Dan fietste ik achter je met Max achteropquote:Op donderdag 28 februari 2019 09:50 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Checkwe gingen naar een proefles dansen, maar het was niet deze week vanwege vakantie
![]()
Gefeliciteerd met jullie huis![]()
Emerald is best mooi toch
vlakbij de Monteytown en die is echt leuk!
Oh ik geloof het meteen hoor.quote:Op donderdag 28 februari 2019 10:18 schreef SaskiaR het volgende:
Dit is echt een leuke Monkeytownze hebben rolschaatsen! En een heeeeeele grote back Hubelino
ik ga er echt graag heen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 14% gewijzigd door Miezziej op 28-02-2019 15:29:45 ]
Vragen of ze een knuffel wil? Dat werkt hier in 50% van de gevallen, omdat Sjaak het op zo’n moment gewoon even niet weet.quote:Op zondag 3 maart 2019 09:52 schreef Arja het volgende:
Hi Miez! Leuk je weer te zien met je knappe dame
Als Emmy ziek is geweest, is ze daarna altijd een poos nog erg dwars, onredelijk en stout. Nu doet ze me vaak pijn: duwen, schoppen, slaan, aan mijn haren trekken, op mijn ogen duwen.
Zo ken ik haar helemaal niet, maar niks lijkt te helpen. Ik krijg bijna de neiging om het terug te doen, maar dat wil ik natuurlijk helemaal niet.
Nog tips?
Goed hoor! De kleuter gaat heel fijn en de peuter... werkt zich kranig door zijn peuter-heidquote:Op donderdag 28 februari 2019 23:19 schreef Quoi het volgende:
[..]
Jaaa! Hoe gaat het met jouw mannen dan?
+1! vorige week 2 dagen vd zon meegekregen maar ik wil meeeer.quote:Op zondag 3 maart 2019 14:07 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Goed hoor! De kleuter gaat heel fijn en de peuter... werkt zich kranig door zijn peuter-heid.
Is het al lente? Ik wil naar buiten!!
Succes. Ik vond het echt drama die pokken..quote:Op woensdag 6 maart 2019 08:29 schreef Miezziej het volgende:
Ik wil ook lente!
M. heeft waterpokkenZe werd veel wakker vannacht door de jeuk. Vandaag dus maar lekker bankhangen met onze wallen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sudocreme helpt echt! Mijn dochter had ze ook zo vreselijk op dr billen en schaamlippen... aanstippen met sudo hielp hier heel goed.quote:Op donderdag 7 maart 2019 07:08 schreef Miezziej het volgende:
Overdag is het nog wel te doen met M., maar met slapen wordt ze vaak huilend wakker en wil dan krabben. Gisteren had ik haar zo'n havermout bad gegeven, dat hielp volgens mij wel. Ik vind het alleen zo zielig dat het ook op haar billen en schaamlippen zit
M. gaat ook naar het kdv en psz. Hier gaat ze maar 1 dag naar het kdv dus we vonden wat extra opvang wel goed om te wennen voor school, ook omdat ze nu nog vrij weinig praat. Het is op de psz wel echt anders, de kinderen doen voor mijn gevoel veel meer zelf en ook 'kringactiviteiten'. De psz waar M. zit is officieel een Montessori, dus wellicht is dat anders dan een reguliere.
Wij zijn nu bezig met het kiezen van een basisschool. Zie door de bomen het bos niet meer. Mijn voorkeur gaat nu uit naar eentje dichtbij en waar de opvang ook meteen bij in zit. Binnenkort maar open dagen af gaan.
quote:Op donderdag 7 maart 2019 08:08 schreef Aerenia het volgende:
Niet echt bijgelezen, want had gister een feestje op mijn werk (speciaal voor mij)![]()
Maar kan iedereen aanraden psz te doen naast het kdv. A gaat inmiddels veel liever naar de psz dan naar het kdv (en niet speciaal omdat ze dan om 12.15 al naar huis mag). Maar het niveau is totaal anders dan bij het kdv. Geen baby's, minder geknuffel door de juf, meer kring-dingen, meer verantwoordelijkheid bij de kinderen. A heeft nu een goed beeld van hoe het straks op de echte school zal gaan en ze kijkt er inmiddels enorm naar uit!
Als ik jou zo lees over het kdv, dan klinkt dat eerder alsof daar iets niet goed gaat. Mijn ervaring is dat peuters op een kdv ook uitgedaagd worden, meer verantwoordelijkheid krijgen etc. Je hebt het over baby's, maar dan is het dus een gemengde groep? Mijn kinderen zitten - vrij bewuste keuze - in leeftijdsgroepen. Mijn jongste van nog geen 2 zit bijv nu al in de peutergroep, en niet meer bij de baby's. Daar leert hij nu enorm veel. Als je de indruk hebt dat je kind niet zo goed functioneert door de aanwezigheid van veel heel jonge kinderen, dan is een overstap naar een andere groep misschien een idee? (als dat kan binnen dat kdv).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En verder is een periode van 8 maanden zodanig lang dat ik niet zou gaan aftellen, maar actie ondernemen. Dit klinkt echt niet goed. Dat middagslaapje is iets wat bij peuters in overleg met ouders hoort te gebeuren, dus afgestemd op de behoefte van het kind. Als je kind na een middagdutje tot 's avonds laat spookt, dan is dat een goede reden om te zeggen dat je het niet meer wilt. Het is jouw kind, jij gaat daar over, niet zij. Op het kdv van mijn dochter hadden ze een tussenoplossing: als ze zagen dat ze toch wel erg moe was, ging ze op een matje liggen, in een wat stiller hoekje van de ruimte. Dan sliep ze niet, maar kwam ze toch een beetje bij.
Verder is ook het slaan en knijpen/krassen een duidelijk probleem en mag je vragen wat zij daarmee doen. Je kind moet zich veilig voelen, en er moet ingegrepen worden als zij om hulp vraagt. Kinderen kunnen elkaar wel eens pijn doen, maar daar hoort een pedagogische handeling op te volgen.
Kortom, werk aan de winkel..
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
Wow dat is snel gegaan zegquote:Op vrijdag 8 maart 2019 10:45 schreef Stormqueen het volgende:
Dat snap ik dan ook wel weer, aerenia. Maar toch, het is wel vervelend.
En hoi, ik kom me weer melden voor de komende twee jaar!
Dat is wel handig! Dat hebben ze bij ons niet.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 16:01 schreef Xanteh het volgende:
Hier zit een logopedist bij het consultatiebureau in. Toevallig ga ik er heen met F op 18 maart voor een screening om te kijken of hij achterloopt qua spraak.
Nu nog wat anders zoeken zou ik ook niet doen, maar ik zou dit wel nog een keer aangeven, evt een stapje hoger. Ze spreken zichzelf namelijk ook tegen, rusten op bed hoort erbij, maar opeens toch niet als er een andere 3-jarige aanwezig is? Mijn peuter weigert al en tijdje te slapen op de opvang, ondanks moe zijn. En dan valt hij soms uiteindelijk daar op de bank in slaap of buiten in de kar, en dan laten ze hem daar nog even liggen. Misschien A aanleren dat ze gewoon moet gaan keten als ze naar bed moet maar niet moe is, dan houden ze er snel genoeg mee op. Alleen snijd je daarmee thuis misschien ook jezelf in de vingers.quote:Op donderdag 7 maart 2019 10:51 schreef Aerenia het volgende:
Ik ben het gesprek over dat slapen al eerder aangegaan, maar zij blijven erbij dat rusten op bed erbij hoort. Soms is er een ander kindje van 3+, dan mag A daarmee spelen tijdens de middagdut.
Ik weet dat die vasthoudendheid raar is (vind ik zelf ook). Maar ik wil A niet voor een paar maanden elders onderbrengen. Ze heeft het wel naar haar zin daar (en vindt het wel leuk om te helpen met de baby's enzo - dus het zijn 2 mixed groepen, geen leeftijdsgroepen). De juffen zijn ook vreselijk lief voor A. En er worden heus ook dingen gedaan die meer geschikt zijn voor 3jarigen. Dat allemaal omgooien voor die paar maanden vind ik daarom niet leuk/nodig.
Dit.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 20:54 schreef FlyingFish het volgende:
Ze spreken zichzelf namelijk ook tegen, rusten op bed hoort erbij, maar opeens toch niet als er een andere 3-jarige aanwezig is?
Oh echt?quote:Op zondag 10 maart 2019 01:26 schreef Stormqueen het volgende:
Want jíj vindt het dan geen probleem dat ze 3 boterhammen eet, er zijn ouders die daar dus letterlijk van uit hun plaat gaan. Helaas.
Het gaat mij er niet om dat het loze suikers zijn, maar dat ze gewoon water minder lekker gaat vinden en dat minder goed gaat drinken. Ik merk nu al een enorm verschil tussen hoe graag ze vruchtensap drinkt en water.quote:Op zondag 10 maart 2019 07:49 schreef Mariposas het volgende:
Zelfs bij ons biologisch antroposofisch linksdraaiend kdv drinken ze een beker met diksap. Vind ik prima, zo veel suiker zit daar niet in. En ja, het zijn loze suikers, maar ik vind dat er best wel iets ‘lekkers’ gedronken of gegeten mag worden op een dag. Lekkers even tussen aanhalingstekens omdat ik niet wil suggereren dat de rest van het eten, boterhammen, groente en fruit niet lekker zou zijn.
En wat als jouw ouders hadden toegezegd alleen water en rijstwafels te geven en ze begonnen thuis ineens om yogho te vragen?quote:Op zondag 10 maart 2019 10:59 schreef FlyingFish het volgende:
Als m'n ouders oppassen krijgen ze ook yogho en lange vingers, vragen ze thuis ook nooit zelf om.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |