Faillissementen op dat adres zijn iig niet onbekend;)quote:Op dinsdag 12 februari 2019 17:16 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Pand: http://www.hetisvastgoed.(...)mbachtsweg-12/117233 stond te huur met vraag prijs 36k per jaar.
Nog wat onderzoek leert dat Debru projecten op nr 8 ingeschreven is Debru pr2 real estate op nr 10 en het aan te kopen pand dus op nr 12. Denk dat het pand moeilijk verhuurbaar/verkoopbaar is als het tegen zit bij Debru. Aan de andere kant Jonge ondernemers die al een tijd in dit vak zitten. Kunnen vermoedelijk goedkoper kopen/verbouwen dan huren/verbouwen.Bovendien bouwt men op deze wijze wat kapitaal op in een afgeschermde onroerendgoed B.V. Daarnaast heeft de verkopende partij gezien de constructie met de de tweede hypotheek voor hem er ook wel vertrouwen in. In eerste instantie vangt hij maar 160k. De volgende 240k tot de verkoopprijs van 400k vangt hij pas de komende 5 jaar.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 17:18 schreef impact9 het volgende:
[..]
Faillissementen op dat adres zijn iig niet onbekend;)
Mee eens. Het bedrijf lijkt zijn zaken prima op orde te hebben.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 17:49 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Nog wat onderzoek leert dat Debru projecten op nr 8 ingeschreven is Debru pr2 real estate op nr 10 en het aan te kopen pand dus op nr 12. Denk dat het pand moeilijk verhuurbaar/verkoopbaar is als het tegen zit bij Debru. Aan de andere kant Jonge ondernemers die al een tijd in dit vak zitten. Kunnen vermoedelijk goedkoper kopen/verbouwen dan huren/verbouwen. Daarnaast heeft de verkopende partij gezien de constructie met de de tweede hypotheek voor hem er ook wel vertrouwen in. In eerste instantie vangt hij maar 160k. De volgende 240k tot de verkoopprijs van 400k vangt hij pas de komende 5 jaar.
Wil hier denk ik wel wat in steken. Dus als er een link voorhanden is hoor ik het graag van onze speurders.
Onze speculaties waren niet geheel juist. Het is niet primair een beleggingspand. Het is primair het hoofdverblijf. Ik zag de hypotheekakte van de Azielaan. Daar staat:quote:Op zaterdag 19 januari 2019 16:02 schreef Horsemen het volgende:
quote:
Op donderdag 17 januari 2019 16:06 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op SiG:
https://investeren.sameni(...)traat-172-te-herveld
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij had ik dat vermoeden ook uitgesproken, vanwege de toekomstige bedrijfshal zal het wel een bedrijfswoning zijn/worden... ;-)quote:Op dinsdag 12 februari 2019 19:31 schreef Jaco078 het volgende:
Het is niet primair een beleggingspand. Het is primair het hoofdverblijf.
quote:Op dinsdag 12 februari 2019 20:05 schreef tnhb het volgende:
[..]
Volgens mij had ik dat vermoeden ook uitgesproken, vanwege de toekomstige bedrijfshal zal het wel een bedrijfswoning zijn/worden... ;-)
Heb Gijs hier maar een vraag over gesteld.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 20:28 schreef Jaco078 het volgende:
[..]Had jouw bericht niet gelezen... Verbazing van mijn kant, omdat ik meende dat SIG enkel beleggingspanden financierde/box 3. Een box-1 hoofdverblijf eigen woning is nml. goedkoper te financieren bij een bank.
Citaat: "Hoe werkt SamenInGeld precies?quote:Op dinsdag 12 februari 2019 20:46 schreef ML45 het volgende:
[..]
Heb Gijs hier maar een vraag over gesteld.
Ik kan me wel een situatie bedenken waarbij het wel (administratief) hoofdverblijf is maar geen box-1 vanwege geen primair/juridisch gebruiker samen met zakelijke verhuur van bedrijfsgedeelte. Daarnaast kan box-3 vanwege veel (vast) eigen vermogen ook een overwegen zijn. Als er niet minimaal in 360 maanden minimaal annuïtair wordt afgelost, is er in beginsel dacht ik geen sprake van een box 1-lening en komt de lening automatisch in box 3.quote:
Het linkje https://www.collincrowdfu(...)abc0cdd206c2369ea389quote:Op dinsdag 12 februari 2019 17:49 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Nog wat onderzoek leert dat Debru projecten op nr 8 ingeschreven is Debru pr2 real estate op nr 10 en het aan te kopen pand dus op nr 12. Denk dat het pand moeilijk verhuurbaar/verkoopbaar is als het tegen zit bij Debru. Aan de andere kant Jonge ondernemers die al een tijd in dit vak zitten. Kunnen vermoedelijk goedkoper kopen/verbouwen dan huren/verbouwen.Bovendien bouwt men op deze wijze wat kapitaal op in een afgeschermde onroerendgoed B.V. Daarnaast heeft de verkopende partij gezien de constructie met de de tweede hypotheek voor hem er ook wel vertrouwen in. In eerste instantie vangt hij maar 160k. De volgende 240k tot de verkoopprijs van 400k vangt hij pas de komende 5 jaar.
Wil hier denk ik wel wat in steken. Dus als er een link voorhanden is hoor ik het graag van onze speurders.
Hoe het ook precies zit, de vraag is: waarom niet gewoon eerlijk geweest over de plannen met het pand? Waarom de schijn wekken dat het om een beleggingspand voor de verhuur gaat? (Er wordt in de pitch uitgegaan van marktwaarde in verhuurde staat, er wordt gesproken over een "object" en een "project", etc). Ik wens die mevrouw veel succes, maar ik ben heel blij dat ik geen cent in dit of haar andere project ("Kanaleneiland") heb gestoken.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 20:57 schreef Jaco078 het volgende:
Klopt wat je zegt, tnhb. Off-topic voor wie daar meer over wil weten: https://fd.nl/werk-en-geld/1179300/fiscaal-uw-hypotheek-verhuizen
en kan er nog iets mis gaan voor ons, investeerders? Als de hypotheek netjes wordt gevestigd toch niet, normaal gesproken?quote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:34 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
Hoe het ook precies zit, de vraag is: waarom niet gewoon eerlijk geweest over de plannen met het pand? Waarom de schijn wekken dat het om een beleggingspand voor de verhuur gaat? (Er wordt in de pitch uitgegaan van marktwaarde in verhuurde staat, er wordt gesproken over een "object" en een "project", etc). Ik wens die mevrouw veel succes, maar ik ben heel blij dat ik geen cent in dit of haar andere project ("Kanaleneiland") heb gestoken.
En dan nog de vraag: waarom werkt SiG mee aan dit soort misleidende verhalen? Dit zou voor mij wel eens de bekende druppel kunnen zijn.
nee hoorquote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:49 schreef Camogli het volgende:
[..]
en kan er nog iets mis gaan voor ons, investeerders? Als de hypotheek netjes wordt gevestigd toch niet, normaal gesproken?
Niet primair financieel, maar wel een schading van het vertrouwen.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:49 schreef Camogli het volgende:
[..]
en kan er nog iets mis gaan voor ons, investeerders? Als de hypotheek netjes wordt gevestigd toch niet, normaal gesproken?
idd: ik houd mijn hand weer even op de knip bij SiG....quote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:59 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Niet primair financieel, maar wel een schading van het vertrouwen.
Ik heb deze nu ook meegenomen. Nog 8.800 euri te gaan.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:14 schreef Mynheer007 het volgende:
De kinderopvang is nu zo goed als vol. Heb zelf ook een kleine duit in het zakje gedaan.
Voor degene die hem nog mee willen pakken:
https://www.all4funding.n(...)knorretje-breidt-uit
Dit kon wel eens een kortlopend project worden. Zo gauw als dat er een bank in wil springen zijn wij bedankt. Maar dan toch met een boetequote:Op dinsdag 12 februari 2019 21:49 schreef Camogli het volgende:
[..]
Ik deel het enthousiasme nog niet helemaal over dit project.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 17:07 schreef djh77 het volgende:
Bedrijfspand met 1e hypotheek op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/debru-pr2-real-estate/
De huurpenningen worden verpand ten behoeve van de investeerders van Collin Crowdfund.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 23:12 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik deel het enthousiasme nog niet helemaal over dit project.
Het betreft toch redelijk specifiek onroerendgoed wat best eens moeilijk te verkopen zou kunnen zijn. Daarnaast is het maar de vraag of de cashflow voldoende blijft, als de omzet maar een beetje tegen zit, om de aflossing aan zowel de oude eigenaar alsmede Collin te kunnen doen.
Waar ik overigens vooral moeite mee heb is dat de overige entiteiten niet mee tekenen en er daarnaast ook geen hoofdelijke aansprakelijkheid of een persoonlijke borgstelling is.
Dat is maar de vraag. Wij hebben geen idee wat er in de huurovereenkomst staat. Misschien is bijvoorbeeld de opzegtermijn maar 1 maand.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 23:23 schreef obligataire het volgende:
[..]
De huurpenningen worden verpand ten behoeve van de investeerders van Collin Crowdfund.
Dus als de huur niet betaald zou worden kan beslag gelegd worden bij de werkmaatschappijen?
Ik zit ook nog ff na te denken over de aanpassingen van 115k,, En de huurprijs in verhouding tot m2 kantoor en bedrijfsruimte en buitenruimte/grond.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 23:23 schreef obligataire het volgende:
[..]
De huurpenningen worden verpand ten behoeve van de investeerders van Collin Crowdfund.
Dus als de huur niet betaald zou worden kan beslag gelegd worden bij de werkmaatschappijen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |