abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185339444
Uitgerekende data:

8 maart: Mardy_Bum
21 maart: VenusFlyTrap (jongen)
22 maart: ***Leintjeuh en kaasplankje (jongen)***

1 april: Cholula
5 april: Djoess (meisje)
19 april: Rebubbled
19 april: Flav
28 april: CaVaBien

12 mei: Ceviche
20 mei: Sisu
20 mei: Pinquit
24 mei: dodoria
Eind mei: Elamanilo

22 juni: douche-eendje
Eind juni: BobbyMcGee

Half augustus: Minarosa
24 augustus: stippelrientje

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 1% gewijzigd door Roomsnoes op 04-03-2019 19:49:57 ]
pi_185339514
Zo, FiPo *O*

Volgens mij heerst er vandaag een beetje nesteldrang hier. Lief staat de gang te sauzen en ik heb net (ondanks griep -O- -O- ) de badkamer gesopt. Hopelijk blijft zoon nog minstens een dikke week zitten vanwege plannen volgend weekend.

Verder: www.ad.nl/wetenschap/te-weinig-calcium-in-miltivitaminen-voor-zwangeren~a44a3b40/
pi_185339923
Ik kreeg meteen extra foliumzuur en ijzertabletten mee, blijkbaar voldoen de normale multivitamine niet.

Ik slik gewoon davitamon voor zwangeren, foliumzuur en ijzer en antikots. Ik wilde bijna een bejaardenbakje gaan halen zodat ik al mn pilletjes per dag kan uittellen.

Na mn vakantie krijg ik ook een glucosetest, als daar niks uitkomt herhalen we die na een maand nog een keer. Ik zou verbaast zijn als de eerste test niet meteen raak is, maar aan de andere kant zijn we nog heel vroeg in de zwangerschap.

Gokje vanaf 2e trimester komt er gewoon insuline bij.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 2 maart 2019 @ 13:44:04 #4
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185340386
Hoever ben je eigenlijk Tico?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_185340493
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 13:17 schreef Ticootje het volgende:
Ik kreeg meteen extra foliumzuur en ijzertabletten mee, blijkbaar voldoen de normale multivitamine niet.

Ik slik gewoon davitamon voor zwangeren, foliumzuur en ijzer en antikots. Ik wilde bijna een bejaardenbakje gaan halen zodat ik al mn pilletjes per dag kan uittellen.

Na mn vakantie krijg ik ook een glucosetest, als daar niks uitkomt herhalen we die na een maand nog een keer. Ik zou verbaast zijn als de eerste test niet meteen raak is, maar aan de andere kant zijn we nog heel vroeg in de zwangerschap.

Of vanwege de behoeften van 2 babies en misschien eerdere labuitslagen denkt je verloskundige dat je extra foliumzuur en ijzer nodig hebt? Ik heb davitamon mama plus en daar zit ook niet genoeg calcium in. Maar voor de laatste paar weken ga ik geen extra calcium halen.

Vind je er iets van als je insuline moet gaan spuiten?
  Moderator zaterdag 2 maart 2019 @ 13:53:38 #6
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_185340543
Nog maximaal 8 dagen :{
Gek op mieren? Kijk eens op MierAlsHuisdier
pi_185340639
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 13:17 schreef Ticootje het volgende:

kijk je uit met die ijzertabletten? deden ze bij mij indertijd ook, maar eens opgenomen in het ziekenhuis bleek mijn ijzergehalte dusdanig hoog dat ik een week plasma bij moest om dat weer goed te krijgen.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  FOK!fotograaf zaterdag 2 maart 2019 @ 14:07:55 #8
148247 taxibabe
pi_185340801
Ik heb net de eerste echo gehad en het hartje zien kloppen!!! Wat gaaf om te zien!
Wurm is 1,63 cm groot en precies 8 weken! *O*
  zaterdag 2 maart 2019 @ 15:03:16 #9
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_185341861
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 13:53 schreef Peejtur het volgende:
Gaat dit jouw topic worden?

Ik sta gewoon derde! Het is een bakerpraatje maar vanavond eten we bij de Indo, hopelijk zal pittig eten me goed doen. We zijn er nu wel klaar mee / voor. Kom maar op kleine man ❤

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 14:07 schreef taxibabe het volgende:
Ik heb net de eerste echo gehad en het hartje zien kloppen!!! Wat gaaf om te zien!
Wurm is 1,63 cm groot en precies 8 weken! *O*
Geweldig, gefeliciteerd ❤
pi_185342433
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 13:59 schreef simmu het volgende:

[..]

kijk je uit met die ijzertabletten? deden ze bij mij indertijd ook, maar eens opgenomen in het ziekenhuis bleek mijn ijzergehalte dusdanig hoog dat ik een week plasma bij moest om dat weer goed te krijgen.
Hoe merk je dat?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_185342514
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 15:36 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hoe merk je dat?
niet. tenminste, ik merkte er niks van. eens op de high care met een zwangerschap die niet lekker loopt testen ze en toen bleek het veel te hoog. mijn bloed was wel getest aan het begin van de zwangerschap, maar werd niet elke controle getest (logisch). maar die ijzertabletten vereisen dus wel dat je ijzergehalte in de gaten gehouden wordt.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_185344335
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 13:53 schreef Peejtur het volgende:
Ik leef met je (vrouw) mee -O-
  Moderator zaterdag 2 maart 2019 @ 17:19:42 #13
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_185344356
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 17:17 schreef krijgerrtje het volgende:

[..]

Ik leef met je (vrouw) mee -O-
Ja jij weet hoe het voelt. Gelukkig veel anderen ook. 1e is gemiddeld bij 41 weken en 3 dagen toch? Nog 4 dagen te gaan dan :P
Gek op mieren? Kijk eens op MierAlsHuisdier
pi_185344523
In mijn geval klopte dat precies inderdaad :P ik duim voor jullie!
pi_185345741
Whoot whoot taxibabe!
Schudden voor gebruik
  zaterdag 2 maart 2019 @ 20:04:52 #16
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185347567
*O* Fijn nieuws, taxi!

Wat zijn er eigenlijk veel LLM's (waar ik Peejtur ook even onder schaar - gingen jullie nou morgen weer voor een controle?)! Leintjuh en VTF zijn ook al (ruim) 37 weken.
Ik voel me ook echt al een LLM, met nog 5 weken te gaan. Ben op het punt dat als ik aan tafel zit, ik eigenlijk voorover wil leunen, want door de buik zit ik ver van de tafel = kans op knoeien; maar voorover leunen = direct misselijk :')

Die calcium.. Heeft dat bij deze termijn nog zin? En is er toevallig iemand die weet of je daar te veel van kunt binnen krijgen (als je ook veel zuivel eet/drinkt)? Voor ik dokter Google aan slinger...
pi_185348148
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 20:04 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
*O* Fijn nieuws, taxi!

Wat zijn er eigenlijk veel LLM's (waar ik Peejtur ook even onder schaar - gingen jullie nou morgen weer voor een controle?)! Leintjuh en VTF zijn ook al (ruim) 37 weken.
Ik voel me ook echt al een LLM, met nog 5 weken te gaan. Ben op het punt dat als ik aan tafel zit, ik eigenlijk voorover wil leunen, want door de buik zit ik ver van de tafel = kans op knoeien; maar voorover leunen = direct misselijk :')

Die calcium.. Heeft dat bij deze termijn nog zin? En is er toevallig iemand die weet of je daar te veel van kunt binnen krijgen (als je ook veel zuivel eet/drinkt)? Voor ik dokter Google aan slinger...
Te veel calcium zou volgens mij op zich niet zo snel schadelijk zijn (plas je weer uit), maar calcium houdend eten/drinken hindert wel de opname van ijzer uit je eten en pillen. Dus als je veel calcium inneemt krijg je eerder een ijzertekort. En dat is een hoger risico in de zwangerschap dan een calcium tekort ivm bloedverlies bij en na de bevalling.
  zaterdag 2 maart 2019 @ 20:37:14 #18
480396 Sisu
Oudgediende
pi_185348478
Whut?
Die dure Davitamon mama compleet plus of hoe die dingen ook heten zijn dus niet compleet?
Ik dacht er juist goed aan te doen.

Ijzer overschot = harde donkere poep toch?
Ik heb er geen last van in ieder geval. Aanstaande woensdag moet ik weer Mn bloed laten prikken ivm
Aanhoudende -extreme- vermoeidheid. Blijf moe. Zou elk moment van de dag kunnen slapen.
Met 28, oké overmorgen 29, weken zou dat nog moeten horen.

Jee peejter.
Jouw vrouw is echt goed aan het walvissen dus. Hopelijk kan ze er ook nog plezier aan beleven. Kan me voorstellen dat het super zwaar is !
Zonder hoop geen leven.
pi_185348483
Hopelijk komt er snel verandering Peejtur en kunnen jullie gauw genieten van jullie baby uit buik!

Goed nieuws taxibabe, hartklopjes! *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sorry voor mijn geklaag.
  zaterdag 2 maart 2019 @ 20:43:58 #20
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185348658
Terechte klachten CaVa! Mannen }:|
Schoonmoeders }:|
:*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_185348784
Over de calcium,

3 weken geleden kreeg ik het met klem aangeraden door de dietiste en dat het zeker nog zin heeft/had met deze termijn (toen 32 weken). Zij raadde aan iets in combinatie met vitamine D omdat het een het ander beter helpt opnemen (net als ijzer en vitamine c).

Ik ‘moet’ nu in de ochtend twee smelttabletten calcium/vit D, en dan ‘mag’ ik smiddags pas fruit als tussendoortje ivm opnemen.

En weer klagen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Manager PR/Moderator zaterdag 2 maart 2019 @ 20:53:49 #22
269689 crew  Viv
pi_185348886
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 20:37 schreef Sisu het volgende:
Whut?
Die dure Davitamon mama compleet plus of hoe die dingen ook heten zijn dus niet compleet?
Staat gewoon op het doosje hoor. ;) Spoiler alert: ook vitamine C is niet 100% van de ADH.

Ik had destijds een heel lijstje met hoeveel calcium in iedere portie zuivel zit van de producten die ik graag at, en welke combinaties dan samen met die Davitamon in totaal 1000 mg waren. :D
pi_185349058
*O* Taxibabe. Wat fijn!

CaVaBien dat zijn terechte klachten. Hopelijk is morgen een fijnere dag. :*

Sterkte LLM'ers!

SPOILER
Morgen kunnen we uitslapen! Wat extra slaap maakt me hopelijk weer een wat leuker mens.
  zaterdag 2 maart 2019 @ 21:10:56 #24
327807 Mariposas
יה&#14
pi_185349334
Zeg dames, mag klagen eigenlijk niet ofzo? Zoveel spoilers? Nergens voor nodig!
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_185349501
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 21:10 schreef Mariposas het volgende:
Zeg dames, mag klagen eigenlijk niet ofzo? Zoveel spoilers? Nergens voor nodig!
Oke, nog een klaagje.

Ik baal dat mijn bloeddruk nu alweer veeeeel te hoog wordt terwijl ze me bijna ‘beloofd’ hebben dat het deze keer niet gevaarlijk zou worden. Vorige zws met bijna 40 weken een onderdruk van 90 en toen meteen ingeleid, en deze keer dus met 35 weken al. Of zou het te maken hebben met de diabetes? Ik bedenk dat soort vragen altijd pas als ik weer in de bus naar huis zit xD
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')