abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185019016
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic.
Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
IVF
PCOS

Vitamine info (van Isla)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
------------------------------------------------------------------

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Ronderotonde
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MaJo
SPOILER
Barreltje
SPOILER
Gaddle
SPOILER
Kirb
SPOILER
B.ertha
SPOILER
Cygne
SPOILER
AN.
SPOILER
Ereshkigal
SPOILER
-------------------------------------------------------------

Belangrijke data

In het vorige topic uitgezwaaid:

[ Bericht 1% gewijzigd door SQ op 07-04-2019 15:43:28 ]
pi_185019026
Waar wij jompelen en duimen voor Kirb, want ze is pupo *O*
pi_185019659
@Kirb is PUPO *O* Ik duim voor je ^O^
pi_185020045
Ik ga ook voor je duimen Kirb!

Nog een weekje wachten en dan weten wij ook eindelijk weer we aan toe zijn en welk traject we in gaan. Ik ben erg benieuwd. 70 dagen wachten duurt lang..
pi_185020728
Spannend Luna!
pi_185020762
Ik duim en jompel mee, Kirb! *O*
  Manager PR/Moderator donderdag 14 februari 2019 @ 22:06:56 #7
269689 crew  Viv
pi_185022193
Ik duim weer mee Kirb! *O*
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  Moderator donderdag 14 februari 2019 @ 23:27:18 #9
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_185023499
Oeh kirb de duimen gaan aan ^O^
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_185025962
Ik mag trouwens ook wel in de OP nu. Kan iemand dat nog aanpassen?

SPOILER
Shine bright like a diamond.
pi_185035697
Hehe, ik ben ongesteld. Nou hopen dat de volgende ronde niet zo lang duurt, dan kunnen we beginnen!
pi_185056317
Fijn Bertha! Ga je deze cyclus beginnen?

Hier zojuist de ovitrelle gezet, viel gelukkig mee! Na 5 (!) echo’s was eindelijk het follikel groot genoeg. Maandag IUI O+
pi_185058101
Nee, pas de volgende menstruatie aan de pil en daarna pas beginnen met stimuleren..
pi_185079995
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 22:25 schreef June. het volgende:
Fijn Bertha! Ga je deze cyclus beginnen?

Hier zojuist de ovitrelle gezet, viel gelukkig mee! Na 5 (!) echo’s was eindelijk het follikel groot genoeg. Maandag IUI O+
Succes!! *O*

edit: En bedankt nog allemaal O+. Ik merk dat ik het lastig vind om vertrouwen te houden, maar ooit zal er toch wel eentje blijven plakken?

[ Bericht 14% gewijzigd door Kirb op 18-02-2019 11:51:59 ]
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_185081210
Succes vandaag June!
pi_185081854
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 10:28 schreef Kirb het volgende:

[..]

Succes!! *O*

edit: En bedankt nog allemaal O+. Ik merk dat ik het lastig vind om vertrouwen te houden, maar ooit zal er toch wel eentje blijven plakken?
Ik hoop het wel :*
Ik snap wel wat je doorgaat. Heel erg herkenbaar.

Succes @june
pi_185089808
IUI goed gegaan! 30 miljoen zwemmers on the go O+ Ergens zou je toch denken dat ze mijn ei een keer moeten vinden.. Zelfde voor jou @Kirb , ooit moet er ook gewoon 1 plakken?
  maandag 18 februari 2019 @ 20:42:18 #18
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_185091905
Ohw June!
30 miljoen zou wel genoeg moeten zijn jah! Succes ermee!

En een :* voor Kirb..

Hier woensdag 1e echo weer.. vriend moet ook mee komen en ik krijg meteen de ovitrelle mee.. dan ergens 2/3/4/5 maart waarschijnlijk de tp.
Acupuncturiste wil de dag voor de tp me nog behandelen en is bereid omdat ook in het weekend te doen O+ want " zwangerschappen laten zich nou eenmaal niet plannen " zo fijn!!!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_185094113
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 19:21 schreef June. het volgende:
IUI goed gegaan! 30 miljoen zwemmers on the go O+ Ergens zou je toch denken dat ze mijn ei een keer moeten vinden.. Zelfde voor jou @:kirb , ooit moet er ook gewoon 1 plakken?
Fijn! En dat vind ik nou ook!
pi_185098963
Wij hebben gisteren telefonisch uitleg gekregen over de verschillende IVF-onderzoeken die lopen en gaan meedoen aan de Three-or-five studie. Nou vanmiddag nog de intake en uitleg. Hopelijk krijgen we dan meteen medicijnen mee, zodat ik tot aan de eerste follikelmeting niet terug hoef naar het ziekenhuis ^O^ En hopelijk hoef ik niet al te lang aan de pil, weten jullie dat? Ik blijf het een gekke gedachte vinden dat ik anticonceptie moet gaan gebruiken.

Nu hopen dat deze cyclus lekker kort is en dan kunnen we beginnen O+
pi_185099054
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 20:42 schreef Barreltje het volgende:
Ohw June!

Hier woensdag 1e echo weer.. vriend moet ook mee komen en ik krijg meteen de ovitrelle mee.. dan ergens 2/3/4/5 maart waarschijnlijk de tp.
Acupuncturiste wil de dag voor de tp me nog behandelen en is bereid omdat ook in het weekend te doen O+ want " zwangerschappen laten zich nou eenmaal niet plannen " zo fijn!!!
Barreltje, hoe bevalt die acupunctuur?
pi_185100962
@june wat een goede score! Ik ga voor je duimen!

quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 20:42 schreef Barreltje het volgende:
Ohw June!

Spannend zeg. Je hoort binnenkort ook van je schilklierwaarde toch? Fingers crossed dat ie nu eindelijk helemaal goed is!

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 09:14 schreef B.ertha het volgende:
Wij hebben gisteren telefonisch uitleg gekregen over de verschillende IVF-onderzoeken die lopen en gaan meedoen aan de Three-or-five studie. Nou vanmiddag nog de intake en uitleg. Hopelijk krijgen we dan meteen medicijnen mee, zodat ik tot aan de eerste follikelmeting niet terug hoef naar het ziekenhuis ^O^ En hopelijk hoef ik niet al te lang aan de pil, weten jullie dat? Ik blijf het een gekke gedachte vinden dat ik anticonceptie moet gaan gebruiken.

Nu hopen dat deze cyclus lekker kort is en dan kunnen we beginnen O+
Gaat die studie dan over 3 of 5daagse embryo's terugplaatsen? Of wat houd het in?
Ik durf het niet te zeggen over de pil, heb ik niet gehad. Succes in ieder geval O+.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  dinsdag 19 februari 2019 @ 13:00:59 #23
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_185103514
-O-

Schildklierwaarde toch niet goed..
Ben er redelijk kapot van.. hoe lang moet dit verdomde toch duren :X
Ik wil actie in de taxi.. niet dit eeuwige wachten..
pi_185104777
Godver Barrel -O- het is ook niet eerlijk!
pi_185106095
Kirb, klopt, eventueel wordt bij ons het embryo op dag 5 geplaatst.

Uitleg gehad. Het was allemaal heel duidelijk en heel prettig. Nu menstruatie afwachten en dan gaan we beginnen! Waarschijnlijk ca. 18 dagen pil en dan ca. 9 dagen stimuleren.
pi_185107413
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 13:00 schreef Barreltje het volgende:
-O-

Schildklierwaarde toch niet goed..
Ben er redelijk kapot van.. hoe lang moet dit verdomde toch duren :X
Ik wil actie in de taxi.. niet dit eeuwige wachten..
Ach wat klote zeg :N was de waarde nog heel erg de verkeerde kant op? Wat gaan ze nu doen?
Dikke knuffel :*
pi_185109583
Wat klote Barrel. Hoe nu verder?

@bertha, waarom moet je eigenlijk aan de pil? Waarom kunnen ze niet gewoon beginnen met stimuleren als je ongesteld bent geworden?
  dinsdag 19 februari 2019 @ 18:54:36 #28
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_185109871
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 18:33 schreef June. het volgende:
Wat klote Barrel. Hoe nu verder?

@:Bertha, waarom moet je eigenlijk aan de pil? Waarom kunnen ze niet gewoon beginnen met stimuleren als je ongesteld bent geworden?
De pil is vrij standaard, dit is eigenlijk meer vanwege de planning in het ziekenhuis. En het legt je eigen natuurlijke cyclus helemaal plat

https://centrumvpg.mumc.nl/medicatie Staat het duidelijk beschreven
Be happy with the little things in life
  dinsdag 19 februari 2019 @ 18:57:04 #29
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_185109912
Kirb *O* PUPO *O* mijn duimen draaien

Jeetje barrel wat een domper zeg. Ik ben vast een noob maar heeft die waarde dan zoveel invloed op het zwanger raken??

June mijn duimen draaien ook voor jou ^O^
pi_185111138
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 18:54 schreef droomvrouwtje het volgende:

[..]

De pil is vrij standaard, dit is eigenlijk meer vanwege de planning in het ziekenhuis. En het legt je eigen natuurlijke cyclus helemaal plat

https://centrumvpg.mumc.nl/medicatie Staat het duidelijk beschreven
Klopt :Y
  woensdag 20 februari 2019 @ 17:17:12 #31
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_185128779
Zo.. welkom in de achtbaan..

SPOILER
It giet on! *O*
  Manager PR/Moderator woensdag 20 februari 2019 @ 17:39:00 #32
269689 crew  Viv
pi_185129256
Wat fijn Barreltje! *O* En mooi dat je het ook zelf merkt wanneer het goed zit, daar kan geen labwaarde tegenop!
pi_185130706
Wat goed dat je je gevoel gevolgd hebt Barrel en dat je aangedrongen hebt op een nieuwe test *O* Succes met de nieuwe ronde *O*
pi_185132321
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 17:17 schreef Barreltje het volgende:

SPOILER
It giet on! *O*
Oh wat goed! En wat goed dat je aangedrongen hebt ^O^
pi_185132439
quote:

SPOILER
It giet on! *O*
whoa! Wat een plottwist! Maar fijn *O* *O*
pi_185132472
quote:

SPOILER
It giet on! *O*
Yes!! Goed nieuws!!
pi_185132972
Ja barrel *O* Wat fijn!
  woensdag 20 februari 2019 @ 21:13:04 #38
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_185134252
Tnx dames!

We hebben het vanavond maar even gevierd bij de Argentijn met een goede biefstuk.. hopelijk de laatste :Y)
  woensdag 20 februari 2019 @ 22:15:47 #39
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_185136185
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2019 21:13 schreef Barreltje het volgende:
Tnx dames!

We hebben het vanavond maar even gevierd bij de Argentijn met een goede biefstuk.. hopelijk de laatste :Y)
Los Argentinos? :P
Geen idee wat het allemaal betekent, maar ik duim ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_185138535
Fijn Barrel. Eindelijk weer actie in de taxi!
  Moderator donderdag 21 februari 2019 @ 08:59:05 #41
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_185140452
Waaaah wat goed barrel! Zo zie je dat goed luisteren naar je lichaam vaak klopt ^O^

Wij hebben weer een reis naar de VS geboekt *O* half april tot half mei. Daarna gaan we weer het traject in :s)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_185140643
Barreltje, was jij al aan het stimuleren geweest? Aangezien je meteen over echo's en ovitrelle spreekt?
Sorry als ik het vergeten ben hoor, ik ben nogal chaotisch de laatste tijd :@

Cool Majo, waar gaat de reis naartoe?
pi_185140733
Bertha, ik heb een terugplaatsing ( van ICSI) .. en ik kan mijn ovulatie echt enorm lastig zelf vinden, dus die time ik met echo's en de ovitrelle..
pi_185142090
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 09:21 schreef Barreltje het volgende:
Bertha, ik heb een terugplaatsing ( van ICSI) .. en ik kan mijn ovulatie echt enorm lastig zelf vinden, dus die time ik met echo's en de ovitrelle..
Aha, dat verklaart. Ik dacht al dat je een TP had maar begreep de ovitrelle niet :+
pi_185151134
Gaaf Majo. Even weer opladen voordat het circus weer begint. De VS is zo mooi O+ Welk gedeelte gaan jullie naartoe?

Hier alvast instructie gehad voor GonalF mocht deze ronde niet gelukt zijn. Ze had het eerst over meriofert/menopur maar dat spul moet je zelf helemaal klaarmaken. Dus gelukkig mocht ik kiezen en dan kies ik natuurlijk voor gemak :+
pi_185151641
Raar dat je mag kiezen.. Zij weten toch wat het beste bij jou past?
pi_185151961
Fijn toch juist? Als het hetzelfde werkt (wat blijkbaar zo is) maar dit het verschil is, is het toch prima om zelf te kiezen?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_185152917
Ja, dat is ook zo :Y misschien verschilt het per persoon want ik houd niet van kiezen. Als het dan niet lukt, dan blijft mij de twijfel achtervolgen of de andere optie beter was geweest.
pi_185153781
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 18:07 schreef B.ertha het volgende:
Raar dat je mag kiezen.. Zij weten toch wat het beste bij jou past?
Klopt, ze laten je in principe ook niet kiezen. Als ik niet had gevraagd waarom GonalF geen optie was had ik gewoon het andere gekregen.

Antwoord is dat het qua werking voor mij niet veel uitmaakt, het zijn puur afspraken die het ziekenhuis gemaakt heeft met de farmaceut/verzekeraar.

Mocht het na x rondes niet gelukt zijn mag ik altijd nog switchen als ik dat zou willen.
pi_185153939
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 19:37 schreef June. het volgende:

[..]

Klopt, ze laten je in principe ook niet kiezen. Als ik niet had gevraagd waarom GonalF geen optie was had ik gewoon het andere gekregen.

Antwoord is dat het qua werking voor mij niet veel uitmaakt, het zijn puur afspraken die het ziekenhuis gemaakt heeft met de farmaceut/verzekeraar.

Mocht het na x rondes niet gelukt zijn mag ik altijd nog switchen als ik dat zou willen.
Echt waar?! Daar schrik ik best van! Misschien ben ik naïef, maar ik ging ervan uit dat je als patiënt gewoon het beste voor jouw situatie krijgt...
Maar goed, als het voor jou fysiek niet uitmaakt, June, dan is het natuurlijk alleen maar fijn dat je een gemakkelijker medicijn krijgt ^O^
pi_185156478
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 17:46 schreef June. het volgende:
Gaaf Majo. Even weer opladen voordat het circus weer begint. De VS is zo mooi O+ Welk gedeelte gaan jullie naartoe?

Hier alvast instructie gehad voor GonalF mocht deze ronde niet gelukt zijn. Ze had het eerst over meriofert/menopur maar dat spul moet je zelf helemaal klaarmaken. Dus gelukkig mocht ik kiezen en dan kies ik natuurlijk voor gemak :+
Er is wel degelijk een verschil tussen Menopur en Gonal-F. Menopur wordt ingezet bij mensen waar Gonal-F voor eicellen zorgt die niet de kwaliteit hebben die nodig is. Menopur zorgt vaak voor minder eicellen, maar die eicellen hebben dan wel betere kwaliteit.
pi_185156653
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 20:59 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Er is wel degelijk een verschil tussen Menopur en Gonal-F. Menopur wordt ingezet bij mensen waar Gonal-F voor eicellen zorgt die niet de kwaliteit hebben die nodig is. Menopur zorgt vaak voor minder eicellen, maar die eicellen hebben dan wel betere kwaliteit.
Klopt. Daarom kreeg ik ook menopur ipv gonal-f :)
pi_185156732
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:04 schreef coccinelle het volgende:

[..]

Klopt. Daarom kreeg ik ook menopur ipv gonal-f :)
Ik ook ;)
pi_185157141
Ik ook Menopur met uiteindelijk goed resultaat O+
pi_185157480
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 20:59 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Mijn fertiliteitsarts zei dat dat inderdaad geclaimd wordt door de fabrikant, maar dat ze dat in praktijk eigenlijk niet zien.

Dus daar ga ik maar vanuit. Het is denk ik ook trial and error, wat voor de een niet werkt kan voor de ander wel goed uitpakken. We zullen zien O+
pi_185160500
Voor jou gaat het gewoon werken ;)
pi_185167136
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 21:28 schreef June. het volgende:

[..]

Mijn fertiliteitsarts zei dat dat inderdaad geclaimd wordt door de fabrikant, maar dat ze dat in praktijk eigenlijk niet zien.

Dus daar ga ik maar vanuit. Het is denk ik ook trial and error, wat voor de een niet werkt kan voor de ander wel goed uitpakken. We zullen zien O+
Het zal ongetwijfeld per persoon verschillen. Uiteindelijk komt mijn dochter van icsi met Puregon (zelfde idee als GonalF) en mijn tweeling van icsi met Menopur.
Voor mij had het gebruik van Menopur wel enorm veel invloed op het aantal eicellen. Van +/- 26 met Puregon naar maar iets van 13 met Menopur. Mocht je ooit wel Menopur gaan spuiten, het mixen van het goedje is op zich prima te doen. :)
pi_185169436
Wij hebben vandaag te horen gekregen dat hopelijk ICSI ons een kindje mag gaan brengen. Nog langer zelf proberen of IUI is geen optie.

Vriendlief krijgt nog een echo en heeft vandaag bloed geprikt. Als daar niks bijzonders uit komt gaan we gelijk vol door voor het intakegesprek met de ivf arts. Hopelijk dat gesprek tussen nu en een maand of twee. Dan nog prikinstructie en een keuze tussen icsi met hyperstimulatie of in natuurlijke cyclus.

Spannende tijden dus.

We mogen ook wel in de OP opgenomen worden.

Ik ben 31 jaar en vriendlief 35 jaar. We gaan voor ons eerste kindje en we hopen dat dit via ICSI gaat lukken. We hebben sinds de zomer van '18 een kinderwens.
pi_185170047
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 11:21 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Het zal ongetwijfeld per persoon verschillen. Uiteindelijk komt mijn dochter van icsi met Puregon (zelfde idee als GonalF) en mijn tweeling van icsi met Menopur.
Voor mij had het gebruik van Menopur wel enorm veel invloed op het aantal eicellen. Van +/- 26 met Puregon naar maar iets van 13 met Menopur. Mocht je ooit wel Menopur gaan spuiten, het mixen van het goedje is op zich prima te doen. :)
Oh dat is inderdaad wel een verschil! Naja we gaan het zien. Mocht ik teveel eicellen hebben kan ik altijd nog switchen.

@luna welkom. Hopelijk mag ie hier snel weer weg ;)

[ Bericht 9% gewijzigd door June. op 22-02-2019 19:05:50 ]
pi_185172711
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 13:14 schreef Luna-87 het volgende:
Wij hebben vandaag te horen gekregen dat hopelijk ICSI ons een kindje mag gaan brengen. Nog langer zelf proberen of IUI is geen optie.

Vriendlief krijgt nog een echo en heeft vandaag bloed geprikt. Als daar niks bijzonders uit komt gaan we gelijk vol door voor het intakegesprek met de ivf arts. Hopelijk dat gesprek tussen nu en een maand of twee. Dan nog prikinstructie en een keuze tussen icsi met hyperstimulatie of in natuurlijke cyclus.

Spannende tijden dus.

We mogen ook wel in de OP opgenomen worden.

Ik ben 31 jaar en vriendlief 35 jaar. We gaan voor ons eerste kindje en we hopen dat dit via ICSI gaat lukken. We hebben sinds de zomer van '18 een kinderwens.
Welkom Luna :)
pi_185187750
Dank jullie wel! Het nieuws is een beetje ingedaald. Ik vind het allemaal super spannend, maar heb toch ook echt wel goede hoop dat het gaat lukken.

Nu weer wachten tot vriendlief zijn echo afspraak en dan maken we een afspraak bij de ivf/icsi arts. Hopen dat we een beetje snel kunnen starten!
pi_185187762
Wat is eigenlijk de reden dat jullie binnen een half jaar na proberen al werden doorverwezen? #dtv
pi_185188333
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 07:48 schreef Luna-87 het volgende:
Dank jullie wel! Het nieuws is een beetje ingedaald. Ik vind het allemaal super spannend, maar heb toch ook echt wel goede hoop dat het gaat lukken.

Nu weer wachten tot vriendlief zijn echo afspraak en dan maken we een afspraak bij de ivf/icsi arts. Hopen dat we een beetje snel kunnen starten!
Was jij het nou wiens vriend al wist dat de zaadkwaliteit vrij slecht was? :@
Wij moesten lang wachten op ons gesprek waarin is besloten tot ivf maar daarna slechts twee weken tot de intake/uitleg. Hopelijk valt het voor jullie ook mee.

Wat voor echo moet je vriend krijgen :?
pi_185188351
Helaas, ik heb weer negatief getest :N.
  zaterdag 23 februari 2019 @ 09:41:00 #65
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_185188515
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 09:29 schreef Kirb het volgende:
NIET!!!
Mocht je nu al weer testen dan?

Dikke *; , waardeloos zo..
pi_185188748
quote:
:*
pi_185188809
Super stom Kirb }:| ;(
Dikke :* voor jou!
pi_185188836
quote:
Ah fuck zeg :{ Dikke knuffel
pi_185189175
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 09:41 schreef Barreltje het volgende:

[..]

NIET!!!
Mocht je nu al weer testen dan?

Dikke *; , waardeloos zo..
Ja, nouja eigenlijk is morgen mijn NOD.

Thanks ladies. Nog 1 cryo’tje. Dan maar weer kijken wat we gaan doen, misschien toch eens bij een ander ZH kijken, of over de grens. Je verwacht gewoon niet dat dit jou overkomt hè. Zelfbescherming enzo, maar het wordt steeds een beetje realistischer dat er geen kindje komt bij ons. Maar we zijn er nog niet.
  zaterdag 23 februari 2019 @ 10:41:17 #70
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_185189341
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 10:29 schreef Kirb het volgende:

[..]

Ja, nouja eigenlijk is morgen mijn NOD.

Thanks ladies. Nog 1 cryo’tje. Dan maar weer kijken wat we gaan doen, misschien toch eens bij een ander ZH kijken, of over de grens. Je verwacht gewoon niet dat dit jou overkomt hè. Zelfbescherming enzo, maar het wordt steeds een beetje realistischer dat er geen kindje komt bij ons. Maar we zijn er nog niet.
Hoeveelste keer was dit nou?
pi_185189427
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 10:41 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Hoeveelste keer was dit nou?
2e ICSI ronde, 2e cryo.

Wanneer heb jij je TP? Je gaat voor een dubbele toch?
  zaterdag 23 februari 2019 @ 11:02:36 #72
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_185189624
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 10:48 schreef Kirb het volgende:

[..]

2e ICSI ronde, 2e cryo.

Wanneer heb jij je TP? Je gaat voor een dubbele toch?
Ahh! Is de volgende ronde dan de laatste?

Ergens over 2 weken.. moet eerst mn ovulatie zien te vinden, de echo liet een 9 mm folikel zien op dag 12.. dus nog even geduld.. ;)
pi_185193356
Kirb ;(
Wat een oneerlijkheid ook.
pi_185194371
quote:
Wat kak! :'( Dikke knuffel Kirbje :* :*
  Manager PR/Moderator zaterdag 23 februari 2019 @ 22:16:17 #75
269689 crew  Viv
  zaterdag 23 februari 2019 @ 23:20:50 #76
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_185203921
Kirb :*
pi_185207272
Kirb wat super stom! Dikke knuffel!
pi_185207287
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 07:52 schreef June. het volgende:
Wat is eigenlijk de reden dat jullie binnen een half jaar na proberen al werden doorverwezen? #dtv
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 09:28 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Was jij het nou wiens vriend al wist dat de zaadkwaliteit vrij slecht was? :@
Wij moesten lang wachten op ons gesprek waarin is besloten tot ivf maar daarna slechts twee weken tot de intake/uitleg. Hopelijk valt het voor jullie ook mee.

Wat voor echo moet je vriend krijgen :?
Wij wisten inderdaad al dat het zaad van mijn vriend slecht zou kunnen zijn. Hij heeft een jaar of 7/8 geleden geprobeerd met zijn ex een kindje te krijgen. Dat is niet gelukt. Zij heeft toen aangegeven niet de MMM in te willen (Even heel zwart/wit uitgelegd).

Daarom hebben wij zelf vanaf oktober al aan de bel getrokken, na 3 maanden zelf proberen. Gelukkig maar, want de kans dat het ons zelf lukt is wel heel erg klein.

Vriendlief moet een echo van zijn scrotum. Om te kijken of er zich geen tumoren hebben ontwikkeld. En moest bloed prikken voor iets met hormonen. Daar krijgen we over ruim 2 weken antwoord op.

In het ziekenhuis hebben ze aangegeven dat ze 40 plekken hebben voor icsi. En dat het dus even afwachten is of er nu gelijk plek is. We kunnen morgen bellen om afspraak te plannen met de ivf/icsi arts. Hopelijk kan dat ergens eind maart na de uitslagen van bloed en echo.
pi_185207465
Oei, tumoren zelfs :o ik hoop heel erg voor jullie dat alles goed is!
  zondag 24 februari 2019 @ 11:50:56 #80
208890 June.
Seriously?
pi_185209719
Ik dacht altijd dat zo’n echo werd gemaakt om een varicokele (vaatkluwing) uit te sluiten. Dan wordt de balzak namelijk te warm, en dat is niet goed voor het zaad.

Maar fijn dat er goed word gekeken, hopelijk komt er niets geks uit en kunnen jullie snel starten!
pi_185216873
Wij verwachten dat zelf verder niet hoor. Zeker omdat we weten dat het probleem al langer speelt. Destijds is ook zo'n echo gemaakt en kwam daar niks bijzonders uit. Maar het is natuurlijk goed dat het onderzocht wordt.
pi_185276078
In een spoiler omdat ik niet de mensen voor het hoofd wil stoten die al heel lang voor een eerste kindje bezig zijn. Als jullie er moeite mee hebben dan hoor ik het graag en zal ik een andere plek zoeken om erover te schrijven. :*

SPOILER
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  woensdag 27 februari 2019 @ 15:23:55 #83
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_185277200
Waarom zou het in spoiler moeten Nanuke?
:*

Anyway,jullie 1e is zonder het traject gekomen toch? Is hij drager? (Ik weet even het fijne er niet meer van)
Waarom dan nu weer via het traject ?
En krijgen jullie nu weer 3 pogingen?
En waarom de deadline?

Sorry voor al de vragen :+
pi_185277612
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 14:10 schreef Nanuke het volgende:
In een spoiler omdat ik niet de mensen voor het hoofd wil stoten die al heel lang voor een eerste kindje bezig zijn. Als jullie er moeite mee hebben dan hoor ik het graag en zal ik een andere plek zoeken om erover te schrijven. :*

SPOILER
SPOILER
pi_185277686
In een spoiler omdat ik me de gedachten voor kan stellen dat ik me druk maak/verdriet heb over een evt 2e kindje terwijl er hier zoveel zijn met nog altijd lege handen, en de oneerlijkheid daarvan. Zoals ik zei, ik wil niemand voor het hoofd stoten. Als geen ander weet ik dat het traject ook soms komt met lelijke gedachtes die niemand wil hebben.

Er is geen drager in ons geval, je bent ziek, of niet. En Dirk is dat dus inderdaad ook. Wij hebben (en dan met name ik) nooit een kindje gewild met mijn ziekte. Maar na de grote teleurstelling na 3 mislukte PGD/IVF-pogingen (icm heel veel gesprekken en informatie over wat de ervaringen van nu zijn) konden we de zwangerschap ook niet meer afbreken.
We zouden nu weer 3 pogingen hebben omdat er een zwangerschap van meer dan 12 weken (uit m'n hoofd) is geweest. De tijdskwestie is vooral iets waar mijn man zich aan vasthoudt. Die wil het verschil tussen de kindjes niet zo groot omdat hij het niet ziet zitten om qua vrijheid dan weer een flinke stap terug te doen. En zijn eigen leeftijd speelt daarin ook flink mee (bijna 40).

Al de factoren en wachttijden etc meegenomen komt het waarschijnlijk neer op: het nu gelijk afsluiten of alles op 1 poging (heel misschien een 2e) wedden en t bijkomende (grotere?) verdriet als dat niets wordt.
pi_185278240
Nanuke wat heftig. Ik ben even kwijt wat precies de ziekte is die jullie uit willen sluiten. Het is een heel lastige keuze, maar is er goed met de ziekte te leven? Zo niet staan jullie open voor evt. abortus rond 12 weken? Dat klinkt misschien heel hard en plastisch, maar ik stond zelf na de laatste poging waarvan ik toen nog dacht dat hij mislukt was wel open voor een dergelijk traject. Als onze pgd erg lang zou gaan duren hadden we het ook alvast zelf geprobeerd met alle eventuele nare gevolgen van dien, maar bij een goede uitslag wel eerder een kindje. In alle gevallen heb je eigenlijk te maken met een traject waar je liever niet in wil zitten.

In ieder geval wil ik je heel veel sterkte wensen met het maken van een voor jullie goed voelende keuze, het is in dit soort gevallen eigenlijk een keuze tussen twee (of drie) kwaden. ;(
pi_185278262
Ik begrijp het Nanuke. Wat een ontzettend lastige keuze :{ Ik kan je daar ook niet in adviseren. Het enige wat ik kan doen is je vragen: Kun je het nu echt afsluiten of heb je dan datzelfde verdriet evengoed? Het wat-als gevoel?
pi_185280288
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 16:22 schreef B.ertha het volgende:
Ik begrijp het Nanuke. Wat een ontzettend lastige keuze :{ Ik kan je daar ook niet in adviseren. Het enige wat ik kan doen is je vragen: Kun je het nu echt afsluiten of heb je dan datzelfde verdriet evengoed? Het wat-als gevoel?
Ja precies dit.

Nanuke, ik denk dat je voor jezelf een afweging moet maken of je later tevreden kan terugkijken op dit traject, ook als je nu geen nieuwe poging doet. Weegt de wens voor een tweede op tegen mogelijke teleurstellingen/behandelingen die gaan komen?
pi_185299050
hoe is het met de andere dames?? zijn er nog NODs deze week??

hier vanochtend echo gehad en vrijdag avond ovitrelle zetten.. dan is zondag mijn ovulatie en dan is het volgende week donderdag de TP.
we gaan deze keer voor 1 embryo.. super spannend of ie goed gaat ontdooien!
pi_185300115
Spannend Barreltje! Wanneer hoor je dat, donderdag?

Hier voorlopig niks te melden :)
pi_185300120
Spannend Barrel!
Hier ook spannend.. Ik mag officieel maandag testen, maar wil sowieso zaterdag ook testen want dan gaan we naar een 2 sterrenrestaurant, dus zou graag weten of ik het wijnarrangement kan nemen :P
pi_185300148
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 16:45 schreef B.ertha het volgende:
Spannend Barreltje! Wanneer hoor je dat, donderdag?

Hier voorlopig niks te melden :)
ik word tussen 9 en 10 gebeld en dan is de TP evt 's middags..
ik ga sowieso lekker de hele dag vrij nemen
pi_185300169
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 16:45 schreef June. het volgende:
Spannend Barrel!
Hier ook spannend.. Ik mag officieel maandag testen, maar wil sowieso zaterdag ook testen want dan gaan we naar een 2 sterren restaurant, dus zou graag weten of ik het wijnarrangement kan nemen :P
een 2 sterren restaurant heft ook wel een non-alcoholisch arrangement :Y mooie cocktails die bij de gangen passen :Y

en.. tsjah.. altijd lastig of je al wel of nog niet een streepje kan zien , eerder dan je NOD..
pi_185300377
Ja, dat is ook zo. Maar bij dit soort gelegenheden vind ik wijn wel iets toevoegen bij de gerechten ;)
Dus als ik geen streep zie ga ik de gok wel nemen denk ik.
pi_185300386
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 16:45 schreef June. het volgende:
Spannend Barrel!
Hier ook spannend.. Ik mag officieel maandag testen, maar wil sowieso zaterdag ook testen want dan gaan we naar een 2 sterrenrestaurant, dus zou graag weten of ik het wijnarrangement kan nemen :P
Ik zou sowieso voor wijn kiezen, zo enorm vroeg zijn het alleen nog cellen die delen en innestelen. Het is niet alsof een glas wijn in de bloedbaan van je kind komt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_185300542
Haha, nee I know. Maar denk dat ik me daar toch niet prettig bij zal voelen. Mocht het dan misgaan zal ik het mezelf toch kwalijk nemen, hoewel de kans klein is dat het daar door komt.

Maar goed, eerst maar eens uberhaupt het tweede streepje zien ;)
pi_185316457
Dank jullie voor alle lieve reacties. Het hielp veel om even van me af te schrijven. Het is natuurlijk niet een keus die alleen van mij afhangt. Ik zou graag in elk geval een poging doen, om 'iets' gedaan te hebben met mijn wens en me er vervolgens bij neerleggen. Mijn man echter heeft van de vorige pogingen een flinke knauw opgelopen en ziet daarnaast veel bezwaren (ander huis, 2 kindjes en opvang/school/werk combineren, financiën, etc) en voordelen van maar 1 kindje. Hij geeft ook eerlijk toe dat het voor hem een soort van afgesloten verhaal is, waardoor hij het moeilijk vind er anders naar te kijken. We gaan het er sowieso de komende tijd nog eens over hebben, maar als ik zo naar ons drietjes kijk vind ik het ook lastig om er een beerput van ellende overheen te storten voor de kleine kans dat dat wat oplevert. En ach, ik zie ook wel de voordelen van 1 kindje. Maar die wens gaat daar niet van weg.

Ik duim zoals altijd weer mee voor tweede streepjes. Het is alweer zo lang geleden in dit topic. :*
  zaterdag 2 maart 2019 @ 07:05:13 #98
208890 June.
Seriously?
pi_185335581
Ik durf het bijna niet te geloven..

SPOILER
pi_185335597
June! :o O+ Daar staat toch echt een tweede streepje *O*
pi_185335603
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 07:05 schreef June. het volgende:
Ik durf het bijna niet te geloven..

SPOILER
June *O* *O* Gefeliciteerd! Is dit nu met de eerste keer IUI of moest je daar nog aan beginnen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')