Goed dat het naar buiten komt zodat meer mensen beseffen wat voor lulletjes daar werken.quote:Op zaterdag 9 februari 2019 10:47 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Tsja, niet handig dat dit zo naar buiten komt, maar is het oprecht heel verrassend dat die lui er zo over denken? Dit werk doe je nou niet uit altruistische overwegingen.
Dit!quote:Op zaterdag 9 februari 2019 10:50 schreef Nikonlover het volgende:
Telefoonverkopers Ze zijn zelf 'kankerlijers'.
Waar je mogelijk zelf in de voorwaarden mee hebt ingestemd.quote:Op zaterdag 9 februari 2019 10:58 schreef ToT het volgende:
[..]
Dit!
Absoluut!
Niet dat ik zelf zulke termen zou gebruiken maar ik begrijp dat het een verwijzing naar hun eigen taalgebruik is!
Maar pffff.....ik heb gelukkig de afgelopen jaren zelden meer verkopers aan de telefoon gehad, maar de houding van dit soort lui soms.....
Zeg ik ook een keer dat ik in het bel-me-niet-register sta: "MENEER! Als wij u bellen betekent dat dat u in het verleden diensten van ons bedrijf hebt gehad, DUS hebben wij het RECHT u te bellen voor commerciële doeleinden! "
Kan in de kleine lettertjes staan, maar het is ook gewoon de wet.quote:Op zaterdag 9 februari 2019 10:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Waar je mogelijk zelf in de voorwaarden mee hebt ingestemd.
Klopt! Anders had ik dit nooit geschrevenquote:Op zaterdag 9 februari 2019 10:58 schreef ToT het volgende:
[..]
Dit!
Absoluut!
Niet dat ik zelf zulke termen zou gebruiken maar ik begrijp dat het een verwijzing naar hun eigen taalgebruik is!
Maar pffff.....ik heb gelukkig de afgelopen jaren zelden meer verkopers aan de telefoon gehad, maar de houding van dit soort lui soms.....
Zeg ik ook een keer dat ik in het bel-me-niet-register sta: "MENEER! Als wij u bellen betekent dat dat u in het verleden diensten van ons bedrijf hebt gehad, DUS hebben wij het RECHT u te bellen voor commerciële doeleinden! "
Ik WEET mijn huistelefoonnummer niet eens!quote:Op zaterdag 9 februari 2019 11:04 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Klopt! Anders had ik dit nooit geschreven
Niemand krijgt daarom ook mijn telefoonnummer. Tegenwoordig moet iedereen je gegevens hebben. Waarom heeft de MM mijn adres, telefoonnummer en email nodig als ik iets kom kopen in de winkel? Ik weiger dat altijd
Iets voor @Kluun1985 dusquote:Op zaterdag 9 februari 2019 11:09 schreef ToT het volgende:
Anyway, wat dit specifieke geluidsfragmentje betreft; ik snap sowieso niet wat er in hun hoofden omgaat, met deze uitspraken. Ja ongetwijfeld beeldspraak en en peptalk, maar je moet echt een iq van <80 hebben om dit soort dingen te kunnen zeggen.
Die mensen zijn ALLEMAAL kankerlijers? Waar is dat op gebaseerd?
En hoezo hebben ze geen recht op hun zuurverdiende geld?
enz.
Net als verkopers in een winkel. Moet ik ook echt absoluut niks van hebben.quote:Op zaterdag 9 februari 2019 11:15 schreef Tomatenboer het volgende:
Was toch allang bekend dat er veel bedenkelijk volk tussen die verkopers zit. Anders houdt je dat werk niet lang vol.
Een maandje geleden stond er ook een Nuon-verkoper in het Algemeen Dagblad: https://www.ad.nl/binnenl(...)-oplichter~ac5172b1/
Die geeft ronduit toe zich te bedienen van misleiding en oplichting om klanten binnen te halen. Dat schijnt normaal gebruik te zijn onder verkoopmedewerkers.
goed verhaalquote:Op zaterdag 9 februari 2019 11:29 schreef ToT het volgende:
[..]
Net als verkopers in een winkel. Moet ik ook echt absoluut niks van hebben.
Jaren geleden (in het oude beeldbuis tijdperk nog) wilde ik een Sony Wega Theatre aanschaffen, maar de verkoper wees me op een aanbieding van Thomson. Ik gaf aan er geen interesse in te hebben en dat ik echt de Sony Wega Theatre wilde kopen.
"MENEER! Wist u dat Thomson 's werelds GROOTSTE merk is? Zelfs nog groter dan Sony en Philips BIJ ELKAAR!"
- "Fascinerend. Ik wil die SONY WEGA THEATRE."
"Maar MENEER! VERTEL u mij nou eens waarom u die Sony wil en niet de Thomson?"
- "Nou om te beginnen heeft de Sony een plat beeldbuis en bij die Thomson eis het lelijk bol, en bij de Thomson zie je ook vreselijk grote vierkante pixels in het beeld.
Werd die vent boos! "JA MENEER! U moet geen appels met peren met elkaar gaan vergelijken he!"
Op dat moment wilde ik exploderen en eisen de manager te spreken omdat ik die Sony wilde, en anders zou ik naar een winkel gaan waar hij fl.100 duurder was maar waar ik dit gezeik niet zou krijgen, maar gelukkig liep hij teleurgesteld.geïrriteerd zuchtend naar het magazijn om de Sony te gaan halen voor mij.
Wat ook leuk is, zijn winkels waarin medewerkers ineens tegen hun collega zeggen: "Ik neem het wel vanaf hier over van je." en dat de anders zegt "Zet deze verkoop wel op mijn naam he! Deze gaat naar mijn target toe! Die neem je niet van mij af!"
Mooi verhaal opa!quote:Op zaterdag 9 februari 2019 11:29 schreef ToT het volgende:
[..]
Net als verkopers in een winkel. Moet ik ook echt absoluut niks van hebben.
Jaren geleden (in het oude beeldbuis tijdperk nog) wilde ik een Sony Wega Theatre aanschaffen, maar de verkoper wees me op een aanbieding van Thomson. Ik gaf aan er geen interesse in te hebben en dat ik echt de Sony Wega Theatre wilde kopen.
"MENEER! Wist u dat Thomson 's werelds GROOTSTE merk is? Zelfs nog groter dan Sony en Philips BIJ ELKAAR!"
- "Fascinerend. Ik wil die SONY WEGA THEATRE."
"Maar MENEER! VERTEL u mij nou eens waarom u die Sony wil en niet de Thomson?"
- "Nou om te beginnen heeft de Sony een plat beeldbuis en bij die Thomson eis het lelijk bol, en bij de Thomson zie je ook vreselijk grote vierkante pixels in het beeld.
Werd die vent boos! "JA MENEER! U moet geen appels met peren met elkaar gaan vergelijken he!"
Op dat moment wilde ik exploderen en eisen de manager te spreken omdat ik die Sony wilde, en anders zou ik naar een winkel gaan waar hij fl.100 duurder was maar waar ik dit gezeik niet zou krijgen, maar gelukkig liep hij teleurgesteld.geïrriteerd zuchtend naar het magazijn om de Sony te gaan halen voor mij.
Wat ook leuk is, zijn winkels waarin medewerkers ineens tegen hun collega zeggen: "Ik neem het wel vanaf hier over van je." en dat de anders zegt "Zet deze verkoop wel op mijn naam he! Deze gaat naar mijn target toe! Die neem je niet van mij af!"
je maakt wat mee hequote:Op zaterdag 9 februari 2019 11:29 schreef ToT het volgende:
[..]
Net als verkopers in een winkel. Moet ik ook echt absoluut niks van hebben.
Jaren geleden (in het oude beeldbuis tijdperk nog) wilde ik een Sony Wega Theatre aanschaffen, maar de verkoper wees me op een aanbieding van Thomson. Ik gaf aan er geen interesse in te hebben en dat ik echt de Sony Wega Theatre wilde kopen.
"MENEER! Wist u dat Thomson 's werelds GROOTSTE merk is? Zelfs nog groter dan Sony en Philips BIJ ELKAAR!"
- "Fascinerend. Ik wil die SONY WEGA THEATRE."
"Maar MENEER! VERTEL u mij nou eens waarom u die Sony wil en niet de Thomson?"
- "Nou om te beginnen heeft de Sony een plat beeldbuis en bij die Thomson eis het lelijk bol, en bij de Thomson zie je ook vreselijk grote vierkante pixels in het beeld.
Werd die vent boos! "JA MENEER! U moet geen appels met peren met elkaar gaan vergelijken he!"
Op dat moment wilde ik exploderen en eisen de manager te spreken omdat ik die Sony wilde, en anders zou ik naar een winkel gaan waar hij fl.100 duurder was maar waar ik dit gezeik niet zou krijgen, maar gelukkig liep hij teleurgesteld.geïrriteerd zuchtend naar het magazijn om de Sony te gaan halen voor mij.
Wat ook leuk is, zijn winkels waarin medewerkers ineens tegen hun collega zeggen: "Ik neem het wel vanaf hier over van je." en dat de anders zegt "Zet deze verkoop wel op mijn naam he! Deze gaat naar mijn target toe! Die neem je niet van mij af!"
Precies. Dat die verkopers onder elkander natuurlijk op een werkvloer onzin uitkramen en lekker los gaan dat zal niet alleen bij Essent gebeuren. Wie weet welke geintjes een chirurg maakt over zijn patiënten. Maar dat Essent niets met de klachten doet tot op het moment dat het in het nieuws komt is nog erger.quote:Op zaterdag 9 februari 2019 10:58 schreef Basp1 het volgende:
Vooral goed om te lezen dat Essent klachten pas serieus neemt als ze in de media komen. Het als bedrijf je verschuilen achter een door jezelf uitgekozen wervingsbureau geeft ook goed aan hoe zo'n organisatie denkt om zo zogenaamd hun eigen verantwoordelijkheid zoveel mogelijk af te schuiven.
Een bedrijf waar elk weldenkend mens nu per heden meteen als klant weg zal gaan
Dit idd, maar wat echt klachtwaardig is, is dat essent niets met de klachten doet.quote:Op zaterdag 9 februari 2019 12:28 schreef ems. het volgende:
Mensen zeggen achter de schermen gemene en overdreven dingen over klanten! Stop de persen!
Niemand wil dat werk doen volgens mij, maar als je weinig anders kan....quote:Op zaterdag 9 februari 2019 12:35 schreef Postbus100 het volgende:
Wie zit er nog te wachten op dit soort telefoontjes? Verbazingwekkend dat het nog steeds uit kan om daar mensen achter te zetten. En verbazingwekkend dat er nog steeds mensen zijn die dit soort werk willen doen.
Klopt en ik moet toegeven dat ik bij deze lui minder sympathie heb omdat ze ook nog geen eens nuttig werk verrichten en vooral storend zijn.quote:Op zaterdag 9 februari 2019 13:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit idd, maar wat echt klachtwaardig is, is dat essent niets met de klachten doet.
Idd. Aangezien het aantal telefoontjes dat niet wordt opgenomen of direct wordt opgehangen ook al een zeer flink percentage moet zijn. En diegene die je wel aan de lijn weet te houden moet je dan ook nog eens iets zien aan te smeren terwijl tante Miep blijft zeggen dat ze dat niet gaat doen en dat ze dat eerst met haar zoon moet overleggen, want de familieleden hebben heel goed op haar ingepraat.quote:Op zaterdag 9 februari 2019 12:35 schreef Postbus100 het volgende:
Wie zit er nog te wachten op dit soort telefoontjes? Verbazingwekkend dat het nog steeds uit kan om daar mensen achter te zetten. En verbazingwekkend dat er nog steeds mensen zijn die dit soort werk willen doen.
Jouw partner?quote:Op zaterdag 9 februari 2019 12:56 schreef Cherni het volgende:
[..]
Wie weet welke geintjes een chirurg maakt over zijn patiënten.
Leuk toch kunnen die iemand voorlichten, zodat men weet wat men online koopt!quote:Op zaterdag 9 februari 2019 13:22 schreef WammesWaggel het volgende:
In de Mediamarkt lopen ook dit soort roofdieren rond die je lastig komen vallen als je een magnetron bekijkt.
Is in iedere organisatie zo het zit altijd hogerop.quote:Op zaterdag 9 februari 2019 13:11 schreef Lyrebird het volgende:
De mannen zijn ontslagen? Het lijkt me dat er hoger in de organisatie iets structureel fout zit. Ga daar maar snijden.
QLED is dan ook écht een heel stuk fijner dan LCD, (maar er gaat nog steeds niks boven OLED).quote:Op zaterdag 9 februari 2019 12:22 schreef Godshand het volgende:
[..]
Mooi verhaal opa!
Maar je kan wel lachen om die verkopers maar het werkt vaak genoeg wel. Zag jaartje terug echt zo'n typisch Henk&Ingrid gezin in de MediaMarkt overtuigd worden om een QLED scherm van Samsung te kopen. Ze waren aan het kijken tussen de simpele Full-HD LCD TVs maar bogen als een blad om een boom om, voor de lulverhalen van de verkoper over de weergaloze quantum dot technieken
Ligt eraan wat je met de tv wil doen.quote:Op zaterdag 9 februari 2019 14:03 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
QLED is dan ook écht een heel stuk fijner dan LCD, (maar er gaat nog steeds niks boven OLED).
Alhoewel je inderdaad je vragen kan stellen of Henk en Ingrid het verschil gaan zien tijdens Ik Hou van Holland
Wtf?quote:Op zaterdag 9 februari 2019 14:27 schreef Loekie1 het volgende:
Als piranja's blijven ze je achtervolgen, doen alles om je te vernederen als je een keer boos bent geworden, bijv. je neemt op en een keihard geluid is te horen,
Is waar hoor en ik heb alles wat anoniem bellen doet op weigeren staan.quote:
Misschien begrijpen ze je niet.quote:Op zaterdag 9 februari 2019 14:33 schreef john2406 het volgende:
[..]
alleen die van (microsoft) die namaak indieers die bellen niet meer.
Als wel zorg ik er wel voor van niet!quote:Op zaterdag 9 februari 2019 14:34 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Misschien begrijpen ze je niet.
Die meeste medewerkers bij de MM hebben geen verstand van wat ze verkopen.quote:Op zaterdag 9 februari 2019 13:22 schreef WammesWaggel het volgende:
In de Mediamarkt lopen ook dit soort roofdieren rond die je lastig komen vallen als je een magnetron bekijkt.
Het grote verschil is het het veel hogere contrast, zeker in de donkere regionen.quote:Op zaterdag 9 februari 2019 14:20 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je met de tv wil doen.
OLED en gaming gaat bijv. nog slecht samen.
Als je een uurtje of twee misschien langer, gamet dan loop je al een flink risico op burn-in.
En dat heb je niet met QLED.
Daarbij vind ik OLED vaak lelijker op de een of andere manier.
De kleuren zijn zo raar fel en helemaal niet realistisch. (of het zijn bepaalde instellingen die niet juist waren ofzo)
Maar goed, smaken verschillen wat dat betreft.
Maar als een verkoper je weet om te halen van een "normale" full HD lcd tv" te kijken naar een QLED, die niet perse veel duurder hoeven te zijn.
Ik zie niet wat daar mis mee is, het is zijn taak iets te verkopen immers.
Het verhaal van ik wil product X en het is duidelijk dat de klant ook echt product X wil hebben, maar jij als verkoper blijft doordrukken over product Z.. dan zou ik als klant ook pissig worden.
Heb dat bij mediamarkt gehad, een laptop die bij thuiskomst het simpelweg niet deed, moeilijk doen bij de servicebalie maar wel geld terug gehad uiteindelijk na aandringen.
Ik loop naar de overkant, zelfde laptop maar betere specs, 1 euro duurder, deed het nog jaren perfect.
Mediamarkt is dan ook troep van de bovenste plank, alles wat ik daar ooit gekocht heb was iets mis mee.
Van airfryers die maar 1 kant opwarmde lol, scheermeskoppen die bot waren, telefoontjes die het niet goed doen qua downloaden en bijv. met bijwerken langzaam.. echt de lijst is eindeloos tot het punt dat je mag zeggen "kap dan met zooi kopen daar".
Alleen het tuig van de richel is beschikbaar blijkbaar.quote:Op zaterdag 9 februari 2019 14:45 schreef Metalfreak het volgende:
Echt, ik ging liever de hele dag schoffelen dan zo'n callcenterbaantje aan te nemen.
Ik heb ook wel bij organisaties gewerkt met een grote hoeveelheid telesales. Daarbij wordt ook vaak wel zo'n cultuurtje van scoren / winnen gecreëerd met financiële beloning voor het zo veel mogelijk aansmeren van producten of diensten. Kwam niet zelden voor dat mensen alsnog terug kwamen op hun beslissingen. Bedrijf heeft destijds de beloningsstructuur maar aangepast door niet bij de initiële verkoop te belonen, maar pas als iemand ook daadwerkelijk X tijd klant was.quote:Op zaterdag 9 februari 2019 14:45 schreef Metalfreak het volgende:
Grappig dat zo'n verkopers die een baantje hebben wat door iedereen uitgekotst wordt en door normale mensen echt niet uitgevoerd wordt, al is het het laatste baantje op aarde, zich blijkbaar zich zo verheven voelen boven andere mensen.
Echt, ik ging liever de hele dag schoffelen dan zo'n callcenterbaantje aan te nemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |