quote:Op donderdag 21 februari 2019 22:07 schreef Zeyina het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds geen antwoord op de simpele vraag waarom die letters zo rood moeten zijn in de CoS boven het type veld
quote:
Dat snap ik dus ook echt niet. Trek daar 1 lijn in.quote:Op donderdag 21 februari 2019 22:08 schreef Sambalbaai het volgende:
[..]
Dat klopt en dat geldt ook voor de mods. Jullie zijn het niet eens over welke scheldwoorden wel of niet gebruikt mogen worden en dat vind ik ronduit raar. Daar kan je het toch met elkaar over hebben?![]()
Of mag ik als jij online bent wel het woord nigger gebruiken, maar bij Lavenderr niet?
quote:
Is moderatie bedoeld om het mensen naar de zin te maken of om problemen op te lossen, bv bij typfouten in de TT, een eenduidig beleid uit te voeren voor wat betreft bejegening, taalgebruik, filmpjes plaatsen, offtopic toestaan etc?quote:Op donderdag 21 februari 2019 22:04 schreef Soulraven het volgende:
[..]
Soms heb je een actie waar de 1 blij mee is, en soms 1 waar de ander blij mee is, en sommige mensen zijn nooit echt tevreden.
En ja, naar je users luisteren is ook een belangrijk onderdeel van mod zijn. Maar waar groep A dit wil, wil groep B weer het tegenovergestelde.
Goeie vraagquote:Op donderdag 21 februari 2019 22:10 schreef Sambalbaai het volgende:
[..]
Is moderatie bedoeld om het mensen naar de zin te maken of om problemen op te lossen, bv bij typfouten in de TT, een eenduidig beleid uit te voeren voor wat betreft bejegening, taalgebruik, filmpjes plaatsen, offtopic toestaan etc?
Als het nodig zou zijn had het er niet gestaan. De harde toon die jullie voeren over users en over elkaar is ook niet echt uitnodigendquote:Op donderdag 21 februari 2019 22:10 schreef Zeyina het volgende:
[..]![]()
Alsof de users de inhoud niet kennen.
Het is ook zeer uitnodigend
Het stond er altijd al. Waarom nu ineens in agressief rood?quote:Op donderdag 21 februari 2019 22:11 schreef murp het volgende:
[..]
Als het nodig zou zijn had het er niet gestaan. De harde toon die jullie voeren over users en over elkaar is ook niet echt uitnodigend
Natuurlijk hebben we zo onze persoonlijke meningen over bijnamen. Maar als modteam hebben we daar in principe 1 beleid in.quote:Op donderdag 21 februari 2019 22:08 schreef Sambalbaai het volgende:
[..]
Dat klopt en dat geldt ook voor de mods. Jullie zijn het niet eens over welke scheldwoorden wel of niet gebruikt mogen worden en dat vind ik ronduit raar. Daar kan je het toch met elkaar over hebben?![]()
Of mag ik als jij online bent wel het woord nigger gebruiken, maar bij Lavenderr niet?
Ik was er ook helemaal ontdaan vanquote:Op donderdag 21 februari 2019 22:12 schreef Zeyina het volgende:
[..]
Het stond er altijd al. Waarom nu ineens in agressief rood?
Volgens mij is dat nu overal.quote:Op donderdag 21 februari 2019 22:12 schreef Zeyina het volgende:
[..]
Dat persoonlijke interesseert me niet. Wat is het moderatiebeleid hierop?quote:Op donderdag 21 februari 2019 22:13 schreef Soulraven het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben we zo onze persoonlijke meningen over bijnamen. Maar als modteam hebben we daar in principe 1 beleid in.
Dat betekend niet dat PERSOONLIJK we het daar altijd 100% mee eens zijn. Persoonlijk vind ik geen enkele beledigende echt leuk, maar he, iemand heeft recht op zijn eigen mening en ons beleid is dat(uitzonderingen daargelaten zoals al eerder aangegeven in dit topic) bijnamen een vorm van mening geven zijn en dus tot in die mate zijn toegestaan.
Rode tekstvak kom ik even op terug. Ik heb de vraag wel gelezen en hij word niet genegeerd.
Rood is de kleur van de liefdequote:Op donderdag 21 februari 2019 22:12 schreef Zeyina het volgende:
[..]
Moderatie is natuurlijk bedoeld om problemen op te lossen, regels te handhaven ed., met als uiteindelijk doel, zorgen dat het subforum goed draaiende blijft.quote:Op donderdag 21 februari 2019 22:10 schreef Sambalbaai het volgende:
[..]
Is moderatie bedoeld om het mensen naar de zin te maken of om problemen op te lossen, bv bij typfouten in de TT, een eenduidig beleid uit te voeren voor wat betreft bejegening, taalgebruik, filmpjes plaatsen, offtopic toestaan etc?
Het werd net toch duidelijk dat er niet 1 lijn is.quote:Op donderdag 21 februari 2019 22:13 schreef Soulraven het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben we zo onze persoonlijke meningen over bijnamen. Maar als modteam hebben we daar in principe 1 beleid in.
Dat betekend niet dat PERSOONLIJK we het daar altijd 100% mee eens zijn. Persoonlijk vind ik geen enkele beledigende echt leuk, maar he, iemand heeft recht op zijn eigen mening en ons beleid is dat(uitzonderingen daargelaten zoals al eerder aangegeven in dit topic) bijnamen een vorm van mening geven zijn en dus tot in die mate zijn toegestaan.
Rode tekstvak kom ik even op terug. Ik heb de vraag wel gelezen en hij word niet genegeerd.
quote:Op donderdag 21 februari 2019 22:14 schreef Crabapple het volgende:
[..]
Rood is de kleur van de liefde
Als je het over agressief overkomen hebt ook.quote:Op donderdag 21 februari 2019 22:10 schreef Zeyina het volgende:
[..]![]()
Alsof de users de inhoud niet kennen.
Het is ook zeer uitnodigend
Het officiële modbeleid is dat bijnamen zijn toegestaan tot in een bepaalde mate. Wat is hierin de grens? Hitler/nazi vergelijkingen, schelden met kanker, Ted bundy vergelijkingen en echt racistische uitspattingen. Het modteam is er tot nu toe over eens dat hoewel Makaak in sommige delen als racistisch scheldwoord voor mensen kan gelden, context ook belangrijk is voor het gebruik van een woord en het in deze zin als een toespeling op haar kaak gaat en niks te maken heeft met haar eventuele afkomst.quote:Op donderdag 21 februari 2019 22:14 schreef Sambalbaai het volgende:
[..]
Dat persoonlijke interesseert me niet. Wat is het moderatiebeleid hierop?
Ik heb voortdurend het idee dat het topic gesloten isquote:Op donderdag 21 februari 2019 22:14 schreef Crabapple het volgende:
[..]
Rood is de kleur van de liefde
En daar denkt Lav toch anders over?quote:Op donderdag 21 februari 2019 22:20 schreef Soulraven het volgende:
[..]
Het officiële modbeleid is dat bijnamen zijn toegestaan tot in een bepaalde mate. Wat is hierin de grens? Hitler/nazi vergelijkingen, schelden met kanker, Ted bundy vergelijkingen en echt racistische uitspattingen. Het modteam is er tot nu toe over eens dat hoewel Makaak in sommige delen als racistisch scheldwoord voor mensen kan gelden, context ook belangrijk is voor het gebruik van een woord en het in deze zin als een toespeling op haar kaak gaat en niks te maken heeft met haar eventuele afkomst.
Het gaat er vooral om dat moderatie de regels handhaven, daarmee zoveel mogelijk op 1 lijn staan en het niet afhankelijk is van persoonlijke invulling en uitvoering. En niet hoe users de regels interpreteren.quote:Op donderdag 21 februari 2019 22:15 schreef Soulraven het volgende:
[..]
Moderatie is natuurlijk bedoeld om problemen op te lossen, regels te handhaven ed., met als uiteindelijk doel, zorgen dat het subforum goed draaiende blijft.
En dat is juist waarom we zeker wel kunnen luisteren naar feedback maar er niet altijd daadwerkelijk wat mee kunnen. Want hoe 1 user de rwgels geïnterpreteerd en vind dat ze gehandhaafd moeten worden, is natuurlijk niet altijd DE interpretatie.
sorry hoor.quote:Op donderdag 21 februari 2019 22:20 schreef Soulraven het volgende:
[..]
Het officiële modbeleid is dat bijnamen zijn toegestaan tot in een bepaalde mate. Wat is hierin de grens? Hitler/nazi vergelijkingen, schelden met kanker, Ted bundy vergelijkingen en echt racistische uitspattingen. Het modteam is er tot nu toe over eens dat hoewel Makaak in sommige delen als racistisch scheldwoord voor mensen kan gelden, context ook belangrijk is voor het gebruik van een woord en het in deze zin als een toespeling op haar kaak gaat en niks te maken heeft met haar eventuele afkomst.
En dat doen wij dan ook. En dat daar niet altijd iedereen mee eens is kunnen wij weinig aan veranderen.quote:Op donderdag 21 februari 2019 22:21 schreef Sambalbaai het volgende:
[..]
Het gaat er vooral om dat moderatie de regels handhaven, daarmee zoveel mogelijk op 1 lijn staan en het niet afhankelijk is van persoonlijke invulling en uitvoering. En niet hoe users de regels interpreteren.
Of je zegt simpelweg, makaak kan geinterpreteerd worden als racistisch, laten we dat maar gewoon niet doen om gedoe voor te zijn.quote:Op donderdag 21 februari 2019 22:20 schreef Soulraven het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |