Dat zag er destijds zo uit:twitter:British_Airways twitterde op donderdag 14-03-2019 om 15:07:04 Rumour confirmed… Negus is the last in our series of retro liveries celebrating our centenary, and will be joining our three other heritage aircraft in the skies soon! #BA100 #Negus #Centenary https://t.co/s0jlMPs01G reageer retweet
Priority check in, ja.quote:Op vrijdag 15 maart 2019 18:20 schreef J.Caesar het volgende:
Ik ben zelf Lufthansa Senator member.
Weet iemand of de priority check-in en security etc. ook voor een medepassagier geldt?
Lounge acces is mogelijk voor ¤25,-, maar over andere extra's is het moeilijk iets te vinden.
Altijd handig zo'n tail standquote:Op zondag 17 maart 2019 21:13 schreef Iemand91 het volgende:
Oeps...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vanmorgen in Doha. De 747 -200 is EP-FAB, de enige 747 van de Iraanse maatschappij Fars Air Qeshm.
Bron?quote:Op zondag 17 maart 2019 10:27 schreef Nieuwschierig het volgende:
Zoals wel verwacht is in de brokstukken van de Ethiopian 737 Max de schroefspindel van de stabilo-verstelling in de uiterste "nose-down" positie aangetroffen.
thanks!quote:Op maandag 18 maart 2019 07:18 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
https://www.reuters.com/a(...)s-idUSKCN1QW0NJ?il=0
quote:British Airways has unveiled its highly-anticipated new business class seat - 'Club Suite' - and confirmed it will arrive on the first of its A350 aircraft in July.
The airline's sophisticated and newly-branded 'Club Suite' offers direct-aisle access, a suite door for greater privacy and luxurious flat-bed seats in a 1-2-1 configuration. Boasting 40 per cent more storage, including a vanity unit and mirror, WiFi, enviable 18.5-inch inflight entertainment screens*, high definition gate-to-gate programming, and PC / USB power; every aspect of British Airways' Club Suite has been designed for today's customer.
(...)
The airline, which is marking its centenary this year, will roll out the new suites in a carefully managed programme designed to minimise disruption to customers.
During phase one, the first A350 aircraft will start some short-haul flying between London and Madrid to allow the airline's teams to perfect their customer service delivery and familiarise cabin crew with the aircraft layout.
In phase two, from October 1, 2019, the aircraft will begin long-haul flying. During this period another three A350 aircraft will join the British Airways fleet and two Boeing 777 aircraft will also be retrofitted with the new cabin.
At the start of 2020 phase three will begin which will see British Airways rolling out its Club Suite on further long-haul aircraft across the network.
Bohhhh. Deze nieuwe club worldquote:Op maandag 18 maart 2019 13:35 schreef Iemand91 het volgende:
Na 13 jaar heeft British Airways haar nieuwe Club World (Business class) product aangekondigd: de Club Suite.
BRITISH AIRWAYS WELCOMES ITS NEW A350 AIRCRAFT AND UNVEILS ITS NEW BUSINESS CLASS 'CLUB SUITE'
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Altijd een overal kijkt iedereen zijn eigen films of luisteren ze met hun eigen muziek op hun eigen scherm...quote:Op woensdag 20 maart 2019 16:58 schreef Sunri5e het volgende:
Vorige week voor de tweede keer in een half jaar tijd in een 747-400 van KLM gezeten. Wat worden beestjes oud zeg.... Dat interieur met die IFE kan echt niet meer.
Ook gewoon 3 verschillende kleuren / modellen.quote:Op woensdag 20 maart 2019 15:38 schreef Pino112 het volgende:
Wat een geniale livery met die schildpadden
Tja, airlines gebruiken dat nog steeds om zich te "onderscheiden".quote:Op woensdag 20 maart 2019 18:48 schreef derLudolf het volgende:
Altijd een overal kijkt iedereen zijn eigen films of luisteren ze met hun eigen muziek op hun eigen scherm...
Waarom moet het in de lucht ineens voor ze gedaan worden...
Nu op RTL-Z (21:30 - 23:30 uur)quote:We vieren het 100-jarig bestaan van British Airways, de grootste luchtvaartmaatschappij in het Verenigd Koninkrijk. Aan de hand van interviews en met opmerkelijke archiefbeelden wordt de ontwikkeling van de luchtvaartmaatschappij in kaart gebracht. We zien onder meer hoe het bedrijf de Tweede Wereldoorlog doorstaat en evolueert naar het British Airways zoals we dat vandaag de dag kennen.
Qua IFE is KLM dat met jou eens; ze zouden AirFi op de 747's uitrollen maar of ze daar ondertussen mee zijn begonnen weet ik niet.quote:Op woensdag 20 maart 2019 16:58 schreef Sunri5e het volgende:
Vorige week voor de tweede keer in een half jaar tijd in een 747-400 van KLM gezeten. Wat worden beestjes oud zeg.... Dat interieur met die IFE kan echt niet meer.
Van deze A380's heeft https://www.aviationmegastore.com/ al wat staan. Misschien nog wel wat meer keuze in de winkel zelf.quote:Op woensdag 20 maart 2019 19:39 schreef DeeBee het volgende:
Ik probeer al tijden schaalmodellen van hun Star Wars toestellen te vinden, maar erg lastig. Deze komen er wel aan ook, misschien wel de moeite waard.
Ik hoorde dat de 747's nu een Wi-Fi systeem krijgen zodat de passagiers op hun eigen device naar de content van een mediaserver kunnen kijken. Dat systeem heeft geen internet verbinding. Ik heb daar al eens een test van meegemaakt in een 737. Er stond een servertje in het voorste bagagerack.quote:Altijd een overal kijkt iedereen zijn eigen films of luisteren ze met hun eigen muziek op hun eigen scherm...
Waarom moet het in de lucht ineens voor ze gedaan worden...
Hoe valt dit niet op?quote:Op maandag 25 maart 2019 15:35 schreef Fiorano het volgende:
Voor je het weet sta je in Edinburgh in plaats van Düsseldorf...
https://www.bbc.com/news/(...)tter_impression=true
Geen welkom-aan-boord-speech en niemand uit het raampje gekeken ofzo?quote:
Als je een route vaak vliegt merk je juist toch wel welke richting je vliegtuig op gaat.quote:Op maandag 25 maart 2019 18:35 schreef inkjet het volgende:
LCY naar Frankfurt zijn vast veel zakenlieden die de vlucht vaak maken, die kijken niet naar buiten
Ah, zou ook nog een chartervlucht kunnen zijn, maakt het alweer wat ‘begrijpelijker’.quote:Op maandag 25 maart 2019 18:55 schreef JanPawelII het volgende:
Al lees ik op FT dat er maar 5 passagiers aan boord waren.
Nu definitief: Doek valt definitief voor Germaniaquote:Op dinsdag 5 februari 2019 11:52 schreef Iemand91 het volgende:
En er verdwijnt weer een maatschappij:
Germania vraagt faillissement aan
[ afbeelding ]
Laatste vlucht was van Fuerteventura naar Neurenberg die even voor 1 uur vannacht aankwam.
[ afbeelding ]
En wél leuk: ALITALIA MET AIRBUS A330 NAAR ROTTERDAMquote:Het doek valt definitief voor Germania Fluggesellschaft, samen met dochterondernemingen Germania Technik Brandenburg GmbH en Germania Flugdienste GmbH, zo meldt liquidateur Rüdiger Wienberg.
Doorstart
Het plan om met Germania een doorstart te maken is op niets uitgedraaid. De partijen die in eerste instantie geïnteresseerd waren om met een verkleinde vloot met Germania verder te gaan, hebben afgehaakt. Hiermee kon er geen nieuw kapitaal aangetrokken worden, waardoor de airline nu definitief opgedoekt wordt.
quote:OVERSCHIE - Een bijzonder beeld op Rotterdam The Hague Airport vandaag: er arriveerde een Airbus A330-200 van Alitalia uit Rome. Het komt niet vaak voor dat er widebodytoestellen richting de kleine Rotterdamse luchthaven worden ingezet.
Het toestel was ingehuurd om enkele honderden bezoekers naar een congres van tabaksfabrikant Philip Morris te brengen. De Airbus, met de registratie I-EJGB, landde om 13:50 en keerde ruim een uur later zonder passagiers terug naar haar thuisbasis.
Alitalia komt woensdag weer met een A330 naar Rotterdam om de congresgangers op te halen.
quote:Two WOW air planes have been grounded, one in Montreal and the second in Santa Clara in Cuba. The planes were grounded on request of the company that rents the planes to WOW air.
Bookings for nine destinations have been closed on the WOW air website.
Jep, lijkt ook kwestie van uren/dagen dat ook die maatschappij omvalt.quote:
quote:PARIJS - De Chinese overheid schaft driehonderd nieuwe vliegtuigen aan bij Airbus. De deal omvat 290 A320’s en tien A350’s. De toestellen worden in een later stadium toegewezen aan de diverse luchtvaartmaatschappijen in het land.
De bestelling werd maandag in Parijs getekend in aanwezigheid van de Chinese president Xi Jinping en de Franse president Emmanuel Macron.
Met de vliegtuigen wil China zowel regionale prijsvechters als netwerkmaatschappijen die op de lange afstand vliegen voorzien van nieuw materieel.
Op dit moment vliegen er circa 1.730 Airbus-toestellen rond in China. Het merendeel, 1.455 vliegtuigen, is een A319, A320 of A321. Daarnaast zijn de A330, A350 en A380 in dienst bij diverse Chinese luchtvaartmaatschappijen.
Airbus verwacht dat China de komende twintig jaar behoefte heeft aan 7.400 passagiers- en vrachtvliegtuigen. De vliegtuigbouwer strijdt op de Chinese markt voornamelijk met rivaal Boeing, maar ook de lokale luchtvaartindustrie hoopt een graantje mee te pikken van de groeiende vraag naar luchtvervoer.
twitter:FlyGRQ twitterde op maandag 25-03-2019 om 19:04:56 BREAKING: komende woensdag 27 maart opnieuw een Boeing 747 op @AirportEelde in verband met Frisian Flag. Verwachte aankomsttijd is 07:00. Vorig jaar 13 maart was er ook een 747 op Eelde: https://t.co/FJPrOkJwPS reageer retweet
Toevallig getuige van geweest. Ze hadden hem bijna recht voor de terminal geparkeerd en het viel menig passagier toch wel op "dat-ie wat groter was".quote:Op maandag 25 maart 2019 19:16 schreef Iemand91 het volgende:
En wél leuk: ALITALIA MET AIRBUS A330 NAAR ROTTERDAM
[..]
[ afbeelding ]
Motorprobleem, dus teruggekeerd.quote:
Het heeft even geduurd; maar deze retro 777 is momenteel inderdaad op weg naar Amsterdam: https://www.flightradar24.com/GIA088/1ff2f20cquote:Op zondag 24 februari 2019 00:31 schreef Iemand91 het volgende:
Garuda viert dit jaar haar 70-jarig bestaan. En ook zij doen mee aan de retro-liveries.
Een 737-800 (PK-GFM) in 1961-1969 kleuren, nog een 737-800 (PK-GFN) in 1969-1985 kleuren (beiden al bij hun levering in 2011) en een A330-300 (PK-GHD) in 1969-1985 kleuren.
En nu komt daar ook een 777-300ER bij (PK-GIK); ook in 1969-1985 kleuren:
In tegenstelling tot de eerste 3 kunnen we deze wél in Amsterdam verwachten.
quote:UPDATE: Prijsvechter WOW Air staakt per direct alle vluchten
REYKJAVIK - Prijsvechter WOW Air staakt per direct alle vluchten. Waar de maatregel eerst nog van tijdelijke aard leek, is het nu definitief over en uit voor de IJslandse luchtvaartmaatschappij. Naar schatting duizenden reizigers zijn gedupeerd. WOW Air roept reizigers op alternatief vervoer te regelen of een claim in te dienen bij de curator.
WOW Air verkeert al tijden in de financiële problemen. Gesprekken met Icelandair en investeringsmaatschappij Indigo Partners liepen stuk, waardoor afgelopen maandag een spoedoverleg met de crediteuren plaats vond. Daar werd besloten om een deel van de schulden om te zetten in aandelen. Donderdagochtend meldde WOW Air eerst nog dat het schrappen van de vluchten te maken had met enkele formaliteiten, maar uit een nieuwe update wordt duidelijk dat de luchtvaartmaatschappij de handdoek in de ring gooit.
De luchtvaartmaatschappij ging in 2011 van start en viel directe concurrent Icelandair aan door tegen lage prijzen vluchten naar IJsland en aansluitend naar Noord-Amerika aan te bieden. De afgelopen maanden bleek echter dat de wapenwedloop niet rendabel was. Als gevolg daarvan werden routes geschrapt en werden vliegtuigen en personeel afgestoten.
WOW Air vloog onder andere naar Schiphol, Brussel en Düsseldorf.
Ze houden de traditionele airlines wel scherpquote:Op donderdag 28 maart 2019 11:06 schreef JanPawelII het volgende:
Kun je missen als kiespijn zulke airlines.
Ik hoef niet perse goedkoop te vliegen, dus ach.quote:Op donderdag 28 maart 2019 12:06 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ze houden de traditionele airlines wel scherp
Ik ook niet, maar onnodig duur hoeft ook nietquote:Op donderdag 28 maart 2019 12:16 schreef JanPawelII het volgende:
Ik hoef niet perse goedkoop te vliegen, dus ach.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |