abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 februari 2019 @ 12:05:46 #1
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_185209917
Achtergrond:
Wij geven een aantal keer per jaar een feestje. Niemand heeft daar last van (ik kan erg goed met mijn buren) behalve waarschijnlijk de overburen. Bejaard christelijk stel van een jaar of 70-80 in een sociale huurwoning die zodra de eerste gasten komen vanachter de vitrage staan te loeren.

Nu vind ik dat je rekening met elkaar moet houden dus rond 12 uur is het altijd wel stil (gaan we naar binnen) en de muziek staat alleen binnen aan (met tuindeuren open). De overkant zal er ongetwijfeld wat van horen maar het is niet zo dat ze uit hun bed dreunen of er niet van zullen kunnen slapen.

Standaard belt iemand de politie (wij verdenken die overburen, geen bewijs en maakt ook niet uit). Standaard komt de politie langs rond een uur of elf. Ze stoppen even en zeggen dat er gebeld is vanwege overlast. Ik vraag ze of ze ons geluid onacceptable vinden, dat vinden ze niet. Ze vragen hoelaat we verwachten op te houden, ik geef 12 uur aan wat ze akkoord vinden en de ze vertrekken.

Vraag:
Ik neem aan dat op mijn adres geregistreerd staat dat er overlast was. Ik neem aan dat de politie ziet dat er vaker overlastmeldingen op ons adres zijn geweest.
Weet iemand of de politie daar dan de notitie bij maakt dat er niets aan de hand was en of dat terug te zien is bij de volgende melding?
Weet iemand of ik de meldingen op mijn adres kan opvragen? Dus alleen soort en aantal, melder maakt me niet uit omdat zover ik weet het geen consequenties heeft.

Bonus vraag: Vinden jullie mij nu asociaal of vinden jullie dit normaal gedrag?
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_185209956
Wat is een aantal keer? En blijf je binnen de normen van de wet mbt tijd/decibel?
pi_185209963
Als jij een feestje geeft waarom zou een ander dan jullie moeten kunnen horen? Of is een zaaltje te duur?

Niemand heeft daar last van. Dat bepaal jij?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_185209976
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2019 12:09 schreef halfway het volgende:
Als jij een feestje geeft waarom zou een ander dan jullie moeten kunnen horen? Of is een zaaltje te duur?
Mensen die rekening houden met andere mensen :')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_185209992
quote:
7s.gif Op zondag 24 februari 2019 12:10 schreef vosss het volgende:

[..]

Mensen die rekening houden met andere mensen :')
In onze buurt wel ja, vrijstaand, koop.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_185210014
quote:

Af en toe een feestje moet toch kunnen? Als het niet elke week/maand is maar 2 keer per jaar ofzo...en als de politie dan aangeeft dat het acceptabel is....
pi_185210017
Wat maakt het uit dat die oudjes in een sociale huurwoning wonen?

Blij dat je niet naast me woont

[ Bericht 10% gewijzigd door Peejtur op 24-02-2019 12:15:49 (Edit Peejtur - Op de man af is niet nodig.) ]
pi_185210033
Even kijken. Je gaat rond middernacht naar binnen. Daarvoor is je feestje buiten, met muziek?
Meerdere keren per jaar.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_185210050
wat een zeikerds, gewoon negeren :)
pi_185210067
Als je 2 keer per jaar op zaterdagavond een feestje geeft zou ik geen probleem vinden. Maar als je regelmatig tot middernacht harde paupermuziek aan heb staan met je tuindeuren open, terwijl ik en de rest van de straat de volgende dag gewoon moeten werken. Dan zou ik ook de politie bellen ja :')

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2019 12:17:26 ]
  zondag 24 februari 2019 @ 12:17:23 #11
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_185210083
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 12:08 schreef Pizzakoppo het volgende:
Wat is een aantal keer? En blijf je binnen de normen van de wet mbt tijd/decibel?
Decibel sowieso, al komen er altijd vrij veel mensen (lees 20-30). Of stemgeluid meetelt weet ik niet, er staan er altijd wel 10 te praten in de tuin.

De tijd, geen idee. Zijn daar officiële tijden voor? Ik dacht dat je tot 22:00 sowieso niet hoeft te klagen bij de politie omdat het dan altijd onder leefgeluid valt? (uitzonderingen daargelaten)
pi_185210088
Als je een huurwoning hebt kan dit wel problemen opleveren als je structureel overlast veroorzaakt. Dan kun je in het meest extreme geval uit huis worden geplaatst.
pi_185210106
quote:
99s.gif Op zondag 24 februari 2019 12:15 schreef CrashO het volgende:
Als je 2 keer per jaar op zaterdagavond een feestje geeft zou ik geen probleem vinden. Maar als je regelmatig tot middernacht harde paupermuziek aan heb staan met je tuindeuren open, terwijl ik en de rest van de straat de volgende dag gewoon moeten werken. Dan zou ik ook de politie bellen ja :')
Doen alsof je zelf wel deugt en fatsoen hebt, maar vervolgens schrijven "terwijl ik en de rest" :')
vosss is de naam,
  zondag 24 februari 2019 @ 12:20:11 #14
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_185210127
30 mensen, sorry maar dan heb je alsnog gewoon overlast linksom of rechtsom. Als dat 2-3 keer per jaar is ok. Maar meer dan 5 keer is wel veel.
  zondag 24 februari 2019 @ 12:21:28 #15
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_185210143
quote:
Ik kan erg goed met mijn (indirecte) buren. Spreek ze altijd ochtends als ik aan het opruimen ben. Buurman huis verder zegt te genieten van de 'jeugd' die een feestje heeft. Ik nodig hem altijd uit maar hij vindt zichzelf te oud. Hij staat een aantal keer per avond lachend te kijken bij de heg.

Mijn buurman doet ongeveer hetzelfde per jaar. Onze woningen zijn erg goed geïsoleerd (nieuwbouw, rijtje). Je hoort inderdaad niets van de buren als je de schuifjes van de ramen dicht doet.

Buurvrouw andere kant zegt ook geen overlast te ervaren. Ik geef het altijd van te voren aan en vraag te whatsappen als er wat is. Dus mijn buren bepalen ik denk ik dat ik een goed beeld heb.
pi_185210151
quote:
7s.gif Op zondag 24 februari 2019 12:18 schreef vosss het volgende:

[..]

Doen alsof je zelf wel deugt en fatsoen hebt, maar vervolgens schrijven "terwijl ik en de rest" :')
Waar zeg ik dat ik fatsoen heb? :7
pi_185210155
quote:
99s.gif Op zondag 24 februari 2019 12:21 schreef CrashO het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat ik fatsoen heb? :7
Ok ik ga NU de politie bellen :(!
vosss is de naam,
  zondag 24 februari 2019 @ 12:24:17 #18
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_185210178
quote:
Moet niet, is nu eenmaal zo. Waarom zou ik een zaaltje moeten huren?
De buren snoeien hun heg een aantal keer per jaar. Irritant geluid, zouden ook een schutting kunnen nemen. Spelende buurkinderen schreeuwen en rennen achter onze kat aan. Irritant, zouden ook wat beter opgevoed kunnen worden. De buurman was zijn auto met de radio aan. Wekelijks een klein uurtje. Irritant, kan ook uit.

Tja, je woont in een buurt. Zolang het acceptabel is moet je wat van elkaar kunnen hebben. Een aantal keer per jaar zal 4 of 5 keer zijn.
pi_185210183
Het stuk tussen 22:00 en middernacht ga je al bewust over de regels heen.

Muziek is meestal niet zo storend, als ik kijk naar de feestjes die hier gehouden worden. Zwakbegaafden die - na 22:00u - op 50 cm afstand van elkaar echt hard “praten”, dat is vervelend.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  zondag 24 februari 2019 @ 12:25:11 #20
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_185210192
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2019 12:13 schreef capricia het volgende:
Even kijken. Je gaat rond middernacht naar binnen. Daarvoor is je feestje buiten, met muziek?
Meerdere keren per jaar.
Jazeker. Muziek is binnen, hoor je buiten eerlijk niet zo gek veel van. Zeker niet aan de overkant van de straat.
  zondag 24 februari 2019 @ 12:25:56 #21
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_185210204
quote:
Haha nee, dat ben ik niet. Tuindeuren staat normaal een bank voor en is altijd dicht. Alleen tijdens een feestje maken we wat ruimte en gaan ze open.
  zondag 24 februari 2019 @ 12:26:47 #22
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_185210229
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 12:17 schreef sneakydesert het volgende:
Als je een huurwoning hebt kan dit wel problemen opleveren als je structureel overlast veroorzaakt. Dan kun je in het meest extreme geval uit huis worden geplaatst.
Ja het is huur. Sociale huur zelfs. Maar daar ben ik niet bang voor. Zo tokkie zijn we echt niet.
pi_185210237
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 12:26 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Ja het is huur. Sociale huur zelfs. Maar daar ben ik niet bang voor. Zo tokkie zijn we echt niet.
Nou blijkbaar heb je onze mening niet nodig. Wat is precies het doel van je topic?
  zondag 24 februari 2019 @ 12:28:26 #24
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_185210249
Maar goed, vooral de bonusvraag krijgt nu aandacht. Iemand die ook mijn gewone vraag kan beantwoorden?
  zondag 24 februari 2019 @ 12:29:07 #25
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_185210263
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2019 12:27 schreef Flamarande het volgende:

[..]

Nou blijkbaar heb je onze mening niet nodig. Wat is precies het doel van je topic?
Zie vraag. Niet bonusvraag.
pi_185210365
Ligt er helemaal aan wat een paar keer per jaar is, hoeveel man, tot hoe laat en hoe dicht de huizen op elkaar staan.

Ik vind een borrel met 10-15 man met achtergrond muziekje tot een uur of 1 heel wat anders dan 30 man die tot diep in de nacht zitten te schreeuwen/zuipen.
pi_185210379
Ja lastig, ene kant denk ik als het echt maar 2 of 3x per jaar is en het houdt op voor 12 uur.. nou ja okay.
Je moet elkaar wat gunnen anders redden we het niet samen..

Maar, aan de andere kant, als het vaker is en puur technisch gezien mag je lawaai maken tot 22:00.
Dat is de norm en regelgeving in verreweg de meeste gemeentes en eigenlijk landelijk.

Maw als iemand je het niet gunt en ze klagen over geluidsoverlast na 22:00 dan kun je uiteindelijk toch wel eens de lul zijn na x keer.

Uiteraard maakt de politie wel een notitie iedere keer, en dat weet degene die het meldt waarschijnlijk ook wel.
Wat de politie er op dat moment van vindt doet er niet toe, er kan aangetoond worden dat de politie moest langs komen na een bepaald tijdstip.
pi_185210396
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 12:28 schreef KimJong-un het volgende:
Maar goed, vooral de bonusvraag krijgt nu aandacht. Iemand die ook mijn gewone vraag kan beantwoorden?
Ik denk dat de politie je daar wel in kan helpen. Zij zijn immers ook degene die al dan niet een melding maken. En anders bij de verhuurder. Die zal ook wel een overzicht hebben. :)
vosss is de naam,
pi_185210408
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 12:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ja lastig, ene kant denk ik als het echt maar 2 of 3x per jaar is en het houdt op voor 12 uur.. nou ja okay.

Op zondagmorgen om 9 uur het gras maaien O+

We moeten elkaar wat gunnen, nietwaar? :)
vosss is de naam,
pi_185210419
quote:
14s.gif Op zondag 24 februari 2019 12:37 schreef vosss het volgende:

[..]

Op zondagmorgen om 9 uur het gras maaien O+

We moeten elkaar wat gunnen, nietwaar? :)
Gunnen of niet, dat mag gewoon na 8:00.
pi_185210445
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 12:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Gunnen of niet, dat mag gewoon na 8:00.
Ik opende er een tijd terug een topic over en de algemene tendens was dat dat rond dat tijdstip totaal onacceptabel was. Niet dat ik me daar verder iets van aangetrokken heb. Ik vind het ook totaal onacceptabel dat je een stel tyfuskinderen een uur lang laat krijsen en schreeuwen in je tuin terwijl 2 deuren verder gewoon iemand probeert lekker rustig in het zonnetje te zitten :)
vosss is de naam,
pi_185210462
quote:
Dan zou ik ook de politie bellen ja
:')
pi_185210501
Mensen die de politie bellen voor elk witwasje ipv hun problemen zelf sociaal op te lossen mogen van mij lekker de tyfus krijgen, alsof de politie het niet al druk genoeg heeft met echte boeven vangen.

Dat soort mensen horen een boete te krijgen van een paar euro. Al helemaal als ze 112 bellen.
  Redactie Frontpage zondag 24 februari 2019 @ 12:46:17 #34
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_185210557
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 12:24 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Moet niet, is nu eenmaal zo. Waarom zou ik een zaaltje moeten huren?
De buren snoeien hun heg een aantal keer per jaar. Irritant geluid, zouden ook een schutting kunnen nemen.
Manke vergijking, tenzij ze dat tegen middernacht doen.

Over je vraag: je kan niet in de politiesystemen, dus nee.

[ Bericht 4% gewijzigd door JeMoeder op 24-02-2019 12:51:23 ]
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_185210643
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 12:43 schreef Vollenhoven het volgende:
Al helemaal als ze 112 bellen.
0900-Tuig :7

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2019 12:51:06 ]
pi_185210731
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 12:05 schreef KimJong-un het volgende:
Achtergrond:
Wij geven een aantal keer per jaar een feestje. Niemand heeft daar last van (ik kan erg goed met mijn buren) behalve waarschijnlijk de overburen. Bejaard christelijk stel van een jaar of 70-80 in een sociale huurwoning die zodra de eerste gasten komen vanachter de vitrage staan te loeren.

Nu vind ik dat je rekening met elkaar moet houden dus rond 12 uur is het altijd wel stil (gaan we naar binnen) en de muziek staat alleen binnen aan (met tuindeuren open). De overkant zal er ongetwijfeld wat van horen maar het is niet zo dat ze uit hun bed dreunen of er niet van zullen kunnen slapen.

Standaard belt iemand de politie (wij verdenken die overburen, geen bewijs en maakt ook niet uit). Standaard komt de politie langs rond een uur of elf. Ze stoppen even en zeggen dat er gebeld is vanwege overlast. Ik vraag ze of ze ons geluid onacceptable vinden, dat vinden ze niet. Ze vragen hoelaat we verwachten op te houden, ik geef 12 uur aan wat ze akkoord vinden en de ze vertrekken.

Vraag:
Ik neem aan dat op mijn adres geregistreerd staat dat er overlast was. Ik neem aan dat de politie ziet dat er vaker overlastmeldingen op ons adres zijn geweest.
Weet iemand of de politie daar dan de notitie bij maakt dat er niets aan de hand was en of dat terug te zien is bij de volgende melding?
Weet iemand of ik de meldingen op mijn adres kan opvragen? Dus alleen soort en aantal, melder maakt me niet uit omdat zover ik weet het geen consequenties heeft.

Bonus vraag: Vinden jullie mij nu asociaal of vinden jullie dit normaal gedrag?
Ja dit registeren ze. En als mensen er schijnbaar last van hebben doe dan gewoon doe tuindeuren dicht

De info opvragen kan overigens ook.

[ Bericht 1% gewijzigd door investeerdertje op 24-02-2019 12:59:30 ]
pi_185211022
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2019 12:46 schreef JeMoeder het volgende:
Over je vraag: je kan niet in de politiesystemen, dus nee.
TS kan bij de politie om een overzicht vragen.
Misschien de volgende keer als ze voor zijn deur staan en net hebben vastgesteld dat er niets aan de hand is.
Of bij de wijkagent.

Mocht dat niet helpen dan een WOB verzoek.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_185211028
quote:
7s.gif Op zondag 24 februari 2019 12:39 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik opende er een tijd terug een topic over en de algemene tendens was dat dat rond dat tijdstip totaal onacceptabel was. Niet dat ik me daar verder iets van aangetrokken heb. Ik vind het ook totaal onacceptabel dat je een stel tyfuskinderen een uur lang laat krijsen en schreeuwen in je tuin terwijl 2 deuren verder gewoon iemand probeert lekker rustig in het zonnetje te zitten :)
Dat snap ik ook wel, maar hier komt het toch neer op : mag het of niet?
pi_185211049
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2019 12:52 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

En als mensen er schijnbaar last van hebben doe dan gewoon doe tuindeuren dicht

De info opvragen kan overigens ook.
Absoluut dit. Beetje asociaal om niet te doen zelfs.

Frequentie en tijden vallen imo wel mee.
"Pools are perfect for holding water"
pi_185211057
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 13:01 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

TS kan bij de politie om een overzicht vragen.
Misschien de volgende keer als ze voor zijn deur staan en net hebben vastgesteld dat er niets aan de hand is.
Of bij de wijkagent.

Mocht dat niet helpen dan een WOB verzoek.
Nope: https://www.rijksoverheid(...)ring-politiegegevens

Krijg je het hieronder niet krijg je het onder de WOB ook niet.
pi_185211080
En verder .. Bel de politie eens? Zij zijn degenen die het registreren ...
pi_185211108
Je bonusvraag: ja, ik vind het asociaal gedrag.

Je houdt overduidelijk geen of in elk geval te weinig rekening met anderen. Dat is asociaal gedrag.
  Moderator zondag 24 februari 2019 @ 13:04:42 #43
236264 crew  capricia
pi_185211110
Je geeft aan dat er al buurtbewoners zijn die overlast ervaren. En dat er ook mensen zijn die de politie bellen.

Gewoon kappen met deze onzin. Ja. Het is asociaal. Je geeft mensen overlast.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_185211195
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2019 13:04 schreef capricia het volgende:
Je geeft aan dat er al buurtbewoners zijn die overlast ervaren. En dat er ook mensen zijn die de politie bellen.

Is ook wel een beetje raar voor TS om te doen alsof hij sociaal en begaand is, maar wanneer buren aangeven er overlast van te hebben en het hem dus daadwerkelijk wat kost (het feestje aanpassen) om een goede buur te zijn, dan geeft hij niet thuis en begint het 'ja maar hunnie' vingerwijzen.
  zondag 24 februari 2019 @ 13:14:46 #45
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_185211348
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2019 13:04 schreef capricia het volgende:

Nou nou. Of mensen kunnen gewoon minder vaak de politie bellen. Die hebben wel wat beters te doen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_185211422
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2019 13:02 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Nope: https://www.rijksoverheid(...)ring-politiegegevens

Krijg je het hieronder niet krijg je het onder de WOB ook niet.
Waarom zou je ze niet krijgen bij een inzageverzoek?
zie email 27 oktober
pi_185211638
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 12:43 schreef Vollenhoven het volgende:
Mensen die de politie bellen voor elk witwasje ipv hun problemen zelf sociaal op te lossen mogen van mij lekker de tyfus krijgen, alsof de politie het niet al druk genoeg heeft met echte boeven vangen.

Dat soort mensen horen een boete te krijgen van een paar euro. Al helemaal als ze 112 bellen.
Altijd weer dat argument van 'echte boeven vangen'. De politie is er om de orde te handhaven, dat is heel breed. Van simpele overlast meldingen tot high impact crimes.
pi_185211656
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 13:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Waarom zou je ze niet krijgen bij een inzageverzoek?
Een WOB moet het algemeen belang dienen.
pi_185211669
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2019 13:27 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Een WOB moet het algemeen belang dienen.
Een wob ja, maar een inzageverzoek zoals bedoeld in die link niet. Is 'gewoon' AVG
zie email 27 oktober
pi_185211723
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 12:26 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Helaas ben jij niet de gene die dat bepaalt. Als huurder ben je aan strengere regels gebonden dan als koper. Als er structureel overlast is (= je past je gedrag niet aan) kan de politie dit melden bij de organisatie waar je huurt.
pi_185211742
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 13:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Een wob ja, maar een inzageverzoek zoals bedoeld in die link niet. Is 'gewoon' AVG
Daar vallen politiegegevens niet onder, als ik het goed heb.
pi_185211766
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2019 13:31 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Daar vallen politiegegevens niet onder, als ik het goed heb.
Dat dacht ik ook. Maar de rijksoverheid vindt kennelijk van wel.

ah gevonden, Artikel 25 Wet politiegegevens
zie email 27 oktober
  zondag 24 februari 2019 @ 13:33:54 #53
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_185211804
Als meerdere keren per jaar de politie gebeld wordt vanwege geluidsoverlast, dan zou je eens in de spiegel moeten kijken. Dat is echt niet normaal.
2000 light years from home
pi_185211827
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 13:33 schreef Merkie het volgende:
Als meerdere keren per jaar de politie gebeld wordt vanwege geluidsoverlast, dan zou je eens in de spiegel moeten kijken. Dat is echt niet normaal.
Je hebt er zeikers tussen hoor. Als alle meldingen (vermoedelijk) van 1 adres komen zijn er heel veel scenario's mogelijk.
zie email 27 oktober
  zondag 24 februari 2019 @ 13:35:59 #55
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_185211843
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 13:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Je hebt er zeikers tussen hoor. Als alle meldingen (vermoedelijk) van 1 adres komen zijn er heel veel scenario's mogelijk.
Na 12 uur harde muziek met de tuindeuren open (zo lees ik het) is gewoon asociaal. Doorgaans bellen mensen echt niet voor de lol de politie vanwege geluidsoverlast.
pi_185211855
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 13:35 schreef Merkie het volgende:

[..]

Na 12 uur harde muziek met de tuindeuren open (zo lees ik het) is gewoon asociaal. Doorgaans bellen mensen echt niet voor de lol de politie vanwege geluidsoverlast.
'doorgaans', nee dat klopt. Maar niet alle situaties zijn normaal.
zie email 27 oktober
  zondag 24 februari 2019 @ 13:39:53 #57
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_185211919
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 13:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]

'doorgaans', nee dat klopt. Maar niet alle situaties zijn normaal.
Dat klopt, maar ik zie geen enkele reden om TS het voordeel van de twijfel te gunnen. De feiten zijn:
• Meerdere keren per jaar politie vanwege geluidsoverlast
• 20 tot 30 mensen in de tuin
• Na 12 uur gaat men naar binnen, maar tuindeuren blijven open (met muziek?)

Doe gewoon de tuindeuren dicht na 12 uur en wees niet zo asociaal. Ik snap niet dat hier anders over gedacht kan worden.
pi_185211949
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 13:39 schreef Merkie het volgende:

[..]

Dat klopt, maar ik zie geen enkele reden om TS het voordeel van de twijfel te gunnen. De feiten zijn:
• Meerdere keren per jaar politie vanwege geluidsoverlast
• 20 tot 30 mensen in de tuin
• Na 12 uur gaat men naar binnen, maar tuindeuren blijven open (met muziek?)

Doe gewoon de tuindeuren dicht na 12 uur en wees niet zo asociaal. Ik snap niet dat hier anders over gedacht kan worden.
Ik zie die reden wel, als TS zo'n enorme hufter is dan neemt de politie wel maatregelen. En vooral, dan zijn er ook meldingen van meer dan 1 adres.
zie email 27 oktober
  zondag 24 februari 2019 @ 13:43:06 #59
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_185211988
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 13:41 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik zie die reden wel, als TS zo'n enorme hufter is dan neemt de politie wel maatregelen. En vooral, dan zijn er ook meldingen van meer dan 1 adres.
Ik zeg niet dat de TS een hufter is, maar als als er meerdere keren per jaar politie aan je deur komt voor geluidsoverlast en je tegelijkertijd meerdere keren per jaar feestjes hebt tot na 12 uur met tuindeuren open (met >20 mensen), dan valt dat voor mij onder de noemer asociaal. Doe gewoon de tuindeuren dicht.
pi_185212030
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 13:43 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat de TS een hufter is, maar als als er meerdere keren per jaar politie aan je deur komt voor geluidsoverlast
Het is hier doodstil in de straat op dit moment. Als ik nu de politie bel komen ze ook. Dat zegt helemaal niks.
quote:
en je tegelijkertijd meerdere keren per jaar feestjes hebt tot na 12 uur met tuindeuren open (met >20 mensen), dan valt dat voor mij onder de noemer asociaal. Doe gewoon de tuindeuren dicht.
Mag jij vinden, ik vind het te weinig om op voorhand van serieuze overlast te spreken.
zie email 27 oktober
  zondag 24 februari 2019 @ 13:47:22 #61
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_185212071
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 13:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het is hier doodstil in de straat op dit moment. Als ik nu de politie bel komen ze ook. Dat zegt helemaal niks.

[..]

Mag jij vinden, ik vind het te weinig om op voorhand van serieuze overlast te spreken.
Waarom haal jij er allerlei termen bij die ik niet gezegd heb? TS vraagt: ben ik asociaal bezig. Mijn antwoord: ja, doe gewoon de tuindeuren dicht.

Nergens heb ik gezegd dat TS voor serieuze overlast zorgt of een hufter is. Daar kom jij mee.
pi_185212095
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 13:47 schreef Merkie het volgende:

[..]

Waarom haal jij er allerlei termen bij die ik niet gezegd heb? TS vraagt: ben ik asociaal bezig. Mijn antwoord: ja, doe gewoon de tuindeuren dicht.

Nergens heb ik gezegd dat TS voor serieuze overlast zorgt of een hufter is. Daar kom jij mee.
Omdat dat wat mij betreft bestanddelen van aso zijn. Zonder serieuze overlast ben je ook niet asociaal bezig.
zie email 27 oktober
pi_185212217
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 13:41 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Zo snel worden er geen maatregelen genomen bij -meerdere- meldingen van overlast. ;(
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_185212266
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2019 13:26 schreef sneakydesert het volgende:
De politie is er om de orde te handhaven
Daarvoor hebben we BOA's.

Wanneer de primaire taak van de politie wegvalt en dat is misdrijven, preventie en het oplossen van misdrijven dan schiet de politie ernstig te kort en krijg je taferelen zoals die in het wilde westen van vroeger.
pi_185212974
Jij vergelijkt het snoeien van een heg met 5 feesten per jaar, 'want ze kunnen ook een schutting nemen'. Serieus?! _O-
Jij kan ook je tuindeuren dicht doen. Hoe jij die mensen omschrijft zegt echt veel meer over jou dan over hen. App je met hen ook over de feestjes? Dat je directe buren er geen last van hebben is natuurlijk goed, maar dat wil nog niet zeggen dat een andere buur dan niets mag zeggen. Al vind ik de politie bellen wel erg ver gaan, ik vraag me af waarom ze dat doen ipv jullie te woord te staan.

Oh, en op je vraag heb ik geen antwoord. Als je niet op dit soort reacties zit te wachten moet je geen topic openen op een publiek forum.
pi_185213037
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 13:55 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Daarvoor hebben we BOA's.

Wanneer de primaire taak van de politie wegvalt en dat is misdrijven, preventie en het oplossen van misdrijven dan schiet de politie ernstig te kort en krijg je taferelen zoals die in het wilde westen van vroeger.
Nee.
pi_185213205
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 12:05 schreef KimJong-un het volgende:
Als jij tot middernacht buiten muziek draait, overtreed je waarschijnlijk de normen. Als je de muziek vervolgens naar binnen verplaatst en/maar de deuren open laat, is het zeker niet stil. Gezien mensen de politie elke keer bellen, ervaren ze overlast. Dat is subjectief.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_185213217
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2019 14:38 schreef loni55 het volgende:

[..]

Nee.
Ken je beargumenteren waarmee je het oneens bent?
pi_185213472
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 14:49 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Ken je beargumenteren waarmee je het oneens bent?
De Politiewet omschrijft de taak van de politie als volgt: De politie heeft tot taak in ondergeschiktheid aan het bevoegd gezag en in overeenstemming met de geldende rechtsregels te zorgen voor de daadwerkelijke handhaving van de rechtsorde en het verlenen van hulp aan hen die deze behoeven
pi_185213517
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2019 14:59 schreef loni55 het volgende:

[..]

De Politiewet omschrijft de taak van de politie als volgt: De politie heeft tot taak in ondergeschiktheid aan het bevoegd gezag en in overeenstemming met de geldende rechtsregels te zorgen voor de daadwerkelijke handhaving van de rechtsorde en het verlenen van hulp aan hen die deze behoeven
Precies wat ik zeg dus.
pi_185213566
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 15:00 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Precies wat ik zeg dus.
Nou nee. Je noemt misdrijven.
pi_185213761
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2019 15:02 schreef loni55 het volgende:

[..]

Nou nee. Je noemt misdrijven.
Handhaving van de rechtsorde vallen ook misdrijven onder.

Wanneer misdrijven daar niet onder vallen vervalt de rechtsorde.

Ik kan dan namelijk als burger doen wat ik wil.
pi_185213916
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 15:11 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Handhaving van de rechtsorde vallen ook misdrijven onder.

Wanneer misdrijven daar niet onder vallen vervalt de rechtsorde.

Ik kan dan namelijk als burger doen wat ik wil.
Leuk maar misdrijven is niet het enige wat politie moet bestrijden. Handhaving van vastgestelde regels die in je ogen blijkbaar onzin zijn valt ook onder de verantwoordelijkheid van de politie.
pi_185214072
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 12:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Maar, aan de andere kant, als het vaker is en puur technisch gezien mag je lawaai maken tot 22:00.
Dat is de norm en regelgeving in verreweg de meeste gemeentes en eigenlijk landelijk.

Maw als iemand je het niet gunt en ze klagen over geluidsoverlast na 22:00 dan kun je uiteindelijk toch wel eens de lul zijn na x keer.

Uiteraard maakt de politie wel een notitie iedere keer, en dat weet degene die het meldt waarschijnlijk ook wel.
Wat de politie er op dat moment van vindt doet er niet toe, er kan aangetoond worden dat de politie moest langs komen na een bepaald tijdstip.
Dit klopt volgens mij niet helemaal, als de politie wel komt maar geen overlast constateert dan kunnen er ook geen gevolgen aan verbonden worden. Je kunt immers ook geen boete voor te snel rijden krijgen als iemand de politie belt dat jij te snel rijdt. De politie moet dat wel zelf constateren.

quote:
7s.gif Op zondag 24 februari 2019 12:36 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik denk dat de politie je daar wel in kan helpen. Zij zijn immers ook degene die al dan niet een melding maken. En anders bij de verhuurder. Die zal ook wel een overzicht hebben. :)
Niet als er alleen bij de politie gemeld wordt en niet bij de verhuurder. Verhuurders hebben geen inzage in de registratie van de politie.

Als er wel bij de verhuurder is gemeld dan neemt die vaak wel contact op met degene waarover is geklaagd.
pi_185214074
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 13:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik heb nergens gezegd dat je het niet krijgt. Er zijn bepaalde soorten zinsconstructies die aangeven dat als het eerste niet lukt, het tweede zeker niet zal gaan lukken.
pi_185214137
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 13:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook. Maar de rijksoverheid vindt kennelijk van wel.

ah gevonden, Artikel 25 Wet politiegegevens

De wet politiegegevens is idd in een heel groot deel van diezelfde strekking als de AVG. Geeft alleen een goede vak verwerkingsgronden en weigermogelijkheden
pi_185214157
Zet de muziek wat zachter.
Iedereen tevreden!
  zondag 24 februari 2019 @ 15:48:06 #78
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_185214520
Hierachter mensen die dat ook doen. Nu ben ik net als je directe buren en vind het geen probleem. Maar je hoort het wel degelijk.
Wil je overlast voorkomen zet dan de muziek uit. Iig na middernacht.
En zeg mensen buiten een beetje zachtjes te doen.

En geef die overbuur eens een bloemetje. En als je dat zo doet, vraag dan eens wat last veroorzaakt en bedenk oplossingen samen.
Misschien is het voldoende als je hun ook een berichtje geeft, gewoon een beetje erkenning geeft.
Misschien is de tuindeuren sluiten om 23/24 uur voldoende, misschien is er iets anders. Maar er valt vast wel omheen te werken.

Begin eens met praten en erkennen dat het enige overlast veroorzaakt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Redactie Frontpage zondag 24 februari 2019 @ 15:53:42 #79
38148 crew  Innisdemon
pi_185214663
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 12:17 schreef sneakydesert het volgende:
Pff was het maar zo'n feest. Dan heb ik nog wel een paar adresjes.
D'r moeten echt eerst huwelijken kapot, kinderen getraumatiseerd en huisdieren verwondt, voor er uberhaupt naar je wordt geluisterd, en dan nog wordt er niet opgetreden (ja, ik kan een heel specifiek geval)
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_185216736
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2019 15:19 schreef loni55 het volgende:

[..]

Leuk maar misdrijven is niet het enige wat politie moet bestrijden. Handhaving van vastgestelde regels die in je ogen blijkbaar onzin zijn valt ook onder de verantwoordelijkheid van de politie.
Dat is wel de primaire taak van de politie. De rest is meer bestuursrecht en gelegen aan het lokale bestuur.

Problemen zoals of iemand zich aan zijn vergunning houdt of iemand overlast veroorzaakt.

Helaas is door het neo-liberalisme het tegenwoordig belangrijker om problemen zoals handhaving aan te pakken dan iemand strafrechtelijk vervolgen want dat levert meer geld op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')