Ja dat zou een oplossing zijn voor de situatie man wil wel vrouw niet. Relatief eenvoudig, zou ik ook voor zijn.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 23:40 schreef Tailless het volgende:
Ik vind dat de vader daarin wettelijk mag aangeven dat hij een abortus wilden en dat hij geen verantwoordelijkheid neemt op het kind.
Zijn we ook snel af van het gezeik
Je kunt wel met wetgeving sleutelen aan rechtsposities. Dus de situatie dat een man even oneerbiedig gezegd van het kind af wil, maar de vrouw niet.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 23:41 schreef BasEnAad het volgende:
Ik vind het lastig en het zou ook terecht zijn dat zowel ma als pa daar evenveel over te zeggen zouden hebben.
Maar feit is dat het kind in de buik van de moeder zit. Haar dwingen abortus te plegen of juist niet kan niet. In die zin heeft ze dus het laatste woord.
Ik zie dat meer als een gegeven, dat iets waar je aan kan sleutelen met wetgeving.
Wat stel je dan voor?quote:Op vrijdag 15 februari 2019 23:36 schreef _--_ het volgende:
Ik bedoel, het is ook het kind van een man. Als de vrouw zwanger is naar aanleiding van een verkrachtig etc. Okay, dan snap ik het. Maar in een onenigheid vind ik dat beide ouders er over moeten beslissen en niet alleen de moeder.
"Maar de moeder draagt de baby."
Nou en, het fysieke lijden hierbij is veel minder belangrijk dan het mentale lijden van de vader als de moeder abortus heeft gepleegd tegen de zin van de vader in.
Wat vinden jullie?
Kom ik morgen op, nu even slapen.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 23:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat stel je dan voor?
“Beide ouders moeten beslissen” is dus 50/50 en nog steeds niets wat de doorslag geeft.
Hoe zou jij dat beslissen voor je zien?
Wil de man niet en vrouw wel, dan geen alimentatie voor de vrouw.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 23:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat stel je dan voor?
“Beide ouders moeten beslissen” is dus 50/50 en nog steeds niets wat de doorslag geeft.
Hoe zou jij dat beslissen voor je zien?
Ten eerste is het zo dat mannen over het algemeen nauwelijks tot geen daadwerkelijk binding hebben met een embryo/foetus, zeker in die eerste weken niet.. Dus op het moment dat er abortus gepleegd wordt is er nauwelijks sprake van mentaal lijden bij de vader.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 23:36 schreef _--_ het volgende:
Ik bedoel, het is ook het kind van een man. Als de vrouw zwanger is naar aanleiding van een verkrachtig etc. Okay, dan snap ik het. Maar in een onenigheid vind ik dat beide ouders er over moeten beslissen en niet alleen de moeder.
"Maar de moeder draagt de baby."
Nou en, het fysieke lijden hierbij is veel minder belangrijk dan het mentale lijden van de vader als de moeder abortus heeft gepleegd tegen de zin van de vader in.
Wat vinden jullie?
Alimentatie is niet voor de vrouw, alimentatie is voor het kind.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 23:53 schreef Antaris het volgende:
[..]
Wil de man niet en vrouw wel, dan geen alimentatie voor de vrouw.
Wil de man wel en vrouw niet, dan heeft de man pech.
Ook goed.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 23:55 schreef madam-april het volgende:
[..]
Alimentatie is niet voor de vrouw, alimentatie is voor het kind.
Beetje simpel, volgens mij geeft TS juist met een argument aan waarom hij vindt dat dat anders zou moeten liggen. Ik daag je uit om ook met een argument te komen, want met alleen one-Libiërs komen we niet ver.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 00:02 schreef lrishCassidy het volgende:
Tis heel simpel. Het zit in onze baarmoeder.
Ons lichaam.
De man heeft zeggenschap tot het moment dat zijn zaad in het lichaam van de vrouw zit.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 00:01 schreef trein2000 het volgende:
Zullen we het een beetje bij de kern proberen te houden? Het gaat hier om de beslissing rondom abortus, ik snap dat daar andere zaken bij komen kijken. Maar daar is hier beperkt ruimte voor.
Fysiek en mentaal is anders. Wel of niet in je eigen lichaam is ook anders.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 00:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Beetje simpel, volgens mij geeft TS juist met een argument aan waarom hij vindt dat dat anders zou moeten liggen. Ik daag je uit om ook met een argument te komen, want met alleen one-Libiërs komen we niet ver.
Dat vind jij omdat?quote:Op zaterdag 16 februari 2019 00:04 schreef madam-april het volgende:
[..]
De man heeft zeggenschap tot het moment dat zijn zaad in het lichaam van de vrouw zit.
Ja juist.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 00:06 schreef Myrr het volgende:
Als je zo graag een kind wil, seks je met iemand die dat ook wil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |