Ik had nog nooit van deze stad gehoord.quote:Op zondag 10 februari 2019 21:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat zeg ikIn het verkeerde topic
[..]
quote:Op zondag 10 februari 2019 22:01 schreef laziness het volgende:
[..]
Oeh goed gevonden zeg. Dit lijkt me wel correct.
Zoetermeer!quote:Op zondag 10 februari 2019 22:27 schreef Budapestenaar het volgende:
Omdat ik zeker weet dat mijn antwoord goed was, hier een nieuwe opgave. Deze zal wat gemakkelijker zijn
[ afbeelding ]
Jammer!quote:Op zondag 10 februari 2019 22:30 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik snap dat je dat denkt, maar
Overbodige ‘correct’quote:
Ik ook nietquote:Op zondag 10 februari 2019 22:04 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik had nog nooit van deze stad gehoord.
Het is oostelijker, maar niet in genoemde landenquote:Op maandag 11 februari 2019 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik dacht even Kapuzinerberg in Salzburg, maar dat is het niet. Het is oostelijker, denk ik. Tsjechië of Slowakije?
Ja, been there. Dit is Graz.quote:Op zondag 10 februari 2019 22:27 schreef Budapestenaar het volgende:
Omdat ik zeker weet dat mijn antwoord goed was, hier een nieuwe opgave. Deze zal wat gemakkelijker zijn
[ afbeelding ]
Motovun?quote:Op zondag 10 februari 2019 22:27 schreef Budapestenaar het volgende:
[ afbeelding ]
Jup, maar de foto was niet van mijzelf. Ik had daar toen zelf maar weinig foto's gemaakt namelijk.quote:Op maandag 11 februari 2019 06:56 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Was een leuke foto om naar te zoekenBen je er zelf geweest?
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
quote:Op maandag 11 februari 2019 09:30 schreef miro86 het volgende:
[..]Ho Chi Minh City
Zeg dat tegen de SaigonezenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
quote:Op zondag 10 februari 2019 22:04 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik had nog nooit van deze stad gehoord.
Lijkt op Bodhi tree temple, Anuradhapura, Sri Lanka.quote:Op maandag 11 februari 2019 17:49 schreef UIO_AMS het volgende:
Om de boel weer op te starten een makkelijke.
[ afbeelding ].
Daar lijkt het inderdaad op. Keer twee.quote:Op maandag 11 februari 2019 19:09 schreef Blik het volgende:
Lijkt op Bodhi tree temple, Anuradhapura, Sri Lanka.
Maar ik zie volgens mij een Indonesische vlag op de achtergrond
Jakarta?quote:Op maandag 11 februari 2019 19:16 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Daar lijkt het inderdaad op. Keer twee..
Nope.quote:
Yep. Het is mij gelukt.quote:Op maandag 11 februari 2019 20:22 schreef laziness het volgende:
https://www.indoindians.com/6-fun-things-to-do-in-yogyakarta/
Daar heb ik gelopen. Nancy. In het verlengde van Place Stanislas. Volgens sommigen het mooiste plein van Frankrijk.quote:
Nancy in het geheel wordt volgens mij zeer onderschat. Je hoort er nooit iemand over... Uiteraard is dit correctquote:Op dinsdag 12 februari 2019 10:37 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Daar heb ik gelopen. Nancy. Net buiten Place Stanislas. Volgens sommigen het mooiste plein van Frankrijk.
Wij vonden het een mooie stad. En we gingen daar ontbijten in Brasserie Excelsior, schitterende art nouveau!quote:Op dinsdag 12 februari 2019 10:39 schreef Cinemaniak het volgende:
Nancy in het geheel wordt volgens mij zeer onderschat. Je hoort er nooit iemand over... Uiteraard is dit correct
Hint #1: Zelfde continent als de vorige opgave.quote:
Het centrum van de stad ligt aan de kant waarvandaan de foto is genomen, maar het is niet Saumur.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 17:28 schreef spijkerbroek het volgende:
De brug lijkt op Pont Cessart over de Loire in Saumur, Frankrijk, maar ik kan de rest nog niet helemaal thuisbrengen Misschien bekijk ik het vanaf de verkeerde kant.
Die hebben gewoon copy/paste gedaan van "mijn" brug in Saumur!quote:
Correct!quote:
Gelijkenis is inderdaad treffend.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 18:08 schreef spijkerbroek het volgende:
Die hebben gewoon copy/paste gedaan van "mijn" brug in Saumur!![]()
Je bent me net voor.quote:
Tja, als je een goed ontwerp hebt, waarom dan moeilijk doen?quote:Op dinsdag 12 februari 2019 18:53 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Gelijkenis is inderdaad treffend.
Osloquote:Op dinsdag 12 februari 2019 18:59 schreef spijkerbroek het volgende:
Voor het geval mijn gok goed was (), de volgende:
(zal ook niet al te lastig zijn)
[ afbeelding ]
quote:
Benieuwd naar de volgende opgave!quote:
Komop kroketjequote:
RIPquote:Op woensdag 13 februari 2019 12:11 schreef Hallojo het volgende:
Ik heb net een kroketje gegeten. Het zal toch niet...
Ik ken eigenlijk helemaal geen steden die zo schuin zijn gebouwd.quote:
Mag allebeiquote:Op donderdag 14 februari 2019 20:37 schreef maan_man het volgende:
Mensen,
Dit is hier: https://goo.gl/maps/RQgEfbhb7x62
Venosa, Basilicata
------
Ik vind alleen de uitleg niet echt duidelijk. Is het de bedoeling dat wij hier een foto uit eigen werk plaatsen of gewoon een random van het internet. Nou ja, ik zal zo met iets komen en als het niet goed is, dan verneem ik het wel.
Met een parlement zou jij wel eens goed kunnen zitten. In de nabijheid ligt een bouwwerk met de naam van een sieraad.quote:Op donderdag 14 februari 2019 21:15 schreef spijkerbroek het volgende:
Dat zal een parlement zijn, denk ik. Ik kan wel wat landen afstrepen, maar ik heb geen idee waar het dan wél is.
Dat je raadt in welke stad de foto is genomen.quote:
quote:Op vrijdag 15 februari 2019 09:39 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Dat je raadt in welke stad de foto is genomen.
Of het nu een grapjes was of aan gebrek aan topografische kennis van België, ik moest glimlachen.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 09:39 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Dat je raadt in welke stad de foto is genomen.
Ravenna (Basilica) .. kan zelf geen foto posten ivm werk.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 10:00 schreef SaskiaR het volgende:
![]()
Beetje makkelijk misschien:
[ afbeelding ]
Goed hoorquote:Op vrijdag 15 februari 2019 10:08 schreef SaskiaR het volgende:
Te makkelijk dus... zal ik een nieuwe posten dan?
nopequote:
quote:
Noppesquote:
Leavenworth, Washington.quote:Op vrijdag 15 februari 2019 15:02 schreef Cinemaniak het volgende:
Met de wetenschap dat ik het vrij zeker weet:
[ afbeelding ]
Lekker! Maar Miro was toch eerder?quote:Op zaterdag 16 februari 2019 15:33 schreef Budapestenaar het volgende:
Inkoppertje, maar ik heb ‘m vanmorgen gemaakt dus ik vind ‘m wel toepasselijk
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 16 februari 2019 15:41 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Lekker! Maar Miro was toch eerder?
Jouw beurt dusquote:
Zie de post onder zijn fotoquote:Op zaterdag 16 februari 2019 18:21 schreef SaskiaR het volgende:
Eerst die van Buda maar raden? Ben wel benieuwd waar het is.
Alright, dan mag ik nu zeker een nieuwe plaatsen:quote:
Een hint dan maar?quote:Op zondag 17 februari 2019 18:44 schreef SaskiaR het volgende:
Ondanks de mooie gebouwen lukt het niet echt om dit op te zoeken...
Dat lijkt me ook ja.quote:
Zou je misschien de foto’s langer kunnen laten staan? Als je het topic terugleest krijg je allemaal zwarte vierkantjesquote:Op vrijdag 15 februari 2019 10:00 schreef SaskiaR het volgende:
![]()
Beetje makkelijk misschien:
[ afbeelding ]
NOU IK VIND DIT DUS NIET VOR BEGINNERS WANT IK WEET DEZE NIET EN IK BEN EEN BEGINNER!!!quote:
Ik ben geen beginner, maar ik heb ook geen idee. Er lijkt een Canadese vlag op die pont te staan, maar erg onduidelijk. Kan ook een Turkse vlag zijn.quote:Op maandag 18 februari 2019 01:26 schreef vosss het volgende:
NOU IK VIND DIT DUS NIET VOR BEGINNERS WANT IK WEET DEZE NIET EN IK BEN EEN BEGINNER!!!
Owww sorry, tuurlijkquote:Op maandag 18 februari 2019 01:20 schreef MaJo het volgende:
[..]
Zou je misschien de foto’s langer kunnen laten staan? Als je het topic terugleest krijg je allemaal zwarte vierkantjes
quote:Op maandag 18 februari 2019 01:26 schreef vosss het volgende:
[..]
NOU IK VIND DIT DUS NIET VOR BEGINNERS WANT IK WEET DEZE NIET EN IK BEN EEN BEGINNER!!!
Zo te zien goed gegokt. Had ik toch gelijk met die Canadese vlag.quote:
De soort auto's en het niet parkeren bord doet me denken aan Latijns-Amerika. Dan hou ik nog legio mogelijkheden over.quote:Op maandag 18 februari 2019 12:08 schreef Cinemaniak het volgende:
Next: Waar staat dit gebouw?
[ afbeelding ]
Si Señorquote:
Lol!quote:Op maandag 18 februari 2019 14:23 schreef Hallojo het volgende:
Dat witte spul doet me denken aan sneeuw.
Helaasch, doch dat van die sneeuw zou wel eens correct kunnen izjn.quote:
Geheel en al correct!quote:Op maandag 18 februari 2019 14:53 schreef spijkerbroek het volgende:
De berg is de Matterhorn, en Google Maps zegt dat Breuil-Cervinia dichtbij is. Dus dat.
Van wiki:
[ afbeelding ]
Beide zijn het niet, maar je zit wel in de juiste zee.quote:
En welke zee is dat?quote:Op maandag 18 februari 2019 16:09 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Beide zijn het niet, maar je zit wel in de juiste zee.
Antigua is een plaats in Guatemala. Maar je bedoelt dus ergens in het Caribisch gebied?quote:Op maandag 18 februari 2019 16:09 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Beide zijn het niet, maar je zit wel in de juiste zee.
Er is maar één zee die van Guatemala naar Antigua reikt.quote:
Serieus? Ik ken het alleen als eilandquote:Op maandag 18 februari 2019 16:13 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Antigua is een plaats in Guatemala. Maar je bedoelt dus ergens in het Caribisch gebied?
Hahaquote:Op maandag 18 februari 2019 16:13 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Antigua is een plaats in Guatemala. Maar je bedoelt dus ergens in het Caribisch gebied?
Ik vind dat ik best goed ben wat topografie betreft, maar ik ken niet alle plaatsen over de hele wereldquote:Op maandag 18 februari 2019 16:14 schreef Blik het volgende:
[..]
Haha
Ik dacht ook al, wat bedoelt die nou
Begrijp ik, was een grappige speling van het lotquote:Op maandag 18 februari 2019 16:16 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik vind dat ik best goed ben wat topografie betreft, maar ik ken niet alle plaatsen over de hele wereld
En zelfs dan: Guatemala ligt maar aan één zee![]()
quote:Op maandag 18 februari 2019 16:32 schreef Blik het volgende:
[..]
Begrijp ik, was een grappige speling van het lot
quote:Op maandag 18 februari 2019 19:39 schreef Backpackinglife het volgende:
Die was niet heel moeilijk te vinden![]()
La asunción, Venezuela
Antigua is de bekende backpackershotspot in Guatemala. Mooie oude stad tussen de vulkanen. Volgens mij ook de oude hoofdstad tot ze na een vulkaanuitbarsting dachten: We verplaatsen het een stukje en stichten Guatemala City.quote:Op maandag 18 februari 2019 16:14 schreef spijkerbroek het volgende:
Serieus? Ik ken het alleen als eiland
Maar ja, Caribisch gebied dus.
Je zit zeker wel in de goede richtingquote:Op dinsdag 19 februari 2019 10:50 schreef UIO_AMS het volgende:
of aan de andere kant van de wereld in Australië of Nieuw-Zeeland
Geelong, Australiëquote:
Tja, als je zo'n beetje de gehele Westerse wereld als mogelijkheid aanduidt ...quote:Op dinsdag 19 februari 2019 11:13 schreef Cinemaniak het volgende:
Je zit zeker wel in de goede richting
Nooit van gehoord.quote:Geelong, Australië
Bouwstijl doet me denken aan Centraal Europa. Verder zie ik een meer of rivier en bergachtig terrein. Aan het meer van Balaton?quote:
Nopequote:
Je moet me echt uitleggen hoe je hierop komt zonder Google Image search.quote:Op maandag 18 februari 2019 19:39 schreef Backpackinglife het volgende:
Die was niet heel moeilijk te vinden![]()
La asunción, Venezuela
Ah, dat helpt. Aan het Meer van Neuchâtel vind je het Château de Neuchâtel in Neuchâtel dus.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 13:39 schreef Backpackinglife het volgende:
Zwitserland geloof ik, maar weet niet meer waar. Heb het wel ooit gezien
Ljubljana!quote:Op dinsdag 19 februari 2019 17:11 schreef UIO_AMS het volgende:
Aangezien het goed is de volgende:
[ afbeelding ]
Zeker!quote:
Bij de eerste oogopslag dacht ik Greystones in Ierland, maar dat is 'm niet. Het is wel ergens aan de oostkust van (één van) de Britse eilanden.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 17:35 schreef Jappie_Sea het volgende:
Alright, hier de volgende:
[ afbeelding ]
Je zit inderdaad in de goede richtingquote:Op dinsdag 19 februari 2019 18:12 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Bij de eerste oogopslag dacht ik Greystones in Ierland, maar dat is 'm niet. Het is wel ergens aan de oostkust van (één van) de Britse eilanden.
Nope...quote:
Heel gemakkelijk: ik had dat bruine gebouw gezien toen ik zocht op de kathedraal van asuncion ^^quote:Op dinsdag 19 februari 2019 16:23 schreef miro86 het volgende:
[..]
Je moet me echt uitleggen hoe je hierop komt zonder Google Image search.
Dat zag ik pas nog voorbijkomen bij 3 op Reisquote:Op woensdag 20 februari 2019 16:17 schreef Individual het volgende:
Lijkt een beetje op Scala dei Turchi op Sicilië, maar die tempels zijn er 13 in een dozijn van.
Juistemquote:Op woensdag 20 februari 2019 20:17 schreef Backpackinglife het volgende:
Tempel van Aphaia - ligt niet echt in een stad ofzo, maar op een Grieks eiland.
Google zegt dat dat goed is. Next!quote:
Ja klopt, lokquote ^^quote:Op donderdag 21 februari 2019 06:18 schreef laziness het volgende:
[..]
Dat moet San Antonio wel zijn...
Augsburgquote:Op vrijdag 22 februari 2019 17:07 schreef laziness het volgende:
Tinypic ligt er uit en de bereikbaarheid op de Duitse Autobahn laat soms best te wensen over![]()
[ afbeelding ]
Kon niks bedenken dus dan maar onze eindbestemming van vanavondquote:
Fijne vakantiequote:Op vrijdag 22 februari 2019 19:44 schreef laziness het volgende:
[..]
Kon niks bedenken dus dan maar onze eindbestemming van vanavond
Is het ookquote:Op maandag 25 februari 2019 19:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ik dacht dat Koper een hint wasSowwy
quote:Op maandag 25 februari 2019 19:50 schreef Backpackinglife het volgende:
Eindelijk gevonden dankzij het koper en het andere continent. Arizona state capitol in Phoenix
Het gebouw is gebouwd met materialen uit de staat Arizona, waaronder koper. De bijnaam van Arizona is Copper State.quote:Op maandag 25 februari 2019 19:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat heeft dat met koper te maken dan
Hmm, ik zie niet echt iets waarbij ik denk: O ja, daar kan ik op zoeken. Kijken we naar een plaatsje aan de Donau?quote:Op woensdag 27 februari 2019 19:27 schreef Jappie_Sea het volgende:
Sorry voor de late reactie, maar hier alsnog de volgende foto:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 1 maart 2019 16:19 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Hmm, ik zie niet echt iets waarbij ik denk: O ja, daar kan ik op zoeken. Kijken we naar een plaatsje aan de Donau?
Dit is Hainburg an der Donauquote:Op woensdag 27 februari 2019 19:27 schreef Jappie_Sea het volgende:
Sorry voor de late reactie, maar hier alsnog de volgende foto:
[ afbeelding ]
Dat is direct als je treinstation uitkomtquote:Op vrijdag 1 maart 2019 17:57 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Dat is heel snel. Maar correct!
Calgaryquote:
Kwam er pas achter nadat ik op Calgary zochtquote:Op vrijdag 1 maart 2019 22:37 schreef MissRelin het volgende:
Dat zeg ik...eitje
Had zo gauw niks beters uit 't eigen achief
Yupquote:Op vrijdag 1 maart 2019 22:38 schreef yosander het volgende:
[..]
Kwam er pas achter nadat ik op Calgary zocht
Uit het vliegtuig geschoten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |