan ik inderdaad een stads/gebiedsverbod en contactverbod aanvragen. Ik denk dat ik dat dan ook doe. Mijn nieuwe adres is alleen bij het slachtofferloket bekend.
Wat klote zeg wat advocaat van de dader en recherche met jouw gegevens deed. Die mensen zijn gewoon echt niet te vertrouwen, dat is gewoon privacyschending! De advocaten denken dat ze alles mogen doen wat ze willen om zijn of haar cliënt te beschermen tegen slachtoffers.

Heel goed dat je dat doet als hij vrij komt, stads/gebiedsverbod aanvragen. Steun heb je echt van mij. :)
Humor, serieus en vrolijk!
  maandag 4 maart 2019 @ 19:05:18 #130
Wat jij wil!
pi_185388439
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 19:00 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]

Ik vind het altijd mooi om samen met lotgenoten (in mijn geval christenen)
Te praten over het geloof wat we allemaal delen .
Snap je ?
ja ik begrijp je. De vrouw van slachtofferhulp was zelf slachtoffer geweest van een gewelddadige overval bij haar thuis, het was prettig om me begrepen te voelen door iemand.
pi_185388702
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2019 15:45 schreef Doedezemaar het volgende:

Ik ken ‘gelukkig’ ook andere verhalen, zo ken ik iemand die nog steeds goed en regelmatig contact heeft met de zedenrechercheurs van destijds ( en ja, dat is vast een uitzondering)
Ik ben zelf uiterst professioneel behandeld door de zedenrechercheurs. Ik was zelfs verbaasd hoeveel moeite ze deden. Ik vond juist slachtofferhulp echt onprofessioneel overkomen. Ik werd gebeld en nadat ik had aangegeven wat er nu nog met me aan de hand was ging ze een hele reeks symptomen op mechanische toon opsommen alsof ze een pamfletje aan het voorlezen was. Ik heb toen maar bedankt voor verdere hulp. (over de reactie van mijn werk maar te zwijgen trouwens.... :X ) Overigens ben ik niet door zo'n hel als VraagWatJeWil gegaan, ik ben alleen 'betast' door een vreemde op straat. Aanranding.

Wat ik zo pijnlijk vind aan deze VraagWatJeWilt is dat je als slachtoffer van een zedenmisdrijf dus echt al je privacy kwijt bent. Je wordt na het gebeuren nog betast door gynaecoloog en forensisch arts, gefotografeerd zelfs (ik snap dat dat 'moet'). Dan moet je je verhaal doen. Ik neem aan vaak meerdere keren. De dader krijgt gewoon je gegevens. De verslagen staan openbaar online. De zitting is openbaar. Echt, vreselijk. Alsof er ook steeds zout in de wonden wordt gestrooid.

Ik vind je ook heel sterk overkomen :* Ik hoop dat je het ooit allemaal achter je kan laten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_185388723
Mocht je dat willen gaan doen denk ik dat je er veel mensen mee kan helpen.

Ik weet het niet (godzijdank) maar ik kan me zo voorstellen dat je je ontzettend onbegrepen voelt op zo'n moment. En dan helpt het misschien als je weet dat je praat met iemand die juist wel weet hoe je je voelt.
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 4 maart 2019 @ 19:22:51 #133
Wat jij wil!
pi_185388870
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 19:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]

Ik ben zelf uiterst professioneel behandeld door de zedenrechercheurs. Ik was zelfs verbaasd hoeveel moeite ze deden. Ik vond juist slachtofferhulp echt onprofessioneel overkomen. Ik werd gebeld en nadat ik had aangegeven wat er nu nog met me aan de hand was ging ze een hele reeks symptomen op mechanische toon opsommen alsof ze een pamfletje aan het voorlezen was. Ik heb toen maar bedankt voor verdere hulp. (over de reactie van mijn werk maar te zwijgen trouwens.... :X ) Overigens ben ik niet door zo'n hel als VraagWatJeWil gegaan, ik ben alleen 'betast' door een vreemde op straat. Aanranding.

Wat ik zo pijnlijk vind aan deze VraagWatJeWilt is dat je als slachtoffer van een zedenmisdrijf dus echt al je privacy kwijt bent. Je wordt na het gebeuren nog betast door gynaecoloog en forensisch arts, gefotografeerd zelfs (ik snap dat dat 'moet'). Dan moet je je verhaal doen. Ik neem aan vaak meerdere keren. De dader krijgt gewoon je gegevens. De verslagen staan openbaar online. De zitting is openbaar. Echt, vreselijk. Alsof er ook steeds zout in de wonden wordt gestrooid.

Ik vind je ook heel sterk overkomen :* Ik hoop dat je het ooit allemaal achter je kan laten.
dankje :)
hoe is het met jou dan afgelopen? Heb je er nog last van (gehad) als je misschien in een soortgelijke situatie beland?
pi_185388975
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 19:22 schreef VraagWatJeWil het volgende:
dankje :)
hoe is het met jou dan afgelopen? Heb je er nog last van (gehad) als je misschien in een soortgelijke situatie beland?
Ik heb lange tijd een soort rush, fight/flight gevoel gekregen als een man op straat te dicht in mijn buurt kwam. Ook bij simpele dingen als bij een voetgangersoversteekplaats wachten. En ik kijk veel meer achterom, nog steeds. Alert zijn is op zich natuurlijk niet verkeerd :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 4 maart 2019 @ 19:33:21 #135
Wat jij wil!
pi_185389147
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 19:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]

Ik heb lange tijd een soort rush, fight/flight gevoel gekregen als een man op straat te dicht in mijn buurt kwam. Ook bij simpele dingen als bij een voetgangersoversteekplaats wachten. En ik kijk veel meer achterom, nog steeds. Alert zijn is op zich natuurlijk niet verkeerd :+
herkenbaar inderdaad. Belangrijk is om hulp te zoeken als dit je dagelijks leven verstoort.
pi_185390122
Wat vind je er van dat er vrouwen zijn die mannen beschuldigen van dergelijke misdrijven, en er voor zorgen dat die daadwerkelijk vast komen te zitten, terwijl het uiteindelijk valse beschuldigingen blijken, en dat ze dus hebben gelogen?

Kan me voorstellen dat je daar als echt slachtoffer boos om wordt?

[ Bericht 14% gewijzigd door Carlos93 op 04-03-2019 20:17:49 ]
  maandag 4 maart 2019 @ 20:18:26 #137
Wat jij wil!
pi_185390300
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 20:11 schreef Carlos93 het volgende:
Wat vind je er van dat er vrouwen zijn die mannen beschuldigen van dergelijke misdrijven, en er voor zorgen dat die daadwerkelijk vast komen te zitten, terwijl het uiteindelijk valse beschuldigingen blijken, en dat ze dus hebben gelogen?
verschrikkelijk respectloos naar alle vrouwen en mannen die wel zoiets meemaken! Wat mij betreft mogen zij zwaar bestraft worden!
  maandag 4 maart 2019 @ 20:40:42 #138
Wat jij wil!
pi_185390783
Ik heb het idee dat het einde wel zo'n beetje nadert van dit topic. Ik ga even een luchtige film kijken en zal daarna nog even het topic opzoeken. Alvast bedankt voor jullie aandacht, lieve opmerkingen, vragen en respect!
:*
pi_185390822
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 20:40 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Ik heb het idee dat het einde wel zo'n beetje nadert van dit topic. Ik ga even een luchtige film kijken en zal daarna nog even het topic opzoeken. Alvast bedankt voor jullie aandacht, lieve opmerkingen, vragen en respect!
:*
Jij ook het allerbeste.
pi_185390907
Succes verder en ik hoop dat die vent nog heel erg lang vast zit.

Geniet van je film.
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 4 maart 2019 @ 20:58:22 #141
11682 Moonah
Jolie femme
pi_185391263
Topic pas vanavond ontdekt en in een adem uitgelezen.
Indrukwekkend.
Ik wens je het allerbeste voor de toekomst. :*
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_185392309
Wat een vreselijk heftig verhaal. Ik ben zelf slachtoffer van sexueel misbruik in huiselijke kring voor 8 jaar lang. Ik wist iedere keer wat er ging komen. Bij jou was het zo totaal onverwachts en heftig. Vreselijk. Ook ik heb EMDR gehad en dat heeft me heel goed geholpen, ik heb er afstand van kunnen nemen, het gaat niet meer over mij.
Ik wens je het allerbeste en veel kracht en sterkte en ik denk zeker dat je een toegevoegde waarde bent voor slachtofferhulp of als ervaringsdeskundige.

Dotteke, wat erg. Speciaal voor jou ook een :*

[ Bericht 0% gewijzigd door praadje op 04-03-2019 22:18:17 ]
  maandag 4 maart 2019 @ 22:31:10 #143
Wat jij wil!
pi_185394231
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 20:45 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Succes verder en ik hoop dat die vent nog heel erg lang vast zit.

Geniet van je film.
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 20:58 schreef Moonah het volgende:
Indrukwekkend.
Ik wens je het allerbeste voor de toekomst. :*
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 21:28 schreef praadje het volgende:
Wat een vreselijk heftig verhaal. Ik ben zelf slachtoffer van sexueel misbruik in huiselijke kring voor 8 jaar lang. Ik wist iedere keer wat er ging komen. Bij jou was het zo totaal onverwachts en heftig. Vreselijk. Ook ik heb EMDR gehad en dat heeft me heel goed geholpen, ik heb er afstand van kunnen nemen, het gaat niet meer over mij.
Ik wens je het allerbeste en veel kracht en sterkte en ik denk zeker dat je een toegevoegde waarde bent voor slachtofferhulp of als ervaringsdeskundige.

dankjulliewel :*
pi_185394394
Hoe oud ben je?
Facts don't care about your feelings
  maandag 4 maart 2019 @ 22:45:42 #145
Wat jij wil!
pi_185394636
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 22:36 schreef YoshiBignose het volgende:
Hoe oud ben je?
ik was 32 tent tijde van het delict, nu ben ik 43
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 4 maart 2019 @ 22:49:56 #146
408813 crew  trein2000
pi_185394746
Ik ben nog wel geïnteresseerd in die rechtszaak. Welke ding(en) had de rechtbank/het OM volgens jou moeten doen om het voor jou dragelijker te maken?
zie email 27 oktober
  Manager PR/Moderator maandag 4 maart 2019 @ 23:29:12 #147
269689 crew  Viv
pi_185395603
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 18:41 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Ik was furieus op de recherche toen ik hen vroeg om mijn gegevens geheim te houden en dat toen al bleek dat dat niet meer kon. Ze hebben mij niet eens vantevoren op de hoogte gesteld dat wanneer ik mijn gegevens geheim wilde houden dat ik dat tijdens mijn verklaring reeds had moeten aangeven.
Het zou andersom moeten zijn: dat jouw gegevens standaard geheim blijven tenzij je expliciet toestemming geeft om deze wél met (de advocaat van) de dader te delen. We hebben tegenwoordig overal privacywetgeving voor, behalve als het er écht toe doet. :X
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 20:58 schreef Moonah het volgende:
Indrukwekkend.
Dit! Wat ben je enorm goed met de situatie omgegaan, zowel op het moment zelf als daarna.

Ik ben wel verbaasd dat het in het ziekenhuis zo knullig is gegaan, met het wachten op bewijszakken en die lompe schaar. In 2002 (!) zag ik in een tv-serie dat er zoiets als een rape kit bestaat, een pakketje met alle benodigdheden om de sporen veilig te stellen. Ik ging er dus vanuit dat ieder ziekenhuis dat standaard in huis heeft. :@
  dinsdag 5 maart 2019 @ 01:49:53 #148
250114 Bamboee
Sapperdeflap.
pi_185397359
wat ontzettend knap dat je hier de vragen van je mede-FOK!kers wilt en kunt beantwoorden. Daar heb ik heel veel respect voor.

Ik hoop dat je de muur om je heen langzaamaan kunt laten afbrokkelen zodat je de mensen die belangrijk voor je zijn, dichterbij durft te laten komen. <3
  Moderator dinsdag 5 maart 2019 @ 05:43:52 #149
388664 crew  Dotteke
pi_185397749
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 21:28 schreef praadje het volgende:

Dank je wel Praadje, ook voor jou een :*
Ellendig dat je dit hebt moeten mee maken, maar fijn dat je er afstand van hebt kunnen nemen.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
  dinsdag 5 maart 2019 @ 06:19:20 #150
Wat jij wil!
pi_185397889
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 22:49 schreef trein2000 het volgende:
Ik ben nog wel geïnteresseerd in die rechtszaak. Welke ding(en) had de rechtbank/het OM volgens jou moeten doen om het voor jou dragelijker te maken?
goede vraag:
- van te voren op de hoogte stellen van de geschiedenis van de dader, zodat ik niet tijdens de eerste zitting totaal verbijsterd geluisterd heb wat hij al op zijn kerfstok had
- mij waarschuwen dat er wel degelijk een risico was op bloed-slijmvlies overdracht
- mij op de hoogte brengen dat ik mijn gegevens kon laten anonimiseren, voordat het verslag naar de advocaat ging
- uitgebreidere mogelijkheden in het spreekrecht.
- net als de dader een mogelijkheid tot het laatste woord geven
- reiskostenvergoeding aanbieden voor de reizen naar Maastricht/ Roermond/ Den Bosch
- mij niet vergeten uit te nodigen voor de eerste verlengingszitting, dit hoorde ik tijdens de zitting.
Deze was blijkbaar uitgesteld omdat ze mij vergeten waren uit te nodigen.

dit komt me zo op het eerste moment opborrelen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')