Ze kiezen zelf toch om niet fatsoenlijk te etenquote:Op zondag 17 februari 2019 21:21 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
MwjahIk zou ze niet terugsturen naar hun eigen land met het idee dat we in NL geen fatsoenlijk eten kunnen maken
Ik nog nooit.quote:Op zondag 17 februari 2019 22:51 schreef Molo het volgende:
Paar weken terug voor het eerst HEMA rookworst gegeten
Minder vet en zout waarschijnlijkquote:Op zondag 17 februari 2019 22:53 schreef fietsie het volgende:
Ik ben sterk de mening toegedaan dat de HEMA worst van nu niet die is die ze zeg 20 jaar geleden verkochten.
Toen kocht je er "een halve" warm, in een papieren zakje, en als ik die op had hoefde ik iig daarna vrij lang geen eten meer. En drupte het vet eruit.quote:Op zondag 17 februari 2019 22:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Minder vet en zout waarschijnlijk
Dat bedoelde ik, dat ze tegenwoordig minder vet zijn.quote:Op zondag 17 februari 2019 22:55 schreef fietsie het volgende:
[..]
Toen kocht je er "een halve" warm, in een papieren zakje, en als ik die op had hoefde ik iig daarna vrij lang geen eten meer. En drupte het vet eruit.
Die van nu lijkt veel meer op de plastic unoxdingesen uit de supermarkt.
Gewoon even Fins leren johquote:Op zondag 17 februari 2019 23:03 schreef fietsie het volgende:
"Sorjonen" op Netflix vraagt wel aardig wat van de aandachtsspanne.... je moet dat Fins toch flink ondertiteld beluisteren...
quote:Op zondag 17 februari 2019 22:23 schreef Molo het volgende:
[..]
[..]
Moest keihard lachen om deze twee posts na elkaar. Drie keer gekeken of het nou echt van dezelfde persoon kwam![]()
![]()
Om het bezorgen, milieuquote:Op zondag 17 februari 2019 23:08 schreef Candaasje het volgende:
[..]Ging het je om bezorgd (milieu) of om de pizza (normaal gesproken niet-vegan) zelf?
Bezorgd: ja dat was een beetje jammer. Ik haal het doorgaans liever zelf af (op de fiets) dan dat ze met een scooter komen. Ik ging er eigenlijk vanuit dat ze gewoon op een bezorgfiets zouden komen, want het is niet zo ver. Maar niet dus. Dus de volgende keer haal ik het wel zelf![]()
En ik had een veganistische pizza.
Nah is echt nog steeds heel anders van structuur en smaak.quote:Op zondag 17 februari 2019 22:55 schreef fietsie het volgende:
[..]
Toen kocht je er "een halve" warm, in een papieren zakje, en als ik die op had hoefde ik iig daarna vrij lang geen eten meer. En drupte het vet eruit.
Die van nu lijkt veel meer op de plastic unoxdingesen uit de supermarkt.
Ah ja, terecht hoor. Ik vond het zelf ook een beetje matig dat ik er niet had bij stilgestaan dat hier niet alles op de fiets gaat.quote:Op zondag 17 februari 2019 23:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Om het bezorgen, milieu
Ik koop hooguit vier keer per jaar wasmiddel dus ik snap de verpakkingsidealen daarin niet zo
Dit ja..quote:Op zondag 17 februari 2019 23:12 schreef Molo het volgende:
Unox zut smaakt gewoon nergens naar, geen structuur, bleh.
Verse uit het koelschap daarentegen
Kariquote:Op zondag 17 februari 2019 23:03 schreef fietsie het volgende:
"Sorjonen" op Netflix vraagt wel aardig wat van de aandachtsspanne.... je moet dat Fins toch flink ondertiteld beluisteren...
Het ligt er net aan wat de afnemer voor eisen stelt of wil betalen.quote:Op zondag 17 februari 2019 23:25 schreef kwakz0r het volgende:
Ik zeg niet dat er geen lekkerdere worsten zijn, maar het is aperte nonsens te zeggen dat het hetzelfde is als Unox ondat t uit dezelfde fabriek komt. Mensen zeggen maar wat...
Close. Bij de strandtent die Barrel aanraadde.quote:Op zondag 17 februari 2019 23:33 schreef FutureFairytale het volgende:
Hi Whiskers, waar zat je? Ik bij de Waterreus. Ontzettend veel geluk gehad met 2x parkeren en een plekje bij strandtent Waterreus (bij haven) + daarna bij Steam aan de boulevard een plekje aan het raam. Ondanks de grote drukte.
LS; ik heb het zo druk op werk wegens nu vertrek van collega's icm overdrachten. Had nooit ongelezen mail en nu nog 60 ongelezen. Komt rust in mijn hoofd niet ten goede. Na deze week weer 2 collega's weg dus tis ff heel chaotisch maar hopelijk over een paar weken wat meer rust. Ik probeer wel mee te lezen maar reageren lukt me dan niet. Zo druk met werk dat als ik thuiskom ff wil lezen of moet trainen. Komt wel goed.
Jouw eten klinkt weer fantastisch. Zo gaaf die bbq van jullie en hoeveel jullie ermee doen! Jullie zouden zo in Australië kunnen wonen![]()
Kaatje; zo fijn als alles opgaat he. Dan is t zo gewaardeerd. En zacht draadjesvlees kan ik ook eindeloos eten
Het is dezelfde worst, alleen het rookproces verschilt. Ander hout.quote:Op zondag 17 februari 2019 23:25 schreef kwakz0r het volgende:
Exhibit A: plakjes unoxworst
[ afbeelding ]
Exhibit B: plakjes Hemaworst op de goorste boerenkoolstamp die ik ooit gezien heb.
[ afbeelding ]
Hemaworst koop je gerookt doch rauw, en heeft een totaal andere structuur. Ik zeg niet dat er geen lekkerdere worsten zijn, maar het is aperte nonsens te zeggen dat het hetzelfde is als Unox ondat t uit dezelfde fabriek komt. Mensen zeggen maar wat...
Gheheh jullie zaten naast elkaar !quote:Op maandag 18 februari 2019 00:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Close. Bij de strandtent die Barrel aanraadde.
Totaal verschillende worsten dit iig hoorquote:Op maandag 18 februari 2019 04:35 schreef marzman het volgende:
[..]
Het is dezelfde worst, alleen het rookproces verschilt. Ander hout.
ja..quote:Op maandag 18 februari 2019 08:45 schreef Molo het volgende:
Er bestaat nog viezere rookworst dan die van Unox?![]()
![]()
Oh ja, en die vinden mensen nog lekker ook? Weet niet meer welke het was maar ooit eens ergens een rookworst gehad, je zou spontaan alle rookworst afzweren als er verder geen keuze was.quote:Op maandag 18 februari 2019 08:45 schreef Molo het volgende:
Er bestaat nog viezere rookworst dan die van Unox?![]()
![]()
Naja als ze de consistentie van een erectie hebben.. haak ik al afquote:Op maandag 18 februari 2019 08:48 schreef Molo het volgende:
Wonderlijk wel
Hebben mensen die dat kopen echt geen smaak ofzo
Elke keer als ik me voor neem om daar een worst te kopen, kom ik terug met een hotdog in een hard broodje, wat dus eigenlijk geen echte hotdog is, maar wel lekker.quote:Op maandag 18 februari 2019 09:18 schreef AnneX het volgende:
Hoe kan dat? Nog nooit een stukje rookworst van de hema op?
Nostalgie
vroeger was hema worst dan ook zwanquote:Op zondag 17 februari 2019 23:25 schreef kwakz0r het volgende:
Exhibit A: plakjes unoxworst
[ afbeelding ]
Exhibit B: plakjes Hemaworst op de goorste boerenkoolstamp die ik ooit gezien heb.
[ afbeelding ]
Hemaworst koop je gerookt doch rauw, en heeft een totaal andere structuur. Ik zeg niet dat er geen lekkerdere worsten zijn, maar het is aperte nonsens te zeggen dat het hetzelfde is als Unox ondat t uit dezelfde fabriek komt. Mensen zeggen maar wat...
die nu best acceptabele verse slagersrookworsten trouwensquote:Op maandag 18 februari 2019 08:25 schreef Kreator het volgende:
Aldi, toen dat nog echt slecht was. Met zo'n hard vel..
gewoon heel matte verf helpt ookquote:Op maandag 18 februari 2019 10:33 schreef FranticDJ het volgende:
Hmm morgrn nog niet schilderen. Kakmuren hebben iets meer TLC nodig om aan mijn standaarden te voldoen
Heb ikquote:Op maandag 18 februari 2019 10:34 schreef liedetector het volgende:
[..]
gewoon heel matte verf helpt ook
ben blij dat ik niet zo kritisch ben als jij, anders was ik nog aan het stucen! (alles was hier een vreselijke structuur op de muren)quote:Op maandag 18 februari 2019 10:39 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Heb ikik ben nog niet tevreden genoeg.
Wellicht dat ik t nu met plamuur doe. Dan kan ik t eind van de middag opnieuw schuren. Ipv stucpasta en morgen pas schuren.
Ik stuc t zo strak mogelijk. Daarna schuur ik hetquote:Op maandag 18 februari 2019 10:43 schreef liedetector het volgende:
[..]
ben blij dat ik niet zo kritisch ben als jij, anders was ik nog aan het stucen! (alles was hier een vreselijke structuur op de muren)
*stucen kan ik niet maar het is "glad" fuck it
Paardenrookworstquote:Op maandag 18 februari 2019 09:21 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Naja als ze de consistentie van een erectie hebben.. haak ik al afheb eens een rookworst gehad met de consistentie van een goed droge salami. Laat maar.. smaak was er ook naar. Bleek een paardenrookworst te zijn met een veel te overheersende rook smaak.
Maar goed. Verschillende smaken dit dat
zijn er steeds minder die dat doen ook, las van de week ergens dat er landelijk nog 4 zijn @paardenslagers, woensdag maar weer eens een berg vlees en worst halen hier, anders zijn het er strax nog maar 3quote:Op maandag 18 februari 2019 11:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Paardenrookworst
Maar maakt errrrg uit welke slager die maakt.
In Haarlem zit nog een hele goede:Wisker in de Cronjestraat.quote:Op maandag 18 februari 2019 12:07 schreef liedetector het volgende:
zijn er steeds minder die dat doen ook, las van de week ergens dat er landelijk nog 4 zijn @:paardenslagers, woensdag maar weer eens een berg vlees en worst halen hier, anders zijn het er strax nog maar 3
4 geloof ik niet zo, is wel erg weinig.quote:Op maandag 18 februari 2019 12:07 schreef liedetector het volgende:
[..]
zijn er steeds minder die dat doen ook, las van de week ergens dat er landelijk nog 4 zijn @:paardenslagers, woensdag maar weer eens een berg vlees en worst halen hier, anders zijn het er strax nog maar 3
"Inmiddels zijn er nog maar vier in heel Nederland." (gaat denk ik specifiek om die zelf slachten, maar toch (gelukkig hier 1 om de hoek)quote:Op maandag 18 februari 2019 12:18 schreef Molo het volgende:
[..]
4 geloof ik niet zo, is wel erg weinig.
Maar ik vind het heerlijk vlees. Weiger er alleen drie keer zoveel voor neer te leggen als voor rund.
Degenen die ik ken zijn veel te duur. Dan maar geen paard
Oh ik dacht alquote:Op maandag 18 februari 2019 12:23 schreef liedetector het volgende:
[..]
"Inmiddels zijn er nog maar vier in heel Nederland." (gaat denk ik specifiek om die zelf slachten, maar toch (gelukkig hier 1 om de hoek)
bron: https://www.volkskrant.nl(...)t-ontdekt-~b212ae13/
Eensquote:Op maandag 18 februari 2019 12:25 schreef Kreator het volgende:
Bestel op maandag altijd broodjes via de receptie. Zowel de vorige broodjestoko als de nieuwe vinden dat alles met tomaat moet. Alles.
Ik eet nu een broodje eiersalade met bacon. En 3 dikke plakken tomaat (die er niet af kunnen want compleet in het midden).
WAAROM DOEN ZE DAT. DIT IS NIET NORMAAL. GODVERDOMME WAT VIES.
Eens.quote:Op maandag 18 februari 2019 12:25 schreef Kreator het volgende:
Bestel op maandag altijd broodjes via de receptie. Zowel de vorige broodjestoko als de nieuwe vinden dat alles met tomaat moet. Alles.
Ik eet nu een broodje eiersalade met bacon. En 3 dikke plakken tomaat (die er niet af kunnen want compleet in het midden).
Yes, gelukt!quote:Op maandag 18 februari 2019 12:27 schreef liedetector het volgende:
[..]
browser in een private openen en het kan weer wel
Tomaat is de nieuwe sla:quote:Op maandag 18 februari 2019 12:25 schreef Kreator het volgende:
Uitwaaien?? Windstil en strakblauw hierquote:
Echt he. Hier hebben ze de neiging om op alle combinaties gekookt ei te gooienquote:Op maandag 18 februari 2019 12:25 schreef Kreator het volgende:
Zo, dat is een lekker combinatie zegquote:Op maandag 18 februari 2019 13:10 schreef Lot_1 het volgende:
Eens met Krea wat betreft tomaat op broodjes![]()
Daar wij geen luxe broodjesservice hebben bouw ik zelf mijn brood. Vandaag een stuk ciabatta met blauwe kaas, spinazie en pancetta
Wereldberoemd in de Benelux om zijn paardenworsten die manquote:Op maandag 18 februari 2019 13:55 schreef liedetector het volgende:
zo haar er weer af en gehaktballen gevouwen....
cool trouwens molo @:opa die paardenslager was
zou willen dat ik die dan ooit nog een keer kon proeven, heir om de hoek zit van Beek, maar die vroeger bij de kampervest in Haarlem zat vond ik toch lekkerder (dan nog haal ik met enige regelmaat een worst, want nog steeds zoveel lekkerder dan gemiddelde rookworst ook gewoon bij een stamppot en los uit het vuistje bij een borrel!)quote:Op maandag 18 februari 2019 13:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Wereldberoemd in de Benelux om zijn paardenworsten die man![]()
De beste man is al twintig jaar dood dus die worsten kan ik je niet aanradenquote:Op maandag 18 februari 2019 13:59 schreef liedetector het volgende:
[..]
zou willen dat ik die dan ooit nog een keer kon proeven, heir om de hoek zit van Beek, maar die vroeger bij de kampervest in Haarlem zat vond ik toch lekkerder (dan nog haal ik met enige regelmaat een worst, want nog steeds zoveel lekkerder dan gemiddelde rookworst ook gewoon bij een stamppot en los uit het vuistje bij een borrel!)
hahahah nou ja gewoon het idee ik bedoelquote:Op maandag 18 februari 2019 14:03 schreef Molo het volgende:
[..]
De beste man is al twintig jaar dood dus die worsten kan ik je niet aanraden
Ja snap ikquote:Op maandag 18 februari 2019 14:07 schreef liedetector het volgende:
[..]
hahahah nou ja gewoon het idee ik bedoel
Zelf worst makenquote:Op maandag 18 februari 2019 14:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja snap ik
Sowieso wel ondergewaardeerd, goeie wordt
Hier goeie slager die zelf meerdere soorten worsten maakt. Lekkah
gek op idd, maar wel lastig te vinden, goeiee fuet oid lukt nog wel, goeie verse rookworst ook wel te doen, maar dan houdt het wel beetje opquote:Op maandag 18 februari 2019 14:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja snap ik
Sowieso wel ondergewaardeerd, goeie wordt
Hier goeie slager die zelf meerdere soorten worsten maakt. Lekkah
Hier kom ik nog wel eens.quote:Op maandag 18 februari 2019 14:13 schreef liedetector het volgende:
[..]
gek op idd, maar wel lastig te vinden, goeiee fuet oid lukt nog wel, goeie verse rookworst ook wel te doen, maar dan houdt het wel beetje op
misschien keer online qat bestellen dan.... maar zelf maken lijkt me ook nog wel een keer tof! en ik kan een vleesmolen en worstenvuller op mn kenwood zettenquote:Op maandag 18 februari 2019 14:19 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hier kom ik nog wel eens.
https://www.slagerijputman.nl/worstmakerij
Prima slager, veel beter dan de biologische aan de overkant.
Dat heb ik ook allemaal in huis. Paar keer gedaan, was hartstikke lekker. Maar gewoon veel werk (en veel schoonmakenquote:Op maandag 18 februari 2019 14:31 schreef liedetector het volgende:
[..]
misschien keer online qat bestellen dan.... maar zelf maken lijkt me ook nog wel een keer tof! en ik kan een vleesmolen en worstenvuller op mn kenwood zetten
daar moet ik eerst achter komen en dan gaat het wellicht precies hetzelfde...dan nog geen hekel aan afwas ofzoquote:Op maandag 18 februari 2019 14:35 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat heb ik ook allemaal in huis. Paar keer gedaan, was hartstikke lekker. Maar gewoon veel werk (en veel schoonmakendaarna). Soms denk ik, ik ga weer wat maken, maar dan gewoon te lui en teveel andere dingen te doen.
Marsepein of chocolade, dunkt me.quote:Op maandag 18 februari 2019 14:37 schreef fietsie het volgende:
Uitdaging is nu: waar ga ik de kaft van maken, en hoe.
gewoon laten printen .... beetje thuisbakker heeft dat gewoon in huis (schoonzus van een collega gaat net al die rommel wegdoen, die heeft jaren taarten gebakken, zag er altijd mooi uit, maar de vulling was altijd fantasieloze cake met een slechte jamvulling en mierzoet)quote:Op maandag 18 februari 2019 14:37 schreef fietsie het volgende:
Ik heb inmiddels een besluit genomen over de jaarlijkse bak-queeste voor de verjaardag van het Uk.
Het zal een Harry Potter thema Boek van gebak gaan worden.
Uitdaging is nu: waar ga ik de kaft van maken, en hoe.
Ja zoiets, en dan in bruin met "koperen" beslag erop en een hangslot oid.quote:Op maandag 18 februari 2019 14:38 schreef minilot het volgende:
[..]
Marsepein of chocolade, dunkt me.
Afwas was het probleem niet zo, maar al dat vlees uit hoekjes en gaatjes peuteren waar je net niet bij kunt. Heel wat sateprikkers voor gebruikt.quote:Op maandag 18 februari 2019 14:37 schreef liedetector het volgende:
[..]
daar moet ik eerst achter komen en dan gaat het wellicht precies hetzelfde...dan nog geen hekel aan afwas ofzo
voor ik je zin uitlas dacht ik sateprikker hahaha en niet lang mee wachten maakt het ook altijd makkelijkerquote:Op maandag 18 februari 2019 14:42 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Afwas was het probleem niet zo, maar al dat vlees uit hoekjes en gaatjes peuteren waar je net niet bij kunt. Heel wat sateprikkers voor gebruikt.
Coolquote:
Er werd dus wel gevlogen? Fijn, lekker in je eigen bed slapen vannacht!quote:
niet voor niks dat sommige taarten duurder zijn..... (en wat tele zegt gewoon opeten)quote:Op maandag 18 februari 2019 14:50 schreef fietsie het volgende:
Boh dit is wel tegen 's Hollanders zere been hoor, zo ontzettend veel "materiaalverlies"
Stap 3:
[ afbeelding ]
Stap 4:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |