Wie is iedereen? Bij mij is dat soms wat taboe, niet iedereen kan kinderen krijgen en wil daar te koop mee lopen. Ik zal dus niet gaan vertellen aan een ander dat het tijd wordt voor kinderen. Gevoelige snaar voor sommigen.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 08:34 schreef PrisTheShiz het volgende:
Waar ik vooral tegenaan loop is dat iedereen vindt dat ik nu een kinderwens moet krijgen.
Ben nu 32, stabiele relatie van 4,5 jaar. In de zomer van 2017 samen een huis gekocht.
maar ik wil dus geen kinderen. Ben ik ook duidelijk in geweest, altijd. Ook in mijn relatie.
Maar de wereld om ons heen snapt het echt niet
Uhm familie, kennissen, collega's. Geloof me het is een uitzondering dat je begrip krijgt voor deze keuzequote:Op dinsdag 26 februari 2019 11:22 schreef Jardis het volgende:
[..]
Wie is iedereen? Bij mij is dat soms wat taboe, niet iedereen kan kinderen krijgen en wil daar te koop mee lopen. Ik zal dus niet gaan vertellen aan een ander dat het tijd wordt voor kinderen. Gevoelige snaar voor sommigen.
Of als geintje, maar dan is het anders.
Ik loop niet eens tegen veel onbegrip aan, maar 34 jaar oud, 8 jaar relatie... 1 maand gesteriliseerd. < That will shut them up.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 08:34 schreef PrisTheShiz het volgende:
Waar ik vooral tegenaan loop is dat iedereen vindt dat ik nu een kinderwens moet krijgen.
Ben nu 32, stabiele relatie van 4,5 jaar. In de zomer van 2017 samen een huis gekocht.
maar ik wil dus geen kinderen. Ben ik ook duidelijk in geweest, altijd. Ook in mijn relatie.
Maar de wereld om ons heen snapt het echt niet
Rationeel niet, maar we worden gebombardeerd met nepbeeden, onrealistische geromantiseerde beelden. Ik denk (en daar is ook we wagenwijd voor) dat die beelden alsnog invloed hebben. Ookal weet je dat het niet echt waar is. Net zoals reclame ook werkt, ondanks dat we weten dat het een bewuste poging tot manipulatie is.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 08:05 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Volgens mij is er niemand die gelooft dat instagram een betrouwbare afspiegeling is van de echte wereld??
Instagram en misschien tot op zekere hoogte facebook zijn (voor sommigen) juist bewust een ontsnapping uit de dagelijkse realiteit.
Omdat het retesneu is wanneer je op je 30e nog afhankelijk van je ouders bent.quote:Op maandag 25 februari 2019 12:38 schreef Jardis het volgende:
Ik vind trouwens het idee dat mensen op zichzelf moeten wonen voor hun 30e ook zoiets.
Als je alleen/vrijgezel bent. Je ouders een redelijk huis hebben. En jij gewoon je eigen was doet, kookt etc., waarom zou je dan erg verlangen naar op jezelf wonen?
Omdat je ouders ook wel een keer van je af willen ? En gewoon neuken etc zonder dat jij weer aankomt?quote:Op maandag 25 februari 2019 12:38 schreef Jardis het volgende:
Ik vind trouwens het idee dat mensen op zichzelf moeten wonen voor hun 30e ook zoiets.
Als je alleen/vrijgezel bent. Je ouders een redelijk huis hebben. En jij gewoon je eigen was doet, kookt etc., waarom zou je dan erg verlangen naar op jezelf wonen?
ik heb mensen gesproken die waren 23, gingen op hun zelf wonen en toen ze 27 waren konden ze het financieel even niet aan en moesten terug. Hun geld is voor 60% op gegaan aan huur.
Als je gewoon thuis blijft wonen tot je 30e heb je bijv. ¤50.000+ en de rest van je leven is easy. Puur omdat je 5 jaar ‘te lang’ blijft thuis wonen.
Stel je bespaart ¤700 per maand. X 5 jaar = ¤42.000.
Ligt er natuurlijk vooral aan hoe je thuis leeft.
Dat is om de mensen hoop te geven. Als je je er maar gewoon bij neerlegt dat de matige treurige realiteit van de meeste mensen het hoogst haalbare is dan is er ook vaak weinig aan het leven. Waarom zou je niet in positieve zin gemanipuleerd willen worden zolang je zelf met geld om kunt gaan en je niet in commerciele zin laat hersenspoelen? En zolang je niet teveel van anderen verwacht?quote:Op dinsdag 26 februari 2019 12:11 schreef Spanky78 het volgende:
Rationeel niet, maar we worden gebombardeerd met nepbeeden, onrealistische geromantiseerde beelden. Ik denk (en daar is ook we wagenwijd voor) dat die beelden alsnog invloed hebben. Ookal weet je dat het niet echt waar is. Net zoals reclame ook werkt, ondanks dat we weten dat het een bewuste poging tot manipulatie is.
Ik schrik ook wel eens van het aantal relaties (nog niet huwelijken) die al enkele jaren duren, lui zijn rond de dertig, maar zijn echt al over duidelijk uitgekeken op hun partner (maak het vooral vanuit perspectief van mannen mee, gezien ik geen vrouwelijke vrienden heb).quote:Op maandag 25 februari 2019 15:02 schreef bertje12345 het volgende:
[..]
Ongeveer de helft van de huwelijken strand, dan zijn er nog een hoop ongeregistreerde relaties die stoppen en dan de huwelijken die stand houden. Zullen er genoeg zijn die vanuit financiële afhankelijkheid of het samen hebben van een kind toch samen blijven.
Het samen zijn met iemand waar je op uit bent gekeken komt natuurlijk ook wel weer voort uit het percentage mensen die vreemd gaan. Wanneer je een perfect huwelijk hebt waar je blij mee bent pas je wel op.
Je trekt t topic offtopic. En dat is idd niet de bedoeling.quote:Op donderdag 28 februari 2019 21:41 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
Vrouwen lijken wel de nieuwe Joden zeg je mag niks meer over ze zeggen. Zo kinderachtig.
Daar denken de Italianen en Spanjaarden heel anders over. Dit is cultureel bepaald.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 12:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Omdat het retesneu is wanneer je op je 30e nog afhankelijk van je ouders bent.
En het bovendien zeer slecht voor je ontwikkeling is als je niet gewoon je eigen boontjes leer doppen
Maar we leven niet in Spanje of Italie.quote:Op donderdag 28 februari 2019 22:25 schreef Seven. het volgende:
[..]
Daar denken de Italianen en Spanjaarden heel anders over. Dit is cultureel bepaald.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |