SPOILER: Frequently Asked QuestionsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slowchat in deze topicreeks is toegestaan, maar houd tijdens shows graag wel rekening met de DJ!
Praat op deze momenten het liefst over de muziek en de DJ's die aan het draaien zijn voor jouw plezier en vermaak.
Hoe kan ik Radio 49 beluisteren?Via de verschillende opties op de website van Radio49: Beluisteren, Firewalled of Windows Media Player.
Mobiel luisteren kan verder o.a. via de apps TuneIn (Apple/iOS/Android), XiiaLive (Apple/iOS/Android),
VLC (Apple/iOS/Android) of Clementine (Apple/iOS/Windows/Linux).
Installeer één van deze apps, start 'm en voeg dan de link http://frosty.radio49.nl:8000/airtime_192 toe.
Opslaan, stream starten en klaar!
Voor alle andere toepassingen, dit is de algemene mobiele luisterlink:
http://frosty.radio49.nl:8000/airtime_192
Klik hier voor onze Facebookpagina
Vind je Radio 49 leuk?
Je kunt ons steunen door middel van een éénmalige of maandelijkse donatie. Radio 49 is namelijk niet kostenloos.
Voor meer informatie kun je via DM of PM contact opnemen met Peaceman.
DISCLAIMER
Radio 49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's.You sound reasonable...Time to up my medication.
Dat ken ik wel, geen idee dat dat een avondwake heet.quote:Op maandag 25 februari 2019 17:45 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Nee je zit gewoon in de kerk en er gaan mensen (pastoor, familie) wat zeggen over de overledene, er wordt gebeden en er worden liedjes gezongen.
Euh... OK...quote:Op maandag 25 februari 2019 17:46 schreef Rafeiro het volgende:
Er zijn ook uitvaartgelegenheden waar een huisdier, meestal een hond, afscheid kan nemen.
Weer iets geleerd!quote:Op maandag 25 februari 2019 17:47 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat ken ik wel, geen idee dat dat een avondwake heet.
Ik dacht dat dat een afscheidsmis of gedenkmis was...
quote:Op maandag 25 februari 2019 17:46 schreef Rafeiro het volgende:
Er zijn ook uitvaartgelegenheden waar een huisdier, meestal een hond, afscheid kan nemen.
Dan mogen ze rond rennen door de zaal en huilen bij het "baasje". Zo nemen de honden ook afscheid.quote:
FB / Mag het op sommige plekken misschien wat harder?quote:Op maandag 25 februari 2019 17:30 schreef MadMaster het volgende:
En zeker niet hier, waar de afzeikcultuur toch al hoogtij viert...
Ik geloof in niks, dus ik ben geen ervaringsdeskundige.quote:Op maandag 25 februari 2019 17:49 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Weer iets geleerd!![]()
Volgens mij heet het bij elke geloofsovertuiging weer anders. Bij de katholieken heet het dan Avondwake.
Tsja, zie wie het vraagt.quote:Op maandag 25 februari 2019 17:51 schreef ToT het volgende:
[..]
FB / Mag het op sommige plekken misschien wat harder?
Haha okee dan!quote:Op maandag 25 februari 2019 17:54 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Tsja, zie wie het vraagt.
De helft van de posters daar staan op mijn ignore-/foe-list...
Denk je dat zo'n beestje begrijpt dat het de laatste keer is dat 'ie in de nabijheid van wijlen z'n baasje is?quote:Op maandag 25 februari 2019 17:51 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Dan mogen ze rond rennen door de zaal en huilen bij het "baasje". Zo nemen de honden ook afscheid.
Het zal me een zorg zijn, als ze dan lekker daar blijven vind ik het prima...quote:Op maandag 25 februari 2019 17:55 schreef ToT het volgende:
[..]
Haha okee dan!
Mja ik denk niet echt dat de admins er echt happig op zijn om zo'n omgeving te gaan maken.
Ja, 100%. Zelf niet meegemaakt, maar wel direct gehoord van een weduwe.quote:Op maandag 25 februari 2019 17:56 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Denk je dat zo'n beestje begrijpt dat het de laatste keer is dat 'ie in de nabijheid van wijlen z'n baasje is?
Ik blijf mijn bedenkingen hebben, maar iedereen moet doen wat hij/zij denkt dat goed is...quote:Op maandag 25 februari 2019 17:58 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Ja, 100%. Zelf niet meegemaakt, maar wel direct gehoord van een weduwe.
Zoals zij hierover sprak kan het niet nep zijn.
Olifanten doen dat, ja.quote:Op maandag 25 februari 2019 19:06 schreef peaceman het volgende:
Ik meen wel eens gehoord te hebben dat er wel diersoorten zijn die afscheid nemen van een overleden soortgenoot. Heb echt geen idee meer welke dieren.
Olifanten wellicht??
Of het voor honden ook geldt, zou ik niet weten.
Maar goed dan heb ik het over soortgenoten. Dat is weer wat anders dan tussen mens en dier.
Ik heb een krantenfoto gezien waarin een overleden chimpansee werd weggedragen en de andere chimps stonden in een rij afscheid te nemenquote:Op maandag 25 februari 2019 19:11 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Olifanten doen dat, ja.
Zelfs in dierentuinen regelen ze dat als er een dier uit de kudde is overleden...
en ook weer jongquote:Op maandag 25 februari 2019 19:53 schreef MadMaster het volgende:
Mark Hollis van Talk Talk is overleden...
wat! Gvdquote:Op maandag 25 februari 2019 19:53 schreef MadMaster het volgende:
quote:Op maandag 25 februari 2019 19:53 schreef MadMaster het volgende:
ja en las pas geleden nog dat er wellicht nieuwe muziek kwam van hem.quote:Op maandag 25 februari 2019 19:56 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Yep, las het ook net.
Bizar, we hadden het onlangs nog over hem.
Magistrale kerel...
Dat is bijzonder triest nieuws. 64 jaar pas, lees ik.quote:Op maandag 25 februari 2019 19:53 schreef MadMaster het volgende:
sorry mad, ik waardeer je geste, maar kan T vandaag ff niet horen.quote:
quote:Op maandag 25 februari 2019 20:27 schreef peaceman het volgende:
[..]
sorry mad, ik waardeer je geste, maar kan T vandaag ff niet horen.
Niks moet, ik doe het deels ook voor mezelf...quote:Op maandag 25 februari 2019 20:28 schreef Elfletterig het volgende:
Ik ben helaas ook niet in de gelegenheid om in te schakelen. Ik snap de behoefte en het spontane idee...
Bizar...quote:Op maandag 25 februari 2019 20:43 schreef MadMaster het volgende:
En ineens hebben we hier ook een soort van avondwake...
Nou inderdaad.... Ik ben wel in the mood. Ik kan zo verder.quote:Op maandag 25 februari 2019 20:43 schreef MadMaster het volgende:
En ineens hebben we hier ook een soort van avondwake...
was het een mooie wake?quote:Op maandag 25 februari 2019 20:45 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Nou inderdaad.... Ik ben wel in the mood. Ik kan zo verder.![]()
quote:Op maandag 25 februari 2019 21:00 schreef MadMaster het volgende:
Een wijze les...
Life's What You Make It
Celebrate It...
Heb ik niet in huis, dan maar een glaasje om te proosten op het leven!quote:
ik had Symph met Valentijnsdag een zakje met zijn favoriete paaseitjes gegeven. Zakje is nu leegquote:Op maandag 25 februari 2019 21:06 schreef just me het volgende:
[..]
Heb ik niet in huis, dan maar een glaasje om te proosten op het leven!
Toch 11 dagen meegedaan, respect!quote:Op maandag 25 februari 2019 21:08 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
ik had Symph met Valentijnsdag een zakje met zijn favoriete paaseitjes gegeven. Zakje is nu leeg
quote:Op maandag 25 februari 2019 21:00 schreef MadMaster het volgende:
Een wijze les...
Life's What You Make It
Celebrate It...
Was idd een heel mooi nummerquote:
hij ging pas vandaag open. Als het mijn paaseitjes waren geweest dan hadden ze het einde van diezelfde dag niet gehaald hoorquote:Op maandag 25 februari 2019 21:12 schreef just me het volgende:
[..]
Toch 11 dagen meegedaan, respect!
Ik zit ook "te genieten"quote:Op maandag 25 februari 2019 21:21 schreef livelink het volgende:
Ik dacht eigenlijk dat ik nooit zo'n fan was van Talk Talk, maar dit vind ik wel erg goed.
zoek en verras onsquote:Op maandag 25 februari 2019 21:23 schreef MadMaster het volgende:
Ik moet ook nog ergens de opname hebben van Talk Talk tijdens het concert dat ik heb bezocht van ze, tijdens Count Down Live van Veronica.
Maar eens opzoeken, hoewel het niet de beste opname was...
Niets mis meequote:Op maandag 25 februari 2019 21:28 schreef MadMaster het volgende:
En nu ga ik even een traantje laten , vrees ik...
quote:Op maandag 25 februari 2019 21:28 schreef MadMaster het volgende:
En nu ga ik even een traantje laten, vrees ik...
absoluutquote:Op maandag 25 februari 2019 21:00 schreef MadMaster het volgende:
Een wijze les...
Life's What You Make It
Celebrate It...
Talk Talk was ook echt uniek...quote:Op maandag 25 februari 2019 21:41 schreef livelink het volgende:
Ik raak helemaal in een soort trance van dit concert.
Zo'n liveconcert van hen moet bijzonder zijn geweest om mee te maken.quote:Op maandag 25 februari 2019 21:41 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Talk Talk was ook echt uniek...
Ik heb het gelukkig (en ook helaas maar) één keer mee mogen maken...quote:Op maandag 25 februari 2019 21:44 schreef livelink het volgende:
[..]
Zo'n liveconcert van hen moet bijzonder zijn geweest om mee te maken.
hoezo gelukkig ?quote:Op maandag 25 februari 2019 21:45 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik heb het gelukkig (en ook helaas maar) één keer mee mogen maken...
Ja hoor.quote:Op maandag 25 februari 2019 21:47 schreef MadMaster het volgende:
Heeft er iemand zo nog interesse in een ander bandje dat in 1984 ook erg populair was en waar ik net nog een live opname van vond?
ik zit nu toch te luisterenquote:Op maandag 25 februari 2019 21:47 schreef MadMaster het volgende:
Heeft er iemand zo nog interesse in een ander bandje dat in 1984 ook erg populair was en waar ik net nog een live opname van vond?
ahaaquote:Op maandag 25 februari 2019 21:48 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ze hebben volgens mij niet zo heel veel opgetreden in Nederland...
quote:
OK, dan sluiten we uitzending op een vrolijke manier af.quote:
Ja, zingen kan 'ie wel, die kleine tuinkabouter.quote:
gaafquote:Op maandag 25 februari 2019 21:55 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja, zingen kan 'ie wel, die kleine tuinkabouter.
Ook één keer live gezien met de Bronski Beat en één keer met The Communards.
Beide keren in Paradiso...
quote:Op maandag 25 februari 2019 21:54 schreef MadMaster het volgende:
Ik ben blij dat ik al die oude meuk verzameld én bewaard heb.
Dit was ik al weer bijna vergeten, maar kwam ik tegen in de enorme verzameling live opnames...
Iemand moet het doen.quote:
Het is toch super dat je dit soort dingen bewaard hebquote:Op maandag 25 februari 2019 22:01 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Iemand moet het doen.
Het zijn voor mij herinneringen die ik koester...
Dit is trouwens opgenomen tijdens het Pandorra's Box Festival in rotterdam.
De opname is van de radio...
Yep, moet wel nog heel veel uitzoeken en van de juiste songtitels voorzien.quote:Op maandag 25 februari 2019 22:02 schreef just me het volgende:
[..]
Het is toch super dat je dit soort dingen bewaard heb
gaaf hoorquote:Op maandag 25 februari 2019 22:13 schreef MadMaster het volgende:
Tijdens dit nummer ramde ze met hun volle handpalmen op de toetsen om die space geluiden te krijgen...
Er is ook nog een filmpje ergens van, van hun optreden in Tilburg of zo.quote:
Je hebt mij in ieder geval weer mooie nummers laten horen, dank!!quote:Op maandag 25 februari 2019 22:19 schreef MadMaster het volgende:
Dat was het, jammer dat er zo'n tragische gebeurtenis voor moest gebeuren...
dankquote:Op maandag 25 februari 2019 22:19 schreef MadMaster het volgende:
Zeker jammer en ik voel me een beetje stom dat ik dit nodig had om Talk Talk echt te waarderen. Ik vond het altijd iets te Brits op basis van hun singles. Maar live was het echt andere koek.quote:Op maandag 25 februari 2019 22:19 schreef MadMaster het volgende:
quote:Op maandag 25 februari 2019 22:19 schreef just me het volgende:
[..]
Je hebt mij in ieder geval weer mooie nummers laten horen, dank!!
![]()
dat werd nieuwe weerstandjes solderenquote:Op maandag 25 februari 2019 22:20 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Kijk dat filmpje nog even dan, chaos!!
Prachtig toch op het eind?quote:Op maandag 25 februari 2019 22:24 schreef Symphonic het volgende:
[..]
dat werd nieuwe weerstandjes solderen
Gedaan en wauw!quote:Op maandag 25 februari 2019 22:20 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Kijk dat filmpje nog even dan, chaos!!
Herkenbaar welquote:Op dinsdag 26 februari 2019 05:40 schreef Melting het volgende:
Kookpunt
Het eindigt altijd in ruzie
Als wij samen
Achter het fornuis staan
Ik weet zeker,
Het woordje kokkerellen
Is in onze keuken ontstaan
Goedemorgen.quote:
En aan wie ligt dat dan bij jullie?quote:
Mijn manier van koken is om zo snel en efficient mogelijk een maaltijd op tafel te hebben. Zijn manier van koken is om er uren en uren over te doen. Hij kan er zelfs 3 uur over doen om een macaronischotel te maken. Ik word daar helemaal gek van. Dus samen koken is echt gegarandeerd ellende.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 06:33 schreef Melting het volgende:
[..]
Goedemorgen.
[..]
En aan wie ligt dat dan bij jullie?
Wij aan het fornuisquote:Op dinsdag 26 februari 2019 05:40 schreef Melting het volgende:
Kookpunt
Het eindigt altijd in ruzie
Als wij samen
Achter het fornuis staan
Ik weet zeker,
Het woordje kokkerellen
Is in onze keuken ontstaan
Dan stuur je hem gewoon elke dag de keuken in.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 06:50 schreef livelink het volgende:
[..]
Het zal wel schelen dat hij koken leuk vindt en ik niet.
Tja, maar soms wil je ook gewoon op tijd en snel eten.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 06:57 schreef Melting het volgende:
[..]
Dan stuur je hem gewoon elke dag de keuken in.
quote:Op dinsdag 26 februari 2019 07:18 schreef livelink het volgende:
Er zit een muis onder mijn bureau. Inwendig ben ik aan het gillen. Mijn kat had hem en ik heb nu de katten weggejaagd en opgesloten, maar nu zit ik nog met die muis![]()
Hij piepte nog toen ik de kat van hem weghaalde, maar stiekem hoop ik dat hij inmiddels van de stress is gestorven.
Ja, dat dacht ik ook. Maar hij was echt wreed met het beestje aan het spelen. Getuige zijn van zo'n bewuste martelpartij ging me ook te ver. Ik ga al mijn moed verzamelen en ik duik zo onder het bureau om te kijken hoe het met het beestje gaat.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 07:22 schreef Melting het volgende:
[..]
Had je de kat niet wat langer kunnen laten zitten dan?
Ik hoop met je mee dat het beestje al dood is !quote:Op dinsdag 26 februari 2019 07:26 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik ook. Maar hij was echt wreed met het beestje aan het spelen. Getuige zijn van zo'n bewuste martelpartij ging me ook te ver. Ik ga al mijn moed verzamelen en ik duik zo onder het bureau om te kijken hoe het met het beestje gaat.
dan moet je vandaag maar een powernapje doen als mini-ToT ook slaaptquote:Op dinsdag 26 februari 2019 08:59 schreef ToT het volgende:
Dat ware 3 fijne uurtjes slaap vannacht.Geen goed moment om geen koffiezetapparaat meer te hebben, maar gelukkig had ik nog een blikkie energy-drink.
idd, maar mini-ToT slaapt meestal maar 15 minuten of zo, en soms juist een uur.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 09:39 schreef just me het volgende:
[..]
dan moet je vandaag maar een powernapje doen als mini-ToT ook slaapt
Ha,ha, de muis leefde nog en liet zich niet vangen. Ik moest echt naar mijn werk en heb de muis achter me gelaten. Nog geen uur later werd ik door een gillende dochter gebeld dat er een muis in de kamer was. Vervolgens kreeg ik elk half uur een update dat de muis er nog steeds was. En net kreeg ik bericht dat de muis buiten was. Mijn zoon heeft hem uiteindelijk gevangen. Soms is het fijn kinderen te hebben.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 08:06 schreef just me het volgende:
[..]
Ik hoop met je mee dat het beestje al dood is !
goedemorgen
quote:Op dinsdag 26 februari 2019 12:53 schreef livelink het volgende:
[..]
Ha,ha, de muis leefde nog en liet zich niet vangen. Ik moest echt naar mijn werk en heb de muis achter me gelaten. Nog geen uur later werd ik door een gillende dochter gebeld dat er een muis in de kamer was. Vervolgens kreeg ik elk half uur een update dat de muis er nog steeds was. En net kreeg ik bericht dat de muis buiten was. Mijn zoon heeft hem uiteindelijk gevangen. Soms is het fijn kinderen te hebben.
quote:Op dinsdag 26 februari 2019 12:54 schreef Doedezemaar het volgende:
Symph heeft gisteren een hond gevangen, dat ging simpeler dan een muis vangen
je moet ook nooit achter een hond aanrennen, dat heeft geen zin.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 13:13 schreef Doedezemaar het volgende:
Bij dit ongeluk was de hond uit de aangereden auto ontsnapt https://m.noordhollandsda(...)r-ongeval-in-haarlem. SuperSymph to the rescue.... hond rennen, agent erachteraan, Symph stapt uit en lokt de hond, pakt de riem en overhandigt hond aan de agent. Hond staat op de foto, Symph niet
Wat een held, hulde !!quote:Op dinsdag 26 februari 2019 13:13 schreef Doedezemaar het volgende:
Bij dit ongeluk was de hond uit de aangereden auto ontsnapt https://m.noordhollandsda(...)r-ongeval-in-haarlem. SuperSymph to the rescue.... hond rennen, agent erachteraan, Symph stapt uit en lokt de hond, pakt de riem en overhandigt hond aan de agent. Hond staat op de foto, Symph niet
ook inzetbaar als paardenfluisteraarquote:Op dinsdag 26 februari 2019 13:25 schreef spijkerbroek het volgende:
Symph Milan - the Dog Whisperer.
Bel Symph - de hoestbuifluisteraar.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 13:37 schreef Doedezemaar het volgende:
Of je stikt even bijna in je lunch vanwege een hoestbui
Je kan beter de hond dan z'n bot vangen...quote:Op dinsdag 26 februari 2019 12:54 schreef Doedezemaar het volgende:
Symph heeft gisteren een hond gevangen, dat ging simpeler dan een muis vangen
*kuchquote:Op dinsdag 26 februari 2019 13:38 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Bel Symph - de hoestbuifluisteraar.
Kijk.... goed bezig die zoon van je.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 12:53 schreef livelink het volgende:
[..]
Ha,ha, de muis leefde nog en liet zich niet vangen. Ik moest echt naar mijn werk en heb de muis achter me gelaten. Nog geen uur later werd ik door een gillende dochter gebeld dat er een muis in de kamer was. Vervolgens kreeg ik elk half uur een update dat de muis er nog steeds was. En net kreeg ik bericht dat de muis buiten was. Mijn zoon heeft hem uiteindelijk gevangen. Soms is het fijn kinderen te hebben.
quote:Op dinsdag 26 februari 2019 12:53 schreef livelink het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 26 februari 2019 13:13 schreef Doedezemaar het volgende:
Spring is in the air!quote:Op dinsdag 26 februari 2019 16:20 schreef Doedezemaar het volgende:
De schuifpui staat nog steeds wagenwijd open, het lijkt wel alsof het mei is
quote:Op dinsdag 26 februari 2019 17:07 schreef just me het volgende:
Ik ben ook heerlijk in de tuin bezig geweest
Ik ben niet zo van het zittenquote:
maar voel je je ook beterder?quote:Op dinsdag 26 februari 2019 17:14 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb de derde pyamadag op rij, ik denk dat ik morgen maar weer eens kleding ga aantrekken
Zolang je tevreden over jezelf bent is het goedquote:Op dinsdag 26 februari 2019 17:19 schreef OscarMopperkont het volgende:
* OscarMopperkont heeft in huis geklust, oud papier weggebracht, administratie gedaan .... te weinig zon gezien eigenlijk, maar goed, belangrijke zaken eerst....
We hopen met je meequote:Op dinsdag 26 februari 2019 17:21 schreef Doedezemaar het volgende:
Nee, ik voel me nog niet beterder, maar ik heb mijn hoop op morgen gevestigd
In theorie had ik misschien nog meer kunnen doen. Maar ik heb voor mijzelf wel belangrijke dingen gedaan die ik nu kan afstrepen, waardoor ik morgen andere zaken kan oppakken, zodat ik straks wel tijd kan maken voor leuke dingen.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 17:22 schreef just me het volgende:
[..]
Zolang je tevreden over jezelf bent is het goed
quote:Op dinsdag 26 februari 2019 17:26 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
In theorie had ik misschien nog meer kunnen doen. Maar ik heb voor mijzelf wel belangrijke dingen gedaan die ik nu kan afstrepen, waardoor ik morgen andere zaken kan oppakken, zodat ik straks wel tijd kan maken voor leuke dingen.
Je bent mopperkont, of je bent het niet.quote:
Precies. Als je druk bent, dan heb je geen tijd om te mopperen en te zeiken op anderen.quote:
quote:
Dat is een superkracht die ik niet hoef te hebben.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 19:36 schreef Doedezemaar het volgende:
Zo hard moeten hoesten dat je er van gaat overgeven, ik kan dat
Iemand moet ze hebben.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 19:39 schreef Doedezemaar het volgende:
De minder populaire superkrachten zijn bij mij terechtgekomen
Zo te horen is dat morgen weer een pyjama dagquote:Op dinsdag 26 februari 2019 19:36 schreef Doedezemaar het volgende:
Zo hard moeten hoesten dat je er van gaat overgeven, ik kan dat
veel thee drinken dan en je niet verslikkenquote:Op dinsdag 26 februari 2019 20:31 schreef Doedezemaar het volgende:
Symph vroeg zich af of hij niet thuis moest blijven vanavond. Uh, je kunt toch niks doen, behalve thee zetten en dat lukt me zelf ook nog wel. Ben vandaag overdag ook niet gestikt, zal vanavond vast ook wel niet gebeuren
Oh dat heb ik opgenomen, zo even 'n stukje kijkenquote:Op dinsdag 26 februari 2019 22:01 schreef Doedezemaar het volgende:
Juist ja, ik zie een programma met vragen aan nudisten, wat een aanstellerige mens in groene jurk zit daar zeg, brrr. De rest is prima, maar van haar krijg ik jeuk, heel erge jeuk
en?quote:Op dinsdag 26 februari 2019 22:15 schreef just me het volgende:
[..]
Oh dat heb ik opgenomen, zo even 'n stukje kijken
Goedemorgen livelink.quote:
Ik ging om 00.30 naar bed en sliep pas om 04.00. Ik heb dus maar 2 uur geslapen. Het was weer zo'n nacht.quote:Op woensdag 27 februari 2019 06:33 schreef Melting het volgende:
[..]
Goedemorgen livelink.
Je bent moe? Ondanks dat je langer hebt kunnen blijven liggen?
quote:Op woensdag 27 februari 2019 06:37 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik ging om 00.30 naar bed en sliep pas om 04.00. Ik heb dus maar 2 uur geslapen. Het was weer zo'n nacht.
Nee, helaas. Ik denk dat ik daarom ook slecht geslapen heb. Vanwege de voorjaarsvakantie zit ik bijna alleen deze week met een enorme berg werk. Ik heb gisteren en eergisteren ook 's-avonds thuis zitten werken. En mijn kinderen hebben zelf ook vakantie, alleen zijn anderen altijd slimmer dan ik en boeken ook daadwerkelijk vakanties, waardoor zij wel vrij kunnen nemen en ik niet.quote:Op woensdag 27 februari 2019 06:41 schreef Melting het volgende:
[..]![]()
Wat vervelend zeg. Vanmiddag misschien iets eerder naar huis, of kan dat niet?
quote:Op woensdag 27 februari 2019 07:09 schreef livelink het volgende:
[..]
Nee, helaas. Ik denk dat ik daarom ook slecht geslapen heb. Vanwege de voorjaarsvakantie zit ik bijna alleen deze week met een enorme berg werk. Ik heb gisteren en eergisteren ook 's-avonds thuis zitten werken. En mijn kinderen hebben zelf ook vakantie, alleen zijn anderen altijd slimmer dan ik en boeken ook daadwerkelijk vakanties, waardoor zij wel vrij kunnen nemen en ik niet.
Ik ben gewoon ook een beetje boos en chagrijnig om de hele situatie. Onterecht boos weliswaar, maar toch.
Dat inderdaad ook.quote:Op woensdag 27 februari 2019 07:31 schreef OscarMopperkont het volgende:
Uiteraard wel je extra uren declareren livelink
Ik mag alleen maar uren voor uren indienen en ik heb al een stuwmeer aan vrije dagen, dus dat schiet niet echt op. Als mijn leidinggevende terug is van vakantie (hij ook!), maar weer eens een gesprek met hem hebben.quote:Op woensdag 27 februari 2019 07:31 schreef OscarMopperkont het volgende:
Uiteraard wel je extra uren declareren livelink
Nou dat is toch prima? Neem jij binnenkort ook gewoon lekker meerdere dagen vrijquote:Op woensdag 27 februari 2019 07:36 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik mag alleen maar uren voor uren indienen en ik heb al een stuwmeer aan vrije dagen, dus dat schiet niet echt op. Als mijn leidinggevende terug is van vakantie (hij ook!), maar weer eens een gesprek met hem hebben.
Ik vond het een beetje tegenvallen...quote:Op dinsdag 26 februari 2019 22:15 schreef just me het volgende:
[..]
Oh dat heb ik opgenomen, zo even 'n stukje kijken
Daar sluit ik me bij aan.quote:Op woensdag 27 februari 2019 08:04 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Nou dat is toch prima? Neem jij binnenkort ook gewoon lekker meerdere dagen vrij
Heel verstandig. Alleen als ik dat doe, zegt ie dat ik de uren maar uit moet laten betalen.quote:Op woensdag 27 februari 2019 07:36 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik mag alleen maar uren voor uren indienen en ik heb al een stuwmeer aan vrije dagen, dus dat schiet niet echt op. Als mijn leidinggevende terug is van vakantie (hij ook!), maar weer eens een gesprek met hem hebben.
Dat kan ik niet.quote:Op woensdag 27 februari 2019 08:06 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Gewoon plannen. Je hoeft toch niet perse op vakantie te gaan om vakantie te hebben?
Dat heb ik ook wel een beetje hoor... maar als je zoals livelink een verlofstuwmeer hebt en vaak bijna alleen zit rond de vakantieweken en extra veel werk moet doen, is het misschien wel verstandig om toch even een paar dagen thuis te zijn. Of om gewoon een tijdje een dag per week vrij te nemen. Dat is ook al even fijn. Doordat ik dat heb, hoef ik ook bijna geen dagen op te nemen.quote:Op woensdag 27 februari 2019 08:07 schreef Melting het volgende:
[..]
Dat kan ik niet.
Als ik vrij ben, moet ik een reden hebben om vrij te zijn. Anders vind ik het verloren dagen.
Dat ligt er wel aan in welke periode. Met schoolgaande kinderen ben je al snel gebonden aan de schoolvakanties en daardoor vaak duurder. Daarbuiten zijn er inderdaad veel mooie aanbiedingen.quote:Op woensdag 27 februari 2019 08:26 schreef ToT het volgende:
Ach en op vakantie te gaan hoeft ook niet enorm duur te zijn. Genoeg supergoede aanbiedingen.
En Môgguh!
Da's idd wel weer waar, helaas.quote:Op woensdag 27 februari 2019 08:35 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Dat ligt er wel aan in welke periode. Met schoolgaande kinderen ben je al snel gebonden aan de schoolvakanties en daardoor vaak duurder. Daarbuiten zijn er inderdaad veel mooie aanbiedingen.
Je hoeft niet per se te gaan vliegen in de vakantie hè?quote:Op woensdag 27 februari 2019 08:36 schreef ToT het volgende:
[..]
Da's idd wel weer waar, helaas.
Zitten wij over een tijdje ook aan vast, plus een extra vliegtuigticket....
Ik wist dat iemand dit zou zeggen.quote:Op woensdag 27 februari 2019 08:52 schreef Melting het volgende:
[..]
Je hoeft niet per se te gaan vliegen in de vakantie hè?
Dat duurt nog wel even voor jullie...quote:Op woensdag 27 februari 2019 08:36 schreef ToT het volgende:
[..]
Da's idd wel weer waar, helaas.
Zitten wij over een tijdje ook aan vast, plus een extra vliegtuigticket....
quote:Op woensdag 27 februari 2019 08:52 schreef Melting het volgende:
[..]
Je hoeft niet per se te gaan vliegen in de vakantie hè?
Whehe true!quote:Op woensdag 27 februari 2019 08:54 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Dat duurt nog wel even voor jullie...Een kleine 4 jaar.
Ik ookquote:Op woensdag 27 februari 2019 08:05 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik vond het een beetje tegenvallen...
quote:
Voor de medepassagiers?quote:Op woensdag 27 februari 2019 09:08 schreef just me het volgende:
[..]ToT, vaak geen pretje met een kleintje om te vliegen
En voor jezelfquote:
Tot de 2 jaar vliegt je kind nagenoeg gratis.quote:Op woensdag 27 februari 2019 09:06 schreef ToT het volgende:
[..]
Whehe true!Behalve wat de vliegtuigtickets betreft. (En ja: die zijn wel nodig i.v.m. mevrouw ToT's familie.
)
Sowieso, 19 - 28 uur, afhankelijk van de tussenstops.quote:Op woensdag 27 februari 2019 09:10 schreef just me het volgende:
[..]
En voor jezelf
Het is best een stuk vliegen natuurlijk !
quote:Op woensdag 27 februari 2019 09:11 schreef Fogel het volgende:
[..]
Tot de 2 jaar vliegt je kind nagenoeg gratis.
Als het zover is ga je je vast goed voorbereidenquote:Op woensdag 27 februari 2019 09:11 schreef ToT het volgende:
[..]
Sowieso, 19 - 28 uur, afhankelijk van de tussenstops.
En eenmaal daar geland is het nog iets van 4 uur in een busje.
Je moet toch de leeftijd aangevenquote:Op woensdag 27 februari 2019 09:12 schreef ToT het volgende:
[..]Hee man!
Dat klopt!Ik weet alleen niet of sites als Cheaptickets dit ook automatisch doen?
quote:Op woensdag 27 februari 2019 09:12 schreef ToT het volgende:
[..]Hee man!
Dat klopt!Ik weet alleen niet of sites als Cheaptickets dit ook automatisch doen?
Sowieso!quote:Op woensdag 27 februari 2019 09:12 schreef just me het volgende:
[..]
Als het zover is ga je je vast goed voorbereiden
True, true.quote:Op woensdag 27 februari 2019 09:12 schreef just me het volgende:
[..]
Je moet toch de leeftijd aangeven
en ik zou toch met 'n kleintje comfortabel willen reizen
Goed punt wel!quote:Op woensdag 27 februari 2019 09:13 schreef Fogel het volgende:
[..]
Vast wel, maar gebruik liever gewoon de sites van de airlines zelf, als er wat misgaat moeten ze je helpen ipv doorverwijzen naar cheaptickets...
Maar een paar duizend euro.... Al je nu zelf zwemt in het geldquote:Op woensdag 27 februari 2019 09:15 schreef ToT het volgende:
[..]
Sowieso!
Maar we willen in ieder geval wel gaan zolang mini-ToT nog gratis mee mag.
En het is ook op relatief korte termijn omdat het huis van haar familie op instorten zou staan en mevrouw ToT een nieuw huis voor hen wil laten bouwen.
Ik denk dat we het huis eerst met eigen ogen moeten zien voor we beslissingen maken.
Het huis moet er sowieso komen, maar op wat voor termijn is de vraag; wat ik op de foto's heb gezien is dat het huidige huis echt nog wel een aardig aantal jaartjes mee kan en dat we dus in de tussentijd een gezonde financiële reserve kunnen opbouwen voor we aan zulke uitgaven gaan beginnen.![]()
Okee het gaat maar om een paar duizend euro, maar toch; da's niet niks!
quote:
quote:Op woensdag 27 februari 2019 09:20 schreef just me het volgende:
[..]
Maar een paar duizend euro.... Al je nu zelf zwemt in het geld
Kinderachtigquote:Op woensdag 27 februari 2019 09:21 schreef ToT het volgende:
[..]Ja ze verwachten een huis van 20 - 30 mille!
Dat gaat dus sowieso echt niet gebeuren he!
Whehe!quote:Op woensdag 27 februari 2019 09:22 schreef just me het volgende:
[..]
KinderachtigRijke blanke westerling
Je bent lang, ze willen je gewoon uitwringen
True, je bent het nu wel gewendquote:Op woensdag 27 februari 2019 09:23 schreef ToT het volgende:
[..]
Whehe!
Tja ach, het is leren er mee om te gaan he.
ToTquote:
Jazeker, ben maandag avond al geweest, gisteren kreeg ik niemand meer meequote:Op woensdag 27 februari 2019 09:21 schreef just me het volgende:
[..]al helemaal op in carnaval stemming ?
Stelletje mietjes, zeker rustig aan voor het weekendquote:Op woensdag 27 februari 2019 09:44 schreef Charlotte3 het volgende:
Jazeker, ben maandag avond al geweest, gisteren kreeg ik niemand meer mee
Ja, zeg dat wel.quote:Op woensdag 27 februari 2019 09:51 schreef just me het volgende:
[..]
Stelletje mietjes, zeker rustig aan voor het weekend
Heb je je zo misdragen dat ze niet meer mee wilden?quote:Op woensdag 27 februari 2019 09:44 schreef Charlotte3 het volgende:
[..]
Jazeker, ben maandag avond al geweest, gisteren kreeg ik niemand meer mee
Sowieso!quote:Op woensdag 27 februari 2019 09:32 schreef Doedezemaar het volgende:
Je krijgt er een hele familie bij om financieel voor te zorgen. Maar goed, ik neem toch aan dat je voornamelijk daarheen gaat reizen om het kind z’n oma te laten zien, toch?
Nee, heb gewoon saaie vrienden.quote:Op woensdag 27 februari 2019 10:05 schreef Melting het volgende:
[..]
Heb je je zo misdragen dat ze niet meer mee wilden?
quote:Op woensdag 27 februari 2019 10:06 schreef Charlotte3 het volgende:
[..]
Nee, heb gewoon saaie vrienden.
De foto's volgen nog.quote:Op woensdag 27 februari 2019 10:05 schreef Melting het volgende:
[..]
Heb je je zo misdragen dat ze niet meer mee wilden?
Ik zat achter de bosjes met een telelens.quote:
Of het is spijkerbroekquote:Op woensdag 27 februari 2019 10:56 schreef Doedezemaar het volgende:
Er loopt een kerel op het schuurdak van de buren. Met een camera. Zal wel een bouwkundig onderzoek zijn
Of de buren gaan verhuizenquote:Op woensdag 27 februari 2019 10:56 schreef Doedezemaar het volgende:
Er loopt een kerel op het schuurdak van de buren. Met een camera. Zal wel een bouwkundig onderzoek zijn
bij het opstaan stikte ik zowat in een hoestbui, nu gaat het wel iets beter, er loopt niet continu een straal snot uit mijn neus. Ik ga zo maar eens douchen en kleding aandoen, even lekker buiten zitten daarnaquote:Op woensdag 27 februari 2019 11:08 schreef just me het volgende:
[..]
Of het is spijkerbroek
hoe is vandaag met je ?
gaat nog niet echt lekker, bahquote:Op woensdag 27 februari 2019 11:11 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
bij het opstaan stikte ik zowat in een hoestbui, nu gaat het wel iets beter, er loopt niet continu een straal snot uit mijn neus. Ik ga zo maar eens douchen en kleding aandoen, even lekker buiten zitten daarna
Ow balen zeg.quote:Op woensdag 27 februari 2019 11:11 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
bij het opstaan stikte ik zowat in een hoestbui, nu gaat het wel iets beter, er loopt niet continu een straal snot uit mijn neus. Ik ga zo maar eens douchen en kleding aandoen, even lekker buiten zitten daarna
Hooikoorts?quote:Op woensdag 27 februari 2019 11:11 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 27 februari 2019 11:44 schreef Charlotte3 het volgende:
Heb hier weer een niesbui te pakken, met een collega om en om
dat gaan ze ook. Paar weken geleden zag ik een makelaar foto’s maken, opeens stak er zo’n hoogtecamera boven de schuur uit dus toen was het een kwestie van funda in de gaten houden. Ze wonen er nog geen anderhalf jaar en hebben de boel aardig verbouwd en hebben daarom ook een erg stevige vraagprijs. Ik vond de vraagprijs anderhalf jaar geleden al hoog en weet inmiddels dat zij toen al de vraagprijs overboden hebben. Nu is de vraagprijs absurd en waar de andere huizen in de straat al twee jaar binnen een week verkocht zijn duurt het nu wat langerquote:Op woensdag 27 februari 2019 11:09 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Of de buren gaan verhuizen
Ja sorry, ik heb iets wat op een leven lijkt nuquote:
quote:Op woensdag 27 februari 2019 12:47 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ja sorry, ik heb iets wat op een leven lijkt nu
Een leven, wat is datquote:Op woensdag 27 februari 2019 12:47 schreef Fogel het volgende:
[..]
[..]
[..]
hebben we daar wel toestemming voor gegeven?quote:Op woensdag 27 februari 2019 12:47 schreef Fogel het volgende:
[..]
Alsof ik geen leven hebquote:Op woensdag 27 februari 2019 12:47 schreef Fogel het volgende:
[..]
Oh, lekker is datquote:Op woensdag 27 februari 2019 13:16 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
ook, maar ook snipverkouden erbij sinds zaterdag
Een leven hebben doe je maar in je eigen tijdquote:Op woensdag 27 februari 2019 12:47 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dus mods die pseudo quasi in een topic, binnen een reeks waar ze normaal nooit komen en waar ze op zich dus niks te zoeken hebben, melden dat ze even polshoogte komen nemen omdat zij dat kunnen bepalen, zijn ook gehouden aan deze regels en zijn door hun handelen in strijd met die regels en daarmee 'in overtreding'?quote:Op woensdag 27 februari 2019 14:09 schreef just me het volgende:
Als je dan toch geen leven hebt kun je dit ook even lezen
MED / FOK! userpolicy (per 27-02-2019)
Ik drukte bijna op RAPPORTEERquote:Op woensdag 27 februari 2019 14:09 schreef just me het volgende:
Als je dan toch geen leven hebt kun je dit ook even lezen
MED / FOK! userpolicy (per 27-02-2019)
Antwoord Danny:quote:Op woensdag 27 februari 2019 14:47 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dus mods die pseudo quasi in een topic, binnen een reeks waar ze normaal nooit komen en waar ze op zich dus niks te zoeken hebben, melden dat ze even polshoogte komen nemen omdat zij dat kunnen bepalen, zijn ook gehouden aan deze regels en zijn door hun handelen in strijd met die regels en daarmee 'in overtreding'?
OK, duidelijk!!
ik zou ‘m even goed bewaren jaquote:Op woensdag 27 februari 2019 14:57 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Antwoord Danny:
FB / Nieuwe userpolicy discussietopic
Mag in voorkomende gevallen vast wel geciteerd worden...
gaat niet gebeuren hoor, er wordt gewoon door een mod wanhopig geprobeerd er nog een positief topic van te maken en er werd gisteren letterlijk dit gezegd:” Laten we voorlopig ons best doen om het als een serieuze vraag te zien en het zo te behandelenquote:Op woensdag 27 februari 2019 14:19 schreef spijkerbroek het volgende:
Goed dat de obvious trolls aangepakt moeten worden. Nu nog handhaving.
Het gaat me niet om een specifiek topic, maar over het geheel.quote:Op woensdag 27 februari 2019 15:09 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
gaat niet gebeuren hoor, er wordt gewoon door een mod wanhopig geprobeerd er nog een positief topic van te maken en er werd gisteren letterlijk dit gezegd:” Laten we voorlopig ons best doen om het als een serieuze vraag te zien en het zo te behandelen” terwijl heel Fok weet welke idioot dat topic opende
ik weet het antwoord al: dat jij het een troll noemt betekent niet dat het ook een troll is.quote:Op woensdag 27 februari 2019 16:26 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Het gaat me niet om een specifiek topic, maar over het geheel.
Maar idd is het "eerst zien, dan geloven".
We zien het wel. En anders kan ik weer slotjes en notes verwachten in mijn klachtenposts over mods. *shrug*quote:Op woensdag 27 februari 2019 16:47 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
ik weet het antwoord al: dat jij het een troll noemt betekent niet dat het ook een troll is.
DDM heeft een neus voor trollen, ik heb vaak niet eens doorquote:Op woensdag 27 februari 2019 17:05 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
We zien het wel. En anders kan ik weer slotjes en notes verwachten in mijn klachtenposts over mods. *shrug*
Trollen horen in het bos thuis.quote:Op woensdag 27 februari 2019 18:08 schreef just me het volgende:
[..]
DDM heeft een neus voor trollen, ik heb vaak niet eens door
en die komen tevoorschijn als het donker isquote:
Soms ook overdag hoorquote:Op woensdag 27 februari 2019 18:11 schreef just me het volgende:
[..]
en die komen tevoorschijn als het donker is
Dan blijf ik gewoon op mijn zolderkametje, wel zo veiligquote:Op woensdag 27 februari 2019 18:16 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Soms ook overdag hoor
En niet alleen in het bos
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |