abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 februari 2019 @ 10:23:46 #101
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_185293386
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 09:50 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Check :) we gingen naar een proefles dansen, maar het was niet deze week vanwege vakantie :P

Gefeliciteerd met jullie huis *O* *O* Emerald is best mooi toch :) vlakbij de Monteytown en die is echt leuk!
Dan fietste ik achter je met Max achterop :D Ik wist het niet zeker, dus hield mijn mond. Zal voortaan zwaaien. Balen van de dansles!

En thnx voor de felicitaties!
  Manager PR/Moderator donderdag 28 februari 2019 @ 10:58:57 #102
269689 crew  Viv
pi_185293852
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 10:18 schreef SaskiaR het volgende:
Dit is echt een leuke Monkeytown :) ze hebben rolschaatsen! En een heeeeeele grote back Hubelino :) ik ga er echt graag heen.
Oh ik geloof het meteen hoor. ;) Vond het gewoon grappig, twee van die "principes" aan diggelen in één zin.

En Hubelino is hier de ontdekking van het jaar! ZZ kreeg het laatst cadeau van haar tante, en ik had er ooit wel van gehoord maar ik wist dus niet dat het compatible is met Duplo. :o O+
pi_185293878
Ik heb echt nul principes, nooit gehad ook. Kind blij = ik blij zo'n beetje. Dus als zij wil rolschaatsen dan doen we dat :P

Hubelino is idd erg gaaf! N kan het zelf nog niet bouwen, maar mijn man en ik vinden het ook leuk, dus dan bouwen we samen wat.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  donderdag 28 februari 2019 @ 12:19:46 #104
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_185295193
Ik ben er overigens achter gekomen dat ik met duplo bouwen ook heel leuk en ontspannend vind na een werkdag :P
pi_185296154
Leuk Quoi! Welke straat is het geworden?

Als ik echt helemaal niks leuks langs zie komen dit jaar rondom het centrum, ga ik misschien ook die kant op... zag daar alleen maar betaalbare eengezinswoningen :o

En wat fiets je hard! Ben eens wezen kijken in Wippolder. Deed er toch echt een dik kwartier over :P
pi_185298605
Kende Hubelino niet, dat ziet er leuk uit!

Gefeliciteerd met de aankoop Quoi! *O*

Tijdje niet geweest hier :@ :P We zijn ongeveer twee weken geleden teruggekomen uit Vietnam, M. heeft het daar echt goed gedaan O+ Leek helemaal geen last te hebben van het temperatuurverschil, gewoon lekker mee-eten _O_ In Vietnam werd ik wel bekogeld met de vraag wanneer de volgende komt, nou euhh :+ Heb nog wel even genoeg aan M. :Y)
Afgelopen woensdag is ze voor het eerst naar de psz geweest. Helemaal niet gehuild, gewoon meteen lekker spelen. Ik was verbaasd! Ze praat nog niet echt veel, ben benieuwd of meer omgang met kinderen daar verandering in gaat brengen.

M. houdt van katten, dus we waren bij een kattencafé geweest in Vietnam. Ze was helemaal gelukkig :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 14% gewijzigd door Miezziej op 28-02-2019 15:29:45 ]
  donderdag 28 februari 2019 @ 16:00:18 #107
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185299307
Kattencafé O+. Wat heerlijk dat ze het zo goed heeft gedaan in Vietnam!
KuikenGuppy
  donderdag 28 februari 2019 @ 17:44:26 #108
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_185301130
@Miezziej wat schattig! O+ Tof dat het zo goed ging.

@Aerenia, het is maar wat je gewend bent. Drie keer trappen en ik fiets onder de Oostpoort (en ik kan soms overdrijven - disclaimer).

@SaskiaR, die Monkeytown (en ja ook zoiets, maar joh boeien) is idd leuk!

Sterkte aan alle zieke (en nog sneue) kindjes. Hier is daaronder vandaan een baldadige heel hard lachende peuter opgestaan. Updateje :) Dat is dan wel weer leuk.
pi_185301332
Wat leuk, een huis! *O*
  donderdag 28 februari 2019 @ 23:19:46 #110
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_185310424
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 17:55 schreef Crumpette het volgende:
Wat leuk, een huis! *O*
Jaaa! Hoe gaat het met jouw mannen dan?
pi_185357655
Hi Miez! Leuk je weer te zien met je knappe dame

Als Emmy ziek is geweest, is ze daarna altijd een poos nog erg dwars, onredelijk en stout. Nu doet ze me vaak pijn: duwen, schoppen, slaan, aan mijn haren trekken, op mijn ogen duwen.
Zo ken ik haar helemaal niet, maar niks lijkt te helpen. Ik krijg bijna de neiging om het terug te doen, maar dat wil ik natuurlijk helemaal niet.

Nog tips?
pi_185357819
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2019 09:52 schreef Arja het volgende:
Hi Miez! Leuk je weer te zien met je knappe dame

Als Emmy ziek is geweest, is ze daarna altijd een poos nog erg dwars, onredelijk en stout. Nu doet ze me vaak pijn: duwen, schoppen, slaan, aan mijn haren trekken, op mijn ogen duwen.
Zo ken ik haar helemaal niet, maar niks lijkt te helpen. Ik krijg bijna de neiging om het terug te doen, maar dat wil ik natuurlijk helemaal niet.

Nog tips?
Vragen of ze een knuffel wil? Dat werkt hier in 50% van de gevallen, omdat Sjaak het op zo’n moment gewoon even niet weet.
  zondag 3 maart 2019 @ 10:56:21 #113
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_185358561
Hier was de week na ziekzijn ook totaal niet gezellig. Ze zitten zichzelf in de weg, lijkt wel. Gewoon afwachten was het hier. Ineens was het weer over :s)
pi_185362459
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2019 23:19 schreef Quoi het volgende:

[..]

Jaaa! Hoe gaat het met jouw mannen dan?
Goed hoor! De kleuter gaat heel fijn en de peuter... werkt zich kranig door zijn peuter-heid :').

Is het al lente? Ik wil naar buiten!!
pi_185364465
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2019 14:07 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Goed hoor! De kleuter gaat heel fijn en de peuter... werkt zich kranig door zijn peuter-heid :').

Is het al lente? Ik wil naar buiten!!
+1! vorige week 2 dagen vd zon meegekregen maar ik wil meeeer.

Zeker met de stuiterende eigenwijze peuterpuber, Hij heeft het niet luisteren naar een nieuw niveau gebracht... :')
S. 2014
J. 2016
pi_185423895
Ik wil ook lente!

M. heeft waterpokken ;( Ze werd veel wakker vannacht door de jeuk. Vandaag dus maar lekker bankhangen met onze wallen :+
  woensdag 6 maart 2019 @ 20:44:37 #117
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_185438156
Oneeee Miezziej succes. Vandaag was Max bij vlagen wat hangerig en ik zag wat rode plekjes. Maar misschien zijn het gewoon pukkeltjes :X

Verder is hij bij vlagen erg baldadig. Rennen, gooien, schreeuwen. Ik was hem in de bieb vanmiddag even kwijt, stond hij met grote bouwblokken naar het hoofd van een jongetje te gooien }:| Vaak is het copy-paste gedrag nav een ander kindje dat hetzelfde doet. Gelukkig is hij tussen die vlagen door nog steeds poeslief.

En ik ben zo blij. Max' grootste maatje (zoon van een vriendin - 3 mnd ouder) gaat naar dezelfde basisschool en ook naar de psz in 'onze' nieuwe wijk. Ik was niet van plan een psz te doen, maar qua gewenning (het zit ook in de basisschool) toch misschien een goed plan. Alleen vind ik dan 1,5/2 dagen kdv, 1/2 dag psz en ook nog 1/2 dag opa/oma zo versnipperd. Moeten we nog even over nadenken. Waarom bieden psz'n nu niet gewoon net even wat meer opvanguren aan (nu 8:30-11:30, dat zet geen zoden aan de dijk).
  woensdag 6 maart 2019 @ 20:59:34 #118
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185438517
Quoi, nu je het toch over peuterspeelzaal naast kdv hebt: is dat nou nuttig? In jouw geval snap ik het wel, als het echt een glijbaan vormt naar de kleuterschool. Maar doen ze op die ochtend peuterspeelzaal nou echt wat anders dan 's ochtends op het kdv? Ik woon in Amsterdam en ik kreeg een brief met dat ik Jacob al mag/moet opgeven.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 6 maart 2019 @ 21:10:13 #119
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_185438888
Ik zie ook de noodzaak niet echt. Het is dat we rond die tijd toch gaan veranderen qua opvang en dat vriendje er zit. Is het niet van oorsprong voor kindjes die nog niet eerder naar een opvang gingen, om ze toch een beetje te 'socializen' :+ voordat ze naar school gaan? Lijkt me dat dit ook al gebeurt bij kdv's en gastouders.

Maar ben benieuwd hoe anderen daarmee omgaan :)
pi_185439068
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 08:29 schreef Miezziej het volgende:
Ik wil ook lente!

M. heeft waterpokken ;( Ze werd veel wakker vannacht door de jeuk. Vandaag dus maar lekker bankhangen met onze wallen :+
Succes. Ik vond het echt drama die pokken..
Heeft ze er veel last van?
S. 2014
J. 2016
pi_185445671
Overdag is het nog wel te doen met M., maar met slapen wordt ze vaak huilend wakker en wil dan krabben. Gisteren had ik haar zo'n havermout bad gegeven, dat hielp volgens mij wel. Ik vind het alleen zo zielig dat het ook op haar billen en schaamlippen zit ;(

M. gaat ook naar het kdv en psz. Hier gaat ze maar 1 dag naar het kdv dus we vonden wat extra opvang wel goed om te wennen voor school, ook omdat ze nu nog vrij weinig praat. Het is op de psz wel echt anders, de kinderen doen voor mijn gevoel veel meer zelf en ook 'kringactiviteiten'. De psz waar M. zit is officieel een Montessori, dus wellicht is dat anders dan een reguliere.

Wij zijn nu bezig met het kiezen van een basisschool. Zie door de bomen het bos niet meer. Mijn voorkeur gaat nu uit naar eentje dichtbij en waar de opvang ook meteen bij in zit. Binnenkort maar open dagen af gaan.
pi_185446129
Niet echt bijgelezen, want had gister een feestje op mijn werk (speciaal voor mij) :+

Maar kan iedereen aanraden psz te doen naast het kdv. A gaat inmiddels veel liever naar de psz dan naar het kdv (en niet speciaal omdat ze dan om 12.15 al naar huis mag ;) ). Maar het niveau is totaal anders dan bij het kdv. Geen baby's, minder geknuffel door de juf, meer kring-dingen, meer verantwoordelijkheid bij de kinderen. A heeft nu een goed beeld van hoe het straks op de echte school zal gaan en ze kijkt er inmiddels enorm naar uit!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185446436
Aerenia: verplicht op bed?? Echt, ik sta met mijn oren te klapperen. Daar ging ik heel gauw een gesprek over aan. Ze kijken toch hopelijk naar de kindbehoeften?
Twix is 3,5 en slaapt wel nog iedere middag. Op de opvang vraagt hij er zelf om. Ik heb daar afgesproken dat ze hem na twee uur slaap wel wakker maken.
Maar genoeg kinderen daar, zelfs van meer dan een jaar jonger, die niet meer slapen.
pi_185446476
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 07:08 schreef Miezziej het volgende:
Overdag is het nog wel te doen met M., maar met slapen wordt ze vaak huilend wakker en wil dan krabben. Gisteren had ik haar zo'n havermout bad gegeven, dat hielp volgens mij wel. Ik vind het alleen zo zielig dat het ook op haar billen en schaamlippen zit ;(

M. gaat ook naar het kdv en psz. Hier gaat ze maar 1 dag naar het kdv dus we vonden wat extra opvang wel goed om te wennen voor school, ook omdat ze nu nog vrij weinig praat. Het is op de psz wel echt anders, de kinderen doen voor mijn gevoel veel meer zelf en ook 'kringactiviteiten'. De psz waar M. zit is officieel een Montessori, dus wellicht is dat anders dan een reguliere.

Wij zijn nu bezig met het kiezen van een basisschool. Zie door de bomen het bos niet meer. Mijn voorkeur gaat nu uit naar eentje dichtbij en waar de opvang ook meteen bij in zit. Binnenkort maar open dagen af gaan.
Sudocreme helpt echt! Mijn dochter had ze ook zo vreselijk op dr billen en schaamlippen... aanstippen met sudo hielp hier heel goed.
S. 2014
J. 2016
pi_185446532
Verplicht slapen... nou daar zou ik idd eens een gesprek over aan gaan... klinkt meer alsof de leidsters zelf graag pauze houden ipv dan een 3+ activiteit doen...
Ook wb het andere kind zou ik een gesprek aangaan, dat kan niet, Als het 1 of 2 keer gebeurd kun je denken aan stoeien idd maar niet stelselmatig.

James is 2 en die slaapt al n half jaar niet meer overdag.. mijn kinderen doen niet aan middagdutjes ofzo ;(
S. 2014
J. 2016
pi_185446931
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2019 08:08 schreef Aerenia het volgende:
Niet echt bijgelezen, want had gister een feestje op mijn werk (speciaal voor mij) :+

Maar kan iedereen aanraden psz te doen naast het kdv. A gaat inmiddels veel liever naar de psz dan naar het kdv (en niet speciaal omdat ze dan om 12.15 al naar huis mag ;) ). Maar het niveau is totaal anders dan bij het kdv. Geen baby's, minder geknuffel door de juf, meer kring-dingen, meer verantwoordelijkheid bij de kinderen. A heeft nu een goed beeld van hoe het straks op de echte school zal gaan en ze kijkt er inmiddels enorm naar uit!

SPOILER
Als ik jou zo lees over het kdv, dan klinkt dat eerder alsof daar iets niet goed gaat. Mijn ervaring is dat peuters op een kdv ook uitgedaagd worden, meer verantwoordelijkheid krijgen etc. Je hebt het over baby's, maar dan is het dus een gemengde groep? Mijn kinderen zitten - vrij bewuste keuze - in leeftijdsgroepen. Mijn jongste van nog geen 2 zit bijv nu al in de peutergroep, en niet meer bij de baby's. Daar leert hij nu enorm veel. Als je de indruk hebt dat je kind niet zo goed functioneert door de aanwezigheid van veel heel jonge kinderen, dan is een overstap naar een andere groep misschien een idee? (als dat kan binnen dat kdv).

En verder is een periode van 8 maanden zodanig lang dat ik niet zou gaan aftellen, maar actie ondernemen. Dit klinkt echt niet goed. Dat middagslaapje is iets wat bij peuters in overleg met ouders hoort te gebeuren, dus afgestemd op de behoefte van het kind. Als je kind na een middagdutje tot 's avonds laat spookt, dan is dat een goede reden om te zeggen dat je het niet meer wilt. Het is jouw kind, jij gaat daar over, niet zij. Op het kdv van mijn dochter hadden ze een tussenoplossing: als ze zagen dat ze toch wel erg moe was, ging ze op een matje liggen, in een wat stiller hoekje van de ruimte. Dan sliep ze niet, maar kwam ze toch een beetje bij.
Verder is ook het slaan en knijpen/krassen een duidelijk probleem en mag je vragen wat zij daarmee doen. Je kind moet zich veilig voelen, en er moet ingegrepen worden als zij om hulp vraagt. Kinderen kunnen elkaar wel eens pijn doen, maar daar hoort een pedagogische handeling op te volgen.
Kortom, werk aan de winkel. :P .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_185447402
Wat Franny zegt! Acht maanden is wel erg lang om af te tellen.
Bij ons kdv doen ze allerlei activiteiten die voor kinderen van 3,5 ook interessant zijn, en dat lijkt me ook logisch.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_185448344
Ik ben het gesprek over dat slapen al eerder aangegaan, maar zij blijven erbij dat rusten op bed erbij hoort. Soms is er een ander kindje van 3+, dan mag A daarmee spelen tijdens de middagdut.

Ik weet dat die vasthoudendheid raar is (vind ik zelf ook). Maar ik wil A niet voor een paar maanden elders onderbrengen. Ze heeft het wel naar haar zin daar (en vindt het wel leuk om te helpen met de baby's enzo - dus het zijn 2 mixed groepen, geen leeftijdsgroepen). De juffen zijn ook vreselijk lief voor A. En er worden heus ook dingen gedaan die meer geschikt zijn voor 3jarigen. Dat allemaal omgooien voor die paar maanden vind ik daarom niet leuk/nodig.
  vrijdag 8 maart 2019 @ 10:45:16 #129
149959 SQ
snelle trees
pi_185473264
Dat snap ik dan ook wel weer, aerenia. Maar toch, het is wel vervelend.

En hoi, ik kom me weer melden voor de komende twee jaar!
disclaimer
  vrijdag 8 maart 2019 @ 10:46:59 #130
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_185473294
Hai SQ en kerel!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_185474165
Welkom SQ!

Vervelende situatie Aerenia. Ik denk dat ik zelf ook niet zou gaan switchen, er verandert straks alweer veel met school e.d.

Vandaag gesprekje gehad op het kdv. M. doet het prima :P Alleen praten blijft achter, we hebben allemaal het gevoel dat ze het wel kan, maar niet wil. Lijkt een beetje op leren lopen, dat wilde ze ook nooit echt oefenen en opeens stapte ze de hele kamer door :P Weet niet zo goed wat ik er mee moet. Ze begrijpt wel alles, volgens mij is haar passieve woordenschat best groot. Misschien eens naar de logopedist voor extra ondersteuning.

[ Bericht 0% gewijzigd door Miezziej op 08-03-2019 11:54:46 ]
pi_185479010
Hier zit een logopedist bij het consultatiebureau in. Toevallig ga ik er heen met F op 18 maart voor een screening om te kijken of hij achterloopt qua spraak.
  vrijdag 8 maart 2019 @ 16:28:34 #133
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185479540
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 10:45 schreef Stormqueen het volgende:
Dat snap ik dan ook wel weer, aerenia. Maar toch, het is wel vervelend.

En hoi, ik kom me weer melden voor de komende twee jaar!
Wow dat is snel gegaan zeg O+. Gefeliciteerd!
KuikenGuppy
pi_185479625
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 16:01 schreef Xanteh het volgende:
Hier zit een logopedist bij het consultatiebureau in. Toevallig ga ik er heen met F op 18 maart voor een screening om te kijken of hij achterloopt qua spraak.
Dat is wel handig! Dat hebben ze bij ons niet.
Wel een nieuw fancy online-afspraken maken systeem, is er pas halverwege april pas een plekje dat voor ons uit komt :P Zou wel sneller bij een andere locatie kunnen, maar weet niet of dat een bezwaar is.

Heb je zelf het gevoel dat hij achterloopt qua spraak?
  vrijdag 8 maart 2019 @ 18:08:30 #135
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_185481307
Daar is Noud! Fotootje?

Wij maken ons er eerder zorgen om dat hij té snel gaat qua spraak. Lachen ons rot :') Ik hoop dat de logopediste iets voor jullie kan doen. Hier wordt dan weer nooit een glijbaan of schommel aangeraakt, want eng ofzo.

Gister werd mijn geweldige allerleukste liefste zoon voor het eerst keihard afgewezen door een jongetje, dat gewoon niet met ‘m wilde spelen (slik). Hij had gelukkig maar 1sec nodig om dat te verwerken.
pi_185483722
Lastig, Aerenia. Ik zou toch eens kijken of een nieuw gesprek nog iets op kan leveren.

Welkom, SQ!

Wij waren op vakantie. J heeft genoten. Helaas op dag 1 in een restaurant een dieet foutje gehad, dus het was niet altijd even makkelijk met J. Maar gelukkig kon hij uitrazen op het strand (als het droog was). Nu weer thuis. Volgende week mag J voor het eerst gaan wennen op school. De tijd gaat snel.
pi_185484484
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2019 10:51 schreef Aerenia het volgende:
Ik ben het gesprek over dat slapen al eerder aangegaan, maar zij blijven erbij dat rusten op bed erbij hoort. Soms is er een ander kindje van 3+, dan mag A daarmee spelen tijdens de middagdut.

Ik weet dat die vasthoudendheid raar is (vind ik zelf ook). Maar ik wil A niet voor een paar maanden elders onderbrengen. Ze heeft het wel naar haar zin daar (en vindt het wel leuk om te helpen met de baby's enzo - dus het zijn 2 mixed groepen, geen leeftijdsgroepen). De juffen zijn ook vreselijk lief voor A. En er worden heus ook dingen gedaan die meer geschikt zijn voor 3jarigen. Dat allemaal omgooien voor die paar maanden vind ik daarom niet leuk/nodig.
Nu nog wat anders zoeken zou ik ook niet doen, maar ik zou dit wel nog een keer aangeven, evt een stapje hoger. Ze spreken zichzelf namelijk ook tegen, rusten op bed hoort erbij, maar opeens toch niet als er een andere 3-jarige aanwezig is? Mijn peuter weigert al en tijdje te slapen op de opvang, ondanks moe zijn. En dan valt hij soms uiteindelijk daar op de bank in slaap of buiten in de kar, en dan laten ze hem daar nog even liggen. Misschien A aanleren dat ze gewoon moet gaan keten als ze naar bed moet maar niet moe is, dan houden ze er snel genoeg mee op. Alleen snijd je daarmee thuis misschien ook jezelf in de vingers.

Taal gaat hier nu goed. Een half jaar geleden maakte ik me nog zorgen om de verstaanbaarheid van O, maar nu praat hij redelijk duidelijk en vooral heel erg veel. Die ontwikkeling gaat ook in sprongen heb ik gemerkt en varieert ook enorm per kind. Zijn zusjes zijn nu al verder dan hij toen hij ruim 2 was.

Gefeliciteerd en welkom Noud en SQ *O*
pi_185490717
Gefeliciteerd Noud! En welkom weer SQ.
pi_185497178
N. slaapt al sinds ruim voor ze 2,5 was niet meer 's middags. L. gaat intussen ook die kant op. Ik zou het echt niet fijn vinden als ons kdv dit zou doen, want voor ons betekent dat 's avonds inderdaad ook feest tot 9 uur. :N

Welkom SQ en Noud!
  Manager PR/Moderator zondag 10 maart 2019 @ 01:20:39 #140
269689 crew  Viv
pi_185511196
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 20:54 schreef FlyingFish het volgende:
Ze spreken zichzelf namelijk ook tegen, rusten op bed hoort erbij, maar opeens toch niet als er een andere 3-jarige aanwezig is?
Dit. :X

Ik heb trouwens zelf ook om een gesprek gevraagd bij ons kdv. Laatst kreeg ik de vraag of ZZ eventueel ook drie boterhammen mag bij de lunch, want soms wil ze een derde boterham terwijl ze er van ons als ouders maar twee zou mogen. :? En dat sommige leidsters die boterham alsnog wel geven, terwijl anderen zich wél strikt aan dat vermeende maximum houden.

Ik vind het echt bizar, misschien dat ze ooit toen ZZ nog een baby was hebben gevraagd of ze er ook twee mag in plaats van één, maar om dat vervolgens als een maximum te hanteren? Bij een peuter die kennelijk nog honger heeft? ;( Zonder eens te checken bij de ouders of dat eigenlijk wel klopt? :X

En nog wat van die dingen. Een tijd geleden kwam ik erachter dat ze eerst een beker water moeten leegdrinken voordat ze hun fruit krijgen. (ZZ vertikte het, en gooide de beker om toen ze aandrongen.) Hun argument was dat ze erop willen toezien dat iedereen genoeg drinkt op een dag. Ik heb toen aangegeven dat ik niet wil dat ze haar pushen. Bied het aan en haal het eventueel weer weg, maar laat het aan ZZ over of en hoeveel ze ervan drinkt. Zoals ook de adviezen tegenwoordig zijn rondom kinderen en voeding. Als ze minder gedronken heeft, vertrouw ik erop dat ze het wel weer inhaalt ergens. Tijdje niks meer over gehoord, tot ze deze week haar reservekleertjes aan had bij het ophalen, want ze had een beker melk omgegooid. Die ze leeg had moeten drinken voordat ze haar boterham zou krijgen. :(
  zondag 10 maart 2019 @ 01:26:58 #141
149959 SQ
snelle trees
pi_185511259
Ja weet je, het lastige is dat ouders in het algemeen dit soort dingen in de hand werken.

Ik ben lid van de oudercommissie van ons kinderdagverblijf en echt, je wil niet weten wat voor eisen veel ouders meegeven omtrent eet- en drinkgedrag. Ik vond het zelf een beetje achterlijk, maar ja, ik ben zelf misschien wel weer extreem makkelijk in die dingen. Maar doordat zoveel ouders er zo krampachtig en controlerend in staan wordt het voor de leiding ook wel moeilijk om hun werk goed te doen. Want jíj vindt het dan geen probleem dat ze 3 boterhammen eet, er zijn ouders die daar dus letterlijk van uit hun plaat gaan. Helaas. ;(
disclaimer
  Manager PR/Moderator zondag 10 maart 2019 @ 01:57:23 #142
269689 crew  Viv
pi_185511504
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2019 01:26 schreef Stormqueen het volgende:
Want jíj vindt het dan geen probleem dat ze 3 boterhammen eet, er zijn ouders die daar dus letterlijk van uit hun plaat gaan. Helaas. ;(
Oh echt? :X

De enige "eisen" die ik qua eten & drinken heb meegegeven is
1) niet afdwingen
2) niet structureel suiker (dus limonade en koekjes etc alleen als er iets te vieren is of zo)

Dat tweede houden ze zich ook al niet aan, een leidster zei deze week terloops dat ze één keer per dag een beker water met een beetje siroop krijgt (waarom?) en de rest van de dag alleen water of melk.

Het absurde is ook dat ze de ene keer echt heel netjes om toestemming vragen. Bijvoorbeeld toen ze als baby een klein beetje yoghurt had gehad, dat werd bijna met het schaamrood op de kaken opgebiecht met de vraag of ze dat voortaan mocht hebben, want ze vond het zo lekker. En de andere keer kom ik erachter als het al lang en breed aan de gang is. Zoals met die siroop en toen bleek dat ze als dreumes iedere middag een Liga-koek kreeg in plaats van de rijstwafel die ze als baby kreeg. Dat laatste hebben ze toen op mijn verzoek teruggedraaid (ik geloof zelfs voor alle kindjes), maar vanmiddag vroeg ZZ ineens om "een koekje" (wat ze thuis niet regelmatig krijgt), dus dat geeft weer te denken. }:|

Jij denkt nu waarschijnlijk "heb je weer zo'n krampachtige en controlerende ouder". ;) :') Het is wel oprecht een naar gevoel om erachter te komen dat afspraken niet worden nageleefd, dat schendt het vertrouwen en werkt ook weer dat controleren in de hand.
pi_185512354
Ik zou ze specifiek vragen of de leidsters niet een boekje kunnen lezen of op n paar kussens een luisterboek kunnen luisteren. Dan rust ze toch even en doet ze iets wat bij haar leedtijd past.

Als leidster vind ik die slaap toch wel n lastige hoor. Los van dit voorbeeld wel.
Maar ik heb dus 3 kinderen waarvan de ouders zeggen dat ze niet mogen slapen want dan zijn ze te lang wakker, maar die zitten dus te knikkebollen midden op de dag. Laatst gingen we even rusten op een matras en ze waren binnen 5 min vertrokken.

Ik snap de uitdagingen ‘s avonds, maar die arme kinderwn zijn gewoon moe. Dan kan het wel zo zijn dat je als ouder bepaald, maar ik vind het belangijker dat kinderen hier-en-nu in hun behoeften worden voorzien.

Anyway, vanuit de andere kant van zo’n discussie, is het soms echt wel lastig om aan ouders wensen tegemoet te komen terwijl Wij zien dat een kind wat anders nodig heeft.

@ViviRAWRS das wel raar ja. Je gaat een kind toch geen eten weigeren? Snap sowieso niet wat limonade dagelijks in een kdv doet. Miss ouders die hebben gevraagd om limo omdat hun kind geen water «lust»? :D
  zondag 10 maart 2019 @ 07:49:28 #144
327807 Mariposas
יה&#14
pi_185512468
Peuter slaapt bij ons al niet meer overdag sinds hij 2,5 is (niet op ons verzoek, ik zou dat slaapje nog steeds toejuichen O+ ), maar wel vrijwel altijd op de opvang. Ik vind het prima, hij heeft het blijkbaar nodig. En we hebben nu met peuter de afspraak dat hij ‘s avonds nog boekjes mag lezen in bed en een paar autootjes mee in bed mag. Dan speelt/leest hij nog in bed. Wij doen dan op een bepaald moment het licht uit (wat hij 9 van de 10 keer dan weer aan doet, maar dat terzijde). Hebben wij onze rust ‘s avonds en peuter hoeft niet verplicht te gaan slapen op een bepaald tijdstip.

Zelfs bij ons biologisch antroposofisch linksdraaiend kdv drinken ze een beker met diksap. Vind ik prima, zo veel suiker zit daar niet in. En ja, het zijn loze suikers, maar ik vind dat er best wel iets ‘lekkers’ gedronken of gegeten mag worden op een dag. Lekkers even tussen aanhalingstekens omdat ik niet wil suggereren dat de rest van het eten, boterhammen, groente en fruit niet lekker zou zijn.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  Manager PR/Moderator zondag 10 maart 2019 @ 09:32:04 #145
269689 crew  Viv
pi_185513130
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2019 07:49 schreef Mariposas het volgende:
Zelfs bij ons biologisch antroposofisch linksdraaiend kdv drinken ze een beker met diksap. Vind ik prima, zo veel suiker zit daar niet in. En ja, het zijn loze suikers, maar ik vind dat er best wel iets ‘lekkers’ gedronken of gegeten mag worden op een dag. Lekkers even tussen aanhalingstekens omdat ik niet wil suggereren dat de rest van het eten, boterhammen, groente en fruit niet lekker zou zijn.
Het gaat mij er niet om dat het loze suikers zijn, maar dat ze gewoon water minder lekker gaat vinden en dat minder goed gaat drinken. Ik merk nu al een enorm verschil tussen hoe graag ze vruchtensap drinkt en water.

Er is een hele pagina van het Voedingscentrum gewijd aan de vraag hoe je je kind zover krijgt om voortaan water te drinken en gezoete dranken áf te wennen, dan ga je dat als kdv toch niet (zonder overleg met de ouders) actief en structureel áánwennen?

https://www.voedingscentr(...)-ik-te-drinken-.aspx

(Hier is het trouwens geen diksap, maar van die limonadesiroop met vooral suiker, maar dat maakt voor de rest van het verhaal niet uit.)
pi_185514422
Tja, ik maak me niet zo druk op wat ze bij de opvang doen. Het onderscheid tussen wat daar normaal is en wat thuis normaal is weet hij heel goed, enige verzoek dat ik heb meegegeven is of ze in de rietjesbeker alleen water aan willen bieden, ander drinken in een gewone beker. Als m'n ouders oppassen krijgen ze ook yogho en lange vingers, vragen ze thuis ook nooit zelf om. Wel om koekjes en crackers overigens, maar dat geef ik ze zelf.
pi_185514640
Wat betreft het slapen: toen I een peuter was, hebben wij op een gegeven moment afgesproken met het kdv dat ze geen slaapjes meer deed. Maar toch kwam het wel voor dat de leidsters zeiden dat I duidelijk zo moe was en dat zelf ook aangaf, dat ze haar toch een dutje hadden laten doen. Dat begreep ik dan, die dagen kunnen ook vermoeiend zijn. En dan sliep ze 's avonds ook meestal wat later, maar ach. Ik denk dat je aan beide kanten dus wat flexibel moet zijn. Maar het is dus anders als een kdv bij voorbaat vindt dat alle kinderen iedere dag een slaapje moeten doen en dat daar niet van afgeweken kan worden of daar heel moeilijk over wordt gedaan.

Wat voeding betreft lijkt het me voor een kdv ook lastig. Maar het belangrijkste is denkt ik dat er een duidelijk en consequent beleid wordt gevoerd, zodat ouders goed weten hoe het werkt en daar dan evt hun uitzonderingen op kenbaar kunnen maken. Maar als er enerzijds in een beleid staat dat suikers vermeden worden (bijv) en kinderen krijgen wel diksap en iedere dag een koekje, dan is het logisch als ouders daar iets van zeggen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  Manager PR/Moderator zondag 10 maart 2019 @ 12:27:48 #148
269689 crew  Viv
pi_185516102
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 10:59 schreef FlyingFish het volgende:
Als m'n ouders oppassen krijgen ze ook yogho en lange vingers, vragen ze thuis ook nooit zelf om.
En wat als jouw ouders hadden toegezegd alleen water en rijstwafels te geven en ze begonnen thuis ineens om yogho te vragen? ;) Dat is het meer.

Jullie allemaal bedankt voor de reacties, het helpt mij om mijn klachten helder te formuleren voordat ik het gesprek aanga. :) Wat er ook zeker niet los van staat is dat 4 maanden geleden plotseling 2 van de 3 leidsters van het eerste uur (waaronder het locatiehoofd) zijn vertrokken (de één vrijwillig, de ander niet) en vervangen door 5 (!) nieuwe. Er is geen kennismakingsgesprek aangeboden of iets dergelijks, en ik heb het idee dat bestaande afspraken sindsdien verwaterd zijn (en niet-bestaande afspraken erin geslopen :') ).
  zondag 10 maart 2019 @ 15:11:22 #149
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_185519571
Dat laatste zou bij mij ook niet best vallen. Sterker nog, het gastouderburo dat onze oude overnam 'sloop ook een beetje binnen' zonder voorstellen. En dan wel prediken met kleinschaligheid en persoonlijke service. We zijn afgelopen jaar met gastouder naar een ander bureau vertrokken o.a. om die reden.

Eten en drinken bij de opvang laat ik een beetje los. Beetje zoals FF daar tegenaan kijkt. Het zal anders zijn (en dat heeft zeker ook voordelen!) en gelukkig beseft hij dat. Hij is gelukkig totaal niet van het snoepen. Geef 'm maar een boterham met pindakaas en een fles melk en hij is gelukkig, onze kleine neanderthaler.

Afgelopen dag en nacht samen naar A'dam geweest. Heerlijk om op ons gemak uit eten te gaan, naar het theater, de kroeg in, uitslapen, ontbijten.... alleen daarna zijn we snel naar mijn ouders gereden om de derde musketier op te halen. Die had het gelukkig alleen maar heel erg naar zijn zin gehad :s)
pi_185519885
Ik vind het wel makkelijker om los te laten nu J ouder wordt, kleiner vond ik het lastiger. Thuis slaapt hij niet meer tussen de middag, maar op de opvang tot een paar weken terug nog wel. Nu laten ze hem even rusten op bed of op de bank (net wat hij zelf wil) en halen ze hem ook vlot weer uit bed.
Eten blijft wel een dingetje, daar heb ik inmiddels wel vertrouwen in op de opvang, dat gaat straks op school en BSO weer opnieuw spannend zijn, denk ik (allergie). Ik was wel blij verrast dat ze op de BSO (zeggen dat ze) alleen water drinken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')