abonnement Unibet Coolblue
pi_184911949
Voicemail legt bizar gesprek Essent-verkopers vast: zo denken ze écht over potentiële klanten

Op een voicemailbericht is te horen hoe verkopers van Essent écht over potentiële klanten praten. Terwijl zij dachten dat de verbinding al was verbroken, werd geregistreerd hoe de verkopers grof schelden en zeggen dat klanten ‘keihard geplukt’ moeten worden. ‘Zij hebben geen recht op dat geld. Jij wel.’



De zpp’er die haar voicemail onlangs afluistert begrijpt in eerste instantie niet wat ze hoort. Een boze stem, die scheldt omdat de telefoon begin januari niet is opgenomen. Dan een ander, die op grove wijze begint te praten. ‘Die kankerlijer neemt niet op’, begint het. ,,Ik dacht dat ik twee jongens van de straat hoorde’’, zegt de vrouw, die anoniem wil blijven.

Maar als ze het nummer dat belde googelt, blijkt dat haar voicemail een gesprek tussen verkopers van energiemaatschappij Essent heeft vastgelegd. De verkopers schelden klanten uit en bespreken de verkooptactiek in niet mis te verstane termen. Blijkbaar weten de mannen niet dat de verbinding niet is verbroken.

‘Die mensen zijn allemaal kankerlijers. En daarom moet je ze verneuken, er geld uithalen.’ En: ‘Zij verdienen dat geld niet, ze hebben geen recht op dat geld. Jij hebt wel recht op dat geld.’ Je hoeft alleen maar van ze af te pakken. ‘Simpel’.

Geschrokken
De vrouw hoorde de voicemail pas nadat ze was gebeld door een vriendin en wilde weten wat er was ingesproken. ,,Ik luister mijn voicemail vaak niet af. Nu schrok ik echt. Zo kan je niet met klanten omgaan.’’ Ze nam contact op met Essent om de kwestie aan te kaarten. ,,Ik heb gezegd dat ik een leidinggevende wilde spreken. Dat kon niet.’’ Haar klacht zou in behandeling worden genomen, maar opvallend genoeg werd niet naar de opname gevraagd. Ze heeft er niets meer van gehoord.

In het gesprek komt ook het aantal sales dat gemaakt moet worden aan bod. Verkopers van veel energiemaatschappijen moeten een minimum aantal verkopen sluiten om in dienst te kunnen blijven. Daarnaast worden vaak bonussen uitbetaald die afhankelijk zijn van het aantal gemaakte deals. Eerder trok ook een verkoper van Nuon aan de bel, omdat het systeem er volgens hem voor zorgt dat deur- tot- deur verkopers misleidende informatie aan de deur verstrekken. Klanten onderschrijven in dat soort trucs te zijn getrapt. In dit gesprek probeert de ene verkoper de andere gerust te stellen: hij kan zijn targets nog halen, wordt gezegd. ‘Pik, als jij je nu bewijst, als jij deze week drie sales maakt, dan zeggen ze echt wel: je hebt je bewezen.’

Rotte appels
Het nummer van Essent staat op internet al te boek als irritant. Er wordt onder meer geklaagd door mensen die zo vaak gebeld worden, dat ze er helemaal klaar mee zijn. Na de vragen die het AD stelde, lukte het Essent de betrokken verkopers te traceren. Ze gaven in een gesprek toe de uitspraken te hebben gedaan. Een woordvoerder zegt: ,,We zijn geschokt door deze opname. De manier waarop deze twee verkopers praten is echt onacceptabel en niet in lijn met ons wervingsbeleid. Dit mag nooit meer gebeuren. Daarom heeft het wervingsbureau in opdracht van Essent afscheid genomen van deze rotte appels.’’ Ook wordt het meegenomen in ‘structurele gesprekken’ om het verkoopproces te verbeteren en aan wettelijke- en kwaliteitseisen. Dat de klantenservice niet alerter heeft gereageerd, wordt ook betreurd.
Geluidsfragment>> https://www.limburger.nl/(...)r-potentiele-klanten

Essent stopt met wervingsbureau telefoonverkopers na tweede gelekte voicemail

Essent heeft per direct de samenwerking verbroken met een wervingsbureau van telefoonverkopers, nadat opnieuw een voicemail is opgedoken waarin medewerkers te horen zijn die schelden en afgeven op klanten.
https://www.limburger.nl/(...)de-gelekte-voicemail
https://www.geenstijl.nl/(...)edewerker-opgedoken/
´
pi_184911996
Tsja, niet handig dat dit zo naar buiten komt, maar is het oprecht heel verrassend dat die lui er zo over denken? Dit werk doe je nou niet uit altruistische overwegingen. :')
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 9 februari 2019 @ 10:50:04 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184912040
Telefoonverkopers :') :') Ze zijn zelf 'kankerlijers'.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_184912116
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 10:47 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Tsja, niet handig dat dit zo naar buiten komt, maar is het oprecht heel verrassend dat die lui er zo over denken? Dit werk doe je nou niet uit altruistische overwegingen. :')
Goed dat het naar buiten komt zodat meer mensen beseffen wat voor lulletjes daar werken.
pi_184912165
Vooral goed om te lezen dat Essent klachten pas serieus neemt als ze in de media komen. Het als bedrijf je verschuilen achter een door jezelf uitgekozen wervingsbureau geeft ook goed aan hoe zo'n organisatie denkt om zo zogenaamd hun eigen verantwoordelijkheid zoveel mogelijk af te schuiven.

Een bedrijf waar elk weldenkend mens nu per heden meteen als klant weg zal gaan

^O^
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 9 februari 2019 @ 10:58:24 #6
74056 crew  ToT
pi_184912169
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 10:50 schreef Nikonlover het volgende:
Telefoonverkopers :') :') Ze zijn zelf 'kankerlijers'.
Dit!
Absoluut!
Niet dat ik zelf zulke termen zou gebruiken maar ik begrijp dat het een verwijzing naar hun eigen taalgebruik is! ;)

Maar pffff.....ik heb gelukkig de afgelopen jaren zelden meer verkopers aan de telefoon gehad, maar de houding van dit soort lui soms.....

Zeg ik ook een keer dat ik in het bel-me-niet-register sta: "MENEER! Als wij u bellen betekent dat dat u in het verleden diensten van ons bedrijf hebt gehad, DUS hebben wij het RECHT u te bellen voor commerciële doeleinden! :( "
  zaterdag 9 februari 2019 @ 10:58:42 #7
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_184912174
Als AIDS en anuskanker een kind zouden krijgen dan zou dat later een telemarketeer worden.
We have always been at war with Eastasia.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 9 februari 2019 @ 10:59:07 #8
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_184912180
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 10:58 schreef ToT het volgende:

[..]

Dit!
Absoluut!
Niet dat ik zelf zulke termen zou gebruiken maar ik begrijp dat het een verwijzing naar hun eigen taalgebruik is! ;)

Maar pffff.....ik heb gelukkig de afgelopen jaren zelden meer verkopers aan de telefoon gehad, maar de houding van dit soort lui soms.....

Zeg ik ook een keer dat ik in het bel-me-niet-register sta: "MENEER! Als wij u bellen betekent dat dat u in het verleden diensten van ons bedrijf hebt gehad, DUS hebben wij het RECHT u te bellen voor commerciële doeleinden! :( "
Waar je mogelijk zelf in de voorwaarden mee hebt ingestemd.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 9 februari 2019 @ 11:04:10 #9
74056 crew  ToT
pi_184912252
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 10:59 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Waar je mogelijk zelf in de voorwaarden mee hebt ingestemd.
Kan in de kleine lettertjes staan, maar het is ook gewoon de wet. :)
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 9 februari 2019 @ 11:04:12 #10
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184912253
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 10:58 schreef ToT het volgende:

[..]

Dit!
Absoluut!
Niet dat ik zelf zulke termen zou gebruiken maar ik begrijp dat het een verwijzing naar hun eigen taalgebruik is! ;)

Maar pffff.....ik heb gelukkig de afgelopen jaren zelden meer verkopers aan de telefoon gehad, maar de houding van dit soort lui soms.....

Zeg ik ook een keer dat ik in het bel-me-niet-register sta: "MENEER! Als wij u bellen betekent dat dat u in het verleden diensten van ons bedrijf hebt gehad, DUS hebben wij het RECHT u te bellen voor commerciële doeleinden! :( "
Klopt! Anders had ik dit nooit geschreven ;)

Niemand krijgt daarom ook mijn telefoonnummer. Tegenwoordig moet iedereen je gegevens hebben. Waarom heeft de MM mijn adres, telefoonnummer en email nodig als ik iets kom kopen in de winkel? Ik weiger dat altijd.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 9 februari 2019 @ 11:07:36 #11
74056 crew  ToT
pi_184912299
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 11:04 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Klopt! Anders had ik dit nooit geschreven ;)

Niemand krijgt daarom ook mijn telefoonnummer. Tegenwoordig moet iedereen je gegevens hebben. Waarom heeft de MM mijn adres, telefoonnummer en email nodig als ik iets kom kopen in de winkel? Ik weiger dat altijd
Ik WEET mijn huistelefoonnummer niet eens! _O-
Ik heb het ooit aan mijn moeder doorgegeven en op één of andere manier weet de huisarts het ook (misschien dat het een keer bij hen in beeld stond toen ik een keer belde), maar verder weet niemand het.
Mijn mobiele nummer geef ik sowieso nooit af als het niet nodig is.
Laatst wel ergens een bestelling geplaatst en toen moest je verplicht je nummer invoeren. Kreeg ik een stuk of 5x reclame via SMS binnen. Ik kon op een shortcut linkje klikken om me er van af te melden. Niet gedaan, ben ik toch wat huiverig voor, maar het SMSje kwam wel van het bedrijf zelf.
Gelukkig zijn die spamberichtjes vanzelf opgehouden.
pi_184912314
lijkt me goede baan voor @jigggy
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 9 februari 2019 @ 11:09:31 #13
74056 crew  ToT
pi_184912325
Anyway, wat dit specifieke geluidsfragmentje betreft; ik snap sowieso niet wat er in hun hoofden omgaat, met deze uitspraken. Ja ongetwijfeld beeldspraak en en peptalk, maar je moet echt een iq van <80 hebben om dit soort dingen te kunnen zeggen.
Die mensen zijn ALLEMAAL kankerlijers? Waar is dat op gebaseerd?
En hoezo hebben ze geen recht op hun zuurverdiende geld?
enz.
pi_184912330
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 11:09 schreef ToT het volgende:
Anyway, wat dit specifieke geluidsfragmentje betreft; ik snap sowieso niet wat er in hun hoofden omgaat, met deze uitspraken. Ja ongetwijfeld beeldspraak en en peptalk, maar je moet echt een iq van <80 hebben om dit soort dingen te kunnen zeggen.
Die mensen zijn ALLEMAAL kankerlijers? Waar is dat op gebaseerd?
En hoezo hebben ze geen recht op hun zuurverdiende geld?
enz.
Iets voor @Kluun1985 dus _O-
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 9 februari 2019 @ 11:11:03 #15
74056 crew  ToT
pi_184912348
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 11:10 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

Iets voor @:kluun1985 dus _O-
_O- True! :D
pi_184912364
Dat geld voor al die verkppers. Of ze nu energie of een krant proberen aan te smeren. Draait allemaal om targets. Hongerloontjes die hoger uit kunnen vallen door targets/bonussen binnen te slepen.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zaterdag 9 februari 2019 @ 11:14:23 #17
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_184912403
Haha mooi dat ze getraceerd zijn, respectloze telemarketeers zijn echt het minste van het minste.
pi_184912413
Was toch allang bekend dat er veel bedenkelijk volk tussen die verkopers zit. Anders houdt je dat werk niet lang vol.

Een maandje geleden stond er ook een Nuon-verkoper in het Algemeen Dagblad: https://www.ad.nl/binnenl(...)-oplichter~ac5172b1/

Die geeft ronduit toe zich te bedienen van misleiding en oplichting om klanten binnen te halen. Dat schijnt normaal gebruik te zijn onder verkoopmedewerkers.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  User die overal opduikt 2022 zaterdag 9 februari 2019 @ 11:27:54 #19
186611 Haags
pi_184912617
Ik vind het juist leuk om die sukkeltjes zo mad te krijgen. Ik vind dit dan ook leuk om te lezen, doet mij goed. :)
Zonder wrijving geen glans
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 9 februari 2019 @ 11:29:18 #20
74056 crew  ToT
pi_184912625
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 11:15 schreef Tomatenboer het volgende:
Was toch allang bekend dat er veel bedenkelijk volk tussen die verkopers zit. Anders houdt je dat werk niet lang vol.

Een maandje geleden stond er ook een Nuon-verkoper in het Algemeen Dagblad: https://www.ad.nl/binnenl(...)-oplichter~ac5172b1/

Die geeft ronduit toe zich te bedienen van misleiding en oplichting om klanten binnen te halen. Dat schijnt normaal gebruik te zijn onder verkoopmedewerkers.
Net als verkopers in een winkel. Moet ik ook echt absoluut niks van hebben. :N
Jaren geleden (in het oude beeldbuis tijdperk nog) wilde ik een Sony Wega Theatre aanschaffen, maar de verkoper wees me op een aanbieding van Thomson. Ik gaf aan er geen interesse in te hebben en dat ik echt de Sony Wega Theatre wilde kopen.
"MENEER! Wist u dat Thomson 's werelds GROOTSTE merk is? Zelfs nog groter dan Sony en Philips BIJ ELKAAR!"
- "Fascinerend. Ik wil die SONY WEGA THEATRE."
"Maar MENEER! VERTEL u mij nou eens waarom u die Sony wil en niet de Thomson?"
- "Nou om te beginnen heeft de Sony een plat beeldbuis en bij die Thomson eis het lelijk bol, en bij de Thomson zie je ook vreselijk grote vierkante pixels in het beeld.
Werd die vent boos! :') "JA MENEER! U moet geen appels met peren met elkaar gaan vergelijken he!"
Op dat moment wilde ik exploderen en eisen de manager te spreken omdat ik die Sony wilde, en anders zou ik naar een winkel gaan waar hij fl.100 duurder was maar waar ik dit gezeik niet zou krijgen, maar gelukkig liep hij teleurgesteld.geïrriteerd zuchtend naar het magazijn om de Sony te gaan halen voor mij.

Wat ook leuk is, zijn winkels waarin medewerkers ineens tegen hun collega zeggen: "Ik neem het wel vanaf hier over van je." en dat de anders zegt "Zet deze verkoop wel op mijn naam he! Deze gaat naar mijn target toe! Die neem je niet van mij af!"
pi_184912677
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 11:29 schreef ToT het volgende:

[..]

Net als verkopers in een winkel. Moet ik ook echt absoluut niks van hebben. :N
Jaren geleden (in het oude beeldbuis tijdperk nog) wilde ik een Sony Wega Theatre aanschaffen, maar de verkoper wees me op een aanbieding van Thomson. Ik gaf aan er geen interesse in te hebben en dat ik echt de Sony Wega Theatre wilde kopen.
"MENEER! Wist u dat Thomson 's werelds GROOTSTE merk is? Zelfs nog groter dan Sony en Philips BIJ ELKAAR!"
- "Fascinerend. Ik wil die SONY WEGA THEATRE."
"Maar MENEER! VERTEL u mij nou eens waarom u die Sony wil en niet de Thomson?"
- "Nou om te beginnen heeft de Sony een plat beeldbuis en bij die Thomson eis het lelijk bol, en bij de Thomson zie je ook vreselijk grote vierkante pixels in het beeld.
Werd die vent boos! :') "JA MENEER! U moet geen appels met peren met elkaar gaan vergelijken he!"
Op dat moment wilde ik exploderen en eisen de manager te spreken omdat ik die Sony wilde, en anders zou ik naar een winkel gaan waar hij fl.100 duurder was maar waar ik dit gezeik niet zou krijgen, maar gelukkig liep hij teleurgesteld.geïrriteerd zuchtend naar het magazijn om de Sony te gaan halen voor mij.

Wat ook leuk is, zijn winkels waarin medewerkers ineens tegen hun collega zeggen: "Ik neem het wel vanaf hier over van je." en dat de anders zegt "Zet deze verkoop wel op mijn naam he! Deze gaat naar mijn target toe! Die neem je niet van mij af!"
goed verhaal
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 9 februari 2019 @ 11:37:31 #22
74056 crew  ToT
pi_184912681
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 11:36 schreef Afhaalchinees het volgende:

[..]

goed verhaal
Ik mis alleen nog de "lekker kort" er achteraan! :T
pi_184912737
Grappig ook dat zulke organisaties zo arrogant geworden zijn, dat ze nu alleen reageren als het in de media staat.

En het is tegenwoordig zooooo makkelijk geworden om dit soort shit wereldkundig te maken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_184913401
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 11:29 schreef ToT het volgende:

[..]

Net als verkopers in een winkel. Moet ik ook echt absoluut niks van hebben. :N
Jaren geleden (in het oude beeldbuis tijdperk nog) wilde ik een Sony Wega Theatre aanschaffen, maar de verkoper wees me op een aanbieding van Thomson. Ik gaf aan er geen interesse in te hebben en dat ik echt de Sony Wega Theatre wilde kopen.
"MENEER! Wist u dat Thomson 's werelds GROOTSTE merk is? Zelfs nog groter dan Sony en Philips BIJ ELKAAR!"
- "Fascinerend. Ik wil die SONY WEGA THEATRE."
"Maar MENEER! VERTEL u mij nou eens waarom u die Sony wil en niet de Thomson?"
- "Nou om te beginnen heeft de Sony een plat beeldbuis en bij die Thomson eis het lelijk bol, en bij de Thomson zie je ook vreselijk grote vierkante pixels in het beeld.
Werd die vent boos! :') "JA MENEER! U moet geen appels met peren met elkaar gaan vergelijken he!"
Op dat moment wilde ik exploderen en eisen de manager te spreken omdat ik die Sony wilde, en anders zou ik naar een winkel gaan waar hij fl.100 duurder was maar waar ik dit gezeik niet zou krijgen, maar gelukkig liep hij teleurgesteld.geïrriteerd zuchtend naar het magazijn om de Sony te gaan halen voor mij.

Wat ook leuk is, zijn winkels waarin medewerkers ineens tegen hun collega zeggen: "Ik neem het wel vanaf hier over van je." en dat de anders zegt "Zet deze verkoop wel op mijn naam he! Deze gaat naar mijn target toe! Die neem je niet van mij af!"
Mooi verhaal opa! ^O^

Maar je kan wel lachen om die verkopers maar het werkt vaak genoeg wel. Zag jaartje terug echt zo'n typisch Henk&Ingrid gezin in de MediaMarkt overtuigd worden om een QLED scherm van Samsung te kopen. Ze waren aan het kijken tussen de simpele Full-HD LCD TVs maar bogen als een blad om een boom om, voor de lulverhalen van de verkoper over de weergaloze quantum dot technieken :D
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_184913502
Mensen zeggen achter de schermen gemene en overdreven dingen over klanten! Stop de persen!
Conscience do cost.
pi_184913525
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 11:29 schreef ToT het volgende:

[..]

Net als verkopers in een winkel. Moet ik ook echt absoluut niks van hebben. :N
Jaren geleden (in het oude beeldbuis tijdperk nog) wilde ik een Sony Wega Theatre aanschaffen, maar de verkoper wees me op een aanbieding van Thomson. Ik gaf aan er geen interesse in te hebben en dat ik echt de Sony Wega Theatre wilde kopen.
"MENEER! Wist u dat Thomson 's werelds GROOTSTE merk is? Zelfs nog groter dan Sony en Philips BIJ ELKAAR!"
- "Fascinerend. Ik wil die SONY WEGA THEATRE."
"Maar MENEER! VERTEL u mij nou eens waarom u die Sony wil en niet de Thomson?"
- "Nou om te beginnen heeft de Sony een plat beeldbuis en bij die Thomson eis het lelijk bol, en bij de Thomson zie je ook vreselijk grote vierkante pixels in het beeld.
Werd die vent boos! :') "JA MENEER! U moet geen appels met peren met elkaar gaan vergelijken he!"
Op dat moment wilde ik exploderen en eisen de manager te spreken omdat ik die Sony wilde, en anders zou ik naar een winkel gaan waar hij fl.100 duurder was maar waar ik dit gezeik niet zou krijgen, maar gelukkig liep hij teleurgesteld.geïrriteerd zuchtend naar het magazijn om de Sony te gaan halen voor mij.

Wat ook leuk is, zijn winkels waarin medewerkers ineens tegen hun collega zeggen: "Ik neem het wel vanaf hier over van je." en dat de anders zegt "Zet deze verkoop wel op mijn naam he! Deze gaat naar mijn target toe! Die neem je niet van mij af!"
je maakt wat mee he
pi_184913629
Wie zit er nog te wachten op dit soort telefoontjes? Verbazingwekkend dat het nog steeds uit kan om daar mensen achter te zetten. En verbazingwekkend dat er nog steeds mensen zijn die dit soort werk willen doen.
Somebody that I used to know
pi_184913977
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 10:58 schreef Basp1 het volgende:
Vooral goed om te lezen dat Essent klachten pas serieus neemt als ze in de media komen. Het als bedrijf je verschuilen achter een door jezelf uitgekozen wervingsbureau geeft ook goed aan hoe zo'n organisatie denkt om zo zogenaamd hun eigen verantwoordelijkheid zoveel mogelijk af te schuiven.

Een bedrijf waar elk weldenkend mens nu per heden meteen als klant weg zal gaan

^O^
Precies. Dat die verkopers onder elkander natuurlijk op een werkvloer onzin uitkramen en lekker los gaan dat zal niet alleen bij Essent gebeuren. Wie weet welke geintjes een chirurg maakt over zijn patiënten. Maar dat Essent niets met de klachten doet tot op het moment dat het in het nieuws komt is nog erger.
pi_184914140
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 12:28 schreef ems. het volgende:
Mensen zeggen achter de schermen gemene en overdreven dingen over klanten! Stop de persen!
Dit idd, maar wat echt klachtwaardig is, is dat essent niets met de klachten doet.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 9 februari 2019 @ 13:09:16 #30
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_184914203
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 12:35 schreef Postbus100 het volgende:
Wie zit er nog te wachten op dit soort telefoontjes? Verbazingwekkend dat het nog steeds uit kan om daar mensen achter te zetten. En verbazingwekkend dat er nog steeds mensen zijn die dit soort werk willen doen.
Niemand wil dat werk doen volgens mij, maar als je weinig anders kan....
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_184914247
De mannen zijn ontslagen? Het lijkt me dat er hoger in de organisatie iets structureel fout zit. Ga daar maar snijden.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 9 februari 2019 @ 13:12:25 #32
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_184914267
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 13:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dit idd, maar wat echt klachtwaardig is, is dat essent niets met de klachten doet.
Klopt en ik moet toegeven dat ik bij deze lui minder sympathie heb omdat ze ook nog geen eens nuttig werk verrichten en vooral storend zijn.
pi_184914338
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 12:35 schreef Postbus100 het volgende:
Wie zit er nog te wachten op dit soort telefoontjes? Verbazingwekkend dat het nog steeds uit kan om daar mensen achter te zetten. En verbazingwekkend dat er nog steeds mensen zijn die dit soort werk willen doen.
Idd. Aangezien het aantal telefoontjes dat niet wordt opgenomen of direct wordt opgehangen ook al een zeer flink percentage moet zijn. En diegene die je wel aan de lijn weet te houden moet je dan ook nog eens iets zien aan te smeren terwijl tante Miep blijft zeggen dat ze dat niet gaat doen en dat ze dat eerst met haar zoon moet overleggen, want de familieleden hebben heel goed op haar ingepraat.
pi_184914477
In de Mediamarkt lopen ook dit soort roofdieren rond die je lastig komen vallen als je een magnetron bekijkt.
pi_184914750
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 12:56 schreef Cherni het volgende:

[..]

Wie weet welke geintjes een chirurg maakt over zijn patiënten.
Jouw partner?
pi_184914779
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 13:22 schreef WammesWaggel het volgende:
In de Mediamarkt lopen ook dit soort roofdieren rond die je lastig komen vallen als je een magnetron bekijkt.
Leuk toch kunnen die iemand voorlichten, zodat men weet wat men online koopt!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2019 13:37:06 ]
pi_184914811
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 13:11 schreef Lyrebird het volgende:
De mannen zijn ontslagen? Het lijkt me dat er hoger in de organisatie iets structureel fout zit. Ga daar maar snijden.
Is in iedere organisatie zo het zit altijd hogerop.
  zaterdag 9 februari 2019 @ 14:03:29 #38
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184915377
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 12:22 schreef Godshand het volgende:

[..]

Mooi verhaal opa! ^O^

Maar je kan wel lachen om die verkopers maar het werkt vaak genoeg wel. Zag jaartje terug echt zo'n typisch Henk&Ingrid gezin in de MediaMarkt overtuigd worden om een QLED scherm van Samsung te kopen. Ze waren aan het kijken tussen de simpele Full-HD LCD TVs maar bogen als een blad om een boom om, voor de lulverhalen van de verkoper over de weergaloze quantum dot technieken :D
QLED is dan ook écht een heel stuk fijner dan LCD, (maar er gaat nog steeds niks boven OLED).

Alhoewel je inderdaad je vragen kan stellen of Henk en Ingrid het verschil gaan zien tijdens Ik Hou van Holland :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_184915684
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 14:03 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

QLED is dan ook écht een heel stuk fijner dan LCD, (maar er gaat nog steeds niks boven OLED).

Alhoewel je inderdaad je vragen kan stellen of Henk en Ingrid het verschil gaan zien tijdens Ik Hou van Holland :')
Ligt eraan wat je met de tv wil doen.

OLED en gaming gaat bijv. nog slecht samen.
Als je een uurtje of twee misschien langer, gamet dan loop je al een flink risico op burn-in.
En dat heb je niet met QLED.

Daarbij vind ik OLED vaak lelijker op de een of andere manier.
De kleuren zijn zo raar fel en helemaal niet realistisch. (of het zijn bepaalde instellingen die niet juist waren ofzo)

Maar goed, smaken verschillen wat dat betreft.
Maar als een verkoper je weet om te halen van een "normale" full HD lcd tv" te kijken naar een QLED, die niet perse veel duurder hoeven te zijn.

Ik zie niet wat daar mis mee is, het is zijn taak iets te verkopen immers.

Het verhaal van ik wil product X en het is duidelijk dat de klant ook echt product X wil hebben, maar jij als verkoper blijft doordrukken over product Z.. dan zou ik als klant ook pissig worden.

Heb dat bij mediamarkt gehad, een laptop die bij thuiskomst het simpelweg niet deed, moeilijk doen bij de servicebalie maar wel geld terug gehad uiteindelijk na aandringen.

Ik loop naar de overkant, zelfde laptop maar betere specs, 1 euro duurder, deed het nog jaren perfect.

Mediamarkt is dan ook troep van de bovenste plank, alles wat ik daar ooit gekocht heb was iets mis mee.
Van airfryers die maar 1 kant opwarmde lol, scheermeskoppen die bot waren, telefoontjes die het niet goed doen qua downloaden en bijv. met bijwerken langzaam.. echt de lijst is eindeloos tot het punt dat je mag zeggen "kap dan met zooi kopen daar". :P
pi_184915814
Als kleine zelfstandige ben je helemaal de pineut. Als piranja's blijven ze je achtervolgen, doen alles om je te vernederen als je een keer boos bent geworden, bijv. je neemt op en een keihard geluid is te horen, en nummer blokkeren gaat niet want ze bellen met anoniem nummer. Ongelooflijk dat dit kan in Nederland.
pi_184915845
Ik denk vooral dat deze gratis bellen, anders bedachten deze zich wel.
pi_184915896
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 14:27 schreef Loekie1 het volgende:
Als piranja's blijven ze je achtervolgen, doen alles om je te vernederen als je een keer boos bent geworden, bijv. je neemt op en een keihard geluid is te horen,
Wtf? :')
pi_184915959
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 14:31 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Wtf? :')
Is waar hoor en ik heb alles wat anoniem bellen doet op weigeren staan.

Ik ben het al jaren zat, alleen die van (microsoft) die namaak indieers die bellen niet meer.
pi_184915985
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 14:33 schreef john2406 het volgende:

[..]

alleen die van (microsoft) die namaak indieers die bellen niet meer.
Misschien begrijpen ze je niet.
pi_184916008
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 14:34 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Misschien begrijpen ze je niet.
Als wel zorg ik er wel voor van niet!
Microsoft belt mij dan moet ik wel heel belangrijk zijn of niet?
pi_184916122
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 13:22 schreef WammesWaggel het volgende:
In de Mediamarkt lopen ook dit soort roofdieren rond die je lastig komen vallen als je een magnetron bekijkt.
Die meeste medewerkers bij de MM hebben geen verstand van wat ze verkopen.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  zaterdag 9 februari 2019 @ 14:44:03 #47
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184916181
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 14:20 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je met de tv wil doen.

OLED en gaming gaat bijv. nog slecht samen.
Als je een uurtje of twee misschien langer, gamet dan loop je al een flink risico op burn-in.
En dat heb je niet met QLED.

Daarbij vind ik OLED vaak lelijker op de een of andere manier.
De kleuren zijn zo raar fel en helemaal niet realistisch. (of het zijn bepaalde instellingen die niet juist waren ofzo)

Maar goed, smaken verschillen wat dat betreft.
Maar als een verkoper je weet om te halen van een "normale" full HD lcd tv" te kijken naar een QLED, die niet perse veel duurder hoeven te zijn.

Ik zie niet wat daar mis mee is, het is zijn taak iets te verkopen immers.

Het verhaal van ik wil product X en het is duidelijk dat de klant ook echt product X wil hebben, maar jij als verkoper blijft doordrukken over product Z.. dan zou ik als klant ook pissig worden.

Heb dat bij mediamarkt gehad, een laptop die bij thuiskomst het simpelweg niet deed, moeilijk doen bij de servicebalie maar wel geld terug gehad uiteindelijk na aandringen.

Ik loop naar de overkant, zelfde laptop maar betere specs, 1 euro duurder, deed het nog jaren perfect.

Mediamarkt is dan ook troep van de bovenste plank, alles wat ik daar ooit gekocht heb was iets mis mee.
Van airfryers die maar 1 kant opwarmde lol, scheermeskoppen die bot waren, telefoontjes die het niet goed doen qua downloaden en bijv. met bijwerken langzaam.. echt de lijst is eindeloos tot het punt dat je mag zeggen "kap dan met zooi kopen daar". :P
Het grote verschil is het het veel hogere contrast, zeker in de donkere regionen.

Kijk maar eens een wat donkere film met het licht uit, dan is het verschil tussen LCD en OLED heel snel duidelijk ;) LCD heeft dan een lelijke grijze gloed waar het zwart zou moeten zijn. Soms zelfs gepartioneerd als je meerdere backlights hebt, dan is de helft van je scherm zwart en de andere helft grijs omdat er bijvoorbeeld ondertitels getoond moeten worden.

Overigens is dat inderdaad het tegenovergestelde van demonstratiefilmpjes die nogal onecht aanvoelen altijd. Geen idee waarom ze dat gebruiken in showrooms, maar het zal wel lekker ‘poppy’ zijn voor het grote publiek. En vanwege het hogere contrast valt dat nog veel meer op idd.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 9 februari 2019 @ 14:45:37 #48
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_184916220
Grappig dat zo'n verkopers die een baantje hebben wat door iedereen uitgekotst wordt en door normale mensen echt niet uitgevoerd wordt, al is het het laatste baantje op aarde, zich blijkbaar zich zo verheven voelen boven andere mensen.

Echt, ik ging liever de hele dag schoffelen dan zo'n callcenterbaantje aan te nemen.
Don't let my username fool you...
pi_184916332
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 14:45 schreef Metalfreak het volgende:

Echt, ik ging liever de hele dag schoffelen dan zo'n callcenterbaantje aan te nemen.
Alleen het tuig van de richel is beschikbaar blijkbaar.
pi_184916354
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 14:45 schreef Metalfreak het volgende:
Grappig dat zo'n verkopers die een baantje hebben wat door iedereen uitgekotst wordt en door normale mensen echt niet uitgevoerd wordt, al is het het laatste baantje op aarde, zich blijkbaar zich zo verheven voelen boven andere mensen.

Echt, ik ging liever de hele dag schoffelen dan zo'n callcenterbaantje aan te nemen.
Ik heb ook wel bij organisaties gewerkt met een grote hoeveelheid telesales. Daarbij wordt ook vaak wel zo'n cultuurtje van scoren / winnen gecreëerd met financiële beloning voor het zo veel mogelijk aansmeren van producten of diensten. Kwam niet zelden voor dat mensen alsnog terug kwamen op hun beslissingen. Bedrijf heeft destijds de beloningsstructuur maar aangepast door niet bij de initiële verkoop te belonen, maar pas als iemand ook daadwerkelijk X tijd klant was.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')