abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185310128
Ik dacht dat ik hier vanochtend gereageerd had }:|

Malteser, wat een liefde spat er van je post O+ Hoera voor de 9 maanden *O*

Tink, dat weigeren is ook mega stressvol. En dat ze dan ook nog de BV weigert in de fles. Hopelijk een faaaase! Heel veel succes met een keuze maken en denk goed aan jezelf :*
  vrijdag 1 maart 2019 @ 08:06:43 #27
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185314069
Zelfs als het een fase is, hoe gaan we dit dan doen? Alles kolven en invriezen en hopen dat ze het ooit wel gaat drinken en in de tussentijd maar kv erin? En hoe vaak blijf je dan proberen?

Vannacht om 3 uur dronk ze best prima, vanochtend om 6 uur weigerde ze volledig... En ik heb echt geen idee waarom.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 1 maart 2019 @ 08:30:14 #28
171422 LadyBlack
paint it black
pi_185314299
Ik zou er ook niks bij kunnen bedenken Tink, maar misschien heb je nog een telefoonnummer of emailadres van de lk die bij je is geweest?

En weigert ze meteen of hapt ze wel eerst aan? En voed je liggend of zittend? Je hebt vast alle opties zelf al bedacht, maar misschien krijgt iemand hier nog een aha-Erlebnis als ze iets bekends lezen.
  vrijdag 1 maart 2019 @ 09:06:48 #29
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185314738
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 08:30 schreef LadyBlack het volgende:
Ik zou er ook niks bij kunnen bedenken Tink, maar misschien heb je nog een telefoonnummer of emailadres van de lk die bij je is geweest?

En weigert ze meteen of hapt ze wel eerst aan? En voed je liggend of zittend? Je hebt vast alle opties zelf al bedacht, maar misschien krijgt iemand hier nog een aha-Erlebnis als ze iets bekends lezen.
Ik hoop ook op die aha-erlebnis ja...

En de nachtvoeding is altijd zittend in de stoel op haar kamer. Maar in diezelfde stoel wil ze vaak 's avonds niet aanhappen. Vanochtend probeerde ik de vroege ochtend liggend in bed, wat vroeger altijd prima werkte, maar wilde ze niet eens happen. Ik ga m'n lk maar even appen, misschien heeft die nog een tip.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 1 maart 2019 @ 09:10:52 #30
426379 elamanilo
elämänilo
pi_185314801
Kan het zijn dat ze nog niet hongerig genoeg is, of juist té hongerig? Dus als je het aanbieden van borst net een kwartier eerder zou doen of juist net wat later?

Hier nooit echt weigerkindjes gehad (behalve rond dat ze een maand of 8 a 9 oud waren, toen hebben ze beide enkele dagen helemaal niet bij me willen drinken* :o ) maar heel soms wilde ze niet drinken en dan kwam dat altijd omdat ik te snel was met aanbieden en ze nog net niet hongerig genoeg waren. En toen ze kleiner waren, gebeurde het wel eens dat ze juist al te hongerig waren en dat het aanhappen dan niet goed wilde lukken door frustratie. Dan moesten we echt tussendoor alle voorwaarden opnieuw creëren (vooral die rust terugbrengen).

In bad is altijd een goede trigger om weer aan de borst te gaan trouwens.

Wat gebeurd er als ze weigert en je wacht een kwartier of half uur en probeert dan opnieuw? Blijft ze dan weigeren? Of gaat ze dan tussendoor huilen? En wat als ze dan gaat huilen en je biedt opnieuw aan?
Of wat als je net wat eerder aanbiedt? Dus als ze echt de allereerste honger signalen gaat geven?

Wat ook nog kan helpen is geur. Dus zachtjes in je borst knijpen en je tepel eerst insmeren met melk. En daarna dat tegen haar neus houden. Dat kan helpen dat ze getriggered wordt om te gaan drinken.

Oh en rond de 4-5 maanden was hier dat ze echt door alles en iedereen afgeleid werden, de wereld om hen heen werd veel interessanter. Dan hielp het om echt in het schemer/donker te gaan liggen met ze, in het bed en alles zo rustig mogelijk te houden. Dan begonnen ze wel met drinken, maar lieten ze telkens los tussendoor om om zich heen te kijken. Niet echt weigeren dus, maar dat was echt dat ze afgeleid waren.

Hapt ze wel aan trouwens, als ze daarna weigert? Het zou dan ook nog met toeschietreflex te maken kunnen hebben. Wat gebeurd er als je dan zelf het toeschietreflex al een beetje opgang brengt (met je hand even een soort kolven tot de melk stroomt) en haar dan aan te leggen?
Bij een fles stroomt het natuurlijk meteen... En dat ze dan bv uit de fles niet wil kan inderdaad komen door de bv zelf en los staan van het toeschietreflex. (Omdat die melk bijv koud is? Au bain marie opwarmen wel eens geprobeerd?)

* Die weiger dagen rond de 8 a 9 maanden, toen heb ik de eerste dag telkens aangeboden, daarna niet meer en toen na enkele dagen opnieuw (toen m'n borsten het echt niet leuk meer vonden en ik de wanhoop nabij was). En na die enkele dagen wilden ze gewoon weer als vanouds drinken. Ze hebben dat beide gehad. De jongste was iets sneller weer terug aan de borst dan de oudste overigens. Zelf heb ik het ook gehad met 9 maanden en mijn moeder is toen gestopt, heeft niet meer opnieuw aangeboden.

[ Bericht 4% gewijzigd door elamanilo op 01-03-2019 09:16:46 ]
  vrijdag 1 maart 2019 @ 09:18:51 #31
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185314897
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 09:10 schreef elamanilo het volgende:
Kan het zijn dat ze nog niet hongerig genoeg is, of juist té hongerig? Dus als je het aanbieden van borst net een kwartier eerder zou doen of juist net wat later?

Ik probeer het op allerlei tijdstippen: bij eerste hongersignaaltjes, of als ze juist heel relaxed is. De enige succesformule is tot nu toe halfslapend aanleggen 's nachts... en in bad drinkt ze idd ook wel.

Hier nooit echt weigerkindjes gehad (behalve rond dat ze een maand of 8 a 9 oud waren, toen hebben ze beide enkele dagen helemaal niet bij me willen drinken* :o ) maar heel soms wilde ze niet drinken en dan kwam dat altijd omdat ik te snel was met aanbieden en ze nog net niet hongerig genoeg waren. En toen ze kleiner waren, gebeurde het wel eens dat ze juist al te hongerig waren en dat het aanhappen dan niet goed wilde lukken door frustratie. Dan moesten we echt tussendoor alle voorwaarden opnieuw creëren (vooral die rust terugbrengen).

Ze krijgt melk genoeg, geloof ik. Met live voeden is m'n tsr prima.

In bad is altijd een goede trigger om weer aan de borst te gaan trouwens.

Wat gebeurd er als ze weigert en je wacht een kwartier of half uur en probeert dan opnieuw? Blijft ze dan weigeren? Of gaat ze dan tussendoor huilen? En wat als ze dan gaat huilen en je biedt opnieuw aan?
Of wat als je net wat eerder aanbiedt? Dus als ze echt de allereerste honger signalen gaat geven?

[bZe gaat huilen wat overgaat in krijsen en niks helpt dan meer. Borst niet, fles bv niet, speen niet, wiegen, lopen, draagzak... alleen een fles kv[/b]

Wat ook nog kan helpen is geur. Dus zachtjes in je borst knijpen en je tepel eerst insmeren met melk. En daarna dat tegen haar neus houden. Dat kan helpen dat ze getriggered wordt om te gaan drinken.

Vaak hangt er zelfs al een druppel melk aan m'n tepel... het helpt niks

* Die weiger dagen rond de 8 a 9 maanden, toen heb ik de eerste dag telkens aangeboden, daarna niet meer en toen na enkele dagen opnieuw (toen m'n borsten het echt niet leuk meer vonden en ik de wanhoop nabij was). En na die enkele dagen wilden ze gewoon weer als vanouds drinken. Ze hebben dat beide gehad. De jongste was iets sneller weer terug aan de borst dan de oudste overigens. Zelf heb ik het ook gehad met 9 maanden en mijn moeder is toen gestopt, heeft niet meer opnieuw aangeboden.
Even dikgedrukt geantwoord. Bedankt voor je tips! Ik vrees alleen dat ik heel veel al geprobeerd heb. In bad gaan was woensdag wel de oplossing, dus dat doen we vanavond maar nog een keertje, misschien helpt het weer. En verder ga ik maar blijven aanbieden (maar niet de hele dag door of opdringen: nee + krijsen = fles wat mij betreft) op verschillende momenten.

Aah, je had nog een aanvulling:

de bv uit de fles warmen we op tot dezelfde temperatuur als de fles, ongeveer 37 graden dus.
  vrijdag 1 maart 2019 @ 09:36:52 #32
426379 elamanilo
elämänilo
pi_185315169
:*

Als me nog iets te binnen schiet dan hoor je het.

het is superfrustrerend dat weigeren... Dat kost je als moeder dan een heleboel energie...

Nu ik daar weer over nadenk:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toch even gespoilerd.
pi_185328827
Ik geef mn dochter nog steeds bv (1) maar heb nu net positief getest O+ heeft iemand ervaring met tandem voeden? (Heet dat zo?) En tips want merk al 3 dagen dat ik een dip heb, maar dacht eerst omdat het kwam door mn menstruatie.
pi_185328998
Sowieso gefeliciteerd Bella! *O* Ik ben zelf destijds een week na de positieve test gestopt met bv, maar mijn oudste was ook al ruim 2,5.
  zondag 3 maart 2019 @ 15:10:19 #35
426379 elamanilo
elämänilo
pi_185363660
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2019 21:21 schreef BellaaElisa het volgende:
Ik geef mn dochter nog steeds bv (1) maar heb nu net positief getest O+ heeft iemand ervaring met tandem voeden? (Heet dat zo?) En tips want merk al 3 dagen dat ik een dip heb, maar dacht eerst omdat het kwam door mn menstruatie.
*O* Gefeliciteerd!

En yes, toen ik zwanger was van de tweede heb ik door gevoed. Toen ik zwanger werd dronk m'n dochter (toen 2,5 jaar) nog minstens 8x per dag en nacht, maar na een maand of 3-4 zwangerschap liep de productie echt terug. Heel vanzelfsprekend ging ze toen over naar zo'n 2-3x per dag drinken (voor het slapen gaan en 's ochtends als ze wakker werd). Op een gegeven moment werd het bij mij wel echt beduidend gevoeliger om haar aan de borst te hebben. Toen werden de drinkmomenten op mijn initiatief wat korter (max. 10 minuten per keer).

Aan het einde van de zwangerschap kreeg ik weer melk. Maar ze is toen gebleven op zo'n 2x drinken per dag. Ze ging toen in de laatste weken zwangerschap vaak bij mijn ouders logeren en op die dagen dronk ze dan helemaal niet bij mij. Dit ging allemaal prima en was gewoon vanzelfsprekend.

Na de bevalling kreeg de baby altijd voorrang. Dus die mocht eerst drinken en daarna mocht zij dan nog op de momenten die we inmiddels gewend waren (voor het slapen gaan 's middags en 's avonds voornamelijk).

Op een gegeven moment heb ik ook wel eens beide tegelijk gevoed. Toen de baby wat groter was en als ze dan beide bij m'n ouders waren geweest en weer thuis kwamen. Dan wilden ze allebei even bijkomen en ging het wel eens tegelijk. Maar over het algemeen heb ik omstebeurt laten drinken.

Toen ik weer zwanger werd, van de derde, toen dronken ze allebei nog bij mij. Het begin van de zwangerschap viel samen met het tandenwisselen van mijn oudste en met dat m'n productie omlaag liep. Heel vanzelfsprekend is zij toen gestopt met drinken bij mij, er kwam minder melk en ze verleerde opeens een soort van de drinktechniek.

Mijn peuter drinkt nu ook nog bij mij, bij hem ging het hetzelfde als bij mijn dochter. Toen ik zwanger werd dronk hij (2,5 jaar) nog minstens 8 keer per dag en nacht bij mij, maar na een maand of 3 zwangerschap ging de productie echt achteruit en is hij spontaan minder vaak gaan drinken bij mij. Nu drinkt hij over het algemeen 1-2x per dag nog bij mij. Doorgaans 's avonds voor het slapen gaan en sporadisch op een ander moment, bijv. als hij thuis komt na een dagje bij m'n ouders of soms als ie 's ochtends wakker wordt.

Het is bij mij wel erg gevoelig, dus op mijn initiatief zijn de voedingen korter en soms dan stel ik het uit door te zeggen dat hij dan 'straks als hij moe is' mag drinken. Ik laat het verder gewoon gaan zoals het gaat. Ik vertel wel eens dat wanneer de baby dan geboren wordt, dat die ook bij mij zal drinken aan de borst. Maar ook dat is allemaal vanzelfsprekend eigenlijk (vorige keer ook).

Na de geboorte van m'n zoon heb ik veel minder last gehad van stuwing, 1 keertje, toen heb ik m'n dochter ook wat weg laten drinken. En mijn tepels waren ook al gewend, dus daar ook geen extra gevoeligheid van gehad. Het borstvoeden ging zo vloeiend in elkaar over. En ook het tandemmen was dus gewoon zoals het ging, niks fancy's. ;)
  maandag 4 maart 2019 @ 11:50:50 #36
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185380691
Gefeliciteerd! Geen ervaring hier, maar wel een *O* voor je positieve test.

In het kader van goed nieuws: prul dronk gisteren een keer of 6 bij mij, zomaar ineens weer wel... de laatste voeding weigerde ze, maar toen was ze ook moe van het samen in bad gaan, dus die kan ik wel begrijpen.

Vannacht ook prima gegeten, maar na 2 uur en een kwartier had madame volgens mijn man alweer honger en drie uur later weer... zou ze dan gisteren toch iets tekort gekomen zijn? Mijn kolfopbrengst (naast de nachtvoeding, dus 6 - 16 uur zoiets) is ongeveer 330 ml, dus je zou denken dat er wel genoeg was voor een baby van 5,5 kilo.
  Manager PR/Moderator maandag 4 maart 2019 @ 12:33:46 #37
269689 crew  Viv
pi_185381440
@Tink89 had je dit weekend nog een knoop doorgehakt, of voorlopig zo verder aangezien ze nu minder vaak weigert?

Je kan trouwens ook nog lopend voeden proberen. Bij @LuDann hielp dat toen haar zoontje Bliksem de borst weigerde.
Ik zag dat op een meet en dacht eerst dat ze aan het multi-tasken was, borstvoeden en ondertussen je rondscharrelende peuter in de gaten houden, maar nee. :')
pi_185381494
Tink, knap hoe je volhoudt. :*

Het doet me een heeeel klein beetje denken aan hoe het bij ons ging. Bij ons was borst weigeren eigenlijk altijd een gevolg van buikpijn.
Als hij moest gaan slapen bood ik mijn borst aan, nam hij twee slokjes of niets en ging dan kreunen, jammeren of huilen. Dan riep ik als het ff kon mijn man, die hem over zijn arm legde totdat hij rustiger was (soms moest het een paar keer). Zoals op het plaatje dus, waarschijnlijk ken je het al wel. 's Nachts ging voeden altijd prima en hoefde dit zelden.
Daarna trouwens altijd eerst je leefde borst aanbieden, omdat die het beste helpt bij buikpijn.

Misschien dat het met de laxerende werking van borstvoeding te maken heeft dat er dan geweigerd wordt. Ik twijfelde ook soms of ik dan wel genoeg melk had, maar besef me ook hoe stom dat is als hij überhaupt niet wou aanhappen. Ik kon er in ieder geval ook flink van in de war raken en zat ook soms met mijn handen in het haar.

Hopelijk heb je er wat aan. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  maandag 4 maart 2019 @ 12:40:19 #39
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_185381566
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2019 12:33 schreef ViviRAWRS het volgende:
Je kan trouwens ook nog lopend voeden proberen. Bij @LuDann hielp dat toen haar zoontje Bliksem de borst weigerde.
Been there, done that. :P
Protčge moi de mes désirs.
  maandag 4 maart 2019 @ 13:07:17 #40
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185382144
Txs dames!

De knoop doorhakken is lastig, omdat prul nu dus wel weer regelmatig drinkt... Soms gaat het te hard en verslikt ze zich, soms probeert ze het niet eens, soms drinkt ze wel, maar komt er niet nel genoeg voeding en wordt ze heel boos, soms is ze al klaar als ik haar in een voedingshouding probeer te leggen, soms gaat het ronduit fantastisch :D Gisteren zelfs achterin de auto toen ze eerder honger bleek te hebben dan ik dacht...

Mijn man heeft iig gezegd dat het - zodra het weer spanning, frustratie en verdriet gaat opleveren - klaar is. Hij vindt rust in huis belangrijker dan de toegevoegde waarde van de bv en dat snap ik heel goed. Ben het er dan ook volledig mee eens dat ik dit volhoud zo lang het fijn is.
  maandag 11 maart 2019 @ 16:29:47 #41
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185544442
Update: prul krijgt nog steeds borstvoeding *O*

Op kantoor kolf ik in drie sessies ongeveer 300, ze krijgt de vroege ochtendvoeding live en ze drinkt voor het slapen bij mij. De late avondvoeding is een fles en als ik op kantoor zit, krijgt ze ook een fles (aan mijn 300 heeft ze niet genoeg). Ze weigert bijna nooit meer en voorlopig gaan we dus nog even zo door. Dat half jaar gaan we halen O+
  maandag 11 maart 2019 @ 18:24:45 #42
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185546536
Wat fijn tink!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_185547059
Fijn Tink. Geeft het je nu ook wat rust?

Mijn baby is flesweigeraar geworden.. Ik heb niet voldoende geoefend. Wat is een fijne fles die op een tepel lijkt waardoor hij misschien wel weer gaat drinken?
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  maandag 11 maart 2019 @ 20:43:03 #44
319308 Tink89
To live is to dance
pi_185549550
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2019 18:50 schreef Wolken het volgende:

Mijn baby is flesweigeraar geworden.. Ik heb niet voldoende geoefend. Wat is een fijne fles die op een tepel lijkt waardoor hij misschien wel weer gaat drinken?
Prul vindt de avent natural fijn, maar ik heb het idee dat ze van de dr brown met een brede hals minder lucht binnen krijgt.

En dat ze niet meer weigert, maakt alle verschil. Ik voelde me zo afgewezen... Nu is het gewoon weer samen en fijn.
pi_185551587
Wolken, mijn zoon heeft ruim vier maanden stug geweigerd. Hier was de NUK-fles de gouden greep. Avent, MAM, Dr Brown, Difrax en Medela Calma: allemaal afgewezen.
Vriendinnetje van me had ook flesweigeraars: ook daar was het de NUK waarmee het uiteindelijk lukte. Maar of dat nou door de fles kwam of een andere ondefinieerbare babygril :?

Tink, ik ben echt blij voor je dat het nu zo goed gaat :)
  Manager PR/Moderator maandag 11 maart 2019 @ 22:23:42 #46
269689 crew  Viv
pi_185552219
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2019 18:50 schreef Wolken het volgende:

Dr. Browns (smalle hals) ging Mars van kokhalzen omdat die speen ‘langer’ is. Hij weigerde steeds vaker. Ik pakte toen in mijn wanhoop de Avent Natural uit zo’n gratis babydoos en toen dronk hij wel. Die speen is korter en breder.
pi_185552520
Hier ook de advent. Weet nu even niet of het de natural of classic is. De blauwe verpakking iig. Maar M heeft nooit moeite met de fles gehad, dus of dat nou een goede referentie is..
pi_185552531
Mmm, ik heb die volgens mij ook nog liggen van de gratis babydoos. Ik heb ook de Dr Brown en een Difrax en eerst dronk hij er wel gewoon uit . Morgen ga ik naar een beurs en komt mijn moeder oppassen en dan is het wel zo prettig dat hij gewoon iets drinkt.

Ik heb even gekeken en heb ook een Avent en nog een Bebe-jou. Mocht hij dan de Dr Brown met een grotere speen dan ook niet pakken kan ze die nog proberen.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_185555418
Mijne weigerde ook de fles en na 4 merken geprobeerd te hebben ben ik ermee opgehouden. :')
Bij een oppas dronk ze dan via een klein kuipje, dopje of een lepeltje. Later een gewone beker.
Geen tips dus, behalve dat het hier nooit gelukt is. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')