Ik zag dat het niet zo actief was, daarom dat ik een nieuw topic geopend heb.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 16:47 schreef Stormqueen het volgende:
Ongeveer 15k meen ik, alles bij elkaar. We hebben overigens een heel mooi trouwtopic, momenteel niet zo actief, maar daar zijn ook vaak kosten besproken.
Ik vind trouwen best belangrijk en wil dan ook een mooi feest met alles erop en eraan.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 16:50 schreef PzKpfw het volgende:
Jezus wat een bedragen, daar kun je een knappe occasion van kopen.
catering, zonder meer.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 16:48 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Ik zag dat het niet zo actief was, daarom dat ik een nieuw topic geopend heb.
Wat was de grootste hap uit julie budget?
En?quote:Op vrijdag 15 februari 2019 16:50 schreef PzKpfw het volgende:
Op wat wettelijke dingen na heeft trouwen niet echt een meerwaarde.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 16:50 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Ik vind trouwen best belangrijk en wil dan ook een mooi feest met alles erop en eraan.
voor jou.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 17:06 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Op wat wettelijke dingen na heeft trouwen niet echt een meerwaarde.
Noem eens wat dan? Ben je echt zo'n dag nodig om echt van elkaar te houden dan?quote:
Mag iedereen dat lekker voor zichzelf weten ja?quote:Op vrijdag 15 februari 2019 17:10 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Noem eens wat dan? Ben je echt zo'n dag nodig om echt van elkaar te houden dan?
ik hou gewoon van goede feestjes en grote jurken ja. Dus zeker wel meerwaardequote:Op vrijdag 15 februari 2019 17:10 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dat mag je toch ook? Maar ik dan weer niet schijnbaarquote:Op vrijdag 15 februari 2019 17:12 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Mag iedereen dat lekker voor zichzelf weten ja?
Daar zal het verschil hem zittenquote:Op vrijdag 15 februari 2019 17:18 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik hou gewoon van goede feestjes en grote jurken ja. Dus zeker wel meerwaarde
tuurlijk wel, maar daar gaat dit topic niet over. Als je je beklag wil doen over de onzin van trouwen, open daar dan gerust iets overquote:Op vrijdag 15 februari 2019 17:19 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dat mag je toch ook? Maar ik dan weer niet schijnbaar
Je kunt ook gewoon naar het gemeentehuis, waar je ja zegt en in een half uurtje weer buiten staat. Op bepaalde dagen is het zelfs gratis, en als je twee getuigen meeneemt ipv gemeenteambtenaren in te huren kost het je niets.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 17:10 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ik doe helemaal geen beklaag. Ik ben gewoon benieuwd naar andermans beweegredenen om zo'n grote uitgave te rechtvaardigen.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 17:25 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
tuurlijk wel, maar daar gaat dit topic niet over. Als je je beklag wil doen over de onzin van trouwen, open daar dan gerust iets over
dat klopt, dat hebben we dan ook gedaan. Maar dat stond los van het feestje. Op het feestje hebben we een bekende een ceremonie/toespraak laten houden en de getuigen nog een keertje een documentje laten tekenen.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 17:34 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon naar het gemeentehuis, waar je ja zegt en in een half uurtje weer buiten staat. Op bepaalde dagen is het zelfs gratis, en als je twee getuigen meeneemt ipv gemeenteambtenaren in te huren kost het je niets.
Die is toch heel simpel? Je wilt je voor altijd en eeuwig binden en daar organiseer je een feest voor.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 17:35 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ik doe helemaal geen beklaag. Ik ben gewoon benieuwd naar andermans beweegredenen om zo'n grote uitgave te rechtvaardigen.
zeventien-duizend euro voor een feest waar alleen 1 vrouw centraal staat. wauw.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 16:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ergens tussen de 15 en 20 duizend euro. Ik weet het niet helemaal precies omdat mijn ouders bijvoorbeeld het feest betaald hebben.
de incelafdeling is elders...quote:Op vrijdag 15 februari 2019 17:46 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
[..]
zeventien-duizend euro voor een feest waar 1 vrouw centraal staat. wauw.
2CVquote:Op vrijdag 15 februari 2019 17:45 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Kleding 2500
Locatie hele dag, 80 man 3500
Overheid 1000 of zo
Trouwauto (2cv) paar honderd
Taart, foto's etc
DJ
Alles bij elkaar ongeveer 10k
Huwelijksreis was drie dagen in de Beemster. Was niet superduur.
Wat een treurigheidquote:Op vrijdag 15 februari 2019 17:34 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon naar het gemeentehuis, waar je ja zegt en in een half uurtje weer buiten staat. Op bepaalde dagen is het zelfs gratis, en als je twee getuigen meeneemt ipv gemeenteambtenaren in te huren kost het je niets.
Klopt. Heb ik daarna ook gedaan. Is dat bijzonder?quote:Op vrijdag 15 februari 2019 16:50 schreef PzKpfw het volgende:
Voornamelijk geef je dan om je kinderen. In één keer alles geregeld. Samen kinderen opvoeden zonder trouwen, is een administratieve hel.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 17:51 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Wat een treurigheid![]()
Dan geef je wel echt om elkaar en je familie en vrienden hoor.
Kan je ook gewoon geregistreerd partner worden, dat is al een stuk minder treurig. Daarna kan je altijd nog een keer voor het echie.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 17:52 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Voornamelijk geef je dan om je kinderen. In één keer alles geregeld. Samen kinderen opvoeden zonder trouwen, is een administratieve hel.
Ieder zo zijn idee en wat hij belangrijk vind. Voor ons was het puur om het allemaal wat beter geregeld te hebben als 1 van ons iets overkomt.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 17:51 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Wat een treurigheid![]()
Vorige week geregistreerd partnerschap gedaan.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 17:51 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Wat een treurigheid![]()
Bij zo'n dure auto denk ik dan weer : Jezus, wat een bedrag, daar kan je een leuk deel van je hypotheek van betalen.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 16:50 schreef PzKpfw het volgende:
Dit is niet de discussie.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 17:06 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Op wat wettelijke dingen na heeft trouwen niet echt een meerwaarde.
Als geregistreerd partner ben je niet automatisch papa van je kinderen.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 17:54 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Kan je ook gewoon geregistreerd partner worden, dat is al een stuk minder treurig. Daarna kan je altijd nog een keer voor het echie.
Sowieso, als je toch een feestje en eten regelt dan is die 500 euro voor de gemeente toch nog wel op te brengen? En stukken minder treurig.
Dat klinkt in ieder geval al gewoon fatsoenlijk. Het gaat tenslotte ook om de leuke dag samen. Je hoeft niet uit te pakken met giga feesten, maar een klein beetje feestelijk mag het toch wel zijn.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 17:56 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Vorige week geregistreerd partnerschap gedaan.
Gemeente 400
Eten na ceremonie (high tea) 480
Kleding 330
Ringen 150
Alles goed geregeld voor ons en ons kindje en een leuke dag gehad.
Ringen voor 150 euro? Dus je had er 2 voor deze prijs?quote:Op vrijdag 15 februari 2019 17:56 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Vorige week geregistreerd partnerschap gedaan.
Gemeente 400
Eten na ceremonie (high tea) 480
Kleding 330
Ringen 150
Alles goed geregeld voor ons en ons kindje en een leuke dag gehad.
Is dat nou lastig, niet gehinderd worden door kennis?quote:Op vrijdag 15 februari 2019 17:58 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Als geregistreerd partner ben je niet automatisch papa van je kinderen.
https://www.rijksoverheid(...)-gezag-over-een-kindquote:U krijgt automatisch gezag over uw kind(eren) als u getrouwd bent of een geregistreerde partnerschap heeft. Bij een ouder en een niet-ouder speelt de aanwezigheid van de andere ouder een rol. U kunt bijvoorbeeld ouderlijk gezag hebben (door 1 of 2 ouders). Of gezamenlijk gezag (ouder en niet-ouder). Ook kan iemand anders het gezag over een kind hebben (voogdij).
Ouderlijk gezag bij huwelijk of geregistreerd partnerschap
Bent u getrouwd of heeft u een geregistreerd partnerschap? Dan krijgt u automatisch ouderlijk gezag over de kinderen die u krijgt of adopteert. Als man bent u ook automatisch de wettelijke vader. U hoeft het kind niet te erkennen. Ook als u niet de biologische vader bent van het kind.
Ga eens bij een edelsmid kijken ipv een juwelier. Dat scheelde voor ons voor dezelfde soort ringen honderden euro's.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 17:59 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Ringen voor 150 euro? Dus je had er 2 voor deze prijs?
Ik kom namelijk op heel andere bedragen uit... maar ik ben dan ook heel erg traditioneel.
Hoezo treurig? Omdat 2 personen willen trouwen en stiekem dromen van een heel mooi en onvergetelijk huwelijkfeest?quote:Op vrijdag 15 februari 2019 17:54 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Kan je ook gewoon geregistreerd partner worden, dat is al een stuk minder treurig. Daarna kan je altijd nog een keer voor het echie.
Sowieso, als je toch een feestje en eten regelt dan is die 500 euro voor de gemeente toch nog wel op te brengen? En stukken minder treurig.
Heeft eek edelsmid ook diamanten?quote:Op vrijdag 15 februari 2019 18:01 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ga is bij een edelsmid kijken ipv een juwelier. Dat scheelde voor ons voor dezelfde soort ringen honderden euro's.
Partnerschap is precies hetzelfde.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 17:54 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Mijn ring heeft er 3quote:Op vrijdag 15 februari 2019 18:02 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Heeft eek edelsmid ook diamanten?
Wij hebben titanium. Zij met een klein steentje. We vinden goud ronduit lelijk. Dit niet. Dus prima. En niet zo duur (300)quote:Op vrijdag 15 februari 2019 17:59 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Ik kom namelijk op heel andere bedragen uit... maar ik ben dan ook heel erg traditioneel.
Het is treurig als je niet eens een paar honderd euro over hebt voor een persoonlijke ceremonie met wat familie en vrienden om je liefde te bezegelen.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 18:02 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Hoezo treurig? Omdat 2 personen willen trouwen en stiekem dromen van een heel mooi en onvergetelijk huwelijk.
Maar elke week 100/150 euro wegzuipen is niet treurig maar normaal zeker?
Voor 150 euro? Zeker dat het geen glas is of swarovski?quote:Op vrijdag 15 februari 2019 18:03 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Mijn ring heeft er 3![]()
Mocht je in het zuiden. Des lands zitte. Weet ik nog wel een goeie.
Ooh ik begreep je verkeerd. Ik verwacht heel veel mensen op onze trouw, dit maakt de prijs ook duurder. En ik vind het normaalquote:Op vrijdag 15 februari 2019 18:07 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Het is treurig als je niet eens een paar honderd euro over hebt voor een persoonlijke ceremonie met wat familie en vrienden om je liefde te bezegelen.
100 of 150 euro wegzuipen in een weekend is ook treurig.
Dit lijkt me zo’n leuke trouwdag ❤quote:Op vrijdag 15 februari 2019 18:06 schreef NothingHappened het volgende:
Totaal ¤7000 give or take
¤1000 jurk (prachtige -gedragen- Cymbeline over laten komen uit amerika, veel goedkoper dan hier) Later heb ik deze voor 1700¤ weer verkocht![]()
¤200 ringen - zelf gemaakt voor elkaar op een dagje bij een zilversmid, dus best speciaal en toch goedkoop
Vlucht huurauto + 4 nachten hotel (de rest kamperen) naar Amerika rond de ¤2000 + ¤2000 kampeerkosten voor 20 dagen
Huwelijksceremonie + ambtenaar + limousinerit met versnaperingen voor ons en de getuigen in de Valley of Fire EN een fotograaf $1000 (was toen ongeveer ¤800)
Gehuurde tuxedo ¤150
Uit eten en de hort op in Las Vegas ket klein gezelschap ¤500
Na de hele heisa lekker ontspannen op vakantie....weg van iedereen
Nee, een geregistreerd partnerschap is een administratieve handeling waar verder geen ceremonie bijzit van oudsher. In het leven geroepen om andere redenen overigen.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 18:03 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Partnerschap is precies hetzelfde.
Wij zullen religieus trouwen.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 18:08 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Nee, een geregistreerd partnerschap is een administratieve handeling waar verder geen ceremonie bijzit van oudsher. In het leven geroepen om andere redenen overigen.
Maar qua rechten en plichten is het inderdaad hetzelfde.
Gelukkig is dat wel zo, anders hadden wij dat niet gedaanquote:Op vrijdag 15 februari 2019 17:58 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Als geregistreerd partner ben je niet automatisch papa van je kinderen.
Kleine correctie, het was voor onze ringen 180.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 17:59 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je kunt het echt zo bont maken als je het zelf wilt. Als wij ooit ons geregistreerd partnerschap om laten zetten naar een huwelijk zullen we het ook niet super uitbundig doen, past niet echt bij ons.
Ik vond je reactie al zo gek haha.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 18:08 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Ooh ik begreep je verkeerd. Ik verwacht heel veel mensen op onze trouw, dit maakt de prijs ook duurder. En ik vind het normaal
Het was echt geweldigquote:Op vrijdag 15 februari 2019 18:08 schreef Miss-X het volgende:
[..]
Dit lijkt me zo’n leuke trouwdag ❤
Had je beter je jurk daar kunnen laten, wat als er tijdens transport iets mis was gegaanquote:Op vrijdag 15 februari 2019 18:06 schreef NothingHappened het volgende:
Totaal ¤7000 give or take
¤1000 jurk (prachtige -gedragen- Cymbeline over laten komen uit amerika, veel goedkoper dan hier) Later heb ik deze voor 1700¤ weer verkocht![]()
¤200 ringen - zelf gemaakt voor elkaar op een dagje bij een zilversmid, dus best speciaal en toch goedkoop
Vlucht huurauto + 4 nachten hotel (de rest kamperen) naar Amerika rond de ¤2000 + ¤2000 kampeerkosten voor 20 dagen
Huwelijksceremonie + ambtenaar + limousinerit met versnaperingen voor ons en de getuigen in de Valley of Fire EN een fotograaf $1000 (was toen ongeveer ¤800)
Gehuurde tuxedo ¤150
Uit eten en de hort op in Las Vegas ket klein gezelschap ¤500
Na de hele heisa lekker ontspannen op vakantie....weg van iedereen
Daar reken ik heus niet opquote:Op vrijdag 15 februari 2019 18:10 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Hoe meer mensen, hoe meer inkomsten trouwens
Daar heb ik dan weer niets mee, maar kan mij wel voorstellen dat dat voor mensen belangrijk is.quote:
Wettelijk precies hetzelfde.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 18:08 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Nee, een geregistreerd partnerschap is een administratieve handeling waar verder geen ceremonie bijzit van oudsher. In het leven geroepen om andere redenen overigen.
Maar qua rechten en plichten is het inderdaad hetzelfde.
Gemeebtehuis moet je altijd langsgaan toch? Enkel in een kerk/synagoge/moskee trouwen is toch niet wettelijk in Nederland?quote:Op vrijdag 15 februari 2019 18:14 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Daar heb ik dan weer niets mee, maar kan mij wel voorstellen dat dat voor mensen belangrijk is.
Een huwelijk is voor mij iets met een ceremonie, of dat nu in een gemeentehuis of gebedshuis is maakt niet uit voor mij.
Er zit nogal een verschil tussen trouwen in een triest zaaltje gemeentekamertje achteraf zonder gasten of een super uitbundig feestquote:Op vrijdag 15 februari 2019 18:09 schreef douche-eendje het volgende:
Je kunt het echt zo bont maken als je het zelf wilt. Als wij ooit ons geregistreerd partnerschap om laten zetten naar een huwelijk zullen we het ook niet super uitbundig doen, past niet echt bij ons.
je mag zelfs niet eens trouwen in een kerk zonder papiertje van de gemeentequote:Op vrijdag 15 februari 2019 18:15 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Gemeebtehuis moet je altijd langsgaan toch? Enkel in een kerk/synagoge/moskee trouwen is toch niet wettelijk in Nederland?
Klopt, een religieus huwelijk is niets in Nederland.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 18:15 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Gemeebtehuis moet je altijd langsgaan toch? Enkel in een kerk/synagoge/moskee trouwen is toch niet wettelijk in Nederland?
Ah, dit zijn leuke, schappelijke bedragen. Dan blijft het ook leuk. Tuurlijk hoeft het niet gratis, maar 20k is ook wel weer het andere uiterste.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 17:16 schreef Doedezemaar het volgende:
Ergens tussen de ¤3.500 en ¤4.000.
Kleding en schoenen voor ons samen iets van ¤1200, feestje met buffet voor 30 man was iets van ¤1800, ringen hebben we bijna geheel betaald met ingeleverd goud en zilver van sieraden uit de familie. Fotograaf (zonder album) was ¤600 volgens mij.
Zaal hebben we zelf versierd, taarten in hartvorm kwamen van de Hema, ik had een klein boeket (alleen voor de foto’s), we hebben mijn Fiat 500 als trouwauto gebruikt. Haar en make-up heb ik zelf gedaan. Mijn schoenen kwamen van de kringloop. Uitnodigingen via zo’n kaartenwebsite ontworpen. Ik vond het nog steeds veel geld allemaal, met name mijn jurk met toebehoren, maar ik was wel heel blij met mijn jurk.
Klopt. Maar er zit ook nog een heleboel daar tussenin.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 18:16 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Er zit nogal een verschil tussen trouwen in een triest zaaltje achteraf of een super uitbundig feest
Dat bedoel ik ookquote:Op vrijdag 15 februari 2019 18:19 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Klopt. Maar er zit ook nog een heleboel daar tussenin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |