abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 maart 2019 @ 21:35:57 #51
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_185371388
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 21:06 schreef Silven het volgende:

[..]

Niet om het 1 of ander, maar je huidige sitiatie als in OP beschreven en een relatiebureau zijn beide vele malen sneuer dan alleen naar een café gaan. Vind het zelfs fijn als ik eens alleen zonder aanhang naar de kroeg kan. Geen onnodige balast, niemand die zich gepasseerd voelt als je met een andere gast gaat ouwehoeren, makkelijker met een dame kunnen praten zonder interferentie.
Ik snap wat je zegt, maar jij gaat kennelijk vaak met aanhang naar de kroeg. Als ik ook weleens met aanhang naar de kroeg kon, zou ik er niet zo'n probleem mee hebben om allee te gaan. Maar bij mij is alleen gaan de enige mogelijkheid. Dat maakt dat het sneu voelt.
pi_185371502
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 21:06 schreef Silven het volgende:

[..]

Niet om het 1 of ander, maar je huidige sitiatie als in OP beschreven en een relatiebureau zijn beide vele malen sneuer dan alleen naar een café gaan. Vind het zelfs fijn als ik eens alleen zonder aanhang naar de kroeg kan. Geen onnodige balast, niemand die zich gepasseerd voelt als je met een andere gast gaat ouwehoeren, makkelijker met een dame kunnen praten zonder interferentie.
Soms staan zelfs bloedmooie vrouwen bij relatiebureaus ingeschreven. Zijn die ook sneu?
Voor alles bestaat een reden.

Bovendien, een beetje bureau organiseert wat dingetjes om meetings spontaner en minder geforceerd te maken. Kom je zo alsnog op een andere manier onder de mensen in een cafe, kroeg, restaurant, evenement of wat dan ook. Dat is ook wat waard.
  zondag 3 maart 2019 @ 22:03:07 #53
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_185372126
Ik weet de ervaring van een vriendin, al is dat inmiddels minstens veertien jaar geleden. Het bureau waar ze zich inschreef, matchte mensen.aan de hand van vrij uitgebreide profielen. Niet gratis, maar ook niet erg duur. Het ging om mensen die echt op zoek waren naar een relatie, dus niet alleen maar om dates te regelen. Ze werd gematcht met een man die al minstens een niet zo’n geslaagde match had en bijna niet had gereageerd toen mijn vriendin werd voorgesteld.

Lang verhaal kort: het werd een succes.

Ze moest zich wel ergens overheen zetten om zich in te schrijven, maar niet geschoten, altijd mis. Sneu? Who cares, ze zijn gelukkig.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 3 maart 2019 @ 22:52:48 #54
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_185373381
Ik weet niet hoe oud je bent maar ik denk dat het aanbod onder de 50 jaar bij relatiebureaus erg klein is door tinder en dating sites.
pi_185373906
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2019 22:03 schreef Lienekien het volgende:
Ik weet de ervaring van een vriendin, al is dat inmiddels minstens veertien jaar geleden. Het bureau waar ze zich inschreef, matchte mensen.aan de hand van vrij uitgebreide profielen. Niet gratis, maar ook niet erg duur. Het ging om mensen die echt op zoek waren naar een relatie, dus niet alleen maar om dates te regelen. Ze werd gematcht met een man die al minstens een niet zo’n geslaagde match had en bijna niet had gereageerd toen mijn vriendin werd voorgesteld.

Ze moest zich wel ergens overheen zetten om zich in te schrijven, maar niet geschoten, altijd mis. Sneu? Who cares, ze zijn gelukkig.
Dank. Ik hoor graag meer ervaringen.

quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 22:52 schreef SugeLucky het volgende:
Ik weet niet hoe oud je bent maar ik denk dat het aanbod onder de 50 jaar bij relatiebureaus erg klein is door tinder en dating sites.
Ja, dat is mijn vrees ook. Onder de 40 verwacht ik dat er vooral vrouwen bij een matching bureau zitten die nog heel erg graag (en snel) een man willen voor hun kinderen. (maar ja kan het mis hebben, want zelf geen ervaring mee).
pi_185378721
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 21:35 schreef Extraneus het volgende:
Ik snap wat je zegt, maar jij gaat kennelijk vaak met aanhang naar de kroeg. Als ik ook weleens met aanhang naar de kroeg kon, zou ik er niet zo'n probleem mee hebben om allee te gaan. Maar bij mij is alleen gaan de enige mogelijkheid. Dat maakt dat het sneu voelt.
Waarom ga je niet eens met een groep op vakantie? Mijn idee zou zijn dan geen speciale "alleengaandengroepsvakantie", maar een random gemengde groep. Genoeg getrouwde vrouwen die van hun man afwillen en die zo'n vakantie gebruiken om een ander te vinden. Been there, did it.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 4 maart 2019 @ 21:04:54 #57
254082 Extraneus
pi_185391451
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 21:39 schreef Gruj0 het volgende:
[..]

Soms staan zelfs bloedmooie vrouwen bij relatiebureaus ingeschreven. Zijn die ook sneu?
Voor alles bestaat een reden.

[...]
Ja, precies. Er zijn hele leuke vrouwen die veel aanbod krijgen maar geen man die ze leuk vinden.
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2019 22:03 schreef Lienekien het volgende:
[...]

Leuk verhaal. Weet je nog welk bureau het was?

quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 22:52 schreef SugeLucky het volgende:
Als dat zo is, ben ik er snel klaar mee. Ik ben in de 40 en zoek wel een vrouw van maximaal 43.
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 09:40 schreef blomke het volgende:
[..]

Waarom ga je niet eens met een groep op vakantie? Mijn idee zou zijn dan geen speciale "alleengaandengroepsvakantie", maar een random gemengde groep. Genoeg getrouwde vrouwen die van hun man afwillen en die zo'n vakantie gebruiken om een ander te vinden. Been there, did it.
Dat staat me altijd een beetje tegen. Sowieso hou ik niet van op vakantie gaan. :@ Ik vind heel veel dingen leuk en ben voor veel in, maar vakantie is er niet echt een van.
pi_185391547
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 21:04 schreef Extraneus het volgende:
[..]

Dat staat me altijd een beetje tegen. Sowieso hou ik niet van op vakantie gaan. :@ Ik vind heel veel dingen leuk en ben voor veel in, maar vakantie is er niet echt een van.
Ik krijg juist het idee dat je helemaal niet voor zoveel in bent :@

Heb je dingen die je verder leuk vind en waarmee je je aan kan sluiten bij een vereniging ofzo.

Ik ben gek op de natuur en actieve dingen ondernemen. Ik ben toen leiding gaan geven bij scouting. Heel veel leuke mensen leren kennen.

Ik ben een spelletjes gek. Langzaamaan in de loop der jaren steeds meer mensen leren kennen en we hebben regelmatig spelletjes avonden iedere keer bij iemand anders.

Het leek mij wel nuttig om een ehbo diploma te hebben dus heb mij aangemeld bij een vereniging. Ook weer leuke mensen leren kennen.

Enz Enz.

Hoe groter je kring hoe meer kans op die ene persoon waarmee je meer wil zijn dan vrienden en daarnaast is een toffe vriendengroep natuurlijk ook leuk.
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 4 maart 2019 @ 21:11:02 #59
254082 Extraneus
pi_185391623
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 21:08 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]

Oké.
quote:
Heb je dingen die je verder leuk vind en waarmee je je aan kan sluiten bij een vereniging ofzo.
Ja, zeker. Wandelen, uiteten gaan, films kijken, fietsen, dansen, naar het strand gaan, koffiedrinken, dagjes weg, naar de dierentuin...
quote:
Ik ben gek op de natuur en actieve dingen ondernemen. Ik ben toen leiding gaan geven bij scouting. Heel veel leuke mensen leren kennen.
Ik hou ook erg van de natuur.
quote:
Ik ben een spelletjes gek. Langzaamaan in de loop der jaren steeds meer mensen leren kennen en we hebben regelmatig spelletjes avonden iedere keer bij iemand anders.
Dat lijkt me ook leuk. Kom het alleen nooit tegen en weet niet waar ik het kan vinden.
quote:
Het leek mij wel nuttig om een ehbo diploma te hebben dus heb mij aangemeld bij een vereniging. Ook weer leuke mensen leren kennen.

Enz Enz.

Hoe groter je kring hoe meer kans op die ene persoon waarmee je meer wil zijn dan vrienden en daarnaast is een toffe vriendengroep natuurlijk ook leuk.
Ja, klopt. Alleen mijn vriendengroep is niet heel groot, wat er volgens mij vooral door komt dat ik dingen weleens niet goed aanvoel.
pi_185391792
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 21:11 schreef Extraneus het volgende:
[..]

Oké.[..]

Ja, zeker. Wandelen, uiteten gaan, films kijken, fietsen, dansen, naar het strand gaan, koffiedrinken, dagjes weg, naar de dierentuin...[..]

Ik hou ook erg van de natuur.[..]

Dat lijkt me ook leuk. Kom het alleen nooit tegen en weet niet waar ik het kan vinden.[..]

Ja, klopt. Alleen mijn vriendengroep is niet heel groot, wat er volgens mij vooral door komt dat ik dingen weleens niet goed aanvoel.
Op Facebook heb je groepen zoals bijvoorbeeld bordspelers gezocht enzo. Vanuit daar krijg je vast ook weer andere suggesties.

Je kring wordt vanzelf groter als je meer dingen onderneemt :)
  maandag 4 maart 2019 @ 21:21:34 #61
254082 Extraneus
pi_185392008
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 21:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]

Op Facebook heb je groepen zoals bijvoorbeeld bordspelers gezocht enzo. Vanuit daar krijg je vast ook weer andere suggesties.

Je kring wordt vanzelf groter als je meer dingen onderneemt :)
Oké, bedankt vor de tip.

Ja, is ook zo. Alleen vraag ik me weleens af of dat soort 'natuurwetten' ook geldt voor Aspergerachtige mensen zoals ik.
pi_185392144
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 21:21 schreef Extraneus het volgende:
[..]

Oké, bedankt vor de tip.

Ja, is ook zo. Alleen vraag ik me weleens af of dat soort 'natuurwetten' ook geldt voor Aspergerachtige mensen zoals ik.
Je zou eens bij een gemiddelde scoutinggroep moeten kijken. Denk dat die 50% bestaan uit van die "aspergerachtige mensen" ;) haha
  maandag 4 maart 2019 @ 21:28:05 #63
254082 Extraneus
pi_185392286
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 21:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]

Je zou eens bij een gemiddelde scoutinggroep moeten kijken. Denk dat die 50% bestaan uit van die "aspergerachtige mensen" ;) haha
:D
pi_185398790
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 21:08 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Mijn idee ook.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_185398805
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 21:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Alle mannen schijnen in meer of mindere mate aan het ASS te lijden. Dus 50% kan wel kloppen.
  dinsdag 5 maart 2019 @ 19:48:57 #66
254082 Extraneus
pi_185413256
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 08:40 schreef blomke het volgende:
[..]

Mijn idee ook.
Wat maakt dat je dat zegt? In post #59 noem ik dingen die ik leuk vind.
  donderdag 7 maart 2019 @ 20:27:22 #67
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_185460954
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 17:16 schreef Extraneus het volgende:
[..]

Nee, maar als daar tips voor zijn, zijn ze welkom.[..]

Ik vind 'Hoe gaat het?' altijd een erg goed manier om een gesprek te beginnen, omdat je dan even kunt peilen hoe de ander erbij zit. Als ik begin met iets gevats kan het ook verkeerd vallen. Maar goed, het kan vast effectiever dan wat ik doe. Maar werken 'Deed het pijn toen je uit de hemel viel?'-achtige openingszinnen beter?
"Hoe gaat het" is gewoon een suffe en irritante vraag. Kunt je ook alleen maar nietszeggende antwoorden op geven. Dus dat slaat de sfeer meteen dood.

Beter werkt het als je op iets van haar profiel ingaat. Bijvoorbeeld "wat leuk een vrouw die van skieen houdt!" of een prikkelend suggestieve vraag als "je straalt uit dat je een pittige dame ben met een zachte binnenkant, klopt dat?". Dat werkte bij mij een stuk beter.
pi_185461010
Als iemand mij die laatste vraag zou stellen zou ik ook :') gaan.

Die skie vraag is beter.
  donderdag 7 maart 2019 @ 20:33:21 #69
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_185461162
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 20:28 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

Die skie vraag is beter.
Vast, niet iedereen vind alles leuk. Maar menig vrouw vind het wel leuk heb ik gemerkt. En een risico nemen is beter dan saai en veilig in dit geval
  vrijdag 8 maart 2019 @ 20:25:01 #70
254082 Extraneus
pi_185483882
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 20:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]

"Hoe gaat het" is gewoon een suffe en irritante vraag. Kunt je ook alleen maar nietszeggende antwoorden op geven. Dus dat slaat de sfeer meteen dood.
Is het echt zo gek gedacht dat ik even iemands stemming wil peilen?
quote:
Beter werkt het als je op iets van haar profiel ingaat. Bijvoorbeeld "wat leuk een vrouw die van skieen houdt!" of een prikkelend suggestieve vraag als "je straalt uit dat je een pittige dame ben met een zachte binnenkant, klopt dat?". Dat werkte bij mij een stuk beter.
Dat snap ik ook wel. Is wel een stuk sprekender inderdaad.
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 20:28 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

Die skie vraag is beter.
En heel ingewikkeld hoe je moet inschatten wat bij de ander goed wordt ontvangen.
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 20:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]

Vast, niet iedereen vind alles leuk. Maar menig vrouw vind het wel leuk heb ik gemerkt. En een risico nemen is beter dan saai en veilig in dit geval
Ja, saai is het inderdaad wel. En als eerste bericht niet heel sprankelend inderdaad.
  vrijdag 8 maart 2019 @ 20:26:56 #71
254082 Extraneus
pi_185483928
Ik vind de reacties in dit topic erg nuttig. Wat me wel opvalt, is dat er niet echt mensen zijn die zeggen 'Ik heb goede ervaringen met relatiebureau X' ofzo. Dat roept bij mij wel de volgende vraag op: de meeste mensen hier vinden volgens mij dat ik het beter in meer sociale activiteiten kan zoeken bij een relatiebureau. Voor welke mensen zouden jullie een relatiebureau dan wel een goed idee vinden, of vinden jullie het sowieso geen goed idee?
  vrijdag 8 maart 2019 @ 21:36:58 #72
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_185485422
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 20:25 schreef Extraneus het volgende:
[..]

Is het echt zo gek gedacht dat ik even iemands stemming wil peilen?[..]
Wel bij iemand die je niet kent. Want wat kan men er op antwoorden? Bij de meeste mensen gaat het gewoon zn gangetje. En als het niet goed gaat dan zal iemand daar ook niet over gaan uitwijden op Tinder. Je kunt dus eigenlijk alleen een suf en nietszeggend antwoord geven op die vraag en dat kan in zo'n prille situatie verkeerd uitpakken.

Ik vind dat ook altijd een strontvervelende vraag als op mn werk een contactpersoon opbelt en die begint met "hoe is het". Ik heb helemaal geen zin om het daar met een vreemde over te gaan hebben. Het is niet de situatie om daar over te gaan uitwijden.

Het is dus echt een vraag die je aan mensen stelt die je ook goed kent en die ook een echt antwoord kunnen geven.
  vrijdag 8 maart 2019 @ 21:40:27 #73
254082 Extraneus
pi_185485500
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 21:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]

Wel bij iemand die je niet kent. Want wat kan men er op antwoorden? Bij de meeste mensen gaat het gewoon zn gangetje. En als het niet goed gaat dan zal iemand daar ook niet over gaan uitwijden op Tinder. Je kunt dus eigenlijk alleen een suf en nietszeggend antwoord geven op die vraag en dat kan in zo'n prille situatie verkeerd uitpakken.
Ja, zit wat in. Ik zal me gaan beteren.
quote:
Ik vind dat ook altijd een strontvervelende vraag als op mn werk een contactpersoon opbelt en die begint met "hoe is het". Ik heb helemaal geen zin om het daar met een vreemde over te gaan hebben. Het is niet de situatie om daar over te gaan uitwijden.

Het is dus echt een vraag die je aan mensen stelt die je ook goed kent en die ook een echt antwoord kunnen geven.
Mja, dat vind ik wel een beetje streng. Meestal is het ook zo dat mensen zeggen 'Goed' en dat ze er bijvoorbeeld achteraan zeggen dat ze op vakantie zijn geweest of iets anders willen melden.

Bij mij is het dus - maar ben met je eens dat Tinder er geen handige plaats voor is - bedoeld om even te peilen hoe iemand erbij zit, ook als ik bijvoorbeeld iets grappigs wil vertellen waarvoor de ander misschien niet in de stemming is.
  vrijdag 8 maart 2019 @ 21:44:37 #74
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_185485591
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 20:26 schreef Extraneus het volgende:
Ik vind de reacties in dit topic erg nuttig. Wat me wel opvalt, is dat er niet echt mensen zijn die zeggen 'Ik heb goede ervaringen met relatiebureau X' ofzo. Dat roept bij mij wel de volgende vraag op: de meeste mensen hier vinden volgens mij dat ik het beter in meer sociale activiteiten kan zoeken bij een relatiebureau. Voor welke mensen zouden jullie een relatiebureau dan wel een goed idee vinden, of vinden jullie het sowieso geen goed idee?
Ik vraag me ook serieus af of die bureaus tegenwoordig nog veel bestaansrecht hebben onder mensen van beneden de 50. Een beetje zoiets als contactadvertenties in de krant. Ik heb ook nooit iemand ontmoet die dat gedaan heeft eigenlijk. Zoals je al in dit topic ziet zijn er veel goedkopere alternatieven tegenwoordig.

Maargoed wellicht is het anders, maar ik kan er niks over zeggen.
  vrijdag 8 maart 2019 @ 21:48:54 #75
254082 Extraneus
pi_185485690
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 21:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]

Ik vraag me ook serieus af of die bureaus tegenwoordig nog veel bestaansrecht hebben onder mensen van beneden de 50. Een beetje zoiets als contactadvertenties in de krant. Ik heb ook nooit iemand ontmoet die dat gedaan heeft eigenlijk. Zoals je al in dit topic ziet zijn er veel goedkopere alternatieven tegenwoordig.[...]
Nee, klopt, al heb ik meer vertrouwen in een relatiebureau dan in Tinder. Maar als ik sommige bedragen zie, schrik ik daar wel van.

En wat die alternatieven betreft, zeker, voor zover ze inderdaad bedoeld zijn voor mensen die op zoek zijn. Bij een relatiebureau weet je wel dat je in elk geval te maken hebt met iemand die op zoek is en voor wie geldt dat ze hopelijk een beetje goede selectie hebben gedaan. Maar het idee om er duizenden euro's aan uit te geven staat me best tegen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')