Mensen die rekening houden met andere mensenquote:Op zondag 24 februari 2019 12:09 schreef halfway het volgende:
Als jij een feestje geeft waarom zou een ander dan jullie moeten kunnen horen? Of is een zaaltje te duur?
In onze buurt wel ja, vrijstaand, koop.quote:Op zondag 24 februari 2019 12:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Mensen die rekening houden met andere mensen
Af en toe een feestje moet toch kunnen? Als het niet elke week/maand is maar 2 keer per jaar ofzo...en als de politie dan aangeeft dat het acceptabel is....quote:Op zondag 24 februari 2019 12:09 schreef halfway het volgende:
Als jij een feestje geeft waarom zou een ander dan jullie moeten kunnen horen? Of is een zaaltje te duur?
Niemand heeft daar last van. Dat bepaal jij?
Decibel sowieso, al komen er altijd vrij veel mensen (lees 20-30). Of stemgeluid meetelt weet ik niet, er staan er altijd wel 10 te praten in de tuin.quote:Op zondag 24 februari 2019 12:08 schreef Pizzakoppo het volgende:
Wat is een aantal keer? En blijf je binnen de normen van de wet mbt tijd/decibel?
Doen alsof je zelf wel deugt en fatsoen hebt, maar vervolgens schrijven "terwijl ik en de rest"quote:Op zondag 24 februari 2019 12:15 schreef CrashO het volgende:
Als je 2 keer per jaar op zaterdagavond een feestje geeft zou ik geen probleem vinden. Maar als je regelmatig tot middernacht harde paupermuziek aan heb staan met je tuindeuren open, terwijl ik en de rest van de straat de volgende dag gewoon moeten werken. Dan zou ik ook de politie bellen ja
Ik kan erg goed met mijn (indirecte) buren. Spreek ze altijd ochtends als ik aan het opruimen ben. Buurman huis verder zegt te genieten van de 'jeugd' die een feestje heeft. Ik nodig hem altijd uit maar hij vindt zichzelf te oud. Hij staat een aantal keer per avond lachend te kijken bij de heg.quote:Op zondag 24 februari 2019 12:09 schreef halfway het volgende:
Niemand heeft daar last van. Dat bepaal jij?
Waar zeg ik dat ik fatsoen heb?quote:Op zondag 24 februari 2019 12:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Doen alsof je zelf wel deugt en fatsoen hebt, maar vervolgens schrijven "terwijl ik en de rest"
Ok ik ga NU de politie bellenquote:
Moet niet, is nu eenmaal zo. Waarom zou ik een zaaltje moeten huren?quote:Op zondag 24 februari 2019 12:09 schreef halfway het volgende:
Jazeker. Muziek is binnen, hoor je buiten eerlijk niet zo gek veel van. Zeker niet aan de overkant van de straat.quote:Op zondag 24 februari 2019 12:13 schreef capricia het volgende:
Even kijken. Je gaat rond middernacht naar binnen. Daarvoor is je feestje buiten, met muziek?
Meerdere keren per jaar.
Haha nee, dat ben ik niet. Tuindeuren staat normaal een bank voor en is altijd dicht. Alleen tijdens een feestje maken we wat ruimte en gaan ze open.quote:Op zondag 24 februari 2019 12:15 schreef CrashO het volgende:
Als je 2 keer per jaar op zaterdagavond een feestje geeft zou ik geen probleem vinden. Maar als je regelmatig tot middernacht harde paupermuziek aan heb staan met je tuindeuren open, terwijl ik en de rest van de straat de volgende dag gewoon moeten werken. Dan zou ik ook de politie bellen ja
Ja het is huur. Sociale huur zelfs. Maar daar ben ik niet bang voor. Zo tokkie zijn we echt niet.quote:Op zondag 24 februari 2019 12:17 schreef sneakydesert het volgende:
Als je een huurwoning hebt kan dit wel problemen opleveren als je structureel overlast veroorzaakt. Dan kun je in het meest extreme geval uit huis worden geplaatst.
Nou blijkbaar heb je onze mening niet nodig. Wat is precies het doel van je topic?quote:Op zondag 24 februari 2019 12:26 schreef KimJong-un het volgende:
[..]
Ja het is huur. Sociale huur zelfs. Maar daar ben ik niet bang voor. Zo tokkie zijn we echt niet.
Zie vraag. Niet bonusvraag.quote:Op zondag 24 februari 2019 12:27 schreef Flamarande het volgende:
[..]
Nou blijkbaar heb je onze mening niet nodig. Wat is precies het doel van je topic?
Ik denk dat de politie je daar wel in kan helpen. Zij zijn immers ook degene die al dan niet een melding maken. En anders bij de verhuurder. Die zal ook wel een overzicht hebben.quote:Op zondag 24 februari 2019 12:28 schreef KimJong-un het volgende:
Maar goed, vooral de bonusvraag krijgt nu aandacht. Iemand die ook mijn gewone vraag kan beantwoorden?
Op zondagmorgen om 9 uur het gras maaienquote:Op zondag 24 februari 2019 12:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ja lastig, ene kant denk ik als het echt maar 2 of 3x per jaar is en het houdt op voor 12 uur.. nou ja okay.
Je moet elkaar wat gunnen anders redden we het niet samen..
Gunnen of niet, dat mag gewoon na 8:00.quote:Op zondag 24 februari 2019 12:37 schreef vosss het volgende:
[..]
Op zondagmorgen om 9 uur het gras maaien
We moeten elkaar wat gunnen, nietwaar?
Ik opende er een tijd terug een topic over en de algemene tendens was dat dat rond dat tijdstip totaal onacceptabel was. Niet dat ik me daar verder iets van aangetrokken heb. Ik vind het ook totaal onacceptabel dat je een stel tyfuskinderen een uur lang laat krijsen en schreeuwen in je tuin terwijl 2 deuren verder gewoon iemand probeert lekker rustig in het zonnetje te zittenquote:Op zondag 24 februari 2019 12:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Gunnen of niet, dat mag gewoon na 8:00.
Manke vergijking, tenzij ze dat tegen middernacht doen.quote:Op zondag 24 februari 2019 12:24 schreef KimJong-un het volgende:
[..]
Moet niet, is nu eenmaal zo. Waarom zou ik een zaaltje moeten huren?
De buren snoeien hun heg een aantal keer per jaar. Irritant geluid, zouden ook een schutting kunnen nemen.
Ja dit registeren ze. En als mensen er schijnbaar last van hebben doe dan gewoon doe tuindeuren dichtquote:Op zondag 24 februari 2019 12:05 schreef KimJong-un het volgende:
Achtergrond:
Wij geven een aantal keer per jaar een feestje. Niemand heeft daar last van (ik kan erg goed met mijn buren) behalve waarschijnlijk de overburen. Bejaard christelijk stel van een jaar of 70-80 in een sociale huurwoning die zodra de eerste gasten komen vanachter de vitrage staan te loeren.
Nu vind ik dat je rekening met elkaar moet houden dus rond 12 uur is het altijd wel stil (gaan we naar binnen) en de muziek staat alleen binnen aan (met tuindeuren open). De overkant zal er ongetwijfeld wat van horen maar het is niet zo dat ze uit hun bed dreunen of er niet van zullen kunnen slapen.
Standaard belt iemand de politie (wij verdenken die overburen, geen bewijs en maakt ook niet uit). Standaard komt de politie langs rond een uur of elf. Ze stoppen even en zeggen dat er gebeld is vanwege overlast. Ik vraag ze of ze ons geluid onacceptable vinden, dat vinden ze niet. Ze vragen hoelaat we verwachten op te houden, ik geef 12 uur aan wat ze akkoord vinden en de ze vertrekken.
Vraag:
Ik neem aan dat op mijn adres geregistreerd staat dat er overlast was. Ik neem aan dat de politie ziet dat er vaker overlastmeldingen op ons adres zijn geweest.
Weet iemand of de politie daar dan de notitie bij maakt dat er niets aan de hand was en of dat terug te zien is bij de volgende melding?
Weet iemand of ik de meldingen op mijn adres kan opvragen? Dus alleen soort en aantal, melder maakt me niet uit omdat zover ik weet het geen consequenties heeft.
Bonus vraag: Vinden jullie mij nu asociaal of vinden jullie dit normaal gedrag?
TS kan bij de politie om een overzicht vragen.quote:Op zondag 24 februari 2019 12:46 schreef JeMoeder het volgende:
Over je vraag: je kan niet in de politiesystemen, dus nee.
Dat snap ik ook wel, maar hier komt het toch neer op : mag het of niet?quote:Op zondag 24 februari 2019 12:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik opende er een tijd terug een topic over en de algemene tendens was dat dat rond dat tijdstip totaal onacceptabel was. Niet dat ik me daar verder iets van aangetrokken heb. Ik vind het ook totaal onacceptabel dat je een stel tyfuskinderen een uur lang laat krijsen en schreeuwen in je tuin terwijl 2 deuren verder gewoon iemand probeert lekker rustig in het zonnetje te zitten
Absoluut dit. Beetje asociaal om niet te doen zelfs.quote:Op zondag 24 februari 2019 12:52 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
En als mensen er schijnbaar last van hebben doe dan gewoon doe tuindeuren dicht
De info opvragen kan overigens ook.
Nope: https://www.rijksoverheid(...)ring-politiegegevensquote:Op zondag 24 februari 2019 13:01 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
TS kan bij de politie om een overzicht vragen.
Misschien de volgende keer als ze voor zijn deur staan en net hebben vastgesteld dat er niets aan de hand is.
Of bij de wijkagent.
Mocht dat niet helpen dan een WOB verzoek.
Is ook wel een beetje raar voor TS om te doen alsof hij sociaal en begaand is, maar wanneer buren aangeven er overlast van te hebben en het hem dus daadwerkelijk wat kost (het feestje aanpassen) om een goede buur te zijn, dan geeft hij niet thuis en begint het 'ja maar hunnie' vingerwijzen.quote:Op zondag 24 februari 2019 13:04 schreef capricia het volgende:
Je geeft aan dat er al buurtbewoners zijn die overlast ervaren. En dat er ook mensen zijn die de politie bellen.
Gewoon kappen met deze onzin. Ja. Het is asociaal. Je geeft mensen overlast.
Nou nou. Of mensen kunnen gewoon minder vaak de politie bellen. Die hebben wel wat beters te doen.quote:Op zondag 24 februari 2019 13:04 schreef capricia het volgende:
Je geeft aan dat er al buurtbewoners zijn die overlast ervaren. En dat er ook mensen zijn die de politie bellen.
Gewoon kappen met deze onzin. Ja. Het is asociaal. Je geeft mensen overlast.
Waarom zou je ze niet krijgen bij een inzageverzoek?quote:Op zondag 24 februari 2019 13:02 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Nope: https://www.rijksoverheid(...)ring-politiegegevens
Krijg je het hieronder niet krijg je het onder de WOB ook niet.
Altijd weer dat argument van 'echte boeven vangen'. De politie is er om de orde te handhaven, dat is heel breed. Van simpele overlast meldingen tot high impact crimes.quote:Op zondag 24 februari 2019 12:43 schreef Vollenhoven het volgende:
Mensen die de politie bellen voor elk witwasje ipv hun problemen zelf sociaal op te lossen mogen van mij lekker de tyfus krijgen, alsof de politie het niet al druk genoeg heeft met echte boeven vangen.
Dat soort mensen horen een boete te krijgen van een paar euro. Al helemaal als ze 112 bellen.
Een WOB moet het algemeen belang dienen.quote:Op zondag 24 februari 2019 13:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarom zou je ze niet krijgen bij een inzageverzoek?
Een wob ja, maar een inzageverzoek zoals bedoeld in die link niet. Is 'gewoon' AVGquote:Op zondag 24 februari 2019 13:27 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Een WOB moet het algemeen belang dienen.
Helaas ben jij niet de gene die dat bepaalt. Als huurder ben je aan strengere regels gebonden dan als koper. Als er structureel overlast is (= je past je gedrag niet aan) kan de politie dit melden bij de organisatie waar je huurt.quote:Op zondag 24 februari 2019 12:26 schreef KimJong-un het volgende:
[..]
Ja het is huur. Sociale huur zelfs. Maar daar ben ik niet bang voor. Zo tokkie zijn we echt niet.
Daar vallen politiegegevens niet onder, als ik het goed heb.quote:Op zondag 24 februari 2019 13:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een wob ja, maar een inzageverzoek zoals bedoeld in die link niet. Is 'gewoon' AVG
Dat dacht ik ook. Maar de rijksoverheid vindt kennelijk van wel.quote:Op zondag 24 februari 2019 13:31 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Daar vallen politiegegevens niet onder, als ik het goed heb.
Je hebt er zeikers tussen hoor. Als alle meldingen (vermoedelijk) van 1 adres komen zijn er heel veel scenario's mogelijk.quote:Op zondag 24 februari 2019 13:33 schreef Merkie het volgende:
Als meerdere keren per jaar de politie gebeld wordt vanwege geluidsoverlast, dan zou je eens in de spiegel moeten kijken. Dat is echt niet normaal.
Na 12 uur harde muziek met de tuindeuren open (zo lees ik het) is gewoon asociaal. Doorgaans bellen mensen echt niet voor de lol de politie vanwege geluidsoverlast.quote:Op zondag 24 februari 2019 13:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je hebt er zeikers tussen hoor. Als alle meldingen (vermoedelijk) van 1 adres komen zijn er heel veel scenario's mogelijk.
'doorgaans', nee dat klopt. Maar niet alle situaties zijn normaal.quote:Op zondag 24 februari 2019 13:35 schreef Merkie het volgende:
[..]
Na 12 uur harde muziek met de tuindeuren open (zo lees ik het) is gewoon asociaal. Doorgaans bellen mensen echt niet voor de lol de politie vanwege geluidsoverlast.
Dat klopt, maar ik zie geen enkele reden om TS het voordeel van de twijfel te gunnen. De feiten zijn:quote:Op zondag 24 februari 2019 13:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
'doorgaans', nee dat klopt. Maar niet alle situaties zijn normaal.
Ik zie die reden wel, als TS zo'n enorme hufter is dan neemt de politie wel maatregelen. En vooral, dan zijn er ook meldingen van meer dan 1 adres.quote:Op zondag 24 februari 2019 13:39 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ik zie geen enkele reden om TS het voordeel van de twijfel te gunnen. De feiten zijn:
• Meerdere keren per jaar politie vanwege geluidsoverlast
• 20 tot 30 mensen in de tuin
• Na 12 uur gaat men naar binnen, maar tuindeuren blijven open (met muziek?)
Doe gewoon de tuindeuren dicht na 12 uur en wees niet zo asociaal. Ik snap niet dat hier anders over gedacht kan worden.
Ik zeg niet dat de TS een hufter is, maar als als er meerdere keren per jaar politie aan je deur komt voor geluidsoverlast en je tegelijkertijd meerdere keren per jaar feestjes hebt tot na 12 uur met tuindeuren open (met >20 mensen), dan valt dat voor mij onder de noemer asociaal. Doe gewoon de tuindeuren dicht.quote:Op zondag 24 februari 2019 13:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zie die reden wel, als TS zo'n enorme hufter is dan neemt de politie wel maatregelen. En vooral, dan zijn er ook meldingen van meer dan 1 adres.
Het is hier doodstil in de straat op dit moment. Als ik nu de politie bel komen ze ook. Dat zegt helemaal niks.quote:Op zondag 24 februari 2019 13:43 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat de TS een hufter is, maar als als er meerdere keren per jaar politie aan je deur komt voor geluidsoverlast
Mag jij vinden, ik vind het te weinig om op voorhand van serieuze overlast te spreken.quote:en je tegelijkertijd meerdere keren per jaar feestjes hebt tot na 12 uur met tuindeuren open (met >20 mensen), dan valt dat voor mij onder de noemer asociaal. Doe gewoon de tuindeuren dicht.
Waarom haal jij er allerlei termen bij die ik niet gezegd heb? TS vraagt: ben ik asociaal bezig. Mijn antwoord: ja, doe gewoon de tuindeuren dicht.quote:Op zondag 24 februari 2019 13:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is hier doodstil in de straat op dit moment. Als ik nu de politie bel komen ze ook. Dat zegt helemaal niks.
[..]
Mag jij vinden, ik vind het te weinig om op voorhand van serieuze overlast te spreken.
Omdat dat wat mij betreft bestanddelen van aso zijn. Zonder serieuze overlast ben je ook niet asociaal bezig.quote:Op zondag 24 februari 2019 13:47 schreef Merkie het volgende:
[..]
Waarom haal jij er allerlei termen bij die ik niet gezegd heb? TS vraagt: ben ik asociaal bezig. Mijn antwoord: ja, doe gewoon de tuindeuren dicht.
Nergens heb ik gezegd dat TS voor serieuze overlast zorgt of een hufter is. Daar kom jij mee.
Zo snel worden er geen maatregelen genomen bij -meerdere- meldingen van overlast.quote:Op zondag 24 februari 2019 13:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zie die reden wel, als TS zo'n enorme hufter is dan neemt de politie wel maatregelen. En vooral, dan zijn er ook meldingen van meer dan 1 adres.
Daarvoor hebben we BOA's.quote:Op zondag 24 februari 2019 13:26 schreef sneakydesert het volgende:
De politie is er om de orde te handhaven
Nee.quote:Op zondag 24 februari 2019 13:55 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Daarvoor hebben we BOA's.
Wanneer de primaire taak van de politie wegvalt en dat is misdrijven, preventie en het oplossen van misdrijven dan schiet de politie ernstig te kort en krijg je taferelen zoals die in het wilde westen van vroeger.
Als jij tot middernacht buiten muziek draait, overtreed je waarschijnlijk de normen. Als je de muziek vervolgens naar binnen verplaatst en/maar de deuren open laat, is het zeker niet stil. Gezien mensen de politie elke keer bellen, ervaren ze overlast. Dat is subjectief.quote:Op zondag 24 februari 2019 12:05 schreef KimJong-un het volgende:
Nu vind ik dat je rekening met elkaar moet houden dus rond 12 uur is het altijd wel stil (gaan we naar binnen) en de muziek staat alleen binnen aan (met tuindeuren open). De overkant zal er ongetwijfeld wat van horen maar het is niet zo dat ze uit hun bed dreunen of er niet van zullen kunnen slapen.
De Politiewet omschrijft de taak van de politie als volgt: De politie heeft tot taak in ondergeschiktheid aan het bevoegd gezag en in overeenstemming met de geldende rechtsregels te zorgen voor de daadwerkelijke handhaving van de rechtsorde en het verlenen van hulp aan hen die deze behoevenquote:Op zondag 24 februari 2019 14:49 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Ken je beargumenteren waarmee je het oneens bent?
Precies wat ik zeg dus.quote:Op zondag 24 februari 2019 14:59 schreef loni55 het volgende:
[..]
De Politiewet omschrijft de taak van de politie als volgt: De politie heeft tot taak in ondergeschiktheid aan het bevoegd gezag en in overeenstemming met de geldende rechtsregels te zorgen voor de daadwerkelijke handhaving van de rechtsorde en het verlenen van hulp aan hen die deze behoeven
Handhaving van de rechtsorde vallen ook misdrijven onder.quote:
Leuk maar misdrijven is niet het enige wat politie moet bestrijden. Handhaving van vastgestelde regels die in je ogen blijkbaar onzin zijn valt ook onder de verantwoordelijkheid van de politie.quote:Op zondag 24 februari 2019 15:11 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Handhaving van de rechtsorde vallen ook misdrijven onder.
Wanneer misdrijven daar niet onder vallen vervalt de rechtsorde.
Ik kan dan namelijk als burger doen wat ik wil.
Dit klopt volgens mij niet helemaal, als de politie wel komt maar geen overlast constateert dan kunnen er ook geen gevolgen aan verbonden worden. Je kunt immers ook geen boete voor te snel rijden krijgen als iemand de politie belt dat jij te snel rijdt. De politie moet dat wel zelf constateren.quote:Op zondag 24 februari 2019 12:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ja lastig, ene kant denk ik als het echt maar 2 of 3x per jaar is en het houdt op voor 12 uur.. nou ja okay.
Je moet elkaar wat gunnen anders redden we het niet samen..
Maar, aan de andere kant, als het vaker is en puur technisch gezien mag je lawaai maken tot 22:00.
Dat is de norm en regelgeving in verreweg de meeste gemeentes en eigenlijk landelijk.
Maw als iemand je het niet gunt en ze klagen over geluidsoverlast na 22:00 dan kun je uiteindelijk toch wel eens de lul zijn na x keer.
Uiteraard maakt de politie wel een notitie iedere keer, en dat weet degene die het meldt waarschijnlijk ook wel.
Wat de politie er op dat moment van vindt doet er niet toe, er kan aangetoond worden dat de politie moest langs komen na een bepaald tijdstip.
Niet als er alleen bij de politie gemeld wordt en niet bij de verhuurder. Verhuurders hebben geen inzage in de registratie van de politie.quote:Op zondag 24 februari 2019 12:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik denk dat de politie je daar wel in kan helpen. Zij zijn immers ook degene die al dan niet een melding maken. En anders bij de verhuurder. Die zal ook wel een overzicht hebben.
Ik heb nergens gezegd dat je het niet krijgt. Er zijn bepaalde soorten zinsconstructies die aangeven dat als het eerste niet lukt, het tweede zeker niet zal gaan lukken.quote:Op zondag 24 februari 2019 13:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een wob ja, maar een inzageverzoek zoals bedoeld in die link niet. Is 'gewoon' AVG
De wet politiegegevens is idd in een heel groot deel van diezelfde strekking als de AVG. Geeft alleen een goede vak verwerkingsgronden en weigermogelijkhedenquote:Op zondag 24 februari 2019 13:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook. Maar de rijksoverheid vindt kennelijk van wel.
ah gevonden, Artikel 25 Wet politiegegevens
Pff was het maar zo'n feest. Dan heb ik nog wel een paar adresjes.quote:Op zondag 24 februari 2019 12:17 schreef sneakydesert het volgende:
Als je een huurwoning hebt kan dit wel problemen opleveren als je structureel overlast veroorzaakt. Dan kun je in het meest extreme geval uit huis worden geplaatst.
Dat is wel de primaire taak van de politie. De rest is meer bestuursrecht en gelegen aan het lokale bestuur.quote:Op zondag 24 februari 2019 15:19 schreef loni55 het volgende:
[..]
Leuk maar misdrijven is niet het enige wat politie moet bestrijden. Handhaving van vastgestelde regels die in je ogen blijkbaar onzin zijn valt ook onder de verantwoordelijkheid van de politie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |