Ik mag vast niet ‘ja, daaahaaag’ zeggenquote:Op zondag 24 februari 2019 10:20 schreef Soulraven het volgende:
[..]
Hier heb je zeker een punt, maar je moet ook begrijpen dat wat jij als uitlokken en bewust irriteren ziet, voor een ander wel misschien gewoon zijn manier van postten en niet bewust bedoeld om bij jou een reactie uit te lokken, ook al voel je dat wel zo.
Dat is waar dat stukje begrip voor elkaar komt kijken.
Vergeet niet dat over en weer is.... en wat mij opvalt is dat de 1 ermee weg komt de ander niet dat is het hele puntquote:Op zondag 24 februari 2019 10:20 schreef Soulraven het volgende:
[..]
Hier heb je zeker een punt, maar je moet ook begrijpen dat wat jij als uitlokken en bewust irriteren ziet, voor een ander wel misschien gewoon zijn manier van postten en niet bewust bedoeld om bij jou een reactie uit te lokken, ook al voel je dat wel zo.
Dat is waar dat stukje begrip voor elkaar komt kijken.
van mij wel hoorquote:Op zondag 24 februari 2019 10:23 schreef mootie het volgende:
[..]
Ik mag vast niet ‘ja, daaahaaag’ zeggen
quote:Op zondag 24 februari 2019 10:25 schreef Ranah het volgende:
het heeft niet te maken met de veranderde maatschappij
er is een groot aantal users hier dat echt niet onredelijker, schofferender of onfatsoenlijker reageert dan zeg maar een jaar geleden
Er zijn altijd 2 kanten. Alleen kun je niet oordelen over wat er met die ander gebeurt want jij ziet het niet. Jij ziet niet of een ander ook word aangesproken niet zoals zij niet zien hoe jij word aangesproken.quote:Op zondag 24 februari 2019 10:23 schreef Jacquelinehasselbaink het volgende:
[..]
Vergeet niet dat over en weer is.... en wat mij opvalt is dat de 1 ermee weg komt de ander niet dat is het hele punt
In de maatschappij wordt minder getolereerd van elkaar dus dat sijpelt ook door naar FOKquote:Op zondag 24 februari 2019 10:25 schreef Ranah het volgende:
het heeft niet te maken met de veranderde maatschappij
er is een groot aantal users hier dat echt niet onredelijker, schofferender of onfatsoenlijker reageert dan zeg maar een jaar geleden
nee maar wat we wel zien is dat groep week ban had ervoor en anderen gewoon door mogen posten en gaan . dit is geen mening maar een feit, is niet eens zo erg maar geef t toe of zeg sorry. maar goed ga cossen heb genoeg gezegd en dooorrrrrrrquote:Op zondag 24 februari 2019 10:26 schreef Soulraven het volgende:
[..]
Er zijn altijd 2 kanten. Alleen kun je niet oordelen over wat er met die ander gebeurt want jij ziet het niet. Jij ziet niet of een ander ook word aangesproken niet zoals zij niet zien hoe jij word aangesproken.
Waarom iemand wel of niet een ban krijgt gaan we niet bespreken, dat weet je. Dus je kan die mening hebben, dat is je goed recht, maar ik kan daar verder niet op in gaan.quote:Op zondag 24 februari 2019 10:28 schreef Jacquelinehasselbaink het volgende:
[..]
nee maar wat we wel zien is dat groep week ban had ervoor en anderen gewoon door mogen posten en gaan . dit is geen mening maar een feit
Wat je schrijft herken ik wel, maar geloof niet dat er users met een 'status aparte' zijn. Het viel mij bij 1 user duidelijk op dan vermoed ik dat zij mazzel heeft gehad en als ze wel een 'status aparte' heeft op Fok kan ik maar beter mijn energie voor nuttiger zaken gebruiken.quote:Op zondag 24 februari 2019 10:28 schreef Jacquelinehasselbaink het volgende:
[..]
nee maar wat we wel zien is dat groep week ban had ervoor en anderen gewoon door mogen posten en gaan . dit is geen mening maar een feit
En zo is dat Soul!quote:Op zondag 24 februari 2019 10:32 schreef Soulraven het volgende:
[..]
Waarom iemand wel of niet een ban krijgt gaan we niet bespreken, dat weet je. Dus je kan die mening hebben, dat is je goed recht, maar ik kan daar verder niet op in gaan.
Het gaat hier over "anderen" dus meervoud.quote:Op zondag 24 februari 2019 10:32 schreef Crabapple het volgende:
[..]
Wat je schrijft herken ik wel, maar geloof niet dat er users met een 'status aparte' zijn. Dan heeft zij mazzel gehad en als ze wel een 'status aparte' heeft op Fok kan ik maar beter mijn energie voor nuttiger zaken gebruiken.
Je hebt gelijk, maar het viel mij bij 1 persoon op, dus daar baseer ik mijn opmerking op. Zal het wat nuanceren.quote:Op zondag 24 februari 2019 10:35 schreef Verida het volgende:
[..]
Het gaat hier over "anderen" dus meervoud.
En het gaat over het meten met twee maten.
Wie is die ‘zij’?quote:Op zondag 24 februari 2019 10:32 schreef Crabapple het volgende:
[..]
Wat je schrijft herken ik wel, maar geloof niet dat er users met een 'status aparte' zijn. Dan heeft zij mazzel gehad en als ze wel een 'status aparte' heeft op Fok kan ik maar beter mijn energie voor nuttiger zaken gebruiken.
Jij geintje mootiequote:
quote:
Ik snap best dat dat soms zo ervaren kan worden. Denk dat iedereen dat gevoel wel eens heeft van "ze moeten ook altijd mij hebben" maar dat betekend niet dat het ook zo is.quote:Op zondag 24 februari 2019 10:35 schreef Verida het volgende:
[..]
Het gaat hier over "anderen" dus meervoud.
En het gaat over het meten met twee maten.
Juist. En als mensen onrecht ervaren, zich niet gehoord of gezien voelen, gaan ze drammen. Zo werkt het overal, ook hier.quote:Op zondag 24 februari 2019 10:03 schreef Ranah het volgende:
het lijkt nu wel heel erg dat het allemaal aan de users ligt, die doen vijandig, moeten scrollen, niet teveel discussiëren, accepteren en niet reageren
maar op dit moment lijkt het middel van weghalen erger dan de kwaal van het af en toe uit de bocht vliegen
nee, fok was naar mijn idee eerder veel harder naar elkaarquote:Op zondag 24 februari 2019 10:27 schreef Crabapple het volgende:
[..]
In de maatschappij wordt minder getolereerd van elkaar dus dat sijpelt ook door naar FOK
Daarom was mijn vraag of ze willen gaan brainstormen. voor een goede oplossing usres blijven weg. of gaan in leesstand.... er moet meer uit te halen zijn... leuke uitdaging voor de mods fa en adminsquote:Op zondag 24 februari 2019 10:41 schreef Sambalbaai het volgende:
[..]
Juist. En als mensen onrecht ervaren, zich niet gehoord of gezien voelen, gaan ze drammen. Zo werkt het overal, ook hier.
Mooi gesproken.quote:Op zondag 24 februari 2019 10:43 schreef Ranah het volgende:
[..]
nee, fok was naar mijn idee eerder veel harder naar elkaar
het heeft o.a. te maken met willekeur van ingrijpen, bv een persoonlijke aanval blijft staan maar een verbaasde reactie er op wordt weggehaald
en als het even mis lijkt te gaan krijgen mensen geen kans het zelf met elkaar weer recht te zetten
en de sfeer te herstellen
soms lijkt ingrijpen en vegen zelfs persoonlijk geworden
Drammen wekt weer irritatie op en zo komen we in een vicieuze cirkel van onrecht, drammen en irritatie terecht. Jammer! Soms moet je gewoon slikken, prive kan ik bij onrecht ook doordrammen totdat de ander gillend wegrent, maar dat heeft op een forum totaal geen zin.quote:Op zondag 24 februari 2019 10:41 schreef Sambalbaai het volgende:
[..]
Juist. En als mensen onrecht ervaren, zich niet gehoord of gezien voelen, gaan ze drammen. Zo werkt het overal, ook hier.
En daar zit het hem. Hoe jij iets ervaart kunnen wij niet veranderen maar dat betekend niet dat het ook zo is.quote:Op zondag 24 februari 2019 10:43 schreef Ranah het volgende:
[..]
het heeft o.a. te maken met willekeur van ingrijpen, bv een persoonlijke aanval blijft staan maar een verbaasde reactie er op wordt weggehaald
en als het even mis lijkt te gaan krijgen mensen geen kans het zelf met elkaar weer recht te zetten
Sorry maar onrecht is iets waar een mens moeilijk tegen kan. onrecht geeft een naar gevoel en daarna niet gehoord worden versterkt dat gevoelquote:Op zondag 24 februari 2019 10:46 schreef Crabapple het volgende:
[..]
Drammen wekt weer irritatie op en zo komen we in een vicieuze cirkel van onrecht, drammen en irritatie terecht. Jammer! Soms moet je gewoon slikken, prive kan ik bij onrecht ook doordrammen totdat de ander gillend wegrent, maar dat heeft op een forum totaal geen zin.
Ik ga niet in herhaling vallen, maar ben het niet met je eens. Actie = reactie en je doet iedereen tekort om alleen de reactie aan te pakken.quote:Op zondag 24 februari 2019 10:46 schreef Crabapple het volgende:
[..]
Drammen wekt weer irritatie op en zo komen we in een vicieuze cirkel van onrecht, drammen en irritatie terecht. Jammer! Soms moet je gewoon slikken, prive kan ik bij onrecht ook doordrammen totdat de ander gillend wegrent, maar dat heeft op een forum totaal geen zin.
Ik bedoelde juist dat 'hardheid' in de maatschappij juist minder wordt getolereerd en daar daadkrachtiger tegen wordt opgetreden.quote:Op zondag 24 februari 2019 10:43 schreef Ranah het volgende:
[..]
Mensen zijn gelukkig mondiger gewordenquote:Op zondag 24 februari 2019 10:50 schreef Crabapple het volgende:
[..]
Ik bedoelde juist dat 'hardheid' in de maatschappij juist minder wordt getolereerd en daar daadkrachtiger tegen wordt opgetreden.
Dit!!quote:Op zondag 24 februari 2019 10:43 schreef Ranah het volgende:
[..]
Ik hoef mijn gelijk gelukkig ook niet te halen zei al eerder mijn mening hoef niet altijd de juiste te zijn...quote:Op zondag 24 februari 2019 10:52 schreef Ranah het volgende:
ik denk dat we met elkaar een oplossing willen, ik hoef mn gelijk niet te halen
probeer het eens wat minder als een strijd of aanval te zien hier in de feedback
Daar heb je helemaal gelijk in Jacq. Maar accepteer ook dat een Mod niet alles (tijdig) ziet en daardoor ook een steek kan laten vallen. Een fout maken is menselijk, nietwaar? Probeer dan met die Mod in gesprek te gaan om je frustratie te uiten. En loopt dat op niets uit, is dat jammer voor beide partijen. Het is nog vers dus ik begrijp je woede maar blijf er niet eeuwig in hangen want dat zou ik zonde vindenquote:Op zondag 24 februari 2019 10:47 schreef Jacquelinehasselbaink het volgende:
[..]
Sorry maar onrecht is iets waar een mens moeilijk tegen kan. onrecht geeft een naar gevoel en daarna niet gehoord worden versterkt dat gevoel
ik heb geen woede .quote:Op zondag 24 februari 2019 10:58 schreef Crabapple het volgende:
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in Jacq. Maar accepteer ook dat een Mod niet alles (tijdig) ziet en daardoor ook een steek kan laten vallen. Een fout maken is menselijk, nietwaar? Probeer dan met die Mod in gesprek te gaan om je frustratie te uiten. En loopt dat op niets uit, is dat jammer voor beide partijen. Het is nog vers dus ik begrijp je woede maar blijf er niet eeuwig in hangen want dat zou ik zonde vinden
❤️quote:Op zondag 24 februari 2019 11:00 schreef Jacquelinehasselbaink het volgende:
[..]
ik heb geen woede .er is meer als fok en utopia voor mij hoor ..
quote:Op zondag 24 februari 2019 10:52 schreef Ranah het volgende:
ik denk dat we met elkaar een oplossing willen, ik hoef mn gelijk niet te halen
probeer het eens wat minder als een strijd of aanval te zien hier in de feedback
Ik begrijp echt wat je zegt maar volgens mij begrijp je niet helemaal wat ik probeer uit te leggen. Het beleid is wat hij is. Daar valt voor ons mods niks aan te brainstormen. Voor problemen met het beleid moet je toch echt bij de fa's zijn.quote:Op zondag 24 februari 2019 10:55 schreef Jacquelinehasselbaink het volgende:
[..]
Ik hoef mijn gelijk gelukkig ook niet te halen zei al eerder mijn mening hoef niet altijd de juiste te zijn...
heb al paar keer gevraagd ga eens brainstormen voor oplossing...want zoals het nu gaat blijven er leden weg. dat is gewoon echt zonde van dit forum
Snap ik wel. maar is doodzonde dat leuke cossers nu weg blijven. en laat ik dit even duidelijk neerzetten ben al lang over mijn ban heen accepteerde mijn ban ook heb ik je gezegd ...quote:Op zondag 24 februari 2019 11:12 schreef Soulraven het volgende:
[..]
Ik begrijp echt wat je zegt maar volgens mij begrijp je niet helemaal wat ik probeer uit te leggen. Het beleid is wat hij is. Daar valt voor ons mods niks aan te brainstormen. Voor problemen met het beleid moet je toch echt bij de fa's zijn.
Dat jij het idee hebt dat je oneerlijk behandelt word, daar valt ook niet over te brainstormen voor een oplossing want dat is hoe jij je voelt. Dan kan een ander hoog of laag springen om je te overtuigen dat het niet zo is, haalt niks uit, want jij voelt het zo.
En dat er leden wegblijven is jammer, maar dat hou je ook altijd. Dingen blijven niet altijd zoals ze waren en er zullen altijd mensen zijn die die verandering niet ok vinden en dan niet meer mee willen. Dat is jammer, maar dat valt niet te voorkomen. Wij mods kunnen die irritatie niet wegnemen.
Je zegt dat je eroverheen bent maar je haalt het bij elke gelegenheid aan terwijl je weet dat er niks over gezegd kan worden.quote:Op zondag 24 februari 2019 11:18 schreef Jacquelinehasselbaink het volgende:
[..]
Snap ik wel. maar is doodzonde dat leuke cossers nu weg blijven. en laat ik dit even duidelijk neerzetten ben al lang over mijn ban heen accepteerde mijn ban ook heb ik je gezegd ...
maar ik zeg nog een ding... ik ervaar het niet alleen zo blijkbaar meerdere .
en mijn vraag is kan er gebrainstormt worden door jullie voor oplossingen..
en mijn vraag is kijk over bans wordt niet gesproken is al jaren zo op fok maar feedback geven kan hoop opluchten en vooral begrip...
Soul ik denk dat beter is hierbij te laten?quote:Op zondag 24 februari 2019 11:26 schreef Soulraven het volgende:
[..]
Je zegt dat je eroverheen bent maar je haalt het bij elke gelegenheid aan terwijl je weet dat er niks over gezegd kan worden.
En misschien lees ik nu heel gek maar lees hier alsnog geen vraag in.
Helemaal prima hoor. Ik ging er op in omdat jij graag feedback wilde maar als het je zo duidelijk top.quote:Op zondag 24 februari 2019 11:31 schreef Jacquelinehasselbaink het volgende:
[..]
Soul ik denk dat beter is hierbij te laten?
Het is allesbehalve duidelijk en dat weet jij ook....Er ligt een probleem en dat probleem moet opgelost worden. Problemen los je niet op door standaard antwoorden te geven zoals je nu continu doet. Situaties aanvoelen, situaties begrijpen....Modereren is ook een vak.quote:Op zondag 24 februari 2019 11:33 schreef Soulraven het volgende:
[..]
Helemaal prima hoor. Ik ging er op in omdat jij graag feedback wilde maar als het je zo duidelijk top.
Antwoorden zullen misschien wat standaard lijken als je elke keer dezelfde vraag moet beantwoorden.quote:Op zondag 24 februari 2019 11:49 schreef utopia2.0 het volgende:
[..]
Het is allesbehalve duidelijk en dat weet jij ook....Er ligt een probleem en dat probleem moet opgelost worden. Problemen los je niet op door standaard antwoorden te geven zoals je nu continu doet. Situaties aanvoelen, situaties begrijpen....Modereren is ook een vak.
Verder meng ik mij er niet in en laat de discussie verder aan anderen over.
De moderatie.quote:Op zondag 24 februari 2019 11:58 schreef Soulraven het volgende:
[..]
Antwoorden zullen misschien wat standaard lijken als je elke keer dezelfde vraag moet beantwoorden.
Er moet altijd een middenweg gevonden worden tussen wat de ene kant wil, en wat de andere kant wil. Niemand gaat 100% zijn zin krijgen. Dat is gewoon onmogelijk. De 1 wil strengere moderatie, de ander wil vrijere moderatie. De 1 wil dit verwijderd omdat ze het vervelend vinden, een ander weer dat.
Het grootste probleem wat uto heeft is het onbegrip voor elkaar. En helaas heb ik daar niet 1 2 3 het antwoord op als mensen niet de moeite willen doen te accepteren dat er soms dingen zijn die toch gepost gaan worden ook als jij ze niet leuk vind.
De grootste sfeermakers en brekers in de coa zijn toch echt de users zelf.
Wat zeg je zelf dat het nummer 1 probleem is in de cos, en wat zie je zelf als oplossing daarvoor?
Heb je een specifiek voorbeeld? Kan me er eerlijk gezegd niet zo erg in vinden. Volgens mij zijn we meestal vrij rechtlijnig in wat wel of niet mag maar ik wil graag met je meedenken.quote:Op zondag 24 februari 2019 12:02 schreef Sambalbaai het volgende:
[..]
De moderatie.Van de ene politieagent mag je door rood rijden en van nr.2 niet en nr. 3 vindt soms wel en soms niet.
Oplossing: meer op 1 lijn en samenwerken.
Schelden: de een vindt het niet kunnen, de ander vindt het een mening en de 3e vindt het de ene keer wel goed en de andere keer niet. Hetzelfde geldt voor offtopic geleuter, filmpjes plaatsen etc.quote:Op zondag 24 februari 2019 12:05 schreef Soulraven het volgende:
[..]
Heb je een specifiek voorbeeld? Kan me er eerlijk gezegd niet zo erg in vinden. Volgens mij zijn we meestal vrij rechtlijnig in wat wel of niet mag maar ik wil graag met je meedenken.
Daar kan ik dan direct wel duidelijkheid in geven. Schelden op inwoners mag volgend het beleid tot in zekere mate(geen racistische opmerkingen, etc). Onze persoonlijke meningen over of het netjes is zijn onze eigen meningen maar het is niet verboden. Zelf hou ik ook niet van schelden maar de regels zijn de regels.quote:Op zondag 24 februari 2019 12:06 schreef Sambalbaai het volgende:
[..]
Schelden: de een vindt het niet kunnen, de ander vindt het een mening en de ander vindt het de ene keer wel goed en de andere keer niet. Hetzelfde geldt voor offtopic geleuter, filmpjes plaatsen etc.
Dit antwoord ken ik al. Jammer, je begrijpt het blijkbaar niet.quote:Op zondag 24 februari 2019 12:12 schreef Soulraven het volgende:
[..]
Daar kan ik dan direct wel duidelijkheid in geven. Schelden op inwoners mag volgend het beleid tot in zekere mate(geen racistische opmerkingen, etc). Onze persoonlijke meningen over of het netjes is zijn onze eigen meningen maar het is niet verboden. Zelf hou ik ook niet van schelden maar de regels zijn de regels.
Schelden op users is nooit toegestaan.
Offtopic: Compleet offtopic geklets is altijd voor de sc. Dingen die zijdelings relevant zijn aan de streams zijn toegestaan zolant ze dus relevant zijn. Ook een ytje af en toe, ALS het daadwerkelijk relevant is en niet de hele cos overneemt.
Natuurlijk doe je het met zijn allen, maar users zijn altijd in de meerderheid. Wij kunnen wel sturen maar users zullen het zelf ook leuk moeten houden met elkaar. Dat is toch wel een groot onderdeel.quote:Op zondag 24 februari 2019 12:10 schreef Jacquelinehasselbaink het volgende:
De grootste sfeermakers en brekers in de coa zijn toch echt de users zelf.
Zucht.... Jammer deze post want is nl niet zo je doet het met elkaar de mods de users de fa.. maar goed ik zeg even niets nu
Ik kan je er helaas geen ander antwoord op geven. Ik heb nog nooit het idee gehad dat 1 van mijn mede mods daar anders in staat. Dit zijn afspraken die we met elkaar maken, als team.quote:Op zondag 24 februari 2019 12:13 schreef Sambalbaai het volgende:
[..]
Dit antwoord ken ik al. Jammer, je begrijpt het blijkbaar niet.
niet elk nieuw lid is een kloonquote:Op zondag 24 februari 2019 12:15 schreef DKUp het volgende:
Kloontjes zijn helaas ook weer enorm aanwezig.
The Killing of The Clones
quote:Op zondag 24 februari 2019 12:15 schreef DKUp het volgende:
Hier heb je gelijk in Sambalbaai, maar een Mod zal ook wel eens met het verkeerde been uit bed zijn gestapt. Het blijft mensenwerkquote:Op zondag 24 februari 2019 12:02 schreef Sambalbaai het volgende:
[..]
De moderatie.Van de ene politieagent mag je door rood rijden en van nr.2 niet en nr. 3 vindt soms wel en soms niet.
Oplossing: meer op 1 lijn en samenwerken.
Dit ook sowieso. We blijven allemaal mensen, en geen robots dus we zullen niet altijd 100% opdezelfde manier ingrijpen en er zullen ook heus wel eens dingen zijn die we gewoon niet zien.quote:Op zondag 24 februari 2019 12:19 schreef Crabapple het volgende:
[..]
Hier heb je gelijk in Sambalbaai, maar een Mod zal ook wel eens met het verkeerde been uit bed zijn gestapt. Het blijft mensenwerk
Vaak is het wel duidelijkquote:Op zondag 24 februari 2019 12:17 schreef Jacquelinehasselbaink het volgende:
[..]
niet elk nieuw lid is een kloon
Dat weet ik, maar sommige figuren zijn zo opzichtig aanwezig en prikken overduidelijk om de boel verder uit te lokken. Maar het mes snijdt aan twee kanten en veel mensen tuinen er gemakkelijk inquote:Op zondag 24 februari 2019 12:19 schreef Soulraven het volgende:
[..]Je brengt het prachtig, bedankt.
Kloons kunnen soms een issue zijn ja maar het is niet per definitie verboden een kloon te hebben en die te gebruiken om te posten. Alleen als je een kloon gebruikt om onder een ban uit te komen ben je tegen de regels.
Verder kunnen we alleen ingrijpen als er iets gebeurt wat tegen de regels is en dat doen we ook zoveel mogelijk.
Sinds wanneer kan een user zien of iemand een kloon is? ik heb nl geen idee hoe ik dat kan zien. en boeit me weinig wel of geen kloon hou me er niet mee bezig..quote:Op zondag 24 februari 2019 12:19 schreef Soulraven het volgende:
[..]Je brengt het prachtig, bedankt.
Kloons kunnen soms een issue zijn ja maar het is niet per definitie verboden een kloon te hebben en die te gebruiken om te posten. Alleen als je een kloon gebruikt om onder een ban uit te komen ben je tegen de regels.
Verder kunnen we alleen ingrijpen als er iets gebeurt wat tegen de regels is en dat doen we ook zoveel mogelijk.
jij denkt dat ze uitlokken dan gok ik want ik zie het niet. of ik let er niet op kan ook nog en ik ga nu niet vragen wie er dan een kloon kan zijnquote:Op zondag 24 februari 2019 12:23 schreef DKUp het volgende:
[..]
Vaak is het wel duidelijk![]()
[..]
Dat weet ik, maar sommige figuren zijn zo opzichtig aanwezig en prikken overduidelijk om de boel verder uit te lokken. Maar het mes snijdt aan twee kanten en veel mensen tuinen er gemakkelijk in
Ik snap helemaal wat je bedoelt en waar we wat kunnen doen we dat zeker, dat ik je zeggen.quote:Op zondag 24 februari 2019 12:23 schreef DKUp het volgende:
[..]
Vaak is het wel duidelijk![]()
[..]
Dat weet ik, maar sommige figuren zijn zo opzichtig aanwezig en prikken overduidelijk om de boel verder uit te lokken. Maar het mes snijdt aan twee kanten en veel mensen tuinen er gemakkelijk in
Je kan regels en afspraken maken tot je een ons weegt. Mensen en dus ook moderators gaan er anders mee om ze te handhaven. Het gaat om aanvoelen. Aanvoelen hoe de regels handhaaft, aanvoelen hoe je mensen benadert, aanvoelen of je de veegmachine snel inzet of mensen de tijd en ruimte geeft om het niet uit de hand te laten lopen etcetc.quote:Op zondag 24 februari 2019 12:15 schreef Soulraven het volgende:
[..]
Ik kan je er helaas geen ander antwoord op geven. Ik heb nog nooit het idee gehad dat 1 van mijn mede mods daar anders in staat. Dit zijn afspraken die we met elkaar maken, als team.
Klopt en de een is er beter in, dan de ander.quote:Op zondag 24 februari 2019 12:19 schreef Crabapple het volgende:
[..]
Hier heb je gelijk in Sambalbaai, maar een Mod zal ook wel eens met het verkeerde been uit bed zijn gestapt. Het blijft mensenwerk
coss een optie?quote:Op zondag 24 februari 2019 12:26 schreef Fritsie1960 het volgende:
Ik ben 'n beetje klaar met dat ban gezeik hierga voorlopig wel ergens anders tikken.
Dat klopt zeker en wij als modteam zijn het daar aardig over eens. Ik heb iig nog nooit het gehad dat 1 van mijn collega's anders optrad dan ik zou doen.quote:Op zondag 24 februari 2019 12:26 schreef Sambalbaai het volgende:
[..]
Je kan regels en afspraken maken tot je een ons weegt. Mensen en dus ook moderators gaan er anders mee om ze te handhaven. Het gaat om aanvoelen. Aanvoelen hoe de regels handhaaft, aanvoelen hoe je mensen benadert, aanvoelen of je de veegmachine snel inzet of mensen de tijd en ruimte geeft om het niet uit de hand te laten lopen etcetc.
Het is niet puur en alleen het beleid uitvoeren, maar ook hoe modereren we hier? Springen we overal meteen bovenop, geven we ruimte, hoe waarschuwen we, welke toon is gewenst?
quote:Op zondag 24 februari 2019 12:25 schreef Soulraven het volgende:
[..]
Ik snap helemaal wat je bedoelt en waar we wat kunnen doen we dat zeker, dat ik je zeggen.
Klonen zijn op fok niet verboden, nooit geweest Los daarvan is bijna iedere user een kloon/alias of is DKUp soms je doopnaam?quote:Op zondag 24 februari 2019 12:15 schreef DKUp het volgende:
ben hier al vanaf big brother noot ban gehaald tot nuquote:Op zondag 24 februari 2019 12:30 schreef Ranah het volgende:
laat ik het bij mezelf houden, ik ben hier vanaf de gouden kooi, nooit eerder commentaar gehad maar pas de laatste tijd worden ook van mij steeds posten weggehaald
het beleid is niet veranderd, en ik ben niet onbeschofter dan jaren terug
het schijnt aan de users te liggen maar ik mis de uitgestoken hand van de mods om een oplossing te vinden
Kijk hier kan ik wel wat mee. Heb je het idee dat niet aangegeven word waarom een post verwijderd word of meer dat het onterect verwijderd word?quote:Op zondag 24 februari 2019 12:30 schreef Ranah het volgende:
laat ik het bij mezelf houden, ik ben hier vanaf de gouden kooi, nooit eerder commentaar gehad maar pas de laatste tijd worden ook van mij steeds posten weggehaald
het schijnt aan de users te liggen maar ik mis de uitgestoken hand van de mods om een oplossing te vinden
Ik denk dat ik je voorbeeld maar moet volgen Fritsie...Het lijkt wel een persoonlijke vete te worden....Het is niet leuk meer om te posten op FOK....quote:Op zondag 24 februari 2019 12:26 schreef Fritsie1960 het volgende:
Ik ben 'n beetje klaar met dat ban gezeik hierga voorlopig wel ergens anders tikken.
Wat Bloesbloes zegt. Kloons opzich zijn niet verboden. Alleen als ze gebruikt worden om een ban te omzeilen.quote:
kom gezellig naar de cosssquote:Op zondag 24 februari 2019 12:33 schreef utopia2.0 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik je voorbeeld maar moet volgen Fritsie...Het lijkt wel een persoonlijke vete te worden....Het is niet leuk meer om te posten op FOK....
Prima, ik ervaar het heel anders.quote:Op zondag 24 februari 2019 12:29 schreef Soulraven het volgende:
[..]
Dat klopt zeker en wij als modteam zijn het daar aardig over eens. Ik heb iig nog nooit het gehad dat 1 van mijn collega's anders optrad dan ik zou doen.
ik dus ookquote:Op zondag 24 februari 2019 12:37 schreef Sambalbaai het volgende:
[..]
Prima, ik ervaar het heel anders.
Hier nog 1quote:Op zondag 24 februari 2019 12:37 schreef Sambalbaai het volgende:
[..]
Prima, ik ervaar het heel anders.
En omgekeerd?quote:Op zondag 24 februari 2019 12:29 schreef Soulraven het volgende:
[..]
Dat klopt zeker en wij als modteam zijn het daar aardig over eens. Ik heb iig nog nooit het gehad dat 1 van mijn collega's anders optrad dan ik zou doen.
Daar kunnen de anderen natuurlijk alleen maar zelf op reageren maar ik ben er zeker van dat die hetzelfde zeggen.quote:
Je oude account is niet geband dus dan mag je posten, klopt.quote:Op zondag 24 februari 2019 12:30 schreef BloesBloes het volgende:
[..]
Klonen zijn op fok niet verboden, nooit geweest Los daarvan is bijna iedere user een kloon/alias of is DKUp soms je doopnaam?
De opmerking "Killng the Clones is dus feite gericht tegen elke user en als was dat niet zo, toch zeker tegen diegenen die een kloon, volgens jou begrippen gebruiken. Jij was toch ooit mod zei je?
Precies, mensen gebruiken 1 of 2 of 3 of meer accounts om diverse redenen, jij hebt er één, een ander 3, het mag allebei. Dus je opmerking Killing the Clones is gewoon buiten proportie en hetzelfde als laten we zeggen Killing the Cossers.quote:Op zondag 24 februari 2019 12:46 schreef DKUp het volgende:
[..]
Je oude account is niet geband dus dan mag je posten, klopt.
Meerdere accounts aanmaken om expres te kutten noem ik kloons.
Als iemand een extra account aanmaakt om daar op door te gaan (zonder ban) moet hij of zij zelf weten.
En ja
Je hebt gelijk dat jullie nooit overal meteen kunnen ingrijpen omdat er niet altijd iemand is, logisch.quote:Op zondag 24 februari 2019 12:32 schreef Soulraven het volgende:
[..]
Kijk hier kan ik wel wat mee. Heb je het idee dat niet aangegeven word waarom een post verwijderd word of meer dat het onterect verwijderd word?
Dat is dus precies t hele probleemquote:Op zondag 24 februari 2019 12:58 schreef Ranah het volgende:
[..]
Je hebt gelijk dat jullie nooit overal meteen kunnen ingrijpen omdat er niet altijd iemand is, logisch.
Maar door de teugels zo aan te trekken als jullie er wel zijn ontstaat de indruk van willekeur.
Geef juist ruimte, laat mensen even bakkeleien, vaak is het met 2 opmerkingen alweer opgelost en is er niks meer aan de hand. Te vroeg ingrijpen en in de kiem smoren is dan erg storend en frustrerend.
Mocht je denken dat het uit de hand gaat lopen of echt niet stopt, laat dan je neus zien of grijp in.
Was het maar waar, maar het is wel vele malen meer steekhoudend dan veel gekrakeel dat ik hier heb gelezen.quote:Op zondag 24 februari 2019 13:01 schreef sjampoeh het volgende:
[..]
Dat is dus precies t hele probleem
Ik snap je punt maar zo werkt het in de praktijk niet. De regels zijn er niet voor niets. Er word niet toegestaan dat users worden aangevallen ook niet even. Ook niet als het van beide kanten is en maar even. Dat bakkeleien onderling hoort niet thuis in uto. En lang niet iedereen zit er ook op te wachten, het onderlinge gekibbel.quote:Op zondag 24 februari 2019 12:58 schreef Ranah het volgende:
[..]
Je hebt gelijk dat jullie nooit overal meteen kunnen ingrijpen omdat er niet altijd iemand is, logisch.
Maar door de teugels zo aan te trekken als jullie er wel zijn ontstaat de indruk van willekeur.
Geef juist ruimte, laat mensen even bakkeleien, vaak is het met 2 opmerkingen alweer opgelost en is er niks meer aan de hand. Te vroeg ingrijpen en in de kiem smoren is dan erg storend en frustrerend.
Mocht je denken dat het uit de hand gaat lopen of echt niet stopt, laat dan je neus zien of grijp in.
Je laat iets waardevols lopen, denk er eerst eens goed over na. Praat eens met Gert bijvoorbeeld. Regels zijn je "guide-line" hoe je ze het meest praktisch en adequaat toepast is een ander, iets gecompliceerder verhaalquote:Op zondag 24 februari 2019 13:04 schreef Soulraven het volgende:
[..]
Ik snap je punt maar zo werkt het in de praktijk niet. De regels zijn er niet voor niets. Er word niet toegestaan dat users worden aangevallen ook niet even. Ook niet als het van beide kanten is en maar even. Dat bakkeleien onderling hoort niet thuis in uto.
Ipv elkaar aanvallen zou iedereen juist eens wat normaler met elkaar om moeten gaan, met een beetje respect.
We zijn allemaal mensen.
En als users dat ALLEBEI graag willen doen dan kunnen ze dat ergens in dm mooi samen uitspreken maar de forum regels zijn duidelijk. Het is niet toegestaan en verpest vaak de hele sfeer ook nog.quote:Op zondag 24 februari 2019 13:08 schreef Ranah het volgende:
als mensen even op elkaar kunnen bekken leren ze elkaar kennen en en komt vaak verderop naar voren dat ze eigenlijk hetzelfde bedoelden of vertellen ze elkaar dat het inderdaad niet zo zwart wit is als het geschreven werd
Nogmaals, we zijn een team. Gert staat er hetzelfde in als wij.quote:Op zondag 24 februari 2019 13:09 schreef BloesBloes het volgende:
[..]
Je laat iets waardevols lopen, denk er eerst eens goed over na. Praat eens met Gert bijvoorbeeld. Regels zijn je "guide-line" hoe je ze het meest praktisch en adequaat toepast is een ander, iets gecompliceerder verhaal
En zoals ook in de Topicpointer en de FAQ vermeld staat.quote:Op zondag 24 februari 2019 13:15 schreef Soulraven het volgende:
De cos is en blijft commentaar op streams en niet op elkaar. Die regels gaan ook niet veranderen. Als 2 users onderling iets willen uitspreken gezamelijk kan dat gezamenlijk, in prive.
Daarvoor is cos niet de plek.
dit is niet waar ik het over heb maar wat ik bedoel wordt niet duidelijk blijkbaarquote:Op zondag 24 februari 2019 13:15 schreef Soulraven het volgende:
De cos is en blijft commentaar op streams en niet op elkaar. Die regels gaan ook niet veranderen. Als 2 users onderling iets willen uitspreken gezamelijk kan dat gezamenlijk, in prive.
Daarvoor is cos niet de plek.
Begrijpend lezen is een vak apartquote:Op zondag 24 februari 2019 13:19 schreef Ranah het volgende:
[..]
dit is niet waar ik het over heb maar wat ik bedoel wordt niet duidelijk blijkbaar
we zien dus wel waar het schip strandt
Lagere school management. Natuurlijk valt een team elkaar niet openlijk af en lost haar problemen bij voorkeur intern op. Dat wil niet zeggen dat Gert niet veel beter is in het handelen van dit soort situaties dan jij Niet erg hoor, hij heeft een voorsprong van een ton aan ervaring die jij niet hebt. Je starheid en je blind herhalen van de regeltjes vind ik schrijnend, wat advies inwinnen kan niks geen kwaad.quote:Op zondag 24 februari 2019 13:17 schreef Soulraven het volgende:
[..]
Nogmaals, we zijn een team. Gert staat er hetzelfde in als wij.
Ho ho, we hebben het geprobeerd in de SC om in discussie te gaan, Soul heeft daar heel veel antwoord gegeven en iedereen heeft op dat moment zijn zegje kunnen doen, op allerlei manieren.quote:Op zondag 24 februari 2019 13:23 schreef BloesBloes het volgende:
[..]
Lagere school management. Natuurlijk valt een team elkaar niet openlijk af en lost haar problemen bij voorkeur intern op. Dat wil niet zeggen dat Gert niet veel beter is in het handelen van dit soort situaties dan jij Niet erg hoor, hij heeft een voorsprong van een ton aan ervaring die jij niet hebt. Je starheid en je blind herhalen van de regeltjes vind ik schrijnend, wat advies inwinnen kan niks geen kwaad.
Heel eerlijk, dat was natuurlijk geen discussie. Dat was het steeds herhalen van hetzelfde lesje.quote:Op zondag 24 februari 2019 13:27 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ho ho, we hebben het geprobeerd in de SC om in discussie te gaan, Soul heeft daar heel veel antwoord gegeven en iedereen heeft op dat moment zijn zegje kunnen doen, op allerlei manieren.
Hoe zo star en blind herhalen.
Wij kunnen sowieso niet meer doen dan herhalen als we voor de zoveelste keer dezelfde vraag krijgen.
Ik weet niet waarom er niet een apart deel is voor mensen die alleen de streams willen verslaan of over willen lezenquote:Op zondag 24 februari 2019 10:44 schreef Jacquelinehasselbaink het volgende:
[..]
Daarom was mijn vraag of ze willen gaan brainstormen. voor een goede oplossing usres blijven weg. of gaan in leesstand.... er moet meer uit te halen zijn... leuke uitdaging voor de mods fa en admins
Patstelling, waar een kant de mogelijkheid heeft om te brainstormen over een beter geaccepteerde manier van moderatie (uitgestoken hand naar een oplossing, is dat voldoende?)quote:Op zondag 24 februari 2019 12:30 schreef Ranah het volgende:
Rest mij nog een vraag (Soulhaven en Gizmo)quote:Op zondag 24 februari 2019 12:26 schreef Sambalbaai het volgende:
[..]
Je kan regels en afspraken maken tot je een ons weegt. Mensen en dus ook moderators gaan er anders mee om ze te handhaven. Het gaat om aanvoelen. Aanvoelen hoe de regels handhaaft, aanvoelen hoe je mensen benadert, aanvoelen of je de veegmachine snel inzet of mensen de tijd en ruimte geeft om het niet uit de hand te laten lopen etcetc.
Het is niet puur en alleen het beleid uitvoeren, maar ook hoe modereren we hier? Springen we overal meteen bovenop, geven we ruimte, hoe waarschuwen we, welke toon is gewenst?
Ik denk inderdaad dat jullie op dit moment niet heel veel meer kunnen doen dan herhalen, daarom is het wellicht goed om intern gewoon een beetje advies in te winnen bij een ervaren mod die wellicht net even meer kan doen dan jullie. Succes daarmee, ik ga eens op de markt kijken.quote:Op zondag 24 februari 2019 13:27 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ho ho, we hebben het geprobeerd in de SC om in discussie te gaan, Soul heeft daar heel veel antwoord gegeven en iedereen heeft op dat moment zijn zegje kunnen doen, op allerlei manieren.
Hoe zo star en blind herhalen.
Wij kunnen sowieso niet meer doen dan herhalen als we voor de zoveelste keer dezelfde vraag krijgen.
Mee eens, niet denken de wijsheid in pacht te hebben.quote:Op zondag 24 februari 2019 13:31 schreef BloesBloes het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat jullie op dit moment niet heel veel meer kunnen doen dan herhalen, daarom is het wellicht goed om intern gewoon een beetje advies in te winnen bij een ervaren mod die wellicht net even meer kan doen dan jullie. Succes daarmee, ik ga eens op de markt kijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |