Doe het maar even leuk af met zo'n redenering. Jij hebt geen idee hoe nietig wij als mensheid zijn.quote:Op woensdag 27 februari 2019 17:50 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
"Ja maar de vulkanen doen het ook".
Dat vulkanen verhaal wordt er iedere keer weer bijgehaald en er zijn weinig wetenschappers die beweren dat vulkanen (op land of onder zee-oppervlak) geen invloed hebben.
Dat is inderdaad een niet stuurbaar deel, ik denk ook niet dat iemand hier beweert dat wij vulkanen moeten gaan sturen.
Wat wij wel kunnen sturen is of we jaarlijks 5.516.754.262.500 liter ruwe olie oppompen, evenals 8.500.000.000 kilo aan kolen en 3.500.000.000m3 aan aardgas.
Ik herhaal: ik vind het prima dat jouw mening daarover anders is maar ik vind niet dat we daarom maar rustig moeten wachten tot 1 van ons 2-en gelijk krijgt.
Ik besef juist heel goed hoe nietig en kwetsbaar we als mensheid zijn, vooral omdat we maar 1 klein blauw bolletje hebben om met z'n allen op te wonen.quote:Op woensdag 27 februari 2019 17:55 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Doe het maar even leuk af met zo'n redenering. Jij hebt geen idee hoe nietig wij als mensheid zijn.
Als we het negatief kunnen beinvloeden, betekent dat dat we het ook positief kunnen beinvloeden.quote:Op woensdag 27 februari 2019 17:27 schreef PzKpfw het volgende:
Het klimaat is altijd al aan verandering onderhevig geweest. Het zal heus ietsje sneller gaan nu maar we moeten niet menen dat we zoiets als het klimaat kunnen sturen.
Waar zijn die vulkanen. Op de aarde waar ik woon komt van wetenschappers de volgende onderbouwde bewering:quote:Op woensdag 27 februari 2019 17:47 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
We hebben hier vulkanen die een veelvoud van dat zullen uitstoten wanneer deze uitbarsten. Het huidige klimaat is er pas sinds vorig uur als we even kijken naar de complete geschiedenis van onze aardbol.
Het is een zeer goed onderbouwde stelling.quote:Op woensdag 27 februari 2019 17:31 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dat laatste is ook maar een aanname.
Even los van de invloed door de mens: ben je wel van mening dat CO2 en andere broeikasgassen een invloed heeft op het klimaat, of ze nu uitgestoten worden door een vulkaan of door een mens?quote:Op woensdag 27 februari 2019 17:55 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Doe het maar even leuk af met zo'n redenering. Jij hebt geen idee hoe nietig wij als mensheid zijn.
Oh, nee, dan maakt niet uit dat we de hele santekraam naar de kloten helpen.quote:Op woensdag 27 februari 2019 17:47 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
We hebben hier vulkanen die een veelvoud van dat zullen uitstoten wanneer deze uitbarsten.
Inderdaad, censuur hoort bij een democratische maatschappijquote:Op woensdag 27 februari 2019 12:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Staat ze vrij om te doen en ik geef ze groot gelijk.
Naja, en een simpele Google levert idd op wat Basp1 zegt:quote:Op woensdag 27 februari 2019 18:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Oh, nee, dan maakt niet uit dat we de hele santekraam naar de kloten helpen.
Dat is zo fijn aan klimaatontkenners, ze kunnen lekker zonder feiten en bronnen reageren "want het is 1 groot complot".quote:According to the U.S. Geological Survey (USGS), the world's volcanoes, both on land and undersea, generate about 200 million tons of carbon dioxide (CO2) annually, while our automotive and industrial activities cause some 24 billion tons of CO2 emissions every year worldwide.
Dan nog blijft t gewoon ordinaire censuur, dan ook maar journalisten censurerenquote:Op woensdag 27 februari 2019 12:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, Nu.nl is nou eenmaal een privaat bedrijf en bepaalt daarom helemaal zelf wat er wel en niet gezegd mag worden op de website.
En dat recht hebben ze. Als jij daar problemen mee hebt, blijf je er gewoon weg.quote:Op woensdag 27 februari 2019 18:05 schreef Blubbertut het volgende:
Dan nog blijft t gewoon ordinaire censuur,
Jij kent alle 'feiten'?quote:Op woensdag 27 februari 2019 15:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zo raar is dat toch niet? Ik kan je vertellen dat geen enkel serieus tijdschrift een verhaal maakt over dat 9//11 daadwerkelijk een inside job was. Simpelweg omdat het grote onzin is.
Wanneer alle vulkanen tegelijk zouden uitbarsten misschien wel, maar als dat gebeurt hebben we zoveel problemen dat CO2 ons weinig meer zal interesseren. (Inslag van een zwerm meteorieren van het K/T-type?)quote:Op woensdag 27 februari 2019 17:47 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
We hebben hier vulkanen die een veelvoud van dat zullen uitstoten wanneer deze uitbarsten. Het huidige klimaat is er pas sinds vorig uur als we even kijken naar de complete geschiedenis van onze aardbol.
Klimaatontkenners absoluut, maar mensen die niet geheel overtuigd zijn of de mens hierin een grote rol speelt?quote:Op woensdag 27 februari 2019 15:38 schreef Ringo het volgende:
Verder zijn klimaatontkenners natuurlijk achterlijke mongolen.
Klopt, dan heb je sowieso een probleemquote:Op woensdag 27 februari 2019 18:08 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Wanneer alle vulkanen tegelijk zouden uitbarsten misschien wel, maar als dat gebeurt hebben we zoveel problemen dat CO2 ons weinig meer zal interesseren. (Inslag van een zwerm meteorieren van het K/T-type?)
Dan wordt dadelijk door de ontkenners de doelpaal verzet en krijgt weer een ander natuurlijk verschijnsel de schuld. Ze zullen zich ook nooit verontschuldigen als ze weer eens met feiten op hun onzin opmerking gewezen worden.quote:Op woensdag 27 februari 2019 18:04 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Naja, en een simpele Google levert idd op wat Basp1 zegt:
[..]
Dat is zo fijn aan klimaatontkenners, ze kunnen lekker zonder feiten en bronnen reageren "want het is 1 groot complot".
Ik vind het onfoks so to say, maar ik zie op nujij en hier genoeg van dat soort onzin staan. Ik zie fok als een discussieplatform en nujij meer als een soort reactieplatform, als we dingen zo zouden verwijderen hou je geen discussies over.quote:Op woensdag 27 februari 2019 17:22 schreef _--_ het volgende:
[..]
Als NWS mod, hoe vind je dat FOK! er tegenover staat en in hoeverre het verstandig is dat we nu.nl gaan opvolgen?
Correct. Dat weten zij ook en dan krijg je de dooddoener dat je je er niet in verdiept hebt.quote:Op woensdag 27 februari 2019 17:25 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Op zich vind ik het nog niet zo erg als ze "klimaatontkennen" maar als je om een bron vraagt dan komen ze met een vaag YouTube filmpje van 43 minuten met de opmerking "kijk dit maar eens".
Dat noem ik geen bron, dat noem ik m'n tijd verdoen.
"Weer iemand die gehersenspoeld is door de MSM, bla bla bla, kent niet alle feiten, bla bla bla, big pharma, milieumaffia, bla bla"quote:Op woensdag 27 februari 2019 18:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Correct. Dat weten zij ook en dan krijg je de dooddoener dat je je er niet in verdiept hebt.
Ach ja, als de bron een rapport is van 200+ pagina's zal dat natuurlijk wel worden gelezen..quote:Op woensdag 27 februari 2019 18:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Correct. Dat weten zij ook en dan krijg je de dooddoener dat je je er niet in verdiept hebt.
Hoort erbij idd.quote:Op woensdag 27 februari 2019 18:03 schreef Blubbertut het volgende:
[..]
Inderdaad, censuur hoort bij een democratische maatschappij
Ach, we hebben ook partijen voor antivaxxers en creationisten, dus genoeg ruimte voor wetenschapsontkennende mafklappers in ons politieke spectrum wat dat betreft.quote:Op woensdag 27 februari 2019 18:26 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
"Weer iemand die gehersenspoeld is door de MSM, bla bla bla, kent niet alle feiten, bla bla bla, big pharma, milieumaffia, bla bla"
Eerlijk gezegd ben ik wel bij dat er nu een politieke partij is voor klimaatontkenners, dan voelen ze zich toch een beetje minder miskend. En de oprichter is voor het planten van grote hoeveelheden lavendel, wat wel weer goed is voor het milieu.
Het was laatst in het nieuws dat dat nu wel zo was. Een soort "gouden standaard". Moet me nog inlezen t.z.t.quote:Op woensdag 27 februari 2019 12:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Maar of de mens daar verantwoordelijk voor is, dat wordt door de meeste wetenschappers aangenomen maar is zeker geen feit en er is ook geen consensus over.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |