Dus heb je weer iets te doen vanavond.quote:
Dat heb ik al gedaan.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 18:26 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dus heb je weer iets te doen vanavond.
Hij is toch altijd ondermaats in ploegentijdritten? Waar ik overigens niet van kan begrijpen met zijn verleden als baanrenner.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 18:40 schreef wimderon het volgende:
Nando rotslecht dat hij hier gelost is ipv de ploeg op sleeptouw te nemen?
Ja.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 18:42 schreef franklop het volgende:
Ging Uran Uran Uran Uran Uran Uran Uran Uran als eerste over de streep?
En zijn er boni's te verdienen bij de finishes van de overige etappes?
Dit was wel heel slecht. Soler vroeg met pech misschien?quote:Op dinsdag 12 februari 2019 18:42 schreef Koffieplanter het volgende:
Het voordeel van de matigheid van Movistar is dat Nairo er op Alto Las Palmas al vroeg aan moet beginnen.
In de Tirreno kon hij meestal wel volgen in een toch iets betere ploeg dan Bohli en vier kneuzen. Dit was ook nog eens op wegfietsen, waar hij in Argentinië zesde op werd in de tijdrit.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 18:41 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Hij is toch altijd ondermaats in ploegentijdritten? Waar ik overigens niet van kan begrijpen met zijn verleden als baanrenner.
Hij stuurt Anacona maar weer op missie. En anders niks.quote:Op dinsdag 12 februari 2019 18:42 schreef Koffieplanter het volgende:
Het voordeel van de matigheid van Movistar is dat Nairo er op Alto Las Palmas al vroeg aan moet beginnen.
lolquote:Op dinsdag 12 februari 2019 18:42 schreef Koffieplanter het volgende:
Het voordeel van de matigheid van Movistar is dat Nairo er op Alto Las Palmas al vroeg aan moet beginnen.
Altijd weer het besef, Belga Sport >>>> ATS.quote:Op maandag 11 februari 2019 17:26 schreef Chiappucci het volgende:
Vanavond 21.20 uur op Canvas. Belga Sport docu over Tom Boonen
https://sporza.be/nl/2019/02/11/tom-boonen-belga-sport/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 12 februari 2019 20:47 schreef wimderon het volgende:
[ afbeelding ]
Dani heeft ook al zo'n kutkind.
En wat is Vohters hier aan het lezen?Higuita toch bij het team gehaald?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zolang ze Froome maar lozen.quote:Op woensdag 13 februari 2019 11:19 schreef Koffieplanter het volgende:
https://www.elespectador.(...)tour-articulo-839157
O dat wist ik niet eens. Ik haalde deze link van CN.quote:Op woensdag 13 februari 2019 11:45 schreef Mani89 het volgende:
Nu ook met normale bron.
‘Dave Brailsford was bij gesprekken Colombiaanse WorldTour-ploeg’
Natuurlijk.quote:Op woensdag 13 februari 2019 11:47 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
O dat wist ik niet eens. Ik haalde deze link van CN.
Jij hebt er toch zo een als voodoo pop?quote:Op woensdag 13 februari 2019 16:47 schreef Mani89 het volgende:
Heb jij ook zo'n pop, Wim?
[ afbeelding ]
Allemachtig, ik krijg hier 3 nachten nachtmerries van.quote:Op woensdag 13 februari 2019 16:47 schreef Mani89 het volgende:
Heb jij ook zo'n pop, Wim?
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 13 februari 2019 17:07 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Een tatoeage van een capibara op je borst, weer eens wat anders.
Jezus wat een lelijk kutbeest.quote:Op woensdag 13 februari 2019 17:19 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hoe bevalt je dit?
Die linker of die rechter pop?quote:Op woensdag 13 februari 2019 16:47 schreef Mani89 het volgende:
Heb jij ook zo'n pop, Wim?
[ afbeelding ]
Ja, oudere wielrenners krijgen nauwelijks een kans, tenzij ze echt veel en veel beter zijn dan hun concurrenten.quote:Op woensdag 13 februari 2019 17:28 schreef Mani89 het volgende:
Is het veelzeggend dat Paolo Toto door geen enkel Italiaans PCT team is opgepikt?
En wel logisch ook, als hij het nu niet waarmaakt wanneer dan wel?quote:Op woensdag 13 februari 2019 17:30 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ja, oudere wielrenners krijgen nauwelijks een kans, tenzij ze echt veel en veel beter zijn dan hun concurrenten.
Zo'n vent kan zeker nog wel 5-7 jaar mee. Lijkt me de moeite om in te investeren. Je zou hem relatief goedkoop op moeten kunnen pikken.quote:Op woensdag 13 februari 2019 17:34 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
En wel logisch ook, als hij het nu niet waarmaakt wanneer dan wel?
Ze hadden wel een paar motoren, maar die zijn ondertussen gestolen.quote:Op woensdag 13 februari 2019 18:12 schreef showtimer het volgende:
Hebben ze alleen beelden uit de heli en vaste camera's?
Wel fijn dat ze op vier kilometer van de streep nog even naar de reclame gaan. Dan valt Eurosport nog best mee.quote:Op woensdag 13 februari 2019 18:14 schreef Koffieplanter het volgende:
33 seconden, 4 kilometer. Het kan nog.
Jij gelooft die info?quote:Op woensdag 13 februari 2019 18:14 schreef Koffieplanter het volgende:
33 seconden, 4 kilometer. Het kan nog.
Aan z'n ledematen te zien geen valpartij geweest.quote:
Ook geen Androni'squote:Op woensdag 13 februari 2019 18:24 schreef Slobeend het volgende:
Nando nergens te bekennen inderdaad.
Misschien wordt het tijd om deze act achter je te laten, makker.quote:
Dat is het leuke van de FCPL, dat je die jongens daarna in je hart draagt.quote:Op woensdag 13 februari 2019 18:30 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Misschien wordt het tijd om deze act achter je te laten, makker.
Die jongen verdient echt een stap hogerop.quote:
Ik kan niet zeggen dat ik ook maar een greintje meer respect voor Timothy Dupont meedraag.quote:Op woensdag 13 februari 2019 18:31 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dat is het leuke van de FCPL, dat je die jongens daarna in je hart draagt.
Wil je dan voortaan refereren aan Koffieplanter's Bernal en Youri's Roglic? Bedankt.quote:Op woensdag 13 februari 2019 18:31 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dat is het leuke van de FCPL, dat je die jongens daarna in je hart draagt.
Nee, dankje.quote:Op woensdag 13 februari 2019 18:32 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Wil je dan voortaan refereren aan Koffieplanter's Bernal en Youri's Roglic? Bedankt.
Hij heeft nu Mihai als kruiwagen.quote:Op woensdag 13 februari 2019 18:31 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Die jongen verdient echt een stap hogerop.
Al die Esten zijn ook gewoon onwijs sympathieke jongens, Rahim, Laas, Lauri Aus, Jaan Kirsipuu, Gert Joeaar, Aksel Nurmela.quote:Op woensdag 13 februari 2019 18:33 schreef showtimer het volgende:
[..]
Hij heeft nu Mihai als kruiwagen.
Over de doden niets dan goeds Mani.quote:Op woensdag 13 februari 2019 18:36 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Al die Esten zijn ook gewoon onwijs sympathieke jongens, Rahim, Laas, Lauri Aus, Jaan Kirsipuu, Gert Joeaar, Aksel Nurmela.
Tussen het inlopen van de 2 op helikopterbeelden en de finish zat er qua tijd toch de nodige marge? Wel weinig hoopgevend voor de rest van de koers.quote:Op woensdag 13 februari 2019 18:30 schreef Strani het volgende:
Op de finish na waren de beelden nooit live vandaag. Terwijl ze op ESPN nog met 6 man vooraan waren, was het via radiostation Antena 2 al een tijdje duidelijk dat er nog maar 2 over waren.
Dus uiteindelijk hebben we 300 meter aan live-beelden gehad.
Lijkt me oprecht wel sympathieke vent. Ook mooi dat ik hem dit jaar mocht overnemen van je.quote:Op woensdag 13 februari 2019 18:31 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dat is het leuke van de FCPL, dat je die jongens daarna in je hart draagt.
Ziekjes.quote:
quote:“In de eerste plaats wil ik alle mensen hier bedanken voor hun aanmoedigingen. Het is weliswaar de geboorteplaats van Fernando Gaviria, maar de toeschouwers staken ook mij een hart onder de riem”, zei Hodeg, die voorts aangaf dat Gaviria zich een beetje ziek voelde. De meervoudig ritwinnaar in de Giro d’Italia en de Tour de France liet de massasprint aan zich voorbij gaan.
quote:Op woensdag 13 februari 2019 18:36 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Al die Esten zijn ook gewoon onwijs sympathieke jongens, Rahim, Laas, Lauri Aus, Jaan Kirsipuu, Gert Joeaar, Aksel Nurmela.
twitter:Illuminatebike twitterde op woensdag 13-02-2019 om 23:17:44 A really tough day in the saddle with a nice reward at the finish. 👍We're proud of you, @Laaasu ! #illuminatethebike #TourColombia2019 https://t.co/OeHaqaL22L reageer retweet
We worden wereldkampioen.twitter:cirogazzetta twitterde op donderdag 14-02-2019 om 10:11:27 segun lo que sabe @Gazzetta_it un potential sponsor para el @TeamSky desde 2020 podria ser Ecopetrol (oil company) y el equipo podria tener licencia colombiana. @cycling_podcast @BiciGoga reageer retweet
Hodor kan nie klimmen nie, als ik Koffieplantje moet geloven.quote:Op donderdag 14 februari 2019 11:42 schreef Rudicio het volgende:
Zeg het maar jongens!
Gaat Hodor die heuveltjes overleven?
[ afbeelding ]
quote:Voor Israëlische ‘monsterploeg’ is meedoen belangrijker dan winnen: naar Rwanda om Ronde van Vlaanderen te rijden
Raadsel. Wat is de grootste ploeg in het internationale wielerpeloton? Nee, niet Sky of Quick Step. Het truitje dat u straks in bijna elke wedstrijd zal zien opduiken, is dat van Israel Cycling Academy. Met het maximum van dertig renners dweilt deze vreemde ploeg in 2019 de wereld af. Het grote doel? Niet eens winnen. Wel volgend jaar de Tour en de Ronde van Vlaanderen kunnen rijden. Met dank aan een kronkel in het reglement.
Ter vergelijking: LottoSoudal doet het in 2019 met 27 renners. Het CCC van Van Avermaet houdt het bij 24 renners. Zelfs topploegen als Sunweb, Trek en Deceuninck-Quick Step komen niet boven de 25 renners uit. Daartegenover staat dus Israel Cycling Academy met zijn monstergetal van 30 renners. Het absolute maximum volgens de wetten van de wielerbond. Terwijl het niet eens een WorldTour-ploeg is, maar wel een ProContinentaal team. Oftewel de tweede klasse van het peloton. Van hetzelfde niveau als véél kleinere ploegen genre Sport Vlaanderen, Wanty Groupe Gobert en Corendon Circus in België. Om een laatste getal te noemen: Corendon Circus heeft naast Van der Poel nog amper 15 renners.
Willekeur in wildcards
Vanwaar dat gigantische getal? “Omdat we dit jaar overal willen rijden en overal punten willen pakken”, zegt de Vlaamse ploegleider Eric Van Lancker. “Het gevolg van een nieuw reglement. Dat zegt dat de beste twee ProContinentale ploegen volgend jaar automatisch mogen starten in alle klassiekers en alle grote rondes. Daar willen wij absoluut bij zijn.”
Vandaag zijn in pakweg de Ronde van Vlaanderen en de Tour de France alleen de achttien WorldTour-ploegen automatisch zeker van deelname. Daarnaast heeft elke organisator nog een aantal wildcards die hij naar eigen goeddunken en willekeur mag verdelen onder de ProContinentale teams. Alleen: die wildcards zijn schaars en dus zéér gegeerd. Zo mag Sport Vlaanderen al voor het tweede jaar op rij niet deelnemen aan Parijs-Roubaix, is niet eens elke Franse ploeg zeker van deelname aan de Tour en vist Wanty Gobert al jaren naast de Giro. Van Lancker: “Ook wij hebben dit jaar nog maar eens geprobeerd om de Ronde van Vlaanderen te mogen rijden. Helaas. Wij hebben geen Terpstra zoals Direct Energie of geen Van der Poel zoals Corendon Circus, en dan kom je daar niet tussen.”
Dat waren ze in Jeruzalem flink beu. Ook daar wilden ze kost wat kost kunnen deelnemen aan de grootste en mooiste wedstrijden. De meest evidente oplossing: zelf een WorldTour-ploeg worden. “Wat nog altijd de ambitie is”, aldus Van Lancker. Alleen zijn die dure licenties nog voor jaren verdeeld en is dat op korte termijn geen optie. Tot zich plots een tweede oplossing aandiende. Haast in alle stilte sluisde de internationale wielerbond er een reglementswijziging door: de twee ProContinentale ploegen die in 2019 het best presteren, mogen in 2020 alle grote wedstrijden rijden. Wie die ploegen zijn, wordt bepaald door de WorldTour Ranking voor teams. Die ranking wordt dan weer opgemaakt op basis van het aantal punten dat de beste tien renners van een ploeg sprokkelen. Bijvoorbeeld: de winnaar van de Tour krijgt 1.000 punten, die van de Ronde van Vlaanderen pakt er 500, en wie de Ronde van Turkije wint, krijgt 300 punten. Maar ook ereplaatsen leveren punten op, en lang niet alleen in de grootste wedstrijden. Tiende in de Ronde van Polen? 68 punten erbij. Vierde in de Brabantse Pijl? 100 punten. En zo gaat dat door. Tot de kleinste wedstrijden in de verste uithoeken van de wereld. Overal vallen punten te rapen. Ronde van Taiwan? 125 punten voor de winnaar, 85 voor de nummer twee. Die van Thailand: zelfde inzet. Het zette ze in Jeruzalem aan het denken: als we nu eens zo veel mogelijk renners overal in de wereld laten koersen, dan…
Winnen is bijkomstig
Het resultaat ziet u vandaag op ’s werelds wijde wegen. Was Israel Cycling Academy twee jaar geleden nog een lilliputter met 18 renners, dan is het nu de gigant van het peloton. De Ronde van Colombia: Israel is erbij. Start vandaag de Tour de la Provence: mét Israel. Zelfs naar de Ronde van Rwanda eind deze maand wordt een ploeg gestuurd. “Wij zijn voortdurend met drie teams onderweg”, beaamt Van Lancker. “En overal is het doel hetzelfde: punten sprokkelen.” Reden waarom de ploeg er ook buitenmatig veel sprinters op nahoudt. Rudy Barbier, Davide Cimolai, Riccardo Minali en de Belg Tom Van Asbroeck: het zijn misschien geen topspurters, maar wordt met een grote groep naar de finish gegaan, eindigen ze bijna altijd voorin. En dus: in de punten. Winnen wordt er haast bijkomstig door. Of, met de woorden van Ben Hermans, die andere Belg in het team: “Als iemand als Tom derde wordt in de GP La Marseillaise, zijn wij ook dolblij.”
Sercu (Sport Vlaanderen): “Wij hebben die middelen niet”
Tot voor kort gold de zogenaamde Europe Tour als de officieuze ranking om de beste ProContinentale ploeg aan te duiden. Een ranking met andere wedstrijden en een andere puntentelling, maar wel richtinggevend. En laat net die Europe Tour de jongste vijf jaar telkens door een Belgische ploeg gewonnen zijn. In 2014 en 2015 was het huidige Sport Vlaanderen-Baloise de beste; de laatste drie jaar prijkte Wanty Groupe Gobert helemaal bovenaan. Of zij straks de strijd kunnen aangaan met Israel Cycling Academy? “Normaal gezien is dat te hoog gegrepen voor ons”, beseft Christoph Sercu, manager van Sport Vlaanderen Baloise. “Iedereen roeit met de riemen die hij heeft. We hebben simpelweg niet de middelen om dertig renners aan te trekken. Toen we destijds de Europe Tour wonnen, was dat eigenlijk al niet normaal voor een ploeg van ons kaliber.”
Een ander geluid horen we bij Wanty Gobert. De Waalse ploeg zal er wél alles aan doen om straks Israel Cycling Academy voor te blijven als beste ProContinentale ploeg. “Maar er zijn nog kapers op de kust”, zegt sportdirecteur Hilaire Van Der Schueren. “Direct Energie, Cofidis,… Maar dat de ranking belangrijker is dan ooit, beseffen we heel goed.”
Van Der Schueren vraagt zich ook af of het de juiste strategie is om met dertig renners overal in de wereld te gaan koersen. “Uiteindelijk zijn de meeste punten nog altijd in Europa te verdienen en tellen alleen de punten van je tien beste renners.”
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |