Er zit een fundamentele fout in het idee, namelijk het stemgeheim. Doordat een stem nooit mag worden teruggebracht naar een individu, is het onmogelijk om goede controle uit te voeren op de stemmen en de stemwijze. Het is daardoor letterlijk onmogelijk om fraude te spotten zonder op stemgeheim in te leveren.quote:
Vind het niet interessant genoeg om een filmpje erover te kijken eigenlijk. Meer dan die post van jou vind ik ook teveel. Prima zo.quote:Op woensdag 6 februari 2019 17:04 schreef Adames het volgende:
En stemgeheim is eenmaal een van de fundamenten van een democratie, pas je als daar aan wil gaan sleutelen kun je het imo overwegen.
Overigens legt mijn grote vriend Tom Scott dit beter uit
daarom heb ik speciaal voor jou de tl;dr gemaaktquote:Op woensdag 6 februari 2019 17:05 schreef Saind het volgende:
[..]
Vind het niet interessant genoeg om een filmpje erover te kijken eigenlijk. Meer dan die post van jou vind ik ook teveel. Prima zo.
Eigenlijk vond ik die post van Adames ook al niet zo interessant.quote:Op woensdag 6 februari 2019 17:05 schreef Saind het volgende:
[..]
Vind het niet interessant genoeg om een filmpje erover te kijken eigenlijk. Meer dan die post van jou vind ik ook teveel. Prima zo.
Ik vind dat je hiervoor een positieve note zou moeten krijgen.quote:Op woensdag 6 februari 2019 17:05 schreef Adames het volgende:
[..]
daarom heb ik speciaal voor jou de tl;dr gemaakt
een bedankje mag er wel vanaf zou ik zeggen
Een bedankje? In deze reeks lijkt het me vanzelfsprekend dat je gewoon kwaliteit post. Daar verdien je geen pluim voorquote:Op woensdag 6 februari 2019 17:05 schreef Adames het volgende:
[..]
daarom heb ik speciaal voor jou de tl;dr gemaakt
een bedankje mag er wel vanaf zou ik zeggen
Prima uitleg.quote:Op woensdag 6 februari 2019 17:02 schreef Adames het volgende:
[..]
Er zit een fundamentele fout in het idee, namelijk het stemgeheim. Doordat een stem nooit mag worden teruggebracht naar een individu, is het onmogelijk om goede controle uit te voeren op de stemmen en de stemwijze. Het is daardoor letterlijk onmogelijk om fraude te spotten zonder op stemgeheim in te leveren.
Dat in tegenstelling tot internetpolls, daar is stemgeheim geen probleem. Voor de televizierring mag een avro best alle IPs en emailadressen opslaan, om zo te zien of er geen gigantisch stembulk uit de bermuda eilanden is gekomen.
Papieren stemmen is niet perfect, maar omdat het zo handmatig en decentraal is opgezet accepteer je daarmee gewoon een zeer kleine foutmarge. Knappe jongen die daarin op grote schaal weet te frauderen.
Jij zal als moderator van FOK! dan ook weinig met het begrip 'democratie' hebben.quote:Op woensdag 6 februari 2019 17:06 schreef GGMM het volgende:
[..]
Eigenlijk vond ik die post van Adames ook al niet zo interessant.
quote:Op woensdag 6 februari 2019 17:06 schreef Saind het volgende:
[..]
Een bedankje? In deze reeks lijkt het me vanzelfsprekend dat je gewoon kwaliteit post. Daar verdien je geen pluim voor
quote:Op woensdag 6 februari 2019 17:07 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Jij zal als moderator van FOK! dan ook weinig met het begrip 'democratie' hebben.
Hardop gelachenquote:Op woensdag 6 februari 2019 17:07 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Jij zal als moderator van FOK! dan ook weinig met het begrip 'democratie' hebben.
Gelukkig dat het hier geen democratie is zeg.quote:Op woensdag 6 februari 2019 17:07 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
geworden?quote:Op woensdag 6 februari 2019 17:09 schreef Doublepain het volgende:
GGMM en Onlo zijn toch wel het lachertje van de SC geworden he
Geworden?quote:Op woensdag 6 februari 2019 17:09 schreef Doublepain het volgende:
Geworden?quote:Op woensdag 6 februari 2019 17:09 schreef Doublepain het volgende:
Ik vind niet zoveel van Lieke van Lexmondquote:Op woensdag 6 februari 2019 17:14 schreef RensAjacied het volgende:
Lieke van Lexmond op radio Veronica. Ze is 37 geworden. Ik had haar echt veel ouder geschat.
Vies wijf vind ik het.
kan je dit voortaan in de SHO-SC posten? Thnx.quote:Op woensdag 6 februari 2019 17:14 schreef RensAjacied het volgende:
Lieke van Lexmond op radio Veronica. Ze is 37 geworden. Ik had haar echt veel ouder geschat.
Vies wijf vind ik het.
hoezo nou weer vies wijfquote:Op woensdag 6 februari 2019 17:14 schreef RensAjacied het volgende:
Vies wijf vind ik het.
Geen idee. Zat in GTST en deed wat presentatrice klusjes.quote:Op woensdag 6 februari 2019 17:14 schreef Saind het volgende:
[..]
Ik vind niet zoveel van Lieke van Lexmond
Wat doet die voor de kost?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |