quote:Op zondag 24 februari 2019 22:04 schreef HetDonkertAan het volgende:
Ik zou hem adviseren om naar z'n eigen gevoel te luisteren. Garanties kun je niet geven. Voor hetzelfde geld krijgt hij er een leukere baan voor terug. Qua verdienen gaat hij er misschien na een jaar ook op achteruit maar geld is ook niet alles.
Heb zelf ook een tussenjaar gehad en de ervaringen die je in zo'n jaar kan doen heb je levenslang wat aan.
Welke regio?quote:Op zondag 24 februari 2019 22:06 schreef egelhond het volgende:
Een jaar reizen... Ik zou het graag doen. Ooit 3 maanden op reis geweest en daar denk ik iedere dag nog aan. Mooiste tijd van m'n leven.
Wat ik erbij moet vermelden is dat hij eerst een halfjaar gereisd heeft (na afstuderen).Toen tweeënhalf jaar gewerkt en goed omhoog gewerkt. En nu heeft ie al geen zin meer om te werken.quote:Op zondag 24 februari 2019 22:04 schreef HetDonkertAan het volgende:
Ik zou hem adviseren om naar z'n eigen gevoel te luisteren. Garanties kun je niet geven. Voor hetzelfde geld krijgt hij er een leukere baan voor terug. Qua verdienen gaat hij er misschien na een jaar ook op achteruit maar geld is ook niet alles.
Heb zelf ook een tussenjaar gehad en de ervaringen die je in zo'n jaar kan doen heb je levenslang wat aan.
Waarom ga je niet weer dan?quote:Op zondag 24 februari 2019 22:06 schreef egelhond het volgende:
Een jaar reizen... Ik zou het graag doen. Ooit 3 maanden op reis geweest en daar denk ik iedere dag nog aan. Mooiste tijd van m'n leven.
Misschien is een carrière niet waar zijn ambitie ligt. Sommige mensen willen andere dingen doen dan carrière maken.quote:Op zondag 24 februari 2019 22:31 schreef halo4312 het volgende:
[..]
Wat ik erbij moet vermelden is dat hij eerst een halfjaar gereisd heeft (na afstuderen).Toen tweeënhalf jaar gewerkt en goed omhoog gewerkt. En nu heeft ie al geen zin meer om te werken.
Hij is bijna 30quote:Op zondag 24 februari 2019 22:35 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Misschien is een carrière niet waar zijn ambitie ligt. Sommige mensen willen andere dingen doen dan carrière maken.
Hij is nu nog jong en zit niet vast aan een relatie en hypotheek etc. Nu kan hij dit nog doen. Natuurlijk heeft het wel iets gevolgen maar ik denk niet dat hij geen baan meer kan krijgen als hij terugkomt.
Werken kan hij zijn hele leven nog doen.. Hij is nu nog jong, heeft geen (noemenswaardige) verplichtingen, hij kan dus prima een jaar gaan reizen.quote:Op zondag 24 februari 2019 22:31 schreef halo4312 het volgende:
[..]
Wat ik erbij moet vermelden is dat hij eerst een halfjaar gereisd heeft (na afstuderen).Toen tweeënhalf jaar gewerkt en goed omhoog gewerkt. En nu heeft ie al geen zin meer om te werken.
Dan kan dat alsnog als hij niet vastzit? Ik ben zelf op 31 nog afgestudeerd en vond erg makkelijk een baan. Dus ook op die leeftijd kun je nog starten.quote:
Kun je niets tegen doen. Sommige mensen willen op vrije voet leven anderen willen carrière maken. Ieder z'n ding.quote:Op zondag 24 februari 2019 22:31 schreef halo4312 het volgende:
[..]
Ja, dus?quote:Op zondag 24 februari 2019 22:31 schreef halo4312 het volgende:
[..]
Tja, dan is zijn baan misschien niet passend. Laat je vriend doen wat ie wil. Carriere is ook niet alles. Als je geen verplichtingen hebt is reizen eigenlijk bijna altijd een prima optie.quote:Op zondag 24 februari 2019 22:31 schreef halo4312 het volgende:
[..]
Wat hij prima kan verklaren met zijn tussenjaar.quote:Op zondag 24 februari 2019 21:56 schreef halo4312 het volgende:
1.) ze zien een gat van een jaar in zijn cv
Dan zou je dus nooit van baan of werkgever kunnen wisselen.quote:2.) hij heeft natuurlijk veel geleerd bij die bank, maar bij een ander bedrijf is de meeste van die kennis nutteloos.
Klinkt als een verstandige jongen.quote:Op zondag 24 februari 2019 22:31 schreef halo4312 het volgende:
[..]
het is een jaartje, geen decenium.quote:Op zondag 24 februari 2019 22:38 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Dan kan dat alsnog als hij niet vastzit? Ik ben zelf op 31 nog afgestudeerd en vond erg makkelijk een baan. Dus ook op die leeftijd kun je nog starten.
Hij zal wel moeten accepteren dat zijn carrièreverloop iets anders is. Hij stapt veel later in dus zal minder hoog eindigen, of hij moet echt een toptalent zijn.
Ook op m’n 29e mijn baan opgezegd en bijna twee jaar op ‘vakantie’ geweest. De meeste werkgevers kijken er niet negatief naar, ze willen alleen wel graag weten of je dit nog een keer gaat doen.quote:
Dat ligt eraan hoe je ernaar kijkt. Sowieso is het iemand van dertig met maar 2,5 jaar werkervaring, dus hij loopt al een jaar of vijf achter op de mensen die wel nominaal zijn afgestudeerd nog voor hij op reis gaat.quote:Op maandag 25 februari 2019 06:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
het is een jaartje, geen decenium.
Dat gat is prima te verklaren. Ik mag hopen dat punt 2 een grap is.quote:Op zondag 24 februari 2019 21:56 schreef halo4312 het volgende:
Hi, mijn beste vriend vind zijn baan niet super (hele goede carrierebaan bij een bank). Nu denkt hij eraan een jaar niet te gaan werken en te reizen. Hij verwacht echter daarna weer meteen zo'n goede baan te vinden en weer een ton te gaan verdienen.
ik zeg tegen hem dat dat naïef is.
1.) ze zien een gat van een jaar in zijn cv
2.) hij heeft natuurlijk veel geleerd bij die bank, maar bij een ander bedrijf is de meeste van die kennis nutteloos.
Wat zou ik hem aanbevelen? Hij kijkt erg tegen me op omdat hij nog wat jonger is.
Hij is 29 en al ruim 2 jaar aan het werk. En hij vangt meer dan een ton. Dan ben je of een talent (als in je kunt iets beter dan anderen of er zijn geen anderen die hetzelfde kunnen), of je hebt heel veel mazzel. De meeste mensen halen die ton per jaar in hun beste jaar nog niet eens... En over een jaar is hij niet opeens weer starter of schoolverlater, hè.quote:Op zondag 24 februari 2019 22:38 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Dan kan dat alsnog als hij niet vastzit? Ik ben zelf op 31 nog afgestudeerd en vond erg makkelijk een baan. Dus ook op die leeftijd kun je nog starten.
Hij zal wel moeten accepteren dat zijn carrièreverloop iets anders is. Hij stapt veel later in dus zal minder hoog eindigen, of hij moet echt een toptalent zijn.
Hij is 't niet allemaal kwijt natuurlijk, maar 't loopt wel wat terug.quote:Op maandag 25 februari 2019 08:55 schreef baskick het volgende:
[..]
Hij is 29 en al ruim 2 jaar aan het werk. En hij vangt meer dan een ton. Dan ben je of een talent (als in je kunt iets beter dan anderen of er zijn geen anderen die hetzelfde kunnen), of je hebt heel veel mazzel. De meeste mensen halen die ton per jaar in hun beste jaar nog niet eens... En over een jaar is hij niet opeens weer starter of schoolverlater, hè.
Wellicht, de ervaring is een jaar gedateerd. Maar feit blijft dat hij een paar jaar werkervaring heeft en er een jaartje tussenuit geweest is. Lijkt mij niet onoverkomelijk, zeker aangezien de vriend van TS kennelijk bepaalde capaciteiten bezit.quote:Op maandag 25 februari 2019 09:15 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Hij is 't niet allemaal kwijt natuurlijk, maar 't loopt wel wat terug.
Maar je hebt 'n punt dat iemand met twee jaar werkervaring die een ton verdient wel echt heel goed in zijn vak moet zijn. Of een heel bijzondere baan heeft maargoed, ik ga er even vanuit dat het een 'gewone' topcarriere is.
En dan moet ie vooral doen waar hij zin in heeft lijkt me.
Dus komt het er op neer wat hij belangrijker vind. Een mooie carrière, of de dingen doen die mooi zijn in het leven.quote:Op maandag 25 februari 2019 08:52 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Dat ligt eraan hoe je ernaar kijkt. Sowieso is het iemand van dertig met maar 2,5 jaar werkervaring, dus hij loopt al een jaar of vijf achter op de mensen die wel nominaal zijn afgestudeerd nog voor hij op reis gaat.
Als hij terugkomt is de 2.5 jaar werkervaring een stuk minder waard dan nu, omdat die ervaring en kennis wegzakt. Ook kan er 't een en ander veranderen. Ik verwacht niet dat hij op 't zelfde punt weer kan instappen iig.
Inmiddels ben ik 34. Anders was ik wel een jaar naar australie gegaan. Ik heb nu geen recht meer op een werkvisum. ( dat is tot je 30e )quote:
Mn vriendin had toen ze ontslag had genemen uiteindelijk 5 maanden zonder werk gezeten. Solliciteren, solliciteren en ze kreeg overal complimenten dat ze het knap vonden dat ze voor het avontuur was gegaan in plaats van het idee doe ik er wel goed aan. ( dit was in de tijd dat de banen niet voor het oprapen lagen ) Ze zou het zo weer doen.quote:Op maandag 25 februari 2019 09:33 schreef baskick het volgende:
[..]
Wellicht, de ervaring is een jaar gedateerd. Maar feit blijft dat hij een paar jaar werkervaring heeft en er een jaartje tussenuit geweest is. Lijkt mij niet onoverkomelijk, zeker aangezien de vriend van TS kennelijk bepaalde capaciteiten bezit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |