dat haalde ik uit de zinsnede "Het idee dat ik op mijn 30ste of 40ste nog steeds diezelfde seksloze, liefdeloze en vriendloze bestaan zal hebben is klote, maar vermoeden dat de kans zéér waarschijnlijk is, is nog des te meer deprimerend."quote:Op zondag 3 maart 2019 10:46 schreef Chia het volgende:
[..]
Wie heeft het over huisje boompje beestje?
Mee eens, wentelen in slachtofferschap is nooit produktief.quote:Op zondag 3 maart 2019 10:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat gaat dus niks aan de ongewenste eenzaamheid van TS veranderen. Beter kan hij gewoon wat doen in plaats van steeds in dit soort excuses blijven hangen.
Want enige alternatief voor een seks-, liefde- en vriendloos bestaan is huisje boompje beestje?quote:Op zondag 3 maart 2019 11:16 schreef Lord_Hydro het volgende:
[..]
dat haalde ik uit de zinsnede "Het idee dat ik op mijn 30ste of 40ste nog steeds diezelfde seksloze, liefdeloze en vriendloze bestaan zal hebben is klote, maar vermoeden dat de kans zéér waarschijnlijk is, is nog des te meer deprimerend."
Waarom is het een probleem dat TS dat wenst? Het is geen abnormale wens. Heel veel mensen doen het omdat het een wens is.quote:Op zondag 3 maart 2019 11:19 schreef Lord_Hydro het volgende:
[..]
Mee eens, wentelen in slachtofferschap is nooit produktief.
Ik betoog alleen dat wellicht het probleem juist zit in het hebben van de wens an sich. Als er geen wens (meer) is bij TO om een -samenvattend- "rijk sociaal leven" te hebben, dan zal TO ook niet meer te lijden hebben onder het gemis daarvan.
het proberen contact te leggen als je daar geen natuurtalent in bent welquote:Op zondag 3 maart 2019 11:00 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Het vinden van vrienden zou geen kwestie van vallen en opstaan moeten zijn. Dan doe je echt iets verkeerd.
Zitten ze ook op fok?quote:Op zondag 3 maart 2019 11:36 schreef Morrigan het volgende:
Ik heb al mijn vrienden via internet ontmoet. Gewoon naar wat meetings gaan.
Dit dus, TS had beter the blue pil kunnen nemen.quote:Op zondag 3 maart 2019 12:10 schreef Postbus100 het volgende:
Je username... I see what you did there.
Het probleem is dat het niet-vervuld zijn van die wens hem last bezorgd. Als hij die wens niet meer heeft, maakt het ook niet meer uit dat deze onvervuld blijft.quote:Op zondag 3 maart 2019 11:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom is het een probleem dat TS dat wenst? Het is geen abnormale wens. Heel veel mensen doen het omdat het een wens is.
Ik legde de link met huisje boompje beestje in dit geval omdat TO het behalve over een vriendloos ook over een "seks en liefdeloos" bestaan had.quote:Op zondag 3 maart 2019 11:23 schreef Chia het volgende:
[..]
Want enige alternatief voor een seks-, liefde- en vriendloos bestaan is huisje boompje beestje?
TS is nu eenmaal eenzamer dan hem lief is. En door wel iets te ondernemen en contacten op te doen raakt hij heus niet direct verstrikt in een of ander web wat hem met huisje, boompje, beestje doet eindigen.
Wie weet is hij met één goede vriend en verder een beetje een kluizenaarsleven ook hartstikke tevreden, dat is uiteraard ook prima. Maar met de situatie zoals hij nu is, is hij dat niet.
Geld geeft anders wel vrijheid, en dat komt wel het dichtst in de buurt van "alles".quote:Op zondag 3 maart 2019 16:14 schreef Samuel24 het volgende:
Zo zie je maar weer. Geld is ook niet alles he.
Goede onderbouwing...quote:
Met geld kun je een autotje kopen en onderhouden bijvoorbeeld. Geeft heel veel vrijheid. Of als je eens een prostituee wilt. Je kunt makkelijker dating app abbos kkpen. Je kunt gaan 'looksmaxxen'. Personal trainer huren zodat je ripped lichaam hebt na 2 jaar. Als je weet wat er te koop is en je hebt het geld. Dan ben je Koning.quote:
Hij heeft dan wel poen. Maar is wel eenzaam. Zo gelukkig maakt geld dus niet.quote:Op zondag 3 maart 2019 16:35 schreef Lord_Hydro het volgende:
[..]
Goede onderbouwing...
Hier is mijn onderbouwing;
In mijn optiek geeft vrijheid rust, en dat is vooral waar het geluk ligt; in rust.
TO lijkt zichzelf allerlei doelen op te leggen t.a.v. "liefde", "seks" en "sociale contacten". Als hij zich die doelen niet meer op zou leggen zal hem dat rust geven.
Mee eens. Maar zoals elke gezonde jongen wilt hij sex en het nabijzijn van een deerne. Dus rust is niet alles.quote:Op zondag 3 maart 2019 16:35 schreef Lord_Hydro het volgende:
[..]
Goede onderbouwing...
Hier is mijn onderbouwing;
In mijn optiek geeft vrijheid rust, en dat is vooral waar het geluk ligt; in rust.
TO lijkt zichzelf allerlei doelen op te leggen t.a.v. "liefde", "seks" en "sociale contacten". Als hij zich die doelen niet meer op zou leggen zal hem dat rust geven.
Dat komt dus doordat TO zich al die dingen op lijkt te leggen. Als hij geen flikker zou geven om een "liefdesleven" of een "sociaal leven", dan zou hij daar geen last van hebben. En dan zou hij van zijn rust kunnen genieten, waarbij zijn geld hem zeker zal helpen.quote:Op zondag 3 maart 2019 16:38 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
Hij heeft dan wel poen. Maar is wel eenzaam. Zo gelukkig maakt geld dus niet.
Joh...maar waarom is TS dan nog steeds eenzaam dan?quote:Op zondag 3 maart 2019 16:36 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
[..]
Met geld kun je een autotje kopen en onderhouden bijvoorbeeld. Geeft heel veel vrijheid. Of als je eens een prostituee wilt. Je kunt makkelijker dating app abbos kkpen. Je kunt gaan 'looksmaxxen'. Personal trainer huren zodat je ripped lichaam hebt na 2 jaar. Als je weet wat er te koop is en je hebt het geld. Dan ben je Koning.
"Rust" is wel degelijk de meest nauwkeurige benadering van "alles". Zijn wens brengt hem onrust.quote:Op zondag 3 maart 2019 16:38 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
[..]
Mee eens. Maar zoals elke gezonde jongen wilt hij sex en het nabijzijn van een deerne. Dus rust is niet alles.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |