De mijne ook niet.. Dat wil zeggen: Voor mij zijn dingen sneller geld waard als je er voor langere tijd plezier aan kan beleven. Een bruiloft is slechts een dag dus dat is het dan voor mij niet waard. Wellicht dat ik er ook anders in sta: Een bruiloft bewijst niets. Het is slechts een bevestiging dat twee mensen voornemens zijn bij elkaar te blijven. Het wordt pas echt speciaal als dat na 25 of 50 jaar nog steeds zo is.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 17:27 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Goede vragen! Hier ook een vriendin die op het punt staat om >10.000 uit te geven voor een bruiloft. Ja, ze hebben goede banen. Ja, ze kunnen het betalen. Maar zo denken ze dus met alles (sportschoolabo's, auto, huis, etc.) Ze komen niet in de min uit, maar een flinke spaarpot is er nou toch ook niet doordat ze altijd denken: het geld is er. En dan dus een bruiloft die er ook nog wel vanaf kan. Niet mijn manier van met geld omgaan, zeg maar
nog de helft terug kunnen krijgen na de scheiding?😄quote:Op dinsdag 19 februari 2019 21:18 schreef smizy het volgende:
18.000 in totaal (6 jaar terug).
Reis was 4000
Feest 3500
Bus 1000
Ringen 1200
Jurk 1500
Pak 1200
Receptie en eten 1000
Fotograaf 2000
Auto 250
Kinderreceptie 250
En zo nog de bedankjes, kaarten en genoeg overige kleinere kosten
Nog steeds bij elkaar.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 21:46 schreef BigTrucker het volgende:
[..]
nog de helft terug kunnen krijgen na de scheiding?😄
Mja, voelt voor mij toch wel als iets meer dan slechts een dag. Het was een zeer bijzonder moment, met mensen die ons lief zijn. Waar we de liefde aan elkaar konden uitspreken, met getuigen. Er is eigenlijk geen dag dat ik er niet aan terug denk, en dat 4,5 na dato. En ik ben een bonkige kerel en niet een dweperig wichtquote:Op dinsdag 19 februari 2019 20:51 schreef Strani het volgende:
[..]
De mijne ook niet.. Dat wil zeggen: Voor mij zijn dingen sneller geld waard als je er voor langere tijd plezier aan kan beleven. Een bruiloft is slechts een dag dus dat is het dan voor mij niet waard. Wellicht dat ik er ook anders in sta: Een bruiloft bewijst niets. Het is slechts een bevestiging dat twee mensen voornemens zijn bij elkaar te blijven. Het wordt pas echt speciaal als dat na 25 of 50 jaar nog steeds zo is.
Het is mooi dat jij dat zo ervaren hebtquote:Op dinsdag 19 februari 2019 22:04 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Mja, voelt voor mij toch wel als iets meer dan slechts een dag. Het was een zeer bijzonder moment, met mensen die ons lief zijn. Waar we de liefde aan elkaar konden uitspreken, met getuigen. Er is eigenlijk geen dag dat ik er niet aan terug denk, en dat 4,5 na dato. En ik ben een bonkige kerel en niet een dweperig wicht
quote:Op dinsdag 19 februari 2019 22:04 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Mja, voelt voor mij toch wel als iets meer dan slechts een dag. Het was een zeer bijzonder moment, met mensen die ons lief zijn. Waar we de liefde aan elkaar konden uitspreken, met getuigen. Er is eigenlijk geen dag dat ik er niet aan terug denk, en dat 4,5 na dato. En ik ben een bonkige kerel en niet een dweperig wicht
Locatie had er heel wat mee te makenquote:Op dinsdag 19 februari 2019 23:13 schreef Seven. het volgende:
Ik denk trouwens wat wolfje beschrijft, niet samenhangt met het prijskaartje.![]()
Een speciale dag met dat speciale gevoel kun je ook hebben voor 500 euro. Met de juiste mensen en het juiste weertje.
Ik denk dus dat het 'm niet persé in het prijskaartje van de locatie zit. De locatie draagt wel in hoge mate bij aan de sfeer maar ik kan me voorstellen dat ik bijvoorbeeld mijn eigen achtertuin ook om kan toveren tot een prachtige trouwlocatie. Nou heb ik een hele leuke (kleine) achtertuin met wat potentie.quote:Op woensdag 20 februari 2019 07:19 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Locatie had er heel wat mee te makenEn daar hangen dan gelijk flink wat kosten aan. Had dan niet 10k hoeven kosten, maar had zeker de 5k wel overschreden.
komt wel ongeveer overeen met onze bruiloft. Reis was duurder schat ik (geen idee hoeveel precies, denk 6000 ofzo ) en feest ook, auto hadden we niet gehuurd en kinder receptie (?) ook niet.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 21:18 schreef smizy het volgende:
Reis was 4000
Feest 3500
Bus 1000
Ringen 1200
Jurk 1500
Pak 1200
Receptie en eten 1000
Fotograaf 2000
Auto 250
Kinderreceptie 250
Wij wilden in Nederland blijven, dus juist wat dichterbij dan normaal. Maar ben het wel met je eens. De verre huwelijksreis lijkt me meer iets van vroeger. Dan was dat de enige echte reis die je maakte. Wij zijn sinds onze huwelijksreis naar de Beemster 4,5 jaar terug al in Egypte, Slovenië, Sri Lanka en op Cuba geweest.quote:Op donderdag 28 februari 2019 07:25 schreef J.Caesar het volgende:
Een huwelijksreis hoort toch niet binnen dat budget als je het mij vraagt.
Op vakantie ga je toch, misschien wat verder dan normaal, maar dan spreken we over een paar duizend extra ofzo.
Eensquote:Op donderdag 28 februari 2019 07:25 schreef J.Caesar het volgende:
Een huwelijksreis hoort toch niet binnen dat budget als je het mij vraagt.
veel man. Als ik het kan missen prima maar ik zou nooit zo een bedrag sparen voor een bruiloftquote:Op dinsdag 19 februari 2019 21:18 schreef smizy het volgende:
Reis was 4000
Feest 3500
Bus 1000
Ringen 1200
Jurk 1500
Pak 1200
Receptie en eten 1000
Fotograaf 2000
Auto 250
Kinderreceptie 250
Wanneer kan je nou geld missen denk ik dan. Je levert altijd ergens wat in. Is het niet in een kleiner huis, dan is het wel een auto of een vakantie. Of een jacht, of een investering. Geld blijft geld, ongeacht hoe groot je vermogen is.quote:Op donderdag 28 februari 2019 18:53 schreef madeliefff het volgende:
[..]
veel man. Als ik het kan missen prima maar ik zou nooit zo een bedrag sparen voor een bruiloft
Zoveel is 15-20k nou ook weer niet, wij hebben veel vooraf betaald uit onze maandelijkse inkomsten, een deel een week erna en een deel achteraf. Zo spreid je het al snel over 1-1,5 jaar en merk je er verder weinig van. Alternatief is een hogere spaarrekening of lagere maandlasten voor de hypotheek.quote:Op donderdag 28 februari 2019 18:55 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Wanneer kan je nou geld missen denk ik dan. Je levert altijd ergens wat in. Is het niet in een kleiner huis, dan is het wel een auto of een vakantie. Of een jacht, of een investering. Geld blijft geld, ongeacht hoe groot je vermogen is.
En de familie van je vrouw?quote:Op donderdag 28 februari 2019 19:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Het trouwen was gratis en daarna heb ik mijn ouders en mijn zus op een lunch getrakteerd dus ik was voor minder dan ¤200,- klaar.
Die is dood of geen contact mee.quote:
Ah, oké. Ik vind 15-20k wel veel geld maar misschien ligt dat aan mijn referentiekader.quote:Op donderdag 28 februari 2019 19:16 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Zoveel is 15-20k nou ook weer niet, wij hebben veel vooraf betaald uit onze maandelijkse inkomsten, een deel een week erna en een deel achteraf. Zo spreid je het al snel over 1-1,5 jaar en merk je er verder weinig van. Alternatief is een hogere spaarrekening of lagere maandlasten voor de hypotheek (20 euro).
Nu met 2 kinderen op de opvang merken we meer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |