abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  PR en moderator maandag 4 maart 2019 @ 00:46:51 #1
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_185375170
Ik vroeg me dit af, dus dan maar een topic :D

Nu NPO Extra/NPO Start Plus het laatste seizoen van De Mol BE hebben opgepikt, heb ik het idee dat er dit jaar weer meer mensen naar de Vlaamse mol kijken. *O*

En dat mensen die er kennis mee maken het ook waarderen, en het gevoel hebben dat het alles heeft wat de Nederlandse WIDM de laatste jaren steeds meer mist.
Maar er zijn ongetwijfeld ook mensen met een andere mening, waar ik ook nieuwsgierig naar ben.

Dus heb jij al voorgaande seizoenen van de Vlaamse Mol gezien, en wat vond je ervan?
Of ben je van plan dit jaar voor het eerst mee te kijken (volgende week zondag 10 maart)?
Of kijk je niet, en waarom dan niet?

Let us know!

SPOILER: Ter info:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 18% gewijzigd door Moira op 04-03-2019 01:35:57 ]
Fuck the EBU.
  PR en moderator maandag 4 maart 2019 @ 00:51:03 #2
288245 crew  Moira
pi_185375226
Naar aanleiding van een stukje discussie/gesprek tussen @Postbus100 en @bianconeri in het livetopic wat ik wel interessant vond :o > MOL / WIDM Livetopic - Afl 9 & Moltalk van zat. 2 maart! #3

Persoonlijk vind ik de Vlaamse Mol echt een verademing dus ik vind het wel interessant dat iemand van mening is dat het niet verschilt van 'onze' huidige seizoenen :D
Fuck the EBU.
  maandag 4 maart 2019 @ 01:19:59 #3
370352 I
Eye for an I
pi_185375534
Best wel stom dat alleen ep 1 zonder Plus te zien is. ;(
  PR en moderator maandag 4 maart 2019 @ 01:31:54 #4
288245 crew  Moira
pi_185375603
quote:
9s.gif Op maandag 4 maart 2019 01:19 schreef I. het volgende:
Best wel stom dat alleen ep 1 zonder Plus te zien is. ;(
Heb een infospoilertje aan de OP toegevoegd.

Oudere seizoenen kun je hier terugkijken, vanaf seizoen 4 (2016) begint de nieuwe serie:
[Streamen via Dailymotion] of [Downloaden via Molvideos]

Vanaf volgende week zijn afleveringen van het nieuwe seizoen hier te zien (gratis account aanmaken en adblocker uitzetten): https://www.vier.be/videos/de-mol/

Kletstopic hier, en er is ook weer een bordspel te winnen met de prono!
Fuck the EBU.
  maandag 4 maart 2019 @ 01:33:22 #5
370352 I
Eye for an I
pi_185375621
quote:
3s.gif Op maandag 4 maart 2019 01:31 schreef Moira. het volgende:

[..]

Heb een infospoilertje aan de OP toegevoegd.

[warning]Oudere seizoenen kun je hier terugkijken, vanaf seizoen 4 (2016) begint de nieuwe serie:
[Streamen via Dailymotion] of [Downloaden via Molvideos]

Vanaf volgende week zijn afleveringen van het nieuwe seizoen hier te zien (gratis account aanmaken en adblocker uitzetten): https://www.vier.be/videos/de-mol/

Kletstopic hier, en er is ook weer een bordspel te winnen met de prono![/warning]
Topshow. :9 _O_

Bookmarked. *O*
  PR en moderator maandag 4 maart 2019 @ 02:06:03 #6
288245 crew  Moira
pi_185375788
quote:
6s.gif Op maandag 4 maart 2019 01:33 schreef I. het volgende:

[..]

Topshow. :9 _O_

Bookmarked. *O*
Moeite waard _O_ bingegenot _O_
Fuck the EBU.
  maandag 4 maart 2019 @ 02:16:43 #7
370352 I
Eye for an I
pi_185375821
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 02:06 schreef Moira. het volgende:

[..]

Moeite waard _O_ bingegenot _O_
Heerlijk ja. Heb wel eens een seizoen gekeken. Weet niet meer welke dat was, enige dat ik me nog kan herinneren is dat ze in een loods in auto's zaten, om een bus heen. Vanuit de auto moesten ze dan wél of niet bij de ander instappen? Of iets doorgeven, en dat daardoor bekend werd of ze wél of niet in een bus mochten stappen. :+ Vage opdracht, daarom bleef het mij bij. :+

Maar daarna door het gedoe met terugkijken nooit meer gekeken. :o
  maandag 4 maart 2019 @ 02:19:47 #8
370352 I
Eye for an I
pi_185375825
Gevonden op dailymotion *O* Begin van S05 was dat, wat ik net schetste. :+ Vond ik ook echt tof. _O_
  maandag 4 maart 2019 @ 02:37:27 #9
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_185375844
Nee.

Totaal geen interesse in onbekende mensen en/of Belgen (Evi is in die laatste categorie een "goed" voorbeeld, afhankelijk van hoe je het bekijkt).

Denk dat de interesse er is ivm de drang naar het spel met onbekende mensen (de locale Sabine Appelmans of Kelly Pfaff zou ook niet in trek zijn).

Zelf volg ik maar 1 reality tv programma met onbekenden, maar dat is een programma speciaal op die (groep) mensen gericht.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_185377495
quote:
14s.gif Op maandag 4 maart 2019 00:51 schreef Moira. het volgende:
Persoonlijk vind ik de Vlaamse Mol echt een verademing dus ik vind het wel interessant dat iemand van mening is dat het niet verschilt van 'onze' huidige seizoenen :D
Dat mag jij vinden natuurlijk.
Opdrachten zijn gewoon exact hetzelfde. Afwisseling tussen echt wat denk opdrachten en wat meer actie. Precies zoals in NL ook gedaan wordt. Alles is gewoon hetzelfde.

Qua kandidaten moet je er in groeien. Dus daar kan ik voor de Belgische niets over zeggen.
Maar ja dat is elk seizoen weer afwachten.
pi_185377601
geweldig!!

jij weet niets...
de kandidaten weten niets....
zelfs de mol weet niets...

er is nog geen mol gekozen en alle kandidaten flippen helemaal hahahahaha _O-
leuk begin, ook omdat de mol nu dus totaal niet weet welke opdrachten er komen en volkomen onvoorbereid aan de job moet beginnen,ik verheug me er zo op *O* *O* *O*
pi_185378061
quote:
Naar aanleiding van een stukje discussie/gesprek tussen @:Postbus100 en @:bianconeri in het livetopic wat ik wel interessant vond :o > MOL / WIDM Livetopic - Afl 9 & Moltalk van zat. 2 maart! #3

Lief dat je me mentiont en dank voor de linkjes naar de seizoenen, maar ik zie het hier alweer inhoudelijk over de opdrachten gaan, dus ik houd me hier verre van.
Somebody that I used to know
  maandag 4 maart 2019 @ 08:52:57 #13
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_185378117
quote:
Naar aanleiding van een stukje discussie/gesprek tussen @:Postbus100 en @:bianconeri in het livetopic wat ik wel interessant vond :o > MOL / WIDM Livetopic - Afl 9 & Moltalk van zat. 2 maart! #3

Helemaal eens met jou
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_185378143
Overigens wel leuk aan de Vlaamse mol, is dat het volledig onbekend is wie je medekandidaten zijn totdat je in het spel zit. En dan nog moet je elkaar vanaf 0 leren kennen. Wat voor werk doe je? Hoe oud ben je? Etc.

Met bn'ers kennen de meesten elkaar wel van gezicht, naam of zelfs van een persoonlijke ontmoeting. Meh.
Somebody that I used to know
  One tough cookie donderdag 7 maart 2019 @ 23:01:06 #15
169210 liesje1979
pi_185466961
Ja ik kijk,, uiteraard. Maar begrijp niet zo goed waarom dit niet gewoon in ons lopende topic kan :?
  PR en moderator vrijdag 8 maart 2019 @ 00:01:26 #16
288245 crew  Moira
pi_185468262
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 23:01 schreef liesje1979 het volgende:
Ja ik kijk,, uiteraard. Maar begrijp niet zo goed waarom dit niet gewoon in ons lopende topic kan :?
Vroeg het me gewoon af, zie niet zo goed waarom niet.
Fuck the EBU.
  Moderator zondag 10 maart 2019 @ 19:13:23 #17
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_185524753
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 08:55 schreef Postbus100 het volgende:
Overigens wel leuk aan de Vlaamse mol, is dat het volledig onbekend is wie je medekandidaten zijn totdat je in het spel zit. En dan nog moet je elkaar vanaf 0 leren kennen. Wat voor werk doe je? Hoe oud ben je? Etc.

Met bn'ers kennen de meesten elkaar wel van gezicht, naam of zelfs van een persoonlijke ontmoeting. Meh.
Volgens mij mogen ze elkaar ook niet zien tussen opnames en uitzendingen :D Vind ik ook leuk :Y Het nabespreken voor tv is dan ook de eerste keer dat ze überhaupt nabespreken.

Café de Mol > MolTalk, zo'n honderdmiljoenmiljard keer :+
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
  zondag 10 maart 2019 @ 22:35:01 #18
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_185530637
Uiteraard kijk ik. De Vlaamse Mol is zoals de Mol bedoeld is.

Nee, het is niet hetzelfde als de Nederlandse versie. Bij WIDM zit je (tegenwoordig) naar BNers te kijken die een gezellig televisieprogramma maken, bij De Mol kijk je naar mensen die oprecht een - heel spannend - spel spelen.

Het huidige WIDM is zaterdagavondvertier voor het hele gezin. Dat heeft men bewust gedaan, aangezien de oude, oorspronkelijke versie op donderdag veel lagere kijkcijfers scoorde. Het wordt ook door een heel ander productieteam gemaakt.
Veel mensen prefereren, gezien de kijkcijfers, de huidige 'gezellige' BNer series. Prima, maar ik ben blij dat onze Vlaamse vrienden een paar jaar geleden besloten hebben weer series te gaan maken volgens hun oorspronkelijke concept. Als liefhebber van het eerste uur geniet ik daar veel meer van. Ik kijk er tegenwoordig het hele jaar naar uit. :) O+

Voor de duidelijkheid: De BNers zijn m.i. dus niet het grootste probleem, maar de verhuizing naar de zaterdagavond. Vanaf dat moment is het een 'gezellig' programma geworden ipv een 'spannend' programma. Met opdrachten die soms nauwelijks opdrachten zijn, ellenlang dom geneuzel over 'bondjes' en nooit een onvertogen woord tussen de kandidaten. In de eerste series met BNers was dat ook anders. Maar goed, ieder zijn meug.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_185535457
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 23:35 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Ze vlogen wel business class en iedereen had twee stoelen, dus het budget zal niet al te laag zijn.
Het zou wel de karigste business class zijn die ik ooit gezien heb, volgens mij waren het gewone stoelen. Misschien een soort van 'tussen upgrade', maar BC?
pi_185535479
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 02:37 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Nee.

Totaal geen interesse in onbekende mensen en/of Belgen (Evi is in die laatste categorie een "goed" voorbeeld, afhankelijk van hoe je het bekijkt).

Denk dat de interesse er is ivm de drang naar het spel met onbekende mensen (de locale Sabine Appelmans of Kelly Pfaff zou ook niet in trek zijn).

Zelf volg ik maar 1 reality tv programma met onbekenden, maar dat is een programma speciaal op die (groep) mensen gericht.
Waarom post je hier dan als je toch niet kijkt en het je niet boeit? Niets beters te doen?
pi_185535500
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 09:59 schreef GereDathan het volgende:
[..]

Het zou wel de karigste business class zijn die ik ooit gezien heb, volgens mij waren het gewone stoelen. Misschien een soort van 'tussen upgrade', maar BC?
Even snel teruggekeken en je hebt gelijk. Het is geen BC.

Toch denk ik niet dat het budget lager ligt dan de Nederlandse WIDM, gezien de prijzenpot en het feit dat het van een commerciële omroep is.
pi_185535573
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 07:57 schreef bianconeri het volgende:
[..]

Dat mag jij vinden natuurlijk.
Opdrachten zijn gewoon exact hetzelfde. Afwisseling tussen echt wat denk opdrachten en wat meer actie. Precies zoals in NL ook gedaan wordt. Alles is gewoon hetzelfde.

Qua kandidaten moet je er in groeien. Dus daar kan ik voor de Belgische niets over zeggen.
Maar ja dat is elk seizoen weer afwachten.
Bij de Belgische variant zitten er veel meer mitsen en maren aan opdrachten. Het gaat psychisch veel verder dan de Nederlandse. De Nederlandse is zoals aangegeven een vermaakprogramma voor het hele gezin geworden, met als toppunt C garnituur 'bekende Nederlanders' die enkel bezig zijn met zo goed mogelijk in beeld gebracht worden.

Dat de programma's overeenkomsten hebben, dat lijkt mij duidelijk. Al heeft de Mol België mijn inziens vooral overeenkomsten met de Mol Nederland van jaren terug.

Ik kan mij veel beter identificeren met een 'rolluik verdeler' (wat zijn sommige Belgische functietitels toch fantastisch!) dan met een of ander opgeblazen makeup poppetje wat alleen maar bezig is met of haar wenkbrauwen goed in beeld komen.

Maar dat zegt niet dat ik de Mol Nederland niet leuk vind, het is anders. De Nederlandse kan ik met kinderen van 8 jaar en ouder al kijken bijvoorbeeld.

Het grootste minpunt van de NL versie is en blijft die afschuwelijke laatste aflevering waar geen fluit aan is.
pi_185535584
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 10:02 schreef PicoMMP het volgende:
[..]

Even snel teruggekeken en je hebt gelijk. Het is geen BC.

Toch denk ik niet dat het budget lager ligt dan de Nederlandse WIDM, gezien de prijzenpot en het feit dat het van een commerciële omroep is.
Ik denk dat het ook lood om oud ijzer is. Sowieso is de pot een grapje voor welke omroep dan ook. Of je nu 10k of 20k weggeeft als omroep, daar ligt echt niemand wakker van. Niet in Nederland en niet in België.
pi_185535621
Verkeerd topic

[ Bericht 96% gewijzigd door GereDathan op 11-03-2019 11:11:33 ]
  PR en moderator maandag 11 maart 2019 @ 14:03:47 #25
288245 crew  Moira
pi_185540690
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 10:01 schreef GereDathan het volgende:
[..]

Waarom post je hier dan als je toch niet kijkt en het je niet boeit? Niets beters te doen?
Nouja, ik stel wel de vraag en 'nee' kan ook een antwoord zijn.

Maar toch ben ik (vooral weer na het zien van de 1e aflevering van het nieuwe seizoen) wel van mening dat je echt niet kunt oordelen over de Vlaamse Mol of het verschil met de Nederlandse WIDM als je het nog niet hebt gezien.
Wát een verademing is het. Met de ingebouwde groepsdynamiek, met de presentator, met de filmmakerij, met de spanningsopbouw, met de mindfuckery.
Ze hebben gewoon precies te pakken wat het programma eigenlijk zou moeten zijn, waar ze in 1998 mee begonnen zijn maar nu sinds de nieuwe start perfect in de puntjes hebben.
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 10:08 schreef GereDathan het volgende:
[..]

Bij de Belgische variant zitten er veel meer mitsen en maren aan opdrachten. Het gaat psychisch veel verder dan de Nederlandse. De Nederlandse is zoals aangegeven een vermaakprogramma voor het hele gezin geworden, met als toppunt C garnituur 'bekende Nederlanders' die enkel bezig zijn met zo goed mogelijk in beeld gebracht worden.

Dat de programma's overeenkomsten hebben, dat lijkt mij duidelijk. Al heeft de Mol België mijn inziens vooral overeenkomsten met de Mol Nederland van jaren terug.

Ik kan mij veel beter identificeren met een 'rolluik verdeler' (wat zijn sommige Belgische functietitels toch fantastisch!) dan met een of ander opgeblazen makeup poppetje wat alleen maar bezig is met of haar wenkbrauwen goed in beeld komen.

Maar dat zegt niet dat ik de Mol Nederland niet leuk vind, het is anders. De Nederlandse kan ik met kinderen van 8 jaar en ouder al kijken bijvoorbeeld.

Het grootste minpunt van de NL versie is en blijft die afschuwelijke laatste aflevering waar geen fluit aan is.
Eens :Y

En de Vlaamse Mol heeft als extra genot dat de Mol in aflevering 8 al bekend wordt, en dat héél aflevering 9 (groepsreünie zonder livegebeuren O+) bestaat uit de ruimte voor terugblikken, achter de schermen dingetjes, leuke weetjes, molacties en de reacties op molacties _O_
Fuck the EBU.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')