Menig kerstboom is digitaler dan ooit.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:10 schreef Jippie het volgende:
In een SC mag het toch ook over de kerstboom gaan ? Of vind @:ChevyCaprice dat niet wenselijk ?
Mits er eentjes en nulletjes bij komen kijkenquote:Op dinsdag 8 december 2020 22:10 schreef Jippie het volgende:
[..]
In een SC mag het toch ook over de kerstboom gaan ? Of vind @:ChevyCaprice dat niet wenselijk ?
Ik waardeer de techniek, maar zou hem waarschijnlijk op standje witte kaarsen met een vlammetje zettenquote:Op dinsdag 8 december 2020 22:14 schreef Fred het volgende:
[..]
Menig kerstboom is digitaler dan ooit.
Fancy computergestuurde LED-kerstverlichting is nog nooit zo populair geweest.
We kunnen zeventien weken praten over php8quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:24 schreef mschol het volgende:
[..]
technologische ontwikkelingen om over te lullen zijn er ook niet echt toch?
Zoiets ?quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:16 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Mits er eentjes en nulletjes bij komen kijken
Zal ik mij eerst in moeten lezenquote:Op dinsdag 8 december 2020 22:19 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
We kunnen zeventien weken praten over php8
Ja, dat. Of groter, zag op het nieuws een straat waar ze vier of vijf tuinen vol hadden gehangen met kerst leds aan 1 controller.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:18 schreef Jippie het volgende:
Heb op Ibood en bij Tuincentrum Osdorp wel eens van die setjes gezien waarbij je heel veel effecten kon programmeren, is dat wat je bedoelt ?
Dat geloof ik ook wel dat je steeds een stapje verder wil gaan als je er eenmaal aan begint.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:20 schreef Fred het volgende:
Verlichting wordt überhaupt digitaler, zojuist een nieuwe Hue lamp voor de keuken besteld. De 7e Hue lamp in een maand tijd
Bijna alle kamers in huis zijn nu slim, met in elke kamer Google Nest ding.
En dan moet er nog meer bij, volgend jaar gaan we groter wonen en dat slimme gedoe is rete verslavend
Dat is dan wel weer gaafquote:Op dinsdag 8 december 2020 22:21 schreef Fred het volgende:
[..]
Ja, dat. Of groter, zag op het nieuws een straat waar ze vier of vijf tuinen vol hadden gehangen met kerst leds aan 1 controller.
Oke dan ga ik even de hond uitlaten.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:21 schreef Jippie het volgende:
[..]
Zal ik mij eerst in moeten lezen![]()
[ afbeelding ]
Dat kan iig met Philips Hue, 1 keer drukken en het hele huis gaat uit. Al is "Hey Google, alles uit" door het huis roepen momenteel the way to go.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:31 schreef ChevyCaprice het volgende:
Als je nou een groep lampen aan kon sluiten aan 1 fysieke schakelaar zou ik dat handiger vinden dan zo'n app erbij te pakken.
En kan je ook groepen maken en zo?quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:33 schreef Fred het volgende:
[..]
Dat kan iig met Philips Hue, 1 keer drukken en het hele huis gaat uit. Al is "Hey Google, alles uit" door het huis roepen momenteel the way to go.
Herkenbaar. Hier was de doorslag dat er toch nieuwe lampen wilden hebben én we door het thuiswerken de woon- en slaapkamer ook als kantoor moeten gebruiken. Overdag hebben we koud wit licht om goed te kunnen werken, s' avonds gezelliger (gedimd) warm wit licht.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:25 schreef Jippie het volgende:
Dat geloof ik ook wel dat je steeds een stapje verder wil gaan als je er eenmaal aan begint.
Zelf zie ik het voordeel er niet zo van in, ik ben altijd op zoek naar een bepaald 'nut' .
Dat zou dan het enige voordeel zijn, maar een keer extra de trap op is toch ook niet erg?quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:33 schreef Fred het volgende:
[..]
Dat kan iig met Philips Hue, 1 keer drukken en het hele huis gaat uit. Al is "Hey Google, alles uit" door het huis roepen momenteel the way to go.
Ja, ik heb een groep "plafond" die alle lampen aan het plafond bediend, terwijl er dan niks met de tafellampen gebeurd.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:35 schreef FlippingCoin het volgende:
En kan je ook groepen maken en zo?
Geen idee, ik heb geen trap in huisquote:Op dinsdag 8 december 2020 22:36 schreef Jippie het volgende:
Dat zou dan het enige voordeel zijn, maar een keer extra de trap op is toch ook niet erg?
Ook maar eens naar kijken dan.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:36 schreef Fred het volgende:
[..]
Herkenbaar. Hier was de doorslag dat er toch nieuwe lampen wilden hebben én we door het thuiswerken de woon- en slaapkamer ook als kantoor moeten gebruiken. Overdag hebben we koud wit licht om goed te kunnen werken, s' avonds gezelliger (gedimd) warm wit licht.
En dan je gedachten op muren bij de buren projecterenquote:Op dinsdag 8 december 2020 22:34 schreef FlippingCoin het volgende:
Als je nou alles kon aanaluiten op je gedachten ipv een app dat zou pas wat zijn.
Dat zou niet best zijnquote:Op dinsdag 8 december 2020 22:43 schreef Jippie het volgende:
[..]
En dan je gedachten op muren bij de buren projecteren
Dat is wel mooi, kan Hue ook echt daglicht nabootsen?quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:36 schreef Fred het volgende:
[..]
Herkenbaar. Hier was de doorslag dat er toch nieuwe lampen wilden hebben én we door het thuiswerken de woon- en slaapkamer ook als kantoor moeten gebruiken. Overdag hebben we koud wit licht om goed te kunnen werken, s' avonds gezelliger (gedimd) warm wit licht.
En alles via WiFi?quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:37 schreef Fred het volgende:
[..]
Ja, ik heb een groep "plafond" die alle lampen aan het plafond bediend, terwijl er dan niks met de tafellampen gebeurd.
Met aanvullende apps iig wel. Hier gaan de lampen juist aan als het gaat schemeren en rond 23u gaan ze weer langzaam uit.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:39 schreef FlippingCoin het volgende:
Kan je ook instellen dat de verlichting van een bepaalde groep automatisch aan gaat zodra het begint te schemeren?
Nooit opgelet eigenlijk.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:46 schreef Jippie het volgende:
Dat is wel mooi, kan Hue ook echt daglicht nabootsen?
Philips gebruikt zigbee, daar je wel een hub voor nodig als het maximale eruit wil halen.quote:
Kende ik nietquote:Op dinsdag 8 december 2020 23:25 schreef Fred het volgende:
[..]
Philips gebruikt zigbee, daar je wel een hub voor nodig als het maximale eruit wil halen.
Intercom?quote:Op maandag 28 december 2020 17:10 schreef houdjemond het volgende:
[ afbeelding ]
Ik wou jullie deze niet onthouden...
Nee, mijn internet en telefoonlijntje in mijn nieuwe huisquote:
Dat is op zijn zachtst gezegd bijzonder te noemenquote:Op maandag 28 december 2020 19:00 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Nee, mijn internet en telefoonlijntje in mijn nieuwe huis
Spaghettiquote:Op maandag 28 december 2020 19:00 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Nee, mijn internet en telefoonlijntje in mijn nieuwe huis
Ik ben er ook nogsteeds heel stil vanquote:Op maandag 28 december 2020 19:02 schreef Fred het volgende:
[..]
Dat is op zijn zachtst gezegd bijzonder te noemen
Ik ben normaal van het "zellufdoen" maar heb toch maar even een monteur ingeboektquote:
Ja vind dat soort dingen ook vaak wel wat spannend.quote:Op maandag 28 december 2020 19:06 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Ik ben normaal van het "zellufdoen" maar heb toch maar even een monteur ingeboekt
Ja, denk meer dan 4 draadjes kunnen het niet zijn...quote:Op maandag 28 december 2020 19:08 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja vind dat soort dingen ook vaak wel wat spannend.
2021 wordt ons jaar! Het eerste halfjaar kunnen we nog steeds niet naar buiten dus ik verwacht dat alle DIG’ers hierheen komen voor hun broodnodige sociale contact met andere DIG’ers. Dus wees niet getreurdquote:Op maandag 4 januari 2021 10:00 schreef mschol het volgende:
helaas @:ChevyCaprice geen deel 300 of uberhaupt een paar nummertjes opgeschoten...
Dat zou mooi zijn!quote:Op zondag 24 januari 2021 22:07 schreef FlippingCoin het volgende:
Mss gaat het development topic deze wel inhalen.
QuietGuy is een beetje stil de laatste tijd dacht ik.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:18 schreef Jump het volgende:
Waar is de tijd dat we met QuietGuy, Slarioux en Lucille meerdere topics per week vulden
Ik kwam onlangs deze tegen op het werk:quote:Op maandag 28 december 2020 17:10 schreef houdjemond het volgende:
[ afbeelding ]
Ik wou jullie deze niet onthouden...
Hier gaat iets mis!quote:Op zondag 24 januari 2021 22:26 schreef Jump het volgende:
[..]
Ik kwam onlangs deze tegen op het werk:
Er zit nog een tweede luikje er rechts van
[ afbeelding ]
En twee meter verder
[ afbeelding ]
FOK verwacht https tegenwoordig, en werkt niet op mijn cheap hostquote:
Ja ik zag hetquote:Op zondag 24 januari 2021 22:27 schreef Jump het volgende:
[..]
FOK verwacht https tegenwoordig, en werkt niet op mijn cheap hostAls je op de links in je quote klikt werken ze
Maak meteen maar een topic aan, dan zien meer mensen hetquote:Op vrijdag 21 mei 2021 20:06 schreef Mrsloveable het volgende:
Ik weet niet of een van jullie mij kan helpen. Maar ik probeer al een paar dagen mijn laptop te updaten, maar ik krijg steeds een fout melding
Heb al van alles geprobeerd.. HELP!!!![]()
Doe ik dat morgen wel. Thnx voor de tipquote:Op vrijdag 21 mei 2021 20:16 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Maak meteen maar een topic aan, dan zien meer mensen het
Even aangeven wat de foutmelding is, besturingssysteem, dat soort dingen
Is het al gelukt om je mijn te updaten?quote:Op vrijdag 21 mei 2021 20:06 schreef Mrsloveable het volgende:
Ik weet niet of een van jullie mij kan helpen. Maar ik probeer al een paar dagen mijn laptop te updaten, maar ik krijg steeds een fout melding
Heb al van alles geprobeerd.. HELP!!!![]()
Is helemaal gelukt..Zie andere topic in DIGquote:Op donderdag 27 mei 2021 18:39 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Is het al gelukt om je mijn te updaten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everytime You Installed Microsoft Windows Subsystem for Linux, Jesus Christ Killed a Puppy
Ter nagedachtenis voor overleden Debian Linux Ontwikkelaars: https://tinet.nl
De handleiding suggereert van nietquote:Op woensdag 11 augustus 2021 14:23 schreef dimmak het volgende:
Snel vraagje. Ik heb een Dell Wyse 5700 Thin Client. Ik wil daar een grotere SSD in zetten maar de handleiding zegt tot 512GB. Zou 1TB of meer dan ook lukken?
Nee dat is het probleem. Ik moet minimaal 1TB hebben dus die moet ik aanschaffen. Maar Dell zelf verkoopt niet groter dan 512gb dus ik vermoed dat het daarom zo in de handleiding staat. Lijkt mij niet dat er hardwarematig een limiet op zit toch?quote:Op woensdag 11 augustus 2021 15:16 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
De handleiding suggereert van niet![]()
Heb je geen SSD'tje liggen van die grootte?
Geen idee, je zou inderdaad denken van nietquote:Op woensdag 11 augustus 2021 15:39 schreef dimmak het volgende:
[..]
Nee dat is het probleem. Ik moet minimaal 1TB hebben dus die moet ik aanschaffen. Maar Dell zelf verkoopt niet groter dan 512gb dus ik vermoed dat het daarom zo in de handleiding staat. Lijkt mij niet dat er hardwarematig een limiet op zit toch?
1TB SSD gekocht en we zien het wel.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 16:57 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Geen idee, je zou inderdaad denken van niet
Laat het ons wetenquote:Op donderdag 12 augustus 2021 08:44 schreef dimmak het volgende:
[..]
1TB SSD gekocht en we zien het wel.
De Thin Client blijkt helaas geen NVME aan te kunnen. SSD moet dus retour en ik moet er eenste zoeken zonder NVME.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 08:44 schreef dimmak het volgende:
[..]
1TB SSD gekocht en we zien het wel.
dat stond in de handleiding?quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 10:44 schreef dimmak het volgende:
[..]
De Thin Client blijkt helaas geen NVME aan te kunnen. SSD moet dus retour en ik moet er eenste zoeken zonder NVME.
Ja inderdaad, ik had beter moeten kijken. Heb nu een WD blue besteld.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 11:11 schreef mschol het volgende:
[..]
dat stond in de handleiding?
Connector type: 75-pin SATA-based M.2 module pinout
gelukkig genoeg opties
quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 11:35 schreef dimmak het volgende:
[..]
Ja inderdaad, ik had beter moeten kijken. Heb nu een WD blue besteld.
Nee klopt, maar voor mijn gebruik genoeg (Bitcoin node). Is al een stuk beter dan de RaspberryPI waar hij nu op draait.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 11:37 schreef mschol het volgende:
[..]
waar wil je dat ding voor gaan gebruiken? meestal hebben thin clients niet echt veel power in huis
want het is een inlogpoging..quote:Op dinsdag 29 maart 2022 15:11 schreef ChevyCaprice het volgende:
Zit ik zo in te loggen op Twitter nadat ik de cookies heb verwijderd op mijn pc. Krijg ik op mijn telefoonapp een melding dat ik ben ingelogd. Maar ik zit dus op hetzelfde IP adres, waarom dan die melding![]()
net 6 jaar,ik heb de i7 6700kquote:Op vrijdag 17 juni 2022 19:39 schreef ChevyCaprice het volgende:
Holy fuck. Ik kom er gewoon achter dat ik met de hardware van mijn zelfgebouwde PC niet eens windows 11 kan draaienis nog maar 5 jaar oud dit ding. Intel i5 6400, volgens mij komt dat uit 2015
Niet dat het me verder boeit of zo maar ik zag het en het verbaast me toch wel
klein, maar die kans is er welquote:Op vrijdag 17 juni 2022 19:39 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ja klopt op zich wel maar hoe groot is de kans dat je je op zo'n groot netwerk bevindt
Heel raar want bij de systeemvereisten staat nog 1 Ghz or faster with 2 or more cores. Nou daar komen we nog wel vrij makkelijk aan met onze Skylake beestjesquote:Op vrijdag 17 juni 2022 19:46 schreef mschol het volgende:
[..]
net 6 jaar,ik heb de i7 6700k
en alleen omdat cpu niet ondersteund is, gelukkig nog jaar of 4 support op 10
Ik ben het ook zat geworden. Eerst die Plus-betaalmuur, recent dat ze blij zijn vanwege trackingvrije cookies, dat ze nu in een pop -up een willekeurige personeelslid die bij hun in loondienst zijn (of Henk, maar dat is een hele oude meme van meer dan 20 jaar terug) tonen om mensen te porren de ad-blocker voor hun site uit te zetten. Een recente poll toont aan dat ik in de krappe meerderheid zit die het ook niet zal gaan uitschakelen. Ik had ervaren moderator-rechten (+2), dus had vanaf begin juni heel snel iedere reply gaan modereren als +1 (on-topic), en reacties van hun personeel die in loondienst zijn als 0 (off-topic).quote:Op maandag 13 september 2021 17:57 schreef Pino112 het volgende:
Poah Tweakers is de site wel goed aan het verneuken. Eerst dat hele Plus-gedoe, nu die FP-test die niet echt aanslaat.
En daarom je FOK!account maar weer afgestoft?quote:Op zondag 19 juni 2022 23:31 schreef RuNnaH het volgende:
[..]
Ik ben het ook zat geworden. Eerst die Plus-betaalmuur, recent dat ze blij zijn vanwege trackingvrije cookies, dat ze nu in een pop -up een willekeurige personeelslid die bij hun in loondienst zijn (of Henk, maar dat is een hele oude meme van meer dan 20 jaar terug) tonen om mensen te porren de ad-blocker voor hun site uit te zetten. Een recente poll toont aan dat ik in de krappe meerderheid zit die het ook niet zal gaan uitschakelen. Ik had ervaren moderator-rechten (+2), dus had vanaf begin juni heel snel iedere reply gaan modereren als +1 (on-topic), en reacties van hun personeel die in loondienst zijn als 0 (off-topic).
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn moderator-rechten zijn vanaf afgelopen vrijdagmiddag uitgezet, en ik vind het geweldig. Ik ben daarna gelijk ook direct uitgelogd, mij zien ze daar nooit meer terug.
Klagen over mismdoeraties kan in FPM - Oh wacht, dat heeft nooit nut.
ikea?quote:Op zaterdag 25 juni 2022 16:12 schreef PicoMMP het volgende:
Bij welke fysieke winkel kun je muurbeugels kopen voor je tv?
Ja, inderdaad.quote:Op maandag 20 juni 2022 09:24 schreef dimmak het volgende:
[..]
En daarom je FOK!account maar weer afgestoft?
Dit dusquote:
Zou op zich jammer zijn. Maar in de nabije toekomst zie ik dat sowieso niet gebeurenquote:Op dinsdag 28 juni 2022 19:51 schreef kree het volgende:
Ik denk wel een beetje dat dikke PC's en grote videokaarten beetje tot het verleden gaat behoren in de toekomst.
Denk persoonlijk dat dat meer ligt in de streaming games. of cloud computers.
Mah dat betwijfel ik, als je het echt doet om de latentie zo laag mogelijk te houden met zo hoog mogelijke framerate dan ben je met een PC en dikke videokaart toch stuk beter af lijkt me. Pc zullen ten alle tijden gewoon blijvenquote:Op dinsdag 28 juni 2022 19:51 schreef kree het volgende:
Ik denk wel een beetje dat dikke PC's en grote videokaarten beetje tot het verleden gaat behoren in de toekomst.
zolang er iets als (input)lag bestaat gaat streaming games of cloud gaming niet de standaard (of echt groot) worden.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 19:51 schreef kree het volgende:
Beastquote:Op zondag 14 augustus 2022 00:11 schreef crystal_meth het volgende:
Soms is de oplossing simpeler dan verwacht: Ik wilde een camera van een goedkope drone (die fotos en videos op een SD kaart opslaat) gebruiken zonder de drone, maar had geen idee wat het communicatieprotocol was. De aansluiting heeft slechts drie pinnen, twee moeten GND en V+ zijn, dus 1 lijn voor data. Zou het 1-wire zijn, of I2C?
Ik was al van plan om een digital analyzer programma voor de arduino te gaan zoeken om het signaal van de drone te lezen. Dan vond ik een post op stackexchange, blijkbaar is het niet meer dan: verbinden met GND om een foto te nemen, met V+ om een videoopname te starten of stoppen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |