Mensen die rekening houden met andere mensenquote:Op zondag 24 februari 2019 12:09 schreef halfway het volgende:
Als jij een feestje geeft waarom zou een ander dan jullie moeten kunnen horen? Of is een zaaltje te duur?
In onze buurt wel ja, vrijstaand, koop.quote:Op zondag 24 februari 2019 12:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Mensen die rekening houden met andere mensen
Af en toe een feestje moet toch kunnen? Als het niet elke week/maand is maar 2 keer per jaar ofzo...en als de politie dan aangeeft dat het acceptabel is....quote:Op zondag 24 februari 2019 12:09 schreef halfway het volgende:
Als jij een feestje geeft waarom zou een ander dan jullie moeten kunnen horen? Of is een zaaltje te duur?
Niemand heeft daar last van. Dat bepaal jij?
Decibel sowieso, al komen er altijd vrij veel mensen (lees 20-30). Of stemgeluid meetelt weet ik niet, er staan er altijd wel 10 te praten in de tuin.quote:Op zondag 24 februari 2019 12:08 schreef Pizzakoppo het volgende:
Wat is een aantal keer? En blijf je binnen de normen van de wet mbt tijd/decibel?
Doen alsof je zelf wel deugt en fatsoen hebt, maar vervolgens schrijven "terwijl ik en de rest"quote:Op zondag 24 februari 2019 12:15 schreef CrashO het volgende:
Als je 2 keer per jaar op zaterdagavond een feestje geeft zou ik geen probleem vinden. Maar als je regelmatig tot middernacht harde paupermuziek aan heb staan met je tuindeuren open, terwijl ik en de rest van de straat de volgende dag gewoon moeten werken. Dan zou ik ook de politie bellen ja
Ik kan erg goed met mijn (indirecte) buren. Spreek ze altijd ochtends als ik aan het opruimen ben. Buurman huis verder zegt te genieten van de 'jeugd' die een feestje heeft. Ik nodig hem altijd uit maar hij vindt zichzelf te oud. Hij staat een aantal keer per avond lachend te kijken bij de heg.quote:Op zondag 24 februari 2019 12:09 schreef halfway het volgende:
Niemand heeft daar last van. Dat bepaal jij?
Waar zeg ik dat ik fatsoen heb?quote:Op zondag 24 februari 2019 12:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Doen alsof je zelf wel deugt en fatsoen hebt, maar vervolgens schrijven "terwijl ik en de rest"
Ok ik ga NU de politie bellenquote:
Moet niet, is nu eenmaal zo. Waarom zou ik een zaaltje moeten huren?quote:Op zondag 24 februari 2019 12:09 schreef halfway het volgende:
Jazeker. Muziek is binnen, hoor je buiten eerlijk niet zo gek veel van. Zeker niet aan de overkant van de straat.quote:Op zondag 24 februari 2019 12:13 schreef capricia het volgende:
Even kijken. Je gaat rond middernacht naar binnen. Daarvoor is je feestje buiten, met muziek?
Meerdere keren per jaar.
Haha nee, dat ben ik niet. Tuindeuren staat normaal een bank voor en is altijd dicht. Alleen tijdens een feestje maken we wat ruimte en gaan ze open.quote:Op zondag 24 februari 2019 12:15 schreef CrashO het volgende:
Als je 2 keer per jaar op zaterdagavond een feestje geeft zou ik geen probleem vinden. Maar als je regelmatig tot middernacht harde paupermuziek aan heb staan met je tuindeuren open, terwijl ik en de rest van de straat de volgende dag gewoon moeten werken. Dan zou ik ook de politie bellen ja
Ja het is huur. Sociale huur zelfs. Maar daar ben ik niet bang voor. Zo tokkie zijn we echt niet.quote:Op zondag 24 februari 2019 12:17 schreef sneakydesert het volgende:
Als je een huurwoning hebt kan dit wel problemen opleveren als je structureel overlast veroorzaakt. Dan kun je in het meest extreme geval uit huis worden geplaatst.
Nou blijkbaar heb je onze mening niet nodig. Wat is precies het doel van je topic?quote:Op zondag 24 februari 2019 12:26 schreef KimJong-un het volgende:
[..]
Ja het is huur. Sociale huur zelfs. Maar daar ben ik niet bang voor. Zo tokkie zijn we echt niet.
Zie vraag. Niet bonusvraag.quote:Op zondag 24 februari 2019 12:27 schreef Flamarande het volgende:
[..]
Nou blijkbaar heb je onze mening niet nodig. Wat is precies het doel van je topic?
Ik denk dat de politie je daar wel in kan helpen. Zij zijn immers ook degene die al dan niet een melding maken. En anders bij de verhuurder. Die zal ook wel een overzicht hebben.quote:Op zondag 24 februari 2019 12:28 schreef KimJong-un het volgende:
Maar goed, vooral de bonusvraag krijgt nu aandacht. Iemand die ook mijn gewone vraag kan beantwoorden?
Op zondagmorgen om 9 uur het gras maaienquote:Op zondag 24 februari 2019 12:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ja lastig, ene kant denk ik als het echt maar 2 of 3x per jaar is en het houdt op voor 12 uur.. nou ja okay.
Je moet elkaar wat gunnen anders redden we het niet samen..
Gunnen of niet, dat mag gewoon na 8:00.quote:Op zondag 24 februari 2019 12:37 schreef vosss het volgende:
[..]
Op zondagmorgen om 9 uur het gras maaien
We moeten elkaar wat gunnen, nietwaar?
Ik opende er een tijd terug een topic over en de algemene tendens was dat dat rond dat tijdstip totaal onacceptabel was. Niet dat ik me daar verder iets van aangetrokken heb. Ik vind het ook totaal onacceptabel dat je een stel tyfuskinderen een uur lang laat krijsen en schreeuwen in je tuin terwijl 2 deuren verder gewoon iemand probeert lekker rustig in het zonnetje te zittenquote:Op zondag 24 februari 2019 12:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Gunnen of niet, dat mag gewoon na 8:00.
Manke vergijking, tenzij ze dat tegen middernacht doen.quote:Op zondag 24 februari 2019 12:24 schreef KimJong-un het volgende:
[..]
Moet niet, is nu eenmaal zo. Waarom zou ik een zaaltje moeten huren?
De buren snoeien hun heg een aantal keer per jaar. Irritant geluid, zouden ook een schutting kunnen nemen.
Ja dit registeren ze. En als mensen er schijnbaar last van hebben doe dan gewoon doe tuindeuren dichtquote:Op zondag 24 februari 2019 12:05 schreef KimJong-un het volgende:
Achtergrond:
Wij geven een aantal keer per jaar een feestje. Niemand heeft daar last van (ik kan erg goed met mijn buren) behalve waarschijnlijk de overburen. Bejaard christelijk stel van een jaar of 70-80 in een sociale huurwoning die zodra de eerste gasten komen vanachter de vitrage staan te loeren.
Nu vind ik dat je rekening met elkaar moet houden dus rond 12 uur is het altijd wel stil (gaan we naar binnen) en de muziek staat alleen binnen aan (met tuindeuren open). De overkant zal er ongetwijfeld wat van horen maar het is niet zo dat ze uit hun bed dreunen of er niet van zullen kunnen slapen.
Standaard belt iemand de politie (wij verdenken die overburen, geen bewijs en maakt ook niet uit). Standaard komt de politie langs rond een uur of elf. Ze stoppen even en zeggen dat er gebeld is vanwege overlast. Ik vraag ze of ze ons geluid onacceptable vinden, dat vinden ze niet. Ze vragen hoelaat we verwachten op te houden, ik geef 12 uur aan wat ze akkoord vinden en de ze vertrekken.
Vraag:
Ik neem aan dat op mijn adres geregistreerd staat dat er overlast was. Ik neem aan dat de politie ziet dat er vaker overlastmeldingen op ons adres zijn geweest.
Weet iemand of de politie daar dan de notitie bij maakt dat er niets aan de hand was en of dat terug te zien is bij de volgende melding?
Weet iemand of ik de meldingen op mijn adres kan opvragen? Dus alleen soort en aantal, melder maakt me niet uit omdat zover ik weet het geen consequenties heeft.
Bonus vraag: Vinden jullie mij nu asociaal of vinden jullie dit normaal gedrag?
TS kan bij de politie om een overzicht vragen.quote:Op zondag 24 februari 2019 12:46 schreef JeMoeder het volgende:
Over je vraag: je kan niet in de politiesystemen, dus nee.
Dat snap ik ook wel, maar hier komt het toch neer op : mag het of niet?quote:Op zondag 24 februari 2019 12:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik opende er een tijd terug een topic over en de algemene tendens was dat dat rond dat tijdstip totaal onacceptabel was. Niet dat ik me daar verder iets van aangetrokken heb. Ik vind het ook totaal onacceptabel dat je een stel tyfuskinderen een uur lang laat krijsen en schreeuwen in je tuin terwijl 2 deuren verder gewoon iemand probeert lekker rustig in het zonnetje te zitten
Absoluut dit. Beetje asociaal om niet te doen zelfs.quote:Op zondag 24 februari 2019 12:52 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
En als mensen er schijnbaar last van hebben doe dan gewoon doe tuindeuren dicht
De info opvragen kan overigens ook.
Nope: https://www.rijksoverheid(...)ring-politiegegevensquote:Op zondag 24 februari 2019 13:01 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
TS kan bij de politie om een overzicht vragen.
Misschien de volgende keer als ze voor zijn deur staan en net hebben vastgesteld dat er niets aan de hand is.
Of bij de wijkagent.
Mocht dat niet helpen dan een WOB verzoek.
Is ook wel een beetje raar voor TS om te doen alsof hij sociaal en begaand is, maar wanneer buren aangeven er overlast van te hebben en het hem dus daadwerkelijk wat kost (het feestje aanpassen) om een goede buur te zijn, dan geeft hij niet thuis en begint het 'ja maar hunnie' vingerwijzen.quote:Op zondag 24 februari 2019 13:04 schreef capricia het volgende:
Je geeft aan dat er al buurtbewoners zijn die overlast ervaren. En dat er ook mensen zijn die de politie bellen.
Gewoon kappen met deze onzin. Ja. Het is asociaal. Je geeft mensen overlast.
Nou nou. Of mensen kunnen gewoon minder vaak de politie bellen. Die hebben wel wat beters te doen.quote:Op zondag 24 februari 2019 13:04 schreef capricia het volgende:
Je geeft aan dat er al buurtbewoners zijn die overlast ervaren. En dat er ook mensen zijn die de politie bellen.
Gewoon kappen met deze onzin. Ja. Het is asociaal. Je geeft mensen overlast.
Waarom zou je ze niet krijgen bij een inzageverzoek?quote:Op zondag 24 februari 2019 13:02 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Nope: https://www.rijksoverheid(...)ring-politiegegevens
Krijg je het hieronder niet krijg je het onder de WOB ook niet.
Altijd weer dat argument van 'echte boeven vangen'. De politie is er om de orde te handhaven, dat is heel breed. Van simpele overlast meldingen tot high impact crimes.quote:Op zondag 24 februari 2019 12:43 schreef Vollenhoven het volgende:
Mensen die de politie bellen voor elk witwasje ipv hun problemen zelf sociaal op te lossen mogen van mij lekker de tyfus krijgen, alsof de politie het niet al druk genoeg heeft met echte boeven vangen.
Dat soort mensen horen een boete te krijgen van een paar euro. Al helemaal als ze 112 bellen.
Een WOB moet het algemeen belang dienen.quote:Op zondag 24 februari 2019 13:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarom zou je ze niet krijgen bij een inzageverzoek?
Een wob ja, maar een inzageverzoek zoals bedoeld in die link niet. Is 'gewoon' AVGquote:Op zondag 24 februari 2019 13:27 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Een WOB moet het algemeen belang dienen.
Helaas ben jij niet de gene die dat bepaalt. Als huurder ben je aan strengere regels gebonden dan als koper. Als er structureel overlast is (= je past je gedrag niet aan) kan de politie dit melden bij de organisatie waar je huurt.quote:Op zondag 24 februari 2019 12:26 schreef KimJong-un het volgende:
[..]
Ja het is huur. Sociale huur zelfs. Maar daar ben ik niet bang voor. Zo tokkie zijn we echt niet.
Daar vallen politiegegevens niet onder, als ik het goed heb.quote:Op zondag 24 februari 2019 13:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een wob ja, maar een inzageverzoek zoals bedoeld in die link niet. Is 'gewoon' AVG
Dat dacht ik ook. Maar de rijksoverheid vindt kennelijk van wel.quote:Op zondag 24 februari 2019 13:31 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Daar vallen politiegegevens niet onder, als ik het goed heb.
Je hebt er zeikers tussen hoor. Als alle meldingen (vermoedelijk) van 1 adres komen zijn er heel veel scenario's mogelijk.quote:Op zondag 24 februari 2019 13:33 schreef Merkie het volgende:
Als meerdere keren per jaar de politie gebeld wordt vanwege geluidsoverlast, dan zou je eens in de spiegel moeten kijken. Dat is echt niet normaal.
Na 12 uur harde muziek met de tuindeuren open (zo lees ik het) is gewoon asociaal. Doorgaans bellen mensen echt niet voor de lol de politie vanwege geluidsoverlast.quote:Op zondag 24 februari 2019 13:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je hebt er zeikers tussen hoor. Als alle meldingen (vermoedelijk) van 1 adres komen zijn er heel veel scenario's mogelijk.
'doorgaans', nee dat klopt. Maar niet alle situaties zijn normaal.quote:Op zondag 24 februari 2019 13:35 schreef Merkie het volgende:
[..]
Na 12 uur harde muziek met de tuindeuren open (zo lees ik het) is gewoon asociaal. Doorgaans bellen mensen echt niet voor de lol de politie vanwege geluidsoverlast.
Dat klopt, maar ik zie geen enkele reden om TS het voordeel van de twijfel te gunnen. De feiten zijn:quote:Op zondag 24 februari 2019 13:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
'doorgaans', nee dat klopt. Maar niet alle situaties zijn normaal.
Ik zie die reden wel, als TS zo'n enorme hufter is dan neemt de politie wel maatregelen. En vooral, dan zijn er ook meldingen van meer dan 1 adres.quote:Op zondag 24 februari 2019 13:39 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ik zie geen enkele reden om TS het voordeel van de twijfel te gunnen. De feiten zijn:
• Meerdere keren per jaar politie vanwege geluidsoverlast
• 20 tot 30 mensen in de tuin
• Na 12 uur gaat men naar binnen, maar tuindeuren blijven open (met muziek?)
Doe gewoon de tuindeuren dicht na 12 uur en wees niet zo asociaal. Ik snap niet dat hier anders over gedacht kan worden.
Ik zeg niet dat de TS een hufter is, maar als als er meerdere keren per jaar politie aan je deur komt voor geluidsoverlast en je tegelijkertijd meerdere keren per jaar feestjes hebt tot na 12 uur met tuindeuren open (met >20 mensen), dan valt dat voor mij onder de noemer asociaal. Doe gewoon de tuindeuren dicht.quote:Op zondag 24 februari 2019 13:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zie die reden wel, als TS zo'n enorme hufter is dan neemt de politie wel maatregelen. En vooral, dan zijn er ook meldingen van meer dan 1 adres.
Het is hier doodstil in de straat op dit moment. Als ik nu de politie bel komen ze ook. Dat zegt helemaal niks.quote:Op zondag 24 februari 2019 13:43 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat de TS een hufter is, maar als als er meerdere keren per jaar politie aan je deur komt voor geluidsoverlast
Mag jij vinden, ik vind het te weinig om op voorhand van serieuze overlast te spreken.quote:en je tegelijkertijd meerdere keren per jaar feestjes hebt tot na 12 uur met tuindeuren open (met >20 mensen), dan valt dat voor mij onder de noemer asociaal. Doe gewoon de tuindeuren dicht.
Waarom haal jij er allerlei termen bij die ik niet gezegd heb? TS vraagt: ben ik asociaal bezig. Mijn antwoord: ja, doe gewoon de tuindeuren dicht.quote:Op zondag 24 februari 2019 13:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is hier doodstil in de straat op dit moment. Als ik nu de politie bel komen ze ook. Dat zegt helemaal niks.
[..]
Mag jij vinden, ik vind het te weinig om op voorhand van serieuze overlast te spreken.
Omdat dat wat mij betreft bestanddelen van aso zijn. Zonder serieuze overlast ben je ook niet asociaal bezig.quote:Op zondag 24 februari 2019 13:47 schreef Merkie het volgende:
[..]
Waarom haal jij er allerlei termen bij die ik niet gezegd heb? TS vraagt: ben ik asociaal bezig. Mijn antwoord: ja, doe gewoon de tuindeuren dicht.
Nergens heb ik gezegd dat TS voor serieuze overlast zorgt of een hufter is. Daar kom jij mee.
Zo snel worden er geen maatregelen genomen bij -meerdere- meldingen van overlast.quote:Op zondag 24 februari 2019 13:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zie die reden wel, als TS zo'n enorme hufter is dan neemt de politie wel maatregelen. En vooral, dan zijn er ook meldingen van meer dan 1 adres.
Daarvoor hebben we BOA's.quote:Op zondag 24 februari 2019 13:26 schreef sneakydesert het volgende:
De politie is er om de orde te handhaven
Nee.quote:Op zondag 24 februari 2019 13:55 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Daarvoor hebben we BOA's.
Wanneer de primaire taak van de politie wegvalt en dat is misdrijven, preventie en het oplossen van misdrijven dan schiet de politie ernstig te kort en krijg je taferelen zoals die in het wilde westen van vroeger.
Als jij tot middernacht buiten muziek draait, overtreed je waarschijnlijk de normen. Als je de muziek vervolgens naar binnen verplaatst en/maar de deuren open laat, is het zeker niet stil. Gezien mensen de politie elke keer bellen, ervaren ze overlast. Dat is subjectief.quote:Op zondag 24 februari 2019 12:05 schreef KimJong-un het volgende:
Nu vind ik dat je rekening met elkaar moet houden dus rond 12 uur is het altijd wel stil (gaan we naar binnen) en de muziek staat alleen binnen aan (met tuindeuren open). De overkant zal er ongetwijfeld wat van horen maar het is niet zo dat ze uit hun bed dreunen of er niet van zullen kunnen slapen.
De Politiewet omschrijft de taak van de politie als volgt: De politie heeft tot taak in ondergeschiktheid aan het bevoegd gezag en in overeenstemming met de geldende rechtsregels te zorgen voor de daadwerkelijke handhaving van de rechtsorde en het verlenen van hulp aan hen die deze behoevenquote:Op zondag 24 februari 2019 14:49 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Ken je beargumenteren waarmee je het oneens bent?
Precies wat ik zeg dus.quote:Op zondag 24 februari 2019 14:59 schreef loni55 het volgende:
[..]
De Politiewet omschrijft de taak van de politie als volgt: De politie heeft tot taak in ondergeschiktheid aan het bevoegd gezag en in overeenstemming met de geldende rechtsregels te zorgen voor de daadwerkelijke handhaving van de rechtsorde en het verlenen van hulp aan hen die deze behoeven
Handhaving van de rechtsorde vallen ook misdrijven onder.quote:
Leuk maar misdrijven is niet het enige wat politie moet bestrijden. Handhaving van vastgestelde regels die in je ogen blijkbaar onzin zijn valt ook onder de verantwoordelijkheid van de politie.quote:Op zondag 24 februari 2019 15:11 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Handhaving van de rechtsorde vallen ook misdrijven onder.
Wanneer misdrijven daar niet onder vallen vervalt de rechtsorde.
Ik kan dan namelijk als burger doen wat ik wil.
Dit klopt volgens mij niet helemaal, als de politie wel komt maar geen overlast constateert dan kunnen er ook geen gevolgen aan verbonden worden. Je kunt immers ook geen boete voor te snel rijden krijgen als iemand de politie belt dat jij te snel rijdt. De politie moet dat wel zelf constateren.quote:Op zondag 24 februari 2019 12:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ja lastig, ene kant denk ik als het echt maar 2 of 3x per jaar is en het houdt op voor 12 uur.. nou ja okay.
Maar, aan de andere kant, als het vaker is en puur technisch gezien mag je lawaai maken tot 22:00.
Dat is de norm en regelgeving in verreweg de meeste gemeentes en eigenlijk landelijk.
Maw als iemand je het niet gunt en ze klagen over geluidsoverlast na 22:00 dan kun je uiteindelijk toch wel eens de lul zijn na x keer.
Uiteraard maakt de politie wel een notitie iedere keer, en dat weet degene die het meldt waarschijnlijk ook wel.
Wat de politie er op dat moment van vindt doet er niet toe, er kan aangetoond worden dat de politie moest langs komen na een bepaald tijdstip.
Niet als er alleen bij de politie gemeld wordt en niet bij de verhuurder. Verhuurders hebben geen inzage in de registratie van de politie.quote:Op zondag 24 februari 2019 12:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik denk dat de politie je daar wel in kan helpen. Zij zijn immers ook degene die al dan niet een melding maken. En anders bij de verhuurder. Die zal ook wel een overzicht hebben.
Ik heb nergens gezegd dat je het niet krijgt. Er zijn bepaalde soorten zinsconstructies die aangeven dat als het eerste niet lukt, het tweede zeker niet zal gaan lukken.quote:Op zondag 24 februari 2019 13:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een wob ja, maar een inzageverzoek zoals bedoeld in die link niet. Is 'gewoon' AVG
De wet politiegegevens is idd in een heel groot deel van diezelfde strekking als de AVG. Geeft alleen een goede vak verwerkingsgronden en weigermogelijkhedenquote:Op zondag 24 februari 2019 13:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook. Maar de rijksoverheid vindt kennelijk van wel.
ah gevonden, Artikel 25 Wet politiegegevens
Pff was het maar zo'n feest. Dan heb ik nog wel een paar adresjes.quote:Op zondag 24 februari 2019 12:17 schreef sneakydesert het volgende:
Als je een huurwoning hebt kan dit wel problemen opleveren als je structureel overlast veroorzaakt. Dan kun je in het meest extreme geval uit huis worden geplaatst.
Dat is wel de primaire taak van de politie. De rest is meer bestuursrecht en gelegen aan het lokale bestuur.quote:Op zondag 24 februari 2019 15:19 schreef loni55 het volgende:
[..]
Leuk maar misdrijven is niet het enige wat politie moet bestrijden. Handhaving van vastgestelde regels die in je ogen blijkbaar onzin zijn valt ook onder de verantwoordelijkheid van de politie.
Ik ben het met je eens hoor echter handhaving hoort alsnog bij de politie. Ook overlast dus.quote:Op zondag 24 februari 2019 17:22 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Dat is wel de primaire taak van de politie. De rest is meer bestuursrecht en gelegen aan het lokale bestuur.
Problemen zoals of iemand zich aan zijn vergunning houdt of iemand overlast veroorzaakt.
Helaas is door het neo-liberalisme het tegenwoordig belangrijker om problemen zoals handhaving aan te pakken dan iemand strafrechtelijk vervolgen want dat levert meer geld op.
Dat is geen compromis. Tuindeuren open met muziek aan hoor je door de hele buurt 's nachts. Muziek uit en/of tuindeuren dicht!quote:Op zondag 24 februari 2019 21:33 schreef KimJong-un het volgende:
Waarom ik de politie niet bel? Omdat ik denk dat er hier mensen zijn die het weten en ik de politie dan niet lastig hoef te vallen. Politieforum? Zou ook kunnen, ik heb hier een account.
Mijns inziens moet ik een aantal keer per jaar een feestje kunnen geven waarbij ik rekening met de buurt houd. De politie is het daar schijnbaar mee eens want het is altijd gezellig met ze en ze geven aan dat er niets aan de hand is.
Als ik de reacties zo lees wordt vooral de muziek asociaal gevonden, daar ben ik het mee eens. Daarom heb ik geen muziek buiten en alleen de tuindeuren open. Dat vind ik een compromis en rekening houden met. Daar zullen de meningen ongetwijfeld ook over verschillen.
Bedankt voor jullie input, leuk alle verschillende meningen te lezen. Erg begrjipelijk ook hoe er zoveel burenruzie kan zijn als mensen zo verschillend over dingen kunnen denken. En om 9:00 op zondagochtend je gras maaien? Dat zie ik als overlast maar dat komt dan weer omdat ik zelf altijd tot 9:30 uitslaap.
is gewoon overlast.quote:Op zondag 24 februari 2019 12:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Haha, ja da's typisch Henk.quote:Op zondag 24 februari 2019 12:21 schreef KimJong-un het volgende:
Buurman huis verder zegt te genieten van de 'jeugd' die een feestje heeft. Ik nodig hem altijd uit maar hij vindt zichzelf te oud. Hij staat een aantal keer per avond lachend te kijken bij de heg.
Er is geen reden tot compromis want je staat als enige in de fout. Alsof ik 180km rijd en als compromis met de politie ga stel ik voor 150 te rijden.quote:Op zondag 24 februari 2019 21:33 schreef KimJong-un het volgende:
Waarom ik de politie niet bel? Omdat ik denk dat er hier mensen zijn die het weten en ik de politie dan niet lastig hoef te vallen. Politieforum? Zou ook kunnen, ik heb hier een account.
Mijns inziens moet ik een aantal keer per jaar een feestje kunnen geven waarbij ik rekening met de buurt houd. De politie is het daar schijnbaar mee eens want het is altijd gezellig met ze en ze geven aan dat er niets aan de hand is.
Als ik de reacties zo lees wordt vooral de muziek asociaal gevonden, daar ben ik het mee eens. Daarom heb ik geen muziek buiten en alleen de tuindeuren open. Dat vind ik een compromis en rekening houden met. Daar zullen de meningen ongetwijfeld ook over verschillen.
Bedankt voor jullie input, leuk alle verschillende meningen te lezen. Erg begrjipelijk ook hoe er zoveel burenruzie kan zijn als mensen zo verschillend over dingen kunnen denken. En om 9:00 op zondagochtend je gras maaien? Dat zie ik als overlast maar dat komt dan weer omdat ik zelf altijd tot 9:30 uitslaap.
Dat mag je een compromis vinden natuurlijk, maar in werkelijkheid is het even storend als muziek buiten. Dus de deuren open of buiten muziek spelen resulteert nagenoeg in dezelfde overlast.quote:Op zondag 24 februari 2019 21:33 schreef KimJong-un het volgende:
Je kan best vinden dat je een paar keer per jaar de wet mbt geluidshinder/een APV mag overtreden, maar dat is natuurlijk niet zoquote:Op zondag 24 februari 2019 21:33 schreef KimJong-un het volgende:
Mijns inziens moet ik een aantal keer per jaar een feestje kunnen geven waarbij ik rekening met de buurt houd.
De mensen die last hebben horen gewoon even aan te bellen bij de veroorzaker. Dan kan je er rekening mee houden (dag erna of na het feest mag natuurlijk ook).quote:Op zondag 24 februari 2019 15:48 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Hierachter mensen die dat ook doen. Nu ben ik net als je directe buren en vind het geen probleem. Maar je hoort het wel degelijk.
Wil je overlast voorkomen zet dan de muziek uit. Iig na middernacht.
En zeg mensen buiten een beetje zachtjes te doen.
En geef die overbuur eens een bloemetje. En als je dat zo doet, vraag dan eens wat last veroorzaakt en bedenk oplossingen samen.
Misschien is het voldoende als je hun ook een berichtje geeft, gewoon een beetje erkenning geeft.
Misschien is de tuindeuren sluiten om 23/24 uur voldoende, misschien is er iets anders. Maar er valt vast wel omheen te werken.
Begin eens met praten en erkennen dat het enige overlast veroorzaakt.
Zoals ik de OP lees staat na 12 uur nog steeds de muziek binnen aan met tuindeuren open.quote:Op maandag 25 februari 2019 09:04 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dat mag je een compromis vinden natuurlijk, maar in werkelijkheid is het even storend als muziek buiten. Dus de deuren open of buiten muziek spelen resulteert nagenoeg in dezelfde overlast.
Daarbij gelden de volgende perioden van de dag:
dag van 07.00 tot 19.00: ruime beoordeling, is niet snel sprake van hinder
avond van 19.00 tot 23.00: strengere beoordeling, is snel sprake van hinder
nacht van 23.00 tot 07.00: strengste beoordeling, is bijna altijd sprake van hinder
Dus dat uurtje dat jij muziek speelt tussen 23.00 en 00.00 met de tuindeuren open wordt (terecht) als zeer hinderlijk ervaren.
Maar toch blijkbaar niet iedereen.....quote:Op zondag 24 februari 2019 12:05 schreef KimJong-un het volgende:
Achtergrond:
Niemand heeft daar last van (ik kan erg goed met mijn buren) behalve waarschijnlijk de overburen.
Met duren open muziek aan na middernacht => Asociaal en valt onder tokkie als je dit meerdere keren per jaar doet . Het is gewoon asociaal.quote:en de muziek staat alleen binnen aan (met tuindeuren open).
Dat is jou mening. Maar als dit meerdere keren per jaar gebeurt, zou ik ook de politie bellen.quote:De overkant zal er ongetwijfeld wat van horen maar het is niet zo dat ze uit hun bed dreunen of er niet van zullen kunnen slapen.
Zou ik ook gewoon doen.quote:Standaard belt iemand de politie (wij verdenken die overburen, geen bewijs en maakt ook niet uit).
Kort antwoord: JA.quote:Bonus vraag: Vinden jullie mij nu asociaal of vinden jullie dit normaal gedrag?
Dat zou wel netter geweest zijn ja. De klagers hadden idd het beste even langs kunnen komen. De ts lijkt niet onredelijk, dus dat had best gekund.quote:Op maandag 25 februari 2019 10:54 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
De mensen die last hebben horen gewoon even aan te bellen bij de veroorzaker. Dan kan je er rekening mee houden (dag erna of na het feest mag natuurlijk ook).
Maar als ze zonder bij mij aan te bellen de politie gaan bellen dan zoeken ze het maar uit
Ik had gewoon aan de politie doorgegeven dat ik van niemand een klacht gehad heb.quote:Op maandag 25 februari 2019 11:34 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dat zou wel netter geweest zijn ja. De klagers hadden idd het beste even langs kunnen komen. De ts lijkt niet onredelijk, dus dat had best gekund.
Maar dat hebben ze niet gedaan en nu is de vraag wat jij (ts) dan wil doen. De dikke middelvinger opsteken zal het conflict erger maken, maar een handreiking doen geeft kans op een oplossing. De dikke middelvinger kan altijd nog.
Waar vind ik deze wijsheden?quote:Op maandag 25 februari 2019 09:04 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dat mag je een compromis vinden natuurlijk, maar in werkelijkheid is het even storend als muziek buiten. Dus de deuren open of buiten muziek spelen resulteert nagenoeg in dezelfde overlast.
nacht van 23.00 tot 07.00: strengste beoordeling, is bijna altijd sprake van hinder
Dus dat uurtje dat jij muziek speelt tussen 23.00 en 00.00 met de tuindeuren open wordt (terecht) als zeer hinderlijk ervaren. Dan maakt het niet uit of het weekend is of een werkdag. Burengerucht wordt echter niet in de wet geregeld, maar in de APV. Wat de lokale APV er over zegt kan ik nu niet lezen (geen idee waar je woont) maar de kans bestaat dat er op een gegeven moment toch handhavend opgetreden gaat worden, mochten de buren blijven klagen. Dan zal er bij klachten door een BOA/ambtenaar gemeten kunnen worden bij de buren zonder dat jij daar over op de hoogte bent. Wordt er hinder vastgesteld dat is het feest voor jou letterlijk en figuurlijk over. Voor de rest van de tijd dat je daar woont.
Trouwens; een APV mag altijd strenger zijn dan de wet, maar nooit de wet verruimen. Het kan dus niet zijn dat de APV zegt dat er tussen 19.00 en 00.00 nog redelijk wat mag gebeuren, in tegenstelling tot tussen 19.00 en 23.00. Wel mag de gemeente de vensters vernauwen, dus zeggen dat er tussen 19.00 en 22.00 tot redelijk niveau geproduceerd mag worden, maar dat er dan vanaf 22.00 stilte moet zijn.
Ik denk trouwens ook dat je het stemgeluid van mensen die buiten staan onderschat, dit wordt nu juist vaak als extreem hinderlijk ervaren, helemaal wanneer het geen achtergrondgeluid is maar wanneer ook delen van de gesprekken gevolgd kunnen worden. Stemgeluid wordt door de wet trouwens niet beperkt. De APV kan daar op haar beurt weer anders mee om gaan.
Prachtig recept voor een burenvete.quote:Op maandag 25 februari 2019 11:41 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Ik had gewoon aan de politie doorgegeven dat ik van niemand een klacht gehad heb.
En dat de klagers altijd mogen langskomen met hun klacht.
Mensen die zonder langs te komen de politie inschakelen kunnen een dikke vinger krijgen in elk geval.
Wet geluidhinder (geluidseisen)quote:
Ga ik lezen!quote:Op maandag 25 februari 2019 11:54 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Wet geluidhinder (geluidseisen)
Activiteitenbesluit Wet milieubeheer (geluidseisen)
Wet miliebeheer (geluidseisen)
Algemene wet bestuursrecht (handhaving)
Plaatselijke APV (daar kan ik niet bij want gemeente is onbekend)
Erg schadelijk dus. Wanneer een bedrijf zoiets (herhaaldelijk doet) dan kunnen de duizenden euros per overtreding aftikken.quote:Op maandag 25 februari 2019 10:56 schreef Merkie het volgende:
[..]
Zoals ik de OP lees staat na 12 uur nog steeds de muziek binnen aan met tuindeuren open.
Meteen ook? Niet eerst zelf even aanbellen en het probleem aanhalen?quote:Op maandag 25 februari 2019 11:23 schreef Rolfieo het volgende:
Dat is jou mening. Maar als dit meerdere keren per jaar gebeurt, zou ik ook de politie bellen.
Persoonlijk zou ik ook een klacht bij de woningbouw indienen als dit zo vaak gebeurt als je aangeeft.
Hoezo pas na 12 uur? Het moet toch vanaf 22:00 rustiger zijn en vanaf 23:00 stil oid?quote:Op zondag 24 februari 2019 13:39 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ik zie geen enkele reden om TS het voordeel van de twijfel te gunnen. De feiten zijn:
• Meerdere keren per jaar politie vanwege geluidsoverlast
• 20 tot 30 mensen in de tuin
• Na 12 uur gaat men naar binnen, maar tuindeuren blijven open (met muziek?)
Doe gewoon de tuindeuren dicht na 12 uur en wees niet zo asociaal. Ik snap niet dat hier anders over gedacht kan worden.
Hangt denk ik ook heel erg af van het 'beschavingsniveau' van de betrokken buren en de buurt in het algemeen. Met nette mensen (of thuiswonende kinderen met nette ouders) doe je het eerder zo dan bij tokkies. Daar zou ik ook de politie voor bellen.quote:Op maandag 25 februari 2019 11:57 schreef Anne het volgende:
[..]
Meteen ook? Niet eerst zelf even aanbellen en het probleem aanhalen?
Dat vind ik dan weer een beetje asociaal. Je kunt het eerst zelf aankaarten en proberen op te lossen.
Wij hadden ook een achterbuurjongen die ongeveer elke maand wel een feestje gaf (ook doordeweeks!), wat dan per se tot 5:00 uur moest duren, met inderdaad vanaf 23:00 uur ook de muziek vanuit binnen, met de ramen open (maakte geen zak uit hoor, was net zo storend). En uiteindelijk resulteerde het feestje vrijwel altijd in ruzie met zijn vriendin (beide een harde stem, dus de hele buurt kon meegenieten) en kotsende/zieke mensen waarbij je nou niet zeker wist of je een ambulance moest bellen.
NIEMAND uit de buurt durfde/wilde er wat van zeggen. Nou. Mijn vriend dus wel. Terwijl wij er nog twee huizen vandaan woonden ook.
Twee keer vriendelijk wat van gezegd. Bij een derde keer wat minder vriendelijk. Toen was het over.
Als het niet over was geweest, hadden we dan pas instanties erbij gehaald.
De wet vormt de kaders, een gemeente kan daar vanaf wijken, maar niet door de normen uit de wet te verruimen.quote:Op maandag 25 februari 2019 11:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ga ik lezen!
En nou was ik ook nog wel geïnteresseerd in het stukje dat een APV altijd strenger mag zijn dan de wet.
Compromis met mijzelf dan. Een feestje zonder muziek vind ik ook weer zo saai. Bij voorkeur volume open en gezellig dansen maar goed, dan zou ik een zaaltje moeten huren.quote:Op zondag 24 februari 2019 23:09 schreef Zith het volgende:
[..]
Er is geen reden tot compromis want je staat als enige in de fout. Alsof ik 180km rijd en als compromis met de politie ga stel ik voor 150 te rijden.
Is gewoon niet waar.quote:Op zondag 24 februari 2019 22:54 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
is gewoon overlast.
Ik woon in een blok met 100 woningen.
Als iedereen 2x per jaar een feestje geeft dan hebben we om de dag een feest.
Ook gewoon niet waar. Buiten een bass box neerzetten en op hoog volume beats pompen of binnen een surround-set op middelhoog volume hebben staan met de deuren open is iets totaal anders. Binnen moet men elkaar nog kunnen verstaan, buiten is het amper te horen. Zo hard is het dus echt niet.quote:Op maandag 25 februari 2019 09:04 schreef JeMoeder het volgende:
Wat olie op het vuurquote:Op maandag 25 februari 2019 11:23 schreef Rolfieo het volgende:
Dat is jou mening. Maar als dit meerdere keren per jaar gebeurt, zou ik ook de politie bellen.
Ok, dan is het niet waar. Mijn decennia lange ervaring in het wereldje van geluid en overlast zal er wel niet toe doen.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:20 schreef KimJong-un het volgende:
[..]
Ook gewoon niet waar. Buiten een bass box neerzetten en op hoog volume beats pompen of binnen een surround-set op middelhoog volume hebben staan met de deuren open is iets totaal anders. Binnen moet men elkaar nog kunnen verstaan, buiten is het amper te horen. Zo hard is het dus echt niet.
Heel fijn die richtlijnen. De politie oordeelde dat er geen sprake van hinder was. Ik neem aan dat ze dat dan volgens die richtlijnen gedaan hebben en ik begrijp niet waarom jij dan een andere conclusie trekt dan hen.
Het doel is nog steeds antwoord op de vraag te krijgen: kan ik zien en waar kan ik zien wat de politie over mij bijhoudt? Staat daar ook bij dat de politie niet moeilijk doet?quote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:23 schreef bijdehand het volgende:
Wat is het doel van dit topic nou? TS weet alles beter.
Nee dat kun je nietquote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:29 schreef KimJong-un het volgende:
[..]
Het doel is nog steeds antwoord op de vraag te krijgen: kan ik zien en waar kan ik zien wat de politie over mij bijhoudt? Staat daar ook bij dat de politie niet moeilijk doet?
Gezien ik gebash op de situatie al voorzien had heb ik een bonusvraag toegevoegd waar iedereen nu wild op gaat zonder de andere vraag te beantwoorden.
Ik weet het niet beter, ik beschrijf de situatie en wijs mensen op de situatie. Gek genoeg is ieder zijn eigen gekleurde ervaring schijnbaar meer waarheid dan de situatie zoals hier beschreven.
Hoe weer je dat de muziek serieus hard staat als je het niet eens mee krijgt?quote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:17 schreef KimJong-un het volgende:
Als de achterkant van het blok dat doet krijgen wij het niet eens mee en daar staat de muziek wel serieus hard.
Jouw eigen beeld is wellicht ook wat gekleurd, denk je niet?quote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:29 schreef KimJong-un het volgende:
Ik weet het niet beter, ik beschrijf de situatie en wijs mensen op de situatie. Gek genoeg is ieder zijn eigen gekleurde ervaring schijnbaar meer waarheid dan de situatie zoals hier beschreven.
Jij denkt dat er een meting gedaan is? Zomers met de muziek middelhoog met open deuren; ik betwijfel of je binnen de normen blijft. Sowieso niet binnen fatsoensnormen.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:20 schreef KimJong-un het volgende:
Heel fijn die richtlijnen. De politie oordeeld dat er geen sprake van hinder is. Ik neem aan dat ze dat dan volgens die richtlijnen gedaan hebben en ik begrijp niet waarom jij dan een andere conclusie trekt dan hen.
Volgens anderen dus wel. Het ervaren van overlast is nog altijd subjectief.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:17 schreef KimJong-un het volgende:
Ik peil of er overlast is en volgens de overgrote meerderheid van de mensen die ik spreek is er geen overlast.
Gezien TS geen inrichting is, is het Activiteitenbesluit milieubeheer derhalve niet van toepassing.quote:Op maandag 25 februari 2019 11:54 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Wet geluidhinder (geluidseisen)
Activiteitenbesluit Wet milieubeheer (geluidseisen)
Wet miliebeheer (geluidseisen)
Algemene wet bestuursrecht (handhaving)
Plaatselijke APV (daar kan ik niet bij want gemeente is onbekend)
Weet ik, maar hij vroeg om waar oa geluidseisen in de wetgeving zijn opgenomen. Tenminste, zo las ik de vraag.quote:Op woensdag 27 februari 2019 08:03 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Gezien TS geen inrichting is, is het Activiteitenbesluit milieubeheer derhalve niet van toepassing.
On topic:
Verder wordt er inderdaad een dossier bijgehouden over de gedane meldingen. Of jij die kan inzien, weet ik niet. Maar dat dit ronduit asociaal is, weet ik wel.
Ik denk dat hij wil weten welke wetgeving van toepassing is op hem, zodat hij dat in acht kan nemen.quote:Op woensdag 27 februari 2019 08:07 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Weet ik, maar hij vroeg om waar oa geluidseisen in de wetgeving zijn opgenomen. Tenminste, zo las ik de vraag.
Dat wil niet zeggen dat andere geen last er van hebben. Vergeet niet als men al geïrriteerd is, alle geluidsoverlast irritant is.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:13 schreef KimJong-un het volgende:
Rokers gaan wel naar buiten evenals de laatste groep die vaak rond een uur of 3-4 pas weggaat. Die doen dat overigens zo zachtjes mogelijk.
Politie gaat niet direct optreden of je arresteren, maar dat wil niet zeggen dat er geen overlast is.quote:Grappig dat mensen op basis van mijn verhaal schijnbaar een beter oordeel kunnen vellen dan politieagenten die hiervoor opgeleid zijn.
Je kan natuurlijk van te voren ook iedereen even zelf informeren, en je telefoon nummer achter laten als men er last van heeft. Dat zou namelijk een stuk netter zijn, immers jij genereer de overlast voor andere.quote:Dat die klagende mensen niet bij mij aan de deur komen, ook de dag erna niet of als ze zien dat ik dingen aan het klaarzetten ben, vind ik een beetje flauw. Maar goed, ik ben degene die overlast veroorzaak dus ik kan ze moeilijk iets kwalijk nemen. Dat je als bejaarde niet op een groep jongvolwassenen afstapt begrijp ik dan ook wel weer.
Aangezien er toch klachten komen, is er misschien toch iets mis met je gedrag?quote:Als ik zou weten dat er meer mensen last van hebben dan zou ik waarschijnlijk mijn gedrag aanpassen.
Omdat er toch iemand klachten over heeft? Blijkbaar denken hun toch anders over het probleem dat jij meerdere keren per jaar genereert.quote:Dit peil ik na ieder feestje en dat in ieder geval bij mijn directe buren niet het geval. Hoe verder weg, hoe minder overlast lijkt me dus ik zie niet in waarom ik deze peilgroep zou uitbreiden.
Maar blijkbaar hebben die er wel last van en jij negeert ze dus gewoon? Dat valt eigenlijk gewoon onder de categorie asociaal.quote:Nu alleen een paar bejaarden er last van hebben voel ik me niet geroepen er wat aan te doen.
Goede oplossing toch? Al zal je bij de meeste toch echt niet tot 2-4 uur door kunnen gaan.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:14 schreef KimJong-un het volgende:
Compromis met mijzelf dan. Een feestje zonder muziek vind ik ook weer zo saai. Bij voorkeur volume open en gezellig dansen maar goed, dan zou ik een zaaltje moeten huren.
En toch zijn er klachten en die negeer je gewoon keihard, zoals je zelf ook aangeeft. Immers je vind dat ze te ver wonen en dus geen last van je kunnen hebben.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:17 schreef KimJong-un het volgende:
Is gewoon niet waar.
Ik peil of er overlast is en volgens de overgrote meerderheid van de mensen die ik spreek is er geen overlast.
Dat is ook weer vanuit jou oogpunt. Maar geluid kan verder gaan dan je denkt. Ik hoor hier ook wel eens de muziek van flink ver weg komen van dance feestjes. Daar zit wel iets meer vermogen dan wat jij thuis hebt, maar dan hebben we het toch over een flink aantal KM's.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 21:20 schreef KimJong-un het volgende:
Ook gewoon niet waar. Buiten een bass box neerzetten en op hoog volume beats pompen of binnen een surround-set op middelhoog volume hebben staan met de deuren open is iets totaal anders. Binnen moet men elkaar nog kunnen verstaan, buiten is het amper te horen. Zo hard is het dus echt niet.
Omdat er misschien wel geluidsoverlast is? En als de richlijn een keer overtreden is/wordt stopt men je niet meteen in de gevangenis. Het voor de politie ook een hoop werk als ze echt moeten optreden. Maar dan kan je nog steeds wel geluidsoverlast genereren.quote:Heel fijn die richtlijnen. De politie oordeeld dat er geen sprake van hinder is. Ik neem aan dat ze dat dan volgens die richtlijnen gedaan hebben en ik begrijp niet waarom jij dan een andere conclusie trekt dan hen.
Dat heb ik al een paar keer aangegeven/op gehint, maar dat zegt hij niet.quote:Op woensdag 27 februari 2019 08:12 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Ik denk dat hij wil weten welke wetgeving van toepassing is op hem, zodat hij dat in acht kan nemen.
@:Kimjong-un, in welke gemeente woon je?
Omdat ik avonds wel eens buiten loop en dan aan de andere kant van het blok kom. Dan valt mij op hoe hard de muziek daar staat terwijl ik daar thuis niet van hoor.quote:Op woensdag 27 februari 2019 02:22 schreef baskick het volgende:
Hoe weer je dat de muziek serieus hard staat als je het niet eens mee krijgt?
Zeker weten, dat ontken ik ook nergens.quote:Op woensdag 27 februari 2019 02:22 schreef baskick het volgende:
Jouw eigen beeld is wellicht ook wat gekleurd, denk je niet?
Nee, dat denk ik niet. De politie komt, stapt uit, is van mening dat het telefoontje ongegrond is. Wenst ons een fijne avond en vertrekt. Schijnbaar kunnen ze zonder meting inschatten dat het telefoontje niet gegrond is.quote:Op woensdag 27 februari 2019 02:22 schreef baskick het volgende:
Jij denkt dat er een meting gedaan is? Zomers met de muziek middelhoog met open deuren; ik betwijfel of je binnen de normen blijft. Sowieso niet binnen fatsoensnormen.
Precies de reden waarom ik het niet zo serieus neem.quote:Op woensdag 27 februari 2019 02:22 schreef baskick het volgende:
Volgens anderen dus wel. Het ervaren van overlast is nog altijd subjectief.
quote:Op woensdag 27 februari 2019 08:07 schreef JeMoeder het volgende:
Weet ik, maar hij vroeg om waar oa geluidseisen in de wetgeving zijn opgenomen. Tenminste, zo las ik de vraag.
Heb ik nergens gevraagd, interesseert me verder ook niet. Grote kans dat ik meer geluid produceer dan op een gemiddelde avond. Zolang het een aantal keer per jaar is vind ik het onder leefgeluid vallen.quote:Op woensdag 27 februari 2019 08:12 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik denk dat hij wil weten welke wetgeving van toepassing is op hem, zodat hij dat in acht kan nemen.
De politie komt langs en zegt letterlijk dat de muziek niet te hard staat en dat er geen probleem is. Dat is het tegenovergestelde van optreden of arresteren en daar ga je aan voorbij.quote:Op woensdag 27 februari 2019 08:29 schreef Rolfieo het volgende:
Politie gaat niet direct optreden of je arresteren, maar dat wil niet zeggen dat er geen overlast is.
Precies wat ik doe bij mijn directe buren. Wellicht kan ik dat uitbreiden.quote:Op woensdag 27 februari 2019 08:29 schreef Rolfieo het volgende:
Je kan natuurlijk van te voren ook iedereen even zelf informeren, en je telefoon nummer achter laten als men er last van heeft. Dat zou namelijk een stuk netter zijn, immers jij genereer de overlast voor andere.
quote:Op woensdag 27 februari 2019 08:29 schreef Rolfieo het volgende:
Aangezien er toch klachten komen, is er misschien toch iets mis met je gedrag?
Zover ik weet, 1 klacht. Zover ik weet is overlast subjectief. Zolang ik 5 signalen krijg dat het prima is (dus niet neutraal maar positief) en 1 negatief dan vind ik het prima.
Inderdaad.quote:
quote:Op woensdag 27 februari 2019 12:21 schreef MPC60 het volgende:
Hoe vaak per jaar hebben we het over? 4x of 12x?
De frequentie is niet zo relevant voor de beantwoording van de vraag of er overlast ervaren wordt.quote:Op woensdag 27 februari 2019 12:21 schreef MPC60 het volgende:
Hoe vaak per jaar hebben we het over? 4x of 12x?
Overlast ervaringen kunnen wij hier sowieso niet beoordelen. Geluidsoverlast is een term om hinderlijk geluid aan te duiden.quote:Op woensdag 27 februari 2019 14:09 schreef baskick het volgende:
[..]
De frequentie is niet zo relevant voor de beantwoording van de vraag of er overlast ervaren wordt.
Ja en hoe is de frequentie dan relevant?quote:Op woensdag 27 februari 2019 14:10 schreef xzaz het volgende:
[..]
Overlast ervaringen kunnen wij hier sowieso niet beoordelen. Geluidsoverlast is een term om hinderlijk geluid aan te duiden.
Omdat als ik jouw één keer per jaar tegen je muur tik heel zachtjes het geluid niet zo vervelend is. Doe ik dat dat elk minuut begint het vervelend te worden. Voor geluidsoverlast van buren bestaan ook geen regels.quote:Op woensdag 27 februari 2019 14:35 schreef baskick het volgende:
[..]
Ja en hoe is de frequentie dan relevant?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 27 februari 2019 14:37 schreef xzaz het volgende:
[..]
Omdat als ik jouw één keer per jaar tegen je muur tik heel zachtjes het geluid niet zo vervelend is. Doe ik dat dat elk minuut begint het vervelend te worden. Voor geluidsoverlast van buren bestaan ook geen regels.Het gaat volgens de OP om enkele keren per jaar, dus vaker dan eens. Met frequentie bedoel ik aantal, inderdaad. Of overlast nou eenmaal of regelmatig ervaren wordt, het blijft overlast. Voor geluidsoverlast van buren bestaan geen regels? De APV telt niet? Misschien niet specifiek over buren, maar wel over geluidsoverlast.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
Wat jij vindt maakt niets uit, daarom ben ik ook benieuwd naar de plaatselijke APV.quote:Op woensdag 27 februari 2019 12:15 schreef KimJong-un het volgende:
[..]
Grote kans dat ik meer geluid produceer dan op een gemiddelde avond. Zolang het een aantal keer per jaar is vind ik het onder leefgeluid vallen.
[..]
Ik vraag mij dat gewoon af, geeft ts 3x per jaar een feestje dan denk ik wat een zeikerds. Dat wordt bij 12x anders en zodoende voor mij wel relevant. Maar ik denk dat ts er geen antwoord op durft te geven omdat hij ergens wel weet dat het te vaak is.quote:Op woensdag 27 februari 2019 14:09 schreef baskick het volgende:
[..]
De frequentie is niet zo relevant voor de beantwoording van de vraag of er overlast ervaren wordt.
En dan ligt het er ook aan of het "standaard" feestdagen zijn.quote:Op donderdag 28 februari 2019 08:22 schreef Sometimes het volgende:
TS heeft in post 18 van dit topic al aangegeven dat het 4 of 5 keer per jaar is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |