Of vanwege de behoeften van 2 babies en misschien eerdere labuitslagen denkt je verloskundige dat je extra foliumzuur en ijzer nodig hebt? Ik heb davitamon mama plus en daar zit ook niet genoeg calcium in. Maar voor de laatste paar weken ga ik geen extra calcium halen.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 13:17 schreef Ticootje het volgende:
Ik kreeg meteen extra foliumzuur en ijzertabletten mee, blijkbaar voldoen de normale multivitamine niet.
Ik slik gewoon davitamon voor zwangeren, foliumzuur en ijzer en antikots. Ik wilde bijna een bejaardenbakje gaan halen zodat ik al mn pilletjes per dag kan uittellen.
Na mn vakantie krijg ik ook een glucosetest, als daar niks uitkomt herhalen we die na een maand nog een keer. Ik zou verbaast zijn als de eerste test niet meteen raak is, maar aan de andere kant zijn we nog heel vroeg in de zwangerschap.
Gokje vanaf 2e trimester komt er gewoon insuline bij.
kijk je uit met die ijzertabletten? deden ze bij mij indertijd ook, maar eens opgenomen in het ziekenhuis bleek mijn ijzergehalte dusdanig hoog dat ik een week plasma bij moest om dat weer goed te krijgen.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 13:17 schreef Ticootje het volgende:
Ik kreeg meteen extra foliumzuur en ijzertabletten mee, blijkbaar voldoen de normale multivitamine niet.
Ik slik gewoon davitamon voor zwangeren, foliumzuur en ijzer en antikots. Ik wilde bijna een bejaardenbakje gaan halen zodat ik al mn pilletjes per dag kan uittellen.
Na mn vakantie krijg ik ook een glucosetest, als daar niks uitkomt herhalen we die na een maand nog een keer. Ik zou verbaast zijn als de eerste test niet meteen raak is, maar aan de andere kant zijn we nog heel vroeg in de zwangerschap.
Gokje vanaf 2e trimester komt er gewoon insuline bij.
Gaat dit jouw topic worden?quote:
Geweldig, gefeliciteerd ❤quote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:07 schreef taxibabe het volgende:
Ik heb net de eerste echo gehad en het hartje zien kloppen!!! Wat gaaf om te zien!
Wurm is 1,63 cm groot en precies 8 weken!
Hoe merk je dat?quote:Op zaterdag 2 maart 2019 13:59 schreef simmu het volgende:
[..]
kijk je uit met die ijzertabletten? deden ze bij mij indertijd ook, maar eens opgenomen in het ziekenhuis bleek mijn ijzergehalte dusdanig hoog dat ik een week plasma bij moest om dat weer goed te krijgen.
niet. tenminste, ik merkte er niks van. eens op de high care met een zwangerschap die niet lekker loopt testen ze en toen bleek het veel te hoog. mijn bloed was wel getest aan het begin van de zwangerschap, maar werd niet elke controle getest (logisch). maar die ijzertabletten vereisen dus wel dat je ijzergehalte in de gaten gehouden wordt.quote:
Ja jij weet hoe het voelt. Gelukkig veel anderen ook. 1e is gemiddeld bij 41 weken en 3 dagen toch? Nog 4 dagen te gaan danquote:
Te veel calcium zou volgens mij op zich niet zo snel schadelijk zijn (plas je weer uit), maar calcium houdend eten/drinken hindert wel de opname van ijzer uit je eten en pillen. Dus als je veel calcium inneemt krijg je eerder een ijzertekort. En dat is een hoger risico in de zwangerschap dan een calcium tekort ivm bloedverlies bij en na de bevalling.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 20:04 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Fijn nieuws, taxi!
Wat zijn er eigenlijk veel LLM's (waar ik Peejtur ook even onder schaar - gingen jullie nou morgen weer voor een controle?)! Leintjuh en VTF zijn ook al (ruim) 37 weken.
Ik voel me ook echt al een LLM, met nog 5 weken te gaan. Ben op het punt dat als ik aan tafel zit, ik eigenlijk voorover wil leunen, want door de buik zit ik ver van de tafel = kans op knoeien; maar voorover leunen = direct misselijk
Die calcium.. Heeft dat bij deze termijn nog zin? En is er toevallig iemand die weet of je daar te veel van kunt binnen krijgen (als je ook veel zuivel eet/drinkt)? Voor ik dokter Google aan slinger...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry voor mijn geklaag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Staat gewoon op het doosje hoor.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 20:37 schreef Sisu het volgende:
Whut?
Die dure Davitamon mama compleet plus of hoe die dingen ook heten zijn dus niet compleet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Morgen kunnen we uitslapen! Wat extra slaap maakt me hopelijk weer een wat leuker mens.
Oke, nog een klaagje.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 21:10 schreef Mariposas het volgende:
Zeg dames, mag klagen eigenlijk niet ofzo? Zoveel spoilers? Nergens voor nodig!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |