B.R.Oekhoest | donderdag 7 februari 2019 @ 11:01 |
https://www.telegraaf.nl/(...)en-erger-dan-gedacht Wethouder Sharon Dijksma brengt vandaag de zorgwekkende conclusies naar buiten en heeft maatregelen aangekondigd die jarenlang duren. Dijksma zegt geschrokken te zijn van de uitkomsten. Ten minste tien kilometer kade is in zo’n slechte staat, dat er een verhoogd risico is dat ze bezwijken. Zes bruggen blijken in dusdanig slechte staat te verkeren, dat er acuut maatregelen getroffen zijn. ’Nóg erger’ „Dat er achterstallig onderhoud was wisten we al, maar niet dat de stelselmatige verwaarlozing zo groot is. De aard en omvang zijn echt serieus. De maatregelen die genomen moeten worden, zullen veel van de stad, bewoners, bedrijven en bezoekers vragen”, aldus Dijksma. Vrachtwagens moeten omrijdroutes volgen om kwetsbare kades en bruggen te ontzien. Ook worden parkeerplaatsen opgeheven en bomen gekapt. ------------------------------------------------------------------------------------------------------- Ja jongens, ik was er al bang voor, dat kon niet lang goed gaan. [ Bericht 6% gewijzigd door Frutsel op 07-02-2019 17:00:14 ] | |
Vader_Aardbei | donderdag 7 februari 2019 @ 11:05 |
Ach, maar het beveiligen van moskeeën tegen aanslagen van fictieve rechtsextremisten kost al zoveel. Moeten ze nou ook nog de infrastructuur gaan onderhouden? Dat is niet waarom mensen op GroenLinks hebben gestemd. | |
butz0rs | donderdag 7 februari 2019 @ 11:13 |
Ze weten het autoluw maken van de binnenstad wel goed te spinnen | |
xzaz | donderdag 7 februari 2019 @ 11:18 |
Heel Groningen staat op instorten; Meh Amsterdam waarbij bruggen niet goed zijn: SNEL HIER HEB JE 3 miljard. | |
controlaltdelete | donderdag 7 februari 2019 @ 11:29 |
Eigenlijk oud nieuws, het is al heel lang bekend dat er slecht onderhoud aan kades en bruggen is gepleegd. Ergens vorig jaar is een kademuur op de nassaukade ingestort. Alleen het onderzoek naar de gesteldheid van de bruggen en kades kost miljoenen en dan de reparatie nog. | |
Hexagon | donderdag 7 februari 2019 @ 11:31 |
Want Sharon Dijksma heeft hoogstpersoonlijk met terugwerkende kracht het achterstallige onderhoud van die kades geregeld? Of wat voor hersenloze kreet is dit nu weer? | |
IkStampOpTacos | donderdag 7 februari 2019 @ 11:33 |
Wat is er mis met minder auto rijden? | |
-Chakotay- | donderdag 7 februari 2019 @ 11:40 |
wat is er mis met meer kades? | |
butz0rs | donderdag 7 februari 2019 @ 11:42 |
Niks, ga je gang. Net zoals iemand die meer auto wil rijden ook zijn gang moet kunnen gaan. Op alle openbare wegen, daar betaal je immers belasting voor. | |
Beathoven | donderdag 7 februari 2019 @ 12:39 |
Als je iets uit bron citeert moet je zelf geen wijzigingen aanbrengen in details. Die overbemeten boezem zie ik zo nergens staan namelijk en bij zoiets belangrijks de boodschapper proberen te doden is vrij kinderachtig. [ Bericht 45% gewijzigd door Frutsel op 07-02-2019 17:02:02 ] | |
thedeedster | donderdag 7 februari 2019 @ 12:45 |
Kom je wel eens in Amsterdam Centrum? Daar is autoverkeer bijkans onmogelijk; volstrekt ongeschikt. | |
controlaltdelete | donderdag 7 februari 2019 @ 13:05 |
Heftig hoor, ik kan me dit nog herinneren vorig jaar. Het is al jaren bekend dat het slecht gesteld is met de kades en ook een aantal bruggen. Kwestie van tijd tot het goed mis gaat. Het werd de hoogste tijd dat dit aangekaart is en aandacht krijgt. Het gaat wel heel wat kosten. | |
Glazenmaker | donderdag 7 februari 2019 @ 13:07 |
Ik doe graag mee met de haat richting de randstad en Amsterdam in het bijzonder, maar dit kan ik nergens vinden. | |
maryen65 | donderdag 7 februari 2019 @ 13:10 |
Waarom is daar nooit wat mee gedaan? | |
Glazenmaker | donderdag 7 februari 2019 @ 13:15 |
Jij bent politicus en je hebt 2 keuzes: 1: Een nieuwe NZ lijn die de stad beter bereikbaar maakt voor iedereen en je stempel nog steeds zichtbaar is over 100 jaar. 2: Kades onderhouden. | |
maryen65 | donderdag 7 februari 2019 @ 13:19 |
Ah oke allemaal kop in het zand steken dus | |
IkStampOpTacos | donderdag 7 februari 2019 @ 13:20 |
pak je het ov maar | |
raptorix | donderdag 7 februari 2019 @ 13:23 |
Tjah, men heeft al het geld gestoken in de NZ lijn die totaal overbodig is (zeker CS-Zuid). Daarnaast verpatst met het geld liever aan onzin. | |
Basp1 | donderdag 7 februari 2019 @ 13:23 |
Ja meer keuze hadden ze niet. | |
Mutsaers__78 | donderdag 7 februari 2019 @ 13:23 |
Het haalt de hele OP naar beneden. Mijn zin om zinnig te reageren is ook gelijk verdwenen. Leuk hoor, zo'n flauwe 'grap'. Echt lachen, gieren en brullen. Het is hier verdomme het compleet verpeste KLB niet | |
raptorix | donderdag 7 februari 2019 @ 13:23 |
Zelfs het OV in het centrum is klote, vooral in de spits, altijd een file van trams van het paleis tot en met CS. | |
FlippingCoin | donderdag 7 februari 2019 @ 13:25 |
Als ik dat zie had dat al veel eerder gebeurd moeten zijn inderdaad. | |
Hexagon | donderdag 7 februari 2019 @ 13:26 |
Oh, als het een grap is waarom staat dit topic dan niet in ONZ? | |
xzaz | donderdag 7 februari 2019 @ 13:28 |
https://nos.nl/artikel/22(...)muren-amsterdam.html | |
Glazenmaker | donderdag 7 februari 2019 @ 13:33 |
Een gechargeerd voorbeeld waarmee duidelijk wordt dat politici meer belang hebben bij glanzende nieuwe dingen dan de prestaties van de vorige op hun plek onderhouden letterlijk nemen | |
Glazenmaker | donderdag 7 februari 2019 @ 13:35 |
DINGEN KUNNEN GEEN GRAP ZIJN ALS ER NIET HET JUISTE LABELTJE BOVEN STAAT!! | |
Eyjafjallajoekull | donderdag 7 februari 2019 @ 13:50 |
Maar, dit was na een waterleiding breuk. Is het uberhaupt wel te voorkomen dat een deel van de kademuur dan instort? Zo'n leiding is best krachtig. Vind het niet echt bijzonder dat er wat zand en stenen wegspoelen als er zo'n enorme hoeveelheid water achter zit. | |
Basp1 | donderdag 7 februari 2019 @ 13:58 |
Een simplistisch voorbeeld wat aansluit bij de stompzinnigheid van de openingspost. | |
Mutsaers__78 | donderdag 7 februari 2019 @ 13:59 |
Inderdaad, dat klopt. Of is de tekst in "Nederland haalt CO2-doelstelling bij lange na niet" ook een enorme dijenkletser volgens jou? | |
thedeedster | donderdag 7 februari 2019 @ 14:09 |
De fiets, uiteraard. | |
#ANONIEM | donderdag 7 februari 2019 @ 14:09 |
Uiteraard, het is gewoon doelmatig beleid. Economische groei boven alles en de burger plukt de vruchten. Schiphol uber alles. | |
Serieus_Persoon | donderdag 7 februari 2019 @ 14:11 |
Maar waar | |
GwaiLow | donderdag 7 februari 2019 @ 14:43 |
Hahaha, was zo makkelijk in de koppen... Maar waar | |
Nielsch | donderdag 7 februari 2019 @ 14:47 |
Gewoon al die grachten dempen. Heb je ook meer parkeerruimte. | |
Weltschmerz | donderdag 7 februari 2019 @ 14:58 |
Misschien is het wel typisch voor de VVD/D66 coalitie die Amsterdam had. Lekker neoliberaal de stad uitwonen om er zo snel mogelijk zoveel mogelijk aan te verdienen. Suffe dingen als onderhoud mag links doen als zij weer aan de beurt zijn. Ik zeg niet dat het per se zo is, maar het heeft wel iets van Amerikaanse toestanden. Rechts en de lange termijn blijken vaak niet goed samen te gaan. | |
Nielsch | donderdag 7 februari 2019 @ 15:06 |
Aggut ja D66 is 4 jaartjes de grootste partij geweest in Amsterdam, vanaf 2014. Daarvoor áltijd de PvdA en nu GroenLinks. Maarja het ligt aan de VVD en D66. | |
tesssssssss | donderdag 7 februari 2019 @ 15:20 |
Dan wel hopen dat er niet net iemand is neergeschoten. |