Goed punt. Voor marktprijs in 2020 zitten ze er 20k onder. Toevallig vorig jaar taxateur over de vloer gehad.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 21:30 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Marktprijs dit jaar, of marktprijs vorig jaar.
Nee dat is waar maar ik dacht dat ze daar ook van die kansloze mannetjes hadden die daar op controleerden.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 21:48 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dat weten hullie - lees de gemeente - toch niet?
Je hoeft er toch geen vergunning voor aan te vragen?
Hier hebben 5 van de 9 op de rij zonnepanelen, waarvoor je erg je best moet doen om ze te zien liggen, achter op het dak van de gedeelde schuur.
Oh ja, wij hebben geen zonnepanelen.
Zonnepanelen vallen buiten de WOZquote:Op dinsdag 23 februari 2021 21:39 schreef hoechst het volgende:
392.000. Is maar 13.000 hoger dan vorig jaar.
Ik had wel meer verwacht met die zonnepanelen.
En ga je daarmee een bezwaar schrijven? Poeh zeg: ¤69k!quote:Op dinsdag 23 februari 2021 19:47 schreef Schuifpui het volgende:
¤69k erbij in een jaar. Voor een fucking tussenwoning. Lokale belastingen meer dan ¤1200 voor een persoon.
Die komt uit de BAG denk ik: bagviewer.kadaster.nlquote:Op woensdag 24 februari 2021 11:27 schreef Questular het volgende:
36 duizend meer dan vorig jaar. Hoe komt de site WoZ waarde loket eigenlijk aan de m2 woonoppervlakte? Want we zitten bijna op het dubbele van wat ze daar neerzetten.
Grappig ze zien gewoon dik 100m2 over het hoofd. We zijn van 2 huisnummers naar 1 huisnummer gegaan maar de woonoppervlakte van huisnummer 2 is niet overgegaan...quote:Op woensdag 24 februari 2021 12:27 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Die komt uit de BAG denk ik: bagviewer.kadaster.nl
Eigen fout van de gemeente. Ze leggen hun BAG gegevens niet naast het kadaster om te updaten. De online BAG wordt dan wel beheerd door het kadaster, gemeentes zijn echter verantwoordelijk voor de juistheid van de gegevens in de dataset. Het kadaster corrigeert deze dan ook niet automatisch met haar eigen gegevens.quote:Op woensdag 24 februari 2021 13:08 schreef Questular het volgende:
[..]
Grappig ze zien gewoon dik 100m2 over het hoofd. We zijn van 2 huisnummers naar 1 huisnummer gegaan maar de woonoppervlakte van huisnummer 2 is niet overgegaan...
Maar dat heeft geen effect op de Woz waarde neem ik aan?quote:Op woensdag 24 februari 2021 13:10 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Eigen fout van de gemeente. Ze leggen hun BAG gegevens niet naast het kadaster om te updaten. De online BAG wordt dan wel beheerd door het kadaster, gemeentes zijn echter verantwoordelijk voor de juistheid van de gegevens in de dataset. Het kadaster corrigeert deze dan ook niet automatisch met haar eigen gegevens.
Wat een grappenmakers zijn dat. Ze kunnen alleen de waarde berekenen als je die eerst zelf ingeeft.quote:
Gaat niet lukken.quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:28 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Wat een grappenmakers zijn dat. Ze kunnen alleen de waarde berekenen als je die eerst zelf ingeeft.
Ja oprecht, dat is zo. Wij hebben onze woning volledig professioneel laten opknappen en renoveren, zowel van binnen als buiten. Daarom snap ik het ook niet goed.quote:Op dinsdag 23 februari 2021 21:02 schreef skrn het volgende:
[..]
Soms is het niveau van afwerking van de woning van invloed op de woning. Er staat dan bijvoorbeeld 'eenvoudig uitgevoerd', 'achterstallig onderhoud' of 'kwaliteit' in deze kolom.
Dan verdien jij duidelijk 'kwaliteit' en je buren 'achterstallig onderhoud'. De vraag is: is dat zo?
Ik ga er vanuit dat de gemeente weet dat je twee woningen hebt samengevoegd. Daar moet namelijk een adres(wijzigings)besluit voor zijn genomen.quote:Op woensdag 24 februari 2021 13:11 schreef Questular het volgende:
[..]
Maar dat heeft geen effect op de Woz waarde neem ik aan?
Het gaat om de waarde op 1 januari 2020 hequote:Op vrijdag 26 februari 2021 07:58 schreef laziness het volgende:
+26%90k er bovenop (436k) nu maar ja het is oprecht de marktwaarde hier
Ze gaan voor nog wel 50 tot 70k meer. Ook vorig jaar was dat wel de marktwaarde helaas.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 08:23 schreef NightDancert het volgende:
10% erbij hier, net als vorig jaar.
[..]
Het gaat om de waarde op 1 januari 2020 he
Dat komt door al die bureautjes die 'gratis' WOZ bezwaar voor je aantekenen en vervolgens een dikke rekening bij de gemeente indienen voor de door hen gemaakte kosten.quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:33 schreef skrn het volgende:
[..]
Gaat niet lukken.
Mijn gemeente is niet scheutig met hoge WOZ-waardes en dat blijkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |