Dit gefloten stukje, is dat in het originele nummer zang, muziek of iets met Nana nanana nanananananaquote:Op zondag 16 juni 2019 21:43 schreef IJsbergsla het volgende:
http://s000.tinyupload.co(...)62003923582152401587
Kan iemand me helpen aan de titel van dit nummer waarin het melodie gaat zoals wordt gefloten in de upload? Is een lied wat vaak op dancefestivals voorbij komt.
Moonlight shadow?quote:Op donderdag 11 juli 2019 00:15 schreef dennissch het volgende:
Hoorde vandaag een liedje op de radio, ik denk uit de jaren 70. Het was iets met moon/Moonlight/stars. Redelijk rustig nummer met zowel een man als vrouwenstem. Klonk een beetje als the Cats -one way wind zegmaar qua genre.dus rustig afgewisseld met wat feller. Rondje google/Spotify/YouTube leverde niets op.
Het is overigens wel een erg bekend nummer wat ik vaak gehoord heb door de jaren heen. Iemand een idee?
Een wilde gok...quote:Op donderdag 11 juli 2019 00:15 schreef dennissch het volgende:
Hoorde vandaag een liedje op de radio, ik denk uit de jaren 70. Het was iets met moon/Moonlight/stars. Redelijk rustig nummer met zowel een man als vrouwenstem. Klonk een beetje als the Cats -one way wind zegmaar qua genre.dus rustig afgewisseld met wat feller. Rondje google/Spotify/YouTube leverde niets op.
Het is overigens wel een erg bekend nummer wat ik vaak gehoord heb door de jaren heen. Iemand een idee?
Nee die niet, die ken ik wel.quote:
Nope helaas. Het klonk iig als zo'n jaren 70 liedje.quote:
Laatste poging:quote:Op donderdag 11 juli 2019 09:54 schreef dennissch het volgende:
Nope helaas. Het klonk iig als zo'n jaren 70 liedje.
Nope helaas, toch bedankt voor het meedenken. Wellicht dat het toch iets anders dan moon was, maar het klonk wel zo. Had beter Shazam toen er bij kunnen pakken.quote:
Deze?quote:Op maandag 15 juli 2019 22:25 schreef HetDonkertAan het volgende:
Hallo ik zoek een liedje. Ik zou het een soort happy hardcore nummer willen noemen. Klinkt een beetje als n eind jaren 90 begin 00 plaatje.
Tevens wordt er op een gegeven moment symfonisch gezongen door een of meerdere vrouwen. Iets van "for a better world"
Het deuntje is erg bekend vandaar dat ik m infloot, zie hieronder
https://vocaroo.com/i/s09RNaKiSXzw
Wie kan mij helpen?
Mannenkoor Het Geile Oord – Hé Lekker Beest ?https://www.discogs.com/pt_BR/sell/release/13376720quote:Op dinsdag 23 juli 2019 00:46 schreef DavidTwente het volgende:
Dit is een hele moeilijke, denk ik. Heb deze vraag namelijk ook al eens gesteld op een Vlaamse site en ze konden me niet helpen![]()
In 1990 had de Vlaamse zangeres Isabelle A. een hit met "Hé Lekker Beest". Als reactie hier op kwam er een 'antwoordsingle' van een zanger. Het is geen cover van "Hé Lekker Beest". Maar net zoals bij Janet Jackson - What Have You Done For Me Lately -> King MC - "What Have I Done For You Lately?", een single in de stijl van dat nummer van Isabelle A.
Het is geen hit geweest en ik heb hem slechts één keer, in 1990, in een kroeg gehoord.
Wie is die zanger en hoe heet het nummer?
Alvast bedankt!
Goed gevonden! Zelf was ik deze nog niet tegengekomen. Maar ik weet niet of het hem is. Het lijkt alsof het een soort van Jiskefet-Lulloparodie is.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 01:39 schreef JanKeesma het volgende:
[..]
Mannenkoor Het Geile Oord – Hé Lekker Beest ?https://www.discogs.com/pt_BR/sell/release/13376720
stuur anders https://www.facebook.com/arjan.oosterveld even een berichtje..quote:Op dinsdag 23 juli 2019 02:48 schreef DavidTwente het volgende:
[..]
Goed gevonden! Zelf was ik deze nog niet tegengekomen. Maar ik weet niet of het hem is. Het lijkt alsof het een soort van Jiskefet-Lulloparodie is.
Kan hem niet beluisteren, want staat niet op YT, Spotify, GooglePlayMusic![]()
Dankjewel in ieder geval!
Het intro van vind ik er wel wat van weg hebbenquote:Op donderdag 25 juli 2019 12:12 schreef DuvelDuvel het volgende:
Fokkers,
Ik hoorde laatst tijdens het uitgaan een bekend melodietje en heb m snel geshazaamd. Nu gaf Shazaam aan dat het nummer van The Prince Karma is, maar ik heb allemaal het idee dat de sample dit ik herkende van een ander nummer is. Ik heb al wat gegoogled maar kom er niet helemaal uit. Hopelijk heeft iemand hier een idee. Het gaat dan puur om het stukje na de tekst, Later Bitches (na 0:51).
Als ik er op Google, vind ik dat OMD een taperecorder had, genaamd "Winston" met daarop opgenomen de drums.quote:Op donderdag 25 juli 2019 23:45 schreef jvank2 het volgende:
Hallo allemaal,
Ik weet niet of dit het juiste topic is voor deze vraag, maar niet geschoten is altijd mis.
Mijn vader had het laatst over een band die geen drummer had, maar in plaats daarvan een tapedeck die gewoon op het podium stond waar normaal een drummer stond.
We hebben al wat navraag gedaan, maar niemand weet welke band dit is.
Weet een van jullie het misschien?
EDIT: Net nog even gevraagd, en het gaat om een band van begin jaren 80.
Ik heb het meteen nagevraagd, en dit is inderdaad de band waar hij het over had. Er zijn helaas niet echt liveoptredens te vinden op youtube, maar wel een foto, en aan de hand daarvan wist hij het meteen.quote:Op donderdag 25 juli 2019 23:57 schreef Rob310 het volgende:
[..]
Als ik er op Google, vind ik dat OMD een taperecorder had, genaamd "Winston" met daarop opgenomen de drums.
Is het goede antwoord dus Orchestral Manoeuvres in the Dark ?
Hoe oud is het ongeveer?quote:Op vrijdag 26 juli 2019 16:36 schreef Verregende_Otter het volgende:
oké ik heb een bijzonder matige beschrijving voor het nummer dat ik zoek, maar als je het kent zul je waarschijnlijk weten om welk nummer het gaat.
Het is een nummer van een band, je hoort oa gitaren, drums, etc.
Het begint met "wooooo oooh oooh oooooooooooh" gezongen door een man of meerdere mannen. En dat gaat eigenlijk zo door op de achtergrond, terwijl vervolgens gitaren komen vergezellen. Hierna start de leadsinger met z'n coupletten, terwijl bovenstaande op de achtergrond te horen blijft. En ik geloof (maar dat weet ik niet meer zeker) dat het refrein het weer naar de voorgrond komt.
Iemand?
Geen idee. Ik hoorde het één van de buren draaien tijdens vakantie.quote:
Vraag het je buren?quote:Op vrijdag 26 juli 2019 16:47 schreef Verregende_Otter het volgende:
[..]
Geen idee. Ik hoorde het één van de buren draaien tijdens vakantie.
Ik zou zeggen relatief recent (na 2000) qua hoe het klonk, maar dat is maar een vermoeden...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |