abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185080011
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 10:17 schreef tupper het volgende:
Mag een kinderopvang/school eigenlijk al kinderen weigeren die niet zijn ingeent?
Officieel niet, maar die van ons doet het wel. Uiteraard wel nadat ze alle mogelijke middelen hebben ingezet om die ouders om te praten. Maar uiteindelijk geven ze dan aan bij welke kinderdagverblijven het desbetreffende kind wel welkom is.

Tot nu toe is er geen enkele ouder geweest die de moeite heeft genomen om te gaan procederen.
pi_185080036
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 10:27 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee, of een kind gevaccineerd is valt onder medische gegevens die de ouder niet hoeft te verstrekken.
Daarom wil men nu de wet veranderen om weigeren mogelijk te maken.
Dat mag dan zo snel mogelijk doorgevoerd worden.
Als je je eigen nazaten verhoogd risico wil laten lopen is al te gek.

Maar als je andermans kinderen blootstelt aan de gevaren is dat gewoon poging tot zware mishandeling/moord.
pi_185080079
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 10:29 schreef Linkse_krijger het volgende:

Tot nu toe is er geen enkele ouder geweest die de moeite heeft genomen om te gaan procederen.
Dat zou dan ook een flinke portie dapperheid vergen, want een rechter komt onvermijdelijk met de vraag waarom dat kind niet gewoon ingeënt is en zelfs antivaxers weten stiekem best dat ze een belachelijk verhaal hebben.
pi_185080323
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 10:33 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat zou dan ook een flinke portie dapperheid vergen, want een rechter komt onvermijdelijk met de vraag waarom dat kind niet gewoon ingeënt is en zelfs antivaxers weten stiekem best dat ze een belachelijk verhaal hebben.
Ik zie de discussies bij het ophalen van de koters tussen vaxxers en anti-vaxxers al voor mij.
pi_185081587
Maar de ouders die gaan procederen krijgen waarschijnlijk gelijk. Het kinderdagverblijf verliest, weigeren mag niet.

Daarom is die voorstelwet er.
pi_185081776
Ik had nog nooit van het NVKP gehoord, nu wel :')

quote:
Mazelen is een ziekte die in voorbije tijden voor hoge sterftecijfers zorgde. De afgelopen decennia is mazelen vooral een relatief milde kinderziekte geworden.
Ja... hoe zou dat nu komen :')
pi_185082544
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 11:56 schreef Zolena het volgende:
Maar de ouders die gaan procederen krijgen waarschijnlijk gelijk. Het kinderdagverblijf verliest, weigeren mag niet.

Daarom is die voorstelwet er.
Dat klopt, daarom is het ook prettig als het formeel toegestaan is niet-gevaccineerde kinderen te kunnen weigeren.
pi_185083375
Het kinderdagverblijf waar mijn dochter kwam had eens twee kinderen die er afgehaald werden omdat de ouders er via borrelpraat lucht van hadden gekregen dat er twee kinderen waren waarvan de ouders weigerden te vaccineren. Dat kinderdagverblijf weigert nu blijkbaar ongevaccineerde kinderen, het wachten is op het eerste proces, ik ben benieuwd. :)
tvp, vooral
-nee-
pi_185085030
Het had voor mij indertijd (mijn viertal is tussen de 18 en 11) gescheeld als er meer inzicht was in de vaccins. Als er bijsluiters werden gegeven of als het makkelijker was losse vaccins te geven, zodat je kunt kiezen voor bijv wel polio maar niet tetanus.
  † In Memoriam † maandag 18 februari 2019 @ 15:20:38 #260
230491 Zith
pls tip
pi_185085077
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 15:18 schreef Samhain het volgende:
Het had voor mij indertijd (mijn viertal is tussen de 18 en 11) gescheeld als er meer inzicht was in de vaccins. Als er bijsluiters werden gegeven of als het makkelijker was losse vaccins te geven, zodat je kunt kiezen voor bijv wel polio maar niet tetanus.
Waarom?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_185085267
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 15:20 schreef Zith het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat ik dat prettig had gevonden.
Ik wilde niet zomaar vanalles tegelijk erin laten "jassen".
pi_185085526
quote:
Dit snap ik wel, ik vind ook dat er bij consultatiebureau weinig animo is om de ouders goed in te lichte naar wat precies de vaccins inhouden, hoe dit werkt bij een bevolking in het algemeen, en wat de opties zijn. Ik laat bij mijn kinderen wel gewoon alles er in ‘jassen’ zogezegd, maar eerlijk gezegd weet ik nu niet snel te benoemen waar ze wel en niet tegen bestand zijn. :P
-nee-
pi_185085966
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 15:42 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Dit snap ik wel, ik vind ook dat er bij consultatiebureau weinig animo is om de ouders goed in te lichte naar wat precies de vaccins inhouden, hoe dit werkt bij een bevolking in het algemeen, en wat de opties zijn. Ik laat bij mijn kinderen wel gewoon alles er in ‘jassen’ zogezegd, maar eerlijk gezegd weet ik nu niet snel te benoemen waar ze wel en niet tegen bestand zijn. :P
In de tijd dat die van mij gevaccineerd werden kwam er een vaccin bij en was er heel veel gaande rondom het kinkhoestvaccin.

Ik had wel goed willen horen wat dan precies de risico's waren en hoe groot de kans op complicaties was. De bof kan bijv vooral schade aanrichten bij jongens. Is dat vaccin voor hen dus dan ook belangrijker dan voor meisjes, of is dat toch gelijk? Dat soort dingen.

En ik denk dat het veel ouders nu ook nog zou helpen. We zijn nou eenmaal niet meer zo dat we alles doen omdat de dokter zegt dat het moet.
pi_185086076
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 16:05 schreef Samhain het volgende:

[..]

In de tijd dat die van mij gevaccineerd werden kwam er een vaccin bij en was er heel veel gaande rondom het kinkhoestvaccin.

Ik had wel goed willen horen wat dan precies de risico's waren en hoe groot de kans op complicaties was. De bof kan bijv vooral schade aanrichten bij jongens. Is dat vaccin voor hen dus dan ook belangrijker dan voor meisjes, of is dat toch gelijk? Dat soort dingen.

En ik denk dat het veel ouders nu ook nog zou helpen. We zijn nou eenmaal niet meer zo dat we alles doen omdat de dokter zegt dat het moet.
Het is voor meisjes belangrijk omdat een van de bedoelingen is dat de ziekte wordt uitgebannen. Daarvoor is een hoge vaccinatiegraad nodig.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_185086531
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 16:10 schreef Wantie het volgende:

[..]

Het is voor meisjes belangrijk omdat een van de bedoelingen is dat de ziekte wordt uitgebannen. Daarvoor is een hoge vaccinatiegraad nodig.
Het is niet iets wat ik me nu afvraag, het was wat in me opkwam bij het schetsen van voorbeelden.
pi_185086788
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 11:38 schreef vipergts het volgende:
Het kan zo simpel zijn je stuurt 1 brief naar Merel de roséslet die ooit een van haar vriendinnen heeft gehoord dat kindjes autisme krijgen van vaccinaties. Of vaccineren of we trekken je BSN nummer in.
Wat? Huh? BSN nummer intrekken is alleen maar handig, dan hoef je ook geen belasting meer te betalen :+
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_185087422
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 16:32 schreef Samhain het volgende:

[..]

Het is niet iets wat ik me nu afvraag, het was wat in me opkwam bij het schetsen van voorbeelden.
Ja, voorbeelden voor de noodzaak van vaccineren. De vraag is legitiem, is er de noodzaak om je te laten vaccineren als je zelf geen risico loopt.
Die noodzaak is er omdat daarmee de omgeving ook beschermd is. Voorbeeld van je betreft de Bof, maar zijn wel meer voorbeelden waarbij iemand zich laat vaccineren vanwege een ander in zijn of haar omgeving die vatbaar is voor de ziekte.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  Redactie Frontpage maandag 18 februari 2019 @ 18:46:11 #268
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_185089105
quote:
13s.gif Op maandag 18 februari 2019 00:59 schreef Stray_cat het volgende:
Ja, laten we mensen gaan korten op hun kinderbijslag ^O^ Volgende stap: Als wij niet doen wat zij willen, geen uitkering :( Walgelijk. Waar is het sociale deel van Nederland.

O, ik heb geen uitkering. En mijn kinderen hebben alle inentingen.
Je bedoelt zo sociaal zijn dat we zwakke kinderen en kinderen van anderen wellicht vermoorden omdat we onze eigen kinderen niet inenten?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  maandag 18 februari 2019 @ 18:55:30 #269
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185089319
quote:
Stelt ook niets voor, tetanus
quote:
De bacterie produceert een zeer krachtige gifstof, het tetanustoxine, die pijnlijke spierkrampen veroorzaakt en snel ook de ademhalingsspieren kan aantasten. De ziekte begint met spierstijfheid, meestal in de kaken. Langzaam breidt deze zich uit naar onder andere de nek en de armen, die stuk voor stuk stijf worden en verkrampen. De zieke krijgt hevige onophoudelijke spierkrampen, ook van de kaken en de mimiekspieren en het gelaat vertoont hierdoor een pijnlijke grimas, de risus sardonicus, terwijl het lichaam door de rugspieren in een achterover gestrekte boog wordt getrokken, de zogenaamde opisthotonus. Tetanus loopt zelfs met optimale behandeling nog geregeld (in rond de 15% van de gevallen) dodelijk af.[2] De zieke ondergaat de pijnlijke spierkrampen volledig bij bewustzijn gedurende een periode van rond de 6 weken, totdat het tetanustoxine uiteindelijk de ademhalingsspieren of het hart stilzet waardoor men sterft. Behandeling bestaat voornamelijk uit verlamming met aan curare verwante spierverslappers en beademing.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Tetanus
:')
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_185089367
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 16:05 schreef Samhain het volgende:

[..]

Het tragische voor hun kinderen is dat ze naast wantrouwen jegens professionals dan weer niet gezegend zijn met een goed stel hersenen en de mogelijkheid om aan gedegen informatievergaring te doen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 18 februari 2019 @ 19:00:05 #271
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_185089407
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 15:30 schreef Samhain het volgende:

[..]

Omdat ik dat prettig had gevonden.
Ik wilde niet zomaar vanalles tegelijk erin laten "jassen".
Ok, dus je maakt zulke beslissingen op basis van je 'gevoel'?
Robert Moog died for our synths
pi_185089495
Pokken wordt geloof ik niet meer gezet toch, waarom niet meer, is het overal uitgebannen of niet?
Als niet lijkt het mij goed om het weer terug in te voeren, met al die instroom.
pi_185089517
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 19:00 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Ok, dus je maakt zulke beslissingen op basis van je 'gevoel'?
Euh nee.
pi_185089541
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 18:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Stelt ook niets voor, tetanus

[..]

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Tetanus
:')
Dat zeg ik niet.
Maar ik had wel wat meer willen weten over de noodzaak deze aan baby's te geven.
pi_185089562
Tetanus wordt toch niet aan babys gegeven of ben ik abuis?

Hoor hier in huis net dat men baby s niet meer zo schrijven doet maar als babies, ik neem het maar of het klopt weet ik niet.

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2019 19:13:03 ]
pi_185089569
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 18:58 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het tragische voor hun kinderen is dat ze naast wantrouwen jegens professionals dan weer niet gezegend zijn met een goed stel hersenen en de mogelijkheid om aan gedegen informatievergaring te doen.
Daar kunnen de professionals nog wel een handje extra in helpen dus.
pi_185089715
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 19:09 schreef Samhain het volgende:

[..]

Daar kunnen de professionals nog wel een handje extra in helpen dus.
De overheid heeft een prima informatievoorziening wat het Rijksvaccinatieprogramma betreft, zie:
https://rijksvaccinatieprogramma.nl/vaccinaties

Het probleem is natuurlijk vrijwel nooit dat de informatie niet voorhanden zou zijn of dat een arts een ouder niet van extra informatie zou kunnen voorzien.

Het probleem ligt hem er vooral in dat allerlei hoaxes, geruchten en misvattingen gretig worden verspreid via obscure websites en sociale media. Waar het wantrouwen jegens professionals in de hedendaagse maatschappij fors lijkt toegenomen is het kritische denken bij informatie van obscure internetbronnen volledig afwezig.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_185089825
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 19:16 schreef Monolith het volgende:

[..]

De overheid heeft een prima informatievoorziening wat het Rijksvaccinatieprogramma betreft, zie:

Het probleem is natuurlijk vrijwel nooit dat de informatie niet voorhanden zou zijn of dat een arts een ouder niet van extra informatie zou kunnen voorzien.

Het probleem ligt hem er vooral in dat allerlei hoaxes, geruchten en misvattingen gretig worden verspreid via obscure websites en sociale media. Waar het wantrouwen jegens professionals in de hedendaagse maatschappij fors lijkt toegenomen is het kritische denken bij informatie van obscure internetbronnen volledig afwezig.
18 jaar geleden was het qua informatievoorziening en social media nog niet zoals nu hoor.
Ik kreeg op het consultatiebureau geen bijsluiter, die hadden ze niet.
pi_185089885
Trouwens, het vertrouwen in de kennis van mijn huisarts op het gebied van baby's werd er niet groter op toen hij zich bij het zien van mijn 4 maanden oude baby aan de borst liet ontvallen dat hij niet wist dat "zulke groten" dat nog nodig hadden.
  maandag 18 februari 2019 @ 19:43:16 #280
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_185090303
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 19:25 schreef Samhain het volgende:
Trouwens, het vertrouwen in de kennis van mijn huisarts op het gebied van baby's werd er niet groter op toen hij zich bij het zien van mijn 4 maanden oude baby aan de borst liet ontvallen dat hij niet wist dat "zulke groten" dat nog nodig hadden.
Had hij het over je tieten of over je kind?
pi_185090373
Er zijn er inderdaad die nog opgevoed moeten worden door de patienten. Komen ook maar uit de schoolbanken en weten nog niet alles al denken ze wel alles te weten.
Kan wel weer een voorbeeld aangeven, maar heeft het doel. Wel weet ik dat die nadat met mij drie kwartier aan de telefoon hing en zich volgens mij verontschuldigen deed. Feit dat die voor mij driekwartier tijd had gaf voor mij voldoende aan.
pi_185090391
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 14:40 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

De pseudowetenschappelijke bakfiets hipsters en fundamentalistische Christenen hebben het voor elkaar: de kamer wil iets doen aan de vaccinatiegraad die door deze debielen is gezakt tot een gevaarlijke 92%.

En natuurlijk wil de CU geen verbod, maar "praten" met die soort debielen. Dat alles om hun eigen achterban "te redden" van zo'n verschrikkelijke vaccinatiecampagne. Segers :')
Ik vind dit ook erg moeilijke materie hoor. En ik vind mensen die hun kinderen niet laten inenten echt randdebielen. Maar om medische ingrepen te gaan verplichten (hoe klein dan ook) als overheid of mensen het leven zuur te maken die die ingrepen weigeren vind ik ook heel ver gaan en best eng worden eigenlijk.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_185090393
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 19:43 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]

Dat moet je aan hem vragen, hè...
pi_185090428
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 19:46 schreef Samhain het volgende:

[..]

Dat moet je aan hem vragen, hè...
Doe eens een gok, neem het je niet kwalijk hoor als verkeerd.
pi_185091093
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 19:47 schreef john2406 het volgende:

[..]

Doe eens een gok, neem het je niet kwalijk hoor als verkeerd.
Ik ben er toentertijd vanuit gegaan dat hij het over mijn baby had. Van mijn borsten was niet zoveel te zien.
pi_185091138
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 20:14 schreef Samhain het volgende:

[..]

Ik ben er toentertijd vanuit gegaan dat hij het over mijn baby had. Van mijn borsten was niet zoveel te zien.
Dus ik mag ervan uit gaan zouden ze te zien zijn geweest?
Dat ze niet klein zijn.
  Redactie Frontpage maandag 18 februari 2019 @ 20:19:45 #287
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_185091244
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 19:43 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]

Wat denk je zelf :')
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  maandag 18 februari 2019 @ 20:20:00 #288
45206 Pietverdriet
pi_185091254
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 19:16 schreef Monolith het volgende:

[..]

Merkwaardig genoeg zijn het vaker hoger opgeleide zweefteven die niet laten vaccineren dan mensen met een leerachterstand
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 18 februari 2019 @ 20:31:18 #289
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_185091523
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 20:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Merkwaardig genoeg zijn het vaker hoger opgeleide zweefteven die niet laten vaccineren dan mensen met een leerachterstand
Waar heb je dit feitje vandaan?
  maandag 18 februari 2019 @ 20:37:51 #290
45206 Pietverdriet
pi_185091784
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 19:08 schreef john2406 het volgende:
Tetanus wordt toch niet aan babys gegeven of ben ik abuis?

Zeker wel: DKTP-Hib-HepB vanaf 6 weken.
pi_185091829
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 20:15 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dus ik mag ervan uit gaan zouden ze te zien zijn geweest?
Dat ze niet klein zijn.
Ga uit van wat je wilt.
Beetje offtopic nu hè...
pi_185092194
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 16:46 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Wat? Huh? BSN nummer intrekken is alleen maar handig, dan hoef je ook geen belasting meer te betalen :+
Dat kan ook niet want je krijgt geen wit werk, geen zorg verzekering enz. Omdat je niet bestaat
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_185092459
quote:

[..]

Kuddegedrag en interessantdoenerij, dan laten ze Splinter niet inenten om wat te vertellen te hebben als ze rosé achterover zitten te slaan met het zoveelste collegaatje.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  maandag 18 februari 2019 @ 23:34:11 #295
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185096072
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 00:49 schreef Wantie het volgende:

[..]

Jawel, bepaalde mensen zijn er overgevoelig voor.
Sommige mensen zijn ook overgevoelig voor melk en pinda's.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185097021
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 20:40 schreef Samhain het volgende:

[..]

Ga uit van wat je wilt.
Beetje offtopic nu hè...
Inderdaad, echter toen deze beweerde nog nooit gezien kwam niet in je op met jawel te antwoorden. Al was het maar om te kijken hoe dom die uit de was keek dan.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 19-02-2019 01:02:38 ]
pi_185097047
Het antwoord geef ik ook maar gelijk bij deze, het is niet nog nooit gezien, het is dit is de eerste keer dat ik dat zo zie!
pi_185097478
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 01:04 schreef john2406 het volgende:
Het antwoord geef ik ook maar gelijk bij deze, het is niet nog nooit gezien, het is dit is de eerste keer dat ik dat zo zie!
Man eye's were made to see.
  dinsdag 19 februari 2019 @ 02:25:05 #299
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_185097498
quote:

Merkwaardig genoeg zijn het vaker hoger opgeleiden zweefteven die niet laten vaccineren dan mensen met een leerachterstand
Het staat zo infantiel.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_185097820
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 01:00 schreef john2406 het volgende:

[..]

Inderdaad, echter toen deze beweerde nog nooit gezien kwam niet in je op met jawel te antwoorden. Al was het maar om te kijken hoe dom die uit de was keek dan.
Hij zei niet "nog nooit gezien", hij zei: "ik wist niet dat".
En daar heb ik uiteraard op gereageerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')