Klasse. Goed werk maat!quote:Op zaterdag 9 februari 2019 12:19 schreef sasquatsch het volgende:
Ik heb voor de liefhebbers van de techniek geprobeerd om wat van de verschillen van de Haas VF19 met zijn voorganger op een rij te zetten.
Van voor naar achter zijn dit:
• de simpeler voorvleugel met 5 elementen om te voldoen aan de nieuwe aerodynamische regels,
• de S-duct (boven de hoorn op de neus), die leidt de lucht van onder de neus naar de bovenkant leidt,
• de dubbele velgrand (zowel bij de voorwielen als achterwielen) die de geblazen as vervangt, die sinds dit seizoen verboden is. Dit is vooral bedoeld om de luchtstroom rond de voor- en achterwielen te verbeteren,
• lagere bargeboards (volgens de nieuwe regels) om meer ruimte voor sponsoren te hebben,
• de spiegels die nu een extra horizontale steun hebben voor meer stevigheid (en verbeterede aerodynamica),
• extra vleugeltjes bij de airbox om de luchtstroom over de achterkant van de auto te verbeteren,
• de 'hot air' uitlaat bij de achterkant van de halo,
• de (lagere) T-wing achter op de haaienvin die voor meer downforce moet zorgen,
• de dikkere (en hogere) upper-wishbones bij de achterwielen voor meer stevigheid en om de luchtstroom te verbeteren,
• sleuven in de endplate van de achtervleugel,
• dubbele wastegate-uitlaat boven elkaar (vorig jaar nog naast elkaar) boven de normale uitlaat.
Het meeste komt uit een overzicht van Matthew Somerfield
Voor een overzicht van de veranderingen in de regelgeving voor 2019 kun je terecht bij Craig 'Scarbs' Scarborough of Matthew Somerfield
Ik zal proberen voor de overige nog te presenteren auto's ook zo'n overzicht te maken.
Blijft een mooie bakquote:Op maandag 11 februari 2019 14:52 schreef sasquatsch het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat me ook opvalt is dat de mini-sideboards op de zuikant van de voorvleugel (in het rode Red Bull gedeelte) helemaal weg zijn. Nu gewoon vlak....quote:Op maandag 11 februari 2019 15:09 schreef Lionheaad het volgende:
Eerste dingen die opvallen...
McLaren oplossing bij de vleugel\neus
Geen extra vleugeltje meer op de halo
Hoge luchtinlaat op de sidepods ala Ferrari
Maar wel een ontzettend slanke vorm van de sidepods
Waste-gate naast de uitlaat, links en rechts
Blijf het trouwens wel een hele gave kleurstelling vinden
Vanaf 2021.quote:Op maandag 11 februari 2019 15:52 schreef ondeugend het volgende:
Ik dacht dat de wielen groter zouden zijn? Of zitten ze er nog niet om?
Hun website ligt er ook uit.quote:Op maandag 11 februari 2019 16:06 schreef Goudenvis het volgende:
Zelfs de onthulling doen ze niet op tijd
twitter:WilliamsRacing twitterde op maandag 11-02-2019 om 16:08:03We are proud to welcome our new title partner @rokitofficial and introduce #ROKiT Williams Racing! https://t.co/1CA2TV2P2A reageer retweet
twitter:WilliamsRacing twitterde op maandag 11-02-2019 om 16:10:19Welcome to the world @rokitofficial Williams Racing! https://t.co/7zUZEKk6Hn reageer retweet
Gewoon de 2018 auto met nieuwe vleugelsquote:Op maandag 11 februari 2019 14:52 schreef sasquatsch het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik doe alleen aan copy pastequote:Op maandag 11 februari 2019 16:24 schreef JayHovah het volgende:
Ik waas van plan alle auto’s netjes in de OP te posten maar ik kan deze alleen quote en niet editen. Misschien dat een mod dit kleine simpele klusje voor me kan klaren...
Klinkt een beetje als Rich Energy. Een startup waarvan de producten nog niet leverbaar zijn.quote:Op maandag 11 februari 2019 16:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
In elk geval hebben ze weer een nieuwe titelsponsor bij Williams.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |