Er zijn in totaal 5 compounds, waarvan er drie meegenomen worden naar de races.quote:Op maandag 18 februari 2019 14:53 schreef Kickinalfa het volgende:
Krijgen de ultra en hypersoft de C4/C5? Of wordt dit weer bepaald per gp.
Dat is oud en klopt niet. Ze hebben nu mee 2 witte banden, 1 gele en 2 rode (plus inter en wet) en tijdens de races gaan we naar een rood/geel/wit schema (rood zachste band, wit hardste) waarbij de banden per race verschillend zijn (rood kan dus soft zijn het ene weekend en het andere weekend hypersofts).quote:
Maar de 5 compounds kloppen wel.quote:Op maandag 18 februari 2019 15:00 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Dat is oud en klopt niet. Ze hebben nu mee 2 witte banden, 1 gele en 2 rode (plus inter en wet) en tijdens de races gaan we naar een rood/geel/wit schema (rood zachste band, wit hardste) waarbij de banden per race verschillend zijn (rood kan dus soft zijn het ene weekend en het andere weekend hypersofts).
10 sec penalty!quote:Op maandag 18 februari 2019 15:01 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
oh ik dacht qua compounds nog wel. Sorry voor de valse info dan.
Ze zijn inderdaad wel voor dit jaar naar 5 compounds gegaan.quote:Op maandag 18 februari 2019 15:02 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Maar de 5 compounds kloppen wel.
Die overeenkomen met de genoemde compounds van vorig jaar. Alleen worden ze nu C1 t/m C5 genoemd.quote:Op maandag 18 februari 2019 15:04 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Ze zijn inderdaad wel voor dit jaar naar 5 compounds gegaan.
Klopt welquote:Op maandag 18 februari 2019 15:01 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
oh ik dacht qua compounds nog wel. Sorry voor de valse info dan.
Ja maar de kleurstellingen zoals in dat plaatje kloppen dus niet, daar ging het mij meer om.quote:Op maandag 18 februari 2019 15:05 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die overeenkomen met de genoemde compounds van vorig jaar. Alleen worden ze nu C1 t/m C5 genoemd.
neequote:Op maandag 18 februari 2019 15:11 schreef Doevelaer het volgende:
Over kleurstellingen gesproken; vinden jullie de Ferrari ook oranje?
Op de stream van Sky wel een beetjequote:Op maandag 18 februari 2019 15:11 schreef Doevelaer het volgende:
Over kleurstellingen gesproken; vinden jullie de Ferrari ook oranje?
Verschil is inderdaad goed te zien voor de kijker als ze met 300 voorbij razen... Man man man.quote:
Is alleen tijdens de test...quote:Op maandag 18 februari 2019 15:12 schreef Kerplunk het volgende:
[..]
Verschil is inderdaad goed te zien voor de kijker als ze met 300 voorbij razen... Man man man.
Op foto's vind ik ook van niet, maar....quote:
..op bewegend beeld inderdaad wel oranje (met name wanneer de zon er op valt)quote:Op maandag 18 februari 2019 15:11 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Op de stream van Sky wel een beetje
Yep. Tijdens de raceweekenden de gewone kleuren.quote:Op maandag 18 februari 2019 15:12 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Is alleen tijdens de test...
Tijdens de race is het altijd wit-geel-rood.....dacht ik
twitter:Olav_Mol twitterde op maandag 18-02-2019 om 15:13:13De RB15 lijkt tov van de concurrenten nogal veel achtervleugel te hebben staan. Door de op 1 na hoogste topsnelheid te hebben kan het zijn dat ze niet genoeg downforce achter hebben nog reageer retweet
Ja ik ook. Het zal misschien wel aan de stream liggen danquote:Op maandag 18 februari 2019 15:14 schreef ondeugend het volgende:
Dan vind ik de Renault ook veel feller geel dan anders
Beetje welquote:Op maandag 18 februari 2019 15:11 schreef Doevelaer het volgende:
Over kleurstellingen gesproken; vinden jullie de Ferrari ook oranje?
Was ook het eerste dat ik dacht bij het zien van de auto....quote:Op maandag 18 februari 2019 15:17 schreef Lionheaad het volgende:
die gasten van Sky vonden de Ferrari ook een beetje oranje-achtig lijken op de baan
Dan werkt hun achtervleugel nog niet zoals het zou moeten is mijn conclusie.twitter:Olav_Mol twitterde op maandag 18-02-2019 om 15:13:13De RB15 lijkt tov van de concurrenten nogal veel achtervleugel te hebben staan. Door de op 1 na hoogste topsnelheid te hebben kan het zijn dat ze niet genoeg downforce achter hebben nog reageer retweet
Veel vleugel en hoogste topsnelheid? Ik vat m niet. Dat is dan toch positief?quote:Op maandag 18 februari 2019 15:16 schreef ondeugend het volgende:
Iemand hier dat ook opgevallen?twitter:Olav_Mol twitterde op maandag 18-02-2019 om 15:13:13De RB15 lijkt tov van de concurrenten nogal veel achtervleugel te hebben staan. Door de op 1 na hoogste topsnelheid te hebben kan het zijn dat ze niet genoeg downforce achter hebben nog reageer retweet
Het uitzoeken van dat soort dingen hoort bij een test. Ze rijden momenteel trouwens (met de wat hardere band) prima tijden.quote:Op maandag 18 februari 2019 15:22 schreef Sunri5e het volgende:
Dan werkt hun achtervleugel nog niet zoals het zou moeten is mijn conclusie.twitter:Olav_Mol twitterde op maandag 18-02-2019 om 15:13:13De RB15 lijkt tov van de concurrenten nogal veel achtervleugel te hebben staan. Door de op 1 na hoogste topsnelheid te hebben kan het zijn dat ze niet genoeg downforce achter hebben nog reageer retweet
Dat hoeft niet. Het kan uit betekenen dat de vleugel niet goed werkt.quote:Op maandag 18 februari 2019 15:27 schreef aesop het volgende:
[..]
Veel vleugel en hoogste topsnelheid? Ik vat m niet. Dat is dan toch positief?
Ah nu snap ik de opmerking van Mol.quote:Op maandag 18 februari 2019 15:29 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dat hoeft niet. Het kan uit betekenen dat de vleugel niet goed werkt.
Of dat die Honda gewoon teringsnel isquote:Op maandag 18 februari 2019 15:29 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dat hoeft niet. Het kan uit betekenen dat de vleugel niet goed werkt.
Over kleur gesproken, de Renault lijkt toch anders geel te zijn dan vorig jaar... Of zie ik ze vliegen?quote:Op maandag 18 februari 2019 15:21 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Was ook het eerste dat ik dacht bij het zien van de auto....
Dan zouden ze nog steeds veel drag moeten hebben.quote:Op maandag 18 februari 2019 15:29 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dat hoeft niet. Het kan uit betekenen dat de vleugel niet goed werkt.
Dat kan ook. Alleen bevestigd Daniil Kvyat dan weer het tegendeelquote:Op maandag 18 februari 2019 15:31 schreef Kerplunk het volgende:
[..]
Of dat die Honda gewoon teringsnel is
Ik stel me zo voor dat ie in ieder geval allerlei eigenschappen heeft die nieuw zijn voor RBR: ook na alle tests die ze (ongetwijfeld) het afgelopen jaar op testbanken en simulaties hebben gedaan.quote:Op maandag 18 februari 2019 15:31 schreef Kerplunk het volgende:
[..]
Of dat die Honda gewoon teringsnel is
Hij zet net de 4de tijd neer.quote:Op maandag 18 februari 2019 15:33 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dat kan ook. Alleen bevestigd Daniil Kvyat dan weer het tegendeel
haha iddquote:Op maandag 18 februari 2019 15:35 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Hij zet net de 4de tijd neer.
Precies ja, waar ze staan na de eerste Qualiquote:Op maandag 18 februari 2019 15:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
nu is het afwachten of het genoeg is
En of ze partymode hebben.quote:Op maandag 18 februari 2019 15:37 schreef StephanL het volgende:
[..]
Precies ja, waar ze staan na de eerste Quali
Die hebben zequote:
En Renow?quote:Op maandag 18 februari 2019 15:41 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Hebben ze dit jaar. Dat was al bevestigd.
Niets over gehoord. Waarschijnlijk niet, want die racen met dezelfde motor als de RB motor van eind vorig seizoen.quote:
Toch weer Raikonnenquote:Op maandag 18 februari 2019 14:58 schreef dz5b604 het volgende:
Verstappen wereldkampioen, tweede op de harde band dus dat kan niet meer mis.
een doorontwikkeling daar van ja.quote:Op maandag 18 februari 2019 15:43 schreef StephanL het volgende:
[..]
Volgens mij rijden die met Spec C
Of die hebben een ook niet goed werkende achtervleugel.quote:Op maandag 18 februari 2019 15:44 schreef NaturalScience het volgende:
Kvyat heeft trouwens de hoogste topsnelheid van vandaag in de eerste sector.
Dus met die topsnelheid zit het wel aardig volgens mij.
Zijn ze al weg dan?quote:
Woensdag pasquote:
twitter:HondaRacingF1 twitterde op maandag 18-02-2019 om 15:38:46Afternoon running in full swing!Max ⏱ 1:19.600Daniil ⏱ 1:19.901P3&P4#PoweredByHonda https://t.co/Bmb0bOXT2a reageer retweet
quote:
quote:Op maandag 18 februari 2019 15:56 schreef Lionheaad het volgende:
Renault aangedreven auto's onderin de tijdenlijst.
Wat zegt dat....???.....Helemaal NIKS!
Dat is dan weer wat té kort door de bocht. Je kunt die testtijden niet als strikte voorlopige volgorde nemen, maar als je het vorige seizoen neemt en de testtijden na een dag of wat, dan heb je een redelijk betrouwbare, globale voorspelling van hoe de zaken ervoor staan.quote:Op maandag 18 februari 2019 15:56 schreef Lionheaad het volgende:
Renault aangedreven auto's onderin de tijdenlijst.
Wat zegt dat....???.....Helemaal NIKS!
Williams gaat dus überhaupt niet rijden dit seizoenquote:Op maandag 18 februari 2019 16:00 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat is dan weer wat té kort door de bocht. Je kunt die testtijden niet als strikte voorlopige volgorde nemen, maar als je het vorige seizoen neemt en de testtijden na een dag of wat, dan heb je een redelijk betrouwbare, globale voorspelling van hoe de zaken ervoor staan.
Hehehehe...quote:Op maandag 18 februari 2019 16:02 schreef Doevelaer het volgende:
[..]
Williams gaat dus überhaupt niet rijden dit seizoen
En de snelste van de dag was ie, dat gaat m nu niet lukken denk ikquote:Op maandag 18 februari 2019 16:06 schreef beantherio het volgende:
[..]
Vorig jaar 105 rondes voor Ricciardo op de eerste dag. Dat moet nu ook haalbaar zijn.
Volgens mij rijdt ie nu pas voor het eerst op de zachte banden.quote:Op maandag 18 februari 2019 16:12 schreef Kerplunk het volgende:
[..]
En de snelste van de dag was ie, dat gaat m nu niet lukken denk ik
Hij rijdt nog op C2 bandjes.quote:Op maandag 18 februari 2019 16:13 schreef beantherio het volgende:
[..]
Volgens mij rijdt ie nu pas voor het eerst op de zachte banden.
Tussen de regeltjes doorlezen bij de interviews van de coureurs is vaak ook een goede indicatie.quote:Op maandag 18 februari 2019 16:00 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat is dan weer wat té kort door de bocht. Je kunt die testtijden niet als strikte voorlopige volgorde nemen, maar als je het vorige seizoen neemt en de testtijden na een dag of wat, dan heb je een redelijk betrouwbare, globale voorspelling van hoe de zaken ervoor staan.
quote:Christian Horner says he has been encouraged by Honda's engine as Red Bull enjoy a reliable first official track day with the engine.
"It's been a positive start, the car's done more than 80 laps so far with still an hour to come," the Red Bull chief told Sky Sports News' Craig Slater.
He continued: "It's running well at the moment. It's been running problem-free. We're just learning about the engine, the procedures, how it works compared to what we've had previously.
"It's a very good starting point. The installation looks great, it's beautifully integrated into the car and we're hopefully going to see exciting progress through the year."
Longruns het draait allemaal om de longruns. Het beste is om er een lijstje bij te pakken met stints/banden/rondetijden van de teams en dan de longruns met elkaar vergelijken.quote:Op maandag 18 februari 2019 16:00 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat is dan weer wat té kort door de bocht. Je kunt die testtijden niet als strikte voorlopige volgorde nemen, maar als je het vorige seizoen neemt en de testtijden na een dag of wat, dan heb je een redelijk betrouwbare, globale voorspelling van hoe de zaken ervoor staan.
Denk niet dat die iets anders zou zeggen en hij zegt probleemvrij maar de eerste anderhalf uur hebben ze toch echt maar 2 installation laps gedaan en dat is echt niet uit weelde.quote:
Het doet me denken aan de presentatie livery van Spyker in 2007? / 2008?quote:Op maandag 18 februari 2019 15:11 schreef Doevelaer het volgende:
Over kleurstellingen gesproken; vinden jullie de Ferrari ook oranje?
Wederom: als de achtervleugel niet zou werken, hadden ze nog steeds dezelfde hoeveelheid luchtweerstand als wanneer ie wel zou werken, enkel minder downforce.quote:Op maandag 18 februari 2019 15:48 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Of die hebben een ook niet goed werkende achtervleugel.
Klopt, die lijstjes heb ik vorig jaar gebruikt voor de vergelijkingquote:Op maandag 18 februari 2019 16:28 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Longruns het draait allemaal om de longruns. Het beste is om er een lijstje bij te pakken met stints/banden/rondetijden van de teams en dan de longruns met elkaar vergelijken.
Dat is het beste vergelijkingsmateriaal wat je gaat krijgen bij de tests.
Het is me niet duidelijk wat je er voor negatiefs uit kunt lezen. Het is een wintertest en geen raceweekend dus er is veel meer tijd om mee te werken. Het huidige ronde-aantal van Max duidt evengoed nog op een volwaardig afgedraaid testprogramma.quote:Op maandag 18 februari 2019 16:28 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Denk niet dat die iets anders zou zeggen en hij zegt probleemvrij maar de eerste anderhalf uur hebben ze toch echt maar 2 installation laps gedaan en dat is echt niet uit weelde.
Ik heb nog geen bewegende beelden gezien, maar op Twitter vind ik het per foto verschillen: soms idd donker oranje en soms wel echt rood.quote:Op maandag 18 februari 2019 15:11 schreef Doevelaer het volgende:
Over kleurstellingen gesproken; vinden jullie de Ferrari ook oranje?
In mijn ervaring zeggen teams niets, dus ik bedoelde dat het feit dat hij niets negatiefs zegt niet verrassend is en feitelijk niets zegt. En programma's afwerken zegt me ook weinig.quote:Op maandag 18 februari 2019 16:35 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het is me niet duidelijk wat je er voor negatiefs uit kunt lezen. Het is een wintertest en geen raceweekend dus er is veel meer tijd om mee te werken. Het huidige ronde-aantal van Max duidt evengoed nog op een volwaardig afgedraaid testprogramma.
Lekker dan.quote:Op maandag 18 februari 2019 16:37 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
^Andrew Benson (BBC) over Williams...
Je zou bijna denken dat het beter zou zijn als ze de boel te koop zetten.quote:Op maandag 18 februari 2019 16:37 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
^Andrew Benson (BBC) over Williams...
Sauber ook in de long runs erg goed, die lijken de zaken echt goed voor elkaar te hebben.quote:Op maandag 18 februari 2019 16:32 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Klopt, die lijstjes heb ik vorig jaar gebruikt voor de vergelijking
Ik hoop niet dat dit waar is, want zo'n seizoen als vorig jaar gaat Williams niet overleven. Maar de laatste ontwikkelingen beloven weinig goeds.quote:Op maandag 18 februari 2019 16:37 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
^Andrew Benson (BBC) over Williams...
Paddy Lowe de laan uit schoppen. Die is verantwoordelijk voor de laatste twee auto's.quote:Op maandag 18 februari 2019 16:42 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Je zou bijna denken dat het beter zou zijn als ze de boel te koop zetten.
Ik denk dat al eigenlijk.quote:Op maandag 18 februari 2019 16:42 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Je zou bijna denken dat het beter zou zijn als ze de boel te koop zetten.
En dan is het opgelost? Het wil daar gewoon niet meer lukken, wat de redenen daarvoor ook mogen zijn. Het wordt gewoon steeds erger.quote:Op maandag 18 februari 2019 16:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Paddy Lowe de laan uit schoppen. Die is verantwoordelijk voor de laatste twee auto's.
BMWquote:Op maandag 18 februari 2019 16:47 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zou wel leuk zijn als er een autofabrikant de boel over zou nemen.
Het blijft natuurlijk speculatie tot die bolide daadwerkelijk z'n rondjes rijdt... maar de signalen zijn niet goed inderdaad.quote:Op maandag 18 februari 2019 16:44 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat dit waar is, want zo'n seizoen als vorig jaar gaat Williams niet overleven. Maar de laatste ontwikkelingen beloven weinig goeds.
Tot de volgende grote wijziging in het motor reglement gaat er geen enkele nieuwe fabrikant instappen.quote:
Wat vooral interessant is aan zo'n tweet is wat ie niet zegt.twitter:HulkHulkenberg twitterde op maandag 18-02-2019 om 16:41:35first ride in my 2019‘s office ✔️ feels great to be back on track! 👊🏼______#F1 #f1testing #rsspirit #rs19 https://t.co/XpOb57IOQT reageer retweet
Of het waar is, tsja..quote:I've spoken with three Williams personnel (two are trackside, one is factory based) and here are the facts about missing T1:
Parts were 'released' too late to be manufactured on-time and that's the only reason we're missing T1 D1. The missing parts are composite so they are possibly suspension or bodywork related but I wasn't told exactly...and didn't ask. When she/he said the parts were not 'released', they mean the part was not approved and sent out as a full scale model which is then taken to the composite laminators or machining group for manufacture.
Overall morale in the team is "low af". "We're being worked like dogs, treated like shit, and HR is a fucking joke"
"We're often wondering who's in charge around here"
Exit Claire gaat nooit gebeuren tenzij ze dat zelf besluit, ze is gewoon nog steeds de facto de eigenaar.quote:Op maandag 18 februari 2019 16:48 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Het blijft speculatie tot die bolide daadwerkelijk z'n rondjes rijdt... maar de signalen zijn niet goed inderdaad.
En áls Williams het niet overleeft, dan is het exit Claire en exit Paddy. Vervolgens kan Mercedes voor een symbolisch bedrag een satelliet team kopen...
[..]
Tot de volgende grote wijziging in het motor reglement gaat er geen enkele nieuwe fabrikant instappen.
De investeringen in tijd en geld zijn enorm.
Sinds zij de boel daar runt is het hard achteruit gegaan.quote:Op maandag 18 februari 2019 16:51 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Exit Claire gaat nooit gebeuren tenzij ze dat zelf besluit, ze is gewoon nog steeds de facto de eigenaar.
Klinkt als een bedrijf in totale crisis.quote:Op maandag 18 februari 2019 16:51 schreef Bluurgh het volgende:
Plaatje werkt hier niet. Dus misschien hetzelfde, maar van Reddit:
[..]
Of het waar is, tsja..
https://www.reddit.com/r/(...)ting_is_purely_from/
Ja, sinds Lowe er is. Daarvoor klom het team op van een aantal jaar als backmarker naar P3 en P5 in het kampioenschap, wat gezien het budget een aardige prestatie is. Sinds Lowe de scepter zwaait over de technische afdeling is het met afstand het slechtste team op de grid.quote:Op maandag 18 februari 2019 16:46 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En dan is het opgelost? Het wil daar gewoon niet meer lukken, wat de redenen daarvoor ook mogen zijn. Het wordt gewoon steeds erger.
Als het zo simpel zou zijn, dan was er wel eerder ingegrepen, lijkt me.quote:Op maandag 18 februari 2019 16:53 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ja, sinds Lowe er is. Daarvoor klom het team op van een aantal jaar als backmarker naar P3 en P5 in het kampioenschap, wat gezien het budget een aardige prestatie is. Sinds Lowe de scepter zwaait over de technische afdeling is het met afstand het slechtste team op de grid.
Van P9 naar P3/P5 ja.Sinds Lowe er is is het P10quote:Op maandag 18 februari 2019 16:52 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Sinds zij de boel daar runt is het hard achteruit gegaan.
Iets zegt me dat Williams ook de nodige investeerders en schuldeisers heeft opgebouwd... als puntje bij paaltje komt is ook Claire Williams niet onaantastbaar.quote:Op maandag 18 februari 2019 16:51 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Exit Claire gaat nooit gebeuren tenzij ze dat zelf besluit, ze is gewoon nog steeds de facto de eigenaar.
Dat is Frank nog steeds.quote:Op maandag 18 februari 2019 16:51 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Exit Claire gaat nooit gebeuren tenzij ze dat zelf besluit, ze is gewoon nog steeds de facto de eigenaar.
Moet je zulk soort auto's wel toelaten tot wedstrijden? Dit klinkt niet alleen als chaos maar zelfs als gevaarlijke chaos als onderdelen half gehackt moeten worden voor productie. Dit is echt heel slecht.quote:Op maandag 18 februari 2019 16:51 schreef Bluurgh het volgende:
Plaatje werkt hier niet. Dus misschien hetzelfde, maar van Reddit:
[..]
Of het waar is, tsja..
https://www.reddit.com/r/(...)ting_is_purely_from/
Daarom zeg ik ook de facto de eigenaar en niet eigenaarquote:
Claire is ook niet geschikt als teambaas daar.. ene na de andere technische directeur gaat weg of wordt de laan uitgestuurd... eerst Coughlan, daarna Symonds en nu staat Lowe ook al onder druk.. (wat ergens te begrijpen is.. ) Claire is veel beter als pr dame , sponsorzakenquote:Op maandag 18 februari 2019 16:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
Zeer zorgelijke berichten over Williams
Nou ja, in werkelijkheid zal het allemaal waarschijnlijk iets genuanceerder liggen, maar dat het daar al jaren heel slecht gaat is duidelijk en alleen al de concrete gang van zaken (het missen van het begin van de tests en de onduidelijkheid wanneer ze er dan wel zijn) geeft genoeg reden om te vermoeden dat dit seizoen voor Williams nóg slechter wordt dan het vorige.quote:Op maandag 18 februari 2019 16:55 schreef beantherio het volgende:
[..]
Moet je zulk soort auto's wel toelaten tot wedstrijden? Dit klinkt niet alleen als chaos maar zelfs als gevaarlijke chaos als onderdelen half gehackt moeten worden voor productie. Dit is echt heel slecht.
nou ja, meer pieken en dalen.. (met een grote opleving in 2014, en 2015) ,quote:Op maandag 18 februari 2019 16:52 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Sinds zij de boel daar runt is het hard achteruit gegaan.
Of nog meer dan dat. Ze hebben Räikkönen daar natuurlijk niet met alleen een beetje duwen heen gekregen.quote:Op maandag 18 februari 2019 16:59 schreef dz5b604 het volgende:
En weer een goede stint van Sauber, de titel van dit topic mag dan een semi-grap zijn maar als ze dit volhouden dan kunnen ze zomaar het vierde team zijn dit jaar.
Met team runnen bedoelde ik niet dat Frank Williams op de achtergrond nog alle touwtjes in handen heeft. Volgens mij was het pas nadat Max in de F1 kwam dat hij stappen terug had gedaan daarin.quote:Op maandag 18 februari 2019 16:55 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Van P9 naar P3/P5 ja.Sinds Lowe er is is het P10
Grappig is het in ieder geval wel.quote:Op maandag 18 februari 2019 17:01 schreef NaturalScience het volgende:
De motoren zijn nu letterlijk verdeeld.
Ferrari op plek 1, 2, en 3.
Honda op plek 4, en 5.
Mercedes op plek 6, 7, en 8.
Renault op plek 9, 10, en 11.
Dit kan bijna geen toeval zijn toch?
Datquote:Op maandag 18 februari 2019 17:08 schreef ondeugend het volgende:
Perez heeft maar 30 rondjes gereden.. wat zou daar aan de hand zijn?
Dat is het wel, Kvyat staat daar enkel omdat die als enige vandaag op een rode band heeft gereden en de Mercedes heeft alleen op grijze banden gereden vandaag. Alledrie de Ferrari tijden zijn ook op de gele band terwijl Max zijn tijd op de grijze band heeft gereden.quote:Op maandag 18 februari 2019 17:01 schreef NaturalScience het volgende:
De motoren zijn nu letterlijk verdeeld.
Ferrari op plek 1, 2, en 3.
Honda op plek 4, en 5.
Mercedes op plek 6, 7, en 8.
Renault op plek 9, 10, en 11.
Dit kan bijna geen toeval zijn toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2019 17:14:46 ]
Tijden zeggen toch helemaal niksquote:Op maandag 18 februari 2019 17:22 schreef NaturalScience het volgende:
Sainz zet even de tweede tijd neer....
Hoho! Er zijn twee uitzonderingen op die gouden regel:quote:Op maandag 18 februari 2019 17:23 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Tijden zeggen toch helemaal niks
Wel op de allerzachtste band. Waar de anderen nog niet op gereden hebben meen ik.quote:Op maandag 18 februari 2019 17:22 schreef NaturalScience het volgende:
Sainz zet even de tweede tijd neer....
Alleen Kvyatquote:Op maandag 18 februari 2019 17:27 schreef beantherio het volgende:
[..]
Wel op de allerzachtste band. Waar de anderen nog niet op gereden hebben meen ik.
Dat was het dantwitter:RacingPointF1 twitterde op maandag 18-02-2019 om 16:02:1930 laps completed. Since we’re big fans of round numbers, we’re bringing Checo back in. #F1Testing https://t.co/uQabNpHDry reageer retweet
Ferrari gaat erg hard, de Honda blijft best lang heel, de Renault kan de boel moeilijk bijhouden en Mercedes... Ja, wat is er met Mercedes...quote:Op maandag 18 februari 2019 17:30 schreef beantherio het volgende:
Ik zou graag iets willen lezen uit de (inmiddels alweer 'gebroken') rangorde van Ferrari-Honda-Mercedes-Renault, maar dat is flauwekul natuurlijk. Misschien dat we daar eind volgende week iets over kunnen zeggen.
Mercedes maak ik me nog niet zo druk om. Die staan er wel straksquote:Op maandag 18 februari 2019 17:31 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ferrari gaat erg hard, de Honda blijft best lang heel, de Renault kan de boel moeilijk bijhouden en Mercedes... Ja, wat is er met Mercedes...
Dachten ze vorig jaar ook, zie Vettel het nog niet zo snel doen na hoe het vorig jaar is gegaan.quote:
O, dat denk ik ook wel hoor. Het valt nu alleen even op.quote:Op maandag 18 februari 2019 17:33 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Mercedes maak ik me nog niet zo druk om. Die staan er wel straks
Dit dus, en de twee andere teams moet je niet naar kijken.quote:Op maandag 18 februari 2019 17:33 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Mercedes maak ik me nog niet zo druk om. Die staan er wel straks
Ze zeggen dat ze een compleet nieuw ontwikkelde motor hebben: misschien dat die toch nog wat aanloopprobleempjes heeft. Maar goed: morgen kunnen ze net zo goed weer bovenaan de lijst staan.quote:Op maandag 18 februari 2019 17:31 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ferrari gaat erg hard, de Honda blijft best lang heel, de Renault kan de boel moeilijk bijhouden en Mercedes... Ja, wat is er met Mercedes...
McLaren is nog even een sponsor binnen aan het harken voor 2019.quote:Op maandag 18 februari 2019 17:43 schreef beantherio het volgende:
[..]
Opnieuw met de zachtere band. Wel leuk voor het moreel van McLaren evengoed.
Tja, Coca-Cola schijnt afgehaakt te zijn nadat ze BAT hadden gestrikt.quote:Op maandag 18 februari 2019 17:45 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
McLaren is nog even een sponsor binnen aan het harken voor 2019.
Mercedes alleen nog maar op de witte band en zijn daarmee in de long runs sneller dan Ferrari op de gele band (en sneller dan de rest van het veld).quote:Op maandag 18 februari 2019 17:31 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ferrari gaat erg hard, de Honda blijft best lang heel, de Renault kan de boel moeilijk bijhouden en Mercedes... Ja, wat is er met Mercedes...
twitter:f1debrief twitterde op maandag 18-02-2019 om 16:06:35Hamilton (C2) #W10OUT1: 26.2961: 20.1351: 23.6491: 20.8561: 20.9931: 35.4351: 20.7611: 20.6251: 20.9771: 21.3701: 22.3601: 22.1341: 24.235IN#F1Testing #Day1 #F1 reageer retweet
Overigens zijn de long runs van Ferrari vandaag verre van overtuigend. Langzamer ook dan Red Bull.twitter:f1debrief twitterde op maandag 18-02-2019 om 16:33:11Vettel (C3) #SF90OUT1: 21.9431: 21.7351: 22.0371: 22.0311: 22.2721: 22.3471: 22.4721: 22.5591: 22.6011: 22.8921: 23.4951: 23.287IN#F1Testing #Day1 #F1 reageer retweet
bijna 3 volledige GPsquote:Op maandag 18 februari 2019 17:35 schreef ondeugend het volgende:
Ik vind dat Vettel straks een waterijsje mag... 157 ronden al
Max reed ook 1:23 op geel ofniet?quote:Op maandag 18 februari 2019 17:58 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Mercedes alleen nog maar op de witte band en zijn daarmee in de long runs sneller dan Ferrari op de gele band (en sneller dan de rest van het veld).
Hier een voorbeeldje (ongeveer op hetzelfde tijdstip)twitter:f1debrief twitterde op maandag 18-02-2019 om 16:06:35Hamilton (C2) #W10OUT1: 26.2961: 20.1351: 23.6491: 20.8561: 20.9931: 35.4351: 20.7611: 20.6251: 20.9771: 21.3701: 22.3601: 22.1341: 24.235IN#F1Testing #Day1 #F1 reageer retweet
Overigens zijn de long runs van Ferrari vandaag verre van overtuigend. Langzamer ook dan Red Bull.twitter:f1debrief twitterde op maandag 18-02-2019 om 16:33:11Vettel (C3) #SF90OUT1: 21.9431: 21.7351: 22.0371: 22.0311: 22.2721: 22.3471: 22.4721: 22.5591: 22.6011: 22.8921: 23.4951: 23.287IN#F1Testing #Day1 #F1 reageer retweet
Max was wat wisselvallig in de stints maar na de lunch had hij een stintje op geel met tijden van rond de 1:21quote:Op maandag 18 februari 2019 18:12 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Max reed ook 1:23 op geel ofniet?
twitter:f1debrief twitterde op maandag 18-02-2019 om 12:54:20Verstappen #RB15OUT1: 20.1741: 20.5601: 27.4541: 20.9911: 20.4971: 20.9171: 21.1831: 21.4431: 21.5871: 21.4771: 21.9281: 21.8311: 22.1411: 22.3001: 22.396IN#F1Testing #Day1 #F1 reageer retweet
twitter:JamesGallowayF1 twitterde op maandag 18-02-2019 om 18:19:55So far so very good for Sebastian Vettel who commends Ferrari for SF90 baseline and says he 'couldn't have hoped for a better first day - unbelievable'#F1Testing Day 1 report:https://t.co/ROcApXIgG5 https://t.co/zkuxG5A7DS reageer retweet
quote:The thoughts of Max Verstappen on his first full day in a Honda-powered Red Bull:
"So far so good. Everything was working quite well, we did quite a lot of laps. I'm happy about that but it's still the first day.
"We're happy and we'll keep improving. Like everyone else we still need to learn the car, still need to learn the engine."
Volgende testweek als ze racesimulaties gaan doen kan je het ook wel mooi 1 op 1 vergelijken. Je moet alleen niet naar de snelste tijden van de dag kijken (of uberhaupt naar snelste tijden per band) want dat zegt weinig tot niets.quote:Op maandag 18 februari 2019 18:30 schreef Mansjester het volgende:
Jullie kunnen beter stoppen met posten tot de eerste kwali. Het zegt toch allemaal vrij weinigMet uitzondering van zo'n Williams geval
Ik zou toch niet zo blij zijn als ik 2 seconden van de pace van Mercedes af zit in de long runs.quote:Op maandag 18 februari 2019 18:28 schreef beantherio het volgende:
[..]twitter:JamesGallowayF1 twitterde op maandag 18-02-2019 om 18:19:55So far so very good for Sebastian Vettel who commends Ferrari for SF90 baseline and says he 'couldn't have hoped for a better first day - unbelievable'#F1Testing Day 1 report:https://t.co/ROcApXIgG5 https://t.co/zkuxG5A7DS reageer retweet
Niet speciaal pessimistisch of optimistisch dacht ik.quote:Op maandag 18 februari 2019 18:49 schreef Nattekat het volgende:
Was RB vorig jaar niet gigantisch pessimistisch?
gewoon mistischquote:Op maandag 18 februari 2019 19:09 schreef beantherio het volgende:
[..]
Niet speciaal pessimistisch of optimistisch dacht ik.
quote:Op maandag 18 februari 2019 18:49 schreef Nattekat het volgende:
Was RB vorig jaar niet gigantisch pessimistisch?
quote:Daniel Ricciardo hecht er nog weinig waarde aan dat hij met Red Bull Racing maandag de snelste tijd klokte tijdens de eerste testdag van het nieuwe Formule 1-seizoen en is vooral blij met zijn eerste indruk van de motor.
De Australische teamgenoot van Max Verstappen was niet alleen de snelste, maar legde ook nog eens de meeste rondes af. Verstappen komt dinsdag vanaf 9.00 uur in actie op het Circuit de Catalunya.
"Het is leuk om jezelf bovenaan te zien staan, maar als de temperatuur 2 graden is, zegt dat eigenlijk niet zo veel", erkende Ricciardo. "Maar we hadden gewoon een goede dag waarin we meer dan honderd rondes hebben gereden. De betrouwbaarheid is er, dus petje af voor iedereen."
De omstandigheden werden 's middags nog wat zwaarder, omdat het begon te regenen. Desondanks wist Ricciardo nog eens 45 rondes toe te voegen aan de zestig die hij in de ochtend had gereden.
"Het was allemaal wat trickier 's middags. Vooral omdat het lastig is om de banden op temperatuur te krijgen in deze omstandigheden. Er is bijna geen grip als het zo koud is. Maar behalve de kou, was het allemaal goed."
Teamgenoot Ricciardo miste kapsel van Verstappen het meest Teamgenoot Ricciardo miste kapsel van Verstappen het meest
Optimistisch
Engineer Guillaume Rocquelin van Red Bull was eveneens optimistisch gestemd na de eerste sessie. "We hebben in tijden niet zo veel rondes gereden tijdens een eerste officiële testdag. Meer kan je niet vragen."
Volgens Rocquelin scheelt het dat Red Bull de lancering van de auto een stuk vroeger heeft gedaan dan bijvoorbeeld vorig jaar. "We moesten de auto klaarhebben voor de eerste filmdag. Die deadline heeft ons zeker geholpen vandaag."
De Formule 1-teams testen nog tot en met donderdag op het Circuit de Catalunya. Vanaf volgende week dinsdag staan er opnieuw vier testdagen op het programma. Op 25 maart wordt in Australië de eerste Grand Prix van het nieuwe seizoen verreden.
quote:Red Bull: Thing of beauty Honda F1 engine gave us best installation
Red Bull says Honda's new Formula 1 engine is "a thing of beauty", and claims the Japanese manufacturer has offered the team the best installation it has ever had.
The team has viewed its switch to the Japanese manufacturer's engines as a long-term project to bring it back into title-winning contention.
But after an encouraging opening day of pre-season testing at Barcelona in which Max Verstappen completed 128 laps and set the fourth-fastest time, Red Bull team boss Christian Horner was full of praise for the new power unit.
"Power is a dominating factor, but I have to say that the installation of this engine into the chassis is probably the best one we have ever had," said Horner.
"When you look how neatly integrated it is into the chassis, it really is a thing of beauty.
"The whole engineering team collectively with Honda have done a great job in terms of installing what looks like a Swiss clock into the back of our chassis."
Toro Rosso boss Franz Tost, whose outfit is also supplied by Honda, said earlier on Monday he had no doubts that the sister Red Bull team will win races this year.
Asked by Autosport if he shared Tost's optimism, Horner said: "It's great to have that enthusiasm and optimism that Franz has shown.
"We're excited to be working with Honda in what is a true partnership, as opposed to a customer-supplier relationship. And we're really already feeling the benefits of that.
"It's not going to be a fast process, there's no silver bullet, and I think as the organisations learn more about each other and their strengths and relative weaknesses, it's something that will grow over a period of time.
"But we're not actually putting any timescale on that."
Horner added that Honda's state of readiness for its pre-season testing programme was also more advanced than his outfit had experienced with Renault in recent years.
"We already saw from Toro Rosso last year that great progress was made, and of course our decision was based on what we could see and measure," said Horner.
"And I have to say so far, we've been very impressed with everything we've seen.
"It's the first time in 12 years that our factory's had four complete engines in it. That's not happened before."
Dat mat rood ziet er in het juiste licht inderdaad net als oranje uit, denk dat ze de verf nog wel eventjes wat gaan aanpassen. Dit is geen Ferrari rood.quote:Op maandag 18 februari 2019 19:21 schreef beantherio het volgende:
Ik zie nu pas bewegende beelden van vandaag en Jezus die Ferrari is oranje!
Daar kom ik per definitie al niet (vaak). Voornamelijk copy-paste van andere sites en ze kunnen niet eens de namen van de coureurs goed schrijvenquote:Op maandag 18 februari 2019 19:30 schreef Tinos85 het volgende:
Ik zat net even gpblog te lezen. Jezus die reacties onder die artikelen![]()
![]()
twitter:adamcooperF1 twitterde op maandag 18-02-2019 om 19:33:16Kimi on reaching 100 laps on the first day of testing: “For an old guy it’s a bit hard...” reageer retweet
quote:Op maandag 18 februari 2019 19:47 schreef sasquatsch het volgende:
twitter:adamcooperF1 twitterde op maandag 18-02-2019 om 19:33:16Kimi on reaching 100 laps on the first day of testing: “For an old guy it’s a bit hard...” reageer retweet
21.30 op hun YouTube kanaalquote:Op maandag 18 februari 2019 20:24 schreef Sunri5e het volgende:
Ik dacht dat Ziggo elke avond terug zou blikken op de testdag?
Als ik het goed begreep zat hij een halve seconde achter de Mercedes in een veel langere run op dezelfde band, de C2. En als je naar het verschil tussen de tijden en de snelle tijden van Vettel in de ochtend kijkt, dan zie ik Mercedes daar morgen niet zo 1-2-3 onder duiken als ze het zouden proberen.quote:Op maandag 18 februari 2019 18:33 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Ik zou toch niet zo blij zijn als ik 2 seconden van de pace van Mercedes af zit in de long runs.![]()
twitter:ZiggoSportF1 twitterde op maandag 18-02-2019 om 20:42:31Luister eens naar het geluid van die nieuwe motor van de Red Bull van @Max33Verstappen 🔊✈#Peptalk #F1 #ziggosport https://t.co/C8NbBoy6AT reageer retweet
Nou de Hulk meldde dat het net was alsof hij met een parachute achter de auto reed en het niet veel uit maakte met de auto van vorig jaar.quote:Op maandag 18 februari 2019 16:48 schreef King_Merc het volgende:
[ afbeelding ]
slimme vonst net dat overhangende deel van de endplates
http://m.f1network.net/boards/read/s107.htm?110,16517282,page=7quote:Ok, the issue is with the installation of the braking system along with all the cooling ducts. We are having problems with building the car because of it and it needs to be redesigned again.
It was badly designed. It's not a manufactuing issue. The bits arent aligning properly and it's impossible to build the braking system. They simply dont fit.
The problem was identified last week. The current plan is to fly the partially built car tomorrow evening and the car will arrive to the track at 2AM on wednesday where we will burn the midnight oil so we can finally hit the track with the FW42 at noon.
All the non-problematic parts are boxed and ready to go.
Heard that some Williams trucks has exited the factory. I dont know if the fixed parts are on the way. Probably not yet, but at least something is moving.
Ik hoor niks want Sjek zat er doorheen te tetteren.quote:Op maandag 18 februari 2019 20:57 schreef Sunri5e het volgende:
twitter:ZiggoSportF1 twitterde op maandag 18-02-2019 om 20:42:31Luister eens naar het geluid van die nieuwe motor van de Red Bull van @:Max33Verstappen 🔊✈#Peptalk #F1 #ziggosport https://t.co/C8NbBoy6AT reageer retweet
je gaat bijna aan sabotage denkenquote:Op maandag 18 februari 2019 22:52 schreef sasquatsch het volgende:
Via Reddit kwam ik bij de Williams fan site. Volgens een poster daar had hij van een bron in de fabriek dat het probleem van Williams een fout in het ontwerp van het remsysteem zit. Het past niet en moest opnieuw ontworpen worden.
[..]
http://m.f1network.net/boards/read/s107.htm?110,16517282,page=7
'oeps'quote:Op maandag 18 februari 2019 22:52 schreef sasquatsch het volgende:
Via Reddit kwam ik bij de Williams fan site. Volgens een poster daar had hij van een bron in de fabriek dat het probleem van Williams een fout in het ontwerp van het remsysteem zit. Het past niet en moest opnieuw ontworpen worden.
[..]
http://m.f1network.net/boards/read/s107.htm?110,16517282,page=7
hey moblo in een f1 topic!quote:
Lol. Nu al?quote:Op dinsdag 19 februari 2019 09:02 schreef ondeugend het volgende:
Best moeilijk, voor het eerst in zo een monster.
Red flag Albon
Echt na een paar 100 meter.quote:
twitter:racefansdotnet twitterde op dinsdag 19-02-2019 om 09:03:38Raikkonen has been one-upped: @alex_albon has spun off and caused a red flag even earlier than the @SauberF1Team driver did yesterday!#F1 https://t.co/NRQySDiaNP https://t.co/J2pVjlmRoQ reageer retweet
quote:09:08 There was some talk yesterday about cold tyres being especially problematic this year, with Romain Grosjean highlighting that - for his liking - too many drivers spun on out laps yesterday. The counter argument to that, which Raikkonen jokingly hinted at, is that perhaps, you know, it's really cold at 9am in February, so you have to be prepared for it. Pirelli are probably more interested in the warm-up characteristics of their tyres in normal in-season conditions, and unfortunately that means the drivers have to try to deal with it.
Typische Raikkonen opmerkingquote:
maar ging zelf ook het grind inquote:Op dinsdag 19 februari 2019 09:15 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Typische Raikkonen opmerking![]()
Het is koud in februari om 9 uur 's ochtends
Ik vind een niet nader te benoemen streaming service inderdaad ook top. Dik tevreden over, eindelijk kunnen we de tests fatsoenlijk volgen (al had het volgen van het liveblog ook wel iets kneuterigsquote:Op dinsdag 19 februari 2019 09:16 schreef Mothzor het volgende:
Albon, lekker begin zo
Mag het hier niet zeggen, maar het F1 TV pro is toch wel top hoor! Goede kwaliteit (ook via laptop op 4k TV) en mooie content met de archives.
Die archives, wat staat daar eigenlijk tussen precies en is dat een beetje makkelijk gerangschikt?quote:Op dinsdag 19 februari 2019 09:16 schreef Mothzor het volgende:
Albon, lekker begin zo
Mag het hier niet zeggen, maar het F1 TV pro is toch wel top hoor! Goede kwaliteit (ook via laptop op 4k TV) en mooie content met de archives.
Die conclusie klopt gewoon niet tenzij je alleen naar snelste tijd kijkt (wat nergens op slaat). Zoals ik in die long run tweets liet zien was Mercedes 1.5 seconde sneller op de hardere band dan Ferrari op de zachtere band over eenzelfde aantal rondjes. Ferrari heeft alleen s'ochtends een stint van 2 stints van 5 rondjes gedraaid op de C2 band waarin ze ongeveer gelijk waren met Mercedes maar dat zijn te korte stints om veel waarde aan te hechten.quote:Op maandag 18 februari 2019 20:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als ik het goed begreep zat hij een halve seconde achter de Mercedes in een veel langere run op dezelfde band, de C2. En als je naar het verschil tussen de tijden en de snelle tijden van Vettel in de ochtend kijkt, dan zie ik Mercedes daar morgen niet zo 1-2-3 onder duiken als ze het zouden proberen.
Er moet natuurlijk nog ontzettend veel gebeuren, maar het lijkt me duidelijk dat Ferrari goed uit de winter is gekomen en dat bij Mercedes nog maar de vraag is. In ieder geval voor ons maar ik vermoed dat men bij Mercedes ook niet helemaal zeker is over het antwoord.
Oude races. Tot hoe ver het teruggaat en hoe compleet het is weet ik niet precies, maar gister keek ik ff bij 1998 en volgens mij staat van dat hele seizoen alle races er volledig op bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 09:37 schreef vosss het volgende:
[..]
Die archives, wat staat daar eigenlijk tussen precies en is dat een beetje makkelijk gerangschikt?
sowieso de race's van vorig jaar en je kan kiezen met welke rijder je mee wilt kijken cool !quote:Op dinsdag 19 februari 2019 09:37 schreef vosss het volgende:
[..]
Die archives, wat staat daar eigenlijk tussen precies en is dat een beetje makkelijk gerangschikt?
wauwquote:Oude races. Tot hoe ver het teruggaat en hoe compleet het is weet ik niet precies, maar gister keek ik ff bij 1998 en volgens mij staat van dat hele seizoen alle races er volledig op bijvoorbeeld.
Waarom heeft Albom groene achterlichtjes eigenlijk?quote:Op dinsdag 19 februari 2019 09:07 schreef Tarado het volgende:
[ afbeelding ]twitter:racefansdotnet twitterde op dinsdag 19-02-2019 om 09:03:38Raikkonen has been one-upped: @:alex_albon has spun off and caused a red flag even earlier than the @:SauberF1Team driver did yesterday!#F1 https://t.co/NRQySDiaNP https://t.co/J2pVjlmRoQ reageer retweet
Ik gok dat iemand dit wel weet.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 09:42 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Waarom heeft Albom groene achterlichtjes eigenlijk?
Ik las ergens ALLE races. Dus niet alleen vorig jaar.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 09:41 schreef Kickstart het volgende:
[..]
sowieso de race's van vorig jaar en je kan kiezen met welke rijder je mee wilt kijken cool !
Jepquote:Op dinsdag 19 februari 2019 09:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik las ergens ALLE races. Dus niet alleen vorig jaar.
Cool. Moet eens kijken als het seizoen begint of het wat is. Denk dat ik dan 1 maand pak om te proberen en dan met de laptop erbij of streamen naar de tv, maar dan moet dat camera switchen wel een beetje handig gaan.quote:
Dat is altijd als iemand debuteert als rookie in de Formule 1quote:Op dinsdag 19 februari 2019 09:42 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Waarom heeft Albom groene achterlichtjes eigenlijk?
Heeft te maken met de energy recovery.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 09:42 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Waarom heeft Albom groene achterlichtjes eigenlijk?
Nog niet heel handig, maar met chrome kan je beeld-in-beeld doen. Ik wil iig niet meer terug naar de normale uitzendingen, met de onboards is zoveel gaver.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 09:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Cool. Moet eens kijken als het seizoen begint of het wat is. Denk dat ik dan 1 maand pak om te proberen en dan met de laptop erbij of streamen naar de tv, maar dan moet dat camera switchen wel een beetje handig gaan.
Klinkt goed.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 09:52 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Nog niet heel handig, maar met chrome kan je beeld-in-beeld doen. Ik wil iig niet meer terug naar de normale uitzendingen, met de onboards is zoveel gaver.
Laptop + TV, succes met syncenquote:Op dinsdag 19 februari 2019 09:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Cool. Moet eens kijken als het seizoen begint of het wat is. Denk dat ik dan 1 maand pak om te proberen en dan met de laptop erbij of streamen naar de tv, maar dan moet dat camera switchen wel een beetje handig gaan.
quote:Giovinazzi 14
Gasly 13
Hamilton 8
Ricciardo 7
Leclerc 5
Norris 4
Stroll 2
Albon four corners
Magnussen 0
Williams (Grove)
Autosport.com zorgt altijd wel voor een kleine glimlachquote:09:56 Based on Leclerc's current trend of tyre choice, we assume he'll progress from the hardest slick, to the intermediate, to run the full wets on this run.
Hoeft toch niet. Onboard iets achter laten lopen zodat je daar snel kunt kijken als je wat hebt gemist.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 09:55 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Laptop + TV, succes met syncen
Omdat hij geen superlicentie heeft. Hij moet daarvoor nog 300km in de auto maken.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 09:42 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Waarom heeft Albom groene achterlichtjes eigenlijk?
Ook uit de jaren '50?quote:Op dinsdag 19 februari 2019 09:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik las ergens ALLE races. Dus niet alleen vorig jaar.
Er zijn rechten vanaf 1978 geloof ik, daarvoor is alles een beetje vaag qua rechten dus ik verwacht daar niet veel van. Voor nu staat nog lang niet alles erop en worden eerst samenvattingen ge-upload aangezien die populairder zijn. Vanaf 1998 staat alles erop geloof ik, met random full races, daarvoor nog lang niet alles.quote:
Nee hoor. Kijk mijn post boven jouw post voor het goede antwoord.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 09:47 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Heeft te maken met de energy recovery.
Betekend dat de systemen veilig zijn.
Op het moment gaat het terug tot 1981. Van de ene race staat een samenvatting en van andere de complete live uitzending en samenvatting.quote:
Klopt!quote:Op dinsdag 19 februari 2019 10:13 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Nee hoor. Kijk mijn post boven jouw post voor het goede antwoord.
quote:(During testing) cars being driven by drivers who do not possess a Super Licence must be fitted with a green rear light which must be illuminated at all times the car is on the track.
Thanks! Daar gaat ie vandaag niet aan komen zo hahaquote:Op dinsdag 19 februari 2019 10:07 schreef mikieu het volgende:
[..]
Omdat hij geen superlicentie heeft. Hij moet daarvoor nog 300km in de auto maken.
Was dat met die enorme startcrash in de regen?quote:Op dinsdag 19 februari 2019 10:17 schreef Mothzor het volgende:
[..]
Op het moment gaat het terug tot 1981. Van de ene race staat een samenvatting en van andere de complete live uitzending en samenvatting.
Gister het spa 1998 volledig live verslag terug gekeken
Ik neem aan dat hij wel een super licentie heeft? Of wanneer is hij van plan om die te halen?quote:Op dinsdag 19 februari 2019 10:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Klopt!
Uit de Sporting Regulations:
[..]
Over ~65 rondjesquote:Op dinsdag 19 februari 2019 10:32 schreef Kerplunk het volgende:
[..]
Ik neem aan dat hij wel een super licentie heeft? Of wanneer is hij van plan om die te halen?
Kan het echt nergens vinden, bron?quote:
Werd hier boven gezegd dat hij nog 300km moet. Barcelona is 4,665km langquote:Op dinsdag 19 februari 2019 10:42 schreef Kerplunk het volgende:
[..]
Kan het echt nergens vinden, bron?
Niet dat ik je niet geloof, maar vind het wel interessant
New drivers must also have covered at least 300km in a representative F1 car at racing speeds and over a two-day period.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 10:42 schreef Kerplunk het volgende:
[..]
Kan het echt nergens vinden, bron?
Niet dat ik je niet geloof, maar vind het wel interessant
Gister sky sport stream gekeken maar die zenden nu nog niet uit. Denk vanmiddag weer, als het goed is tussen 1 en 6.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 09:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Klinkt goed.
In de tussentijd, is er geen andere stream om de test een beetje te volgen? Of moeten we het doen met de diverse liveblogs?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sporting Regulationsquote:Op dinsdag 19 februari 2019 10:42 schreef Kerplunk het volgende:
[..]
Kan het echt nergens vinden, bron?
Niet dat ik je niet geloof, maar vind het wel interessant
Het kan dus ook zijn dat de aanvraag nog niet rond is.quote:5.1.6 The driver must also satisfy at least one of the following
requirements:
a) Have accumulated at least 40 points during the three-year
period preceding his application (Championships and points listed
in Supplement 1).
b) Have been granted a Super Licence (excluding Free Practice
Only Super Licence) in any of the previous 3 seasons.
c) Have been granted a Super Licence prior to the previous 3
seasons (excluding Free Practice Only Super Licence). In this
case, the driver must be judged by the FIA to have recently and
consistently demonstrated outstanding ability in single-seater
formula cars. The F1 Team concerned must show that the applicant
has driven at least 300 km in a representative Formula One car [1]
consistently at racing speeds, over a maximum period of two days
and completed not more than 180 days prior to the application,
either certified by the ASN of the country in which the test took
place or during an event counting towards the FIA Formula One
World Championship for Drivers.
En Gasly?quote:Op dinsdag 19 februari 2019 11:26 schreef Lionheaad het volgende:
Speedtrap:
Leclerc (Ferrari) 321km/h
Albon (Toro Rosso) 319km/h
Giovinazzi (Alfa Romeo) 319km/h
Norris (McLaren) 317km/h
Hamilton (Mercedes) 315km/h
Ricciardo (Renault) 309km/h
Die was/is vooral rondes aan het maken volgens mijquote:Op dinsdag 19 februari 2019 11:30 schreef beantherio het volgende:
Gasly heeft nog weinig laten zien. Maar dat kan ook aan het programma liggen dat ie aan het afwikkelen is.
quote:
quote:11:29 It’s not yet clear what caused the Renault rear wing to break but it’s possibly related to the DRS actuator given it has broken close to the middle. With the DRS opening 20mm wider this year, teams must be careful. If the flap itself goes past its aerodynamic centre then you will be getting lift on the flap. This means the actuator has to put in more work to pull it down to shut it and the wing therefore needs to be stronger in that area because of the force needed to do that.
Gary Anderson
Zou nogal een ontwerpfoutje zijnquote:
Klinkt als een plausibele verklaringquote:
gisteren hadden ze geen problemen daarmee toch?quote:Op dinsdag 19 februari 2019 11:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zou nogal een ontwerpfoutje zijn
Het kan natuurlijk alleen spelen onder bepaalde omstandigheden, windrichting/snelheid. En dan hebben ze wel een probleem want dan kan het 'random' foutgaan.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 11:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
gisteren hadden ze geen problemen daarmee toch?
deze man weetquote:Op dinsdag 19 februari 2019 11:14 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Kan niet vaak genoeg gebeuren, crashes door drs-fail. Weg met die rommel.
Inzetten op AR dus in de managerspelletjesquote:I've been out watching all the way from Turn 1 to Turn 9 this morning.
The Ferrari looks very good and stable in the change of direction and the rear end in particular seems planted.
The Mercedes still seems better on the kerbs, at T7 for example and their traction is still excellent. Lewis also seems the most comfortable to have just a tiny lift through the ultra fast T9 despite carrying a decent fuel load.
The Honda’s gearshifts and engine note seem audibly much smoother than last year and I’m sure Gasly’s on a decent fuel load as he’s just pounding round and round with the Red Bull looking very consistent and balanced. That traditional strong front end in the medium/slow speed corners continues to be a characteristic and you can see how deep Gasly can go on the brakes into T1 and T4.
Of the midfield cars, the Alfa continues to impress as a consistently balanced car and looks particularly good in the medium speed corners.
Karun Chandhok
Idd.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 11:34 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Die was/is vooral rondes aan het maken volgens mij
zou kunnen of er slijt iets sneller dan gedachtquote:Op dinsdag 19 februari 2019 11:52 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk alleen spelen onder bepaalde omstandigheden, windrichting/snelheid. En dan hebben ze wel een probleem want dan kan het 'random' foutgaan.
Ik lees het. Klinkt goed.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 11:34 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Die was/is vooral rondes aan het maken volgens mij
quote:Observing the action down at Turn 10, it seems that Toro Rosso is running with a little cross in the exhaust exit. I'd thought this was some kind of pressure sensor, but Gary Anderson reckons this is to stop the rotational flow of the exhaust gases - meaning that the airflow that's thrown at the bottom side of the rear wing is a little more laminar. The wastegates have little fins inside too, presumably doing the same thing!
Jake Boxall-Legge
ik zie nu dat de meeste teams wel in meer of mindere mate die naar buiten toe aflopende voorvleugel hebben. Alleen de merc en de bull overduidelijk niet, de rest allemaal wel een beetje.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 11:54 schreef Kickinalfa het volgende:
Wat interessante tech foto's http://nl.motorsport.com/(...)ona-analyse/4340184/
Omdat hij nog geen superlicentie heeft.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 09:42 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Waarom heeft Albom groene achterlichtjes eigenlijk?
nee hoorquote:Op dinsdag 19 februari 2019 09:46 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dat is altijd als iemand debuteert als rookie in de Formule 1
neequote:Op dinsdag 19 februari 2019 09:47 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Heeft te maken met de energy recovery.
Betekend dat de systemen veilig zijn.
yesquote:Op dinsdag 19 februari 2019 10:07 schreef mikieu het volgende:
[..]
Omdat hij geen superlicentie heeft. Hij moet daarvoor nog 300km in de auto maken.
geen superlicentie hebben is niet hetzelfde als rookie zijnquote:Op dinsdag 19 februari 2019 10:13 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Nee hoor. Kijk mijn post boven jouw post voor het goede antwoord.
Floep..twitter:Insidef1 twitterde op dinsdag 19-02-2019 om 11:15:47Daniel Ricciardo's rear wing fails and causes him to spin off track#F1Testing #F1 https://t.co/4sxgJTDmGI reageer retweet
Als hij echt wakker was geweest, had hij Ric wel volledig gevolgd na het afbreken van de vleugel.quote:
Dat laatste is iets om in de gaten te houden.quote:The Ferrari rookie is back out on the Compound Three tyres and looked on course to challenge Sebastian Vettel's fastest overall test time as he beat his own personal best from today through sector one.
However, he dropped some time in the second sector and ended up slower than he went earlier.
But it's still consistent times in the 1:18s and 1:19s for Leclerc, who's now up to 67 laps.
quote:13:00 Albon is still sawing away at the wheel of his Toro Rosso, which may have been more at home on last weekend's Rally Sweden with the amount of sideways action it's had.
Another moment at the last turn requires correction from the British-born Thai driver.
Die 300km staat niet meer in de regels voor iemand die 40 superlicentie punten heeft. Alleen voor coureurs met superlicentie die langer dan 3 jaar niet meer in een F1-wagen gereden hebben.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 12:23 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Omdat hij nog geen superlicentie heeft.
[..]
nee hoor
[..]
nee
[..]
yes
[..]
geen superlicentie hebben is niet hetzelfde als rookie zijn
Klopt niets van je post.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 12:23 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Omdat hij nog geen superlicentie heeft.
[..]
nee hoor
[..]
nee
[..]
yes
[..]
geen superlicentie hebben is niet hetzelfde als rookie zijn
Volgens mij ging rb pas volgende week met de voorvleugel testen?quote:Op dinsdag 19 februari 2019 12:18 schreef vosss het volgende:
[..]
ik zie nu dat de meeste teams wel in meer of mindere mate die naar buiten toe aflopende voorvleugel hebben. Alleen de merc en de bull overduidelijk niet, de rest allemaal wel een beetje.
Interessant wist ik ook niet maar vandaar dus. Als hij vandaag een rondje of 60 kan rijden krijgt hij dus net als de rest ook rode lichten op zijn wagen ?quote:Op dinsdag 19 februari 2019 13:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
Groene achterlichten hebben volgens de F1-site inderdaad te maken met het nog niet hebben ve superlicentie
https://www.formula1.com/(...)ew72lGjsO6saEm2.html
Nog 4 te gaan.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 13:31 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Interessant wist ik ook niet maar vandaar dus. Als hij vandaag een rondje of 60 kan rijden krijgt hij dus net als de rest ook rode lichten op zijn wagen ?
Was vorig jaar in de tests niet anders. Hamilton was aan het eind van de wintertests het snelste van de 2 Mercedescoureurs; 8e tijd overall. Zegt ook helemaal niks natuurlijkquote:Op dinsdag 19 februari 2019 13:43 schreef beantherio het volgende:
Mercedes maakt wel veel rondjes maar valt nog niet op qua tijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |