Officieel niet, maar die van ons doet het wel. Uiteraard wel nadat ze alle mogelijke middelen hebben ingezet om die ouders om te praten. Maar uiteindelijk geven ze dan aan bij welke kinderdagverblijven het desbetreffende kind wel welkom is.quote:Op maandag 18 februari 2019 10:17 schreef tupper het volgende:
Mag een kinderopvang/school eigenlijk al kinderen weigeren die niet zijn ingeent?
Dat mag dan zo snel mogelijk doorgevoerd worden.quote:Op maandag 18 februari 2019 10:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, of een kind gevaccineerd is valt onder medische gegevens die de ouder niet hoeft te verstrekken.
Daarom wil men nu de wet veranderen om weigeren mogelijk te maken.
Dat zou dan ook een flinke portie dapperheid vergen, want een rechter komt onvermijdelijk met de vraag waarom dat kind niet gewoon ingeënt is en zelfs antivaxers weten stiekem best dat ze een belachelijk verhaal hebben.quote:Op maandag 18 februari 2019 10:29 schreef Linkse_krijger het volgende:
Tot nu toe is er geen enkele ouder geweest die de moeite heeft genomen om te gaan procederen.
Ik zie de discussies bij het ophalen van de koters tussen vaxxers en anti-vaxxers al voor mij.quote:Op maandag 18 februari 2019 10:33 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat zou dan ook een flinke portie dapperheid vergen, want een rechter komt onvermijdelijk met de vraag waarom dat kind niet gewoon ingeënt is en zelfs antivaxers weten stiekem best dat ze een belachelijk verhaal hebben.
Ja... hoe zou dat nu komenquote:Mazelen is een ziekte die in voorbije tijden voor hoge sterftecijfers zorgde. De afgelopen decennia is mazelen vooral een relatief milde kinderziekte geworden.
Dat klopt, daarom is het ook prettig als het formeel toegestaan is niet-gevaccineerde kinderen te kunnen weigeren.quote:Op maandag 18 februari 2019 11:56 schreef Zolena het volgende:
Maar de ouders die gaan procederen krijgen waarschijnlijk gelijk. Het kinderdagverblijf verliest, weigeren mag niet.
Daarom is die voorstelwet er.
Waarom?quote:Op maandag 18 februari 2019 15:18 schreef Samhain het volgende:
Het had voor mij indertijd (mijn viertal is tussen de 18 en 11) gescheeld als er meer inzicht was in de vaccins. Als er bijsluiters werden gegeven of als het makkelijker was losse vaccins te geven, zodat je kunt kiezen voor bijv wel polio maar niet tetanus.
Dit snap ik wel, ik vind ook dat er bij consultatiebureau weinig animo is om de ouders goed in te lichte naar wat precies de vaccins inhouden, hoe dit werkt bij een bevolking in het algemeen, en wat de opties zijn. Ik laat bij mijn kinderen wel gewoon alles er in ‘jassen’ zogezegd, maar eerlijk gezegd weet ik nu niet snel te benoemen waar ze wel en niet tegen bestand zijn.quote:Op maandag 18 februari 2019 15:18 schreef Samhain het volgende:
Het had voor mij indertijd (mijn viertal is tussen de 18 en 11) gescheeld als er meer inzicht was in de vaccins. Als er bijsluiters werden gegeven of als het makkelijker was losse vaccins te geven, zodat je kunt kiezen voor bijv wel polio maar niet tetanus.
In de tijd dat die van mij gevaccineerd werden kwam er een vaccin bij en was er heel veel gaande rondom het kinkhoestvaccin.quote:Op maandag 18 februari 2019 15:42 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Dit snap ik wel, ik vind ook dat er bij consultatiebureau weinig animo is om de ouders goed in te lichte naar wat precies de vaccins inhouden, hoe dit werkt bij een bevolking in het algemeen, en wat de opties zijn. Ik laat bij mijn kinderen wel gewoon alles er in ‘jassen’ zogezegd, maar eerlijk gezegd weet ik nu niet snel te benoemen waar ze wel en niet tegen bestand zijn.
Het is voor meisjes belangrijk omdat een van de bedoelingen is dat de ziekte wordt uitgebannen. Daarvoor is een hoge vaccinatiegraad nodig.quote:Op maandag 18 februari 2019 16:05 schreef Samhain het volgende:
[..]
In de tijd dat die van mij gevaccineerd werden kwam er een vaccin bij en was er heel veel gaande rondom het kinkhoestvaccin.
Ik had wel goed willen horen wat dan precies de risico's waren en hoe groot de kans op complicaties was. De bof kan bijv vooral schade aanrichten bij jongens. Is dat vaccin voor hen dus dan ook belangrijker dan voor meisjes, of is dat toch gelijk? Dat soort dingen.
En ik denk dat het veel ouders nu ook nog zou helpen. We zijn nou eenmaal niet meer zo dat we alles doen omdat de dokter zegt dat het moet.
Het is niet iets wat ik me nu afvraag, het was wat in me opkwam bij het schetsen van voorbeelden.quote:Op maandag 18 februari 2019 16:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is voor meisjes belangrijk omdat een van de bedoelingen is dat de ziekte wordt uitgebannen. Daarvoor is een hoge vaccinatiegraad nodig.
Wat? Huh? BSN nummer intrekken is alleen maar handig, dan hoef je ook geen belasting meer te betalenquote:Op zaterdag 16 februari 2019 11:38 schreef vipergts het volgende:
Het kan zo simpel zijn je stuurt 1 brief naar Merel de roséslet die ooit een van haar vriendinnen heeft gehoord dat kindjes autisme krijgen van vaccinaties. Of vaccineren of we trekken je BSN nummer in.
Ja, voorbeelden voor de noodzaak van vaccineren. De vraag is legitiem, is er de noodzaak om je te laten vaccineren als je zelf geen risico loopt.quote:Op maandag 18 februari 2019 16:32 schreef Samhain het volgende:
[..]
Het is niet iets wat ik me nu afvraag, het was wat in me opkwam bij het schetsen van voorbeelden.
Je bedoelt zo sociaal zijn dat we zwakke kinderen en kinderen van anderen wellicht vermoorden omdat we onze eigen kinderen niet inenten?quote:Op maandag 18 februari 2019 00:59 schreef Stray_cat het volgende:
Ja, laten we mensen gaan korten op hun kinderbijslagVolgende stap: Als wij niet doen wat zij willen, geen uitkering
Walgelijk. Waar is het sociale deel van Nederland.
O, ik heb geen uitkering. En mijn kinderen hebben alle inentingen.
Stelt ook niets voor, tetanusquote:Op maandag 18 februari 2019 15:18 schreef Samhain het volgende:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Tetanusquote:De bacterie produceert een zeer krachtige gifstof, het tetanustoxine, die pijnlijke spierkrampen veroorzaakt en snel ook de ademhalingsspieren kan aantasten. De ziekte begint met spierstijfheid, meestal in de kaken. Langzaam breidt deze zich uit naar onder andere de nek en de armen, die stuk voor stuk stijf worden en verkrampen. De zieke krijgt hevige onophoudelijke spierkrampen, ook van de kaken en de mimiekspieren en het gelaat vertoont hierdoor een pijnlijke grimas, de risus sardonicus, terwijl het lichaam door de rugspieren in een achterover gestrekte boog wordt getrokken, de zogenaamde opisthotonus. Tetanus loopt zelfs met optimale behandeling nog geregeld (in rond de 15% van de gevallen) dodelijk af.[2] De zieke ondergaat de pijnlijke spierkrampen volledig bij bewustzijn gedurende een periode van rond de 6 weken, totdat het tetanustoxine uiteindelijk de ademhalingsspieren of het hart stilzet waardoor men sterft. Behandeling bestaat voornamelijk uit verlamming met aan curare verwante spierverslappers en beademing.
Het tragische voor hun kinderen is dat ze naast wantrouwen jegens professionals dan weer niet gezegend zijn met een goed stel hersenen en de mogelijkheid om aan gedegen informatievergaring te doen.quote:Op maandag 18 februari 2019 16:05 schreef Samhain het volgende:
[..]
En ik denk dat het veel ouders nu ook nog zou helpen. We zijn nou eenmaal niet meer zo dat we alles doen omdat de dokter zegt dat het moet.
Ok, dus je maakt zulke beslissingen op basis van je 'gevoel'?quote:Op maandag 18 februari 2019 15:30 schreef Samhain het volgende:
[..]
Omdat ik dat prettig had gevonden.
Ik wilde niet zomaar vanalles tegelijk erin laten "jassen".
Euh nee.quote:Op maandag 18 februari 2019 19:00 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ok, dus je maakt zulke beslissingen op basis van je 'gevoel'?
Dat zeg ik niet.quote:Op maandag 18 februari 2019 18:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Stelt ook niets voor, tetanus
[..]
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Tetanus
Daar kunnen de professionals nog wel een handje extra in helpen dus.quote:Op maandag 18 februari 2019 18:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het tragische voor hun kinderen is dat ze naast wantrouwen jegens professionals dan weer niet gezegend zijn met een goed stel hersenen en de mogelijkheid om aan gedegen informatievergaring te doen.
De overheid heeft een prima informatievoorziening wat het Rijksvaccinatieprogramma betreft, zie:quote:Op maandag 18 februari 2019 19:09 schreef Samhain het volgende:
[..]
Daar kunnen de professionals nog wel een handje extra in helpen dus.
18 jaar geleden was het qua informatievoorziening en social media nog niet zoals nu hoor.quote:Op maandag 18 februari 2019 19:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
De overheid heeft een prima informatievoorziening wat het Rijksvaccinatieprogramma betreft, zie:
https://rijksvaccinatieprogramma.nl/vaccinaties
Het probleem is natuurlijk vrijwel nooit dat de informatie niet voorhanden zou zijn of dat een arts een ouder niet van extra informatie zou kunnen voorzien.
Het probleem ligt hem er vooral in dat allerlei hoaxes, geruchten en misvattingen gretig worden verspreid via obscure websites en sociale media. Waar het wantrouwen jegens professionals in de hedendaagse maatschappij fors lijkt toegenomen is het kritische denken bij informatie van obscure internetbronnen volledig afwezig.
Had hij het over je tieten of over je kind?quote:Op maandag 18 februari 2019 19:25 schreef Samhain het volgende:
Trouwens, het vertrouwen in de kennis van mijn huisarts op het gebied van baby's werd er niet groter op toen hij zich bij het zien van mijn 4 maanden oude baby aan de borst liet ontvallen dat hij niet wist dat "zulke groten" dat nog nodig hadden.
Ik vind dit ook erg moeilijke materie hoor. En ik vind mensen die hun kinderen niet laten inenten echt randdebielen. Maar om medische ingrepen te gaan verplichten (hoe klein dan ook) als overheid of mensen het leven zuur te maken die die ingrepen weigeren vind ik ook heel ver gaan en best eng worden eigenlijk.quote:Op donderdag 14 februari 2019 14:40 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
De pseudowetenschappelijke bakfiets hipsters en fundamentalistische Christenen hebben het voor elkaar: de kamer wil iets doen aan de vaccinatiegraad die door deze debielen is gezakt tot een gevaarlijke 92%.
En natuurlijk wil de CU geen verbod, maar "praten" met die soort debielen. Dat alles om hun eigen achterban "te redden" van zo'n verschrikkelijke vaccinatiecampagne. Segers
Dat moet je aan hem vragen, hè...quote:Op maandag 18 februari 2019 19:43 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
Had hij het over je tieten of over je kind?
Doe eens een gok, neem het je niet kwalijk hoor als verkeerd.quote:Op maandag 18 februari 2019 19:46 schreef Samhain het volgende:
[..]
Dat moet je aan hem vragen, hè...
Ik ben er toentertijd vanuit gegaan dat hij het over mijn baby had. Van mijn borsten was niet zoveel te zien.quote:Op maandag 18 februari 2019 19:47 schreef john2406 het volgende:
[..]
Doe eens een gok, neem het je niet kwalijk hoor als verkeerd.
Dus ik mag ervan uit gaan zouden ze te zien zijn geweest?quote:Op maandag 18 februari 2019 20:14 schreef Samhain het volgende:
[..]
Ik ben er toentertijd vanuit gegaan dat hij het over mijn baby had. Van mijn borsten was niet zoveel te zien.
Wat denk je zelfquote:Op maandag 18 februari 2019 19:43 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
Had hij het over je tieten of over je kind?
Merkwaardig genoeg zijn het vaker hoger opgeleide zweefteven die niet laten vaccineren dan mensen met een leerachterstandquote:Op maandag 18 februari 2019 19:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
De overheid heeft een prima informatievoorziening wat het Rijksvaccinatieprogramma betreft, zie:
https://rijksvaccinatieprogramma.nl/vaccinaties
Het probleem is natuurlijk vrijwel nooit dat de informatie niet voorhanden zou zijn of dat een arts een ouder niet van extra informatie zou kunnen voorzien.
Het probleem ligt hem er vooral in dat allerlei hoaxes, geruchten en misvattingen gretig worden verspreid via obscure websites en sociale media. Waar het wantrouwen jegens professionals in de hedendaagse maatschappij fors lijkt toegenomen is het kritische denken bij informatie van obscure internetbronnen volledig afwezig.
Waar heb je dit feitje vandaan?quote:Op maandag 18 februari 2019 20:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Merkwaardig genoeg zijn het vaker hoger opgeleide zweefteven die niet laten vaccineren dan mensen met een leerachterstand
https://www.volkskrant.nl(...)vergroten-~bcbf9ea7/quote:Op maandag 18 februari 2019 20:31 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Waar heb je dit feitje vandaan?
Zeker wel: DKTP-Hib-HepB vanaf 6 weken.quote:Op maandag 18 februari 2019 19:08 schreef john2406 het volgende:
Tetanus wordt toch niet aan babys gegeven of ben ik abuis?
Ga uit van wat je wilt.quote:Op maandag 18 februari 2019 20:15 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dus ik mag ervan uit gaan zouden ze te zien zijn geweest?
Dat ze niet klein zijn.
Dat kan ook niet want je krijgt geen wit werk, geen zorg verzekering enz. Omdat je niet bestaatquote:Op maandag 18 februari 2019 16:46 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Wat? Huh? BSN nummer intrekken is alleen maar handig, dan hoef je ook geen belasting meer te betalen
Kuddegedrag en interessantdoenerij, dan laten ze Splinter niet inenten om wat te vertellen te hebben als ze rosé achterover zitten te slaan met het zoveelste collegaatje.quote:Op maandag 18 februari 2019 20:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Merkwaardig genoeg zijn het vaker hoger opgeleide zweefteven die niet laten vaccineren dan mensen met een leerachterstand
Sommige mensen zijn ook overgevoelig voor melk en pinda's.quote:Op maandag 18 februari 2019 00:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jawel, bepaalde mensen zijn er overgevoelig voor.
Inderdaad, echter toen deze beweerde nog nooit gezien kwam niet in je op met jawel te antwoorden. Al was het maar om te kijken hoe dom die uit de was keek dan.quote:Op maandag 18 februari 2019 20:40 schreef Samhain het volgende:
[..]
Ga uit van wat je wilt.
Beetje offtopic nu hè...
Man eye's were made to see.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 01:04 schreef john2406 het volgende:
Het antwoord geef ik ook maar gelijk bij deze, het is niet nog nooit gezien, het is dit is de eerste keer dat ik dat zo zie!
Het staat zo infantiel.quote:Op maandag 18 februari 2019 20:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Merkwaardig genoeg zijn het vaker hoger opgeleiden zweefteven die niet laten vaccineren dan mensen met een leerachterstand
Hij zei niet "nog nooit gezien", hij zei: "ik wist niet dat".quote:Op dinsdag 19 februari 2019 01:00 schreef john2406 het volgende:
[..]
Inderdaad, echter toen deze beweerde nog nooit gezien kwam niet in je op met jawel te antwoorden. Al was het maar om te kijken hoe dom die uit de was keek dan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |