abonnement Unibet Coolblue
pi_185091599
Welkom in het Peutertopic!!



... en weer verder!
pi_185092729
Aerenia ik moest lachen om je laatste opmerking :+

James kon ook gefascineerd naar iets kijken of n bepaalde plek idd, is nu aL veel minder. Wat vind je er zo eng aan?

James zit in een kroelfase... elke keer kruipt op schoot, "vind jou zoo lief mama" O+ O+
S. 2014
J. 2016
pi_185094188
Bedankt voor de reacties! Ik schrik er een beetje van omdat ik bang ben dat ze dit vriendinnetje heeft ontwikkeld omdat ze thuis misschien iets mist, omdat ik las dat het ook met veiligheid te maken kan hebben. Met de geboorte van Vlokje stond Jewels wereldje met 1.5 jaar ook opeens op zn kop, maar dat ging allemaal zo goed dat ik even bang was dat dit daar misschien alsnog een verlate een reactie op was. Daarnaast kan ze zo in zichzelf gekeerd zijn en het ene moment heel introvert naar opeens weer extravert. Ze heeft iets kwetsbaars over zich zeiden vriendinnen een tijd terug opeens, en zo gevoelig als ze is maak ik mij soms zorgen over hoe ze zich voelt en hoe ze de wereld ervaart. Toen de opvang vandaag een opmerking maakte over dat onzichtbare vriendinnetje en het toch wel wat vreemd leken te vinden, schoot ik dus even in de stress. Lastig te verwoorden zonder als een overbezorgde moeder over te komen denk ik :')

Maar het zal inderdaad haar fantasie zijn, die heeft ze genoeg dus dan is dit misschien inderdaad geen vreemde ontwikkeling :)
pi_185096320
Ik zou niet blij worden eigenlijk van zo'n uitspraak Aerenia. Ga dan in de woonkamer staan idd ;)

Dat in de leegte staren kunnen mijn kinderen ook heel goed. Maar ik kan dat zelf ook nog steeds erg goed en ik zie echt niks raars dan.

En verder erg leuk idd die fantasie nu. Ik krijg de hele dag door de meest vreemde smaken ijsjes en andere lekkere hapjes!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_185098442
Mijn kinderen komen alleen met poepsoep en diarreethee momenteel, dus geniet er nog maar even van FF. ;(
  dinsdag 19 februari 2019 @ 15:36:59 #6
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_185106160
Het rijmt wel leuk selv :D
pi_185110828
Respect voor alle single moms. Op moederdag verplicht een medaille ophalen bij de burgemeester.

En voor de moeders die er nog wel eentje willen maar geen man hebben... Er zijn vast genoeg Fokkers die wel een kwakje willen doneren. Nemen alle single Fok moeders dezelfde donor dan zijn het allemaal half broertjes en zussen. Kunnen jullie rouleren met oppassen.

Klinkt eigenlijk heel gezellig allemaal, jammer dat ik wel een man heb.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_185117166
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 19:46 schreef ReginaFalange het volgende:
....* blaat * ...
Goeie post! Je ziet niet vaak dat mensen in hun sarcasme zo ver doorslaan dat ze zichzelf belachelijk maken ^O^
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 20 februari 2019 @ 00:10:55 #9
269689 crew  Viv
pi_185117273
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 19:46 schreef ReginaFalange het volgende:
En voor de moeders die er nog wel eentje willen maar geen man hebben... Er zijn vast genoeg Fokkers die wel een kwakje willen doneren. Nemen alle single Fok moeders dezelfde donor dan zijn het allemaal half broertjes en zussen. Kunnen jullie rouleren met oppassen.
En voor de moeders die er nog wel eentje willen, maar niet meer zwanger willen worden kan ik ze wel uitbroeden. *O*
  woensdag 20 februari 2019 @ 00:24:56 #10
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185117451
Schanu, mijn oudste zoon heeft als peuter een tijdje een denkbeeldig kuikentje gehad. Mijn nichtje had een denkbeeldig paard. Het lijkt me heel normaal eigenlijk.
KuikenGuppy
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 20 februari 2019 @ 00:39:28 #11
269689 crew  Viv
pi_185117648
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2019 00:24 schreef Burdie het volgende:
Schanu, mijn oudste zoon heeft als peuter een tijdje een denkbeeldig kuikentje gehad.
Kwestie van tijd voordat jouw jongste een guppy als denkbeeldig vriendje heeft. 8-) Maar wat schattig zeg. 😍
pi_185118613
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2019 00:01 schreef Aerenia het volgende:

[..]

Goeie post! Je ziet niet vaak dat mensen in hun sarcasme zo ver doorslaan dat ze zichzelf belachelijk maken ^O^
Dit dus... :')
S. 2014
J. 2016
pi_185118649
Zo @ReginaFalange, gaat het een beetje..?
pi_185123581
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 07:14 schreef Roomsnoes het volgende:
Zo @:ReginaFalange, gaat het een beetje..?
Nou nou. Het was maar een grapje hoor.

Alsof er echt moeders zijn die hier op het Fok vraag en aanbod forum om een kwakje gaan vragen.

Vivi: Nou zeg je iets. Lijkt me heerlijk als je gewoon een ei kan leggen. Dat je dan gewoon met je wijntje en je ei op de bank temptation island kunt kijken.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  woensdag 20 februari 2019 @ 15:57:59 #15
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_185127372
Sommige grapjes zijn niet echt leuk als andere mensen dingen delen die misschien nog wat pijn doen.

quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2019 16:30 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ergens droom ik gewoon van dat happily ever after 2.0 verhaal
Dat is toch nooit gek om daar aan te denken!
pi_185128150
Joh. Dan mag je nergens meer grapjes over maken.

Niks anders dan lof voor alleenstaande moeders.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 20 februari 2019 @ 16:46:39 #17
269689 crew  Viv
pi_185128282
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 16:40 schreef ReginaFalange het volgende:
Joh. Dan mag je nergens meer grapjes over maken.
Nee, blijf vooral grapjes maken hier! Ik heb jou nog nooit doelbewust iets negatiefs over een andere OUD'er zien zeggen. Dat het dit keer alsnog tegen het zere been van sommigen was snap ik wel.
pi_185128414
@ReginaFalange : klets niet, het is duidelijk geen grapje :|W

Begint al met de 1e zin, waarin je impliciet aangeeft dat je het eigenlijk schromelijk overdreven vindt dat moeders die hun kind(eren) - grotendeels - alleen opvoeden complimenten krijgen.

En met de tekst erna toon je aan dat je ook niet hebt gelezen waarom een tweetal alleenstaande moeders in dit topic niet voor een 2e (of 3e) kind kunnen gaan - hoewel ze dat ergens wel zouden willen. Daarnaast laat je duidelijk zien dat je alleenstaande moeders in het algemeen ziet als kansloze figuren ('ga gewoon ergens een kwakje halen'). Om daaraan zo ongeveer toe te voegen dat jij gelukkig niet zo bent, want je voedt je kind op met een partner, zoals 'het hoort'.

Dan kun je nog wel keihard gaan roepen dat het allemaal 'maar een grapje is', maar i.m.o. is dat niet zo. Het is gewoon een volledig kansloze reactie.
  woensdag 20 februari 2019 @ 16:59:43 #19
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185128495
Zo lees ik het totaal niet.
Toch fascinerend hoe geschreven tekst zo anders over kan komen bij verschillende mensen.
KuikenGuppy
pi_185128655
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2019 16:54 schreef Aerenia het volgende:
@:ReginaFalange : klets niet, het is duidelijk geen grapje :|W

Begint al met de 1e zin, waarin je impliciet aangeeft dat je het eigenlijk schromelijk overdreven vindt dat moeders die hun kind(eren) - grotendeels - alleen opvoeden complimenten krijgen.

En met de tekst erna toon je aan dat je ook niet hebt gelezen waarom een tweetal alleenstaande moeders in dit topic niet voor een 2e (of 3e) kind kunnen gaan - hoewel ze dat ergens wel zouden willen. Daarnaast laat je duidelijk zien dat je alleenstaande moeders in het algemeen ziet als kansloze figuren ('ga gewoon ergens een kwakje halen'). Om daaraan zo ongeveer toe te voegen dat jij gelukkig niet zo bent, want je voedt je kind op met een partner, zoals 'het hoort'.

Dan kun je nog wel keihard gaan roepen dat het allemaal 'maar een grapje is', maar i.m.o. is dat niet zo. Het is gewoon een volledig kansloze reactie.
Dan lees je dat toch echt helemaal verkeerd.

Mijn eerste zin was namelijk helemaal niet sarcastisch. Ik ben zelf kind van een alleenstaande moeder en heb niks dan bewondering voor alleenstaande moeders.

Sterker nog, voor ik mijn partner leerde kennen heb ik me verdiept in bam mam (heet dat nog zo?) worden.

Een fok advertentie voor een kwakje is overduidelijk een grapje.

Dus ik snap niet waar jij vandaan haalt dat ik neerkijk op alleenstaande ouders.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 20 februari 2019 @ 17:18:53 #21
269689 crew  Viv
pi_185128806
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2019 16:59 schreef Burdie het volgende:
Zo lees ik het totaal niet.
Toch fascinerend hoe geschreven tekst zo anders over kan komen bij verschillende mensen.
Zoals Aerenia het leest is ook totaal niet in lijn met hoe we ReginaFalange hier verder kennen. Als zij met iemand de draak steekt is het altijd met zichzelf.
  woensdag 20 februari 2019 @ 17:20:07 #22
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_185128823
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2019 17:18 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Zoals Aerenia het leest is ook totaal niet in lijn met hoe we ReginaFalange hier verder kennen. Als zij met iemand de draak steekt is het altijd met zichzelf.
Of mij, GVD!!!! :(
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 20 februari 2019 @ 17:22:18 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_185128866
Ik denk dat het wel scheelt of je je aangesproken voelt ja of nee ;) ik las de post ok niet zozeer aanvallend, maar als ik een alleenstaande moeder met kinderwens was geweest had ik zeker weten op mijn achterpoten gestaan. En begrijpelijk.

Enige suggestie die ik kan geven is om het sarcasme wat duidelijker te maken. Ik herken het probleem namelijk wel, ik ben ook vaak té sarcastisch voor deze wereld ;)
disclaimer
pi_185128924
Een grapje ja?

Ik ben echt niet het type dat altijd op knuffels en kroeltjes uit ben, maar ik lees bijzonder weinig grappigs en positiefs in je post.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 20 februari 2019 @ 17:29:43 #25
269689 crew  Viv
pi_185129016
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2019 17:22 schreef Stormqueen het volgende:
Enige suggestie die ik kan geven is om het sarcasme wat duidelijker te maken. Ik herken het probleem namelijk wel, ik ben ook vaak té sarcastisch voor deze wereld ;)
Ik lees er niet eens sarcasme in eigenlijk. Volgens mij zou RF het oprecht gezellig vinden om een clubje te vormen met alleenstaande Fok moeders en op elkaars kinderen te passen. :Y
pi_185129243
Weet je... als ik maar mezelf kijk is t gewoon een gevoelige snaar... en ik hoef geen medaille en geen loftrompet, ik doe net als iedere moeder haar stinkende best om 2 stabiele mensen af te leveren aan de maatschappij, Dat ik dat grotendeels alleen moet doen maakt het soms gewoon zwaar, en als ik een slechte dag heb, chagrijnig ben en mijn kinderen daar de dupe van zijn voel ik mij een enorme loedermoeder want die 2 hebben hier helemaal niet om gevraagd, Ik heb een wens voor een 3e... maar wil voorlopig helemaal geen man, dat mes van mn ex zit nog vet in mn rug en ik vertrouw niemand, dat maakt het allemaal niet makkelijker :')

Ik las het ook negatief en denigrerend maar bedankt voor je uitleg RF.
S. 2014
J. 2016
pi_185129395
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2019 17:29 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik lees er niet eens sarcasme in eigenlijk. Volgens mij zou RF het oprecht gezellig vinden om een clubje te vormen met alleenstaande Fok moeders en op elkaars kinderen te passen. :Y
Yup.
Heb een vriendin die alleenstaande moeder is. Zij heeft een app groep met andere alleenstaande moeders hier in de buurt en die passen dus om de beurt op elkaar kinderen of gaan met z'n alleen ergens heen.
Ga wel eens mee en is super gezellig.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_185131675
Ik las het in eerste instantie als goedbedoeld sarcasme, want daar leef ik zelf op.
Toen las ik de berichten van de alleenstaande moeders en dacht: oh ja, misschien meent ze het wel.

:')

[ Bericht 2% gewijzigd door LeSage op 20-02-2019 20:03:00 ]
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 20 februari 2019 @ 20:06:57 #29
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_185132161
Waarom zou ze het in godesnaam slecht bedoelen? Dat slaat werkelijk nergens op.
Als je dat erin leest is het wellicht tijd om én de algemeen bekende Fok grapjes eens te updaten, én aan je eigen zeer te werken
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_185132623
Of ze het serieus meent is niet duidelijk uit dat bericht. Ik ben eerder geneigd iets als een grapje te zien als een bericht eindigt met een smiley ofzo... tekst alleen kan hard en serieus bedoeld overkomen (altijd eigenlijk).

Anywayz, nu ik de "uitleg" van RF heb gelezen begrijp ik de hele manier van formuleren eigenlijk nog minder. Ze had zelf ook kunnen bedenken dat het op die manier behoorlijk sarcastisch/negatief overkomt (maar gezien ze er zelf - nog voor mijn reactie - mee komt dat ze wel 'alle respect voor alleenstaande moeders' heeft, had ze dat wel door).

Dus hierbij de briljante tip om eens een soort van nadenken te doen voor je iets post wat je zelf verschrikkelijk hilarisch vindt, maar ook compleet verkeerd geïnterpreteerd kan worden ^O^
  woensdag 20 februari 2019 @ 20:32:56 #31
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_185132929
Alles kán verkeerd geïnterpreteerd worden. Kan aan beide kanten liggen

Blijkbaar zijn er een aantal triggered, was niet zo bedoeld zegt de uitleg. Move alonggggggg please
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 20 februari 2019 @ 20:33:58 #32
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_185132957
Ik heb vakantiespullen en zomerkleding gekocht voor die muppet hier, zin in kamperen _O_
Met supboard over de Zweedse meren heen peddelen, in tentje slapen in de bossen, ik kijk er naar uit _O_ O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_185133047
Jeetje zeg. Om het persoonlijk te trekken: ik ben weliswaar niet alleenstaand maar voor het vervullen van een kinderwens toch echt afhankelijk van andermans kwakje en ik ben een poos alleenstaande moeder geweest en ik kan écht al die vijandigheid niet in RF's post ontdekken. Ik sta echt met mijn oren te klapperen hoe het blijkbaar ook geïnterpreteerd kan worden :o
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 20 februari 2019 @ 20:39:29 #34
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_185133151
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 20:36 schreef Clubsoda het volgende:
Jeetje zeg. Om het persoonlijk te trekken: ik ben weliswaar niet alleenstaand maar voor het vervullen van een kinderwens toch echt afhankelijk van andermans kwakje en ik ben een poos alleenstaande moeder geweest en ik kan écht al die vijandigheid niet in RF's post ontdekken. Ik sta echt met mijn oren te klapperen hoe het blijkbaar ook geïnterpreteerd kan worden :o
Hey Club, jij hier?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_185133208
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2019 20:23 schreef Aerenia het volgende:
Of ze het serieus meent is niet duidelijk uit dat bericht. Ik ben eerder geneigd iets als een grapje te zien als een bericht eindigt met een smiley ofzo... tekst alleen kan hard en serieus bedoeld overkomen (altijd eigenlijk).

Anywayz, nu ik de "uitleg" van RF heb gelezen begrijp ik de hele manier van formuleren eigenlijk nog minder. Ze had zelf ook kunnen bedenken dat het op die manier behoorlijk sarcastisch/negatief overkomt (maar gezien ze er zelf - nog voor mijn reactie - mee komt dat ze wel 'alle respect voor alleenstaande moeders' heeft, had ze dat wel door).

Dus hierbij de briljante tip om eens een soort van nadenken te doen voor je iets post wat je zelf verschrikkelijk hilarisch vindt, maar ook compleet verkeerd geïnterpreteerd kan worden ^O^
Dan hierbij mijn briljante tip om niet meteen het slechte in de mens te zien.

Zoals Molo al zei, waarom zou ik het slecht bedoelen?

We zitten hier wel op Fok. Thuisbasis van de "zolderkamer autisten" en "zolderkamer rukkers".
Niet op het Ouders van nu forum.

Geen zin om in elke post een sarcasme disclaimer te moeten zetten.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_185133254
quote:
10s.gif Op woensdag 20 februari 2019 20:39 schreef Molo het volgende:

[..]

Hey Club, jij hier?
Mijnes valt behoorlijk buiten de scoop maar kan zich met regelmaat zo peuteresk opstellen qua grenzen opzoeken dat ik me wel thuisvoel :')
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 20 februari 2019 @ 20:43:27 #37
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_185133282
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 20:42 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Mijnes valt behoorlijk buiten de scoop maar kan zich met regelmaat zo peuteresk opstellen qua grenzen opzoeken dat ik me wel thuisvoel :')
Peuter forever _O_ *)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_185133296
Tja, je kan je ook afvragen of sarcasme in elke situatie handig/leuk/nodig is.

Maar nu is de discussie wat mij betreft wel klaar.
pi_185133347
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2019 20:43 schreef Molo het volgende:

[..]

Peuter forever _O_ *)
Misschien moet ik ook maar zo gaan leven. De dag beginnen met 'nee' schreeuwen. If you can't beat them, join them })
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 20 februari 2019 @ 20:46:44 #40
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_185133396
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 20:45 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Misschien moet ik ook maar zo gaan leven. De dag beginnen met 'nee' schreeuwen. If you can't beat them, join them })
Mentaal doe ik dat elke ochtend :Y
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_185133511
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2019 20:43 schreef Molo het volgende:

[..]

Peuter forever _O_ *)
Is dat niet bijna iedere man?
  woensdag 20 februari 2019 @ 20:51:30 #42
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_185133539
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2019 20:50 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Is dat niet bijna iedere man?
Plus ik _O_ O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_185133587
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2019 20:51 schreef Molo het volgende:

[..]

Plus ik _O_ O+
Peuterspeelgoed O+

Die houten treinrails en Lego zijn echt niet alleen voor Sjaak he...

Vandaag channelde Sjaak zijn inner bejaarde vrouw in de kringloopwinkel en hij koos voor Bingo, met zo’n bal die je ronddraait waar de balletjes uit vallen enzo. Hij vindt het echt geweldig :')
  woensdag 20 februari 2019 @ 20:58:51 #44
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_185133773
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2019 20:53 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Peuterspeelgoed O+

Die houten treinrails en Lego zijn echt niet alleen voor Sjaak he...

Vandaag channelde Sjaak zijn inner bejaarde vrouw in de kringloopwinkel en hij koos voor Bingo, met zo’n bal die je ronddraait waar de balletjes uit vallen enzo. Hij vindt het echt geweldig :')
Die hier vindt de laptop, iPhone, Nespresso en de magnetron fantastisch speelgoed

De peuterboekjes en knuffels enzo zijn tegenwoordig vooral voor Koos :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_185133820
Zeg Clubsoda, als jij een ouder kind hebt ben je hier alleen maar welkom om te vertellen dat die hele peuterfase over is voor je het goed en wel beseft ;(

Ik haat de week nadat ze ziek zijn geweest. Ik haat het nog meer als de dreumes dan ook nog hartstikke verkouden wordt en slecht slaapt. Ik haat het het meest als ik alleen ben met ze.

Vandaag was geen goede dag :N
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_185134573
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2019 20:53 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Peuterspeelgoed O+

Die houten treinrails en Lego zijn echt niet alleen voor Sjaak he...

Vandaag channelde Sjaak zijn inner bejaarde vrouw in de kringloopwinkel en hij koos voor Bingo, met zo’n bal die je ronddraait waar de balletjes uit vallen enzo. Hij vindt het echt geweldig :')
Die bol met balletjes fascineert mij ook nog steeds... :')

James is vooral fan van alles wat niet van hem is... dus nee is het meest gebruikte woord momenteel.

Vrijdag op broekenjacht voor meneer... hopenlijk is primark goed bevoorraad.
S. 2014
J. 2016
pi_185135035
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2019 20:58 schreef Molo het volgende:

[..]

Die hier vindt de laptop, iPhone, Nespresso en de magnetron fantastisch speelgoed

De peuterboekjes en knuffels enzo zijn tegenwoordig vooral voor Koos :')
De magnetron ja... we hebben een nieuwe moeten kopen omdat Sjaak van de vorige de knoppen eraf had getrokken en we alleen met een knijptang de instellingen konden draaien. De eikel O+
  woensdag 20 februari 2019 @ 22:44:40 #48
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_185136921
De week na het ziekzijn = :N wie zei dat? Overal getild willen worden, standaard met een ochtend- en middaghumeur wakker worden en niet zo willen eten. Afijn, Max mist wat aan energie geloof ik :') En dan is een carnavalmuziek- en dansles niet-zo-tof natuurlijk. Hij ging als piraat, maar die hoed bleef natuurlijk maar 3 sec op zijn hoofd. En bij "er staat een paard in de gang" werd zwaar dubieus gefronst. Wat hou ik dan van dat ventje, want eigenlijk heeft hij gelijk ook :P (zegt een kind van een carnavalsprins en dansmarieke)

Oh en een nieuwe uitspraak na bijv. aankondigen van bijna alles is: "Ik hoef dat niet." :D :D Zou de echte puberteit ook al zijn begonnen?
pi_185138456
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2019 20:53 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Peuterspeelgoed O+

Die houten treinrails en Lego zijn echt niet alleen voor Sjaak he...

Vandaag channelde Sjaak zijn inner bejaarde vrouw in de kringloopwinkel en hij koos voor Bingo, met zo’n bal die je ronddraait waar de balletjes uit vallen enzo. Hij vindt het echt geweldig :')
Ik denk dat O dat ook helemaal geweldig zou vinden. Zeker als er dan ook nog zo'n bordje bij zit waar je de balletjes dan ook weer op legt na het trekken. Die zet ik vast op het koningsdaglijstje!

LeSage, heb je al wat leuks voor jezelf gepland ter compensatie van deze week? Dat heb je wel verdiend straks!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  donderdag 21 februari 2019 @ 06:45:15 #50
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_185139545
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2019 21:36 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

De magnetron ja... we hebben een nieuwe moeten kopen omdat Sjaak van de vorige de knoppen eraf had getrokken en we alleen met een knijptang de instellingen konden draaien. De eikel O+
Handig _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 21 februari 2019 @ 06:46:52 #51
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_185139556
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 22:44 schreef Quoi het volgende:
De week na het ziekzijn = :N wie zei dat? Overal getild willen worden, standaard met een ochtend- en middaghumeur wakker worden en niet zo willen eten. Afijn, Max mist wat aan energie geloof ik :') En dan is een carnavalmuziek- en dansles niet-zo-tof natuurlijk. Hij ging als piraat, maar die hoed bleef natuurlijk maar 3 sec op zijn hoofd. En bij "er staat een paard in de gang" werd zwaar dubieus gefronst. Wat hou ik dan van dat ventje, want eigenlijk heeft hij gelijk ook :P (zegt een kind van een carnavalsprins en dansmarieke)

Oh en een nieuwe uitspraak na bijv. aankondigen van bijna alles is: "Ik hoef dat niet." :D :D Zou de echte puberteit ook al zijn begonnen?
"Hoef ik niet meer" hoor ik hier ook tien keer per dag :D
Hoef niet meer te eten, hoef niet meer jas aan, hoef niet meer naar de crèche, hoef niet meer te slapen, hoef niet meer aankleden
Mafkezen :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 21 februari 2019 @ 07:03:57 #52
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_185139633
Oh! dat is dus ook een algemeen peuterding, nee hoef niet. Ach ik vind het gezelliger klinken dan NEE! WIL NIET :(
  donderdag 21 februari 2019 @ 07:04:52 #53
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_185139637
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 07:03 schreef snoenk het volgende:
Oh! dat is dus ook een algemeen peuterding, nee hoef niet. Ach ik vind het gezelliger klinken dan NEE! WIL NIET :(
Absoluut ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_185139711
L.'s favoriete woorden zijn "Nee, Nènnèh :( " bij alles. :') En ze vraagt niet eens normaal meer om iets, maar begint gewoon direct te wijzen en te krijsen. _O-

Pittig ding hoor, dit ken ik van N. helemaal niet. Als ze in een goede bui is, is ze de leukste ooit, maar in een slechte bui echt de eikel der eikels. :')
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 21 februari 2019 @ 08:13:13 #55
269689 crew  Viv
pi_185140070
ZZ doet ook mee! Vanochtend:

Ik: Jij bent een lievvie *;
ZZ: Nee, hoef niet lievvie }:|
pi_185140150
Ik vind het bijzonder om te zien hoe de kleine peuters mijn grote peuter aan het inhalen zijn. Een beetje confronterend, maar niet op een nare manier.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 10% gewijzigd door McLaura op 21-02-2019 09:27:37 ]
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_185140198
Lijkt me ook confronterend, fijn dat je naar Koens ontwikkeling kan kijken en daar je focus op legt. :*

Wij worden iedere ochtend wakker gemaakt door een boze peuter, hij wil dan direct uit bed en ik vind kwart over vijf gewoon echt veel te vroeg. Ik wil mijn uitslaappeuter terug! :(
  donderdag 21 februari 2019 @ 09:21:07 #58
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_185140724
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 07:18 schreef Selvaria het volgende:

Pittig ding hoor, dit ken ik van N. helemaal niet. Als ze in een goede bui is, is ze de leukste ooit, maar in een slechte bui echt de eikel der eikels. :')
Heel herkenbaar selv. I. Is ook of een verschrikkelijk monster of echt de allerliefste peuter ooit en O. Is gewoon altijd lief.
Blijf dat zo apart vinden dat 2 kinderen die hetzelfde opgroeien zo verschillen :o
  donderdag 21 februari 2019 @ 09:24:15 #59
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_185140775
Mclaura, wat klink je als een fantastische moeder. Niet wat hij niet kan, maar hoe leuk hij is :*
pi_185140915
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 08:31 schreef Cholula het volgende:
Lijkt me ook confronterend, fijn dat je naar Koens ontwikkeling kan kijken en daar je focus op legt. :*
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 09:24 schreef snoenk het volgende:
Mclaura, wat klink je als een fantastische moeder. Niet wat hij niet kan, maar hoe leuk hij is :*
Het is een kwestie van bijstellen en dat heeft tijd gekost, maar als je kind zo achter blijft als Koen, heb je geen keus. Ik zeg altijd maar dat gras ook niet groeit als je aan de sprietjes trekt....
Hij was vrijdag vermist (buiten, doodeng) en toen moest ik ook even slikken toen ik de centraliste van 112 moest uitleggen dat hij niet praat en waarom niet. Dat hij niet kan zeggen hoe hij heet en niet reageert op aanroepen als hij iets leuks ziet.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  donderdag 21 februari 2019 @ 09:39:43 #61
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185141055
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 08:31 schreef Cholula het volgende:
Lijkt me ook confronterend, fijn dat je naar Koens ontwikkeling kan kijken en daar je focus op legt. :*

Wij worden iedere ochtend wakker gemaakt door een boze peuter, hij wil dan direct uit bed en ik vind kwart over vijf gewoon echt veel te vroeg. Ik wil mijn uitslaappeuter terug! :(
Dat hebben wij met de oudste ook een tijdje gehad (gelukkig niet zo heel erg vroeg), hij had dan enorme honger. Toen heb ik een tijdje mueslirepen in mijn nachtkastje gehad, als hij dan wakker werd, kreeg hij zo'n reep en dan ging hij nog een tijdje lekker spelen.
KuikenGuppy
pi_185141587
Oh bah, McLaura. Dat vermist zijn, wat moet je bang geweest zijn. En ik kan me goed voorstellen dat het confronterend is. Wat een mooie jongen is het!

Hier is het 3 weken na ziek geweest zijn bal. Echt, langzaam begint het wat beter te worden. Ik vind er niets aan!
pi_185141798
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 10:06 schreef Jagärtrut het volgende:
Oh bah, McLaura. Dat vermist zijn, wat moet je bang geweest zijn. En ik kan me goed voorstellen dat het confronterend is. Wat een mooie jongen is het!

Ja, hij is de allermooiste <3 Op het kdc zeiden ze al eens dat "de autistjes" vaak de mooiste jongetjes zijn. Best bijzonder!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_185144748
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 09:32 schreef McLaura het volgende:

[..]


[..]

Het is een kwestie van bijstellen en dat heeft tijd gekost, maar als je kind zo achter blijft als Koen, heb je geen keus. Ik zeg altijd maar dat gras ook niet groeit als je aan de sprietjes trekt....
Hij was vrijdag vermist (buiten, doodeng) en toen moest ik ook even slikken toen ik de centraliste van 112 moest uitleggen dat hij niet praat en waarom niet. Dat hij niet kan zeggen hoe hij heet en niet reageert op aanroepen als hij iets leuks ziet.
Dat is natuurlijk wel zo, maar dan nog is het mooi om te lezen hoe jij het ziet en aanpakt.

Die vermissing lijkt me een hel. Was hij lang weg?
pi_185144793
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 09:39 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat hebben wij met de oudste ook een tijdje gehad (gelukkig niet zo heel erg vroeg), hij had dan enorme honger. Toen heb ik een tijdje mueslirepen in mijn nachtkastje gehad, als hij dan wakker werd, kreeg hij zo'n reep en dan ging hij nog een tijdje lekker spelen.
Dat is een goede! Hij heeft al wel water naast zijn kussen staan, maar wat te snacken kan misschien ook helpen.
  donderdag 21 februari 2019 @ 12:30:57 #66
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185144916
McLaura wat eng, dat is echt een nachtmerrie :o
KuikenGuppy
pi_185145396
Wat eng dat hij weg was! Sowieso bij elk kind, maar als hij niet kan vertellen hoe hij zelf heet, of jullie.. brr!
Maar wat een leuk kind om te zien. Ik dacht dat hij blond was! :D
pi_185151764
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 12:18 schreef Cholula het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk wel zo, maar dan nog is het mooi om te lezen hoe jij het ziet en aanpakt.

Die vermissing lijkt me een hel. Was hij lang weg?
10 minuten.... in onze waterrijke wijk. Gevonden/vastgehouden door een meneer tussen sloten en vijvers...
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_185151869
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 12:57 schreef Roomsnoes het volgende:
Wat eng dat hij weg was! Sowieso bij elk kind, maar als hij niet kan vertellen hoe hij zelf heet, of jullie.. brr!
Maar wat een leuk kind om te zien. Ik dacht dat hij blond was! :D
Goudblond!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_185154053
Wat eng! Je kind zo kwijt.
Goddank dat die meneer hem zo had gevonden/vasthield/veilig weg hield van het water af.
Schudden voor gebruik
pi_185164103
Laura, ik vind dat je zo mooi praat over hem O+ Wat een pittig traject zo, lijkt me echt lastig.
En dat kwijtraken, dat zou ik al eng vinden bij mijn peuter, laat staan als hij zichzelf nog niet verstaanbaar kan maken. Wel heel tof dat er zo’n lieve mensen zijn die hulp bieden O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 22 februari 2019 @ 22:42:49 #72
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_185183952
Wat een prachtventje Laura! Lekker op zijn eigen tempo alles ontdekken :) alleen dan liever niet kwijtraken

Ik geloof dat de algehele energiedip over is bij Max. Hij slaapt ook weer goed en eet (weer) als een bootwerker. Ik kom op vrijdag vaak na etenstijd thuis en dan eet hij - na zelf 2 borden te hebben gegeten - ook nog eens met mijn bord mee :')

Morgen doen we een hotelletje vanwege allerlei familie- en vrienden-bezoeken in het Noorden des lands. Eens kijken of slapen daar ook aan de orde is :P
pi_185237540
De hoeft niet fase, haha, dat klinkt schattig en irritant tegelijk. Die van mij zit nu vol in een nee en neeja fase. Nee is nee, en neeja kan een nee zijn maar ook nog een ja worden. Om het makkelijk te maken. Dan moet je dus maar raden wat ze wil, en een foute gok betekent het einde van de wereld.

Of als ze echt stout is, en ik uiteindelijk het punt bereik dat ik heel opvoedkundig uitroep 'moet ik je dan maar op de trap zetten'? en ze dan opeens wel heel uitbundig 'JA' terug roept }:|

McLaura, wat schrijf je mooi over je zoon en wat een mooie jongen O+ Maar wat een doodsangsten moet je hebben uitgestaan doe je hem kwijt was ;(

Quoi, fijn dat Max zijn energie weer terug heeft! Hopelijk is jullie weekend geslaagd?

Jewel had voor haar 2e verjaardag een puky tweewieler loopfiets gekregen, omdat de driewieler loopfiets ondertussen toch wel wat te klein voor haar begon te worden. Ze vond hem echter eng en wiebelig als ze erop ging zitten en besloot dus in fiets-staking te gaan. Afgelopen weekend heb ik heerlijk met de meidjes gewandeld en besloten de fiets mee te nemen, in de hoop dat ze vanzelf een keer onderweg zou besluiten toch te willen fietsen. Bij de speeltuin aangekomen waren er fietsende kinderen, en een Jewel die helemaal onder de indruk was 'die kindjes fietsen'. Uiteindelijk stapt ze uit de zandbak, zegt 'Jewel wil ook fietsen', waarna ze op de fiets stapt en er zo mee wegrijdt. Trots O+
  maandag 25 februari 2019 @ 16:40:25 #74
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185237722
Oh, energiedip is een herkenbaar ding bij peuters? Mijnes is al een tijdje doodmoe om/van alles, hij wordt soms ook moe wakker. Ik denk dat hij een beetje tegen de griep aan hangt ofzo. Of een mentale sprong.
Het irritantste vind ik nog wel dat ik eigenlijk niks kan bedenken om te doen om te ontspannen/uitrusten behalve op de bank hangen met een filmpje. Ook voor mijn kleuter hoor, en ik baal daarvan want ik heb een hekel aan dat bewegend behang. Slapen is uiteraard geen optie ( :') ).
KuikenGuppy
pi_185240889
Tja, als je moe bent is bewegend behang toch prima? Wij zetten bewust een film op als peuter moe is, maar niet moe genoeg om te slapen.

De loopfiets is hier ook populair sinds een maand of drie. Ik merk veel verschil tussen O met enkel een loopauto en de meiden met ook een puky driewieler. De meiden kunnen al goed sturen, iets dat O pas net een beetje door heeft, en ook daardoor had hij lang weinig interesse in de loopfiets, naast dat de fiets gewoon te groot was.

Mijn man was vandaag super trots, zo trots heb ik hem nog nooit gezien. O had voor het eerst op het potje gepoept, en dan gelijk het formaat onderarm van z'n zusjes. M'n man had het liefst foto's er van naar iedereen door geappt :')
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_185241150
FF oh nee, haha gelukkig heeft hij dat niet gedaan.

Emmy is nu ziek. Heerlijk hoor dat ze alleen maar bij me wil zitten, maar er zit zo weinig leven in. Ze bruist niet, ze wil niet eten (uniek) en ze wilde naar bed (merkwaardig). Zo sneu ;(

En los daarvan gooit het ook mijn werk overhoop. Zieke kindjes hebben hun moeder nodig en ik wil ook vooral bij haar zijn, maar alle afspraken die ik nu moet verzetten en dingen die in de soep lopen bah. Op dat soort momenten zou ik willen dat ik gewoon alleen moeder mocht zijn en niet al die ballen in de lucht moeten houden.
  maandag 25 februari 2019 @ 20:26:29 #77
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_185241747
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2019 16:40 schreef Burdie het volgende:
Oh, energiedip is een herkenbaar ding bij peuters? Mijnes is al een tijdje doodmoe om/van alles, hij wordt soms ook moe wakker. Ik denk dat hij een beetje tegen de griep aan hangt ofzo. Of een mentale sprong.
Het irritantste vind ik nog wel dat ik eigenlijk niks kan bedenken om te doen om te ontspannen/uitrusten behalve op de bank hangen met een filmpje. Ook voor mijn kleuter hoor, en ik baal daarvan want ik heb een hekel aan dat bewegend behang. Slapen is uiteraard geen optie ( :') ).
Oudste is een tijd heel moe geweest. Maar van tv werd ze eigenlijk nog lustelozer. Weet niet of hij van kleien/knutselen/tekenen houdt? Dat hielp bij O. Wel een beetje. De rust van aan tafel knutselen maar actiever dan de tv.
pi_185244925
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2019 16:40 schreef Burdie het volgende:
Oh, energiedip is een herkenbaar ding bij peuters? Mijnes is al een tijdje doodmoe om/van alles, hij wordt soms ook moe wakker. Ik denk dat hij een beetje tegen de griep aan hangt ofzo. Of een mentale sprong.
Het irritantste vind ik nog wel dat ik eigenlijk niks kan bedenken om te doen om te ontspannen/uitrusten behalve op de bank hangen met een filmpje. Ook voor mijn kleuter hoor, en ik baal daarvan want ik heb een hekel aan dat bewegend behang. Slapen is uiteraard geen optie ( :') ).
Oh herkenbaar, maar ik vind het wel lang duren nu. Wij hebben dit nl al een beetje sinds de kerst.. Ze wordt om half 8 wakker en is om 6 uur 's avonds eigenlijk al moe :?. Later dan half 7 naar bed is gewoon bal, dan raakt ze zwaar oververmoeid en maakt ze kortsluiting ofzo, zo sneu om te zien.

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of meer mensen dit herkennen en het er dus een beetje bijhoort op die leeftijd of dat ik er misschien toch even een keer mee langs de HA moet.
pi_185245049
Sorry, ik herken het helemaal niet. Volgens mij heb ik zonen die weinig slaap nodig hebben. Ik ben blij als Willem de hele dag door speelt en goed actief is, want dan krijgen we hem goed aan het slapen om 20 uur. Soms valt hij overdag per ongeluk in slaap (bijvoorbeeld in de auto) en als dat langer dan 10 minuten duurt houden wij rekening met een peuterfeest tot 22 uur. Dan is hij 's ochtends wel chagrijnig.
  maandag 25 februari 2019 @ 23:27:46 #80
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_185245734
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 20:01 schreef Arja het volgende:
FF oh nee, haha gelukkig heeft hij dat niet gedaan.

Emmy is nu ziek. Heerlijk hoor dat ze alleen maar bij me wil zitten, maar er zit zo weinig leven in. Ze bruist niet, ze wil niet eten (uniek) en ze wilde naar bed (merkwaardig). Zo sneu ;(

En los daarvan gooit het ook mijn werk overhoop. Zieke kindjes hebben hun moeder nodig en ik wil ook vooral bij haar zijn, maar alle afspraken die ik nu moet verzetten en dingen die in de soep lopen bah. Op dat soort momenten zou ik willen dat ik gewoon alleen moeder mocht zijn en niet al die ballen in de lucht moeten houden.
O gosh, zo herkenbaar. Ik vind het maar lastig. Nu zijn we daarnaast ook voor een huis aan het kijken en moeten we te pas en te onpas opdraven voor bezichtigingen. Pffft. Ik ben nu dus maar 's avonds mijn verloren uurtjes werk aan het inhalen.

Hopelijk knapt Emmy lekker op!

Wij hadden na het ziek-zijn en een drukke week echt een heer-luk weekendje weg O+ We hebben werkelijk het meest kindvriendelijke hotel ooit getroffen. Er stond zo'n lief opgemaakt bedje klaar met knuffeltjes en al. En toen Max tijdens ons toetje al rode wangen van de slaap kreeg in het restaurant, wilden ze toetje en koffie wel even boven komen brengen. Max in zijn bedje draaide zich om en sliep en wij nog maar even aan dessert. En goddank sliep hij ook eens door - wat niet altijd vanzelfsprekend is als we weg zijn.

Burdie: energiedip hier nog wel een beetje, maar toch echt nog een beetje van de griep. Verder stuitert hij alweer aardig rond. Het is trouwens wel zo dat hij echt door de moeheid heen knalt. Als ik 'm midden in een sluiterbui toch naar bed dirigeer, blijkt hij toch echt doodmoe. Maar goed, als ik zie wat hij allemaal per dag opsteekt, kan ik me er iets bij voorstellen. Daar zou ik ook moe van worden :)
  dinsdag 26 februari 2019 @ 06:30:16 #81
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_185247709
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 22:43 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Oh herkenbaar, maar ik vind het wel lang duren nu. Wij hebben dit nl al een beetje sinds de kerst.. Ze wordt om half 8 wakker en is om 6 uur 's avonds eigenlijk al moe :?. Later dan half 7 naar bed is gewoon bal, dan raakt ze zwaar oververmoeid en maakt ze kortsluiting ofzo, zo sneu om te zien.

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of meer mensen dit herkennen en het er dus een beetje bijhoort op die leeftijd of dat ik er misschien toch even een keer mee langs de HA moet.
Ik ben met O. Toen ook naar huisarts geweest. Bloed prikken kwam niets uit en uiteindelijk bij Fysio beland. Geloof niet dat het heel veel geholpen heeft maar dat het uit zichzelf uiteindelijk beter is gegaan.
Er zijn ook wel heel veel indrukken en dingen die ze leren in korte tijd als ze peuter zijn.
Het was heel sneu ook. Ze was op sommige dagen niet eens meer te porren om een roze eenhoorn met glitter te gaan kopen omdat ze er te moe voor was :'(
pi_185248050
Noh, er ligt hier een klein zielig en heel warm hoopje peuter in bed
pi_185248180
Q op huizenjacht spannend!

Adrian: boks.
Emmy had gister 39,8 en haar bed was zeiknat
pi_185248592
Goh, ik haak maar eens aan dan. Afspraak met de huisarts gemaakt net, want na een paar dagen weer iets fitter is S. nu alweer 4 dagen koortsig en heeft vannacht weer 2 keer gespuugd. Zijn humeur laat wat te wensen over, maar ik kan het hem niet kwalijk nemen. Hij doet zo zijn best, maar moet ook zo op zijn tenen lopen om de boel overeind te houden ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_185249234
Aaah wat sneu, al die zieke en vermoeide kindjes. Beterschap! :*

Ketel gaf gisteren bij de gastouder ook zelf ineens aan moe te zijn, en is toen even op de bank gaan slapen. Maar dat vond ik niet gek, want hij had een bijzonder intens weekend achter de rug. We waren een weekendje weg naar een bungalowpark en hij heeft in een kleinschalige dierentuin een gordeldier en baardagaam geaaid en een slang vastgehouden. O+ Diezelfde middag duizend keer van de glijbaan geweest in het zwembad, en de dag erop weer. Hij heeft wel intens genoten, dat was zo fijn om te zien, en ik vond hem zó stoer hoe hij ineens gewoon vanalles durfde en deed! O+
  dinsdag 26 februari 2019 @ 10:28:52 #86
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_185250320
Beterschap aan alle zieke en moeie kindjes!
Ik herken het ook wel, N klaagt ook vaak dat ze moe is. Soms slaapt ze nog wel 's middags, dan trekt ze het beter tot 22.00 (zucht...), maar als ze niet slaapt, dan klaagt ze tussen 16.00 en bedtijd dat ze moe is.

Wat leuk Luna, een weekendje weg! En leuk he, hoe dapper ze dan zijn! Ik zou wel eens met N een weekend weg willen, gewoon met zijn tweeën... wat zijn leuke steden daarvoor, in Nederland?

Spannend de huizenzoektocht Quoi! Waar willen jullie heen?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_185251357
Ik herken dat vermoeide wel hoor, Sjaak heeft dat ook een tijd gehad. Volgens mij was dat vorige winter, voor zijn 3e verjaardag.

Nu hebben we gewoon af en toe ‘s avonds een kotsSjaak, waarbij hij projectielbraakt en er echt onvoorstelbare hoeveelheden uit zijn mond komen.

Na het hele schoolgebeuren is hij nu, een maand later, eindelijk weer bijgetrokken. Zijn gedrag is weer normaal, hij eet weer redelijk (alleen kotst hij het er soms ‘s avonds uit), hij is weer zichzelf. Het heeft hem echt heel veel kruim gekost ;( Ik zag vorige week dat hij een kilo is afgevallen ten opzichte van toen hij aan school begon ;( Mijn arme, kleine jongen. Ik twijfel nu of hij het überhaupt op regulier onderwijs gaat redden, maar we zien wel waar het schip strandt.

Quoi, spannend, huizenjacht! Ik ben ook benieuwd waar jullie heen gaan.

Beterschap voor Emmy van Arja :* en S van LeSage :*

Luna, wat tof dat Ketel het zo naar zijn zin heeft gehad en zichtbaar groeide zeg!
pi_185258434
Beterschap voor de zieken. Altijd sneu.

Klinkt als een leuk weekend, Luna!

Ik vroeg me toevallig vandaag af hoe het nu met Sjaak ging. Fijn dat het weer wat beter gaat. Hoe gaan jullie nu verder?
pi_185258593
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 18:15 schreef Hupje het volgende:
Beterschap voor de zieken. Altijd sneu.

Klinkt als een leuk weekend, Luna!

Ik vroeg me toevallig vandaag af hoe het nu met Sjaak ging. Fijn dat het weer wat beter gaat. Hoe gaan jullie nu verder?
Lief dat je het vraagt.
Sjaak gaat vanaf eind maart 45 minuten in de week naar school. We gaan kijken hoe hij daarop reageert en als dat een aantal weken goed gaat, worden het 2x 45 minuten. Zo gaan we heel erg langzaam opbouwen. We hebben hier geen tijdlijn voor gemaakt, we gaan Sjaak helemaal volgen. School staat daar ook achter gelukkig. Ze zijn echt geweldig daar.
Ondertussen hebben we met de psz (die zijn ook geweldig) afspraken gemaakt dat Sjaak daar tot z’n 5e verjaardag kan blijven indien nodig. Ze helpen ook met het naar school brengen en weer ophalen voor die 45 minuten, want ze zitten in hetzelfde gebouw. Echt, we hebben zulke fijne mensen die allemaal willen helpen om het Sjaak zo goed mogelijk te laten doen O+
pi_185265095
Fijn, jullie hebben het getroffen met zo'n school en psz! Gaat het met Sjaak op de psz wel goed? Wat is (denk je) het verschil met school voor hem?
pi_185265614
Wat is de beste manier om een peuter van 2 "straf" te geven?

Onder het spelen, zonder boos te zijn, hoor ik zo af en toe woorden als kutwijf. Ben hier natuurlijk niet van gediend.
Als straf zet ik haar in de hoek, waar ik gelijk een sorry krijg. Maar soms niet veel later hoor ik het weer.

Alsof ze er geen erg in heeft, hier in huis wordt niet bepaald gescholden. Of gewoon helemaal negeren?
pi_185270366
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 22:42 schreef Hupje het volgende:
Fijn, jullie hebben het getroffen met zo'n school en psz! Gaat het met Sjaak op de psz wel goed? Wat is (denk je) het verschil met school voor hem?
Op de psz gaat het nu wel goed ja. We hebben altijd al moeten zoeken naar oplossingen omdat Sjaak geen doorsnee kind is. Als hij bijvoorbeeld in het midden van een bank zit met eten, vindt hij het te druk en hij ging een jaar geleden dan kinderen bijten en knijpen enzo. Als hij aan het einde van de tafel op een losse stoel zit, is er niets aan de hand.
Ik denk dat het komt omdat er 2x zoveel kinderen zijn. Er gebeurt veel meer in een kleuterklas dan op de psz en hij neemt dat allemaal in zich op.
Sjaak kan ook niet omgaan met bijvoorbeeld een Sinterklaasviering of een BBQ oid op de psz, dat is ook veel te druk voor hem. Hij vlucht dan letterlijk weg en gaat dingen kapot maken enzo. Heel sneu om te zien, dus dat doen we ook al lang niet meer met hem.
pi_185270722
lastig, lijkt me dat Mevrouwcactus! Fijn dat ze zo goed meedenken op psz en school.

cupasoup, ik zou het negeren. Hoe meer aandacht je eraan schenkt, ook negatieve aandacht, hoe meer indruk het maakt en hoe vaker ze het zal doen. Die van mij in ieder geval. En zelf op je woorden passen!

T werd van zondag op maandag ziek. Het is weer over, maar zijn driftbuien zijn in alle hevigheid terug. Vanmorgen om 7 uur hadden we er al een uur driftbui opzitten. Het hangt zo sterk samen met ziek zijn, maar ik weet de precieze connectie niet. Ik vind het maar moeilijk, want in zo’n bui is hij helemaal niet te bereiken...
  donderdag 28 februari 2019 @ 08:41:51 #94
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_185292114
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 10:28 schreef SaskiaR het volgende:
Wat leuk Luna, een weekendje weg! En leuk he, hoe dapper ze dan zijn! Ik zou wel eens met N een weekend weg willen, gewoon met zijn tweeën... wat zijn leuke steden daarvoor, in Nederland?

Spannend de huizenzoektocht Quoi! Waar willen jullie heen?
Wij gaan over 2 weken naar Amsterdam samen O+ Heel veel zin in! Max slaapt een nachtje bij mijn ouders.

We gaan naar de wijk Emerald, want hebben dus een huis gekocht *O* Gezwicht voor de nog laatst resterende cliché waar ik nooooooit voor zou zwichten :') Wonen in een Vinexwijk. Het huis is echter geweldig en op maar even fietsen vanaf jouw plein ;)

We kunnen nu lekker een school gaan regelen.

Fietste jij trouwens met je dochter achterop gister rond 16:45 richting de stad, zwarte lange jas aan?
pi_185292317
Gefeliciteerd Quoi *O* En niks mis met clichés, daarom doen veel mensen dat ;) wanneer gaan jullie verhuizen?

Wij hebben een weekend weg met z'n tweeen al een jaar in de planning staan, maar het komt er maar niet van. Ook omdat we alleen mijn ouders hebben als nachtoppas voor alle drie en die vinden het leuk om zomaar even op vakantie te gaan zonder dat ze weten wanneer ze terug komen (meestal na een week of 6/8). Dat icm al een druk vakantieschema van ons gezin maakt het lastig.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_185292374
Leuk Q, zie je Max al voetballen in de tuin en aarbeitjes plukken O+
Geen idee wat voor wijk dat is of waar het ligt.

Emmy was al snel weer beter, maar ze blijft dan nog een poosje onredelijk in haar gedrag, veel drammen, aandacht vragen, niks alleen willen doen, mij duwen en gister beet ze me zelfs in mijn bil :'). Verder heb ik eigenlijk zelden iets met haar te stellen. Tuurlijk heeft ze haar nukken, maar ze is ook goed aan te sturen doorgaans en altijd vrolijk en enthousiast.
Vannacht heeft ze voor het eerst weer doorgeslapen *O*
  donderdag 28 februari 2019 @ 09:50:03 #97
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_185292963
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 08:41 schreef Quoi het volgende:

[..]

Wij gaan over 2 weken naar Amsterdam samen O+ Heel veel zin in! Max slaapt een nachtje bij mijn ouders.

We gaan naar de wijk Emerald, want hebben dus een huis gekocht *O* Gezwicht voor de nog laatst resterende cliché waar ik nooooooit voor zou zwichten :') Wonen in een Vinexwijk. Het huis is echter geweldig en op maar even fietsen vanaf jouw plein ;)

We kunnen nu lekker een school gaan regelen.

Fietste jij trouwens met je dochter achterop gister rond 16:45 richting de stad, zwarte lange jas aan?
Check :) we gingen naar een proefles dansen, maar het was niet deze week vanwege vakantie :P

Gefeliciteerd met jullie huis *O* *O* Emerald is best mooi toch :) vlakbij de Monteytown en die is echt leuk!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 28 februari 2019 @ 10:15:18 #98
269689 crew  Viv
pi_185293276
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 09:50 schreef SaskiaR het volgende:
Emerald is best mooi toch :) vlakbij de Monteytown en die is echt leuk!
Een Vinexwijk aanprijzen omdat het vlakbij een kinderkrijspaleis is. :D
  donderdag 28 februari 2019 @ 10:18:21 #99
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185293310
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 10:15 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Een Vinexwijk aanprijzen omdat het vlakbij een kinderkrijspaleis is. :D
Andere mensen, andere wensen :+.
Wel spannend, nieuw huis en verhuizen en alles.

Guppy viert vanmorgen carnaval op de psz, in zijn Mega Mindy pak :D O+.
KuikenGuppy
  donderdag 28 februari 2019 @ 10:18:44 #100
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_185293314
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 10:15 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Een Vinexwijk aanprijzen omdat het vlakbij een kinderkrijspaleis is. :D
Dit is echt een leuke Monkeytown :) ze hebben rolschaatsen! En een heeeeeele grote back Hubelino :) ik ga er echt graag heen.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  donderdag 28 februari 2019 @ 10:23:46 #101
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_185293386
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 09:50 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Check :) we gingen naar een proefles dansen, maar het was niet deze week vanwege vakantie :P

Gefeliciteerd met jullie huis *O* *O* Emerald is best mooi toch :) vlakbij de Monteytown en die is echt leuk!
Dan fietste ik achter je met Max achterop :D Ik wist het niet zeker, dus hield mijn mond. Zal voortaan zwaaien. Balen van de dansles!

En thnx voor de felicitaties!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 28 februari 2019 @ 10:58:57 #102
269689 crew  Viv
pi_185293852
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 10:18 schreef SaskiaR het volgende:
Dit is echt een leuke Monkeytown :) ze hebben rolschaatsen! En een heeeeeele grote back Hubelino :) ik ga er echt graag heen.
Oh ik geloof het meteen hoor. ;) Vond het gewoon grappig, twee van die "principes" aan diggelen in één zin.

En Hubelino is hier de ontdekking van het jaar! ZZ kreeg het laatst cadeau van haar tante, en ik had er ooit wel van gehoord maar ik wist dus niet dat het compatible is met Duplo. :o O+
  donderdag 28 februari 2019 @ 11:01:34 #103
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_185293878
Ik heb echt nul principes, nooit gehad ook. Kind blij = ik blij zo'n beetje. Dus als zij wil rolschaatsen dan doen we dat :P

Hubelino is idd erg gaaf! N kan het zelf nog niet bouwen, maar mijn man en ik vinden het ook leuk, dus dan bouwen we samen wat.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  donderdag 28 februari 2019 @ 12:19:46 #104
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_185295193
Ik ben er overigens achter gekomen dat ik met duplo bouwen ook heel leuk en ontspannend vind na een werkdag :P
pi_185296154
Leuk Quoi! Welke straat is het geworden?

Als ik echt helemaal niks leuks langs zie komen dit jaar rondom het centrum, ga ik misschien ook die kant op... zag daar alleen maar betaalbare eengezinswoningen :o

En wat fiets je hard! Ben eens wezen kijken in Wippolder. Deed er toch echt een dik kwartier over :P
pi_185298605
Kende Hubelino niet, dat ziet er leuk uit!

Gefeliciteerd met de aankoop Quoi! *O*

Tijdje niet geweest hier :@ :P We zijn ongeveer twee weken geleden teruggekomen uit Vietnam, M. heeft het daar echt goed gedaan O+ Leek helemaal geen last te hebben van het temperatuurverschil, gewoon lekker mee-eten _O_ In Vietnam werd ik wel bekogeld met de vraag wanneer de volgende komt, nou euhh :+ Heb nog wel even genoeg aan M. :Y)
Afgelopen woensdag is ze voor het eerst naar de psz geweest. Helemaal niet gehuild, gewoon meteen lekker spelen. Ik was verbaasd! Ze praat nog niet echt veel, ben benieuwd of meer omgang met kinderen daar verandering in gaat brengen.

M. houdt van katten, dus we waren bij een kattencafé geweest in Vietnam. Ze was helemaal gelukkig :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 14% gewijzigd door Miezziej op 28-02-2019 15:29:45 ]
  donderdag 28 februari 2019 @ 16:00:18 #107
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185299307
Kattencafé O+. Wat heerlijk dat ze het zo goed heeft gedaan in Vietnam!
KuikenGuppy
  donderdag 28 februari 2019 @ 17:44:26 #108
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_185301130
@Miezziej wat schattig! O+ Tof dat het zo goed ging.

@Aerenia, het is maar wat je gewend bent. Drie keer trappen en ik fiets onder de Oostpoort (en ik kan soms overdrijven - disclaimer).

@SaskiaR, die Monkeytown (en ja ook zoiets, maar joh boeien) is idd leuk!

Sterkte aan alle zieke (en nog sneue) kindjes. Hier is daaronder vandaan een baldadige heel hard lachende peuter opgestaan. Updateje :) Dat is dan wel weer leuk.
pi_185301332
Wat leuk, een huis! *O*
  donderdag 28 februari 2019 @ 23:19:46 #110
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_185310424
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 17:55 schreef Crumpette het volgende:
Wat leuk, een huis! *O*
Jaaa! Hoe gaat het met jouw mannen dan?
pi_185357655
Hi Miez! Leuk je weer te zien met je knappe dame

Als Emmy ziek is geweest, is ze daarna altijd een poos nog erg dwars, onredelijk en stout. Nu doet ze me vaak pijn: duwen, schoppen, slaan, aan mijn haren trekken, op mijn ogen duwen.
Zo ken ik haar helemaal niet, maar niks lijkt te helpen. Ik krijg bijna de neiging om het terug te doen, maar dat wil ik natuurlijk helemaal niet.

Nog tips?
pi_185357819
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2019 09:52 schreef Arja het volgende:
Hi Miez! Leuk je weer te zien met je knappe dame

Als Emmy ziek is geweest, is ze daarna altijd een poos nog erg dwars, onredelijk en stout. Nu doet ze me vaak pijn: duwen, schoppen, slaan, aan mijn haren trekken, op mijn ogen duwen.
Zo ken ik haar helemaal niet, maar niks lijkt te helpen. Ik krijg bijna de neiging om het terug te doen, maar dat wil ik natuurlijk helemaal niet.

Nog tips?
Vragen of ze een knuffel wil? Dat werkt hier in 50% van de gevallen, omdat Sjaak het op zo’n moment gewoon even niet weet.
  zondag 3 maart 2019 @ 10:56:21 #113
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_185358561
Hier was de week na ziekzijn ook totaal niet gezellig. Ze zitten zichzelf in de weg, lijkt wel. Gewoon afwachten was het hier. Ineens was het weer over :s)
pi_185362459
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 23:19 schreef Quoi het volgende:

[..]

Jaaa! Hoe gaat het met jouw mannen dan?
Goed hoor! De kleuter gaat heel fijn en de peuter... werkt zich kranig door zijn peuter-heid :').

Is het al lente? Ik wil naar buiten!!
pi_185364465
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2019 14:07 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Goed hoor! De kleuter gaat heel fijn en de peuter... werkt zich kranig door zijn peuter-heid :').

Is het al lente? Ik wil naar buiten!!
+1! vorige week 2 dagen vd zon meegekregen maar ik wil meeeer.

Zeker met de stuiterende eigenwijze peuterpuber, Hij heeft het niet luisteren naar een nieuw niveau gebracht... :')
S. 2014
J. 2016
pi_185423895
Ik wil ook lente!

M. heeft waterpokken ;( Ze werd veel wakker vannacht door de jeuk. Vandaag dus maar lekker bankhangen met onze wallen :+
  woensdag 6 maart 2019 @ 20:44:37 #117
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_185438156
Oneeee Miezziej succes. Vandaag was Max bij vlagen wat hangerig en ik zag wat rode plekjes. Maar misschien zijn het gewoon pukkeltjes :X

Verder is hij bij vlagen erg baldadig. Rennen, gooien, schreeuwen. Ik was hem in de bieb vanmiddag even kwijt, stond hij met grote bouwblokken naar het hoofd van een jongetje te gooien }:| Vaak is het copy-paste gedrag nav een ander kindje dat hetzelfde doet. Gelukkig is hij tussen die vlagen door nog steeds poeslief.

En ik ben zo blij. Max' grootste maatje (zoon van een vriendin - 3 mnd ouder) gaat naar dezelfde basisschool en ook naar de psz in 'onze' nieuwe wijk. Ik was niet van plan een psz te doen, maar qua gewenning (het zit ook in de basisschool) toch misschien een goed plan. Alleen vind ik dan 1,5/2 dagen kdv, 1/2 dag psz en ook nog 1/2 dag opa/oma zo versnipperd. Moeten we nog even over nadenken. Waarom bieden psz'n nu niet gewoon net even wat meer opvanguren aan (nu 8:30-11:30, dat zet geen zoden aan de dijk).
  woensdag 6 maart 2019 @ 20:59:34 #118
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185438517
Quoi, nu je het toch over peuterspeelzaal naast kdv hebt: is dat nou nuttig? In jouw geval snap ik het wel, als het echt een glijbaan vormt naar de kleuterschool. Maar doen ze op die ochtend peuterspeelzaal nou echt wat anders dan 's ochtends op het kdv? Ik woon in Amsterdam en ik kreeg een brief met dat ik Jacob al mag/moet opgeven.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 6 maart 2019 @ 21:10:13 #119
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_185438888
Ik zie ook de noodzaak niet echt. Het is dat we rond die tijd toch gaan veranderen qua opvang en dat vriendje er zit. Is het niet van oorsprong voor kindjes die nog niet eerder naar een opvang gingen, om ze toch een beetje te 'socializen' :+ voordat ze naar school gaan? Lijkt me dat dit ook al gebeurt bij kdv's en gastouders.

Maar ben benieuwd hoe anderen daarmee omgaan :)
pi_185439068
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 08:29 schreef Miezziej het volgende:
Ik wil ook lente!

M. heeft waterpokken ;( Ze werd veel wakker vannacht door de jeuk. Vandaag dus maar lekker bankhangen met onze wallen :+
Succes. Ik vond het echt drama die pokken..
Heeft ze er veel last van?
S. 2014
J. 2016
pi_185445671
Overdag is het nog wel te doen met M., maar met slapen wordt ze vaak huilend wakker en wil dan krabben. Gisteren had ik haar zo'n havermout bad gegeven, dat hielp volgens mij wel. Ik vind het alleen zo zielig dat het ook op haar billen en schaamlippen zit ;(

M. gaat ook naar het kdv en psz. Hier gaat ze maar 1 dag naar het kdv dus we vonden wat extra opvang wel goed om te wennen voor school, ook omdat ze nu nog vrij weinig praat. Het is op de psz wel echt anders, de kinderen doen voor mijn gevoel veel meer zelf en ook 'kringactiviteiten'. De psz waar M. zit is officieel een Montessori, dus wellicht is dat anders dan een reguliere.

Wij zijn nu bezig met het kiezen van een basisschool. Zie door de bomen het bos niet meer. Mijn voorkeur gaat nu uit naar eentje dichtbij en waar de opvang ook meteen bij in zit. Binnenkort maar open dagen af gaan.
pi_185446129
Niet echt bijgelezen, want had gister een feestje op mijn werk (speciaal voor mij) :+

Maar kan iedereen aanraden psz te doen naast het kdv. A gaat inmiddels veel liever naar de psz dan naar het kdv (en niet speciaal omdat ze dan om 12.15 al naar huis mag ;) ). Maar het niveau is totaal anders dan bij het kdv. Geen baby's, minder geknuffel door de juf, meer kring-dingen, meer verantwoordelijkheid bij de kinderen. A heeft nu een goed beeld van hoe het straks op de echte school zal gaan en ze kijkt er inmiddels enorm naar uit!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185446436
Aerenia: verplicht op bed?? Echt, ik sta met mijn oren te klapperen. Daar ging ik heel gauw een gesprek over aan. Ze kijken toch hopelijk naar de kindbehoeften?
Twix is 3,5 en slaapt wel nog iedere middag. Op de opvang vraagt hij er zelf om. Ik heb daar afgesproken dat ze hem na twee uur slaap wel wakker maken.
Maar genoeg kinderen daar, zelfs van meer dan een jaar jonger, die niet meer slapen.
pi_185446476
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 07:08 schreef Miezziej het volgende:
Overdag is het nog wel te doen met M., maar met slapen wordt ze vaak huilend wakker en wil dan krabben. Gisteren had ik haar zo'n havermout bad gegeven, dat hielp volgens mij wel. Ik vind het alleen zo zielig dat het ook op haar billen en schaamlippen zit ;(

M. gaat ook naar het kdv en psz. Hier gaat ze maar 1 dag naar het kdv dus we vonden wat extra opvang wel goed om te wennen voor school, ook omdat ze nu nog vrij weinig praat. Het is op de psz wel echt anders, de kinderen doen voor mijn gevoel veel meer zelf en ook 'kringactiviteiten'. De psz waar M. zit is officieel een Montessori, dus wellicht is dat anders dan een reguliere.

Wij zijn nu bezig met het kiezen van een basisschool. Zie door de bomen het bos niet meer. Mijn voorkeur gaat nu uit naar eentje dichtbij en waar de opvang ook meteen bij in zit. Binnenkort maar open dagen af gaan.
Sudocreme helpt echt! Mijn dochter had ze ook zo vreselijk op dr billen en schaamlippen... aanstippen met sudo hielp hier heel goed.
S. 2014
J. 2016
pi_185446532
Verplicht slapen... nou daar zou ik idd eens een gesprek over aan gaan... klinkt meer alsof de leidsters zelf graag pauze houden ipv dan een 3+ activiteit doen...
Ook wb het andere kind zou ik een gesprek aangaan, dat kan niet, Als het 1 of 2 keer gebeurd kun je denken aan stoeien idd maar niet stelselmatig.

James is 2 en die slaapt al n half jaar niet meer overdag.. mijn kinderen doen niet aan middagdutjes ofzo ;(
S. 2014
J. 2016
pi_185446931
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2019 08:08 schreef Aerenia het volgende:
Niet echt bijgelezen, want had gister een feestje op mijn werk (speciaal voor mij) :+

Maar kan iedereen aanraden psz te doen naast het kdv. A gaat inmiddels veel liever naar de psz dan naar het kdv (en niet speciaal omdat ze dan om 12.15 al naar huis mag ;) ). Maar het niveau is totaal anders dan bij het kdv. Geen baby's, minder geknuffel door de juf, meer kring-dingen, meer verantwoordelijkheid bij de kinderen. A heeft nu een goed beeld van hoe het straks op de echte school zal gaan en ze kijkt er inmiddels enorm naar uit!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ik jou zo lees over het kdv, dan klinkt dat eerder alsof daar iets niet goed gaat. Mijn ervaring is dat peuters op een kdv ook uitgedaagd worden, meer verantwoordelijkheid krijgen etc. Je hebt het over baby's, maar dan is het dus een gemengde groep? Mijn kinderen zitten - vrij bewuste keuze - in leeftijdsgroepen. Mijn jongste van nog geen 2 zit bijv nu al in de peutergroep, en niet meer bij de baby's. Daar leert hij nu enorm veel. Als je de indruk hebt dat je kind niet zo goed functioneert door de aanwezigheid van veel heel jonge kinderen, dan is een overstap naar een andere groep misschien een idee? (als dat kan binnen dat kdv).

En verder is een periode van 8 maanden zodanig lang dat ik niet zou gaan aftellen, maar actie ondernemen. Dit klinkt echt niet goed. Dat middagslaapje is iets wat bij peuters in overleg met ouders hoort te gebeuren, dus afgestemd op de behoefte van het kind. Als je kind na een middagdutje tot 's avonds laat spookt, dan is dat een goede reden om te zeggen dat je het niet meer wilt. Het is jouw kind, jij gaat daar over, niet zij. Op het kdv van mijn dochter hadden ze een tussenoplossing: als ze zagen dat ze toch wel erg moe was, ging ze op een matje liggen, in een wat stiller hoekje van de ruimte. Dan sliep ze niet, maar kwam ze toch een beetje bij.
Verder is ook het slaan en knijpen/krassen een duidelijk probleem en mag je vragen wat zij daarmee doen. Je kind moet zich veilig voelen, en er moet ingegrepen worden als zij om hulp vraagt. Kinderen kunnen elkaar wel eens pijn doen, maar daar hoort een pedagogische handeling op te volgen.
Kortom, werk aan de winkel. :P .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 7 maart 2019 @ 09:54:59 #127
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_185447402
Wat Franny zegt! Acht maanden is wel erg lang om af te tellen.
Bij ons kdv doen ze allerlei activiteiten die voor kinderen van 3,5 ook interessant zijn, en dat lijkt me ook logisch.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_185448344
Ik ben het gesprek over dat slapen al eerder aangegaan, maar zij blijven erbij dat rusten op bed erbij hoort. Soms is er een ander kindje van 3+, dan mag A daarmee spelen tijdens de middagdut.

Ik weet dat die vasthoudendheid raar is (vind ik zelf ook). Maar ik wil A niet voor een paar maanden elders onderbrengen. Ze heeft het wel naar haar zin daar (en vindt het wel leuk om te helpen met de baby's enzo - dus het zijn 2 mixed groepen, geen leeftijdsgroepen). De juffen zijn ook vreselijk lief voor A. En er worden heus ook dingen gedaan die meer geschikt zijn voor 3jarigen. Dat allemaal omgooien voor die paar maanden vind ik daarom niet leuk/nodig.
  vrijdag 8 maart 2019 @ 10:45:16 #129
149959 SQ
snelle trees
pi_185473264
Dat snap ik dan ook wel weer, aerenia. Maar toch, het is wel vervelend.

En hoi, ik kom me weer melden voor de komende twee jaar!
disclaimer
  vrijdag 8 maart 2019 @ 10:46:59 #130
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_185473294
Hai SQ en kerel!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_185474165
Welkom SQ!

Vervelende situatie Aerenia. Ik denk dat ik zelf ook niet zou gaan switchen, er verandert straks alweer veel met school e.d.

Vandaag gesprekje gehad op het kdv. M. doet het prima :P Alleen praten blijft achter, we hebben allemaal het gevoel dat ze het wel kan, maar niet wil. Lijkt een beetje op leren lopen, dat wilde ze ook nooit echt oefenen en opeens stapte ze de hele kamer door :P Weet niet zo goed wat ik er mee moet. Ze begrijpt wel alles, volgens mij is haar passieve woordenschat best groot. Misschien eens naar de logopedist voor extra ondersteuning.

[ Bericht 0% gewijzigd door Miezziej op 08-03-2019 11:54:46 ]
pi_185479010
Hier zit een logopedist bij het consultatiebureau in. Toevallig ga ik er heen met F op 18 maart voor een screening om te kijken of hij achterloopt qua spraak.
  vrijdag 8 maart 2019 @ 16:28:34 #133
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185479540
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 10:45 schreef Stormqueen het volgende:
Dat snap ik dan ook wel weer, aerenia. Maar toch, het is wel vervelend.

En hoi, ik kom me weer melden voor de komende twee jaar!
Wow dat is snel gegaan zeg O+. Gefeliciteerd!
KuikenGuppy
pi_185479625
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 16:01 schreef Xanteh het volgende:
Hier zit een logopedist bij het consultatiebureau in. Toevallig ga ik er heen met F op 18 maart voor een screening om te kijken of hij achterloopt qua spraak.
Dat is wel handig! Dat hebben ze bij ons niet.
Wel een nieuw fancy online-afspraken maken systeem, is er pas halverwege april pas een plekje dat voor ons uit komt :P Zou wel sneller bij een andere locatie kunnen, maar weet niet of dat een bezwaar is.

Heb je zelf het gevoel dat hij achterloopt qua spraak?
  vrijdag 8 maart 2019 @ 18:08:30 #135
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_185481307
Daar is Noud! Fotootje?

Wij maken ons er eerder zorgen om dat hij té snel gaat qua spraak. Lachen ons rot :') Ik hoop dat de logopediste iets voor jullie kan doen. Hier wordt dan weer nooit een glijbaan of schommel aangeraakt, want eng ofzo.

Gister werd mijn geweldige allerleukste liefste zoon voor het eerst keihard afgewezen door een jongetje, dat gewoon niet met ‘m wilde spelen (slik). Hij had gelukkig maar 1sec nodig om dat te verwerken.
pi_185483722
Lastig, Aerenia. Ik zou toch eens kijken of een nieuw gesprek nog iets op kan leveren.

Welkom, SQ!

Wij waren op vakantie. J heeft genoten. Helaas op dag 1 in een restaurant een dieet foutje gehad, dus het was niet altijd even makkelijk met J. Maar gelukkig kon hij uitrazen op het strand (als het droog was). Nu weer thuis. Volgende week mag J voor het eerst gaan wennen op school. De tijd gaat snel.
pi_185484484
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2019 10:51 schreef Aerenia het volgende:
Ik ben het gesprek over dat slapen al eerder aangegaan, maar zij blijven erbij dat rusten op bed erbij hoort. Soms is er een ander kindje van 3+, dan mag A daarmee spelen tijdens de middagdut.

Ik weet dat die vasthoudendheid raar is (vind ik zelf ook). Maar ik wil A niet voor een paar maanden elders onderbrengen. Ze heeft het wel naar haar zin daar (en vindt het wel leuk om te helpen met de baby's enzo - dus het zijn 2 mixed groepen, geen leeftijdsgroepen). De juffen zijn ook vreselijk lief voor A. En er worden heus ook dingen gedaan die meer geschikt zijn voor 3jarigen. Dat allemaal omgooien voor die paar maanden vind ik daarom niet leuk/nodig.
Nu nog wat anders zoeken zou ik ook niet doen, maar ik zou dit wel nog een keer aangeven, evt een stapje hoger. Ze spreken zichzelf namelijk ook tegen, rusten op bed hoort erbij, maar opeens toch niet als er een andere 3-jarige aanwezig is? Mijn peuter weigert al en tijdje te slapen op de opvang, ondanks moe zijn. En dan valt hij soms uiteindelijk daar op de bank in slaap of buiten in de kar, en dan laten ze hem daar nog even liggen. Misschien A aanleren dat ze gewoon moet gaan keten als ze naar bed moet maar niet moe is, dan houden ze er snel genoeg mee op. Alleen snijd je daarmee thuis misschien ook jezelf in de vingers.

Taal gaat hier nu goed. Een half jaar geleden maakte ik me nog zorgen om de verstaanbaarheid van O, maar nu praat hij redelijk duidelijk en vooral heel erg veel. Die ontwikkeling gaat ook in sprongen heb ik gemerkt en varieert ook enorm per kind. Zijn zusjes zijn nu al verder dan hij toen hij ruim 2 was.

Gefeliciteerd en welkom Noud en SQ *O*
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_185490717
Gefeliciteerd Noud! En welkom weer SQ.
pi_185497178
N. slaapt al sinds ruim voor ze 2,5 was niet meer 's middags. L. gaat intussen ook die kant op. Ik zou het echt niet fijn vinden als ons kdv dit zou doen, want voor ons betekent dat 's avonds inderdaad ook feest tot 9 uur. :N

Welkom SQ en Noud!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 10 maart 2019 @ 01:20:39 #140
269689 crew  Viv
pi_185511196
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 20:54 schreef FlyingFish het volgende:
Ze spreken zichzelf namelijk ook tegen, rusten op bed hoort erbij, maar opeens toch niet als er een andere 3-jarige aanwezig is?
Dit. :X

Ik heb trouwens zelf ook om een gesprek gevraagd bij ons kdv. Laatst kreeg ik de vraag of ZZ eventueel ook drie boterhammen mag bij de lunch, want soms wil ze een derde boterham terwijl ze er van ons als ouders maar twee zou mogen. :? En dat sommige leidsters die boterham alsnog wel geven, terwijl anderen zich wél strikt aan dat vermeende maximum houden.

Ik vind het echt bizar, misschien dat ze ooit toen ZZ nog een baby was hebben gevraagd of ze er ook twee mag in plaats van één, maar om dat vervolgens als een maximum te hanteren? Bij een peuter die kennelijk nog honger heeft? ;( Zonder eens te checken bij de ouders of dat eigenlijk wel klopt? :X

En nog wat van die dingen. Een tijd geleden kwam ik erachter dat ze eerst een beker water moeten leegdrinken voordat ze hun fruit krijgen. (ZZ vertikte het, en gooide de beker om toen ze aandrongen.) Hun argument was dat ze erop willen toezien dat iedereen genoeg drinkt op een dag. Ik heb toen aangegeven dat ik niet wil dat ze haar pushen. Bied het aan en haal het eventueel weer weg, maar laat het aan ZZ over of en hoeveel ze ervan drinkt. Zoals ook de adviezen tegenwoordig zijn rondom kinderen en voeding. Als ze minder gedronken heeft, vertrouw ik erop dat ze het wel weer inhaalt ergens. Tijdje niks meer over gehoord, tot ze deze week haar reservekleertjes aan had bij het ophalen, want ze had een beker melk omgegooid. Die ze leeg had moeten drinken voordat ze haar boterham zou krijgen. :(
  zondag 10 maart 2019 @ 01:26:58 #141
149959 SQ
snelle trees
pi_185511259
Ja weet je, het lastige is dat ouders in het algemeen dit soort dingen in de hand werken.

Ik ben lid van de oudercommissie van ons kinderdagverblijf en echt, je wil niet weten wat voor eisen veel ouders meegeven omtrent eet- en drinkgedrag. Ik vond het zelf een beetje achterlijk, maar ja, ik ben zelf misschien wel weer extreem makkelijk in die dingen. Maar doordat zoveel ouders er zo krampachtig en controlerend in staan wordt het voor de leiding ook wel moeilijk om hun werk goed te doen. Want jíj vindt het dan geen probleem dat ze 3 boterhammen eet, er zijn ouders die daar dus letterlijk van uit hun plaat gaan. Helaas. ;(
disclaimer
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 10 maart 2019 @ 01:57:23 #142
269689 crew  Viv
pi_185511504
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2019 01:26 schreef Stormqueen het volgende:
Want jíj vindt het dan geen probleem dat ze 3 boterhammen eet, er zijn ouders die daar dus letterlijk van uit hun plaat gaan. Helaas. ;(
Oh echt? :X

De enige "eisen" die ik qua eten & drinken heb meegegeven is
1) niet afdwingen
2) niet structureel suiker (dus limonade en koekjes etc alleen als er iets te vieren is of zo)

Dat tweede houden ze zich ook al niet aan, een leidster zei deze week terloops dat ze één keer per dag een beker water met een beetje siroop krijgt (waarom?) en de rest van de dag alleen water of melk.

Het absurde is ook dat ze de ene keer echt heel netjes om toestemming vragen. Bijvoorbeeld toen ze als baby een klein beetje yoghurt had gehad, dat werd bijna met het schaamrood op de kaken opgebiecht met de vraag of ze dat voortaan mocht hebben, want ze vond het zo lekker. En de andere keer kom ik erachter als het al lang en breed aan de gang is. Zoals met die siroop en toen bleek dat ze als dreumes iedere middag een Liga-koek kreeg in plaats van de rijstwafel die ze als baby kreeg. Dat laatste hebben ze toen op mijn verzoek teruggedraaid (ik geloof zelfs voor alle kindjes), maar vanmiddag vroeg ZZ ineens om "een koekje" (wat ze thuis niet regelmatig krijgt), dus dat geeft weer te denken. }:|

Jij denkt nu waarschijnlijk "heb je weer zo'n krampachtige en controlerende ouder". ;) :') Het is wel oprecht een naar gevoel om erachter te komen dat afspraken niet worden nageleefd, dat schendt het vertrouwen en werkt ook weer dat controleren in de hand.
pi_185512354
Ik zou ze specifiek vragen of de leidsters niet een boekje kunnen lezen of op n paar kussens een luisterboek kunnen luisteren. Dan rust ze toch even en doet ze iets wat bij haar leedtijd past.

Als leidster vind ik die slaap toch wel n lastige hoor. Los van dit voorbeeld wel.
Maar ik heb dus 3 kinderen waarvan de ouders zeggen dat ze niet mogen slapen want dan zijn ze te lang wakker, maar die zitten dus te knikkebollen midden op de dag. Laatst gingen we even rusten op een matras en ze waren binnen 5 min vertrokken.

Ik snap de uitdagingen ‘s avonds, maar die arme kinderwn zijn gewoon moe. Dan kan het wel zo zijn dat je als ouder bepaald, maar ik vind het belangijker dat kinderen hier-en-nu in hun behoeften worden voorzien.

Anyway, vanuit de andere kant van zo’n discussie, is het soms echt wel lastig om aan ouders wensen tegemoet te komen terwijl Wij zien dat een kind wat anders nodig heeft.

@ViviRAWRS das wel raar ja. Je gaat een kind toch geen eten weigeren? Snap sowieso niet wat limonade dagelijks in een kdv doet. Miss ouders die hebben gevraagd om limo omdat hun kind geen water «lust»? :D
  zondag 10 maart 2019 @ 07:49:28 #144
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_185512468
Peuter slaapt bij ons al niet meer overdag sinds hij 2,5 is (niet op ons verzoek, ik zou dat slaapje nog steeds toejuichen O+ ), maar wel vrijwel altijd op de opvang. Ik vind het prima, hij heeft het blijkbaar nodig. En we hebben nu met peuter de afspraak dat hij ‘s avonds nog boekjes mag lezen in bed en een paar autootjes mee in bed mag. Dan speelt/leest hij nog in bed. Wij doen dan op een bepaald moment het licht uit (wat hij 9 van de 10 keer dan weer aan doet, maar dat terzijde). Hebben wij onze rust ‘s avonds en peuter hoeft niet verplicht te gaan slapen op een bepaald tijdstip.

Zelfs bij ons biologisch antroposofisch linksdraaiend kdv drinken ze een beker met diksap. Vind ik prima, zo veel suiker zit daar niet in. En ja, het zijn loze suikers, maar ik vind dat er best wel iets ‘lekkers’ gedronken of gegeten mag worden op een dag. Lekkers even tussen aanhalingstekens omdat ik niet wil suggereren dat de rest van het eten, boterhammen, groente en fruit niet lekker zou zijn.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 10 maart 2019 @ 09:32:04 #145
269689 crew  Viv
pi_185513130
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2019 07:49 schreef Mariposas het volgende:
Zelfs bij ons biologisch antroposofisch linksdraaiend kdv drinken ze een beker met diksap. Vind ik prima, zo veel suiker zit daar niet in. En ja, het zijn loze suikers, maar ik vind dat er best wel iets ‘lekkers’ gedronken of gegeten mag worden op een dag. Lekkers even tussen aanhalingstekens omdat ik niet wil suggereren dat de rest van het eten, boterhammen, groente en fruit niet lekker zou zijn.
Het gaat mij er niet om dat het loze suikers zijn, maar dat ze gewoon water minder lekker gaat vinden en dat minder goed gaat drinken. Ik merk nu al een enorm verschil tussen hoe graag ze vruchtensap drinkt en water.

Er is een hele pagina van het Voedingscentrum gewijd aan de vraag hoe je je kind zover krijgt om voortaan water te drinken en gezoete dranken áf te wennen, dan ga je dat als kdv toch niet (zonder overleg met de ouders) actief en structureel áánwennen?

https://www.voedingscentr(...)-ik-te-drinken-.aspx

(Hier is het trouwens geen diksap, maar van die limonadesiroop met vooral suiker, maar dat maakt voor de rest van het verhaal niet uit.)
pi_185514422
Tja, ik maak me niet zo druk op wat ze bij de opvang doen. Het onderscheid tussen wat daar normaal is en wat thuis normaal is weet hij heel goed, enige verzoek dat ik heb meegegeven is of ze in de rietjesbeker alleen water aan willen bieden, ander drinken in een gewone beker. Als m'n ouders oppassen krijgen ze ook yogho en lange vingers, vragen ze thuis ook nooit zelf om. Wel om koekjes en crackers overigens, maar dat geef ik ze zelf.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_185514640
Wat betreft het slapen: toen I een peuter was, hebben wij op een gegeven moment afgesproken met het kdv dat ze geen slaapjes meer deed. Maar toch kwam het wel voor dat de leidsters zeiden dat I duidelijk zo moe was en dat zelf ook aangaf, dat ze haar toch een dutje hadden laten doen. Dat begreep ik dan, die dagen kunnen ook vermoeiend zijn. En dan sliep ze 's avonds ook meestal wat later, maar ach. Ik denk dat je aan beide kanten dus wat flexibel moet zijn. Maar het is dus anders als een kdv bij voorbaat vindt dat alle kinderen iedere dag een slaapje moeten doen en dat daar niet van afgeweken kan worden of daar heel moeilijk over wordt gedaan.

Wat voeding betreft lijkt het me voor een kdv ook lastig. Maar het belangrijkste is denkt ik dat er een duidelijk en consequent beleid wordt gevoerd, zodat ouders goed weten hoe het werkt en daar dan evt hun uitzonderingen op kenbaar kunnen maken. Maar als er enerzijds in een beleid staat dat suikers vermeden worden (bijv) en kinderen krijgen wel diksap en iedere dag een koekje, dan is het logisch als ouders daar iets van zeggen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 10 maart 2019 @ 12:27:48 #148
269689 crew  Viv
pi_185516102
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 10:59 schreef FlyingFish het volgende:
Als m'n ouders oppassen krijgen ze ook yogho en lange vingers, vragen ze thuis ook nooit zelf om.
En wat als jouw ouders hadden toegezegd alleen water en rijstwafels te geven en ze begonnen thuis ineens om yogho te vragen? ;) Dat is het meer.

Jullie allemaal bedankt voor de reacties, het helpt mij om mijn klachten helder te formuleren voordat ik het gesprek aanga. :) Wat er ook zeker niet los van staat is dat 4 maanden geleden plotseling 2 van de 3 leidsters van het eerste uur (waaronder het locatiehoofd) zijn vertrokken (de één vrijwillig, de ander niet) en vervangen door 5 (!) nieuwe. Er is geen kennismakingsgesprek aangeboden of iets dergelijks, en ik heb het idee dat bestaande afspraken sindsdien verwaterd zijn (en niet-bestaande afspraken erin geslopen :') ).
  zondag 10 maart 2019 @ 15:11:22 #149
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_185519571
Dat laatste zou bij mij ook niet best vallen. Sterker nog, het gastouderburo dat onze oude overnam 'sloop ook een beetje binnen' zonder voorstellen. En dan wel prediken met kleinschaligheid en persoonlijke service. We zijn afgelopen jaar met gastouder naar een ander bureau vertrokken o.a. om die reden.

Eten en drinken bij de opvang laat ik een beetje los. Beetje zoals FF daar tegenaan kijkt. Het zal anders zijn (en dat heeft zeker ook voordelen!) en gelukkig beseft hij dat. Hij is gelukkig totaal niet van het snoepen. Geef 'm maar een boterham met pindakaas en een fles melk en hij is gelukkig, onze kleine neanderthaler.

Afgelopen dag en nacht samen naar A'dam geweest. Heerlijk om op ons gemak uit eten te gaan, naar het theater, de kroeg in, uitslapen, ontbijten.... alleen daarna zijn we snel naar mijn ouders gereden om de derde musketier op te halen. Die had het gelukkig alleen maar heel erg naar zijn zin gehad :s)
pi_185519885
Ik vind het wel makkelijker om los te laten nu J ouder wordt, kleiner vond ik het lastiger. Thuis slaapt hij niet meer tussen de middag, maar op de opvang tot een paar weken terug nog wel. Nu laten ze hem even rusten op bed of op de bank (net wat hij zelf wil) en halen ze hem ook vlot weer uit bed.
Eten blijft wel een dingetje, daar heb ik inmiddels wel vertrouwen in op de opvang, dat gaat straks op school en BSO weer opnieuw spannend zijn, denk ik (allergie). Ik was wel blij verrast dat ze op de BSO (zeggen dat ze) alleen water drinken.
pi_185536055
Miezziej, beterschap voor M, hoe gaat het nu met haar?

Wel of niet naar de psz, ik zit hier ook met die twijfel. Jewel aard nu goed op de opvang, dat heeft echter erg lang geduurd en ik ben bang dat een psz daarnaast weer voor drama gaat zorgen omdat ze ook daar weer een lange wen- en overgangsperiode nodig zal hebben. Daar komt bij dat ze bij ons op de opvang werken met leeftijdsgroepen, ze is nu 2 jaar en 4 maanden dus zit nog in de groep voor 2 jarigen maar in de groep 3-4 jaar doen ze ook echt andere activiteiten die passen bij de leeftijd. Ik zie de toegevoegde waarde op dit moment dus nog niet, behalve dan dat de overgang van 1 dag opvang naar 5 dagen school nu wel heel groot gaat zijn zodra ze naar groep 1 moet. Maar dat vang ik dan liever op door haar geleidelijk in groep 1 aan te laten vangen en daar dus te starten met wat minder dagen per week, of kortere dagen, afhankelijk hoe ze het daar tegen die tijd gaat doen. Maar merk dat ik het ook niet helemaal los kan laten en dat ik erover blijf twijfelen..

Welkom SQ, gefeliciteerd met je peuter! *O*

Hupje, wat fijn dat de vakantie leuk was!

Hier op de opvang hoeft een kindje alleen te slapen als het laat zien moe te zijn. Daarnaast alleen water en gezond eten, bij verjaardagen werd er voorheen met de groep een suikervrije taart gebakken in plaats van traktaties door de jarige zelf, maar omdat ze meer waarde hechten aan structuur dan aan feestdagen hebben ze besloten de uitgebreide vieringen zoveel mogelijk te minimaliseren en dus ook helemaal niet meer te werken met taart/traktaties. Dat laatste scheelt mij overigens een hoop kopzorgen bij de verjaardagen van mijn meiden, dus prima :') Maar als ik soms hier dingen lees, ben ik wel weer extra blij met onze opvang O+

Peuter is hier nog steeds ziek. Ze is zo vaak ziek geweest, ook echt erg ziek, maar zo ziek als afgelopen week heeft ze zich nog nooit gedragen. Ze wilde niets meer, alleen nog maar slapen en hangen en huilen. Uiteindelijk zaterdag toch maar naar de huisartsenpost, maar daar konden ze niets vinden op een oorontsteking, hele dikke keelamandelen en opgezette lymfeklier na. Maar dat heeft ze standaard dus tja. Heb me enorme zorgen gemaakt, maar begin nu ook het vermoeden te krijgen dat ze sommige dingen wel fijn nu ze 'ziek' is omdat ze lekker op de bank mag hangen en op haar wenken wordt bediend. Dus het vermoeden is dat ze zich ook wel wat aanstelt zo nu en dan, daar heeft ze nu ook de leeftijd voor denk ik. Merk dat ik dat wel heel moeilijk vind, niet meer wetende waar ik wel of niet op kan vertrouwen.

Opmerkelijk is trouwens wel dat ze voortdurend zegt pijn te hebben rond haar schaamstreek. Wij dachten eerst door obstipatie, dus wat extra zemelzakjes gegeven waarna ze inderdaad heel veel moest poepen en haar buikje weer zacht en plat werd. Maar nog steeds zei ze pijn te hebben, dus kennelijk hing het daar toch niet mee samen. De arts gaf aan dat het wat rood zag maar vond het verder niet zo spannend, insmeren was het advies, maar ik merk dat het mij wel bezig houdt. Ik ben sowieso overbeschermend op dat gebied moet ik bekennen, gelet op eigen verleden, maar ik loop al een week alle scenario's bij langs in mijn hoofd of er iets gebeurd zou kunnen zijn wat die pijn kan verklaren. Of dat het misschien toch 'gewoon' wat anders is. Herkent iemand dit misschien?
  maandag 11 maart 2019 @ 12:20:34 #152
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_185538072
Die kleine hier zegt vaak pijn aan schaamlippen en rond de vagina te hebben bij verschonen of als ze er zelf aan loopt te frunniken.
Als ik dan zie hoe ze nonverbaal erop reageert denk ik eerder dat het gewoon 'er zit vrij veel gevoel in dat gebied' is en geen pijn.
En dat ze daar nog geen woorden voor kan bedenken die passender zijn.
Geen idee of dat bij je dochter zo is, maar ik merk hier dat het woordje 'pijn' vrij vaak in wordt gezet voor zaken die ik niet 'pijn' zou noemen.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 11 maart 2019 @ 12:22:04 #153
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_185538111
Ik mag eventjes niet tillen de komende weken vanwege een buikoperatie (maagverkleining gehad) en dus moet Miep beetje rekening houden met me. En nu is ze steeds boos op me :+
Tevens hebben al haar poppen inmiddels 'een beetje buikpijn' en krijgen ze de hele dag door prikken en pillen van haar. Super zorgzaam.
Kleine verpleegkundige is het :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 11 maart 2019 @ 12:25:22 #154
149959 SQ
snelle trees
pi_185538190
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2019 12:20 schreef Molo het volgende:
Die kleine hier zegt vaak pijn aan schaamlippen en rond de vagina te hebben bij verschonen of als ze er zelf aan loopt te frunniken.
Als ik dan zie hoe ze nonverbaal erop reageert denk ik eerder dat het gewoon 'er zit vrij veel gevoel in dat gebied' is en geen pijn.
En dat ze daar nog geen woorden voor kan bedenken die passender zijn.
Geen idee of dat bij je dochter zo is, maar ik merk hier dat het woordje 'pijn' vrij vaak in wordt gezet voor zaken die ik niet 'pijn' zou noemen.
Ja klopt, Noud doet het ook bij alles wat gevoeliger of "anders" voelt.
Sok scheef? "Auw pijn!!"
Haakje aan den nagel? "Auw pijn!!"
Badwater 36 graden in plaats van zijn geliefde 35? "Auw pijn!!"
Valt onder onmogelijke hoek van de bank met zijn schedel tegen de massief eiken tafel is trouwens beyond "auw pijn", voor de beeldvorming.
disclaimer
pi_185538464
Bedankt voor jullie berichten, dat stelt me echt enorm gerust!

En jouw Miep, Molo O+ Een goed herstel voor jou gewenst trouwens, pittige nasleep kan zo'n operatie hebben weet ik van iemand uit mijn vriendenkring. Ik hoop dat je snel weer up and running bent!
  maandag 11 maart 2019 @ 14:56:24 #156
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_185541974
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 12:25 schreef Stormqueen het volgende:
[..]

Ja klopt, Noud doet het ook bij alles wat gevoeliger of "anders" voelt.
Sok scheef? "Auw pijn!!"
Haakje aan den nagel? "Auw pijn!!"
Badwater 36 graden in plaats van zijn geliefde 35? "Auw pijn!!"
Valt onder onmogelijke hoek van de bank met zijn schedel tegen de massief eiken tafel is trouwens beyond "auw pijn", voor de beeldvorming.
Hehehe

Bij dat laatste is het hier meestal juist pompiedompiedom vrolijk weer gaan spelen zonder morren, ongelooflijk. Maar als ze drinken in een kinderbeker ipv glas krijgt vergaat de wereld :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 11 maart 2019 @ 14:58:55 #157
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_185542038
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 12:37 schreef Schanu het volgende:
Bedankt voor jullie berichten, dat stelt me echt enorm gerust!

En jouw Miep, Molo O+ Een goed herstel voor jou gewenst trouwens, pittige nasleep kan zo'n operatie hebben weet ik van iemand uit mijn vriendenkring. Ik hoop dat je snel weer up and running bent!
Het valt me eerlijk gezegd bizar mee. Gaat erg goed. Het niet mogen tillen is verrekte lastig eventjes, maar dat is het ook wel.
Kan ook anders natuurlijk bij mensen, maar ben mega snel hersteld ervan, mazzel mee.

Het lastigste nu nog is dat op de maandagen (mijn vrije dag met Miep samen) mijn moeder nu over de vloer is om het tilwerk te doen.
En dat is superlief dat ze daarin helpt. Maar het is wat intens, mijn moeder zoveel om me heen _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_185543496
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2019 12:25 schreef Stormqueen het volgende:
[..]

Ja klopt, Noud doet het ook bij alles wat gevoeliger of "anders" voelt.
Sok scheef? "Auw pijn!!"
Haakje aan den nagel? "Auw pijn!!"
Badwater 36 graden in plaats van zijn geliefde 35? "Auw pijn!!"
Valt onder onmogelijke hoek van de bank met zijn schedel tegen de massief eiken tafel is trouwens beyond "auw pijn", voor de beeldvorming.
Ja, is hier ook zo.
Als de piem0l ietwat stijvig is, is het trouwens ook "auw, pijn". (ik wist overigens niet dat dit al op zo'n vroege leeftijd kon)
En eerst was het ook "auw, pijn" als hij iets niet durfde, maar dat is inmiddels vervangen door "ik vind het eng".

En even een *; voor jou, Schanu. Ik herken het heel erg dat ik mijn verleden projecteer op mijn kinderen en dan overbeschermend ga reageren. Daar is niemand mee gebaat, maar ik kan er niets aan doen.
pi_185549737
Hier ook veel pijn. En als meneer zin heeft om op de bank te liggen is hij ‘niet fit’.

Sowieso hier de laatste weken echt bal. S. en Mijm zijn beide zoveel ziek. Ik denk dat S. af en aan al 3 weken regelmatig koorts heeft ;( hij heeft er ook echt last van, zie ik wel.

Ik zou dus echt helemaal niet weten wat ze op de opvang aan eten en drinken geven :@ ik vertrouw erop dat ze het beste met de kinderen voor hebben en als dat nou een keer een beetje ranja is of een koekje, dan hoop ik dat ze er van genieten.
Maar ik ben zelf dan ook wel echt heel handig in die dingen.
Ze krijgen wel regelmatig een lekkere lunch, zelfgemaakt uit eigen moestuin O+ Dan krijg ik foto’s van allemaal peuters op een rij die paprika’s aan het verkrachten snijden zijn. Laatst hadden ze dus heerlijke pizza, zo tof!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 11 maart 2019 @ 21:52:02 #160
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_185551299
@Schanu wat vervelend dat je zo bezorgd bent. Lastig om daar dan onbevooroordeeld naar te kijken, als je daar zelf een nare herinnering aan koppelt.

Hier was ik eerst niet zo van de psz, maar denk ik nu juist dat we het gaan doen. Maar goed, eerst maar eens kennismaken daar. En eerst even de allerergste drukte op mijn werk voorbij en morgen het koopcontract tekenen. Kunnen we weer een beetje ademen.

Max was ook helemaal moe van het weekend. Ik kreeg een filmpje van de gastouder vanmiddag dat hij zat te knikkebollen op de bank, terwijl hij zegt: nee Max is niet moe! :')

@LeSage: Bij jou is het vaak raak hè, qua zieken. Arme jij. Die moestuin klinkt tof.

En ja, ook hier klopt het woord 'pijn' niet altijd helemaal bij wat er echt is.
pi_185554363
@Schanu hebben ze haar plas ook bekeken?
Schudden voor gebruik
pi_185558591
Molo, wat fijn dat de het meevalt! Lief dat je moeder komt helpen, maar ik kan mij voorstellen dat je daar nou ook niet altijd even blij van wordt :')

Adrian, *; ook voor jou, moeilijk kan het zijn he.

Een knikkebollende Max, ik zie het helemaal voor me O+

Stippelrientje, nee dat hadden we nog wel gevraagd maar aangezien ze geen pijn bij het plassen heeft en ze ook niet meer plast dan normaal, werd dat niet nodig gevonden. Het gaat nu overigens ook stukken beter, heeft gisteren ook niet meer over pijn gerept, dus hopelijk was het even een kortstondige fase. Als ze er toch weer over begint, bellen we alsnog de huisarts weer even, we willen ook geen risico nemen dat ze ziek is of wordt met de operatie aan haar neusamandel straks want dan moet die weer worden uitgesteld, dus dan maar even heel laagdrempelig bellen.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 11:03:14 #163
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_185558858
Mmm.....we dachten dus dat het knikkebollen was, maar het is gewoon heel vaak knipperen (en knijpen) met zijn ogen. Nu had hij het vanmorgen (net uit bed) ook en sinds gisteren dus erg frequent. 's Ochtends kijkt hij altijd even Shaun O+ en vooral bij tv kijken viel het op. Het ging niet weg daarna (met de tv uit). Gastouder gaf het ook al aan. Iemand dit ooit meegemaakt?
  dinsdag 12 maart 2019 @ 11:25:03 #164
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_185559191
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 11:03 schreef Quoi het volgende:
Mmm.....we dachten dus dat het knikkebollen was, maar het is gewoon heel vaak knipperen (en knijpen) met zijn ogen. Nu had hij het vanmorgen (net uit bed) ook en sinds gisteren dus erg frequent. 's Ochtends kijkt hij altijd even Shaun O+ en vooral bij tv kijken viel het op. Het ging niet weg daarna (met de tv uit). Gastouder gaf het ook al aan. Iemand dit ooit meegemaakt?
Niet een vuiltje wat in zijn oog zit? Of een wimper verkeerd? En kan ook he tof! Dit kan ik met m'n ogen doen! zijn.

Verder geen ervaring en hoop ik dat het zoiets is
pi_185560031
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 11:03 schreef Quoi het volgende:
Mmm.....we dachten dus dat het knikkebollen was, maar het is gewoon heel vaak knipperen (en knijpen) met zijn ogen. Nu had hij het vanmorgen (net uit bed) ook en sinds gisteren dus erg frequent. 's Ochtends kijkt hij altijd even Shaun O+ en vooral bij tv kijken viel het op. Het ging niet weg daarna (met de tv uit). Gastouder gaf het ook al aan. Iemand dit ooit meegemaakt?
Jewel knijpt soms ook overdreven met haar ogen als ze knippers, maar zoals jij het beschrijft bij Max heeft ze het nooit gehad. Zou hij last kunnen hebben van droge ogen?
pi_185564890
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 11:03 schreef Quoi het volgende:
Mmm.....we dachten dus dat het knikkebollen was, maar het is gewoon heel vaak knipperen (en knijpen) met zijn ogen. Nu had hij het vanmorgen (net uit bed) ook en sinds gisteren dus erg frequent. 's Ochtends kijkt hij altijd even Shaun O+ en vooral bij tv kijken viel het op. Het ging niet weg daarna (met de tv uit). Gastouder gaf het ook al aan. Iemand dit ooit meegemaakt?
Mijn neef heeft dit, het is bij hem een soort tik.
Maar ik zou wel alle fysieke redenen afgaan. Het kan van alles zijn: bijziendheid, misschien een vuiltje in z'n oog of slaap, of wat dikke/plakkerige ogen na het slapen, droge ogen etc.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 12 maart 2019 @ 17:06:40 #167
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185566368
Dat heb ik ook als tic, ik krijg het nu extra als ik erover lees. Maar waarschijnlijk is het bij Max iets anders.
KuikenGuppy
  dinsdag 12 maart 2019 @ 17:08:26 #168
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_185566411
Deed me een beetje hieraan denken Quoi :D

Vrolijke tekst is het toch eigenlijk dit _O-


Is normaal voor veel kinderen, gaat wel weer over :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 12 maart 2019 @ 17:08:31 #169
171422 LadyBlack
paint it black
pi_185566414
Mijn dochter doet dat bij vlagen ook Quoi. Superoverdreven dr ogen knipperen, met dr mond wijdopen :? En met name tijdens tv kijken inderdaad. Ze zegt soms dat haar ogen plakken, dus ik vermoed dat het droge ogen zijn door het zombie tv-staren :')

Ogen zijn prima, net weer gecheckt door de schoolarts.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 17:11:16 #170
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_185566504
Ella had het een tijdje terug en een paar dagen later kleuter. Kleuter vertelde dat ze 'prik ogen' had, ik denk dat Ella dat ook had.
Het duurde een dag of 3. Ze werden ook beide verkouden, denk dat het daar mee te maken had?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 23:25:10 #171
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_185576306
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 maart 2019 16:04 schreef Franny_G het volgende:
[..]

Mijn neef heeft dit, het is bij hem een soort tik.
Maar ik zou wel alle fysieke redenen afgaan. Het kan van alles zijn: bijziendheid, misschien een vuiltje in z'n oog of slaap, of wat dikke/plakkerige ogen na het slapen, droge ogen etc.
Heb alles uitgebreid bekeken, maar kom er niet uit. Vooralsnog komt het op me over als vermoeidheid. Het is iig geen vuiltje oid. Zijn vader heeft het trouwens bij extreme vermoeidheid ook weleens (soort vermoeidheidstic). Maar om nu te zeggen dat Max zoo moe is, neh.

Afijn, dank voor jullie meedenken! Toch best veel ervaringen :o :P

Oh jongons, ik ben pas net klaar met werken. Morgen vrije dag met Max, dan 's avonds weer aan de slag en na donderdag dan weer een beetje ademhalen. Vandaag wél het koopcontract getekend van ons mooie huis O+
pi_185579525
Gefeliciteerd met het tekenen van het koopcontract Quoi!

Over ogen: Sjaak is gezakt voor de ogentest van het cb en krijgt over een tijdje een derde kans (de eerste keer werkte hij niet mee). Door zijn reactie op de rondjes (“die kan ik niet zien, die is te klein”) vrees ik wel voor een doorverwijzing.

En mensen, hij wordt zondag gewoon al 4 jaar O+ Een kleuter is hij dan! Ik hoop dat dan ook weer een leuke tijd aanbreekt, want hij is al weken verschrikkelijk :{ Iedere ochtend rond 5.30u wakker en vanaf dat moment is er strijd om alles, tot bedtijd. Er zijn ook wel leuke momenten hoor, maar die zijn zwaar in de minderheid. Ik vind het behoorlijk zwaar zo, moet ik zeggen.
pi_185582577


Hoi, ik heb een peuter. :o
pi_185582941
Welkom Cygne, gefeliciteerd met je mooie peuter!

Quoi, gefeliciteerd met het tekenen van jullie koopcontract *O*

MC, wat vervelend dat Sjaak is gezakt voor de ogentest, hopelijk gaat de 3e kans wel beter. En al bijna een kleuter, wat gaat het hard O+ Hopelijk gaat het wel snel wat beter en neemt de strijd af, dat klinkt wel zwaar ja :{
pi_185586818
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2019 11:51 schreef Cygne het volgende:
[ afbeelding ]

Hoi, ik heb een peuter. :o
Ik ontken dit!! Ik kan me jouw appje nog heel goed herinneren dus dit is gewoon niet waar... Kan niet!


oke oke gefeliciteerd met wolfje ;) *;
S. 2014
J. 2016
pi_185587053
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2019 15:04 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]

Ik ontken dit!! Ik kan me jouw appje nog heel goed herinneren dus dit is gewoon niet waar... Kan niet!


oke oke gefeliciteerd met wolfje ;) *;
Hahaha, dat ik aan het bevallen was. _O-
pi_185587398
OMG Cygne, hoezo is Wolfje alweer een peuter? Gefeliciteerd zeg!
  woensdag 13 maart 2019 @ 15:56:39 #178
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_185587915
Welkom!!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  woensdag 13 maart 2019 @ 16:35:04 #179
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_185588738
Gezellig! Hoi Wolfje!
pi_185589885
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2019 15:16 schreef Cygne het volgende:
[..]

Hahaha, dat ik aan het bevallen was. _O-
Ja :+ *O*
S. 2014
J. 2016
pi_185590862
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2019 17:38 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]

Ja :+ *O*
Dat was gisteren. :'(
pi_185594767
Cygne, daar ben je alweer *O* gefeliciteerd met Wolfje! Wat een heerlijke kerel is het ook O+

Ik ben net gesmolten. Mijn vader is blind en dat is ooit best lastig voor hem. Hij maakt zich dan zorgen of hij wel ‘interessant’ genoeg is voor zijn kleinzonen.
Net lag hij op de bank onder een dekentje en S. was in bad geweest bij opa en oma en kwam in pyjama beneden.
Hij kroop vervolgens bij opa op de bank, nestelde zich eens lekker en heeft een half uur liggen kletsen, knuffelen en lachen. Ik zag mijn vader echt genieten en S. ook. Zo mooi is dat O+ :'( O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_185594919
Dat zijn echt de allermooiste momenten hè. O+
  woensdag 13 maart 2019 @ 23:55:07 #184
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_185599190
Oh wat lief LeSage! Je vader kan weer even vooruit ;)

Max is nog-al op zijn opa en pake gericht. Oma en beppe doen juist heul erg hun best en daarom vind ik dat soms best lullig. Stiekem moet ik ook wel gniffelen, want ik schijn vroeger ook nogal stoïcijns te zijn geweest tegen mensen die hun best deden tegen mij :D

Knipperen nog steeds actief. Heb 'm wel lang laten slapen vanmiddag (3 uur :o ) en hij ligt nu ook alweer vanaf 20u op apengapen. Ik gooi het voorlopig op moeheid. Wij hebben het allebei t#ringdruk en misschien krijgt hij daar indirect wat van mee. Bij mij is het gelukkig vanaf morgen rustiger.

Vanmorgen wel wezen dansen. Mijn zus was mee en man man man, wat was hij in zijn element O+ > insert foto van Max in - wat hij noemt - zijn Casper (van Emma ja)-trui:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185602000
Welkom Cygne!

MwC, hopelijk gaat deze fase snel voorbij. Pittige dagen zijn dat.

LeSage, mooi is dat, he. En heel fijn voor je vader.

Mijn bijna-kleuter zou vandaag voor het eerst mogen gaan wennen op school, maar gisteren belde de opvang dat hij ziek was. Hij kon echt niet gaan, dat was een teleurstelling... na Buurman en Buurman en een paar hapjes brood ligt hij nu te slapen op de bank. Sneutje.
pi_185606631
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2019 11:51 schreef Cygne het volgende:
[ afbeelding ]

Hoi, ik heb een peuter. :o
Heuh! Hoe dan....?
Ik dacht dat je baby net over een jaar was :@

Jeetje wat gaat dat rap!
Schudden voor gebruik
pi_185607202
Zo wat wordt ie groot Q! Het baby-ige is er echt af ineens :o
pi_185655347
Brr. Van die momenten dat je liever geen ouder was geweest, of het over had kunnen nemen van je kind. Ik was aan het werk in de tuin en J liep (goedbedoeld) eigenlijk een beetje in de weg. Dus ik vroeg hem of hij even iets in de garage wilde leggen voor me. Komt hij terug, slaat de wind de deur dicht, met 3 van zijn vingers ertussen. :'( Gillen natuurlijk. En ik moest zijn vingers losmaken, brr, dat moment dat je niet weet wat je aan gaat treffen. Gelukkig 'viel het mee'. Wat had ik een medelijden met hem.
pi_185655622
He bah Hupje, dat lijkt me heel naar om te zien! Gelukkig viel het een soort van mee, maar mensen, wat een schrik!

Sjaak is vandaag voor het laatst peuter ;( Hij is zo blij dat hij morgen 4 jaar wordt, telt al weeeeeken af naar morgen. Mijn kleine grote O+
pi_185656410
Oeh, Sjaak 4 jaar! Vieren jullie het morgen?
Ook de 4 jaars mijlpaal voor N en L van Shopaholic en Q van Gevalletje! (Toch?)
Gefeliciteerd alvast allemaal.
pi_185658302
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2019 20:54 schreef Hupje het volgende:
Oeh, Sjaak 4 jaar! Vieren jullie het morgen?
Ook de 4 jaars mijlpaal voor N en L van Shopaholic en Q van Gevalletje! (Toch?)
Gefeliciteerd alvast allemaal.
Wij vieren verjaardagen nooit echt. Mijn moeder neemt ons drietjes mee naar de Efteling voor de lunch, meer doen we er niet aan (buiten wat cadeautjes uiteraard).

N en L van Shop en Q van Gevalletje zijn morgen ook jarig ja O+
  zaterdag 16 maart 2019 @ 23:24:46 #192
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_185660373
Ja, N en L liggen nu voor het laatst als peuter in bed
Morgen vieren we hun verjaardag best uitgebreid (ik hou van verjaardagen 🥳). Ze hebben er zin in!
pi_185660831
Wat naar Hupje! Gelukkig geen blijvende schade.


Alvast gefeliciteerd jarige jobjes!
Schudden voor gebruik
  zondag 17 maart 2019 @ 07:22:09 #194
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_185664093
Hupje, echt sneu voor J 😢. Ik heb zelf een keer de vingers van N tussen de autodeur gestopt. Ik heb zelf heel hard meegehuild toen. Ik kijk altijd of ze niet bij de deur staan. Stond ze met haar vingers om het voorportier. En als je het achterportier dan dicht doet, zitten de vingers klem.
pi_185664325
Gefeliciteerd datumvierling! O+ *O*
pi_185664850
Oh Hupje, dat is schrikken. Dan voel je je hart even overslaan.

Gefeliciteerd voor Sjaak, L, N en Q *O* 4 verse kleuters!

Wij zijn een weekendje in Duitsland. De kindjes waren vast met opa en oma gegaan op vrijdagmiddag en wij kwamen pas vrijdagnacht. Helaas werd S. (weer eens) ziek, net voor wij kwamen. Dus we zitten vooral in het huisje, met veel handdoeken en een gloeiend mannetje op de bank.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_185665555
Dank jullie wel :) MwCactus gefeliciteerd met Sjaak en Shop met L en N!
Zal later nog wat uitgebreider reageren.

Beterschap voor S LeSage!

En pff wat schrikken Hupje! Gelukkig viel het mee!
Ik zie ook altijd op tegen het moment dat je moet kijken hoe erg het is.. Gelukkig vallen verwondingen hier altijd wel mee, behalve toen hij een paar maanden terug met z'n hoofd op de punt van de salontafel knalde.. Schrok me rot toen hij een snee naast z'n wenkbrauw bleek te hebben :X Achja, heeft ie er een interssant litteken bij zullen we maar zeggen!
pi_185683083
Sjaak was gister Heel Erg Jarig! Hij werd zoals gebruikelijk om 5.30u wakker en was dolblij met de slingers die hij zag hangen. Hij mocht de 3 uit zijn verjaardagsring halen en er een 4 in zetten. Daarna de cadeautjes en hij was zo blij ermee, dat snoetje was geweldig om te zien.
We hebben oma opgehaald en zijn gaan lunchen in de Efteling, we aten pannenkoeken. Sjaak kreeg een abonnement van oma. Hij genoot echt van zijn verjaardag en ik weer van hem.

Foto niet quoten alsjeblieft, ik haal hem straks weer weg.

Tot snel (of minder snel) in het kleutertopic!

[ Bericht 17% gewijzigd door MevrouwCactus op 18-03-2019 23:28:13 ]
pi_185683283
Gefeliciteerd met Sjaak! Wat een mooie grote kleuter *O*

En die jas! O+
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  maandag 18 maart 2019 @ 08:28:17 #200
56471 pinquit
oh my lama!
pi_185683493
Wauw wat een mooie grote Sjaak O+ gefeliciteerd allen!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_185683780
VerjaardagsSjaak O+ Zie hem stralen!
  maandag 18 maart 2019 @ 10:16:15 #202
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_185684702
N en L waren gisteren ook echt jarig


Het was druk, ze zijn verwend (heel veel spelletjes, strijkkralen, stickers, playdoh, kleurboeken, verkleedjurken, nagellak, springtouw, broodtrommel, tasje en een houten slee) en gingen vanmorgen naar school.

Tot in het kleutertopic 👋
pi_185699759
Gefeliciteerd vierling! *O* *O* *O* *O*
  maandag 18 maart 2019 @ 23:17:16 #204
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_185704400
Gefeliciteerd met alle vier vier-jarigen w/ Die meisjes van jou in hun bedje Shop, daar smelt ik van. Ze zijn iig lief als ze slapen :+

Helaas, het blijft hier druk met werk. En uitgerekend komend weekend ga ik skien met collega's. Leuk leuk leuk, maar ik mis een beetje mijn tijd met Max. Volgende week heb ik een dagje extra vrij genomen aangekondigd want compensatie - om met hem te kneuteren. Hij heeft er overigens niks van en is de leukste O+
pi_185704881
Gefeliciteerd nog alle nieuwe kleuters!

Wat een leuke blije foto van Sjaak MwC! Die had er duidelijk zin in!

Wat lijken je meiden erg op jou shop! Was me nooit zo direct opgevallen, maar hier wel heel duidelijk. Hoe was de eerste echte schooldag?

Een extra dagje vrij klinkt als een goede keuze Quoi! Net als skieen met collega's btw ;)

O is laatst met de oudste peuters van het kdv naar het theater geweest, samen met oa zijn grote vriend Demps (hij heeft een normale naam, maar die goed uitspreken is nog lastig voor O, duurde een paar weken voor ik zijn echte naam kende). Ik kreeg wat foto's toegestuurd, zitten ze hand in hand in de bus tegenover elkaar :D
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_185710000
Gefeliciteerd met de kleuters! *O*
  dinsdag 19 maart 2019 @ 20:51:20 #207
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_185723110
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 23:36 schreef FlyingFish het volgende:
O is laatst met de oudste peuters van het kdv naar het theater geweest, samen met oa zijn grote vriend Demps (hij heeft een normale naam, maar die goed uitspreken is nog lastig voor O, duurde een paar weken voor ik zijn echte naam kende). Ik kreeg wat foto's toegestuurd, zitten ze hand in hand in de bus tegenover elkaar
Wat kunnen ze soms al vriendjes hebben hè? Dat hand in hand lopen doet Max ook met zijn bestie :P

Kennen jullie dat? Kind net op bed gelegd boven en dan beneden het speelgoed iets te hard opruimen. Dan een kreet toegeworpen krijgen: MAMA NIET MET DE DUPLO! :') :D
pi_185725151
Peutervriendschappen O+ Ketel heeft een vriendinnetje bij de GO met wie hij hand in hand rond rent en speelt, zo lief. O+
pi_185725302
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 20:51 schreef Quoi het volgende:

[..]

Wat kunnen ze soms al vriendjes hebben hè? Dat hand in hand lopen doet Max ook met zijn bestie :P

Kennen jullie dat? Kind net op bed gelegd boven en dan beneden het speelgoed iets te hard opruimen. Dan een kreet toegeworpen krijgen: MAMA NIET MET DE DUPLO! :') :D
_O-

Emmy zei vandaag dat ze voor altijd bij me wil wonen O+

En ze vond een euro in mijn auto en zei dat dat heeel veul centjes zijn. En toen vroeg ik wat ze zou doen als ze heel veel centjes mocht uitgeven. Toen dacht ze even na en zei beslist: een toetje kopen!

Feli met de kleuters!
pi_185725452
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 21:41 schreef Arja het volgende:
En toen vroeg ik wat ze zou doen als ze heel veel centjes mocht uitgeven. Toen dacht ze even na en zei beslist: een toetje kopen!
O+
pi_185735560
De knappe en vrolijke Max O+

Hupje, wat vreselijk schrikken met de vingertjes van J, gelukkig is er geen blijvende schade :*

MevrouwCactus, gefeliciteerd met Sjaak! Een heuse kleuter al O+

En N en L ook al echte kleuterdametjes, wat een mooie meiden, gefeliciteerd Shopaholic! O+

LeSage, wat naar dat S ziek is geworden tijdens jullie weekendje Duitsland, hoe gaat het nu met hem?

Hier ook een wederom zieke peuter met een dubbele oorontsteking. Gelukkig oogt ze nu weer fit, maar van het weekend was het weer flink spugen en een warm kacheltje. Ik kijk ondertussen meer dan ooit uit naar de operatie volgende week, na ook weer een discussie met de apotheek omdat ze de door de arts voorgeschreven antibiotica te hoog vonden. Maar als je kind niet meer reageert op lagere doseringen dan moet je toch wat...
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 21 maart 2019 @ 11:06:21 #212
269689 crew  Viv
pi_185762235
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 20:51 schreef Quoi het volgende:
Kennen jullie dat? Kind net op bed gelegd boven en dan beneden het speelgoed iets te hard opruimen. Dan een kreet toegeworpen krijgen: MAMA NIET MET DE DUPLO! :') :D
:D
Hier een variant daarop: ZZ heeft sinds deze week zo'n grote tipi speeltent, en daar zaten we eerst samen in, maar vervolgens ging zij de hort op en moest ik in de tent blijven. Toen ze de hoek om was probeerde ik eruit te sneaken, maar ze hoorde het klittenband en meteen: MAMA NIET UIT DE TENT!
pi_185775575
Herkenbaar Vivi :D En toetjes zijn hier ook een eerste levensbehoefte lijkt het wel. Ik verwacht hier een zelfde soort antwoord, van alle drie.

O is ook niet helemaal in zijn hum. Ik denk iets van keelpijn. Hij ademt alsof hij er een halve marathon op heeft zitten (terwijl hij tv kijkt), wil amper drinken (eet wel prima) en heeft vanuit het niks opeens enorme huilbuien. Hij heeft vanmiddag voor het eerst in tijden ook weer 's middags geslapen, en de volle twee uur (ik had gewoon twee uur helemaal voor mezelf vandaag :o)

Maar ik kwam eigenlijk een gratis tip geven. Dr Panda Trein is nu tijdelijk gratis in de app en playstore. Peuter heeft hem nog niet getest, maar alle apps van Dr Panda die ik tot nu toe gezien heb zijn leuk, dus deze vast ook.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  vrijdag 22 maart 2019 @ 15:51:40 #214
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_185787619
Ha fijn, ook andere manipulatieve peuters :+

Onze kabouter heeft net lekker geslapen. Ik werk een dagje thuis om vanaf NU lekker te gaan kneuteren met Maxje. Lekker naar buiten (want kolere het is 17 gr!) 8-) En dan morgen op wintersport. Weer vliegen zonder mijn eigen vliegtuigfanaat. Volgende vliegreisje is mèt hem, heb ik beloofd.
  maandag 25 maart 2019 @ 09:59:31 #215
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_185838209
Hoi! Ik mag hier aanschuiven, want ik heb sinds gisteren een peuter in huis O+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_185838225
Gefeliciteerd met je peuter Sylver! O+
pi_185838260
gefeliciteerd, sylver!

Ik heb de laatste nachten ‘gelogeerd’ met mijn peuter. We proberen baby een beetje beter te laten slapen, maar die maakt nogal wat lawaai en maakt iedereen wakker, dus peuter en ik hebben in de logeerkamer geslapen. Super gezellig, behalve dat hij vannacht midden in de nacht compleet overstuur wakker werd en niet meer te kalmeren was. Na een half uur krijsen wou hij toch wel slapen, maar alleen maar knuffelend. Specifiek, lepeltje lepeltje liggen, waarbij hij de grote lepel was. O+ Ik wou heel graag slapen, maar ik heb hier toch wel even heel bewust van genoten, want mijn grote knuffelt eigenlijk nooit...
pi_185840703
Wat een heerlijk moment om van te genieten inderdaad Jagar O+

Ik lees hier zojuist op Bitcare dat Jewel vandaag aan het wennen is op de peutergroep, de overgang van dreumes naar peuter wordt hier volgens mij gemaakt bij 2,5 jaar en dat is Jewel over 1,5 maand. Het bevreemdt mij echter dat ik hier niets vanaf wist. Jewel is de afgelopen twee weken niet op de opvang geweest wegens ziekte, ze wordt woensdag geopereerd dus er gebeurt behoorlijk wat voor haar op dit moment en zo gevoelig als ze is had ik dit moment niet zelf uitgekozen om haar te laten wennen.

Ze doet het echter goed, vermaakt zich, leuke foto's ook, dus ik voel mij als een vreselijke moppermoeder dat ik hier wat van vind. Echter dat wij als ouders niet zijn betrokken in deze keuze, niet op de hoogte zijn gebracht van het feit dat ze Jewel dus over willen hebben naar de volgende groep en of wij het daarmee eens zijn qua timing, daar baal ik echt van...
  dinsdag 26 maart 2019 @ 14:30:37 #219
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_185859384
Sja, mopperen mag altijd natuurlijk. Als ze het alleen goed doet ^O^ misschien geeft het ook wel weer hele fijne afleiding van alle andere dingen die er gaande zijn.

Mijn zoon staat momenteel heeeeel hard MAMA te roepen in zijn bed :') Hij schrok zich net de t&TRing toen ik ineens naast 'm stond, terwijl hij midden in zijn drama voorstelling wilde uithalen: "MAAAAAA-M...... a" :')

Afijn, ik ben dus 3 nachten weg geweest en het lijkt wel of de zinnen vloeiender zijn geworden, hij veel bijdehandjes heeft gegeten en daarnaast natuurlijk nog leuker is geworden O+ Ik ben de afgelopen dagen zo enthousiast geworden over wintersport btw (en dan die klasjes met 2-3 jarigen achter een leraar aan: smelt) dat het me leuk lijkt om eens samen met Max te doen.

OK. Er rijdt een ambulance de straat in. Ik geloof dat er nu geen tukje meer gaat komen. Hij moet trws straks mee naar de/mijn fysio, benieuwd hoe dat gaat.
  dinsdag 26 maart 2019 @ 14:34:48 #220
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_185859432
OK, ik hoor nu:

MAMAAAAAA IK BEN KLAAR MET SLAPEN
IK BEN NIET MEER MOE
IK WIL DE LADDER OP DE BRANDWEER ZETTEN!
MA-MAAAA
MA-MAAAA

X 100

:') :') :D
  woensdag 27 maart 2019 @ 20:41:22 #221
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_185884578
Slaapje was niet meer gelukt neem ik aan, Q? :+
Ging het wel goed bij de fysio?

Ellie is een wijsneusje geworden.
Na vanochtend de:
quote:
Was dat?
- een ladder
Neehee, trap!
hadden we 's middags
quote:
Was dat?
- een cupcake
Neehee, taartje!
En vroegah, als dreumes :+ zei ze altijd 'wahzeije?' als ze je niet verstond, maar nu is het
quote:
huh?
- Wat zeg je?
Wat?
- wat zeg je mama?
Gekkie mammie :D
Tssssk :P
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_185886071
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2019 09:59 schreef Sylver_ het volgende:
Hoi! Ik mag hier aanschuiven, want ik heb sinds gisteren een peuter in huis O+
Nog van harte!
Schudden voor gebruik
  woensdag 27 maart 2019 @ 21:44:35 #223
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_185886491
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2019 20:41 schreef Sylver_ het volgende:
Slaapje was niet meer gelukt neem ik aan, Q? :+
Ging het wel goed bij de fysio?

Ellie is een wijsneusje geworden.
Na vanochtend de:
[..]

hadden we 's middags
[..]

En vroegah, als dreumes :+ zei ze altijd 'wahzeije?' als ze je niet verstond, maar nu is het
[..]

Tssssk :P
:D

Ja dat overhoren komt bekend voor. Van harte nog trouwens!

Bij een zoekboek krijg ik trouwens ook nog weleens de vraag van Max: zo mama, wat zie je? :')

Ik weet trouwens niet wat er is gebeurd met mijn lieve kleine Max, maar het is een baldadige, zo nu en dan driftige, heel hard en bijdehand pratende peuter geworden ineens :D Ik moet er stiekem heel hard om lachen - maar moet natuurlijk nu juist grenzen bewaken. 3 dagen lekker met mezelf op vakantie was bèst relaxed van de week eigenlijk :P
pi_185892317
Haha, ik had iets vergelijkbaars in het klein: ik zat gisteren in de auto te balen van de drukte op de weg, want ik wilde naar mijn jarige mannetje toe. Maar thuis trof ik een hyperactief kind aan, terwijl ik heel moe en een beetje ziekig was. Verlangde ineens weer naar rustig in de auto zitten met een podcast op. 8-)

Hoi trouwens, sinds gisteren heb ik een vrolijke peuter in huis. Ik ben geen hele trouwe meeschrijver, maar ik zal vast zo nu en dan iets delen hier!

[ Bericht 0% gewijzigd door Gogo83 op 28-03-2019 10:53:26 ]
  donderdag 28 maart 2019 @ 10:29:05 #225
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_185893458
Gefeliciteerd met Teetje!! *O*
pi_185895399
Gefeliciteerd met de nieuwe peuters en welkom!

Emmy zit lekker in haar vel en ik geniet zo van haar. Ze is zo vrolijk en enthousiast en praat en zingt de hele dag. En ze knuffelt en zegt zo maar ineens “mama ik kan echt niet zonder jou hoor” of “papa ik vind jou lief van hier naar de maan en weer terug”.
Ze heeft een enorme woordenschat, maar verbastert sommige dingen wel heel grappig. Zo zegt ze “meneerkoetje” in plaats van meerkoetje O+

Plaatjes bij het praatje niet quoten svp
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ O+ O+

[ Bericht 13% gewijzigd door Arja op 28-03-2019 22:18:57 ]
  donderdag 28 maart 2019 @ 13:28:50 #227
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_185896373
Wat leuk om Emmy te zien O+ O+ En wat een heerlijk meisje en zo lekker in haar vel. Meneerkoetje vind ik eerlijk gezegd ook veel leuker klinken.
  donderdag 28 maart 2019 @ 16:14:30 #228
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_185898917
Idd leuk om Emmy te zien, wat is ze al groot :o O+

Meneerkoetje :D

Ellie's favoriete broodbeleg is tegenwoordig 'pikkemaas'.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_185900915
Aaaah, wat een plaatje is Emmy O+

Hier ook een pittige peuter op het moment. Nogal aanwezig, drammerig en echte peuterstreken. Maar aan de andere kant is ie ook zo lief en aandoenlijk. Ik kan zo lachen om zijn gekke uitspraken. En gister kwam ik thuis van het werk en werd er even bekend dat meneer verliefd op me is. Veeg mij maar op.

Dit weekend ben ik 3 dagen weg voor repetitie met mijn slagwerkgroep. Dat is dus 1 grote bak herrie, veel mensen, weinig slapen, maar ik verwacht meer uitgerust te zijn dan na een weekend met mijn bulldozers in huis :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 28 maart 2019 @ 21:19:04 #230
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_185904978
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2019 18:07 schreef LeSage het volgende:
Aaaah, wat een plaatje is Emmy O+

Hier ook een pittige peuter op het moment. Nogal aanwezig, drammerig en echte peuterstreken. Maar aan de andere kant is ie ook zo lief en aandoenlijk. Ik kan zo lachen om zijn gekke uitspraken. En gister kwam ik thuis van het werk en werd er even bekend dat meneer verliefd op me is. Veeg mij maar op.

Dit weekend ben ik 3 dagen weg voor repetitie met mijn slagwerkgroep. Dat is dus 1 grote bak herrie, veel mensen, weinig slapen, maar ik verwacht meer uitgerust te zijn dan na een weekend met mijn bulldozers in huis :')
:D Ik had ook verwacht kapot te zijn van het skiën, après ski en collega's, maar dat viel reuze mee. Veel plezier alvast!

Het super-absurde is dat - ondanks het skiweekend en dat ik weer aardig kan hardlopen - er vanmiddag 2 grote hernia's bij me zijn geconstateerd. Ik wilde het toch eens uitgezocht hebben. Al die ellendige oefeningen die ik maar moet doen en totaal geen vooruitgang in klachten.... Nou, die MRI loog er niet om, jeuz... Nu eens nadenken wat ik daarmee ga doen.
pi_185906655
Ja ze wordt inderdaad groot. Nog even en ze is 1 meter :D

Q oh nee. Klinkt niet goed. Een bikkel ben je wel.
pi_185907141
Hier ook een muzikaal weekend voor de boeg: ik zing sinds een tijdje in een koor en we hebben een weekend met allerlei andere koren, concerten, workshops... Over het algemeen vind ik dit soort dingen supervermoeiend, maar heb er op zich wel zin in. Al heb ik er wel een beetje moeite mee met meer dan één nacht van huis zijn. Het gaat ook zonder mij prima hoor, maar ik ben gewoon een huismus en mis man en Teetje best als ik zonder hen weg ben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185908652
Ah Gogo, dat snap ik best. Ik weet dat ik ondanks dat ik er heel veel zin in heb, de jongens toch ga missen. Zondag maar extra knuffels geven.
En dit weekend maar een extra pilsje om de pijn te verzachten ;)

Wat klote Q. Ik heb zelf ook een hernia gehad en het is zo rot hoe beperkend dat is. Je hebt nu geen last van uitval denk ik? Is er een behandelplan? Ik heb zelf veel baat gehad bij pijnbestrijding (van die grote naalden in je zenuw en SI-gewricht :X ). /offtopic
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_185910134
Ik had even over de hernia heen gelezen! Verklaart misschien wel het een en ander van de laatste jaren? Succes met de beslissing wat je er mee gaat doen!
  vrijdag 29 maart 2019 @ 11:42:59 #235
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_185913216
Ik dacht in het dreumestopic te zitten, maar Teetje is een peuter las ik!
Nog gefeliciteerd, Gogo! *G*

Sjow, dat klinkt best heftig, Q. Wat kan je eigenlijk allemaal aan een hernia doen? Ik neem aan dat niks doen geen optie is?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_185923785
Welkom Sylver en Gogo!

Oei Quoi, dat klinkt niet best.

Wij waren vandaag naar de Efteling. De eerste keer voor J. Hij heeft genoten O+ Bijna alles zelf gelopen, de hele dag vrolijk op onderzoek uit en heerlijk gestampt op de geluiden trap in het land van Laaf en geschreeuwd naar Klein Duimpje. Hij wil alleen niet aan papa toegeven dat hij Villa Volta toch niet zo geslaagd vond _O-
  zaterdag 30 maart 2019 @ 12:05:08 #237
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_185932541
Welkom Sylver en Gogo! *O*

Dat klinkt echt pijnlijk Quoi! Is er wat aan te doen?

De Efteling is idd leuk :) Wij zijn er twee keer geweest met een paar Fok!kers, en N zegt nu steeds dat ze nog eens wil.

Weggaan zonder kind vind ik echt vreselijk. Ik moet in mei 4 dagen naar Amerika, heb al maanden nachtmerries ;( Vooral dat ik nooit meer terugkom enzo... had als kind al heimwee en dat is nog erger geworden sinds ik zelf een kind heb. Mijn man zegt weleens, waarom ga je niet lekker een week op vakantie? Maar ik moet er niet aan denken om een week N te missen.

Hoe gaan jullie om met bazig gedrag? N heeft iets nieuws bedacht: andere kindjes aan de haren trekken. -O- En als ze iets wil hebben pakt ze het gewoon af. Ik dacht dat we die fase wel gehad hadden... ik heb al zo vaak uitgelegd dat ze het met woorden moet uitpraten of naar ons/de juf moet stappen, maar blijkbaar dringt het nog niet echt door. Tips?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zaterdag 30 maart 2019 @ 14:19:37 #238
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_185934155
Even hoor, zonder reageren: buitenspeelweer O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
mèt leeuw, want Max heet tegenwoordig Kasper - van Emma :')
pi_185934299
Oh, dat kapsel en dan die boevenkop met tuinbroek O+
pi_185945941
Heerlijke foto Quoi! En veel sterkte met die hernia's :{

@SaskiaR : heb niet echt tips... maar het helpt natuurlijk wel als die andere kindjes het niet zomaar laten gebeuren... Dat ze snel hun buggy-met-pop weer terugpakken bijvoorbeeld O-) :P
pi_185959165
Aaah Quoi wat een boef O+

Lastig Saskia! Maar ik denk dat praten op deze leeftijd niet per se effect heeft, ze hebben die impuls control überhaupt nog niet. Verder dus ook geen tips helaas.

Efteling O+ Wij gaan in mei weer, mijn ouders trakteren op een weekend Bosrijk. Vorig jaar ook gedaan, dat was zo leuk! Ketel kijkt er al tijden naar uit.

Ketel heeft vandaag bijna de hele dag buiten gespeeld zonder dat wij erbij hoefden te zijn! :o We hebben een grasveldje voor de deur en geen autoverkeer, en daar heeft hij zich de hele middag vermaakt met de overbuurjongen. Zo fijn! Ook wel spannend en een lesje in loslaten voor ons (we hielden hem door het raam ook wel in de gaten), maar denk dat het heel goed voor hem (en ons) was. Op een gegeven moment wilden ze ook even binnen bij de buurjongen dus toen had hij zijn eerste playdate te pakken! Hij kwam uiteindelijk pas om half 6 thuis, helemaal afgepeigerd. Hielp wel bij het 'vroeger' naar bed gaan ivm de zomertijd.

En er lijkt echt een knop om te zijn gegaan qua zindelijkheid! Hij vraagt nu consequent om het potje als hij moet poepen. Heb zeker al een week geen poepluier meer verschoond! Plassen doet hij nog wel nu en dan in zijn luier, maar dit is al zo'n vooruitgang en nu heb ik er wel vertrouwen in dat hij straks in september gewoon zonder problemen op dit gebied naar school kan.
  zondag 31 maart 2019 @ 22:04:09 #242
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_185960131
Wat een heerlijke dagen mensen O+

@luna fijn van de zindelijkheid!

@SaskiaR Mmmm lastig. Ik heb (nog) weinig ervaring met dit soort praktijken. Hoe lost de juf het dan overigens op?

Thanks voor de sterktes enzo. En....

quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2019 23:56 schreef LeSage het volgende:
Je hebt nu geen last van uitval denk ik? Is er een behandelplan? Ik heb zelf veel baat gehad bij pijnbestrijding (van die grote naalden in je zenuw en SI-gewricht ). /offtopic
Shit, die naalden klinken niet best. Ik had uitval toen ik het net had (ca 15 mnd geleden), maar nu niet meer. Wel die zenuwpijn.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 06:35 schreef Gogo83 het volgende:
Verklaart misschien wel het een en ander van de laatste jaren?
Zeker! Maar zoals nu is het pas een dik jaar hoor. Daarvoor was het 'gewoon' instabiliteit bekken enzo. Beetje slappe bende bij mij geloof ik :')

quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 11:42 schreef Sylver_ het volgende:
Wat kan je eigenlijk allemaal aan een hernia doen? Ik neem aan dat niks doen geen optie is?
Niks doen is zeker een optie - maar dat was dus wat ik de afgelopen maanden deed. Daarom even een duivels dilemma wat nu te doen: opereren vs niet opereren.
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 12:05 schreef SaskiaR het volgende:
Is er wat aan te doen?
Dat dus :)
pi_185966638
Oh wow, ben je mooi klaar mee quoi! Wat adviseert de arts?

Fijn hè Luna, dat ze wat zelfstandiger worden? Wij hebben achter ons huis een groot grasveld met trampoline, glijbaantjes en zandbak. We hebben dat stuk land als buurt gewoon geclaimd en volgegooid met gratis marktplaatsmeuk :)
(grenzend aan een een weiland en een groot gebouw en een doodlopend straatje, dus veel kan er niet misgaan). Daar mag hij nu ook zelf spelen met zijn grote buurmeisje. Ga nog wel checken hoor, maar hij is nu op de leeftijd dat hij het prima snapt allemaal.

@Saskia: je mag het kleine broertje van mr. T wel ff een paar dagen lenen. Die schreeuwt en mept zo hard als iemand iets af probeert te pakken dat alle oudere kindjes in één poging genezen zijn. >:)

Mijn boef zit in de "op een grote poepiestoel, rood met witte poepjes, zat kabouter Poepiepoep heen en weer te poepen- fase."
Tekenen is stom, tellen is geweldig, electriciteit is magisch. Ik moet elke dag vertellen hoe stroom wordt "gemaakt" en hier in huis komt, waarom de lamp ook "uit" kan, waarom onze auto niet aan het stopcontact hoeft, maar er toch stroom naar de koplampen gaat, en of er ook roze stroom bestaat ("want die lamp geeft roze licht"). Komt natuurkunde in mijn pakket toch nog eens van pas! :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door Sara82 op 01-04-2019 11:11:08 ]
pi_185966838
Arja, Emmy klinkt als een heerlijk kind O+

Herkenbaar het baldadige en drukke gedrag, hier nog zo'n peuter die alle grenzen lijkt te testen. Ik laat haar maar zoveel mogelijk buitenspelen zodat ze haar energie kwijt kan, maar dat helpt ook niet bepaald veel :')

Quoi, jeetje wat hefti 2 hernia's, sterkte en heel veel beterschap! :* En wat een heerlijke foto van Max O+

Gogo, dat klinkt als een pittig weekend die je voor de boeg hebt, ik benijd je niet :o

Hupje, wat leuk dat J zo heeft genieten in de Efteling O+

Saskia, dat bazige gedrag voert hier ook steeds meer de boventoon van Jewel richting haar zusje. Ze leest haar echt de les, begint te slaan en te trekken als haar woorden onvoldoende effect hebben en is af en toe gewoon ronduit gemeen. Ik vind het ook erg lastig om daar iets mee te doen en blijf er nu vooral over praten en aangeven wat wel en niet mag, uitleggen wat het met in dit geval Vlokje (of andere kindjes) doet, etc. Als het echt komt tot pijn doen, dan gaat ze in de hoek, achteraf zegt ze dan altijd sorry en geeft ze aan dat wat ze deed niet mocht en belooft ze beterschap, maar een volgende keer doet ze het gewoon weer. Ik vrees dat het ergens ook bij de leeftijd hoort.

De operatie bij Jewel is goed gegaan (had niet anders verwacht) en ze was diezelfde avond weer helemaal zichzelf. Ze droomt nu wel meer, slaapt heel onrustig dus het heeft impact gemaakt (ze heeft ook echt letterlijk van zich afgeslagen en -geschopt toen ze onder narcose moest, ze hebben haar met 3 verpleegkundigen vast moeten pinnen op de operatietafel...) maar ze heeft geen pijn en ze eet beter dan ooit tevoren dus volgens mij voelt ze zich nu al beter dan voor de ingreep. Heel blij dus O+
Verder is ze vandaag al over naar de peutergroep op de opvang, ondanks dat ze nog maar 1 keer heeft gewend, omdat het heel goed ging en ze het met mij eens waren dat tussen 2 groepen inhangen om te wennen ook juist meer prikkels zou kunnen geven. Was ik eerst nog bang dat ze moeilijk meekwam met de andere kindjes, is ze nu al voor de leeftijdsgrens over naar de volgende groep omdat ze het zo goed doet. Trots O+
pi_185970328
Oh, het weekend was heel leuk hoor! Wel vermoeiend, maar omdat het zo leuk was kreeg ik er ook wel energie van. Ik ben vanmiddag lekker thuis en doe niet zo veel, even een beetje bijkomen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijn dat de operatie goed is gegaan Schanu!

Sara: wat een mooie foto!!
pi_185975130
Schanu het is zeker een heerlijk kind! Sinds gister is het een monstertje. Ze is wezen logeren en heeft het super gehad, maar ook wel een beetje op haar tenen gelopen vermoed ik. En ze kwam snotverkouden terug. En nu huilt ze om alles en niks, commandeert ons rond, duwt of slaat. Ik mag niet naar haar kijken, ik mag niet op het gras staan, ik mag het tshirt niet aan dat ik klaar had liggen en ik mag niet wachten voor een rood stoplicht :')

Klinkt wel superzielig van die narcose en naar om te zien ook. Was je erbij?

Sara wat een mooie grote vent. Guitig ook!
pi_185983022
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 11:00 schreef Sara82 het volgende:


Mijn boef zit in de "op een grote poepiestoel, rood met witte poepjes, zat kabouter Poepiepoep heen en weer te poepen- fase."
Tekenen is stom, tellen is geweldig, electriciteit is magisch. Ik moet elke dag vertellen hoe stroom wordt "gemaakt" en hier in huis komt, waarom de lamp ook "uit" kan, waarom onze auto niet aan het stopcontact hoeft, maar er toch stroom naar de koplampen gaat, en of er ook roze stroom bestaat ("want die lamp geeft roze licht"). Komt natuurkunde in mijn pakket toch nog eens van pas! :P

Ik houd van peuters en hun belevingswereld!
Hier zijn raketten magisch. Gelukkig zijn er YouTube filmpjes, want mijn kennis over raketten is niet groot.

Wat een mooie Mr T!
Hoe gaat het met jou?

Wat fijn dat de operatie goed is gegaan Schanu en wat fijn dat Jewel zich nu goed lijkt te voelen!!
pi_186005248
Aanhaakpoging!

Wij hebben hoofdluis. }:| Godsamme wat een gedoe, maar het grootste gedeelte lijkt nu weg te zijn. Nu blijven kammen en hopen dat we geen luisje missen. }:|

Maar de meisjes doen het verder zo leuk. O+

N. is volgende maand jarig en mag direct na de meivakantie twee dagen wennen op school, spannend!

L. is getransformeerd van de grootste peuterheks ter wereld in een normale peuter met normale peuterbuien, wat een verademing. O+ Ze praat ineens ook heel goed, dus dat zal ook wel eea verklaren. Ze ging in één week van "Hey! Ze zei twee woordjes achter elkaar!" naar zinnen van 4 à 5 woordjes. :D

Ze zijn zo super leuk met elkaar, ze maken vooral zo veel grapjes en vinden het dan hilarisch hun bevindingen met ons te delen, zo leuk. O+

Dit bijvoorbeeld:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door Selvaria op 04-04-2019 06:42:19 ]
pi_186005417
Ach, wat een schatjes Salveria! En wat tof, zo zelf spelletjes bedenken. En wat fijn dat de heks weg is.

Die mag hier ook weg, we zitten weer vol in de drama periode. Man o man, vanmorgen waren we vanaf half 7 tot kwart over 8 bezig tot hij z’n ontbijt op had. Hij is zo ongelofelijk koppig. Zal hij wel van z’n vader hebben :o . Het is ook wel een schatje. Ik ga zo voorlezen op z’n school, en dat was het eerste wat hij vroeg vanmorgen....

Ook hier een briefje dat er op school luizen waren. Ik heb gister gekamd, maar gelukkig niets gevonden. Hier jeukt het bij mij wel, maar dat zal wel psychisch zijn. Van de week nog maar een keer kammen...
  woensdag 3 april 2019 @ 13:17:44 #250
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_186008432
Agggh die N en L O+ Eentje naar school, de ander een 'gewone' peuter. Klinkt goed Selvaria :)

Peuterbuien hebben wij hier ook wel echt sinds een paar weken. Totale driftaanvallen. Ik krijg zo nu en dan een schop of kaakslag in het heetst van de strijd :D

Wij gingen vanmorgen dan voor het eerst voor het echie naar de tandarts. Eerst moest ik, ergggg indrukwekkend vond Max (want duurde ook lang en gedoe enzo). Daarna vond hij het wel spannend maar heeft braaf zijn mond open gedaan om zijn tanden te laten tellen met een spiegeltje. Trots! O+ O+

En er waren al 20 tanden/kiezen. Laatste 2 kiezen nog net onder het tandvlees (en ja, dat merkten we alweer aan het gekwijl).

Vanmiddag gaan we meteen door, want kapper. Hopelijk is hij net zo stoer dan. Intussen maar even lekker low-profile thuis spelen.
  woensdag 3 april 2019 @ 21:22:28 #251
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_186019544
En ook zonder wanklank geknipt en geschoren. Binkie ^O^
  woensdag 3 april 2019 @ 22:08:34 #252
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_186020665
Wat een dapper mannetje Quoi :Y

Die twee deugnieten van jou Selv O+

N zit echt niet lekker in haar vel... nog steeds kinderen aan hun haren trekken en slaan (de eerste verhalen zijn tegenwoordig over wie haar heeft geslagen en andersom), huilen bij wegbrengen naar het kdv, thuis ook steeds ‘stoute’ dingen doen (dingen in haar mond doen, vieze geluiden maken enz.). Zo ken ik haar niet...
Is dit herkenbaar voor de ouders van oudere kleuters? Ze is 3jr 8 mnd, is dit ook een fase ofzo?
Op het kdv zijn nu al haar oude vriendjes weg, dus daar heeft ze minder aansluiting. Misschien is ze toe aan school?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_186021178
Dat 'stoute' herken ik wel. Hier is het verder vooral dreigen en bevelen "niet doen papa, anders ga ik jou slaan" en "jij moet dat doen". Ook niet heel gezellig, maar even uittesten waar de grenzen liggen. Het lijkt me erg lastig iig, vind ze het nog wel leuk op het kdv, afgezien van het wegbrengen? Ik denk verder dat je hier ook niet zoveel mee kan als het alleen op het kdv gebeurt, behalve nabespreken met haar en met de leidsters. Ik weet wel dat O op het kdv tegenwoordig ook 'stoute dingen' doet, maar dat vind de leidster die ik altijd spreek alleen maar mooi om te zien. En dat is niet tegenover andere kinderen.

Wat een leuke foto Selvaria! Zo leuk dat ze ook echt wat met elkaar hebben door het kleine leeftijdsverschil. Dat begint hier nu ook te komen. Ben wel benieuwd hoe L het gaat vinden als N straks naar school gaat.

Wat een dapper mannetje Quoi! Wij gaan volgende week voor het eerst met z'n allen, bij een voor ons ook nieuwe tandarts. Voor iedereen spannend dus ;)

Wij zijn btw vorige week naar Disney geweest en O vond het geweldig! De attracties, de shows en parades en uiteindelijk zelfs de disneyfiguren. Ik kan het iedereen aanraden om het rond deze leeftijd (3,5) te doen. We hebben ook een avond met de Disneyfiguren gegeten. Belachelijk duur en door alles er omheen is je eten koud, maar dat was het wel waard (al vond ik het vooraf zonde geld, zelfs terwijl het mijn geld niet was). Mijn angstige O die niet met Mickey op de foto wilde heeft Goofy op de neus getoeterd, met Iejoor grapjes uitgehaald en met Minnie geknuffeld. Skip al die figuren in het park met lange wachtrijen en alleen tijd voor een paar foto's en ga gewoon duur eten.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  donderdag 4 april 2019 @ 21:08:20 #254
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_186037849
Ik moest even 2x lezen, maar jullie zijn dus gaan eten met Disneyfiguren? Superluxe man! Wist niet dat het bestond. Stoere O trouwens :)

Ook wij hebben een nieuwe tandarts, dus dat was ook spannend. Maar het is een hele lieve leuke, zo bleek. Hij zwaaide toen hij weg ging en zei bij de receptie: Ik heb nieuwe tanden! :D
  vrijdag 5 april 2019 @ 21:34:58 #255
73386 Fazz
onderweg
pi_186056608
*O*
ik heb weer een peuter!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb niets gevolgd hier dus kom lekker blanco binnen vallen :6 :D
  vrijdag 5 april 2019 @ 21:41:50 #256
149959 SQ
snelle trees
pi_186056802
Gefeliciteerd met je prachtige diva, Fazz!
disclaimer
pi_186057371
Gefeliciteerd Fazz!

Klinkt heel leuk FF.

Wij gingen vd week voor het eerst naar de tandarts, Nou ja James dan, en meneer deed alsof hij dat al jaren doet♡ En vandaag kreeg ik een bloem.van mijn kleine charmeur, had hij van de bloemiste gekregen en was voor mama zei hij.



Hij groeit zo hard!
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 6 april 2019 @ 10:10:28 #258
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_186063918
Nog gefeliciteerd Fazz! *O*
Leuke foto :D O+


Awwh GM, je kleine grote charmeur O+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zondag 7 april 2019 @ 21:52:20 #259
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_186092155
James! O+
En Fazzo, je hebt echt een diva!

Wat een weekendje was het hè? We moesten vooral het huis en bijna 13 jaar teringzooi opruimen voor de foto's ivm verkoop van ons huis. Maar daarnaast heerlijk terrasjes gepakt.

Ik moest vanavond een splinter uit de onderkant van Max' voet halen :o Leve de houten vlonderplanken op ons balkon (not). Geheel in de trend van tandarts en kapper liet hij ook dit netjes gebeuren. Wat een ventje. Nu zijn dokter, pleisters, ambulance en ziekenhuis ook wel erg hip bij hem tegenwoordig. Omdat hij vrijdagavond nogal stuiterde ben ik met 'm naar het ziekenhuis gefietst. Als 2 ware ramptoeristen hebben we o.a. bij de garage van de ambulance staan kijken. Toen er eentje met tatutatuuuu aankwam, stopte de chauffeur even en maakte een extra rondje met sirene en lichten, alvorens naar binnen te gaan :') :D Binnen zwaaide hij nog even. Er werd zowaar ook nog een patiënt uitgehaald :D

En nu moet ik voor het slapen gaan een liedje zingen over een ambulance. Dat liedje verzin ik dan maar weer een beetje.
pi_186101122
Quoi leuk van die ambulance! En dat liedje zingen is zo herkenbaar.
Ik moest een liedje zingen over een kipje. Ja geen idee joh dus ik zing kipje kipje in het water, kipje kipje in de kom. L: neehee mama! Kipje niet in het water. Gewoon kipje zingen. :+
  maandag 8 april 2019 @ 16:51:59 #261
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_186104115
Ja :D Of iets verzinnen en dan moet het nog een keer en weet ik de tekst niet meer.

Vanmorgen ben ik vanwege onvrede van meneer (lees: driftaanval) een uur later begonnen met werken. Monday morning blues I guess.
pi_186115941
Selvaria, hoofdluis is zo verschrikkelijk :o Hopelijk is het nu over?

Wat een knap dapper mannetje heb je Quoi, dat hij het zo goed deed bij de tandarts en de kapper! O+

Saskia, mijn meiden zijn nog een stuk jonger dus ik kan er helaas niet over meepraten, maar het klinkt als een pittige fase :{ Wat zeggen ze ervan op de opvang, of gaat het daar wel beter?

FF, wat leuk dat jullie naar disney zijn geweest en wat fantastisch dat jullie hebben gegeten met disney figuren! Wat fijn dat O zo enorm heeft genoten O+

Fazz, gefeliciteerd met je peuter en welkom!!

Gewoonmezelf, ook al zo'n stoere vent die niet bang is voor de tandarts, en wat een knapperdje ook O+

Hier hebben we sinds de operatie van Jewel te maken met enorme peuterbuien, waar een volledige peuterklas nog jaloers op zou zijn. Niets is goed op die momenten en wij kunnen dan niet ander dan bij haar zitten en wachten tot ze er zelf uitkomt. Als je haar iets vraagt op zo'n moment, schreeuwt ze standaard op alles nee. Huilen, krijsen, trappen, slaan, gooien, etc. Maar ook zichzelf pijn doen, met haar hoofd tegen de muur bonken, aan haar haar trekken, zichzelf slaan en bijten. Ik vind het zo pijnlijk om te zien, herkent iemand dit laatste? Het lijkt wel alsof ze al die tijd haar peuterbuien heeft opgespaard en dat alle frustratie er nu in één keer uitkomt. Die buien heeft ze opeens gemiddeld een keer of 4 tot 6 per dag. En zelfs 's nachts.

Daar komt bij dat de kleine dame dit weekend weer met 40 graden koorts op de bank lag. Een week na de operatie die ervoor zou zorgen dat ze niet meer constant ziek zou zijn. Het kan toeval zijn, maar echt hoopgevend is het niet..
  dinsdag 9 april 2019 @ 14:43:03 #263
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_186119828
Ellie had ook de Monday morning blues. Ze had ook veel te weinig geslapen, dat hielp ook niet mee natuurijk.
Het is net iets minder erg dan jij beschrijft, Schanu en dat vind ik al pittig, dus ik heb met je te doen..

Hopelijk is het een 'gewoon' virusje die ze heeft opgepikt trouwens, Schanu.
Ik heb het idee dat er 30 verschillende dingen heersen momenteel, want we zijn inmiddels al 4 weken onderweg waarin de kinderen om en om ziek zijn.

Ella is net hersteld van, ik vermoed, 5e ziekte. Die heeft kleuter nooit gehad, dus ben benieuwd of die volgende week aan de beurt is.

Ellie wil vaak niet meer slapen tussen de middag, maar ze kan het nog niet goed volgouden, met extra grote peuterbuien tot gevolg.
Vanmiddag ben ik maar een stukje gaan rijden met de auto (wilde eigenlijk op de fiets), want dan slaapt ze wel.

Ik voelde ook een kies opkomen, dat zal ook wel niet helpen :P
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_186127701
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 21:52 schreef Quoi het volgende:

En nu moet ik voor het slapen gaan een liedje zingen over een ambulance. Dat liedje verzin ik dan maar weer een beetje.
Tatu tatu aan de kant, want hier komt de ambulance
Rijd maar met me mee, mensen helpen met zn twee!
Met dank aan Ans Ambulance

Klinkt pittig Schanu. Hier gelukkig niet herkenbaar, hier is het vooral niet luisteren, niet zozeer driftbuien.

Iemand nog een goede tip voor een goede stoelgang? O heeft al een paar dagen niet gepoept en het daar erg moeilijk mee. Hij poept wat erwtjes en verder is het vooral huilen en piepen. We bellen morgen de huisarts voor een nieuwe lading Forlax-zakjes (al deden die vorige keer niks voor hem, maar wellicht deze keer wel), maar andere tips zijn ook welkom. We hebben al Roosvicee Laxo maar die vindt hij erg vies dus kan ik alleen in kwarktoetjes verhullen. En pruimen verkopen ze nog niet in de supermarkt hier. Ik heb 'm vanavond maar bruine bonen te eten gegeven :')

Ik heb ook geen idee hoe ik hem verder kan helpen. Hij begrijpt wel dat hij pijn heeft doordat hij niet poept, maar desondanks wil hij nog steeds niet poepen omdat ook dat nu pijn doet.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  dinsdag 9 april 2019 @ 22:11:29 #265
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_186127989
Gebroken lijnzaad?
Smaakt naar niets en prima door yoghurt te scheppen...
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_186129381
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 22:00 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Tatu tatu aan de kant, want hier komt de ambulance
Rijd maar met me mee, mensen helpen met zn twee!
Met dank aan Ans Ambulance

Klinkt pittig Schanu. Hier gelukkig niet herkenbaar, hier is het vooral niet luisteren, niet zozeer driftbuien.

Iemand nog een goede tip voor een goede stoelgang? O heeft al een paar dagen niet gepoept en het daar erg moeilijk mee. Hij poept wat erwtjes en verder is het vooral huilen en piepen. We bellen morgen de huisarts voor een nieuwe lading Forlax-zakjes (al deden die vorige keer niks voor hem, maar wellicht deze keer wel), maar andere tips zijn ook welkom. We hebben al Roosvicee Laxo maar die vindt hij erg vies dus kan ik alleen in kwarktoetjes verhullen. En pruimen verkopen ze nog niet in de supermarkt hier. Ik heb 'm vanavond maar bruine bonen te eten gegeven :')

Ik heb ook geen idee hoe ik hem verder kan helpen. Hij begrijpt wel dat hij pijn heeft doordat hij niet poept, maar desondanks wil hij nog steeds niet poepen omdat ook dat nu pijn doet.
Kiwi helpt hier ook altijd goed!

En waarom kan ik de tekst van ans ambulance ook gewoon meezingen... :')
S. 2014
J. 2016
pi_186130262
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2019 23:11 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Kiwi helpt hier ook altijd goed!

En waarom kan ik de tekst van ans ambulance ook gewoon meezingen... :')

‘Ik ben Timo groot en sterk, brandstof leveren is mijn weeeeerk.’
‘Ik ben Barry, de dappere beer. Ga met me mee op avontuur!’
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_186131871
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 22:00 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Tatu tatu aan de kant, want hier komt de ambulance
Rijd maar met me mee, mensen helpen met zn twee!
Met dank aan Ans Ambulance

Klinkt pittig Schanu. Hier gelukkig niet herkenbaar, hier is het vooral niet luisteren, niet zozeer driftbuien.

Iemand nog een goede tip voor een goede stoelgang? O heeft al een paar dagen niet gepoept en het daar erg moeilijk mee. Hij poept wat erwtjes en verder is het vooral huilen en piepen. We bellen morgen de huisarts voor een nieuwe lading Forlax-zakjes (al deden die vorige keer niks voor hem, maar wellicht deze keer wel), maar andere tips zijn ook welkom. We hebben al Roosvicee Laxo maar die vindt hij erg vies dus kan ik alleen in kwarktoetjes verhullen. En pruimen verkopen ze nog niet in de supermarkt hier. Ik heb 'm vanavond maar bruine bonen te eten gegeven :')

Ik heb ook geen idee hoe ik hem verder kan helpen. Hij begrijpt wel dat hij pijn heeft doordat hij niet poept, maar desondanks wil hij nog steeds niet poepen omdat ook dat nu pijn doet.
Mandarijnen, sinaasappels! Voor mijn moeilijk poepende peuter altijd zijn redding!
pi_186146646
Ik schuif door naar het volgende topic, ik heb inmiddels een kleuter! :W
J is in het weekend verwend met cadeautjes en bezoek. Helaas was het nogal spannend, dus ik geloof dat elk kindje wel een keer is komen klagen over J :') Na het bezoek heeft hij heerlijk met zijn nieuwe speelgoed gespeeld. De raket (meer een soort pijl, je lanceert hem met een soort fietspomp) die we voor hem hadden gekocht was een schot in de roos. O+
pi_186148065
Gefeliciteerd met je kleuter hupje!!
pi_186173717
Heeft iemand hier een tip over wat leuk is met mijn 3.5 jarige voor een uur of anderhalf Bij voorkeur in, maar kan ook rond, Eindhoven?
pi_186174237
Bij goed weer: Philipsdorp, de Splinter of de Wasvenboerderij. Of d'n kleine Dommel in Nuenen (binnen en buiten spelen)
pi_186177101
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 14:12 schreef Jagärtrut het volgende:
Heeft iemand hier een tip over wat leuk is met mijn 3.5 jarige voor een uur of anderhalf Bij voorkeur in, maar kan ook rond, Eindhoven?
Het Gouden Woud in Liempde is erg leuk.
  vrijdag 12 april 2019 @ 17:59:03 #274
149959 SQ
snelle trees
pi_186177341
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 14:12 schreef Jagärtrut het volgende:
Heeft iemand hier een tip over wat leuk is met mijn 3.5 jarige voor een uur of anderhalf Bij voorkeur in, maar kan ook rond, Eindhoven?
In Eindhoven: stasdboerderij genneper hoeve. Of idd het wasven, de splinter, philips van lenneppark.
disclaimer
  vrijdag 12 april 2019 @ 18:02:36 #275
149959 SQ
snelle trees
pi_186177429
Of koffie bij mij.
disclaimer
pi_186178310
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2019 18:02 schreef Stormqueen het volgende:
Of koffie bij mij.
Dat is toch veel te eng!

Bedankt voor de tips allemaal!
  vrijdag 12 april 2019 @ 18:55:47 #277
149959 SQ
snelle trees
pi_186178552
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 18:43 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Dat is toch veel te eng!

Bedankt voor de tips allemaal!
Ik ben anders heel gezellig en gastvrij! Ik maak ook tosti's!
disclaimer
pi_186197610
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 17:46 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Het Gouden Woud in Liempde is erg leuk.
Dit! Ik denk dat T dat geweldig vindt Jagär. Wel droge kleding meenemen!
  zaterdag 13 april 2019 @ 21:36:35 #279
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_186198362
Duidelijk. In Eindhoven altijd wat te doen!

Intensieve tijd hier. Huis kopen, verkopen, zieke kat, gastouder onder het mes en dan mijn eigen beslissing over de hernia's. Het houdt ons op zijn zachtst gezegd bezig :') :D

Max is dus ook meegeweest naar onze hypothekenman. Wat geweldig dat dat kan. Het is ook zo'n lief, leuk en sociaal manneke. Tijdens een verjaardag vanmiddag ging hij rond met de hapjes. En dan vragen: is het lekker?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186219635
Hoi!

Ik heb een (soort van) oude kloon afgestoft en kom me nu hier melden met mijn peuter Fee (en kleuter Zus).

Niet omdat ik echt helemaal anoniem wil zijn, maar ik me realiseer dat ik toch graag de privacy van mijn kinderen online iets meer wil waarborgen.

Daarom een nieuwe naam voor mij en heet peuter hier nu Fee.
Fee, omdat ik in 1 van de bronnen vond dat haar naam oa 'beeldschone fee' betekent en ach, het beestje moet toch een fok!naam hebben he :+

En wegens complete inspiratieloosheid heet kleuterzus daarom Zus :P
pi_186219687
Oei Q, dat zijn ook wel enerverende dingen allemaal.

Leuke foto van Max! O+
pi_186220535
Wat een hectische tijd Quoi! Succes met alle drukte!

Welkom Savvy, al ben ik nu natuurlijk heel erg benieuwd van wie je een kloon bent. :)

Afgelopen week was ik een paar dagen weg voor mijn werk en toen ik terug kwam leek Teetje ineens heel veel groter. Het is een enorme kletskous, heel gezellig. Hij lijkt iedere dag wel woorden bij te leren en maakt al regelmatig woorden van drie zinnen. Enige waar ik me soms zorgen om maak is dat hij echt vrijwel niks eet 's avonds. Pasta pesto, worst en soms gebakken aardappels en dat is het wel zo'n beetje wat ie lust. Brood gaat er overdag gelukkig wel goed in. En ondanks dat ik denk dat het vanzelf een keer beter gaat, maak ik me er soms toch zorgen over. Hoe gaat het eten bij jullie peuters? Tips?
  zondag 14 april 2019 @ 21:41:46 #283
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_186221227
N eet ook niks bij het avondeten, alleen droge pasta/rijst/aardappels... groenten worden begroet met 'jakkie dat lust ik niet'. Overdag eet ze wel veel, brood, yoghurt, fruit, nootjes enz. Alleen wat te veel zoete dingen, maar we zijn zelf allebei ook enorme liefhebbers van taart en chocola, dus dat is moeilijk te voorkomen. Ik heb uitgelegd wat gezond en ongezond eten is, dus dan zeurt ze gewoon om 'ik heb zin in iets ongezonds'...

Vandaag naar Elfia geweest, N had de tijd van haar leven. Ze praat ook echt met iedereen, van ridders en elfjes tot enorme furries en trollen enzo. 'Hoe heet jij!???? Ik heet N! Ik ben al drie en een half! Wat heb jij een mooie jurk!' x 1000. O+ Zelf mocht ze geschminkt, en nog een nieuw houten zwaard en echte pijlen voor haar pijl en boog, dus N is weer blij :P
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zondag 14 april 2019 @ 22:31:26 #284
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_186222462
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2019 21:18 schreef Gogo83 het volgende:
Wat een hectische tijd Quoi! Succes met alle drukte!

Welkom Savvy, al ben ik nu natuurlijk heel erg benieuwd van wie je een kloon bent. :)

Afgelopen week was ik een paar dagen weg voor mijn werk en toen ik terug kwam leek Teetje ineens heel veel groter. Het is een enorme kletskous, heel gezellig. Hij lijkt iedere dag wel woorden bij te leren en maakt al regelmatig woorden van drie zinnen. Enige waar ik me soms zorgen om maak is dat hij echt vrijwel niks eet 's avonds. Pasta pesto, worst en soms gebakken aardappels en dat is het wel zo'n beetje wat ie lust. Brood gaat er overdag gelukkig wel goed in. En ondanks dat ik denk dat het vanzelf een keer beter gaat, maak ik me er soms toch zorgen over. Hoe gaat het eten bij jullie peuters? Tips?
Ik had dit ook na een paar nachten weg. Je ziet ze dan even niet en beseft je dan pas wat er in een paar dagen gebeurt qua ontwikkeling. Qua eten: Max doet (ook) een moord voor pasta pesto en in tijden van slecht eten maak ik pesto met wat broccoli erdoor. Over het algemeen gaat verder alles er wel in. Alleen bij rode kool zei hij pas: nee, dat lust ik niet en gelijk heeft hij eigenlijk

Wij gingen overigens vanavond uit eten (verrassing voor jarige vriend) bij het restaurant aan start- en landingsbaan. Met een zeer gezellige Max 3 gangen gegeten _O_

Onze gastouder is dus compleet uit de running komende week. Hoe zeer ik het ook begrijp, dit ben ik zat. Vanaf 1 augustus is Max ingeschreven bij een kdv in onze nieuwe wijk en 1 ochtend zal hij naar een psz gaan. Hoppa, geregeld.

@SaskiaR: Elfia lijkt me ook erg leuk voor kinderen natuurlijk :) Wat heerlijk dat N zo lekker in haar vel zat.

@Savvy: Nu kraken mijn hersens }:| ;) Gezellig trouwens dat je weer meepost.
  zondag 14 april 2019 @ 23:15:46 #285
73386 Fazz
onderweg
pi_186223374
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2019 18:55 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik ben anders heel gezellig en gastvrij! Ik maak ook tosti's!
Tosties O+

Drukke tijd zo Q! Wanneer ga je verhuizen?
En wat k van je hernia :{

Ik was zo lekker een weekend weg met vriendinnen, man niet in ‘t land dus kinderen uit logeren. Werd O weer ziek :{ bij de dokter aldaar bleek het middenoor ontsteking en met een ab kuur van 7 dagen gaat het nu al een stuk beter. Ware het niet dat madame het onmogelijk maakt om de antibiotica toe te doen. Schoonouders houders haar nu met zn 2 in een houtgreep om het binnen te krijgen & houden. Door het eten accepteert ze niet. Nu boden ze aan om haar langer bij hun te laten totdat ze klaar is met de kuur. Voor alle partijen denk het handigst maar zo onverwacht even een week m’n kind niet zitten vind ik niet zo leuk :N
pi_186223895
Welkom (terug?) savvy!

Wat balen vervelend voor O en ook voor de planning ervan. Wel fijn, zulke schoonouders!

Ik vind Elfia er altijd zo leuk uit zien! Ik zie alleen pas achteraf pas dat het geweest is op Facebook-foto's, lijkt me leuk om een keer heen te gaan, zeker met het weer van vandaag.

Wij hadden een verrassingsetentje bij/voor mijn ouders vandaag. O wilde wel graag mee naar opa en oma, maar niet dat er andere mensen ook kwamen. Bij aankomst heeft hij een kwartier gehuild (terwijl alleen nog m'n ouders en twee zussen er waren) en daarna nogeen half uur aan me geplakt (samen met zusje). En een dik uur daarna wilde hij niet meer mee naar huis, zat hij te dollen met de andere peuters en heeft hij zelf aan oma gevraagd of hij binnenkort mocht komen logeren. Ik hoop alleen elke keer weer dat we de huilen bij aankomst-fase eindelijk achter de rug hebben, maar helaas...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_186225545
Ahhhh stukje spanning en ontlading.... wat fijn dat hij zich toch (na een tijdje) kan los wrikken en zich vermaakt.

Elfia klinkt heel leuk!

Ik ben benieuwd naar die rakket die je moet oppomp laceren! Is daar meer info over?
Schudden voor gebruik
pi_186225593
Bedankt voor alle tips! Ik had net m'n ouders in Eindhoven afgesproken omdat mijn T bij hun in Twente ging logeren, een Eindhoven is redelijk in het midden. Uiteindelijk alleen maar een kop koffie gedronken en een rondje straf gewandeld. Nu tot woensdag zonder T. Gek stil in huis met maar 1 kind.
  dinsdag 16 april 2019 @ 21:34:11 #289
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_186259456
Wat gek lijkt me dat idd!

Wij hebben juist een volle week met fulltime kind. Gastouder had een complicatie na de operatie en was er ineens niet. Afijn, we redden het (met wat vrijnemen).

Iedereen die weleens zijn huis Funda-foto-klaar moest maken weet hoe ik me voel na vandaag :O

Gelukkig gaan Max en morgen lekker een dagje uit naar vrienden/ex-collega's (mijn oude projectteam tijdens mijn promotie O+ ) in Amsterdam. Inmiddels allemaal met 1 á 2 kinderen. Vind het zo leuk om met Max op de trein te stappen, het pontje heen en weer te nemen, de tram naar de Westerkerk te nemen etc etc etc O+
pi_186273107
Wat een rust dan ineens he, Jagär. Ik vind het ook altijd stil als 1 van de 2 er niet is en dan maakt het niet uit welke van de 2.

Veel plezier vandaag Q!
pi_186273317
Lekker rustig Jagar! Had hij vakantie van school? Is voor hem ook even lekker, 100% aandacht van opa en oma.

Ik vind op stap met 1 kind ook altijd fijn! Zo'n wereld van verschil met meerdere kinderen en echt even tijd voor iemand hebben. Maar dan is gewoon boodschappen doen ook wel prima.

Sterkte Quoi! Ik vond opruimen voor de foto's nog wel te doen (dan kun je zooi buiten beeld schuiven), maar bezichtigingen echt vervelend. Zeker met een klein kind, elke keer 'verplicht' weg moeten :N
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  woensdag 17 april 2019 @ 22:21:04 #292
73386 Fazz
onderweg
pi_186282941
Fijn ja om opeens 'maar' 1 kind om je heen te hebben. Hier is het alleen de kleuter die dat nu ervaart, de peuter is nog steeds uit logeren. Haar oorontsteking geneest wel goed, ze sliep eerst 16 a 17 uur per dag, nu is ze weer terug naar haar normale ritme :)

Zijn de foto's mooi geworden Q?
pi_186287644
Oh Fazz, wat moet je d'r lang missen :o
Fijn dat het wel beter gaat, oorontsteking is zo naar.

Wanneer komt ze weer thuis?
pi_186293109
Zaterdag haal ik haar weer op :) Als ze nog naar huis wil :+ Wel mooi om te horen hoe opa&oma van haar aanwezigheid genieten O+

Ik heb even diep gegraven en weet weer wie je bent Savvy *)
pi_186293651
quote:
7s.gif Op donderdag 18 april 2019 13:47 schreef Fazzoletti het volgende:
Zaterdag haal ik haar weer op :) Als ze nog naar huis wil :+ Wel mooi om te horen hoe opa&oma van haar aanwezigheid genieten O+

Ik heb even diep gegraven en weet weer wie je bent Savvy *)
Kloonhunten! *)
pi_186331204
En? Wilde Kroketje nog wel met je mee naar huis vandaag, @Fazzoletti? ;)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 21 april 2019 @ 01:39:17 #297
269689 crew  Viv
pi_186340132
Hoi Savvy w/ gezien de betekenis van Fee haar naam hoef je geen Sherlock te zijn om uit te vogelen wie je bent. ;)

Hier gaat alles z'n gangetje. :) Lekker veel in de tuin bezig met het mooie weer, en ZZ stapt dan gezellig rond met haar eigen hark en plukt paardenbloemen en zo. :Y) Een heel verschil met de voorgaande jaren (bizar dat dit alweer het derde voorjaar is met haar :o ) toen ze nog niet kon lopen. Verder zit ze op zo'n punt dat ze eigenlijk wel zonder middagdutje kan, maar toch niet helemaal. Dus als ze een dutje doet is ze daarna wakker tot middernacht, en zonder dutje komt van het avondeten weinig terecht vanwege hysterische huilbuien om niks omdat ze haar water in een andere kleur beker had gewild. :') O+
  zondag 21 april 2019 @ 08:26:19 #298
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_186341693
Ik heb ook de neiging om elk jaar weer te vergelijken met vorig jaar. Er loopt nu ineens een peutertje rond :o Cliché maar waar, wat groeien ze toch hard!

Voor wie het vroeg: de foto’s zijn erg mooi geworden en ons huis staat inmiddels een dagje op Funda w/ Fingers crossed.

Max speelde gister in de tuin van opa en oma met een tuinslang. Dat begon beheerst:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En eindigde.......nat :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 21 april 2019 @ 23:04:59 #299
73386 Fazz
onderweg
pi_186355205
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 18:48 schreef Savvy het volgende:
En? Wilde Kroketje nog wel met je mee naar huis vandaag, @:Fazzoletti? ;)
Ja! We zijn weer thuis met z’n drietjes O+
We logeerden vannacht nog bij m’n schoonouders en met naar bed gaan moest ze erg huilen en bleef me roepen. Denk dat ze bang was dat ik weer zou gaan :{ Veel knuffels hielpen gelukkig.

Hebben jullie nog paaseieren gezocht? Het was bij ons een groot succes! Zo mooi hoe je ze (kleuter ook) nog kunt foppen door dezelfde eitjes steeds weer te verstoppen :+
pi_186355402
Awwwh Kroketje :{ Gelukkig hielpen de knuffels O+

Wij hebben weinig gedaan aan Pasen. Zus logeert bij mijn schoonouders en die stuurde hele leuke foto's waarbij ze paaseitjes aan het zoeken was in de tuin O+ Maar aangezien Zus uit logeren is met Pasen heb ik niet echt moeite gedaan voor Pasen. Wel heerlijk dagje strand gedaan met z'n tweetjes, dat dan weer wel 8-)

Ahhh leuke foto's Q!

Herkenbaar overigens Vivi van de dutjes, maar dan met Zus. Irritante fase was dat wel moet ik zeggen.
Fee heeft gewoon vlak na haar 2e verjaardag besloten dat dutjes niet voor peuters zijn en slaat ze 75% van de tijd over. Maar zolang ze het trekt zonder extra drama buien vind ik het wel oké.
  zondag 21 april 2019 @ 23:32:09 #301
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_186355770
Dicht!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')