abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 11 februari 2019 @ 16:59:31 #1
247418 benjamin15
Aan het typen...
pi_184957033
Mede-Fokkers!

Voor een poosje geleden ben ik weggesleept door de ANWB. (Motor vastgelopen) Nu belde ik bij de ANWB als die mij konden ophalen.. toen kwam ik erachter dat ik helemaal geen lid was van de ANWB.. Uiteindelijk hebben ze mij wel opgehaald en naar huis gesleept.

Nu krijg ik een rekening binnen van de ANWB. Hierop staan twee dingen:
Wegenwacht Nederland standaard (periode) ¤100,-
Tarief voor directe pechhulp ¤90,-

Nu heb ik en geen auto meer, en ik ga over een aantal weken voor één jaar naar het buitenland en heb ik dus niks aan mijn ANWB lidmaatschap. Nu heb ik gevraagd als ik alleen het wegslepen kan betalen zonder lid te worden. Maar dit kan volgens de ANWB niet?

Ik hoef toch geen Abonnement af te sluiten terwijl ik dat helemaal niet wil? Dat ik moet betalen voor pechhulp vind ik dan ook geen probleem.. kan ik nog onder mijn lidmaatschap uitkomen?

Groetjes!
Binge-watcher
pi_184957232
Staat dit niet gewoon in de voorwaarden van de ANWB?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 11 februari 2019 @ 17:14:08 #3
253766 Kaviaar
Hmm, tictac :)
pi_184957242
ANWB is voor leden. Jij wilt hulp, dan moet je lid zijn.

Je kunt opzeggen na een jaar
[X] Ik verklaar de policy en algemene voorwaarden voor gebruik van FOK! te hebben gelezen en ermee akkoord te gaan.
pi_184957384
Ik denk dat je met dit lidmaatschap (mits eenmalig), hoe onterecht het misschien ook is, een stuk goedkoper uit bent dan dat je de volledige afsleepkosten moet betalen.
pi_184957392
Waarschijnlijk hoort het erbij ja. Wel een smerig spelletje dat niet nadrukkelijk wordt vermeldt.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_184957452
Wat denk je dan, dat ze je kunnen afslepen voor ¤90?
Wees blij dat je geholpen bent.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_184957463
Waarom bel je dan de ANWB ?
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_184957466
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 17:21 schreef Hojdhopper het volgende:
Waarschijnlijk hoort het erbij ja. Wel een smerig spelletje dat niet nadrukkelijk wordt vermeldt.
Smerig? Je vraagt hulp van een vereniging maar bent te beroerd om contributie te betalen?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_184957499
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 17:25 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Smerig? Je vraagt hulp van een vereniging maar bent te beroerd om contributie te betalen?
Ik vind dit ook wel dubieus. Sowieso is de anwb wel een redelijk overbodige en dubieuze club. Die pechhulp kun je ook via je autoverzekering regelen
  maandag 11 februari 2019 @ 17:27:54 #10
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_184957509
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 17:21 schreef Hojdhopper het volgende:
Waarschijnlijk hoort het erbij ja. Wel een smerig spelletje dat niet nadrukkelijk wordt vermeldt.
Smerig?
En zonder lid te zijn van de ANWB wel van hun diensten gebruik willen maken maar geen contributie willen betalen is niet smerig?
  Moderator maandag 11 februari 2019 @ 17:28:56 #11
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_184957521
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 17:27 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Ik vind dit ook wel dubieus. Sowieso is de anwb wel een redelijk overbodige en dubieuze club. Die pechhulp kun je ook via je autoverzekering regelen
Tja, dan moet je dat wel doen hè ;)
pi_184957523
"Als je gaat verhuizen naar het buitenland kun je je lidmaatschap opzeggen. Neem contact op met het Leden Service Center, bel 088 269 2222 (lokaal tarief, bekijk hier de openingstijden)."
Van de ANWB-website.

Wellicht kan je nog (wat) geld terugkrijgen als je aan kunt tonen dat je naar het buitenland verhuist.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_184957529
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 17:27 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Smerig?
En zonder lid te zijn van de ANWB wel van hun diensten gebruik willen maken maar geen contributie willen betalen is niet smerig?
je betaalt toch ook al 90 euro voor de dienst? Waarom dan ook nog contributie?
pi_184957578
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 17:29 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

je betaalt toch ook al 90 euro voor de dienst? Waarom dan ook nog contributie?
Omdat het een vereniging is waar je lid van moet zijn om van de diensten gebruik te kunnen maken.
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_184957582
Volgende keer Allsecur bellen. Daar betaal je wel alleen voor de hulp die je krijgt, zonder abonnement.
pi_184957589
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 17:29 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

je betaalt toch ook al 90 euro voor de dienst? Waarom dan ook nog contributie?
De dienst zou zonder een abonnement nooit 90 Euro kosten ;)
Zoek eens op wat het kost om je auto te laten afslepen, onafhankelijk van de plek waar je bent in Nederland, onafhankelijk van het tijdstip waarop je belt.
  maandag 11 februari 2019 @ 17:35:32 #17
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_184957618
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 17:29 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

je betaalt toch ook al 90 euro voor de dienst? Waarom dan ook nog contributie?
Voor 90 euro betaal je nog niet iemand om je ventieldopje aan te draaien.
pi_184957619
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 17:33 schreef amaranta het volgende:
Volgende keer Allsecur bellen. Daar betaal je wel alleen voor de hulp die je krijgt, zonder abonnement.
quote:
Auto niet ter plekke te repareren? Wij brengen je auto naar de dichtstbijzijnde garage. ¤ 125,-
Klopt, en dan staat je auto bij een garage op 200km van je woning, om 2 uur 's nachts :P
pi_184957643
Dat tarief voor directe pechhulp is natuurlijk bedoeld om te voorkomen dat iedereen pas lid wordt op het moment dat je pech hebt. Het is geen brandend huis verzekering (Hallo verzekeraar, mijn huis staat in brand, wat kost het om bij jullie een brandverzekering af te sluiten?)

Of de Wegenwacht een overbodig product is, hangt een beetje van de situatie af. Soms wordt pechhulp aangeboden als je een auto bij een garage volgens de onderhoudsvoorschriften in onderhoud houdt, of als je "premium" brandstof tankt of zit het bij een verzekering. Let wel dat het bij de ANWB een persoonsgebonden verzekering is, dus ook als je meerdere (hobby-)auto's hebt of een huur- of leenauto, je bent altijd verzekerd van pechhulp. De meeste andere pechhulpen zijn gebonden aan een specifiek voertuig.
pi_184957679
Ik heb voordat ik lid werd van de ANWB mijn auto weg laten slepen. Kostte mij 300.

Maar TS, toen je belde was toch meteen duidelijk dat je geen lid was?
pi_184957727
Dit weet toch iedereen. Hoe kun je nog nooit van de ANWB en de Wegenwacht gehoord hebben? En ik weet zeker dat ze het er gewoon bij zeggen.
  maandag 11 februari 2019 @ 17:47:37 #22
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_184957808
Als jij belt dat je hulp wil van de ANWB dan vertellen ze je gewoon dat je dan wel lid moet worden. Ze gaan natuurlijk niet zomaar iedereen helpen zonder lidmaatschap.
pi_184958033
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 17:29 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

je betaalt toch ook al 90 euro voor de dienst? Waarom dan ook nog contributie?
Zeg je dat ook als je in zuid Spanje staat?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_184958158
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 17:27 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Ik vind dit ook wel dubieus. Sowieso is de anwb wel een redelijk overbodige en dubieuze club. Die pechhulp kun je ook via je autoverzekering regelen
Succes dan als je met autopech in het buitenland staat.
pi_184958174
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 17:29 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

je betaalt toch ook al 90 euro voor de dienst? Waarom dan ook nog contributie?
Omdat die dienst zonder contributie, dus als je geen lid bent en bijvoorbeeld zelf een sleepbedrijf zou bellen wel iets van ¤ 300 zou kosten.
pi_184958226
Boy meets world-topic.
pi_184958227
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 17:27 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Ik vind dit ook wel dubieus. Sowieso is de anwb wel een redelijk overbodige en dubieuze club. Die pechhulp kun je ook via je autoverzekering regelen
De TS was vrij om dat te doen.

Ik ben tevreden lid van ANWB, maar ieder zijn meug.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 11 februari 2019 @ 18:10:30 #28
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_184958245
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 17:29 schreef spijkerbroek het volgende:
"Als je gaat verhuizen naar het buitenland kun je je lidmaatschap opzeggen. Neem contact op met het Leden Service Center, bel 088 269 2222 (lokaal tarief, bekijk hier de openingstijden)."
Van de ANWB-website.

Wellicht kan je nog (wat) geld terugkrijgen als je aan kunt tonen dat je naar het buitenland verhuist.
Ik gok dat dit een lidmaatschap van minimaal een jaar is, daarna maandelijks opzegbaar.
En dat zou geheel terecht zijn imo.
***
pi_184958294
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 18:10 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik gok dat dit een lidmaatschap van minimaal een jaar is, daarna maandelijks opzegbaar.
En dat zou geheel terecht zijn imo.
Veel abonnementen, ook die voor een jaar, zijn opzegbaar (en soms krijg je dan ook nog het "niet-gebruikte" abonnementsgeld terug) als je naar het buitenland verhuist.
Maar om dat uit te zoeken, zal TS dus dat nummer moeten bellen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_184958321
Als jij belt vragen ze toch om je lidmaatschapsnummer? Of in ieder geval iets waarmee je kunt aantonen dat je lid bent.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')