abonnement Unibet Coolblue
pi_185517269
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2019 13:11 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Zuur van de CPC, kan mij ook wel indenken dat de lol een stuk minder is dir met dit weer.

Zelf gisteren wat rondjes over het circuit van Spa gelopen. Meike26 heeft daar haar eerste evenement gelopen. Haar doel was uitlopen en niet door mij op een ronde te worden gezet en dat is gelukt. Toen ik voor de tweede keer door kwam stond ze langs de kant met medaille.

De eerste twee rondjes gingen redelijk, met de gedachte van we zien wel hoe ver we komen. Het was namelijk de bedoeling om hem als training te lopen. Lekker rustig lopen en niet teveel pushen.

Daarna begon het wel lekker te gaan en gewoon doorgegaan en lekker in hetzelfde tempo doorgelopen. Wel een innige relatie opgebouwd met een dixie bij les combes. Zeker 4 keer bezocht. Wat wisselvallig weer gehad. Zon en flinke wind in 1 rondje en ook 1 keer een kort hagelbuitje.

Laatste rondje camelbak afgegeven en nog wat kunnen aanzetten. Kwam alleen aanzet eind een meter of 700 te kort ben na de finish nog wat rondjes gaan lopen om die erbij te lopen. In totaal een kleine 850 hoogtemeters gemaakt.

Was weer een leuk loopje en vooral ook geestelijke training. Was nu op de hele op de helft sneller dan toen ik bij de eerste editie de halve deed.
Een hoop helden gezien op Spa, ieder met hun eigen eet patroon, jelletjes, banaantjes of ontbijtkoek, ieder heeft zijn eigen favoriet. Er zijn topatleten die er een andere kijk op voeding en hardlopen hebben ;

https://www.vrt.be/vrtnws(...)met-eet-atleet-rik0/

Wat enne Held ! :D _O- _O-
pi_185517360
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 10:44 schreef indepoeier het volgende:
[..]

Nou, ik denk dat Helen Berger de Vries haar inkomen voor een redelijk deel aanvult met prijzengeld, hoor. Is een zogenaamde 'regionale topper' die bijna altijd in de prijzen loopt. Ik kan me de frustratie wel voorstellen als je op koers voor winst en parcoursrecord ligt en dan zoiets. Vooral als de reactie van kort na de finish is en je nog vol adrenaline zit.
Ik ken genoeg mensen hier in de omgeving die haar tijden lopen en die zouden niet zo reageren.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_185517495
Voor mijn 5,50 inschrijfgeld kreeg ik een hardloopwinkelbon van 25 euro (want 2e bij de senioren), een vogelhuisje (want startnummerloterij) en een PR *O*

Met 46:48 51 seconden sneller dan vorig jaar in Schoorl. Het weer viel mee, wel veel regen en het eerste stuk tegenwind, maar het had veel slechter kunnen zijn.
pi_185517520
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 13:35 schreef hatsaflats het volgende:
Voor mijn 5,50 inschrijfgeld kreeg ik een hardloopwinkelbon van 25 euro (want 2e bij de senioren), een vogelhuisje (want startnummerloterij) en een PR *O*

Met 46:48 51 seconden sneller dan vorig jaar in Schoorl. Het weer viel mee, wel veel regen en het eerste stuk tegenwind, maar het had veel slechter kunnen zijn.
Gefeliciteerd met je PR en podiumplek, netjes!! Zo is er toch nog goed hardloopnieuws dit weekend (oke naast de marathontraining van Corniel maar ja dat is een ooggetuigenverslag)..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Redactie Sport zondag 10 maart 2019 @ 13:39:22 #280
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_185517573
Nou de PiterRun was anders ook geslaagd.

Ik zal ophouden :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_185517605
Oja sorry!! En de PiterRun.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_185517781
Was die PiterRun eigenlijk nog wat?
  zondag 10 maart 2019 @ 13:50:01 #283
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_185517797
Ja
F means you're fucked
pi_185517888
Zeg dat dan.
  Redactie Sport zondag 10 maart 2019 @ 14:01:19 #285
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_185518012
Oh was ik vergeten. Sorry.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_185518014
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 13:40 schreef La_Tramposa het volgende:
Oja sorry!! En de PiterRun.
En ik heb mijn eerste hardloop event ervaring opgedaan :P

DutchMeikuh twitterde op zaterdag 09-03-2019 om 14:00:00 I ran my first event today, 7 kilometers on Spa Francorchamps. Started in the front, lost power around Eau Rouge/Raidillon and got lapped (14km runners) after Pouhon.Call it a Williams race simulation ? https://t.co/oVbo1unK7c reageer retweet
Eerste ervaring ; Doordat je niet alleen loopt, wordt je anders dan bij een training ook wel meegezogen en loop je harder dan je ooit met een training ervaren hebt. Ook wel weer een nadeel, want je kan al snel boven je kunnen komen en jezelf blesseren. Zover is het gelukkig niet gekomen.

Zoals TWC al heeft geschreven, ik heb hem achter mij weten te houden. Eerste hardlopers van de 14km hadden mij na mijn favoriete bocht op Spa, Pouhon, ingehaald. Pijnlijk, maar hé zij zijn mogelijk net als ik begonnen.. :P

Pouhon, ja echt, nu ben ik al jaren van mening dat de combinatie Eau-Rouge en Raidillon wat overrated zijn ten opzichte van Pouhon, na gister heb ik dat alleen maar meer. Krankzinnig hoe deze bocht linksaf naar beneden duikt. Niet op foto vast te leggen of te voelen in race spellen. Heerlijk.

Al met al dus met 1:09.8 volgens tijd waarneming van organisatie over de finish gekomen en de eerste medaille hangt over de wandlamp die ik nu toegeëigend heb in de woonkamer als trofeeën lamp.

Happy dat ik hem heb weten uit te lopen met het beoogde doel TWC voor te blijven. Hopelijk dit jaar nóg een circuit run doen en misschien ook ergens een trailtje = eind dit jaar 3 medailles. O-)
  zondag 10 maart 2019 @ 14:06:07 #287
89879 YUR
E stands for Excellent
  zondag 10 maart 2019 @ 14:06:35 #288
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_185518131
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 14:01 schreef Meike26 het volgende:
[..]

En ik heb mijn eerste hardloop event ervaring opgedaan :P

DutchMeikuh twitterde op zaterdag 09-03-2019 om 14:00:00 I ran my first event today, 7 kilometers on Spa Francorchamps. Started in the front, lost power around Eau Rouge/Raidillon and got lapped (14km runners) after Pouhon.Call it a Williams race simulation ? https://t.co/oVbo1unK7c reageer retweet
Eerste ervaring ; Doordat je niet alleen loopt, wordt je anders dan bij een training ook wel meegezogen en loop je harder dan je ooit met een training ervaren hebt. Ook wel weer een nadeel, want je kan al snel boven je kunnen komen en jezelf blesseren. Zover is het gelukkig niet gekomen.

Zoals TWC al heeft geschreven, ik heb hem achter mij weten te houden. Eerste hardlopers van de 14km hadden mij na mijn favoriete bocht op Spa, Pouhon, ingehaald. Pijnlijk, maar hé zij zijn mogelijk net als ik begonnen.. :P

Pouhon, ja echt, nu ben ik al jaren van mening dat de combinatie Eau-Rouge en Raidillon wat overrated zijn ten opzichte van Pouhon, na gister heb ik dat alleen maar meer. Krankzinnig hoe deze bocht linksaf naar beneden duikt. Niet op foto vast te leggen of te voelen in race spellen. Heerlijk.

Al met al dus met 1:09.8 volgens tijd waarneming van organisatie over de finish gekomen en de eerste medaille hangt over de wandlamp die ik nu toegeëigend heb in de woonkamer als trofeeën lamp.

Happy dat ik hem heb weten uit te lopen met het beoogde doel TWC voor te blijven. Hopelijk dit jaar nóg een circuit run doen en misschien ook ergens een trailtje = eind dit jaar 3 medailles. O-)
Cool zeg! ^O^
F means you're fucked
pi_185518179
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 14:01 schreef Meike26 het volgende:
[..]

En ik heb mijn eerste hardloop event ervaring opgedaan :P

DutchMeikuh twitterde op zaterdag 09-03-2019 om 14:00:00 I ran my first event today, 7 kilometers on Spa Francorchamps. Started in the front, lost power around Eau Rouge/Raidillon and got lapped (14km runners) after Pouhon.Call it a Williams race simulation ? https://t.co/oVbo1unK7c reageer retweet
Eerste ervaring ; Doordat je niet alleen loopt, wordt je anders dan bij een training ook wel meegezogen en loop je harder dan je ooit met een training ervaren hebt. Ook wel weer een nadeel, want je kan al snel boven je kunnen komen en jezelf blesseren. Zover is het gelukkig niet gekomen.

Zoals TWC al heeft geschreven, ik heb hem achter mij weten te houden. Eerste hardlopers van de 14km hadden mij na mijn favoriete bocht op Spa, Pouhon, ingehaald. Pijnlijk, maar hé zij zijn mogelijk net als ik begonnen.. :P

Pouhon, ja echt, nu ben ik al jaren van mening dat de combinatie Eau-Rouge en Raidillon wat overrated zijn ten opzichte van Pouhon, na gister heb ik dat alleen maar meer. Krankzinnig hoe deze bocht linksaf naar beneden duikt. Niet op foto vast te leggen of te voelen in race spellen. Heerlijk.

Al met al dus met 1:09.8 volgens tijd waarneming van organisatie over de finish gekomen en de eerste medaille hangt over de wandlamp die ik nu toegeëigend heb in de woonkamer als trofeeën lamp.

Happy dat ik hem heb weten uit te lopen met het beoogde doel TWC voor te blijven. Hopelijk dit jaar nóg een circuit run doen en misschien ook ergens een trailtje = eind dit jaar 3 medailles. O-)
Tof! Mooi dat het naar meer smaakt :)
pi_185518611
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 14:01 schreef Meike26 het volgende:
[..]

En ik heb mijn eerste hardloop event ervaring opgedaan :P

DutchMeikuh twitterde op zaterdag 09-03-2019 om 14:00:00 I ran my first event today, 7 kilometers on Spa Francorchamps. Started in the front, lost power around Eau Rouge/Raidillon and got lapped (14km runners) after Pouhon.Call it a Williams race simulation ? https://t.co/oVbo1unK7c reageer retweet
Eerste ervaring ; Doordat je niet alleen loopt, wordt je anders dan bij een training ook wel meegezogen en loop je harder dan je ooit met een training ervaren hebt. Ook wel weer een nadeel, want je kan al snel boven je kunnen komen en jezelf blesseren. Zover is het gelukkig niet gekomen.

Zoals TWC al heeft geschreven, ik heb hem achter mij weten te houden. Eerste hardlopers van de 14km hadden mij na mijn favoriete bocht op Spa, Pouhon, ingehaald. Pijnlijk, maar hé zij zijn mogelijk net als ik begonnen.. :P

Pouhon, ja echt, nu ben ik al jaren van mening dat de combinatie Eau-Rouge en Raidillon wat overrated zijn ten opzichte van Pouhon, na gister heb ik dat alleen maar meer. Krankzinnig hoe deze bocht linksaf naar beneden duikt. Niet op foto vast te leggen of te voelen in race spellen. Heerlijk.

Al met al dus met 1:09.8 volgens tijd waarneming van organisatie over de finish gekomen en de eerste medaille hangt over de wandlamp die ik nu toegeëigend heb in de woonkamer als trofeeën lamp.

Happy dat ik hem heb weten uit te lopen met het beoogde doel TWC voor te blijven. Hopelijk dit jaar nóg een circuit run doen en misschien ook ergens een trailtje = eind dit jaar 3 medailles. O-)
Gaaf!! Ik zou zomaar durven wedden dat als het zo goed beviel, en aangezien je een hardloopgekke vriend hebt, er aan het eind van het jaar zelfs meer dan 3 medailles zullen zijn ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_185518787
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 13:36 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]

Gefeliciteerd met je PR en podiumplek, netjes!! Zo is er toch nog goed hardloopnieuws dit weekend (oke naast de marathontraining van Corniel maar ja dat is een ooggetuigenverslag)..
en de 3bergenloop....
pi_185518821
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 14:01 schreef Meike26 het volgende:
[..]

En ik heb mijn eerste hardloop event ervaring opgedaan :P

DutchMeikuh twitterde op zaterdag 09-03-2019 om 14:00:00 I ran my first event today, 7 kilometers on Spa Francorchamps. Started in the front, lost power around Eau Rouge/Raidillon and got lapped (14km runners) after Pouhon.Call it a Williams race simulation ? https://t.co/oVbo1unK7c reageer retweet
Eerste ervaring ; Doordat je niet alleen loopt, wordt je anders dan bij een training ook wel meegezogen en loop je harder dan je ooit met een training ervaren hebt. Ook wel weer een nadeel, want je kan al snel boven je kunnen komen en jezelf blesseren. Zover is het gelukkig niet gekomen.

Zoals TWC al heeft geschreven, ik heb hem achter mij weten te houden. Eerste hardlopers van de 14km hadden mij na mijn favoriete bocht op Spa, Pouhon, ingehaald. Pijnlijk, maar hé zij zijn mogelijk net als ik begonnen.. :P

Pouhon, ja echt, nu ben ik al jaren van mening dat de combinatie Eau-Rouge en Raidillon wat overrated zijn ten opzichte van Pouhon, na gister heb ik dat alleen maar meer. Krankzinnig hoe deze bocht linksaf naar beneden duikt. Niet op foto vast te leggen of te voelen in race spellen. Heerlijk.

Al met al dus met 1:09.8 volgens tijd waarneming van organisatie over de finish gekomen en de eerste medaille hangt over de wandlamp die ik nu toegeëigend heb in de woonkamer als trofeeën lamp.

Happy dat ik hem heb weten uit te lopen met het beoogde doel TWC voor te blijven. Hopelijk dit jaar nóg een circuit run doen en misschien ook ergens een trailtje = eind dit jaar 3 medailles. O-)
Jaaah pouhon is gaaf, al vind ik die rechterknik ervoor (Bruxelles) eigenlijk nog gaver.
Super gedaan! ^O^
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  Moderator zondag 10 maart 2019 @ 14:49:52 #293
155227 crew  Guppy
dus
pi_185519086
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2019 13:01 schreef No-P het volgende:
350 euro voor een triathlon zijn mijn hoogste inschrijfkosten voor een wedstrijd geweest. Voor een grote triathlon zijn de uiteindelijke kosten stukken hoger in vergelijk met een grote hardloopwedstrijd, met 1/15de aantal deelnemers. Ik snap dus wel dat de deelnamekosten wat hoger zijn maar dit gaat eigenlijk nergens meer over...
Aan de ene kant heb je gelijk, het is hóóg... Aan de andere kant, ik denk dat het onderaan de streep niet eens zoveel scheelt...
- het event duurt makkelijk langer dan een etmaal
- al die tijd heb je dus ook EHBO, verkeersregelaars en anderen nodig
- je hebt duikers, kano's en bootjes op het water nodig
- de wisselzone moet ingericht (materiaalhuur) en bewaakt worden
- je hebt een aantal motoren op het fietsparcours nodig
- de NTB moet betaald worden
- en verder natuurlijk de kosten die je bij een hardloop evenement ook hebt

En met dan véél minder deelnemers, denk ik wel dat je aan de kosten zit die in verhouding staan met je startgeld
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 10 maart 2019 @ 16:48:28 #294
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_185521578
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 13:11 schreef Zwabberhark het volgende:

Ik denk dat we ook moeten beseffen dat het heel anders is als je zelf verantwoordelijk bent voor 40.000 deelnemers en toeschouwers (..)
Dat denk ik ook. Als het was door gegaan en er was iets mis gegaan, dan kan het met de huidige claim/er-mag-niets-mis-gaan-cultuur ook nog eens betekenen dat je organisatie failliet gaat en/of dat je nooit meer een vergunning krijgt. Einde evenement.

quote:
Ik heb vanochtend van dichtbij gezien hoe goed Corniel bezig is op weg naar de marathon (..)

Hij was niet 100% fit, het weer was dus matig, maar hij klaagde niet en liep hartstikke goed.
Nu ja, het weer ging wel. Niet te veel wind, een beetje regen, en met de kleding aan die ik aan had (wel veel voor mijn doen), kreeg ik eigenlijk niet koud. Enfin, mijn verslagje (Ja, heel lang).

De 30 van Zwabber
Het plan was om eendoor Zwabber uitgezette route van 30+ km te doen, te beginnen bij zijn huis, en dat wel met aanvangstijd van ca. 10 uur. Zwabber op de fiets, ik lopend. Het tempo zou moeten aansluiten met allerlei vage plannen die iets te doen hebben met Rotterdam.

Enfin, vanmorgen appte hij me om half acht dat we beter zo vroeg mogelijk konden vertrekken omdat zijn collega-meteorologen voorspelden dat 11 uur de hel zou breken, en dat code oranje derhalve gerechtvaardigd was.

Dus zo snel mogelijk naar Sweet Lake City gereden, om daar in de miezer, met een koud windje buiten te spelen. Gezien mijn gekwakkel van de afgelopen week twijfelde ik over het tempo. Ergens wilde ik mijn vaste tempo (ca 4:40/km) aanhouden, maar ja, was dat nu verstandig?

Het was ook koud, dus als extraatje ook een sweater aangetrokken. De geneugten van een meetfietser is dus dat je die weer kan afstaan. Zwabber hield de sfeer er in, en we keuvelden al hobbelend heel wat af.

Langzaam maar zeker begon ik me beter te voelen, gingen de kilometers in tijden die okay vond, en op de regen/koude na was alles top.

Rond kilometer 15 begon ik het echter wat zwaarder in te zien. De benen deden een beetje pijn, het tempo kwam er moeilijker uit, en ik had het stervend koud. Ook het gegeven dat ik pas halverwege was hielp niet. Trui maar weer aan, en door. Zien waar het schip strandt.

Gezien mijn ervaringen van afgelopen vrijdag was ik ook bang dat ik rond km 20 ergens zou instorten. Toen dat uitbleef, en ik zelfs licht kon versnellen, kondigde ik aan dat ik de laatste 3 kilometers sneller wilde doen. (Ik dacht aan M-tempo, maar zette in de communicatie in op 4:20/4:25).

Tot mijn eigen verbazing lukte ook die wonderwel, en met een moe edoch voldaan gevoel keerden Zwabber en ik terug bij zijn woning. De douche was fijn, net als de kop thee. Het is nog ver, en er moeten nog veel kilometers gemaakt worden, maar dit geeft vertrouwen.
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
pi_185524960
Lekker bezig Corniel! Mooi tempo ook, 4:40.

Aangezien ik voorlopig waarschijnlijk niet meer langer dan 1500 meter loop, ook een (lang) verslag getikt:

Eigenlijk loop ik sinds ik ben overgestapt naar een 800meter-groepje maar 1 keer per jaar een 10km: Schoorl. Nu kun je met 1 10km per jaar niet echt tijden vergeleken, maar omdat ik dit jaar veel beter in m’n trainingen zat dan vorig jaar doe ik dat toch. Met 47:39 in 2018 en dit jaar het doel/de wens om onder de 47 te lopen viel de 48:12 nogal tegen. Ik had niet alleen een stevigere basis, maar ook mentaal een stuk beter gelopen dan voorgaande jaren. De week erna kreeg ik een griepje, dus dat heb ik er maar als excuus ingefietst. En vandaag was het tijd voor de herkansing!

Samen met m’n trainer als haas stond ik in de stromende regen aan de start van een lekker, klein, kneuterig loopje hier in de buurt, met een stuk of 40 deelnemers. Ik ben niet gewend aan lopen met een haas, maar de strategie leek me uitstekend: gewoon achter de trainer aanlopen en niet teveel nadenken. Het achter de trainer aanlopen is gelukt, het niet teveel nadenken wat minder.

Vooraf afgesproken om 4:40min/km te lopen. De eerste kilometers met tegenwind voelden vrij zwaar. Ik had het idee dat ze echt wel een stuk harder dan 4:40 gingen, en vroeg me af hoe ik dat tempo de hele ronde vol moest gaan houden. Zeker omdat we het eerste stuk wind tegen hadden. Maar “gewoon achter de trainer aanlopen en niet teveel nadenken”. Hij zal het wel weten. Achteraf gingen de eerste 3 kilometers in 4:24, 4:33 en 4:36, dus m’n gevoel klopte wel. We passeerden ongeveer rond 23:10 het 5km-punt, dus iets te hard maar niets schokkends.

Ondertussen kreeg ik last van een verkrampte buik. M’n hele buik, van boven tot onder. Wat moet ik dáár nou weer mee. Nouja, gewoon maar doorlopen. Het ging weer vanzelf over en ik kreeg even een opleving. Maar iets later begon de twijfel alweer toe te nemen, en de moeie benen ook. Ik wilde heel graag gewoon even stilstaan. Of even wandelen. Gewoon niet meer rennen. In Schoorl kon ik me steeds heel makkelijk over m’n zieligdoenerij heenzetten, maar nu kostte het me toch best veel moeite. Maar eigenlijk deed er niets pijn, ik was alleen moe. En ik mocht m’n trainer niet teleurstellen. Hij loopt daar voor mij en dan is het minste dat ik kan terugdoen toch wel om bij ‘m te blijven en een mooie tijd te lopen.

Zo tot 8,5km ging dat eigenlijk wel, maar daarna bedacht m’n trainer om te gaan versnellen. Voor m’n gevoel bleef ie maar doorversnellen, en waar ik had verwacht dat hooguit wat bemoedigende woorden m’n kant op zou spuien, begon hij in de laatste kilometer opeens op m’n schuldgevoel in te praten. “Kom op hats, laat me niet in de steek. Nee, echt, laat me nou niet in de steek, niet nu”. Dat had ik even niet aan zien komen. Maar het werkte wel.

De laatste 500 meter was het echt wel even buffelen om bij ‘m te blijven. Ik ben benieuwd wat voor vreselijke rotkop ik trek op de voor-de-finish-foto. Maar we kwamen tegelijk over de finish, met 11 seconden over om onder de 47 minuten te blijven en gemiddeld 4:40min/km. Dik tevreden :7

Nu op naar het baanseizoen!
  zondag 10 maart 2019 @ 19:25:11 #296
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_185525020
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 19:22 schreef hatsaflats het volgende:
Lekker bezig Corniel! Mooi tempo ook, 4:40.

Aangezien ik voorlopig waarschijnlijk niet meer langer dan 1500 meter loop, ook een (lang) verslag getikt:

Eigenlijk loop ik sinds ik ben overgestapt naar een 800meter-groepje maar 1 keer per jaar een 10km: Schoorl. Nu kun je met 1 10km per jaar niet echt tijden vergeleken, maar omdat ik dit jaar veel beter in m’n trainingen zat dan vorig jaar doe ik dat toch. Met 47:39 in 2018 en dit jaar het doel/de wens om onder de 47 te lopen viel de 48:12 nogal tegen. Ik had niet alleen een stevigere basis, maar ook mentaal een stuk beter gelopen dan voorgaande jaren. De week erna kreeg ik een griepje, dus dat heb ik er maar als excuus ingefietst. En vandaag was het tijd voor de herkansing!

Samen met m’n trainer als haas stond ik in de stromende regen aan de start van een lekker, klein, kneuterig loopje hier in de buurt, met een stuk of 40 deelnemers. Ik ben niet gewend aan lopen met een haas, maar de strategie leek me uitstekend: gewoon achter de trainer aanlopen en niet teveel nadenken. Het achter de trainer aanlopen is gelukt, het niet teveel nadenken wat minder.

Vooraf afgesproken om 4:40min/km te lopen. De eerste kilometers met tegenwind voelden vrij zwaar. Ik had het idee dat ze echt wel een stuk harder dan 4:40 gingen, en vroeg me af hoe ik dat tempo de hele ronde vol moest gaan houden. Zeker omdat we het eerste stuk wind tegen hadden. Maar “gewoon achter de trainer aanlopen en niet teveel nadenken”. Hij zal het wel weten. Achteraf gingen de eerste 3 kilometers in 4:24, 4:33 en 4:36, dus m’n gevoel klopte wel. We passeerden ongeveer rond 23:10 het 5km-punt, dus iets te hard maar niets schokkends.

Ondertussen kreeg ik last van een verkrampte buik. M’n hele buik, van boven tot onder. Wat moet ik dáár nou weer mee. Nouja, gewoon maar doorlopen. Het ging weer vanzelf over en ik kreeg even een opleving. Maar iets later begon de twijfel alweer toe te nemen, en de moeie benen ook. Ik wilde heel graag gewoon even stilstaan. Of even wandelen. Gewoon niet meer rennen. In Schoorl kon ik me steeds heel makkelijk over m’n zieligdoenerij heenzetten, maar nu kostte het me toch best veel moeite. Maar eigenlijk deed er niets pijn, ik was alleen moe. En ik mocht m’n trainer niet teleurstellen. Hij loopt daar voor mij en dan is het minste dat ik kan terugdoen toch wel om bij ‘m te blijven en een mooie tijd te lopen.

Zo tot 8,5km ging dat eigenlijk wel, maar daarna bedacht m’n trainer om te gaan versnellen. Voor m’n gevoel bleef ie maar doorversnellen, en waar ik had verwacht dat hooguit wat bemoedigende woorden m’n kant op zou spuien, begon hij in de laatste kilometer opeens op m’n schuldgevoel in te praten. “Kom op hats, laat me niet in de steek. Nee, echt, laat me nou niet in de steek, niet nu”. Dat had ik even niet aan zien komen. Maar het werkte wel.

De laatste 500 meter was het echt wel even buffelen om bij ‘m te blijven. Ik ben benieuwd wat voor vreselijke rotkop ik trek op de voor-de-finish-foto. Maar we kwamen tegelijk over de finish, met 11 seconden over om onder de 47 minuten te blijven en gemiddeld 4:40min/km. Dik tevreden :7

Nu op naar het baanseizoen!
Mooie prestatie hats! En nu ze je maar weer dat je lichaam veel meer aankan dan je hoofd denkt :Y
F means you're fucked
pi_185526135
Laat je die finishfoto ook nog zien, Hats? :D
Gefeliciteerd met je prestatie!
pi_185526706
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 20:09 schreef wyccie het volgende:
Laat je die finishfoto ook nog zien, Hats? :D
Gefeliciteerd met je prestatie!
Ik stelde me van buiten duidelijk nog meer aan dan van binnen ;( De regen in m'n ogen hielp ook niet :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 10 maart 2019 @ 20:34:39 #299
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_185526883
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 20:28 schreef hatsaflats het volgende:
[..]

Ik stelde me van buiten duidelijk nog meer aan dan van binnen ;( De regen in m'n ogen hielp ook niet :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D _O_
F means you're fucked
pi_185527268
Ik vind dit dus mooiere hardloopfoto's dan die van die #firgirls op Insta (hoewel in geen insta heb). Wedstrijdjes hardlopen doet pijn. Dat mag je zien.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')