ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Aan een spoor werken/schouwen terwijl het naastgelegen spoor nog in dienst is, dat mag in Nederland al even niet meer toch?
Jawel, als er maar voldoende afstand tussen spoor en persoon is, zie hiervoor voorschrift veilig werken 2013. Afstand tussen hart spoor en persoon moet bij 140 minimaal 2,25 meter zijn.
Ik zit eens een beetje te kijken op Google Maps, maar ik zie eigenlijk geen alternatief voor deze nu afgesloten overweg. Als je nu van de ene kant van het spoor naar de andere kant wilt, moet je 2 kilometer omlopen.
Volgens Google Maps is de oversteek nog gewoon open, als je een wandelroute plant kan je er dus overheen gestuurd worden. Ik kan me ergens wel voorstellen dat iemand dan denkt 'fuck dit, ik ga niet 2 km omlopen'.
Wat verwacht ProRail nu precies dat (oud-)gebruikers van deze overweg gaan doen?
Ik zit eens een beetje te kijken op Google Maps, maar ik zie eigenlijk geen alternatief voor deze nu afgesloten overweg. Als je nu van de ene kant van het spoor naar de andere kant wilt, moet je 2 kilometer omlopen.
Volgens Google Maps is de oversteek nog gewoon open, als je een wandelroute plant kan je er dus overheen gestuurd worden. Ik kan me ergens wel voorstellen dat iemand dan denkt 'fuck dit, ik ga niet 2 km omlopen'.
Wat verwacht ProRail nu precies dat (oud-)gebruikers van deze overweg gaan doen?
Is dit nu formeel nog een overweg of niet? Hij is wel afgesloten, maar is ie ook officieel opgeheven? Prorail roept wel dat overstekers nu spoorlopers zijn, maar is dat juridisch ook zo, denk ik dan
De gemeente was ook betrokken bij het sluiten van deze overweg, dus dat zal juridisch wel geregeld zijn lijkt me?
Ik las overigens dat de gemeente van plan is om een onderdoorgang te bouwen op deze plek, en bij een onbewaakte overweg een stuk verderop (waarvoor geen alternatief is) maar dat de financiering nog niet rond is.
Is dit nu formeel nog een overweg of niet? Hij is wel afgesloten, maar is ie ook officieel opgeheven? Prorail roept wel dat overstekers nu spoorlopers zijn, maar is dat juridisch ook zo, denk ik dan
Je moet een hek over klimmen. Ik denk dat daar wel jurisprudentie over bestaat.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Ik zit eens een beetje te kijken op Google Maps, maar ik zie eigenlijk geen alternatief voor deze nu afgesloten overweg. Als je nu van de ene kant van het spoor naar de andere kant wilt, moet je 2 kilometer omlopen.
Volgens Google Maps is de oversteek nog gewoon open, als je een wandelroute plant kan je er dus overheen gestuurd worden. Ik kan me ergens wel voorstellen dat iemand dan denkt 'fuck dit, ik ga niet 2 km omlopen'.
Wat verwacht ProRail nu precies dat (oud-)gebruikers van deze overweg gaan doen?
MichelvandenBo5 twitterde op vrijdag 22-02-2019 om 10:47:58 In Duitsland zijn ze inmiddels druk bezig met het opbouwen van de Unimogs. Bij het 1e voertuig is inmiddels het chassis verlengd en hebben ze het systeem om de bandenspanning af te lezen geīnstalleerd. Niet snel hierna zullen ze aan het rail/wegsysteem gaan beginnen. https://t.co/OpR8G0dhyYreageerretweet
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Tja, helaas is de gemeente Sittard-Geleen platzak, dus vervanging door een tunnel (laat staan twee) hoef je daar voorlopig niet te verwachten. Het zal voorlopig dus nog wel zo blijven als het nu is