abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage donderdag 14 februari 2019 @ 14:40:40 #1
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_185013370
quote:
De Tweede Kamer wil dat er meer gebeurt om het aantal ingeënte kinderen te vergroten. Als minimaal 95 procent van de Nederlandse kinderen is ingeënt tegen ernstige ziekten is de kans op verdere besmetting vrijwel nul. De afgelopen jaren is de vaccinatiegraad gedaald tot ongeveer 92 procent.

Het kabinet wil ouders overtuigen via een gesprek met speciaal opgeleide werknemers van het consultatiebureau. Ook gaat een speciaal team op sociale media actief reageren op onzinverhalen over de mogelijke gevaren van inentingen. De groep ouders die gelooft dat inenten gevaarlijk is, dodelijk kan zijn en ook autisme kan veroorzaken, groeit.

Gesprek met huisarts
De Tweede Kamer is het eens met de plannen van het kabinet, maar wil dat er meer gebeurt. In een debat vandaag over vaccinatie in Nederland komen partijen daarom met een aantal eigen ideeën.

Zo vindt coalitiepartij ChristenUnie dat ouders die niet van plan zijn hun kind te vaccineren in contact gebracht moeten worden met hun huisarts. De partij denkt dat een huisarts vertrouwen uitstraalt en lastige vragen over mogelijke bijwerkingen en de werkzaamheid van het vaccin kan beantwoorden. "Bij weigerouders is het wantrouwen groot tegenover de overheid en het consultatiebureau", zegt Kamerlid Dik-Faber. "Ik denk dat een arts ze wel kan overtuigen."

Oppositiepartij SP wil juist dat er een harde overheidscampagne komt met beelden van kinderen met polio of de mazelen. "De ziekten zijn al zoveel jaren uit Nederland verdwenen, dat weinigen zich de ernstige gevolgen nog herinneren", zegt SP-Kamerlid Hijink. "Laat het maar eens zien, dan weet je wat er kan gebeuren."

Vaccinatiepaspoort
GroenLinks denkt dat een speciaal vaccinatiepaspoort helpt. Jonge ouders krijgen zo'n paspoort als ze aangifte doen van hun pasgeboren baby. "Kinderen hebben later dan ook zelf overzichtelijk op een rij welke vaccinaties ze hebben gehad", zegt Kamerlid Renkema.

Coalitiepartij D66 ziet een oplossing liggen bij kinderdagverblijven die kinderen zonder inentingsbewijs kunnen weigeren. Kamerlid Raemakers van D66 is bezig met een initiatiefwetsvoorstel en een meerderheid (VVD, CDA, PvdA en de SP) zal dit mogelijk steunen.

Geen vaccinatieplicht
De partijen willen dus dat er meer gebeurt, maar een vaccinatieplicht zoals VVD-fractievoorzitter Dijkhoff vorig jaar opperde, komt er nu niet. De ChristenUnie en GroenLinks zijn hier principieel tegen. Voor D66 en de SP is zo'n verplichting nu nog te vroeg.

https://nos.nl/artikel/22(...)lang-vaccineren.html
De pseudowetenschappelijke bakfiets hipsters en fundamentalistische Christenen hebben het voor elkaar: de kamer wil iets doen aan de vaccinatiegraad die door deze debielen is gezakt tot een gevaarlijke 92%.

En natuurlijk wil de CU geen verbod, maar "praten" met die soort debielen. Dat alles om hun eigen achterban "te redden" van zo'n verschrikkelijke vaccinatiecampagne. Segers :')
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 14 februari 2019 @ 14:55:27 #2
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_185013725
Aan vaccins zitten altijd risico's. Ik snap dat het voor de maatschappij beter is als een groot deel van de populatie is gevaccineerd, zodat een virus zich niet kan verspreiden. Toch snap ik de tegenstanders ook wel. Zeker bij een virus als HPV dat seksueel overdraagbaar is. Wat voor signaal geef je af als je meisjes van 14(!) gaat inenten en tegelijkertijd zegt: geen seks voor het huwelijk. Het risico op verspreiding als je geen seks hebt is nihil, dus waarom zou je inenten? Ik hoef ook geen HIV vaccin als dat ooit komt.
  donderdag 14 februari 2019 @ 15:02:50 #4
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_185013790
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 14:59 schreef Benger het volgende:
Wat voor signaal geef je af als je meisjes van 14(!) gaat inenten en tegelijkertijd zegt: geen seks voor het
Wie zegt dat dan?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_185013806
quote:
10s.gif Op donderdag 14 februari 2019 15:02 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wie zegt dat dan?
Veel fundamentele christenen keuren seks voor het huwelijk af.
  donderdag 14 februari 2019 @ 15:05:16 #6
3542 Gia
User under construction
pi_185013839
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 15:03 schreef Benger het volgende:

[..]

Veel fundamentele christenen keuren seks voor het huwelijk af.
Veel meisjes gaan keurig met een zwarte rok van huis naar school en kleden zich op school om.
Kinderen luisteren niet.

Komt nog bij dat een vrouw die pas seks heeft als ze getrouwd is, nog net zo goed baarmoederhalskanker kan krijgen. Dat ligt niet (alleen) aan seks voor of buiten het huwelijk.
  donderdag 14 februari 2019 @ 15:13:36 #7
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185013969
Mazelen is bezig met een stevige opmars
https://www.scientias.nl/(...)2018-de-mazelen/amp/
Vorig jaar kregen 82.000 mensen in Europa de mazelen, 15 keer zoveel als 2 jaar daarvoor
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_185014026
quote:
Aan vaccins zitten altijd risico's. Ik snap dat het voor de maatschappij beter is als een groot deel van de populatie is gevaccineerd, zodat een virus zich niet kan verspreiden. Toch snap ik de tegenstanders ook wel. Zeker bij een virus als HPV dat seksueel overdraagbaar is. Wat voor signaal geef je af als je meisjes van 14(!) gaat inenten en tegelijkertijd zegt: geen seks voor het huwelijk. Het risico op verspreiding als je geen seks hebt is nihil, dus waarom zou je inenten? Ik hoef ook geen HIV vaccin als dat ooit komt.
Ik snap dat niet. Het is nog maar 100 jaar geleden (de generatie van mijn opa's en oma's) dat hele gezinnen in een mum van tijd doodgingen aan de Spaanse Griep. En kindersterfte tot 5 jaar was toen ontiegenlijk hoog. Toen moesten de vaccins nog uitgevonden worden

[ Bericht 0% gewijzigd door Idisrom op 14-02-2019 15:24:51 ]
pi_185014053
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 14 februari 2019 @ 15:18:54 #10
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_185014059
quote:
gast wat
  donderdag 14 februari 2019 @ 15:22:22 #11
45206 Pietverdriet
pi_185014098
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 15:16 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Ik snap dat niet. Het is nog maar 100 jaar geleden (de generatie van mijn opa's en oma's) dat hele gezinnen in een mum van doodgingen aan de Spaanse Griep. En kindersterfte tot 5 jaar was toen ontiegenlijk hoog. Toen moesten de vaccins nog uitgevonden worden
Bij “risico” is het altijd belangrijk te weten hoe groot dat is.
Impact * Kans -> Risico
Zelfs met de moderne medische zorg in Europa en medicatie om bijkomende infecties te bestrijden gaat nog steeds een slordige 1 op de 1000 mensen die het krijgen dood aan mazelen. Verder zijn er andere risico’s zoals hersenbeschadiging
De kans op nadelige effecten van een vaccinatie tegen mazelen is extreem veel kleiner, net als de impact daarvan.
Kortom. Ja, ook een vaccinatie heeft een risico, maar niet vaccineren is heel erg veel groter risico
pi_185014127
In mijn lichaam niks wat ik niet wil, zeker geen spuit of chip.
  donderdag 14 februari 2019 @ 15:24:51 #13
45206 Pietverdriet
pi_185014131
quote:
13s.gif Op donderdag 14 februari 2019 15:24 schreef TomStall het volgende:
Virussen wel?
pi_185014144
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2019 15:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Virussen wel?
Ja prima. Dat risico is voor mij.
  donderdag 14 februari 2019 @ 15:26:18 #15
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_185014149
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 15:25 schreef TomStall het volgende:

[..]

En voor de rest van de mensen, dat is een beetje het probleem.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_185014154
Korten op kinderbijslag bv, waarbij de niet betaalde kinderbijslag in het zorgfonds komt voor de daar te verwachten extra kosten?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_185014193
quote:
2s.gif Op donderdag 14 februari 2019 15:26 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En voor de rest van de mensen, dat is een beetje het probleem.
Ja klopt en dat snap ik. Geen reden voor mij om een spuit te accepteren sorry.
pi_185014201
quote:
13s.gif Op donderdag 14 februari 2019 15:24 schreef TomStall het volgende:
Betaal je dan zelf ook even jouw zorgkosten en die van anderen die veroorzaakt worden doordat je je niet vaccineert? Dank.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 14 februari 2019 @ 15:35:11 #19
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_185014275
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 15:29 schreef TomStall het volgende:

[..]

Ja klopt en dat snap ik. Geen reden voor mij om een spuit te accepteren sorry.
Dan neem ik aan dat je ook niet verzekerd bent? Waarom zouden anderen moeten betalen voor jouw risico-zoekend gedrag?

Of meer premie betalen, mag natuurlijk ook.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 14 februari 2019 @ 15:40:45 #20
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_185014365
Als ik lees ''kabinet wil iets gaan doen aan'' krijg ik spontaan jeuk.

In het geval van vaccinaties juich in het echter toe. Net zoals bij abortus... dat kind is niet jouw eigendom, en je hebt er goed voor te zorgen!
  donderdag 14 februari 2019 @ 15:44:23 #21
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_185014418
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 15:40 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Als ik lees ''kabinet wil iets gaan doen aan'' krijg ik spontaan jeuk.
Daar zijn wel zalfjes voor.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Redactie Frontpage donderdag 14 februari 2019 @ 15:47:13 #22
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_185014479
quote:
Wie zegt er geen seks voor het huwelijk? En HPV krijg je inderdaad van seks, maar ook van veilige seks (met condoom).

Het argument dat jij gebruikt wordt ook veel gebruikt om kinderen niet in te lichten over voorbehoedsmiddelen. En dat werkt heel goed in de VS :')
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Frontpage donderdag 14 februari 2019 @ 15:48:31 #23
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_185014503
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2019 15:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Mazelen is bezig met een stevige opmars
https://www.scientias.nl/(...)2018-de-mazelen/amp/
Vorig jaar kregen 82.000 mensen in Europa de mazelen, 15 keer zoveel als 2 jaar daarvoor
Ik hoorde dat een groot deel daarvan ongevaccineerde Oekraïners zijn, die vooral in andere Oost Europese landen leven en daar dus het virus levende houden. Zo kan je zien wat een slechte dekkingsgraad doet.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Frontpage donderdag 14 februari 2019 @ 15:49:35 #24
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_185014521
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 15:25 schreef TomStall het volgende:

[..]

Dat is dus niet waar. Maar ik had ook niet gedacht dat een vaccinatieweigeraar dat zou begrijpen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_185014569
De kinderen van weigeraars onder toezicht stellen en dan de vaccinaties via de rechter afdwingen via vervangende medische toestemming procedures.
pi_185014595
Mensen zouden eens op moeten houden met dat vrije willetje altijd maar. Wees gewoon een gedisciplineerd en goed burger en doe gvd wat van je wordt verwacht! En anders moet de overheid maar wat meer dwang gaan toepassen, want te veel volk loopt uit de pas. Zweep erover.
We moeten gewoon toe naar een braaf communistisch-achtig regime vind ik.
Eens kijken
pi_185014640
Eens kijken
  donderdag 14 februari 2019 @ 16:07:28 #28
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_185014830
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 15:51 schreef Jaeger85 het volgende:
De kinderen van weigeraars onder toezicht stellen en dan de vaccinaties via de rechter afdwingen via vervangende medische toestemming procedures.
Eigenlijk moet je die mensen tijdelijk uit de ouderlijke macht zetten, dat is in het verleden wel vaker gebeurd.
pi_185014854
Als scholen gewoon ongevaccineerde kinderen mogen weigeren lost je al heel wat op denk ik.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  donderdag 14 februari 2019 @ 16:11:10 #30
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_185014912
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 15:53 schreef Maharski het volgende:
Mensen zouden eens op moeten houden met dat vrije willetje altijd maar. Wees gewoon een gedisciplineerd en goed burger en doe gvd wat van je wordt verwacht! En anders moet de overheid maar wat meer dwang gaan toepassen, want te veel volk loopt uit de pas. Zweep erover.
We moeten gewoon toe naar een braaf communistisch-achtig regime vind ik.
Ja, want dat is exact hetzelfde.... Dwaas.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')