Denk je echt dat er geen verschil is tussen het smeltgedrag van kazen? Vreemd.quote:Op donderdag 28 februari 2019 20:51 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ook dat is natuurlijk al een zwamverhaal. Beter smelt... want de Italiaanse kaas is niet geschikt voor over de pasta. Het is een flutproduct dat probeert mee te liften op de naam van kazen die 10x meer smaak hebben.
Hoezo is het smelten van de kaas een zwamverhaal? Dat kan gewoon aan de samenstelling van de kaas liggen https://www.cheesescience.org/melt.htmlquote:Op donderdag 28 februari 2019 20:51 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ook dat is natuurlijk al een zwamverhaal. Beter smelt... want de Italiaanse kaas is niet geschikt voor over de pasta. Het is een flutproduct dat probeert mee te liften op de naam van kazen die 10x meer smaak hebben.
Nee oké maar ze voorzien ook niet in een concrete vraag. Ze proberen een goedkoop alternatief neer te zetten voor kazen die langer gerijpt zijn en presenteren het als een Italiaanse kaas. Het is niets meer dan (jong) belegen Goudse. Dat ligt al in het schap.quote:Op donderdag 28 februari 2019 20:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Het zijn niet de gekken die het maken.......
Tuurlijk wel maar dat is niet de reden dat ze het maken natuurlijk. Er is niks mis met parmezaan over je pasta. Ook al is die kaas hard. Ook niks mis met Goudse als je het Hollands wilt houden. Maar dit is pure misleiding natuurlijk. Wel binnen de regels allemaal maar ik vind die vent een huichelachtig verhaal afsteken. De enige reden dat het bestaat is dat er mensen zijn die denken dat dit een goedkoop alternatief is voor iets dat het niet is. Geldklopperij dus. Maar goed... daar ligt de supermarkt vol mee helaas.quote:Op donderdag 28 februari 2019 20:56 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Denk je echt dat er geen verschil is tussen het smeltgedrag van kazen? Vreemd.
Gros van de Nederlanders weet helemaal niet wat goede producten zijn. Die wil een image, een merk, een sprookje.quote:Op donderdag 28 februari 2019 20:56 schreef alpeko het volgende:
[..]
Nee oké maar ze voorzien ook niet in een concrete vraag. Ze proberen een goedkoop alternatief neer te zetten voor kazen die langer gerijpt zijn en presenteren het als een Italiaanse kaas. Het is niets meer dan (jong) belegen Goudse. Dat ligt al in het schap.
Ja en dat vind ik - en jij ook volgens mij - een slechte ontwikkeling.quote:Op donderdag 28 februari 2019 21:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gros van de Nederlanders weet helemaal niet wat goede producten zijn. Die wil een image, een merk, een sprookje.
Is dat ooit anders geweest?quote:Op donderdag 28 februari 2019 21:06 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ja en dat vind ik - en jij ook volgens mij - een slechte ontwikkeling.
Daar zit natuurlijk een kern van waarheid in, maar waarom moet je als journalist dan een leidende vraag stellen? Als ik goed geluisterd heb gaf hij gewoon toe dat die voor de Nederlandse markt is.quote:Op donderdag 28 februari 2019 21:01 schreef alpeko het volgende:
[..]
Tuurlijk wel maar dat is niet de reden dat ze het maken natuurlijk. Er is niks mis met parmezaan over je pasta. Ook al is die kaas hard. Ook niks mis met Goudse als je het Hollands wilt houden. Maar dit is pure misleiding natuurlijk. Wel binnen de regels allemaal maar ik vind die vent een huichelachtig verhaal afsteken. De enige reden dat het bestaat is dat er mensen zijn die denken dat dit een goedkoop alternatief is voor iets dat het niet is. Geldklopperij dus. Maar goed... daar ligt de supermarkt vol mee helaas.
Dat zal allemaal,wel, maar feit blijft dat de interviewster de kaasfabriekant woorden in de mond legt.quote:Op donderdag 28 februari 2019 21:01 schreef alpeko het volgende:
[..]
Tuurlijk wel maar dat is niet de reden dat ze het maken natuurlijk. Er is niks mis met parmezaan over je pasta. Ook al is die kaas hard. Ook niks mis met Goudse als je het Hollands wilt houden. Maar dit is pure misleiding natuurlijk. Wel binnen de regels allemaal maar ik vind die vent een huichelachtig verhaal afsteken. De enige reden dat het bestaat is dat er mensen zijn die denken dat dit een goedkoop alternatief is voor iets dat het niet is. Geldklopperij dus. Maar goed... daar ligt de supermarkt vol mee helaas.
Beetje uitlokken mag best. Natuurlijk willen ze horen dat het een commercieel gedrocht is. Wat het ook is. Ooit wel eens geproefd?quote:Op donderdag 28 februari 2019 21:08 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Daar zit natuurlijk een kern van waarheid in, maar waarom moet je als journalist dan een leidende vraag stellen? Als ik goed geluisterd heb gaf hij gewoon toe dat die voor de Nederlandse markt is.
quote:Het recept mag dan een goed bewaard geheim zijn, de naam van onze kaas is inmiddels bekend en geliefd bij velen. Van de zonovergoten ‘trattoria’s’ in Italië tot de fijne terrasjes in eigen land.
Ja tuurlijk wel. Vroeger. Er was een tijd dat er alleen Italiaanse kaas uit Italië in het schap lag.quote:Op donderdag 28 februari 2019 21:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Is dat ooit anders geweest?
Ik heb de kaas wel eens geproefd en het is inderdaad niets bijzonders qua smaak.quote:Op donderdag 28 februari 2019 21:16 schreef alpeko het volgende:
[..]
Beetje uitlokken mag best. Natuurlijk willen ze horen dat het een commercieel gedrocht is. Wat het ook is. Ooit wel eens geproefd?
De site beweert anders trouwens.
[..]
Hoe zie je dat voor je dan? Ik vond het allemaal wel meevallen qua suggestieve vraagstelling. Is ook een wisselwerking. Die vent kwam niet heel sterk uit de hoek natuurlijk. Ze hadden beter iemand van communicatie kunnen sturen dan iemand die zijn eigen product staat te verdedigen.quote:Op donderdag 28 februari 2019 21:23 schreef Citizen.Erased het volgende:
Natuurlijk is het een vorm van misleiding, maar als iemand meedoet aan het programma en uit wil leggen waarom ze het maken zoals ze maken dan kun je dat ook op een andere manier doen is mijn mening.
Dat zal tussen de oren zitten. De vacuum verpakte geraspte echte Italiaanse kaas is exact hetzelfde als die van een blokje.quote:Op donderdag 28 februari 2019 22:19 schreef Black-Hole het volgende:
Snap sowieso dat hele geraspte kaas gebeuren niet want zelf raspen van een stuk is veel lekkerder.
Mogelijk ja, ook al is het echte Grano Pardano of Parmesan dan nog vind ik er verschil in zitten. Ligt er misschien ook wel aan dat ik net iets grover rasp.quote:Op donderdag 28 februari 2019 22:23 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat zal tussen de oren zitten. De vacuum verpakte geraspte echte Italiaanse kaas is exact hetzelfde als die van een blokje.
Snoepreisje.quote:Op donderdag 28 februari 2019 20:36 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ze konden niet even Googlen bij de Keuringsdienst van Waarde?
https://www.parrano.nl/
https://www.parrano.nl/assortiment/parrano-vers-gesneden-kaas/
https://www.parrano.nl/de-wereld-van-parrano/
Ja, en daarvoor met mozzeralla, kaas met oorsprong, natuurgerijpt, old amsterdam, boerenkaas, goudse kaas, nepkaas op pizzas, etc.quote:Op donderdag 28 februari 2019 22:19 schreef Black-Hole het volgende:
Nederlandse eetcultuur weer op z'n 'best' dit. Wat een lulverhaal van die Campina gast en mooi om die trotse Italianen te zien die wel weten hoe het hoort.
Voor de rest echt niet heel veel nieuws onder de zon, dit is toch wel vrij algemeen bekend zou je denken. Was vorig jaar ook een nagenoeg zelfde item over Cheddar.
Snap sowieso dat hele geraspte kaas gebeuren niet want zelf raspen van een stuk is veel lekkerder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |