abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185304615
Een korte vraag. Hoe is het op de arbeidsmarkt gesteld met het boven genoemde. Ik ben namelijk jaren terug in een markt gerold waar ik geen diploma's voor had. Nu met de jaren heb ik de nodige ervaring en kennis.

Maar als ik naar nieuwe vacatures kijk denk ik toch vaak ja de functie eisen heb ik niet en die lopen van spaak op een papiertje.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_185304887
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 20:09 schreef spierbal het volgende:
Een korte vraag. Hoe is het op de arbeidsmarkt gesteld met het boven genoemde. Ik ben namelijk jaren terug in een markt gerold waar ik geen diploma's voor had. Nu met de jaren heb ik de nodige ervaring en kennis.

Maar als ik naar nieuwe vacatures kijk denk ik toch vaak ja de functie eisen heb ik niet en die lopen van spaak op een papiertje.
Merk ik persoonlijk helemaal niets van.
Resistance is futile.
pi_185304927
Werkgevers willen weten of je voldoende kennis hebt van wat je moet gaan doen. Dat kan je aantonen m.b.v. een papiertje, maar ook met werkervaring. Relevante werkervaring wordt over het algemeen belangrijker geacht dan een papiertje. Vooral zodra je het papiertje lang geleden behaald hebt.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_185305591
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 20:21 schreef spijkerbroek het volgende:
Werkgevers willen weten of je voldoende kennis hebt van wat je moet gaan doen. Dat kan je aantonen m.b.v. een papiertje, maar ook met werkervaring. Relevante werkervaring wordt over het algemeen belangrijker geacht dan een papiertje. Vooral zodra je het papiertje lang geleden behaald hebt.
Nadeel van werkervaring is dat je vaak niet in een andere sector aan de slag kan.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_185305882
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 20:46 schreef halfway het volgende:

[..]

Nadeel van werkervaring is dat je vaak niet in een andere sector aan de slag kan.
Klopt. Daarom zei ik ook relevante werkervaring :)
Als je in een andere sector wilt gaan werken, is het wel aan te raden een opleiding in die sector te volgen. Met dat papiertje kan je dan relevante werkervaring opdoen. Maar dat is niet anders dan van school af komen: heb je je diploma timmerman, dan zal je niet als laborant aan de slag kunnen.
Afhankelijk van de baan kan je met werkervaring in een andere sector wel aantonen dat je het juiste denk-/werkniveau hebt en kun je eventueel on the job leren.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_185306783
Vaak is de eerste selectie op basis van diploma’s of certificeringen, pas na die grove schifting wordt de rest van het cv en dus de werkervaring bekeken. Als er krapte is op jouw vakgebied kom je misschien weg zonder diploma’s, anders wordt het lastig.
  donderdag 28 februari 2019 @ 21:46:45 #7
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_185308077
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 20:09 schreef spierbal het volgende:

Heel simpel, daar een EVC traject voor doen. Plat gezegd wordt gekeken naar welke competenties je hebt en worden die langs de meetlat van een opleiding gelegd. Daarmee heb je nog geen recht op een diploma, maar wel een serieus document dat aangeeft dat jij een bepaald niveau hebt en hoe dat in elkaar zit. Is goud waard.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')