abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 5 februari 2019 @ 20:30:49 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_184842284
Een topic waar we verder kunnen kletsen over het opvoeden en eten met 1-jarigen... voor zover dat mogelijk is :P

disclaimer
  dinsdag 5 februari 2019 @ 20:34:47 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_184842360
Filmpjes heb ik ook nog trouwens. Noud heeft een nieuwe hobby :')

disclaimer
pi_184842827
DFD. O+ Leuk om jullie kindjes weer eens te zien. :)
Sinds we niet meer aan BFD meedoen maak ik aanzienlijk minder foto's. :@ Hier eentje van laatst een Mac ontbijtje waar hij de vloer plus gevallen eten bewondert.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gisteren aten we zoete aardappelblokjes, wat is hij daar toch gek op. Hij zat al vrij snel op mijn bord te wijzen, meestal wil hij dan mijn vork, maar hij wou dus meer hebben.

Hij wil trouwens bijna niet meer de wandelwagen in. Heb ik net die riempjes om zijn armen, laat hij zich aan de onderkant eruit glijden (en bungelt dan met zijn armen in die riempjes.) Omhoog krijg ik hem dan niet meer want hij maakt zich stijf als een plank.
Poging twee zet ik de wagen in ligstand, dan rolt hij zijwaarts. Voetjes komen dan ook akelig dicht bij mijn gezicht, want ik ben maar klein.
Zit hij er dan eenmaal in dan vindt hij het best leuk. :')
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_184842858
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat knap al Lemijn! Ik verbaas me er elke keer weer over wat ze al kunnen/begrijpen. En een duidelijk huis waar een kind woont, met een knutsel aan de muur O+

Ja en nee gebruiken ze hier al een een maand of twee best goed, inclusief wild knikken of schudden met het hoofd alsof ik het anders niet begrijp. Ze veranderen alleen soms nog heel abrupt tussen ja en nee, vooral als ze de vraag niet helemaal goed begrijpen, maar voor simpele vragen als 'wil je nog een boterham?' werkt het al erg fijn.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_184843012
Hier komt op sommige dingen ook een hele enthousiaste "jaaaaaaaaa". Bijvoorbeeld als hem iets lukt wat hij voorheen nog niet kon :D dan zit ie stralend op een knopje te drukken bijv en jaaaaaaaaaah O+ te roepen van verrukking O+ _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_184843330
Ach, wat zijn ze toch leuk al jullie dreumesen O+
  dinsdag 5 februari 2019 @ 21:21:14 #7
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_184843539
Ja leuk he. Ik verbaas me ook elke dag. Dan hoor of lees ik ergens wat, en dan denk ik 'dat kan hij vast nog niet' en vervolgens gaat het prima...

Die knutsel is de enige die ik tot nu toe heb gekregen van de crèche! Dus die koester ik *; .

Tappende Noud, haha. Ik had Jacob echt goed gedrild met mijn telefoon: het enige dat hij ermee deed was met een grote grijns aan mij geven. Maar nou heeft hij opeens ontdekt dat er beeld komt als hij op de home-knop drukt. En dat je daarmee kan schuiven. En dat als je nog een paar keer drukt er een ander scherm verschijnt. Dus ik moet 'm tegenwoordig afpakken in plaats van gewoon mijn hand ophouden om 'm terug te ontvangen.... }:| .

Punker Lala _O_ .

PKM hij heeft een echt kapsel! Wat worden kinderen daar toch groot van.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_184843564
Oh leuk! Foto's! Verhalen!
Ysje is heel gedecideerd in zowel ja als nee. :) . Hij is sowieso lekker aan het brabbelen en er komen steeds meer enigszins verstaanbare woorden uit. Zo leuk is dat. O+ . Zijn stopwoordjes zijn 'ooooh' en 'wow'. Eigenlijk werkt dat heel goed, want een van die twee is bijna altijd wel toepasbaar. :D .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze hebben sowieso veel lol de laatste tijd samen. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_184844061
Ik ben 10 jaar van mijn leven verloren zojuist. Mijm is echt een rauwdouwer en heeft bijna wekelijks een tand door zijn lip. Net ging hij na het eten de douche in, maar ging als een malle rondjes draaien en buikschuiven in de cabine. Net toen mijn vriend hem rustig wilde krijgen schoot hij uit met zijn hoofd tegen de rand. Bloed en een flinke jaap net onder zijn wenkbrauw. Dus ik met kind in pyjama naar de huisartsenpost geweest en die heeft het keurig geplakt, hopende dat het niet alsnog gehecht hoeft te worden :{
De huisarts ging de andere huisarts erbij halen om te komen kijken. Hij lag bij mij op schoot op de behandelkamer, met een enorme snee in zijn gezicht en keihard te lachen :')

Jullie kinders zijn echt zo tof allemaal! En ze worden zo groot ook. Hier is ‘daaaaaaar’ met zo’n precies wijzend vingertje nu heel leuk om te doen. En ja en nee komt er af en toe ook al wel uit. Verder is Mijm meer van het zingen, hij is heel erg verlief op Luca ‘Luuuuuuuuuuuunaaaaaa’. Dat zingt ie echt de hele dag O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_184844259
Jullie dreumessen. O+ O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_184844590
Jullie dreumesen inderdaad O+

Wat schrikken LeSage! Gelukkig kon het geplakt worden.

Hier ook 10 jaar van mijn leven verloren vanavond trouwens. Ik kwam thuis, Casper kroop een beetje rond. Ik gooi de was van de wasmachine in de droger en denk vervolgens wat is het stil. Is het traphekje eigenlijk wel (goed) dicht?! en loop hard naar de hal en net voor ik er was hoor ik dat ie dus inderdaad van de trap valt ;(. Geen idee van welke tree. Gelukkig geen schade en weer een wijze les geleerd om in het vervolg te controleren of alles goed dicht zit.
pi_184845145
Wat leuk om al jullie dreumesen weer te zien O+ O+ O+

De ziektekiemen hebben ons huis ook bereikt :{ Vanmiddag belde het kdv of ik kroketje kon ophalen. Ze gloeide helemaal en wilde niets, alleen maar op mij zitten. Morgen en donderdag is ze thuis dus hopelijk knapt ze dan weer wat wat op.

Ik vond nog deze leuke foto van haar op het kdv. Thuis is ze ook steeds meer aan het tekenen & knutselen O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_184849006
LeSage en Fleur, wat een schrik! Kan me voorstellen dat je daarmee 10 jaren van je leven verliest. Alles goed met Mijm en Casper?

Ik was gister ook erg geschrokken. Simon klimt vaak op de bank en gaat dan op de bank staan, lopen en "springen", iets wat wij niet willen en wij zeggen ook elke keer dat ie op de bank mag zitten, maar niet staan e.d. Ik zat op de ene bank, Simon klimt op de andere bank en gaat staan en lopen. Op het moment dat ik zeg dat dat niet mag en hem op zijn billen wil neerzetten, loopt ie snel naar armleuning, werpt zich tegen de armleuning aan, maar omdat die natuurlijk lager is dan de rugleuning, kukelt ie er meteen head first overheen. Net voor ie met zijn hoofd de grond raakt, weet ik hem op te vangen, geen idee meer hoe ik dat gedaan heb en hoe ik zo snel kon zijn.

Uiteindelijk dus goed afgelopen, maar van de schrik heb ik wel even zitten huilen.
Ik kan dan ook meteen alles te ver doordenken, stel dat ie gevallen was en zijn nek had gebroken, stel dat.... enz. :@ :@
pi_184849012
Fazz, wat een schattige foto O+
pi_184849157
Jeetje, wat een brokkenpiloten zijn die dreumessen!

Hoe gaat het met Casper?

Mijmpie heeft de hele nacht gewoon geslapen en stond net schaterlachend aan zijn ledikant, dus dat gaat wel goed :7

Tolstoi, wat klote als je zulke gedachtes erbij krijgt. Dat heb ik mezelf gelukkig wel af kunnen leren, anders zou ik die 2 jongens van mij met plastic noppenfolie in moeten pakken :') hun vader heeft zichzelf ook volwassen gekregen en die was exact zo, dus ik vertrouw erop dat het goed komt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_184849263
Iedere keer als de kaptein weer ergens met zn koppie op knalt denk " nou ja, dan maar geen raketgeleerde :+"
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_184849699
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 07:44 schreef littledrummergirl het volgende:
Iedere keer als de kaptein weer ergens met zn koppie op knalt denk " nou ja, dan maar geen raketgeleerde :+"
:D Misschien geeft het de hersens juist wel een extra stimulans :P Maar wel herkenbaar dat de schrik er dan zo in zit, sterkte voor de kleintjes LeSage en Tolstoi!

Wat leuk om jullie dreumesjes te zien O+

Hier moest madam net zo hard hoesten dat het halve broodje en melk over me heen kwam, verder is ze weer hartstikke vrolijk, alleen dat hoesten blijft zo hangen -O- Foto is van afgelopen week, ik blijf het raar vinden om mijn baby te zien staan :P Pogingen tot lopen doet ze nog niet overigens.

And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  woensdag 6 februari 2019 @ 09:17:19 #18
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_184850070
Wat leuk om jullie dreumesen weer eens te zien! O+
Wat zijn ze allemaal groot aan het worden zeg!

Ik vind Ella ook steeds meer peuter worden. Duurt ook nog maar 1,5 maand natuurlijk.
Zondag zei ze ineens een hele zin: 'waars die annere sok?' :o

Poeh, jullie brokkenpilootjes. Altijd weer schrikken hè. Gelukkig allemaal goed afgelopen!

quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 07:44 schreef littledrummergirl het volgende:
Iedere keer als de kaptein weer ergens met zn koppie op knalt denk " nou ja, dan maar geen raketgeleerde :+"
Haha :D
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_184853551
Hahaha ldg _O-

Dat klinkt ook als een echte peuter Sylver :D

Wat schrikken TolStoi!

Oh die dutjes overdag gaan hier zó ruk tegenwoordig, ik word er moedeloos van. ‘s Avonds is er geen probleem en kan ik hem wakker wegleggen maar overdag is het echt drama. Net weer een uur bezig geweest, een uur volgehouden met hem niet uit bed te halen. Weggaan, even laten huilen, naast gaan zitten, niet tegen praten maar hij geeft gewoon niet op. 1 minuut in ons bed en hij is vertrokken maar dat wil ik gewoon niet }:|. Hem eruit halen en mee naar beneden nemen is ook geen optie want moe. En nu lig ik er mee in bed en durf ik m niet weg te leggen vanwege de drama van net :{w.

Edit: wel gedaan en de drama begint weer van vooraf aan. Ik ben nu 2 uur (!) bezig met een dutje. En hij is oververmoeid, hij kan niet eens meer normaal op z’n benen staan ;(. En het probleem is dat dit nu al 2 a 3 maanden aan de gang is. Elke dag opnieuw. Bij m’n ouders, bij de opvang en bij ons, vandaar dat ik accepteren en er maar bij gaan liggen in ons bed niet meer als optie beschouw.

[ Bericht 1% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 06-02-2019 13:38:42 ]
  woensdag 6 februari 2019 @ 14:09:21 #20
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_184854938
Oei, wat een schrik van jullie dreumesen zeg! Zeker een paar jaar ouder geworden in korte tijd. Goede insteek, ldg, moeten we hier ook maar invoeren :P

Hoewel ik geen foto's plaats, geniet ik wel van jullie DFD O+ zo leuk om te zien hoe ze echt steeds minder baby worden en echt een kindergezichtje krijgen O+

Oei fleur! Wel frappant dat hij 's avonds dan wel slaapt. Misschien ligt het aan zijn bed? Is hij toe aan een peuterbed? Iets anders kan ik ook niet bedenken :{
pi_184861564
Hier ook geen tips Fleur! Günther slaapt nu sinds twee weken overdag en aan het begin van de avond/nacht weliswaar in z'n ledikant, maar wakker wegleggen krijg ik voor geen meter voor elkaar. Ik wieg 'm (zowat dertien kilo! :')) tot -ie in slaap valt en dan nog een paar minuten (stuk of acht) door totdat ik voel dat hij in een diepere slaapfase zit en dan leg ik 'm heel zachtjes neer. Niet ideaal, maar aan de andere kant: meermaals per dag automatisch een beetje lichaamsbeweging voor mij :7
Let me see you stripped down to the bone
pi_184861651
Straks even de DFD-oogst bekijken als ik mijn telefoon (vanwege het in slaap wiegen in een donkere kamer *)) niet meer in de nachtstand heb staan :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_184863031
Dat zou ik nog acceptabel vinden mini, maar hij wordt overdag tegenwoordig wakker zodra ie z’n bed raakt. Alleen in ons bed is niet veilig genoeg en peuterbed ook nog niet denk ik. Ik heb inmiddels geen plan B&C. meer. En als hij wakker is lukt zelfstandig spelen ook niet echt momenteel. Pittige fase dit :+

Mijn frustratie van vandaag komt ook wel voort uit een nacht waarin ie van 05:15-07:30 constant gehuild heeft en dat ik zelf echt een prutweek heb waarin ik veel te druk ben (en dat duurt nog een week of 2) :')

Edit: Het lijkt niet zo maar verder is ie wel heel leuk hoor O+. Ik loop de halve dag met een oranje unox muts op omdat ie daar de hele tijd mee aan komt zetten :')

[ Bericht 11% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 06-02-2019 20:29:34 ]
  woensdag 6 februari 2019 @ 20:29:20 #24
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_184863138
Dat klinkt ook wel als een slechte samenloop van omstandigheden, Fleur. Na dat soort nachten wil ik ook altijd extra graag dat Jacob gaat slapen 's middags zodat ik even pauze heb, maar zo werkt het niet. Zo flauw!
Wat ik dan zelf meestal doe is hem eerst een poos laten gaarkoken in z'n bed zodat ik toch even tijd alleen heb, en op een gegeven moment het opgeven en dan gelijk naar buiten gaan. Omdat binnen dan niks lukt en ik vaak baal. Dus dan gaan we lopend of fietsend iets doen waar ik zelf baat bij heb, naar een winkel een stukje verder of zo, en dan op de terugweg langs de speeltuin. Dat breekt de middag en zittend in de fietsstoel of de wandelwagen kan hij ook niet omvallen :P.

Geen tips trouwens. Want ik lees dat het structureel niet lukt. Heb je een theorie waarom hij niet wil slapen? Wat er anders is dan 's avonds?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 6 februari 2019 @ 20:32:06 #25
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_184863190
Die badfoto *; .

Die sneeuwfoto en knutselfoto van het KDV *; .

Grote C *; . Volgens mij is dat een heel handig tafeltje om aan te staan! Loopt ze al langs of is het vooral optrekken tot staan wat ze doet?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_184863485
Het is inderdaad precies zoals jij het zegt inderdaad Lemijn :P. Vandaag heeft het hier de hele dag geregend dus naar buiten was ook geen optie, het zat allemaal tegen. En ik doe overdag eigenlijk hetzelfde als ‘s avonds, het lijkt echt alsof hij zich er overdag niet aan toe wil geven en ‘s avonds wel.

Het enige wat me de laatste tijd opvalt is dat hij ook na een prima nacht (12-13 uur slaap) soms alweer ligt te gapen op het aankleedkussen of als hij net aangekleed beneden is. Dat kan ik niet helemaal plaatsen.

Bedankt voor de tips en het aanhoren van mijn geklaag! :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 06-02-2019 21:08:15 ]
pi_184863783
Fleur, wat een herkenbaar iets van die slaapproblemen, echt killing is dat :*

Bij ons is het andersom, middagslaapje gaat prima, kunnen we hem wakker in bed leggen en weglopen. 's Avonds lukt dat dus niet, dan voed ik hem in slaap en dan leg ik hem slapend in zijn bedje. Daarna slaapt ie prima tot de volgende ochtend.
Maanden geleden hadden we ook echt serieuze slaapproblemen. Ik ben super blij met hoe het nu gaat, maar 's avonds wakker wegleggen zou helemaal top zijn. Ooit zal dat ook wel komen.

Ik heb ook geen tips/adviezen voor je helaas, alleen herkenning. Sneu ook om te zien dat Casper wel moe is, hè? Je vraagt je echt af waarom ze zich dan niet kunnen overgeven aan de slaap.
Ik hoop op een snelle verbetering :*

Kan me voorstellen dat je het spannend vind morgen! Wel fijn dat je langs kan, gaat Casper mee?
pi_184863887
Poeh Mini, ik vind wiegen al zwaar bij plusminus tien kilo. Het is dan ook iets wat ik stellig weiger te doen. Als ik het probeer dan maakt hij zich toch vaak stijf als een plank en leg ik hem weer neer.

Och Fleur wat naar. :* Ik heb geen tips vrees ik. Banaan krijg ik ook met geen mogelijkheid voorzichtig overgelegd naar ledikant. Ik heb dat vorig jaar maar geaccepteerd ondanks dat ik vooraf absoluut niet samen wou slapen.
Mijn enige tip zou dus zijn dat je zorgt dat hij veilig kan liggen zodat jullie allebei meer rust krijgen.

Hier ook een waaghals. Banaan kroop vanochtend naar de achterkant van het bed, daar kruipt hij er meestal veilig af, maar nou ging hij daar staan. Ik kon hem gelukkig nog grijpen voordat hij zou vallen.

Tolstoi lastig die gedachten. Ik probeer er maar niet over na te denken wat er allemaal mis kan gaan.

Beterschap voor Kroketje. :*

Lemijn een van de redenen dat ik minder foto's maak is ook wel omdat hij helemaal gefascineerd is door mijn telefoon. Het zijn altijd foto's van veraf, of veel te dichtbij. :D
Meestal krijg ik mijn telefoon wel terug maar niet permanent.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_184864035
Oja, dat met die foto's is ook herkenbaar :D . Als wij een foto willen maken, dan komt Simon meteen aangerend en hebben we weer een bewogen foto van zeer dichtbij :D :D
En hij wil ook altijd zelf kijken naar de foto :D
pi_184864268
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 21:10 schreef TolstoiFan het volgende:
Oja, dat met die foto's is ook herkenbaar :D . Als wij een foto willen maken, dan komt Simon meteen aangerend en hebben we weer een bewogen foto van zeer dichtbij :D :D
En hij wil ook altijd zelf kijken naar de foto :D
ik heb bergen filmpjes die eindigen in een close up _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_184864501
Hier moet alles op de selfiestand, dit was vandaag :')


Facetimen met opa/oma en de hond ( :')) is ook een dikke hit, al drukt ie ze tegenwoordig steeds weg. :P

Ja ik kan me dat van jullie ook nog herinneren Tolstoi! Fijn dat het beter gaat bij jullie! Casper blijft morgen thuis, hij ligt nog (een hele poos) in ‘t ziekenhuis dus leek me niet geschikt voor mijn terrordreumes :+.
pi_184868701
Sylver alweer bijna een echte peuter :o Gaat ook alweer hard!

Oh Fleur, wat lastig van die overdag dutjes, vooral als hij duidelijk moe is :{ Misschien wat stroopwafelmeisje zegt; zou een peuterbedje misschien helpen, dat hij zich opgesloten voelt in het ledikant oid? Oh ik lees net dat hij daar misschien nog wat klein voor is. Helaas verder geen tips, sorry! Hoe gaat het verder met jou zelf?

Lemijn, het is tot noch toe echt optrekken en een milde poging tot haar voetje verplaatsen als ze staat, wat vervolgens leidt tot paniek omdat ze daarvan schrikt :+ Is trouwens onze salontafel, is idd een stevig ding om aan op te trekken ^O^

Hier een beroerde nacht maar gelukkig niet door mijn dreumesje, ik vermoed dat ik echt griep heb. Spierpijn, koorts en algehele malaise :( Jongens, daar heb je toch helemaal geen tijd meer voor als moeder :{w
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_184872353


Eerste keer succesvol wakker in bed gelegd ooit! :o

Zwemlesochtend is duidelijk de beste ochtend voor slaapexperimenten! :z
Zelfs een flitsfoto durven maken in een donkere kamer. :7

Rena, beterschap joh! :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_184873244
Beterschap rena :* vroeger was ziek zijn nog ergens wel chill, maar als moeder vind ik het echt walgelijk.

Minilot, jij durft wel hoor :o ^O^

Ik heb tegenwoordig ongeveer 8 momenten van wanhopige frustratie op een dag. Mijm heeft een karakter, echt hartstikke leuk, want we hebben daardoor zoveel lol met hem. Maar zijn karakter zorgt er ook voor dat hij gewoonweg NIET luistert. Hij klimt overal op, gooit alles kapot (zojuist nog een bord uit de vaatwasser, omdat ik me omdraaide op een halve meter afstand), maakt overal een troep van. En als ik hem streng aanspreek begint hij te huilen, van verdriet. Hij draait zich om en doet exact hetzelfde als even daarvoor.
En dan voel ik me nu weer schuldig dat ik het zo vervelend vind, want hij is nu zo lief met zijn broer met de blokken aan het spelen (in en uit de bak, in een emmertje, weer uit het emmertje) en dan snap ik niet waarom dat karaktertje zo sterk moet zijn.
Pfff... ik vind kinderen soms echt best heel lastig :@
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_184874821
Wauw Mini. _O_
Gewoon nieuwsgierig, maar hoe doe je het dan als Gunther tussendoor wakker wordt?

LeSage dat gevoel mag er ook gewoon zijn toch. Het is ook niet fijn om je huis in chaos te zien veranderen.
Vandaag begrijp ik die frustratie extra goed, hier werd een fles olie ondersteboven gehouden (klepdopje). }:|

Beterschap Rena. :*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_184877515
Wat 'n lekker weer vandaag! :9
Günther durft nog niet los te lopen, maar achter z'n karretje gaat -ie als een speer! Maar eens een blokje om gegaan vanmiddag :)



quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 14:01 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Gewoon nieuwsgierig, maar hoe doe je het dan als Gunther tussendoor wakker wordt?
Ik zorg altijd dat ik in de buurt ben bij een slaapcycluswissel (elke 45 minuten), als -ie zelf doorslaapt ga ik weer weg, als -ie wakker wordt til ik 'm over naar het grote bed, tiet erin en dan slaapt -ie na drie keer sabbelen weer verder voor nog minstens een cyclus.
Mijn lief krijgt 'm op magische wijze wel eens terug in slaap geaaid, maar dat is mij nog niet gelukt. Ik vind het geen punt de boobs in te zetten dus prima zo, voorlopig ^O^
Hoe doe jij het? :)

Günther was overigens in de badkamer voorzittend volstrekt geobsedeerd door onze borstel. Beste aankoop van de week: een mini-haarborsteltje van de Wibra van ¤1,30. :') Tussen het erop knagen door probeert -ie telkens zijn haar te kammen, verrekte snoezig! O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 3% gewijzigd door minilot op 07-02-2019 17:06:14 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_184878243
Hier regende het net -O-

Wij deden dus een knutselmiddag.
Twee ondervindingen tijdens het vingerverven met dreumes:
1. Gewoon vingerverven is geen succes, want er ging een volle hand groene vingerverf zijn mond in. Dus ik heb zojuist met een billendoekje de binnenkant van zijn mond gepoetst :')
2. Vingerverf en blaadje in een ziplockbag is wél een succes en vond Mijm zelf ook heel leuk ^O^
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 7 februari 2019 @ 17:01:21 #38
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_184878300
Wij hebben eetbare vingerverf :') Het is goedgekeurd volgens alle regels van de voedselveiligheid :')
pi_184878326
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 17:01 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Wij hebben eetbare vingerverf :') Het is goedgekeurd volgens alle regels van de voedselveiligheid :')
Maar dat gaat toch tegen je gevoel in? Ik zou dat alsnog uit zijn mond willen peuteren.

Wel een toffe uitvinding!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 7 februari 2019 @ 17:05:36 #40
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_184878399
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 17:02 schreef LeSage het volgende:

[..]

Maar dat gaat toch tegen je gevoel in? Ik zou dat alsnog uit zijn mond willen peuteren.

Wel een toffe uitvinding!
Ik geef haar er ook geen lepel bij hoor :+ maar vind het wat minder erg dat het óók in haar mond verdwijnt.
pi_184878498
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 17:05 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Ik geef haar er ook geen lepel bij hoor :+ maar vind het wat minder erg dat het óók in haar mond verdwijnt.
Nou schat, vandaag eten we vingerverf :D :Y)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 7 februari 2019 @ 17:55:04 #42
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_184879287
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 17:05 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Ik geef haar er ook geen lepel bij hoor :+ maar vind het wat minder erg dat het óók in haar mond verdwijnt.
_O-

Welke vingerverf is dat?

Wat to go, Günther! Wandelen én slapen in eigen bed ^O^
En dan ook nog je eigen haartjes kammen O+

[ Bericht 7% gewijzigd door Sylver_ op 07-02-2019 18:04:41 ]
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  donderdag 7 februari 2019 @ 18:27:16 #43
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_184879958
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 17:55 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

_O-

Welke vingerverf is dat?

Wat to go, Günther! Wandelen én slapen in eigen bed ^O^
En dan ook nog je eigen haartjes kammen O+
Deze: https://www.oermensjes.nl/product/okonorm-vingerverf/

En dan staat er op de verpakking: "Inhoud: natuurlijke voedingsmiddelen en additieven voor levensmiddelen, zoals voedsel kleuren, natuurlijke pigmenten, gezuiverd krijt. De nawaro vingerverf zijn lactose-vrij, maar niet glutenvrij" :') In het Engels staat er nog specifiek bij dat de 'ingrediënten' "are in the dosage within the admission for food".

Die lepel kan dus prima :9
  donderdag 7 februari 2019 @ 19:19:27 #44
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_184881128
Klinkt meer als verven met je eten :Y) .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 7 februari 2019 @ 20:09:38 #45
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_184882648
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 19:19 schreef Lemijn het volgende:
Klinkt meer als verven met je eten :Y) .
Waarschijnlijk geïnspireerd door dreumesen als de mijne...
pi_184883536
Lol LeSage om het billendoekje in de mond. Ik heb ook steeds zin om te vinger verven maar Playdoh wordt ook niets anders mee gedaan dan opeten.

Mini bij ons is het ook vaak even aaien of borst erin. Soms lukt het mijn man ook wel met even geruststellen. Soms is zijn hoofdje tegen mijn borst leggen ook genoeg. :D

Banaan is ook dol op zijn haartjes kammen. Wc-borstel vindt hij helaas nog interessanter.

Wij gingen vandaag naar een woonwinkel, zonder wagen want het was toch rustig. Hij begon een beetje onwennig en liep netjes met ons mee maar na een tijdje moest ik hem overal gaan halen. Vooral de gouden gorilla was hij wel van gecharmeerd. O+
Gelukkig was de keuze voor tafel en stoelen snel gemaakt omdat we al eens geweest waren. :)

Aan tafel zwaaide mijn wijsvinger heen en weer om een grapje kracht bij te zetten. Dit werd direct gekopieerd door Banaan. Oeps. _O-
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_184883956
LeSage, :* voor het sterke karakter van Mijm. Dat is ook zwaar, ik herken het wel een beetje. Maar het is hier een heel stuk beter weer dan een paar weken terug, dus ik hoop dat dat bij jullie ook een fase blijkt.

Ik moet wel een beetje grinniken om de vingerverf. Het is nog niet in me opgekomen om te knutselen met dreumes. Stilzitten is al een uitdaging. Hoe ze dat op t kdv voor elkaar krijgen vraag ik me écht af. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_184884250
Hier heeft kapitein laatst voor t eerst n knutseltje gemaakt op de opvang. Hij had watjes op een wantje geplakt. Hoe komen ze erop, ik zie dan een hele club dreumessen voor me met plakhandjes vol watten _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_184887846
Eetbare verf! :D Er gaat een wereld voor mij open in dreumesland :')

Rena hoe is het nu? Hopelijk knap je snel op! Lief dat je vraagt! Ik heb geen goede week, ik weet hoe het komt (iets met geen grenzen bewaken) en het gaat vast snel beter :Y.

Zelf in slaap vallen in het ledikant, wat goed van Günther! *O*

LeSage, heel herkenbaar!

Opvang ging deze week best goed hier! Dinsdag was alles goed en na een slechte nacht hebben we een enorm chagrijnig kind afgeleverd vanochtend (ochtendhumeur, heeft ie toch nog iets van mij :')) maar ging het ook goed vandaag. Ik ga er vanuit dat ie last heeft van een doorkomende tand. Je ziet m zitten en hij is net wel net niet door, en dat is tijdelijk (tot de volgende tand :')) en dat maakt het dragelijk ofzo. En knutsels, er zat vandaag een knutsel in de tas met de tekst ‘pas openen op valentijnsdag’ O+. krijg ik toch nog wat :')

[ Bericht 1% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 07-02-2019 23:38:48 ]
pi_184890679
Zes! Losse! Stapjes! :D En vannacht (tussenin) maar één keer wakker! *O*

Een valentijnsknutsel voor Fleur O+ Wat cute!
Let me see you stripped down to the bone
pi_184890695
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 21:10 schreef littledrummergirl het volgende:
Hier heeft kapitein laatst voor t eerst n knutseltje gemaakt op de opvang. Hij had watjes op een wantje geplakt. Hoe komen ze erop, ik zie dan een hele club dreumessen voor me met plakhandjes vol watten _O-
Mooi beeld inderdaad! :D
Let me see you stripped down to the bone
pi_184890742
Ochtendactiviteit: meuk verplaatsen uit het ene ding in het andere ding:



Walnoten maken een bevredigend KLENGGGG-geluid wanneer in metalen emmertjes gesmeten ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_184890840
Bedankt voor de beterschapswensen, ik ben er helaas nog niet }:| Vannacht weer zo’n vieze zweterige nacht achter de rug en flinke keelpijn, maar heb het idee dat mijn hoofd iets minder snotterig/duf voelt vanochtend.

Gunther die in zijn eigen bedje slaapt, wat goed *O* En zo’n borsteltje is hier ook een succes, alleen al om te bewonderen :D

LeSage, herkenbaar hoor, hoewel C nog een stukje kleiner is vind ik dat soms ook lastig :@ En het geeft niks om dat soms ook te denken!

PKM, oei olie, is ook zo lekker om schoon te maken :X En wat leuk dat hij zo lekker gesnuffeld heeft in de woonwinkel, ik ben heel benieuwd hoe dat hier gaat als ze loopt.

Fleur :* Het is in ieder geval al positief dat je zelf doorhebt waar het aan ligt, balen dat je geen goede week hebt. Hopelijk gauw weer in de stijgende lijn omhoog. En een Valentijnscadeau van Casper, ik ben heel benieuwd wat hij gemaakt heeft O+

Eten jullie dreumessen ook zo matig korstjes? Als ik haar niet een beetje help (so far mijn droom om de Rapley koningin van ons dorp te worden) smijt ze alles op de grond, terwijl als ik ze ze geef wil ze ze nog wel opeten. Sowieso eet ze beter als ik het haar geef terwijl ik toch best goed bezig was met haar dingen zelf laten proberen -O-

En ze laat haar Vitamine D druppels uit haar mond lopen, is daar iets aan te doen? Een nieuwe dosis is denk ik niet zo’n goed idee omdat ik gok dat er wel wat van naar binnen gaat.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_184890888
Rena: vitamine d mogen ze vanaf 1 jaar al 25 mcg krijgen dus als je nog de standaard 10 mcg geeft en ze laat het uit haar mond lopen, is het niet gevaarlijk ofzo om nog een dosis te geven. Sowieso krijgen ze niet snel een overdosis, dan moeten ze dat gehele flesje in 1x leegdrinken en dat elke dag voor een lange tijd.
pi_184890892
Rena, Günther eet aan tafel überhaupt geen brood, laat staan korstjes. :')
Het stomme is: buiten in de kinderwagen eet -ie probleemloos een (onbelegde) boterham in z'n geheel in anderhalve minuut op -ik snap er geen zak van. :')

Vitamine D hier niet dagelijks, alleen als ik eraan denk, en ik doe het dan door z'n drinken :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_184890982
Hier ook vit D door drinken, veel makkelijker. En maar klein beetje drinken zodat zeker weten alles naar binnen gaat ;)

Hier worden korstjes gewoon gegeten. Alles wordt eigenlijk gegeten als ik het maar geef. Zodra hij zelf mag kloten is het veel leuker om te gooien en de honden te voeren :P
Je raekt an de dinge geweun.
  vrijdag 8 februari 2019 @ 08:48:18 #57
149959 SQ
snelle trees
pi_184891025
oh ja, dat vitamine D he.
Stel, je vergeet dat.
al anderhalf jaar ofzo.
worden je kinderen dan gehandicapt? :@ :')
disclaimer
pi_184891060
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 08:34 schreef Nazil het volgende:
Rena: vitamine d mogen ze vanaf 1 jaar al 25 mcg krijgen dus als je nog de standaard 10 mcg geeft en ze laat het uit haar mond lopen, is het niet gevaarlijk ofzo om nog een dosis te geven. Sowieso krijgen ze niet snel een overdosis, dan moeten ze dat gehele flesje in 1x leegdrinken en dat elke dag voor een lange tijd.
Oh kijk, dat wist ik niet! Bedankt voor de tips, ik ga het vanmiddag eens door haar flesje doen. Melk gaat hier sowieso op.

Messina, herkenbaar dus, ik vind het toch wel belangrijk dat ze iets binnenkrijgt maar ik weet dat je van eten ook geen heisa moet maken omdat ze dat ook door gaan krijgen. Gecompliceerd soms die koters :P

En ze heeft weer een hele schattige update;
O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_184891073
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 08:48 schreef Stormqueen het volgende:
oh ja, dat vitamine D he.
Stel, je vergeet dat.
al anderhalf jaar ofzo.
worden je kinderen dan gehandicapt? : :')
Ik denk als ze verder genoeg buiten komen het allemaal wel mee zal vallen :@ ;)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_184891074
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 08:48 schreef Stormqueen het volgende:
oh ja, dat vitamine D he.
Stel, je vergeet dat.
al anderhalf jaar ofzo.
worden je kinderen dan gehandicapt? : :')
Nee, maar dan krijgen ze wel sneller enorme snottebellen. :9
Je raekt an de dinge geweun.
  vrijdag 8 februari 2019 @ 09:00:10 #61
149959 SQ
snelle trees
pi_184891124
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 08:54 schreef Messina het volgende:

[..]

Nee, maar dan krijgen ze wel sneller enorme snottebellen. :9
Oh, ligt het dáár aan? :D
Geen wonder dat Noud zo veel vaker snot heeft dan z'n zus :P

Misschien is een derde kind geen goed idee, die vergeet ik vast en zeker eten te geven.
disclaimer
pi_184891348
Wij hebben vitamine D smelttabletjes en V vindt ze heerlijk!
Als ik zeg ‘vitamientje?’ Komt hij gierend aangerend.
Ze zijn ook lekker, beetje Citroen smaak :P

Die druppels vergat ik altijd :')
pi_184891518
Wij deden druppels door de papfles, en toen ze die niet meer kregen een 'snoepje' na het eten. Alleen op vakantie gaat daar soms iets mis mee, maar dan krijgen ze zelf al genoeg zon.

De "boe" O+ en wat een tof shirt heeft ze aan!

Korstjes gaat hier nu weer goed, maar was een tijdje gooien. En ze eten bij mij meestal prima brood, maar kwam er van het weekend achter dat ze dat bij m'n man dus minder soepel doen, die moet altijd hun brood in kleinere stukjes scheuren halverwege, anders weigeren ze verder te eten. Maar dat heeft hij zelf ooit veroorzaakt.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_184891592
Haha SQ :D

Ik geloof ook niet dat ze snel een overdosis vit d kunnen krijgen. Dreumes die ik kende had een half flesje leeggedronken want het was zo lekker en dat was geen probleem toen.
Hier hapt ze het iedere ochtend netjes van het lepeltje en likt het daarna nog eens af!

Korstjes eet ze hier de ene keer wel de andere keer niet. Ook afhankelijk van hoeveel honger ze heeft. Ik reageer er dan ook niet echt op als ze ze laat staan.

Leuke update rena; die komt hier ook regelmatig voorbij. Ik ben fan van haar leeuwengeluid (komt in de buurt van Donald duck :D ).
pi_184891816
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 09:00 schreef Stormqueen het volgende:

Misschien is een derde kind geen goed idee, die vergeet ik vast en zeker eten te geven.
De oudste is oud genoeg om die taak van jullie over te nemen, hoor. Flesje in de magnetron, klaar.
Je raekt an de dinge geweun.
  vrijdag 8 februari 2019 @ 10:29:21 #66
149959 SQ
snelle trees
pi_184892238
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 09:58 schreef Messina het volgende:

[..]

De oudste is oud genoeg om die taak van jullie over te nemen, hoor. Flesje in de magnetron, klaar.
in theorie wel ja. Ik praktijk is die al te lui om dr éigen drinken van tafel te pakken, helaas :')
disclaimer
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 8 februari 2019 @ 12:33:56 #67
269689 crew  Viv
pi_184894009
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 08:34 schreef Nazil het volgende:
Sowieso krijgen ze niet snel een overdosis, dan moeten ze dat gehele flesje in 1x leegdrinken en dat elke dag voor een lange tijd.
Uh, dit klopt niet hoor. Een paar jaar geleden is er een baby opgenomen na een overdosis vitamine D. Die had één keer 5x de aanbevolen dosis gekregen (door een vergissing):
https://www.lareb.nl/nl/n(...)-aankoop-vitamine-d/

Dreumesen kunnen uiteraard wel wat meer hebben dan een baby voordat het fout gaat, maar niet zó veel meer als jij beschrijft. In een flesje van 25 ml zit immers ongeveer 50x (!) de aanbevolen dosis.
  vrijdag 8 februari 2019 @ 12:37:40 #68
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_184894055
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 08:34 schreef minilot het volgende:
Rena, Günther eet aan tafel überhaupt geen brood, laat staan korstjes. :')
Het stomme is: buiten in de kinderwagen eet -ie probleemloos een (onbelegde) boterham in z'n geheel in anderhalve minuut op -ik snap er geen zak van. :')
Dat is hier ook een hele tijd geweest :Y

En daarna kwam een periode dat ze wel brood at, maar alleen mijn boterham. Dus toen heb ik een tijdje gedaan alsof het de mijne was en at ze 'm wel op door elke keer een hapje te bietsen.
Nu eet ze wel weer gewoon zelf, maar geen korstjes. Die mag ik hebben :P

@rena Ella krijgt sinds ze een jaar is smelttabletjes. Die vindt ze erg lekker en interessant, dat gaat beter dan druppels.

En leuke update! O+ ):O

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 09:00 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Oh, ligt het dáár aan? :D
Geen wonder dat Noud zo veel vaker snot heeft dan z'n zus :P

Misschien is een derde kind geen goed idee, die vergeet ik vast en zeker eten te geven.
_O-

Ik vergat het ook vaak te geven, maar het zit nu weer in het avondritueel :)

Vitamine D is een in vet oplosbare vitamine, daar kan je wel een overdosis van nemen toch? Je plast het immers niet meer uit.
Maar nogmaals druppels geven als ze het uit d'r mond laat lopen kan geen kwaad lijkt mij.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 8 februari 2019 @ 12:51:43 #69
269689 crew  Viv
pi_184894214
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 12:37 schreef Sylver_ het volgende:
Vitamine D is een in vet oplosbare vitamine, daar kan je wel een overdosis van nemen toch? Je plast het immers niet meer uit.
Ook van de wateroplosbare vitaminen kun je teveel binnenkrijgen als je je best doet (bijvoorbeeld neurologische klachten bij vitamine B6), maar het gaat inderdaad eerder mis bij de vetoplosbare.

Kinderartsen geven trouwens maximaal 5x de aanbevolen dosis, als startdosering bij een vitamine D-tekort.

https://www.kinderformula(...)alciferol-vitamine-d

Wat Nazil noemde was dus nog 10 keer zoveel. :X
quote:
Maar nogmaals druppels geven als ze het uit d'r mond laat lopen kan geen kwaad lijkt mij.
Klopt, ook al omdat de kans groot is dat ze die tweede portie ook uit haar mond laat lopen. ;)
  vrijdag 8 februari 2019 @ 14:17:00 #70
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_184895516
@Stormqueen dus gewoon elke dag 4x de maximale dosering gaan geven voorlopig om die 1,5 jaar weer in te halen :+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  vrijdag 8 februari 2019 @ 14:37:51 #71
149959 SQ
snelle trees
pi_184895908
Ik heb al vitaminegummies gehaald om mijn mom guilt af te kopen.

Zul je zien dat ie daar in stikt, is alsnog mn kint stuk -O- fml
disclaimer
pi_184898567
Oh Rena ik kan nu je filmpje pas kijken met geluid.

O+

Als ik zulke dingen zie wil ik soms toch een derde. :@
En dan kijk ik achter me en hangt Stan aan de plafondlamp en dan is dat gevoel weer snel voorbij. :P
Je raekt an de dinge geweun.
pi_184898633
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 14:37 schreef Stormqueen het volgende:

Zul je zien dat ie daar in stikt, is alsnog mn kint stuk -O- fml
Ik denk altijd maar zo; Dan heb je er nog 1. (Grapje tegen grapje mag wel toch?)
Je raekt an de dinge geweun.
  vrijdag 8 februari 2019 @ 16:49:48 #74
149959 SQ
snelle trees
pi_184898649
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 16:48 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik denk altijd maar zo; Dan heb je er nog 1. (Grapje tegen grapje mag wel toch?)
tuurlijk, je kent me toch wel!
Het is dan alleen zo onfortuinlijk dat ik de minst leuke overhoud ;(
disclaimer
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 8 februari 2019 @ 16:52:56 #75
269689 crew  Viv
pi_184898717
quote:
12s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 16:49 schreef Stormqueen het volgende:
Het is dan alleen zo onfortuinlijk dat ik de minst leuke overhoud ;(
:D
Smelttabletten een optie? Geef je de gummies aan de minst leuke. 8-)
pi_184898739
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 08:48 schreef Stormqueen het volgende:
oh ja, dat vitamine D he.
Stel, je vergeet dat.
al anderhalf jaar ofzo.
worden je kinderen dan gehandicapt? :@ :')
Ik laat het je over 20 jaar weten ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_184898831
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 16:45 schreef Messina het volgende:
Oh Rena ik kan nu je filmpje pas kijken met geluid.

O+

Als ik zulke dingen zie wil ik soms toch een derde. :@
En dan kijk ik achter me en hangt Stan aan de plafondlamp en dan is dat gevoel weer snel voorbij. :P
Precies mijn gevoel ook ja. Een derde zou leuk zijn, als die wel luistert en goed eet en goed slaapt enzo.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_184898882
Vivi, ik houd van je positieve instelling O+ :D

Hier eet de dreumes ALLES! En veul. Peuter daarentegen eet gewoon niets meer ofzo. En ik was echt van plan om de instelling te hebben dat het me niets uitmaakt, maar dat lukt me toch niet zo goed ;( -O-
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 8 februari 2019 @ 17:04:27 #79
149959 SQ
snelle trees
pi_184898957
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 17:01 schreef LeSage het volgende:
Vivi, ik houd van je positieve instelling O+ :D

Hier eet de dreumes ALLES! En veul. Peuter daarentegen eet gewoon niets meer ofzo. En ik was echt van plan om de instelling te hebben dat het me niets uitmaakt, maar dat lukt me toch niet zo goed ;( -O-
is dat al lang zo?
Bijna alle peuters gaan een keer door die fase en het gaat ook bíjna altijd weer over. Heb je al eens bijgehouden wat hij wél eet op een dag? Vaak is dat toch nog genoeg hoor! :*
disclaimer
  vrijdag 8 februari 2019 @ 17:05:18 #80
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_184898975
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 16:45 schreef Messina het volgende:
Oh Rena ik kan nu je filmpje pas kijken met geluid.

O+

Als ik zulke dingen zie wil ik soms toch een derde. :@
En dan kijk ik achter me en hangt Stan aan de plafondlamp en dan is dat gevoel weer snel voorbij. :P
Whehe, zo had ik na een nacht waarbij er elk uur wel een kind afging, toch maar de morningafterpil gehaald de volgende ochtend :+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_184899065
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 17:04 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

is dat al lang zo?
Bijna alle peuters gaan een keer door die fase en het gaat ook bíjna altijd weer over. Heb je al eens bijgehouden wat hij wél eet op een dag? Vaak is dat toch nog genoeg hoor! :*
Ja, vast wel iets, maar het is vooral ook het gezeik eromheen. En zijn gedrag op het moment is ook al prut. Oké, ik heb gewoon wat frustraties op opvoedgebied en ben over anderhalve week een week alleen :')

Iemand zin in een dreumes en een peuter voor een week? Ze zijn super lief, ze luisteren heel goed en slapen om half 7 iedere dag *)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_184900759
Hoi :W
Ik heb sinds gisteren een dreumes in huis :o N. is één *O*
pi_184901898
Hoi Bella en kleine N, gefeliciteerd *O* :*

Heb je een dreumesmetgezichtvoltaart-foto :D?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_184902013
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 18:51 schreef BellaaElisa het volgende:
Hoi :W
Ik heb sinds gisteren een dreumes in huis :o N. is één *O*
*O*
Hieperdepiep voor N. en voor jou!

Hier zijn we morgen een maand onderweg in dreumesland en ik vind het tot dusver reuze geinig allemaal, inclusief de stervende zwanen bij iets niet mogen :D O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_184902031
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 17:08 schreef LeSage het volgende:

[..]


Iemand zin in een dreumes en een peuter voor een week? Ze zijn super lief, ze luisteren heel goed en slapen om half 7 iedere dag *)
Lever maar af hoor! :7 Ik vind jouwes zo vanaf de zijlijn leuk klinken *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_184902078
Ik vind het belangrijker tot hoe laat ze 's morgens slapen. _O-
Je raekt an de dinge geweun.
pi_184902604
Gefeliciteerd Bella, welkom met N!!
pi_184903738
Bella, gefeliciteerd met N en welkom!

SQ, heerlijk die humor _O-

Hier druppelen we de vitamines op zijn boterham 's ochtends, wat van een lepeltje wilde hij niet meer. Korstjes eet hij altijd op :)

Vandaag de hele dag alleen met Simon, wat een leuke dag was het O+ O+
We hebben in de stad een taartje gegeten, Simon heeft heerlijk gespeeld, we hebben samen gekleid, boekjes gelezen, liedjes gezongen. Hij zingt zijn eigen dreumes-verbaster-versie van "Poesje miauw" O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
pi_184905703
Welkom Bella!

SQ ik moest lachen om je posts vandaag _O-

TolStoi wat schattig! O+
pi_184905803
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 19:54 schreef Messina het volgende:
Ik vind het belangrijker tot hoe laat ze 's morgens slapen. _O-
7 uur op zijn vroegst.

Maar, ik ga de week wel overleven. Vandaag toevallig een collega die mijn woensdag wilde ruilen, de dag waarop ik het meest moest gaan zeulen. Dus nu komt alles goed :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_184905839
Bella, gefeliciteerd *O*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_184906836
Rena dat filmpje! O+ O+
pi_184918135
Zandhappen in stormig Scheveningen! O+



Beetje frisse lucht vandaag was wel lekker, wij wonen in dit dorp. :')
-> https://www.nu.nl/binnenl(...)endeels-voorbij.html
Let me see you stripped down to the bone
pi_184921738
Oh noo Mini! Ik vond het regio midden NL al een matig lucht, dat moet bij jou echt niet te doen zijn geweest. Fijn om even lekker uit te kunnen waaien!
pi_184922412
Hier zat kaptein te kokhalzen in zn buggy toen we even boodschappen gingen doen, denk dat ie ook last had van de stank }:|
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_184922993
Bella, gefeliciteerd met N!

Hier was ik wel blij met mijn snotneus vandaag, ik heb niks geroken :P Manlief heb ik er ook niet over gehoord en C is nog niet zo vocaal ;)

Was het niet koud op het strand mini? Je moest Gunther vast goed vasthouden, anders waait hij weg :D
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_184925806
Mini, die lucht moet bij jullie dan helemaal niet te harden zijn geweest.
Hier in Midden-Nederland vond ik het al vrij sterk.

Simon was een beetje bang voor de storm, hij kon soms niet tegen de wind in lopen en begon echt te piepen :D

Hij had vanavond een wc-rol half afgewikkeld en wist daarbij te vertellen dat het "zakdoekjes billen" waren _O- _O- _O- _O- _O- _O- O+ O+ O+
Hij ging er ook een prop van maken en zijn luier afvegen, wel van de voorkant :D _O- 8-) :+
pi_184931916
Mini, wat heerlijk bij de zee O+

Tolstoi, ik sta steeds te kijken van wat Simon allemaal kan :o

Ik ben echt heel blij dat Mijm sinds deze week ‘die’ en ‘klaaaaa’ heel goed kan gebruiken. Scheelt zoveel frustraties van alle kanten omdat ik niet weet wat hij wil. En nu herinner ik me ook weer hoe schattig zo’n wijzend dreumesvingertje is!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_184933687
*O* voor Mijm voor zijn die en klaaaa

Eerlijk gezegd staan wij ook wel te kijken van Simon en zijn verbale kunsten. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal. We doen niet echt iets bijzonders, maar na 1 of 2 keer woord horen, dan pikt ie het meteen op O+
pi_184935980
De kapitein valt al voor de tweede keer deze week niet in slaap tussen de middag :{ dat zou nou toch nog lang niet moeten _O-? Niet dat ik er iets aan kan doen, maar toch :+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_184936349
Ik kijk ook altijd op van wat Simon allemaal doet en zegt :D

Handig die woordjes LeSage :)

Wij gingen naar speeltuin met de loopwagen, hij wou het hele stuk zelf persé lopen en terug ook :'). Maar het was zo schattig O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 9% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 10-02-2019 14:41:44 ]
pi_184937240
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 14:08 schreef littledrummergirl het volgende:
De kapitein valt al voor de tweede keer deze week niet in slaap tussen de middag :{ dat zou nou toch nog lang niet moeten _O-? Niet dat ik er iets aan kan doen, maar toch :+
Hier ook. Nu net gingen de ogen dicht. Fijn, maar betekent vaak ook s avonds laat slapen en dus weinig tijd voor mezelf. Bweh. :(
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_184940781
Hier regende het de he-le dag. Ik begin dat nu wel zat te worden. Zaterdagochtend, toen het wel goed weer was, ging ik even met Ysje naar de speeltuin. Hoe die oogjes oplichten toen hij zag waar we waren. O+ . Hij geniet er zo erg van. Hopelijk wordt het de komende tijd vaker weer om naar buiten te gaan.

Ysje zat gisteren op de iPad van z'n zus. Hij heeft een paar keer zitten kijken toen zij spelletjes erop deed, en nu wil hij ook. En ja hoor, hij had in een mum van tijd veel spelletjes door. Vormpjes weet hij allemaal goed te plaatsen, en puzzeltjes doet hij ook. En dan juichten voor zichzelf. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_184944047
Wij zitten in Oostenrijk *O*
V gaat constant op ontdekking, stilzitten gaat niet meer haha.
Hij heeft een grappige update. Als hij staat te drukken vraag ik hem wat hij aan het doen is, hij zegt dan :% poepuhhh _O-
pi_184944693
Tolstoi, je hebt een slimmerik gebakken!

Casper achter de loopwagen, wat een vertederend filmpje O+

Franny, bizar he hoe snel die kleintjes techniek al door lijken te hebben, ik zie het hier ook al doorsijpelen als ze toch een keer mijn telefoon te pakken krijgt :X

Flav, fijne vakantie! En wat een grappige update _O-

Hier mogen we morgen naar het CB, voorlopig laatste vaccinaties en weer even wegen en meten, ik ben heel benieuwd, vooral naar haar lengte want ik heb het idee dat ze best gegroeid is!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_184951024
Bijna 11 kilo en 78cm! Ben blij dat de vaccinaties voorlopig weer achter de rug zijn, in de armpjes is weer andere koek, ik zag die spuit er van een stuk dichterbij ingaan dit keer :P Ze was gelukkig vrij snel getroost na de eerste woede :)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_184951397
Wat leuk fleur met de loopwagen naar de speeltuin!

Fijne vakantie flav! Ik heb ook zin om op vakantie te gaan met dreumes!

Goede stats rena! Ben ook wel benieuwd naar de lengte van N inmiddels, maar dat is nogal een opgave om thuis te meten. :D
pi_184951616
Fijne vakantie Flav. :W

Franny het slechte weer van de afgelopen dagen was ik ook wel beu. Steeds wandelen in regen of keiharde wind, bah. Uiteindelijk ga ik altijd wel wandelen, hij is anders echt niet te houden.
Maar kijk, vandaag een stralende zon. O+

Leuk Fleur zo wandelen! Had ik ook best kunnen proberen. Dit weekend laten we hem steeds zelf een eerste stuk wandelen buiten en zien dan wel hoever hij komt, daarna over in de wagen. Hij kan op zich best een blokje om maar gaat nog alle kanten op om te ontdekken.

Tolstoi ik vind het ook knap wat Simon al zegt. Gisteren begon ik me even af te vragen of Banaan niet achterloopt met praten maar eigenlijk valt het wel mee. Voor sommige woorden gebruikt hij er zelfs meer dan een zoals die, daa, dees. :D Sinds vandaag dich(t).

Lekker Mini, strand! O+

Welkom nog Bella. :*

Rena, hier wordt ook beter gegeten als ik soms wat aangeef. Meestal laat ik hem zelf maar wat aanrommelen.
Mooie stats!

Banaan is sinds gisteravond ineens koortsig. Hij had duidelijk ongemak, maar van de zetpil werd hij pas echt woedend. Zo boos dat hij daarna ook ons bed onder spuugde, en na dat spugen opnieuw boos. Mijn man is ook al een paar dagen verkouden en ik voel me ook niet zo fit. :{
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_184963764
Goeie stats rena! *O*

Fijne vakantie Flav!

Ah wat vervelend PKM! Hopelijk voelen jullie je snel beter :*

Wij hadden een rare nacht. Casper wordt nu al 1,5 week ‘s nachts wakker tussen 04:00 - 06:00 en dan wil ie niet meer slapen terwijl hij wel heel moe is. Vannacht ook weer bezig geweest van 03:40 - 05:15 (huilen, schoppen, constant draaien, BOOS bij troosten, fles geen effect, verschonen geen effect, uiteindelijk een zetpil maar ook geen effect). Om 05:15 waren we er zo zat van dat we ‘m uit wanhoop maar weer in z’n eigen bed hebben gelegd, beetje gejengel en binnen 10 minuten sliep hij :') Wij en ons bed zijn blijkbaar lava tegenwoordig :'). Dreumesjes begrijpen, best rocket science af en toe :P
pi_184964799
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 22:06 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Goeie stats rena! *O*

Fijne vakantie Flav!

Ah wat vervelend PKM! Hopelijk voelen jullie je snel beter :*

Wij hadden een rare nacht. Casper wordt nu al 1,5 week ‘s nachts wakker tussen 04:00 - 06:00 en dan wil ie niet meer slapen terwijl hij wel heel moe is. Vannacht ook weer bezig geweest van 03:40 - 05:15 (huilen, schoppen, constant draaien, BOOS bij troosten, fles geen effect, verschonen geen effect, uiteindelijk een zetpil maar ook geen effect). Om 05:15 waren we er zo zat van dat we ‘m uit wanhoop maar weer in z’n eigen bed hebben gelegd, beetje gejengel en binnen 10 minuten sliep hij :') Wij en ons bed zijn blijkbaar lava tegenwoordig :'). Dreumesjes begrijpen, best rocket science af en toe :P
Is hij dan echt wakker? Iets in je verhaal doet me denken aan nachtangsten namelijk. Ik herken dat je tijden bezig bent met troosten, maar dat hij ontroostbaar is, en dat aanraking uiteindelijk bij ons zorgde voor meer boosheid. Misschien denk ik veel te moeilijk hoor, maar Google het eens en kijk eens over het overeen komt. Dan heb je misschien wat meer houvast.
pi_184965248
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 22:57 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Is hij dan echt wakker? Iets in je verhaal doet me denken aan nachtangsten namelijk. Ik herken dat je tijden bezig bent met troosten, maar dat hij ontroostbaar is, en dat aanraking uiteindelijk bij ons zorgde voor meer boosheid. Misschien denk ik veel te moeilijk hoor, maar Google het eens en kijk eens over het overeen komt. Dan heb je misschien wat meer houvast.
Ik heb er werkelijk nog nooit van gehoord maar het heeft inderdaad best heel wat overeenkomsten met nachtangst! Ik zal er eens op letten wanneer hij dit weer zo heeft (al is het nu dus bijna elke nacht). Bedankt voor de tip!
pi_184967787
Afgelopen nacht ging goed! Beetje gemopper na een fles om 05:00 maar viel weer in slaap *O*

En hij heeft vanochtend de zwervende zwaan ingeruild voor een pruillipje bij het afleveren op het kdv *O*. Nu weet ik in ieder geval dat ie het wel kan.

En in het kader van DFD: hij wordt misschien een aardbeitje met de carnavalsoptocht :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 11% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 12-02-2019 08:12:18 ]
pi_184969730
Die aardbeitjesfoto! :D Om op te vreten! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_184969784
Günther heeft zijn inmiddels vijfde bezoek aan de kapsalon kirrend naar zijn spiegelbeeld doorstaan, onze ijdeltuit :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
pi_184969972
Nolita, opmeten als ze slaapt :P ?

Beterschap voor banaan! :*

Casper als aardbei :D O+ O+ O+

Gunther is wel echt een heel knap mannetje aan het worden mini, wow :o

Ik maakte gisteren per ongeluk een heel kunstig plaatje van mijn dolle diva;

Me and my shadow. Je ziet zelfs haar wimpertjes bij d’r schaduw :D *;

Ben zelf gelukkig weer aardig opgeknapt, vandaag weer aan het werk.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_184972094
Mini wat een mooierd! O+

Rena toffe foto! O+ O+ Fijn dat je zelf weer opgeknapt bent :)

Wij hebben vanmiddag een gesprek met het kdv,
de pedagoog was er vandaag. Toch een beetje spannend wel :')
pi_184972842
Pkm, jullie allemaal al weer een beetje beter?

LBF, wat een schattig aardbeitje! En herkenbaar van je nachten, hebben we hier ook af en toe. Ik herken ook wel veel van de nachtangsten, zal er ook eens goed op letten.

Mini, wat een lief en mooi jongetje zeg! Hier nog steeds geen kapper gezien, wil nog geen afscheid nemen van z'n mooie krullen :7

Vandaag voor het eerst buiten wezen wanden met z'n nieuwe, buiten-proof loopwagen. Hij vond het echt fantastisch! Vond alleen al het andere ook enorm leuk buiten, dus stopte telkens even om dan verder te kruipen. En om vieze blaadjes / plastic / los gepeuterde kauwgom in z'n mond te steken :N

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_184974193
Fleur, dat aardbeienpakje O+ O+ Ik moet nog even naar mijn ouders om daar de oude pakjes van mijn zussen en mij te halen. Ik denk dat ze clowntje worden of een Chinese hoed en kimono aankrijgen O+

Mini, wat een kerel al, heerlijk!

Rena, ik moet er zo aan wennen dat C geen mini-baby’tje is, maar echt een meisje.

Ellie, echt heel smerig van die kauwgom :') ik sta ooit ook kokhalzend te kijken wat ze allemaal doen. Elkaars fiep met snot in de mond doen enzo :r
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_184975122
Kind bezorgt me hartaanvallen...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_184975662
Jeeeej, iedereen aan de loopwagentjes in de buitenlucht! *O* Lekker hè, eindelijk weer zon? :9

Hier kwamen we vandaag zowaar tot de (matige) speeltuin een straat verderop. Kostte echter wel twintig minuten wegens voordurend #takjespauze 8-) ^O^





Fijne update sinds nu een paar dagen: bij het voeden kriebelt Günther tegenwoordig in mijn nek en aait -ie mijn haar O+ Een forse verbetering tegenover het voormalige oogbolknijpen en keel openkrassen. :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_184975669
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 16:42 schreef LeSage het volgende:
Kind bezorgt me hartaanvallen...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*applaus voor mooi klimgeitje* O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_184979144
Jaaaa, goede weerberichten *O* .

Y was bij het kdv ook twee keer naar buiten geweest. Ze hebben daar een heel leuke buitenruimte en de omgeving is ook heel mooi, met een bloementuin op loopafstand, en nog een leuke speeltuin en geen verkeer. Echt een oase in de stad. O+ . Dat gedicht van laatst herken ik helemaal niet, niet van I en ook niet bij Y. Ja, in de wenfase, toen hij ging huilen als we hem wegbrachten. Dat was even slikken, maar de suggestie dat je een kind wegbrengt omdat 'het moet' en wegens 'druk druk druk' vind ik naar. Ik zie bij mijn beide kinderen dat het kdv een meerwaarde heeft (gehad), in het contact met andere kinderen, het opbouwen van relaties met andere volwassenen, het wennen aan een bepaalde structuur. Echt een mooie aanvulling op wat wij ze als ouders bieden. Ik zou het niet anders voor ze willen. :) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_184980617
Wat een leuke dreumesfoto’s weer O+
Wat een daredevil LeSage :D
En geweldig pak Fleur O+

Vandaag werd er op het kdv geknutseld voor Valentijn. De bedoeling was op met schmink een kusafdruk te maken. Daar was kroketje niet van gediend dus geen knutsel voor ons dit jaar :')
Ze was al woest toen ik haar vanochtend wakker maakte en bij het kdv begon ze meteen met een puzzel en wilde niet naar me zwaaien. Eigenwijsje is het O+
pi_184980983
Hahaha LeSage! :D

Haha da’s ook wel jammer Fazz!

Nou die pedagoog was er dus vandaag om hem eens te observeren en met name bij het inslapen omdat het altijd drama is. Ze leggen hem in bed, die pedagoge zit met haar boekje in de aanslag en Casper gaat gewoon zonder ook maar een kik te geven slapen _O-. Maar het advies is om eens een schema aan te houden en dat iedereen dat volgt. Dit werkt ook niet dus ik wil het wel eens proberen.
pi_184981917
Haha @LaBelleFleur27 zul je net zien. :')

Wij hebben morgen een afspraak met de kinderfysiotherapeut. Wolf loopt met bijna 2 nog niet. Wel aan de hand maar los, neuh. Kijken of ze wat tips & tricks hebben.

Klimmen daarentegen is geen probleem:

pi_184982232
Wat een heerlijke foto’s, buitenspelen, heerlijk! Ik kijk echt uit naar het (helaas superdrukke) weekend en lekker naar buiten kunnen. O+

Haha fleur, Casper kan het dus wel! Hier is het inslapen ook altijd drama. De ene dag meer dan de andere. We geven haar altijd een kwartier om zelf in slaap te vallen. Vandaag lukte dat niet en is vriend naast haar gaan zitten tot ze uiteindelijk wel sliep. Ik gok dat ze te laat in bed lag, volgens vriend mistte ze me en toen ze me thuis hoorde komen moest ze even knuffelen.

Cygne ben benieuwd of de fysiotherapeut goede tips heeft. Heel herkenbaar dat klimmen!

Hier zijn de salontafels favoriet. Ze gaat ernaast staan al nee zeggend met afkeurend vingertje erbij (iets wat ik nooit doe, opvang mss?) en klimt er vervolgens luid gillend en schaterend bovenop. Als ik haar weghaal en op haar speelkleed zet wordt het tafereel herhaald tot het doorbroken wordt door een deurbel die gaat, papa die thuiskomt, eten etc. :+

[ Bericht 1% gewijzigd door Nolita op 12-02-2019 22:05:51 ]
pi_184982312
Günther mag van mij op alles klimmen waar -ie theoretisch ook weer veilig vanaf kan klimmen, dus dat is inclusief de salontafel. :7

Cygne, wat een leuke foto zo! :D Succes met de fysio jullie! ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_184984313
Ik kreeg vandaag twee foto's van het kdv dat ze in de gymzaal speelden. Alle kinderen aan het spelen en rennen, en Lala achterin bovenop een stapel matten waar ze duidelijk zelf op is geklommen. (Em sliep). Hier mogen ze niet op de salontafel of kasten overigens. Niet omdat ze dat niet kunnen (dat kunnen ze helaas heel goed), maar omdat ik wil dat ze nu al leren dat ze niet zomaar overal op mogen klimmen. Stoelen en bank mag dus wel, tafels niet. En rennen/springen op de bank ook niet. En zelf de trap op ook niet.

Wat leuk om wolf weer eens gezien Cygne! En wat een tof shirt, die zou mijn peuter ook geweldig vinden! Hopelijk krijgen jullie bruikbare tips.

Ik zie btw een stuk glijbaan op de matige speeltuinfoto mini. Ik gok dat Gunther die speeltuin straks niet zo matig meer vindt... ;) Hier komt volgende maand een gloednieuwe speeltuin in de straat. De huidige is meer voor 6+ en de nieuwe wordt 3+, dus ben benieuwd! Stoere haren heeft hij btw!

Fleur, wij hebben hier ook een periode nachtangsten gehad bij peuter. Wat hier het beste hielp was gewoon maar tegen hem aan gaan praten, maakt niet uit waarover. Op een gegeven moment reageerde hij dan op me en was het over. Troosten of knuffelen hielp hier niets. En het was met periodes, dan een paar dagen achter elkaar en weer daarna weken niet.

Hier ook blij met mooi weer btw. Vrijdag 14 graden zelfs! Kunnen we weer makkelijk buiten spelen!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_184986021
Nachtangsten heeft mijn zoon ook een tijdje gehad. Was eerst geen land mee te bezeilen maar beste was dan inderdaad om er gewoon rustig mee te praten en erbij te zijn zodat hij niks gevaarlijks ging doen of zich kon bezeren.
Hij was toen wel iets ouder, dus kon zelf zijn bed uit.
Na een tijdje viel hij dan weer in slaap. :)

En wat een leuke foto’s weer! Al die klimaapjes. O+
En Günther met zijn mooie haren. Hij kijkt er zelf ook heel tevreden bij. Een engeltje om te zien!

Hier een Z. dat tegenwoordig nachten draait waar ze elke 1,5 á 2 uur wakker is. }:|
Het wordt serieus niet beter en lijkt alleen maar slechter te worden. Ze wordt ook niet subtiel wakker maar echt huilen en rechtop in bed zitten of staan.
Heel vervelend voor haar en voor mij.
Borst erin en ze slaapt al snel weer maar waarom wordt ze überhaupt elke keer wakker?
Een enkele keer is er een uitzondering met een nachtje dat ze minder vaak wakker is maar dat is op 1 hand te tellen.
Ik word er moedeloos van en gisteren zelf om 20:45 al gaan slapen. :')
Ze werd vervolgens 21:20, 0:30, 2:30, 5:00 weer wakker.
Wanneer zoonlief vakantie heeft, toch eens die slaaptraining proberen. Want dat er iets moet veranderen, is wel duidelijk. -O-
  woensdag 13 februari 2019 @ 10:05:39 #130
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_184988347
Nachtangst heeft mijn oudste ook een tijd gehad. Troosten, optillen etc hielp idd niet. Ze ging zich dan heel boos van me af zetten. Hier hielp het wel om haar uit bed te tillen en daarna weer neer te leggen. Dan even 10 tellen ofzo wachten en dan tilde ik haar weer op, dan liet ze zich wel troosten. Misschien dat ze dan echt wakker werd?

@LaBelleFleur27 wat een leuk aardbeitje! O+
Vindt hij die schommel ook zo leuk? Ella lijkt altijd half te slapen als ze er in ligt. En boos als we na een tijd toch echt weg moeten :P

Toch wel typisch dat Casper nu wel gewoon ging slapen. Is altijd zo, he. Net als dat ze super ziek zijn en dan kom je bij de huisarts met een blije stuiterbal.. :')
Fijn dat er wel een plan van aanpak ligt. Hopelijk werkt het!

Toffe haartjes heeft Günther, @minilot!

Zeker een kunstig plaatje @rena!
Mooi idd die wimpertjes op de schaduw :)

Leuk zo wandelen met het wagentje @elliebell
En oh ik ben zo blij dat het 'alles in de mond stoppen'-fase voorbij is. Afgelopen zomer had ze een fascinatie voor sigarettenpeuken. Naast goor ook nog gevaarlijk :{

Klimgeitje bij @LeSage Herkenbaar ook!
Hier is het een beetje hetzelfde als bij Minilot, ze mag overal opklimmen waar ze ook weer zelf veilig van af kan (van mij dan, papa is het nog niet zo mee eens :P). Ze weet gelukkig wel dat dat thuis zo is en het bij anderen niet geldt.
Nadeel is wel dat ze een grote zus heeft die nog wel eens dingen wil doen als van de rand van de bank afspringen. Ella doet graag alles na, maar dat vind ik dan weer niet zo'n goed idee :X

Ella is jaloers op Kroketje, @Fazzoletti :D
Schminken is haar grootste hobby tegenwoordig. Ze loopt de hele dag met een kwastje rond, te doen alsof ze iedereen (zichzelf, papa, mama, zus, de kat..) aan het schminken is :+

Wat leuk om Wolfje weer eens te zien, @Cygne! Wat istie al groot geworden, zeg O+
Succes bij de fysio vandaag!

Bah, vermoeiend @vencodark
Hopelijk is het een fase en is het straks gewoon weer over.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_184989810
Ah @Sylver_ wat leuk dat schminken!

Fysio was fijn, hele leuke vrouw. Zij dacht ook dat het echt een kwestie van lef was dat ontbreekt op het gebied van lopen. Verder leek alles in orde. Volgende week nog een afspraak en dan gaat ze een uitgebreide test doen. Maar dat was meer voor onze eigen gemoedsrust.
pi_185012439
Fijn Cygne! :)

Casper stond gister steeds even los :D

En kijk dan O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185014283
Ach wat een lieve kaart. O+
pi_185016129
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2019 13:45 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Fijn Cygne! :)

Casper stond gister steeds even los :D

En kijk dan O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cute! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_185016190
En oef, ik begrijp net dat we eind mei met Günther een midweek naar Center Parks moeten, wegens viering van mijn moeders zestigste verjaardag. Je denkt misschien: ja, en?, maar de reisjes die we tot nu toe met Günther maakten waren een muziekfestival in Londen en roadtrippen dwars door Slovenië heen: reken maar dat Port Zélande een heel eind buiten onze comfort zone ligt. :')
Let me see you stripped down to the bone
pi_185016294
Ja, het gaat al fout bij 'moeten', natuurlijk ;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_185016369
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 17:42 schreef Messina het volgende:
Ja, het gaat al fout bij 'moeten', natuurlijk ;)
Nou ja, moeten is een groot woord maar mijn mams lijkt het fantastisch en mijn mams is hartstikke lief! ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_185016493
Dan gaat de tijd vast ook snel voorbij :P
Je raekt an de dinge geweun.
  donderdag 14 februari 2019 @ 18:32:31 #139
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185017175
Ik zou kijken hoe je daar iets leuks uit kan slepen, minilot. Bijvoorbeeld iets tofs gaan doen met je man overdag of 's avonds dat alleen aar kan (of is 's avonds nog geen optie?).

Mag ik ook even huilen? Jacobs valentijnsdagcadeau is waterpokken. Voor de tweede keer. |:( .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_185018767
Ah nee jacob -O- hopelijk is het wat milder omdat ie t al eens gehad heeft (als dat uberhaubt zo werkt :') geen idee)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_185020430
Wat sneu voor Jacob (en jou, Lemijn)! Hopelijk hebben jullie er niet teveel last van.

Vandaag hebben we met z'n drietjes geluncht bij Brasserie Waalhaven (bij Rotterdam Airport), Simon vond het prachtig om de vliegtuigen te zien landen en opstijgen.
En hij probeerde steeds "stiekem" mijn bord naar zich toe te trekken om een frietje te pikken O+

Kreeg ook nog een Valentijnscadeautje van hem, een gipsafdruk van zijn handje, geplakt op een hart *;

*O* *O* *O* voor het heerlijke weer dat eraan komt de komende dagen, lekker naar buiten!
pi_185020472
Even zonder een hele discussie uit te lokken:

Er staat mij iets bij over de 11 maandenvaccinaties, dat er werd gekozen om die seperaat te laten zetten (of helemaal niet). Kan het alleen niet terug vinden. Heeft iemand misschien info (dm/pm)?
Protège moi de mes désirs.
pi_185020951
Oh no Lemijn :'(

Haha ik kan me voorstellen dat dat buiten je comfortzone ligt mini!

Ik ben net terug van een cursus en heb Casper 5 minuten gezien vandaag :{w. Ik hoop stiekem -en dat zeg ik nu :')- dat ie vanavond nog even wakker wordt.

Edit: de memo is overgekomen hoor _O-




[ Bericht 18% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 14-02-2019 22:10:49 ]
pi_185022651
Wat sneu Lemijn, 2 keer waterpokken zou verboden moeten worden! Als hij niet welkom is op de opvang maar wel met andere kinderen wil spelen is hij hier van harte welkom! Alleen wel met het risico op diarree, want dat heerst hier. Vandaag 4 rompers met poep op de rug, en 1 met poep op de buik zelfs. En dat is met verschonen binnen twee minuten na de borrelende geluiden...

Mini, ik denk dat het uiteindelijk enorm mee gaat vallen. Uiteindelijk gaat het er toch om met wie je bent en hoe je zelf je tijd invult. Maar goed, ik hou van vakantiehuisjes. Overdag zwemmen, dan gourmetten of makkelijk eten en daarna een film, spelletjes of gewoon ouwehoeren met de open haard aan en lekkere hapjes O+ Zeker nu met kleine kinderen vind ik het heerlijk! Zowel met familie als gewoon met z'n vijfen overigens. Alleen dat in- en uitpakken -O-

Wat een leuk kado Fleur! Is hij ook weer netjes gaan slapen?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_185025642
Duman, ik heb geen idee, nog niet eerder over gehoord eerlijk gezegd. Hier heeft ze er verder geen last van gehad.

Oh Lemijn wat sneu voor Jacob -O- Beterschap!

En beterschap voor de ziekenboeg van FF, pittig om meerdere kinderen aan de diarree te hebben lijkt me :o

Hier vermoed ik dat tandje 7 en 8 op doorbreken staan, tot noch toe is ze goed in haar hum gelukkig. Verder verbaas ik me elke dag over hoe hard ze zich ontwikkelt, het is zo’n heerlijk eigenzinnig, gezellig en gek meisje O+ O+ Eigenzinnig omschrijft het wel, als ik ergens nee op zeg wordt er keihard gelachen }:| Het is wel de ultieme test om zelf niet in lachen uit te barsten.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_185025960
Lemijn, wat sneu, hopelijk valt het mee. Beterschap!

Minilot, ik denk dat jullie het wel zullen overleven. Daarnaast: er zijn speeltuinen en een zwembad, Gunther zal het waarschijnlijk naar z'n zin hebben.

Cygne, fijn om de bevestiging te krijgen dat er verder niets mis is. Ik herken het wel een beetje. Wij zagen ook dat Ysje het fysiek gezien prima zou kunnen, toch duurde het bij hem nog (relatief) lang voor hij het daadwerkelijk deed. En een invalkracht van het kdv suggereerde toen zomaar ineens dat hij iets aan z'n heupen zou hebben. o|O . Maar dat was gezien een erfelijkheidsdingetje met z'n halfbroer al onderzocht toen hij zes maanden was, dus dat kon ik direct naast me neerleggen. Hopelijk heeft hij snel het zelfvertrouwen om lekker te gaan stappen en dan wandelend de lente/zomer in! O+ .

Ysje kwam ook met een valentijn knutselwerkje thuis. En z'n zus had op school een valentijnskaart gemaakt voor hem. O+ . Die twee zijn de laatste tijd echt dikke mik.

Wat ben ik blij met het mooie weer. Ysje speelt op het kdv iedere dag meerdere keren buiten en dit weekend kunnen we dat samen ook vaak doen. Kijk er echt naar uit. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_185026161
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2019 17:36 schreef minilot het volgende:
En oef, ik begrijp net dat we eind mei met Günther een midweek naar Center Parks moeten, wegens viering van mijn moeders zestigste verjaardag. Je denkt misschien: ja, en?, maar de reisjes die we tot nu toe met Günther maakten waren een muziekfestival in Londen en roadtrippen dwars door Slovenië heen: reken maar dat Port Zélande een heel eind buiten onze comfort zone ligt. :')
Ik vind je in je posts altijd heel relaxed, zelfverzekerd en ‘dat-doen-we-wel-even’ overkomen. :)
Waar zie je tegenop dan? :)
  vrijdag 15 februari 2019 @ 10:01:15 #148
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185026593
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 09:18 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik vind je in je posts altijd heel relaxed, zelfverzekerd en ‘dat-doen-we-wel-even’ overkomen. :)
Waar zie je tegenop dan? :)
Ik zou het niet zo letterlijk nemen, venco :D .

Heerlijk he, dat lekkere weer? Je kind weer gewoon in de zandbak kunnen zetten zonder bang te zijn dat ie met afgestorven billen thuis komt ^O^ .

Cygne, ik ben benieuwd wat de fysiotherapeut volgende week gaat testen, en of je tips krijgt. Ik herken het ook, Jacob heeft een paar weken geleden een paar keer wat losse stappen gezet maar sindsdien doet hij er maximaal 1. Hij verkiest gewoon kruipen. Ik maak me geen enkele zorgen hoor, hij is pas net anderhalf en mankeert niks, maar hij is zo groot en en sterk ik weet wel zeker dat hij het kan.
Franny, die invalkracht was ik vergeten, dit is wel echt zo'n ultiem bemoeionderwerp he }:| .

Iedereen dank voor de sterktewensen en FF, extra dank voor het genereuze aanbod. Jacob speelt lekker met zijn vader. Dat is fantastisch want hij is daar totaal op z'n gemak maar heeft toch ietsje minder dan bij mij de neiging om zich continu op de grond te werpen als hij niet fit is. Dus zo heeft iedereen een fijne dag en ik ga zo lekker koffie drinken met een vriendin. Sterkte met alle poep :Y) .

Rena, eigenzinnig klinkt als een goede eigenschap. Heerlijk he die dreumesjes?

Fleur ik moest lachen om je edit :D.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 15 februari 2019 @ 10:17:41 #149
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185026794
Ik kom hier niet meer zo goed aangehaakt. Ben met m'n hoofd te veel bezig met laatste werkdagen en baby en met de grote gaat alles zo goed, dat er ook weinig te melden valt. Een halfbakken poging:

Goede oplossing zo, Lemijn! Heeft hij veel last van de waterpokken of valt het mee? Is het zo dat hij er nu minder last van heeft, omdat hij het al gehad heeft?

Wat een lieve valentijnscadeaus hebben jullie gehad! Hier hebben ze niets gedaan op het kdv en van man kreeg ik "jij mag het laatste stukje boterkoek". Beter dan bloemen :P

FF ook in de ziekenboeg! Veel succes met alle wasjes :X

Mini, wat FF ook een beetje zegt: het is maar net wat je er van maakt. Ik ben ook geen fan van huisjes (understatement), maar als je gezellig met familie bent.. Lekker zwemmen, misschien een uitstapje in de buurt, kind bij oma dumpen en zelf naar de film ofzo? En anders is het een midweek. Laat aankomen op maandag en vroeg weg op vrijdag en het is dus maar 3 dagen :P

Wij gaan in mei met mijn familie een lang weekend naar de efteling. Leuk hoor, er is daar in elk geval genoeg te doen en genoeg familie om Muppet de vermaken. Maar dan heb ik dus ook een baby van ~een maand. Ik hoop maar dat ik niet nog in de kreukels lig :')
pi_185026881
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 10:01 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ik zou het niet zo letterlijk nemen, venco :D .

Hehe, dit :Y Uiteraard overleven we een onvrijwillige midweek Center Parks wel: afdoende aanpassingsvermogen hier. Zullen we nodig hebben, dat wel :7

En: speelgoedschmeelgoed - dansend stof in de ochtendzon is het interessantste ding ooit!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
pi_185026925
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 18:32 schreef Lemijn het volgende:
Ik zou kijken hoe je daar iets leuks uit kan slepen, minilot. Bijvoorbeeld iets tofs gaan doen met je man overdag of 's avonds dat alleen aar kan (of is 's avonds nog geen optie?).
Neuh, allebei niet zo'n behoefte aan een dag zonder Günther. 's Avonds doen we al z'n hele leven geregeld (film, eten, één of twee keer per maand) en dan slaapt Günther gewoonlijk -niet- tot we thuis zijn, maar daar lijkt -ie vooralsnog geen hinder van te ondervinden :7

Beterschap voor Jacob! :* :*
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 15 februari 2019 @ 10:28:43 #152
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185026936
SWM: boterkoek klinkt als een fantastisch cadeau inderdaad :P. En ik snap dat je prioriteiten even ergens anders liggen. Kom vooral af en toe wat melden over jezelf of je Muppet en ga verder maar lekker broeden! :* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_185027520
Beterschap voor Jacob Lemijn. Ik wist niet eens dat kindjes twee keer waterpokken kunnen krijgen. Is ook echt zoiets wat je liever niet weet.

Franny blij met mooi weer boks. :) Ik ben nog nooit zo blij geweest met vroeg voorjaarsweer.

Rena leuke eigenschappen zijn dat. O+

FF beterschap voor je meisjes. :*

Fleur lief dat hij nog even wakker werd voor een knuffel. ;)
Hoe gaat het nou op kdv de laatste dagen? Eenmalig makkelijk in slaap, of is de knop om?

Tolstoi ik moest lachen om dat frietjes stelen. O+

Leuk Mini, CP. Gunther heeft het er waarschijnlijk goed naar zijn zin, dat maakt ongetwijfeld een hoop goed.
Is dat nou kunstgras op die foto? :D

Venco balen van dat slechte slapen. :* Groot gelijk dat je het anders wilt. Sinds Banaan over is naar een dutje zijn de nachten (gemiddeld) veel beter. Overdag slaapt hij nou ook meer uurtjes, met minder onderbrekingen.

Cygne leuk om Wolfje eens te zien. Ongelofelijk hè, dat ze ergens op klimmen soms minder eng vinden dan los lopen.

LeSage dat klimmen is soms inderdaad even schrikken. Banaan klom laatst in een lade van het dressoir, om de bovenste lade ook open te trekken. Daar bleef hij toen verschrikt aan hangen. Gelukkig in slow motion zodat ik hem kon helpen.

Bah Ellie, die kauwgom. Mooie houding heeft hij al achter zijn wagentje. :)

Banaan en ik zijn allebei nog niet beter, al is de koorts voorbij. We hebben ook onrustige nachten, volgens mij snurk ik hem steeds wakker. :D

De laatste dagen zijn we lekker veel buiten. Overal wandelend heen, zandbak in, speeltuintjes in de buurt, heerlijk. Banaan loopt zelf ook kleine stukjes, sporadisch ook de goede kant op.
Ik had hem ook op zo'n ronde schommel gelegd. Hij vond het heel even mooi, kijken naar de lucht, maar moest en zou weer overeind om te zitten. Hij wil echt niets missen van wat er om hem heen gebeurd. Kijken hoe andere jongetjes schommelden vond hij leuker.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  vrijdag 15 februari 2019 @ 12:00:49 #154
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185028161
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 10:28 schreef Lemijn het volgende:
SWM: boterkoek klinkt als een fantastisch cadeau inderdaad :P. En ik snap dat je prioriteiten even ergens anders liggen. Kom vooral af en toe wat melden over jezelf of je Muppet en ga verder maar lekker broeden! :* .
Helemaal omdat het (door mij) zelfgebakken boterkoek was en - al zeg ik het zelf - een van mijn betere O+ En eigenlijk moest hij wel, want hij had de dag ervoor tegen z'n ouders gezegd dat ze bij het oppassen wel boterkoek mochten eten :{w Gelukkig hielden ze het bij een stukje. Zíjn stukje, dus :P

Pkm, volgens mij kan het alleen als de eerste keer voor het eerste jaar is!

Leuk al die wandeltochten met/van jullie dreumesen! Muppet heeft woensdag met schoonouders ruim een uur zelf gelopen! Ik moet altijd de wagen mee (loop als een oud vrouwtje inmiddels :') ) en zodra ze die ziet, vertikt ze nog een stap te zetten :') m'n luiwammes O+
pi_185030335
Ah, Stroop, een leuk cadeau, je eigengemaakte boterkoek cadeau krijgen :P :D
Wel lekker trouwens, is het een makkelijk recept?

PKM, wat leuk dat Banaan al wat stukjes loopt, ook al is het zelden de goede kant op :D

Lemijn, fijn dat Jacob lekker bij zijn vader is en jij lekker aan de koffie met een vriendin.

Wij zijn vanochtend met Simon weer naar de dierentuin geweest. Mensen, wat was het lekker weer. Hij heeft dik anderhalf uur rondgelopen, wist van alles te vertellen (ik "kijk, Simon een krokodil" Simon: "cherpe tande" :D )

Nog een vraag:
De laatste week, anderhalve week bijt en slaat Simon mij wel eens. Bij manlief doet ie dat niet. Ik heb ook vaak dat ie dingen, die niet mogen, bij mij wel doet en bij manlief niet. Als ik dan zeg dat iets niet mag, dan doet ie het lachend nog een keer. Vooral dat bijten en slaan vind ik vervelend, want als ik hem streng toespreek, kijkt ie me lachend aan en slaat me meteen weer :(
Iemand tips hoe hiermee om te gaan?
  vrijdag 15 februari 2019 @ 14:37:59 #156
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185030951
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 14:04 schreef TolstoiFan het volgende:
Ah, Stroop, een leuk cadeau, je eigengemaakte boterkoek cadeau krijgen :P :D
Wel lekker trouwens, is het een makkelijk recept?

Nog een vraag:
De laatste week, anderhalve week bijt en slaat Simon mij wel eens. Bij manlief doet ie dat niet. Ik heb ook vaak dat ie dingen, die niet mogen, bij mij wel doet en bij manlief niet. Als ik dan zeg dat iets niet mag, dan doet ie het lachend nog een keer. Vooral dat bijten en slaan vind ik vervelend, want als ik hem streng toespreek, kijkt ie me lachend aan en slaat me meteen weer :(
Iemand tips hoe hiermee om te gaan?
Ja, echt belachelijk makkelijk!
https://rutgerbakt.nl/koek-recepten/recept-de-perfecte-boterkoek/
Ik maak 'm met vanille én citroen. Vooral die citroen valt bij collega's altijd erg goed in de smaak.

En je vraag: als je het antwoord hebt, hoor ik het graag. Muppet doet het hier ook :{
  vrijdag 15 februari 2019 @ 16:18:55 #157
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185032766
Help. Er gaat een lieve leidster weg van Jacobs crèche, en ze vragen om een knutsel op A4 van de kinderen. In dit geval wil ik daar graag gehoor aan geven, maar:
• ik heb geen enkel knutseltalent en nul inspiratie
• ik heb ook amper spullen. in ieder geval geen verf.

Iemand nog een geniale tip? Ik kan best morgen even langs de Hema trouwens.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_185032896
@Lemijn Ze gaat testen waar hij zit qua grove motoriek, fijne motoriek, cognitief in vergelijking met andere kindjes. Ze vond het zelf niet heel erg nodig maar ik vind dat zelf wel fijn.

Zijn oma kwam woensdag aan met een loopwagentje, heel erg laag bij de grond. Licht maar heel stabiel. Eerst durfde hij er niet op maar nu racet hij ermee door de kamer. En nu hij doorheeft dat hij dat durft en het ook best kan, durft hij ook te oefenen met los staan en een paar voorzichtige stappen. O+
pi_185033110
Lemijn, met schilderstape wat afplakken op het vel, vervolgens laten kleuren of verven (kan ook met waterverf, geeft veel minder rommel, droogt snel en bergt klein op). Als het droog is tape er voorzichtig af trekken en voila!

Of gewoon op een vel papier laten kleuren en dat in een leuke vorm op een ander vel papier plakken. Als bloemetje bijvoorbeeld.

Zoek anders even op pinterest, daar staan tig ideeen in verschillende moeilijkheidsgradaties.

Overigens doe ik ook niet aan knutselen thuis. Mij teveel gedoe nu nog, meer dan kleuren doen we niet.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_185033619
Oh Lemijn, ik ben ook zo acreatief als wat :@

Wij hebben vandaag voor het eerst gefietst, we hadden tot vandaag nog geen fietsstoeltje dus we hebben net even een testritje gemaakt en madame vond het fantastisch leuk :D Kraaien (en schreeuwen :') ) van plezier deed ze.
Papa er even afgeknipt voor het gemak, ik ga ook nog een adapter voor mijn fiets kopen want op die van mijn man kom ik niet met mijn 1.63 hoog :P
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_185034562
Heerlijk hè Rena, samen fietsen. O+
pi_185034951
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 16:18 schreef Lemijn het volgende:
Help. Er gaat een lieve leidster weg van Jacobs crèche, en ze vragen om een knutsel op A4 van de kinderen. In dit geval wil ik daar graag gehoor aan geven, maar:
• ik heb geen enkel knutseltalent en nul inspiratie
• ik heb ook amper spullen. in ieder geval geen verf.

Iemand nog een geniale tip? Ik kan best morgen even langs de Hema trouwens.
Kan je zijn handje niet overtekenen op een blaadje? Terwijl ze eet of iets mega interessants ziet, ter afleiding.
Of een foto van je kleine jongen en hem er omheen laten kleuren?
En iemand hier had het over eetbare vingerverf! :9

[ Bericht 0% gewijzigd door vencodark op 16-02-2019 07:31:58 ]
pi_185034966
En rena’s fietsmeisje. O+
  vrijdag 15 februari 2019 @ 19:37:01 #164
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185036445
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 18:12 schreef vencodark het volgende:
Kan je haar handje niet overtekenen op een blaadje? Terwijl ze eet of iets mega interessants ziet, ter afleiding.
Of een foto van je kleine jongen en hem er omheen laten kleuren?
En iemand hier had het over eetbare vingerverf! :9
Haha, ik beeld me nu in dat je met 'haar' die leidster bedoelt. Dat ik haar afleid zoals ik met Jacob doe (kijk, een vliegtuig!) en dan snel haar hand overtrek :D *) :P .

Maar door al jullie tips bij elkaar heb ik wel meer ideeën gekregen, dank daarvoor. Ik ga het meer vanuit mezelf doen, met een foto erbij inderdaad, en een klein kraswerk van J en dan gewoon zelf haar bedanken.

Rena, wat lekker fietsen! Zo gezellig is dat he.

Cygne wat leuk dat het loopwagentje al effect heeft. En soms kan het gewoon fijn zijn om te weten waar hij is tov zijn leeftijd in bepaalde opzichten, dat kan ik best begrijpen. Maar als hij de volgende keer los lopend binnenkomt gaat ze vast niet meer testen ;).
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 15 februari 2019 @ 19:44:38 #165
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185036573
Oh ja de waterpokken saga: er was bijna niks bijgekomen vergeleken met 24 uur geleden. En het worden ook niet allemaal blaasjes. Ik ga niet te vroeg juichen maar misschien valt het dus mee.

Tegen auto's zegt hij tegenwoordig toetoe. En toen hij vanavond voor de deur stond zei hij tui. Ik zat erboven in het open raam en drupte bijna gesmolten naar beneden. Ik zou het nog steeds waarderen als hij op een dag mama gaat zeggen, maar thuis is wel een goede tweede hoor.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_185037596
Hier wordt er de hele dag enthousiast ge papa'd. Of de beste man er nou is of niet :'). Soms loopt de kaptein in de gang te zingen "papa tietie papa papa tietie" ter verduidelijking, tietie is onze hond :D (die lexie heet, maar dat is kennelijk nog te moeilijk)

Als ik thuis kom hoor ik ook een enthousiast "papa!" van bovenaan de trap komen :') terwijl de papa in kwestie al bij m was.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_185039181
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 19:37 schreef Lemijn het volgende:


Cygne wat leuk dat het loopwagentje al effect heeft. En soms kan het gewoon fijn zijn om te weten waar hij is tov zijn leeftijd in bepaalde opzichten, dat kan ik best begrijpen. Maar als hij de volgende keer los lopend binnenkomt gaat ze vast niet meer testen ;).
Haha dat verwacht ik ook niet nee. Ze zei wel dat het volgende week kon zijn maar ook nog gerust over een maand of twee maanden. En dat dat allemaal gewoon prima is.

Hij roept nu de hele dag: 'Ida Sietse!' En als ik vraag van wie hij de fiets heeft roept hij de naam van oma. _O-
  vrijdag 15 februari 2019 @ 21:58:21 #168
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185039468
Noemt hij zichzelf Ida? Wat zoet O+ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_185039931
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 21:58 schreef Lemijn het volgende:
Noemt hij zichzelf Ida? Wat zoet O+ .
Haha ja. Ik zeg ook vaak tegen hem 'mama houdt van..?' En dan roept hij 'IDAAAA!'

Of het meest gehoorde hier: 'Ida lezuh!' Boekjes zijn leven. O+
  vrijdag 15 februari 2019 @ 22:48:39 #170
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_185040314
'Ida', wat schattig! :D

Ik vind het ook zo schattig als ik aan Ella vraag 'wie ben jij?' en zij zegt (wijzend op zichzelf) 'Ejja' O+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_185040698
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 22:48 schreef Sylver_ het volgende:
'Ida', wat schattig! :D

Ik vind het ook zo schattig als ik aan Ella vraag 'wie ben jij?' en zij zegt (wijzend op zichzelf) 'Ejja' O+
O+
pi_185041913
Je foto werkt niet (meer) @rena

Belangrijk en heel fijn woord om te kennen Lemijn! En misschien is voor hem de noodzaak om "mama" te leren er ook minder omdat hij niet perse iemand hoeft te benoemen als jullie samen zijn, waar je dat met meer dan twee mensen wel veel vaker hebt. Fijn dat de pokken mee lijken te vallen!

Hier begrijpen ze het "wie ben jij?" Niet. De ene keer heten ze allebei Lala en dan weer Em. Wel weten ze dat ze allebei "zus" genoemd worden en sindskort zeggen ze ook iets wat daar op lijkt. Maat tweelingen schijnen pas rond 2 jaar echt door te hebben dat ze losse personen zijn (eenlingen rond 1,5).

Wij hadden vandaag weer een mijlpaal, maar vooral voor mezelf. Voor het eerst met drie kinderen naar buiten zonder kinderwagen. Peuter mocht zijn loopfiets mee (is hij nog niet zo handig op dus gaat lekker langzaam) en de meiden aan de hand en toen een blokje om en naar de speeltuin. Ze vonden het geweldig, ik was blij dat ik weer thuis was omdat er elke vijf meter een viel. Maar desondanks, lang leve lente-weer!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_185043531
Mooi woord om te kennen Lemijn. O+

Klinkt fijn FF, jammer van het vallen.

Banaan heeft leuke updates vanochtend. Gebaart iets wat lijkt op auto, zegt duidelijker dedijne (gordijnen) en wijst eindelijk zijn eigen neus aan. Die laatste is wel fijn na drie maanden aan hem vragen waar zijn eigen neusje zit. :D

Gisteren gebaarde hij ook papa en slaap. Bij het slaap gebaar heb ik hem zonder ritueel in bed gelegd en ging hij zonder gedoe slapen. _O_
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_185043549
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 19:37 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Haha, ik beeld me nu in dat je met 'haar' die leidster bedoelt. Dat ik haar afleid zoals ik met Jacob doe (kijk, een vliegtuig!) en dan snel haar hand overtrek :D *) :P .

Maar door al jullie tips bij elkaar heb ik wel meer ideeën gekregen, dank daarvoor. Ik ga het meer vanuit mezelf doen, met een foto erbij inderdaad, en een klein kraswerk van J en dan gewoon zelf haar bedanken.

Rena, wat lekker fietsen! Zo gezellig is dat he.

Cygne wat leuk dat het loopwagentje al effect heeft. En soms kan het gewoon fijn zijn om te weten waar hij is tov zijn leeftijd in bepaalde opzichten, dat kan ik best begrijpen. Maar als hij de volgende keer los lopend binnenkomt gaat ze vast niet meer testen ;).
:D
Wat stom dat ik ‘haar’ schreef want ik zag wel dat je over een zoon sprak. :')
pi_185043882
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 00:14 schreef FlyingFish het volgende:
Je foto werkt niet (meer) @:rena

Belangrijk en heel fijn woord om te kennen Lemijn! En misschien is voor hem de noodzaak om "mama" te leren er ook minder omdat hij niet perse iemand hoeft te benoemen als jullie samen zijn, waar je dat met meer dan twee mensen wel veel vaker hebt. Fijn dat de pokken mee lijken te vallen!

Hier begrijpen ze het "wie ben jij?" Niet. De ene keer heten ze allebei Lala en dan weer Em. Wel weten ze dat ze allebei "zus" genoemd worden en sindskort zeggen ze ook iets wat daar op lijkt. Maat tweelingen schijnen pas rond 2 jaar echt door te hebben dat ze losse personen zijn (eenlingen rond 1,5).

Wij hadden vandaag weer een mijlpaal, maar vooral voor mezelf. Voor het eerst met drie kinderen naar buiten zonder kinderwagen. Peuter mocht zijn loopfiets mee (is hij nog niet zo handig op dus gaat lekker langzaam) en de meiden aan de hand en toen een blokje om en naar de speeltuin. Ze vonden het geweldig, ik was blij dat ik weer thuis was omdat er elke vijf meter een viel. Maar desondanks, lang leve lente-weer!
Leuk dat je dit schrijft. We zijn al een tijdje bezig met Kevin om zijn eigen naam te laten zeggen, maar het is net of hij weigert. "Wie ben jij?" Beantwoord hij in eerste instantie met heel erg enthousiast de naam van zijn broer en daarna een nog enthousiastere "papa!". Hij weet goed hoe hij heet, want als je hem roept reageert ie.
Rare wezens die dreumesjes

En respect voor je uitstapje. Ik wil niet alleen met peuter en dreumes zonder kinderwagen op pad. Als man er bij is wel, want dan kunnen we er beide eentje bijhouden.
pi_185044380
Zonder verdere bijlees nog even:

Ik heb vorige week voor de leidsters een homemade koekjes pakket gegeven. Een weckpot met daarin de droge ingrediënten (zelfrijzend bakmeel, suiker en chocoladesnippers) en dan een kaartje eraan met een tekening het recept en dat er nog boter en een ei bij moet. Weinig werk, maar wel iets persoonlijks gegeven.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_185047296
Twee verlate reacties: FF, Günther gaat al maanden (met beetje hulp) van die glijbaan af :Y

Tolstoi, terugkomend op het slaan: ik probeer daar heel consistent in te zijn. Ik laat duidelijk blijken dat het pijn doet en zet/hou 'm ver genoeg bij me vandaan dat -ie me niet meer kan raken en leg daarbij uit dat ik dat doe omdat ik niet wil dat hij me nogmaals pijn doet. Als -ie dan toch weer een poging doet, zie ik het als behoefte om ergens op te meppen en dan zoeken we iets waar dat wél op mag (en dat benoem ik dan ook), zoals een kussen, de bank, dekbed, etcetera. Als ik dan enthousiast mee ga slaan op zo'n kussen heeft -ie meteen pret en is het agressieve moment voorbij zonder dat ik 'm zomaar afleid met iets willekeurigs. Werkt prima en inmiddels lijkt het 'mensen sla je niet, kussens kun je wél slaan' zowaar een beetje door te zijn gedrongen ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_185047419
Mini, dank voor je reactie. Klinkt als een goede manier, zal het ook eens op die manier proberen.
Probleem is ook, dat ie meestal gaat slaan en bijten op het moment dat ik met Simon op de arm naar beneden loop. Dan is het wat lastiger om meteen adequaat hem van me af te houden.
Vanmiddag probeerde hij weer te bijten, terwijl ik hem in zijn stoel zette. Toen dat niet lukte, zei hij ook nog erbij "mama bijte" ;( ;( ;(

Het hoort misschien bij het uitproberen e.d., maar word er wel een beetje verdrietig van. Want blijkbaar is het iets waarvan hij weet/doorheeft dat ie dat bij mij kan maken, want bij manlief doet ie het niet ;(

Ga erdoor ook een beetje twijfelen aan mijn parenting skills :@ :@ :@
pi_185047460
Niet verdrietig van worden joh Tolstoi: dit soort dingen van kleine ukkies nóóit persoonlijk opvatten. :*

En zie het maar zo: driftig doen, slaan, bijten en er gemeen bij kijken juist bij jou als moeder mag je gerust zien als een eervolle uitprobeersel: 'houdt ze nog van me als ik -dit- doe?' En het antwoord is uiteraard: tuurlijk wel. O+ Mits erbij duidelijk maken dat het niet de bedoeling is. :)
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 16 februari 2019 @ 14:30:10 #180
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185047574
Ah, slaan mag op het lijstje van 'dingen die nog kunnen/zullen komen'.
Wat daar inmiddels van afgestreept kan worden: naar bed gaan en in slaap vallen met een autootje :').

Tolstoi, zo zou ik het niet opvatten. Volgens mij is het voor veel dreumesen zo dat hun moeder de allervertrouwdste persoon is, hoe vertrouwd en relaxed ze ook zijn met bijvoorbeeld hun vader. Ze kenden ons lichaam al voor ze geboren waren. Ze werden erop gedeponeerd na die geboorte, ze rustten de eerste maanden meestal het meeste bij ons en haalden er zelfs hun voedsel vandaan. Dus bij ons kunnen ze zich ook het meeste laten gaan. Tegen jammeren, op meppen. Wij gaan toch nergens heen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Lemijn op 16-02-2019 18:33:04 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_185047580
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 14:30 schreef Lemijn het volgende:

Tolstoi, zou zou ik het niet opvatten. Volgens mij is het voor veel dreumesen zou dat hun moeder de allervertrouwdste persoon is, hoe vertrouwd en relaxed ze ook zijn met bijvoorbeeld hun vader. Ze kenden ons lichaam al voor ze geboren waren. Ze werden erop gedeponeerd na die geboorte, ze rustten de eerste maanden meestal het meeste bij ons en haalden er zelfs hun voedsel vandaan. Dus bij ons kunnen ze zich ook het meeste laten gaan. Tegen jammeren, op meppen. Wij gaan toch nergens heen.
O+ :Y

(Wat een allersnoezigste foto!)

[ Bericht 1% gewijzigd door minilot op 16-02-2019 17:24:50 ]
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 16 februari 2019 @ 14:42:41 #182
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185047720
FF, je uitje met 3 losse kinderen -> held _O_ . En goed punt wat betreft de noodzaak om mama te zeggen.

LeSage, dat is er zeker een om te onthouden, maar de opdracht was nu vrij strikt 'maak een A4-tje'.

Banaan ook zo lekker aan het gebaren!

Ik denk dat ik en jij ook vrij ingewikkelde begrippen zijn. Ik gebruik expres afwisselend ik/mama en jij/Jacob, maar hij reageert soms wel goed op 'waar is de neus van Jacob' en nooit op 'jouw neus'. Die neusgrijpobsessie vind ik trouwens niet heel fijn met onze doorlopende verkoudheden }:| .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_185048028
Thanks, jullie zijn lieverds!

Lemijn, wat een zoete slaapfoto O+
pi_185050338
Ik las laatst ergens dat kinderen vaak ook het minst leuk zijn bij hun moeder, juist omdat ze, wat Lemijn ook al zegt, nergens heen gaat. Dat jij hem een veilig gevoel geeft, maakt dus dat hij ook de minder leuke dingen durft te uiten. Dus eigenlijk is het een compliment. Maar het is wel herkenbaar dat het niet altijd zo voelt. :P

FF, ik vind je echt een held. De dingen die jij doet met 3 kinderen, echt geweldig. Ik kom met 1 al handen, ogen en benen te kort. :@
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zaterdag 16 februari 2019 @ 18:30:11 #185
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185050667
Ik kom vooral energie tekort. Jacob ook trouwens dus die ligt er al weer in. Gelukkig maar dat ik daar niet zoveel van ga huilen als hij want dan werd het hier echt een droeve boel :{w .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_185051092
Herkenbaar Lemijn, met een peuter die net ziek is geweest en een draak van een dreumes (die wel echt heel veel charme in de strijd gooit waardoor ik altijd weer smelt) is mijn energielevel ook onder peil. En deze week gezellig alleen met de 2 mannen. Dus als ze zo in bed liggen ga ik languit.
Grapje, eerst de was doen O+ ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zaterdag 16 februari 2019 @ 20:25:07 #187
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_185052925
Tolstoi, hier ook een bijtende en slaande en soms ook krabbende en knijpende dreumes. Ik besteed er nauwelijks aandacht aan, ik pak alleen zijn handje (of duw zijn hoofd weg in geval van bijten) en zeg iets in de trant van dat het niet mag en zeer doet en dan zet ik hem een meter verderop.
Zéker niet gaan twijfelen aan je parenting skills, hoor! Volgens mij gaat bijna elke dreumes door deze fase, het hoort erbij! :*

* LadyS gaat terug in lurkstand
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_185053425
Tolstoi, ik wilde nog even op je reageren. Dat slaan/schoppen/bijten is echt de stomste fase, maar wel heel nuttig.
Ik hoorde ooit van iemand die een geadopteerd kind en een biologisch kind heeft dat juist dat ook het verschil is. Bij het geadopteerde kind zit er altijd een touwtje tussen, dat kan langer worden, maar het kan uiteindelijk ook breken. Bij zijn biologische kind zat een elastiek, dat wordt ook langer, maar zal altijd weer terugveren.
Dat effect willen kinderen testen. Hoe ver kan ik bij mijn ouders gaan, komt dat elastiekje altijd weer terug? En dat is dus als dreumes, als peuter, en later als puber.

Toevallig had ik het er vandaag nog met mijn moeder over, dat de kinderen altijd veel drukker en lastiger zijn als ik er bij ben. Gewoon omdat het bij mij kan. Ik blijf dat ook pittig vinden, maar het is vooral niet jouw slechte opvoeding, eerder het feit dat Simon jouw liefde voelt O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_185057564
Ik zag een lieve foto van een slapende Jacob! O+

En een mooie foto van C. op de fiets O+

FF ik vind het ook zo knap _O_

Pkm zijn jullie weer een beetje beter? :)

Lastig TolStoi! Maar eens met bovenstaande.. en het ligt dus echt niet aan je parenting skills :*

Pkm ik zag dat je nog vroeg naar het slapen maar dat gaat overdag beter! Vandaag lag hij zelfs 1,5 uur in eigen bed! En opvang gaat ook beter, al was hij donderdag wel weer vrij aanhankelijk geweest. ‘s Nachts slapen is matig. Elke nacht 1,5 uur huilen ergens tussen 03:30 - 06:00.

Maar ik zag vandaag een 6e tand, nu al 4 weken elke week een nieuwe tand en volgens mij zat dat m ook dwars. Hij is nu weer een stuk beter te pas dan voorgaande weken :). Vandaag lekker buiten in t zonnetje in de speeltuin gespeeld en hij was zo vrolijk O+



[ Bericht 6% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 16-02-2019 23:28:52 ]
pi_185061275
Lekker filmpje zo, Fleur! Zannnndd. O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_185061306
Hehe. Günther had eigenlijk nog helemaal geen slaap en drinkt overdag nauwelijks nog bij me, maar heb 'm zojuist met twee borsten in slaap gevoed zodat we een beetje op tijd naar de Efteling kunnen. >:)
Let me see you stripped down to the bone
pi_185063260
Heerlijk Fleur! Zo genieten nu ook O+

Ooh Mini, met dit weer naar de Efteling is ook geen straf.

Wij deden net een rondje speeltuin-kinderboerderij-speeltuin. Genieten in de zon O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_185063361
De Efteling is nooit een straf O+ Opvallend goed te doen en sfeervol met regen, voor een attractiepark ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_185063372
Awwww, lief snoetje zo, LeSage!
Let me see you stripped down to the bone
pi_185063666
Ohh LeSage O+ Dit weer met een dreumes O+

Veel plezier mini!
pi_185068367
De draak was eng, maar Günther wilde er ook beslist niet bij vandaan. O+

Wij op rechts:


[ Bericht 17% gewijzigd door minilot op 17-02-2019 18:25:43 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_185073984
Ah mini wat leuk! O+

Hoe gaat het jou af alleen met dreumes en peuter LeSage? Jij was deze week alleen toch?

LadyS hoe is het bij jullie? Al helemaal gesetteld in jullie nieuwe huis?

Casper heeft z’n goede humeur en dutjes overdag voorlopig terug en het is zo’n heerlijk kind. Voornamelijk als hij dus zelf ook goed in z’n vel zit O+. Vanmiddag voor het eerst zelfstandig zonder steun van zit naar stand gekomen *O* (en daarna gelijk omvallen :')) en het Ikea Duktig keukentje ergens was zo’n hit (300miljoen keer het pannetje in en uit het kastje halen) dat ik er vanavond gelijk zelf maar 1 op de kop heb getikt via marktplaats :'). De afgelopen maanden waren best pittig met hem maar volgens mij is die fase waarin ie zat een beetje voorbij! :)

[ Bericht 8% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 17-02-2019 22:09:03 ]
pi_185078748
De duktig is hier ook wel een succes. Steeds als ik iets kwijt ben ligt het daar in, sleutels, afstandsbediening, portemonnee :')

Ik vind het pittig, alleen thuis zijn met de jongens. Vooral fysiek, omdat alle omkleedsessies, alle keren optillen, in de kinderwagen, autostoeltjes nu voor mij zijn.
En het is gewoon saai zonder mijn vriend :')
Mijn respect voor alleenstaande ouders groeit met het uur :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_185079324
Ooh de Duktig. O+ Wolf krijgt 'm voor zijn verjaardag.

We vroegen gisteren aan hem wat een hond zegt. Wolf 'ieeeeeeh! :D '
pi_185083630
Tof ding die Duktig, ben nog wel twijfelende wegens echte keuken hier die ook dagelijks al voor veel vermaak zorgt. Hmmm.

Verder: vandaag aan de rand van het dorp een schommel gevonden met uitzicht op werelderfgoed! ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_185084360
Nogmaals bedankt voor jullie lieve woorden en de herkenning. Ik zal proberen het meer als compliment te zien dat ie me bijt en slaat :P :+ >:)
En de aanpak van Mini meer proberen. Verder vind ik het maar een stomme fase :6

Gister kreeg ik nog zo'n heerlijk "compliment", Simon zegt "mama, dikke buik" :') :') Dus ik zei "mama heeft toch helemaal geen dikke buik??? Wijs eens aan, waar is mama's dikke buik?"
Vervolgens komt ie naar me toe gelopen en wijst mijn borsten aan _O- :+ :s)

Heerlijke foto, Mini (de schommelfoto, die bij de Efteling is ook leuk)!

Leuk filmpje, Fleur. Niks zo leuk als een (schater)lachende dreumes O+

LeSage, respect voor je week alleen met de kids!

FF, inderdaad knap alleen op pad met 3 koters _O_ _O_ Dat doe ik je niet na!
pi_185084457
Wat krijgen we nou.. _O- O+



[ Bericht 8% gewijzigd door Cygne op 18-02-2019 14:54:40 ]
pi_185084639
Cygne, *O* *O* *O* *O* *O* voor Wolfje! Zo leuk die eerste wankele stapjes O+ Voor je het weet rent ie de kamer door!
pi_185084694
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 14:47 schreef Cygne het volgende:
Wat krijgen we nou.. _O- O+


*applaus* *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_185084810
Goed zeg! *O*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  maandag 18 februari 2019 @ 15:21:33 #206
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_185085097
*O* Lekker bezig, Wolfje!
pi_185085866
Wolfje! *O* *O*
  maandag 18 februari 2019 @ 19:00:51 #208
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185089426
Haha, fantastisch! Ik zei het toch :+ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_185089460
Nu heeft hij het ontdekt. Hij bleef de hele middag oefenen en kijken hoelang hij nu los kon staan. Hij is zo trots. O+

Mijn vader vroeg laatst of Wolf ging lopen op zijn (mijn vaders) verjaardag, want dat zou hij het allermooiste cadeau vinden. Drie keer raden wie er vandaag jarig is. :D
  maandag 18 februari 2019 @ 19:17:29 #210
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185089728
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 19:02 schreef Cygne het volgende:
Nu heeft hij het ontdekt. Hij bleef de hele middag oefenen en kijken hoelang hij nu los kon staan. Hij is zo trots. O+

Mijn vader vroeg laatst of Wolf ging lopen op zijn (mijn vaders) verjaardag, want dat zou hij het allermooiste cadeau vinden. Drie keer raden wie er vandaag jarig is. :D
Timing, hij heeft het _O_ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 18 februari 2019 @ 19:20:19 #211
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185089788
Dat schommeluitzicht, wat tof!
En dat blije zandfilmpje!

Jacob begon de dag met spugen en is daar niet meer mee opgehouden. Elk slokje kwam eruit :r . Arm kind. Als hij een vliegtuig of een sirene hoorde kwam hij wel even overeind maar verder was het weinig soeps. Dit is morgen over, toch? -O- .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_185089792
Jaaaa wolfje *O* *O* *O* kiek m goan!!
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_185089959
*O* *O* Cygne!

Gaaf uitzicht mini O+

Zieke kindjes zijn zoo niet leuk he Lemijn ;(
V heeft 2 dagen flinke koorts gehad en wilde alleen maar op ons hangen, wij lagen ook met koorts plat.
Nu hoesten we alle 3 een hoop rotzooi uit onze longen op, hoop dat het snel over is buhhh.
We zijn er alle 3 hees van, bij V klinkt het wel schattig hij kan eindelijk niet meer zo oorverdovend gillen :')
pi_185089973
Goed zo Wolfje!!
  maandag 18 februari 2019 @ 19:32:01 #215
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_185090010
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2019 22:02 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

LadyS hoe is het bij jullie? Al helemaal gesetteld in jullie nieuwe huis?

Ja, het gaat wel ja. Druk natuurlijk en nu het huis enigszins leefbaar is, gebeurt er qua kleine klusjes (rolgordijntjes, plankjes en foto's ophangen etc.) niks meer natuurlijk :') Dus helemaal gesetteld nog niet, maar wel helemaal blij. Mie doet het ontzettend goed op zijn eigen kamertje, de laatste 4 nachten ofzo heeft bij volledig op zijn eigen kamer geslapen. Alle dutjes overdag deed hij daar al zonder problemen.

We wonen letterlijk om de hoek van een Center Parcs, dus met het mooie weer lopen we daar een rondje. Er is een kinderboerderijtje en het is natuurlijk zo goed als autovrij, dus een goede plek om echt te leren lopen. Wat hij trouwens ontzettend goed kan O+ :
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  maandag 18 februari 2019 @ 19:35:35 #216
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_185090089
Ooh, mijn replyscherm heeft te lang open gestaan..
Lemijn, Mie heeft laatst ook uit het niks overgegeven en heeft sinds een paar dagen ook last van diarree... gelukkig is Mie er verder niet ziek van. Beterschap voor Jacob :*

En ook beterschap voor V., Flav

Wolfje, dat heb je goed getimed, zeg! Goed hoor *O*
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_185090105
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 08:54 schreef LeSage het volgende:
De duktig is hier ook wel een succes. Steeds als ik iets kwijt ben ligt het daar in, sleutels, afstandsbediening, portemonnee :')

Ik vind het pittig, alleen thuis zijn met de jongens. Vooral fysiek, omdat alle omkleedsessies, alle keren optillen, in de kinderwagen, autostoeltjes nu voor mij zijn.
En het is gewoon saai zonder mijn vriend :')
Mijn respect voor alleenstaande ouders groeit met het uur :D
Mijn man was vorige week ook weg en ik had precies hetzelfde gevoel als jij. Ik ben benieuwd wat er bij jou gebeurt wanneer hij weer terug is. Zaterdag was mijn man weer thuis en het fijne ritme waarin we zaten was in een klap verstoord. Ik zei dat ik bijna weer wenste dat hij weer weg was :p
Maar aan de andere kant waren de mannetjes blij dat papa weer geknuffeld kon worden en op spits momenten als het avondeten is met zijn tweeën toch wel erg veel makkelijker
pi_185090173
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 19:20 schreef Lemijn het volgende:
Dat schommeluitzicht, wat tof!
En dat blije zandfilmpje!

Jacob begon de dag met spugen en is daar niet meer mee opgehouden. Elk slokje kwam eruit :r . Arm kind. Als hij een vliegtuig of een sirene hoorde kwam hij wel even overeind maar verder was het weinig soeps. Dit is morgen over, toch? -O- .
Kevin gisteren ook. Na een hele lange dut ging het weer. Nu lijkt er niets meer aan de hand, alleen eet hij nog heel slecht.

Nu ben ik net al spugende uit de auto gekomen en ben vandaag begonnen met mijn nieuwe baan. Top!
  maandag 18 februari 2019 @ 19:40:29 #219
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_185090219
Oh ja LeSage, ik vind het al zwaar als mijn lief nachtdienst heeft (want dan is hij er én 's nachts niet, maar overdag is hij er eigenlijk ook niet, want dan slaapt hij natuurlijk). En ik moet dan geregeld aan alleenstaande ouders denken, die het altijd alleen moeten doen :o En ik vind dan ook meteen dat ik dan niet moet zeuren, want het is maar een paar dagen in de zoveel weken :@ :@ :@

edit: waarmee ik dus niet wil zeggen dat ik vind dat jij zeurt :o helemaal niet zelfs. Ik snap juist hoe je je voelt :P
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  maandag 18 februari 2019 @ 19:48:48 #220
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185090447
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 19:38 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Kevin gisteren ook. Na een hele lange dut ging het weer. Nu lijkt er niets meer aan de hand, alleen eet hij nog heel slecht.

Nu ben ik net al spugende uit de auto gekomen en ben vandaag begonnen met mijn nieuwe baan. Top!
Ja, hier vrees ik eigenlijk nog meer voor, dat ik morgen aan de beurt ben :o. Dan wordt alleenstaand ouderschap pas echt vervelend. De dagelijkse dingen zijn geen enkel punt, maar zelf ziek zijn.... :X .

Maar voor jou is de timing ook knap beroerd lees ik. Hopelijk knap je snel op!

En LadyS, tof loopfilmpje. Knappe Mie!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_185090747
Lastig om met een dreumes aan te halen zeg! Even een update van N. Haar eerste tandje is door en de tweede volgt ook. Heelijk al die stinkende kakjepakjes :X :r

Wat goed van Wolfje! O+ :*

Beterschap voor je kleine man Lemijn, en Adrian jij ook ziek, Snel opknappen. Ziek zijn voor kindjes en moeders zou verboden moeten worden!
Morgen gaat het vast beter. :Y :*
pi_185092233
Wat een heerlijke buiten(speel)foto’s zag ik voorbij komen! O+

Wat goed van M dat ie plots loopt!

Beterschap voor alle zieken. Als moeder ziek zijn is haast geen optie.

Ladys, fijn dat het huis goed bevalt!

Duktig, lijkt me ook leuk, maar ze heeft stiekem al best veel speelgoed. De woonkamer staat al zo vol! Dit weekend mijn oude poppenwieg en poppenwagen van zolder gehaald en dat is een grote hit. Ze kruipt er ook zelf in. :D
Ze noemt haar pop trouwens baby, zo schattig.
Kwa praten gaat ze onwijs snel, ze zegt zoveel woordjes na van ons. Krijgen vaak te horen dat ze pienter is en al veel weet, ze is echt een slimmerd.
Rondvliegende vogels zijn het helemaal, naar wijzen, gillen, lachen. O+
pi_185092541
Wat goed van Wolfje, Cygne! *O* .

Het ging over tweede kinderen. Na de geboorte van I kon ik me ook heel lang niet voorstellen dat ik het nog eens zou doen. Dit voelde als zo uniek, een once in a lifetime-ervaring. Maar toen ze twee jaar was, had ik ineens het gevoel dat het me toch erg verdrietig zou maken als het bij die 'once in a lifetime' zou blijven. En ik gunde haar ook erg een broertje of zusje.

Er zit ruim 3 jaar tussen I en Ysje en dat is wel prettig. I was al behoorlijk zelfstandig toen Ysje geboren werd, we konden haar veel uitleggen en ze begreep heel veel. En nu zitten ze zelden in elkaars vaarwater. Ze spelen met heel andere dingen en soms spelen ze heel leuk een beetje samen. Vooral samen dansen en gek doen. O+ .
Vandaag haalden Ysje en ik I op van school. I kwam met haar klas de school uit en Ysje rende naar haar toe en sloeg z'n armpjes om haar heen. O+ !!

Hier nog even de stoere.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 18 februari 2019 @ 21:06:43 #224
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_185092575
Omg! Go Wolfje! *O* Wat super schattig die eerste stapjes O+

En wat een heerlijke buitenfoto's en filmpjes zeg, ik word zo blij van dit weer.
Hopelijk wordt het niet ineens nog weer heel erg winter :X

Beterschap voor Jacob, Lemijn. Hopelijk morgen beter, maar vooral ook een rustige nacht 🤞
Jij ook beterschap, Adrian. Wat een rottige timing zo met je nieuwe baan..

Nolita wat schattig van het baby noemen, dat deed mijn oudste ook O+

En speaking of vogels :P
Wij waren vandaag ook in de speeltuin en ik blijf het contrast tussen mijn meiden toch wel fascinerend vinden. Ze zijn zo verschillend, in bijna alles.
Waar mijn kleuter nog bang is voor 't kleinste miertje, stapte Ella resoluut af op een grote zeemeeuw en sprak vermanend: 'Nee meej! Niet kotje! Is MIJ! Ejja's kotje! :(' (kotje = cracotte(tje)). Nou, de meeuw durfde niet meer hoor :+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_185093469
Kotje O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_185096009
Wat lief Franny! En stoere auto!

Wow Cygne, die fysio is goed! :P mooie timing!

LeSage, sterkte de komende dagen. Hopelijk vind je een fijn ritme. En maak het jezelf vooral niet te moeilijk!

Wat een slechte timing Adrian, maar desondanks een geslaagde eerste dag gehad?

Ik zou ook niet meer durven dan Sylver ;) mooi trouwens die verschillende woorden ervoor. Mijn meiden hebben duidelijk half Haagse roots en eten 'krekahs'

En tot slot nog een gratis tip voor iedereen rondom Rotterdam, je kunt nu met 30% korting een abo op Blijdorp nemen of verlengen. Kunnen we een mini-meet organiseren! Uiteraard heb ik de code niet onthouden, maar ff googelen werkt vast en anders mij ff pm-en, dan zoek ik m voor je op. Toevallig verliep ons abo over vier dagen... :D Code is verlopen nu helaas.

[ Bericht 2% gewijzigd door FlyingFish op 19-02-2019 16:44:25 ]
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  dinsdag 19 februari 2019 @ 06:08:01 #227
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_185097711
Haha, lekkere Haagse krekahs 😁

En oeh! Ik ga Googlen voor de Blijdorp korting! Bedankt voor de tip!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  dinsdag 19 februari 2019 @ 06:33:07 #228
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_185097781
Och, kotje is wel heel lief, hoor O+
Mijn nu-puber zei vroeger altijd "sienderijntje", i.p.v. een mandarijntje of sinaasappel. Heb ik ook nooit verbeterd, ik vond het zó schattig klinken *;
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_185097884
Sienderijntje en kotje O+
  dinsdag 19 februari 2019 @ 09:29:48 #230
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_185099205
En opeens schiet me ook deze binnen. Vroeger had mijn oudste zo'n Spaanse danseres-jurk zeg maar. Die noemde ze altijd haar spaanseressenjurk O+
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_185099433
*staart naar ineens veel snoeziger lijkende cracottes op het aanrecht* O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_185099761
Kotje, sienderijntje en krekah :D O+ Ik probeer hier wel een beetje Twents mee te geven, zo heeft hij Nijntje döt fietsen in huis en kijken we af en toe noaber en noaber (buurman en buurman) :+

Jullie dreumesen O+

Fijn dat het slapen goed gaat daar LadyS!

Beterschap voor jacob en voor jou Adrian!

Mooie foto van Ysje Franny O+

Voor de derde keer geen afscheidsdrama bij het kdv! Hij kijkt alleen een beetje dullig naar mij wanneer ik ga :').

DFD (ik hou ‘m er gewoon in :P)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185101060
Zo, theemomentje op het werk en even tijd om bij te lezen :9

Leuk om te lezen wat jullie dreumesjes als snappen en doen, vooral die van banaan met het slaapgebaar en dan ook zo gaan slapen, wat knap! *O*

FF, zomaar op stap met drie kinderen zonder wagen _O_ Volgende keer weer met of viel het je mee?

Tolstoi, ik had je berichtje over het slaan ook nog gelezen, ik denk dat wat mini zegt wel een hele goede tip is! Hier word ik ook af en toe in mijn gezicht gemept, ze reageert nog niet echt op corrigeren of wordt boos, dus ik denk dat ik ook de tip van mini maar ga proberen volgende keer. Ze doet het hier idd ook zelden bij manlief }:|

LeSage, sterkte met je week alleen :* En wat is Mijm al groot zeg O+

Casper in de speeltuin, dat lachje is echt te lief O+

Gunther in de Efteling, daar wil ik toch van het voorjaar ook eens heen met ons draakje ( :P ) en dat uitzicht bij die schommel, wat gaaf _O_

Cygne, wat fijn dat hij toch zelf los gaat lopen *O* Knap van hem en kijk dan hoe trots hij is O+ En wat gaaf van zijn timing op opa’s verjaardag!

Beterschap voor Jacob en V, hopelijk voelen ze zich vandaag weer beter :*

LadyS, leuk om weer eens van jou te lezen, wat lekker dat Mie al zo goed op zijn eigen kamer slaapt en hij stapt al stevig door joh!

Franny, als ik dat soort dingen lees zou ik er ook bijna nog een willen, gelukkig heeft C een grote zus (die er helaas niet altijd is) dus in die zin voel ik geen haast, die twee zijn ook knettergek op elkaar dus dat scheelt ook O+ Ik denk zelf niet dat ik die babytijd nog een keer door wil, klinkt misschien egoïstisch :@ Wat is Ysje ook al groot!

Sylver, wat grappig dat verschil in karaktertjes he O+ Stoere meid die Ella ;)

Casper achter het stuur 8-)

Hier gaat het gewoon zijn gangetje, is ook wel eens fijn. Tandje 7 en 8 komen door, maar ze lijkt er weinig last van te hebben (even afkloppen Fokwet!). Wel wordt ze ‘s nachts weer wat vaker wakker omdat ze zich in de raarste posities draait en dan niet meer terugkan }:| Tijd voor een Zweedse band denk ik ;) En ze begint echt ondeugend te worden, wat soms een geweldige training is voor mij om mijn lachspieren onder controle te houden :+

Wijzen naar alles hoort er nu ook bij;

En hier vind ik haar ineens zo groot lijken, alsof je haar oudere gezichtje al bijna kunt zien;
O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_185102301
Cygne, yay! *O* . Hij stapt zelf naar binnen bij de volgende afspraak bij de fysio. :D.

Hoe is het met de zieke kindjes (en mama's)?

Ik heb deze week vakantie, dus ik heb eindelijk eens tijd om mee te doen aan DFD. Ik vind het altijd ook zo ontzettend leuk om al jullie dreumesjes te zien. O+.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alles gaat super lekker hier met Bob. Ze stapt vrolijk rond, houdt enorm van buitenspelen, eten en stoeien, ze slaapt hartstikke goed en is 90% van de tijd heel vrolijk (en in die overige 10% laat ze even zien hoe veel pit ze heeft :+). Ze logeert nu bij mijn ouders en hoewel ik geniet van de rust, mis ik haar stiekem toch ook wel heel erg.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_185102826
Ik heb voor DFD zo te zien afgelopen week maar één foto waar -ie een beetje goed zichtbaar op staat :')

In draaimolen eergister:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
pi_185102891
Ah, die voorleesfoto DaD! Het licht, die stoel, die twee schattige koters! _O_
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 19 februari 2019 @ 13:06:26 #237
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185103616
Oeh, foto's! O+ .

Omdat Jacob dus de spuugtyfus had (gelukkig weer over), kwam het tijdig knutselen voor de lieve vertrekkende leidster in het geding. Dus in plaats daarvan heb ik een zwaai uit een filmpje geknipt, dat tot A4 opgeblazen en er een tekstje ingeshopt. Nu nog even langs een copyrette fietsen en klaar zijn we. Ben nog best tevreden ook :s) .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_185105715
Joepie, foto’s *O* O+

En bijlezen doe ik wel, maar onthouden niet, want uitgerekend deze week heeft Mijm bedacht dat ie niet meer hoeft te slapen. Dus middagdutten gaan op mijn schoot :{
Zelfs de boswandeling vanmorgen heeft niet geholpen en resulteerde in 10 minuten slapen in bed, terwijl ik er naast zat.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_185105724
Oh ja, wel een *O* voor M, Cygne! Wat superknap dat hij nu toch ineens loopt!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_185108554
Knap Cygne ineens zelf lopen. _O_

LeSage balen van dat slechte slapen zo ineens. Slechte timing is het zeker. :{

Bedankt DaD voor het vragen. Wij zijn weer redelijk opgeknapt, alleen een blijvend hoestje.

Wij hebben vandaag ook wat slaapproblemen. Half zes werd hij wakker na toch al een slechte nacht. Om acht uur wou hij niet slapen. Van tien tot elf een uurtje, latere poging lukte niet. Hij loopt dus al uren met zijn ogen te knijpen.
Ik denk dat er misschien een tandje door moet komen, hij voelt ook een beetje warmer dan anders.

Wij gingen gisteren naar de speeltuin, waar hij maar aan me bleef plakken. In het huisje stak hij steeds zijn beentjes zo tussendoor tot zijn schoenen uit waren. Daarna wou hij wel weer alle kanten op, op witte sokken of blote voeten. :P
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_185108900
Wij hadden het net ook over crackers hier _O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij wordt zo snel groot O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_185111595
Hoi! Sinds afgelopen zondag hebben wij ook een dreumes in huis :) Ik ga proberen aan te haken hier!
  dinsdag 19 februari 2019 @ 20:52:12 #243
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_185112412
Welkom Olivia! Aanhaken vind ik altijd een uitdaging :P, dus voel je niet bezwaard als het niet lukt

LDG, wat een leuk filmpje!

Rena, wat wordt C. al een dame, waar is je baby?

Eigenlijk geldt bovenstaande voor alle foto's. Opeens hebben we heuse klimmende dreumesen i.p.v. stilliggende baby's :o PKM, Minilot en de 2 boeven van LeSage O+

DFD *O*
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_185112630
Lady, die wangetjes O+ O+ O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_185112783
Oh DaD, wat leuk om jouw dametje weer eens te zien! Lief die foto met haar broer O+

Mijm in het bos *;

Eigenwijs Banaantje, het is nog veel te koud om op blote voeten door het gras te banjeren joh!

LadyS, wat een knapperd is Mie toch en dat jasje is echt fantastisch!! Waar heb je die gekocht als ik mag vragen? :)

Laten jullie dreumesjes hun tanden ook zo lastig poetsen? Ik vraag me altijd af of ik wel wat raak met die borstel, ze zit er soms zo mee te stoeien of er keihard op te sabbelen.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  dinsdag 19 februari 2019 @ 21:07:11 #246
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_185112888
Jaaa, die wangetjes kus ik de hele dag, als het kan O+ O+

Rena, dat jasje heb ik via Zalando Lounge gekocht. Het is deze, maar ik had hem voor 11 euro *O*
En tandenpoetsen gaat hier meestal ook niet van harte, hoor. Ik hou mezelf maar voor dat alles wat zijn tanden raakt beter is als helemaal niet poetsen én dat de gewoonte aanleren ook belangrijk is
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_185112966
Gefeliciteerd OIT *O*

Rena, het wandelen ging goed! Zo goed zelfs dat ik ze vandaag zonder kinderwagen opgehaald heb bij de opvang. Peuter liep voorop, naast mij Em en aan haar hand Lala. En dan hebben ze echt grote lol samen. En nog steeds om de zoveel meter vallen. Onderstaande foto is van zondag.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
C ziet er idd erg groot uit op die foto Rena. Zo grappig dat dat opeens zo kan zijn. En tien minuten later liggen ze weer als kleine baby's bij je :D en ze zit in de W-zit, het is slim om dat te corrigeren als je dat nog niet doet. Lala doet dat ook nog steeds veel, maar reageert tegenwoordig snel op het "voeten goed!"-commando

Klinkt als een leuke knutsel Lemijn! Hier gaat er over twee weken een juf met verlof, moet ook nog even denken wat we daarvoor doen.

Pkm, hier zijn schoenen juist mega interessant want die aan is naar buiten! Uit doen is hier dus juist huilen.

Succes met de nachten LeSage. Slechte timing zo.

Ik hoorde vandaag op de radio trouwens dat de slechte nachten door de volle maan komen. Nog even een slecht nachtje doorbijten dus, daarna wordt het dus beter (volgens die theorie). Hier ook matige nachten weer en vooral veel gedoe voor het slapen gaan.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_185113102
Oh, dat Mie-tje is inderdaad om op te vreten zeg! :D Kijk dat nou lopen! O+
Toevallig gister ook een geel jasje met streepvoering besteld :Y



Banaan, LOL @ schoentjesuitschopondeugd
PKM, digt -ie de glijbaan een beetje? Glijbanen zijn hier een groot succes!

Filmpje van LDG straks even kijken als ik geen slapend kind meer op de arm heb :)

Welkom OiT! :s) :W
Let me see you stripped down to the bone
pi_185113259
FF, die jasjes en staartjes - fantastisch! :D Gaaf dat het wandelen zo goed gaat zeg. ^O^

Rena, goed snoetje! O+ En herkenbaar, soms kijkt Günther hier ook op een dusdanige manier dat ik me ineens kan voorstellen hoe hij er straks als schoolgaand kind uitziet en dan heb ik instant vlinders in de buik van voorpret! :D
Let me see you stripped down to the bone
pi_185113461
Heerlijke foto's!

Ff, je dametjes, wat knap! O+

LDG, wat een zoet filmpje.

Rena, wat is C al groot!

Wij gingen naar de speeltuin aan het einde van de straat, dacht ik. Maar Wolf liep door naar de supermarkt. Wel met karretje maar hij liep het hele eind (400 meter heen en ook weer terug) zelf.

pi_185113627
Woah Wolfje, net je eerste stappen gezet en hoppa, aan de boodschappen! _O_
Let me see you stripped down to the bone
pi_185113702
Al die leuke kindjes. O+ Rena wat lijkt ze ineens groot zo!
Blote voeten kon gisteren eigenlijk best, zo in de zon. Ik checkte wel steeds of het niet te koud werd maar zijn voetjes voelden nog lekker warm.

FF wat lekker dat je nou zonder wagen op pad kunt. :s)
Banaan heeft die associatie met buiten niet zo met zijn schoenen maar wel met de jas. Jas aan en hij is blij.

Mini hij is gek op de glijbaan. Hoewel hij gisteren vooral in het huisje zat en keek vol interesse hoe drie andere kindjes gingen glijden. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_185113722
En daarna buiten op een bankje zijn zelfgekozen snoepje eten. O+

pi_185114091
Goed dat je het zegt van die W-zit, FF, ik probeer er wel op te letten dat ze het niet doet over het algemeen, vooral omdat we al eens voor heuponderzoek bij het ziekenhuis zijn geweest :@ En wat goed dat je meisjes het zo goed doen bij het wandelen zonder wagen, die foto is echt te zoet O+ Die jasjes zijn ook al zo leuk, waar shoppen jullie allemaal zeg :9 ?

Wolf krijgt de smaak te pakken van het lopen O+ en wat snoeperig op dat bankje, wat een ranke vingertjes heeft hij vergeleken met mijn speklapje :9
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_185114264
Cygne, dat is toch om op te vreten O+

Hulde voor FF en haar 3 loslopende kinderen _O_

Ik zag toevallig vandaag dus voorbij komen dat die bijzondere maan er is en ik wil er zo graag niet in geloven, maar ook weer wel, want dan is er weer hoop op betere slaap :')
Net wel een uitje bij het bed gezet, want zijn neus leek nu ook dicht te zetten. Ik vind dat altijd zo’n nostalgisch gevoel geven, dat deed mijn mama ook altijd bij ons vroeger O+

En die regenjasjes vind ik zo tof! Sowieso regenjassen en -laarzen. Als we naar de speeltuin gaan ofzo krijgen ze altijd hun laarsjes aan en dan vind ik ze zo schattig samen! Ze doen me dan altijd denken aan de Daltons (serie over 3 broertjes), mede door de snottebellen en resten broodbeleg op hun wangen :D
Dan zie ik die perfect gestylede kinderen in de speeltuin en vind ik de mijne toch nog steeds het tofst om te zien, haha!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_185114383
De daltons O+ ik ben ook team warrige haartjes, vieze knietjes en snotneuzen :Y hier mag naar hartelust geraasd en gerotzooid worden. Lekker uitproberen zonder in een bubbel van voorzichtigheid en reinheid te hoeven zitten *O*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_185114836
Hij heeft de smaak te pakken Cygne! :D

Rena wat een mooi meisje O+

FF toffe foto! Wat een schatjes! O+

LeSage jouw duo O+

En verder zag ik nog leuke foto’s van Mie, Banaan, het duo van DaD en Günther O+

LDG wat een heerlijk filmpje!

Haha FF volgens mij is het hier al weken volle maan _O-

Nou de Duktig staat, eens kijken of er morgen überhaupt iets van een reactie komt als we beneden komen :')
pi_185115349
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 21:46 schreef rena het volgende:
Goed dat je het zegt van die W-zit, FF, ik probeer er wel op te letten dat ze het niet doet over het algemeen, vooral omdat we al eens voor heuponderzoek bij het ziekenhuis zijn geweest :@ En wat goed dat je meisjes het zo goed doen bij het wandelen zonder wagen, die foto is echt te zoet O+ Die jasjes zijn ook al zo leuk, waar shoppen jullie allemaal zeg :9 ?

Wolf krijgt de smaak te pakken van het lopen O+ en wat snoeperig op dat bankje, wat een ranke vingertjes heeft hij vergeleken met mijn speklapje :9
Deze jasjes zijn van Ali, ¤8 per stuk. Van buiten zijn ze erg mooi, van binnen is het baggerkwaliteit, alle zomen zijn gescheurd. Maar goed, dat zie ik alleen *)

Goed bezig wolfje! Is hij al dino-fan of zijn jullie dat Cygne? Mijn peuter had ook veel dino's als dreumes maar had er toen nog niks mee, maar nu is hij helemaal blij als ik met dino-kleding thuis kom. En ik vind het zo jammer dat er vrijwel geen meisjeskleding is met dino's.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_185115728
Oh, veel foto's van hele leuke dreumesjes. Ik ben fan.
Mij viel het aantal mooie jasjes hier ook al op! Cygne, die van Wolfje vind ik erg mooi. Hij past Wolfje ook heel goed.

Met mij gaat het weer ok. Denk dat er ook wat spanning naar buiten kwam gisteren.

[ Bericht 16% gewijzigd door Adrian4 op 20-02-2019 07:07:20 ]
pi_185116242
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 22:28 schreef FlyingFish het volgende:

[..]


Goed bezig wolfje! Is hij al dino-fan of zijn jullie dat Cygne? Mijn peuter had ook veel dino's als dreumes maar had er toen nog niks mee, maar nu is hij helemaal blij als ik met dino-kleding thuis kom. En ik vind het zo jammer dat er vrijwel geen meisjeskleding is met dino's.
Dat is eigenlijk een beetje een uit de hand gelopen grapje. _O- Tijdens mijn zwangerschap kreeg mijn man vaak de opmerking dat hij vast een jongetje wilde waarop hij dan steevast antwoordde dat hij eigenlijk gewoon op een baby t-rex hoopte. :')

Toen begon iedereen dino gerelateerde cadeautjes te geven en kozen we ook dinobehang voor zijn kamer. Gelukkig vindt hij het zelf ook wel tof. Reactie op zijn jas was 'oooh! O+ '
  woensdag 20 februari 2019 @ 02:21:23 #261
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_185118218
Ik wíst dat ik i.v.m. de Fok!wet beter niks had kunnen zeggen over goed slapen :') :+ Hij ligt al bijna 2 uur wakker te zijn naast me :O
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_185118585
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 21:12 schreef minilot het volgende:
Oh, dat Mie-tje is inderdaad om op te vreten zeg! :D Kijk dat nou lopen! O+
Toevallig gister ook een geel jasje met streepvoering besteld :Y

[ afbeelding ]

Banaan, LOL @ schoentjesuitschopondeugd
PKM, digt -ie de glijbaan een beetje? Glijbanen zijn hier een groot succes!

Filmpje van LDG straks even kijken als ik geen slapend kind meer op de arm heb :)

Welkom OiT! :s) :W
is dat jasje van stof ipv rubber of plastic? Gele jasjes zijn zo cute O+ maar zijn vaak regenjassen
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_185118589
Cygnes vriend en de trex _O_
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_185118645
Edit: het lukt niet
  woensdag 20 februari 2019 @ 09:25:14 #265
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_185119749
quote:
13s.gif Op woensdag 20 februari 2019 07:14 schreef Adrian4 het volgende:
Edit: het lukt niet
https://i.imgur.com/RfudUM9.jpg

De foto?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_185119795
Peuter-dreumes en bonus peuter.

pi_185119820
quote:
Ha, thnx!
Sorry, ik ben aan het klooien
  woensdag 20 februari 2019 @ 09:42:58 #268
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_185120020
Man man, wat gaan jullie snel zeg. Ik ben maar gewoon gaan plaatjes kijken O+
Wat zijn die jonge dreumesjes ook al groot aan het worden! Echt geen baby's meer he.

Wat leuk om die van jou ook weer eens te zien DaD. Idd een erg mooie foto die op de stoel. De compositie (samen boekje lezen O+), maar ook de kleuren, lichtinval.. Om in te lijsten!

Heerlijk al die buitenfoto's weer. In de efteling, in het bos, de speeltuin O+

Krekkers bij Ldg :D

Lady's wat een snoezige jas! Past goed bij het snoezige kind O+

Wat een heerlijke vrolijke foto van je 2 meiden aan de wandel, FF! O+

En omg Wolfje, die gaat gelijk voor een marathon :D

En is de Duktig een succes, LaBelle?

Ah, en de foto van Adrian is gelukt 😁
Dat zijn gewoon 2 peuters joh! Wanneer istie jarig?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_185120151
Adrian mooie foto! O+

Ik geloof t wel Sylver :P :Y)

pi_185120249
Dreumesfoto's! O+ O+ O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  woensdag 20 februari 2019 @ 09:56:16 #271
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_185120262
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2019 09:50 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Adrian mooie foto! O+

Ik geloof t wel Sylver :P :Y)

Haha, tof! ^O^
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_185120994
Zo leuk. Als ie dreumesjes met hun nieuwe vaardigheden en schattige jasjes. O+
Je zou kleding blijven kopen. :')
En zo knap, Cygne, dat je zoon ineens lekker stapt! *O*

Ik ga de Fokwet gewoon tarten: Z. slaapt sinds anderhalve week een stuk beter. *O*
De afgelopen 2 nachten zelfs van ongeveer 22:00-4:00 á 5:00.

We hebben 1 avond die slaaptechniek geprobeerd door even te laten huilen/jammeren en dan elke paar minuten troosten maar dat resulteerde in zulk dramatisch, ontevreden gehuild dat ik daar na een half uur proberen zelf van ging huilen. :') Dat moet niet de bedoeling zijn want dan ben je beide ongelukkig eigenlijk.

Het (mogelijke) geheim: 1e keer dat ze wakker wordt (dat is tussen 20:30-21:00) geef ik geen borst meer maar wieg ik haar terug in slaap.
Pas bij de 2e keer, rond 22:00, krijgt ze de borst.
Ik zorg dat ze eind van de middag voor het laatst bij mij gedronken heeft dus een vollere borst tegen die tijd.
Ik weet wel: 1 zwaluw maakt nog geen zomer maar het werkt tot op heden dus wel.
Ze heeft ‘s nachts niet meer die onrust en elke 2,5 uur wakker.
Er zit vooruitgang in. :)
Verder heb ik ontdekt dat als ze haar slaapknuffel mee naar beneden neemt (deden we eigenlijk nooit), ze ineens gaat duimen overdag. Dus daar gauw weer vanaf gestapt, hoe schattig ook.

Komende tijd gaat er privé wel het één en ander veranderen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 20 februari 2019 @ 11:33:50 #273
269689 crew  Viv
pi_185122224
@vencodark 10 minuten is toch nog steeds hartstikke dichtbij? :D Ik zou daarvoor echt geen andere opvang gaan regelen als jullie verder tevreden zijn. Misschien inderdaad niet meer aan ouders van vriendjes vragen om hem te brengen, maar je (schoon)ouders zullen het geen punt vinden denk ik.
pi_185122367
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 11:33 schreef ViviRAWRS het volgende:
@:vencodark 10 minuten is toch nog steeds hartstikke dichtbij? :D Ik zou daarvoor echt geen andere opvang gaan regelen als jullie verder tevreden zijn. Misschien inderdaad niet meer aan ouders van vriendjes vragen om hem te brengen, maar je (schoon)ouders zullen het geen punt vinden denk ik.
Mijn vader werkt dus mijn moeder ‘moet’ het dan gaan doen maar ik ken haar: die gaat dat niet meer wekelijks willen doen, 7 km. verder. :{w
Ze appte mij notabene zelf dat wanneer mijn schoonouders gaan verhuizen, het voor mij wel heel moeilijk wordt qua oppassen en ophalen/brengen van school.
Daarbij: als mijn moeder niet kon, kon een andere ouder vaak wel.
En mijn schoonouders hebben zelf geen auto dus dat ging toch al niet. :)
pi_185123462
De kapitein en ik zijn vandaag in plaswijckpark (in Rotterdam) wat is dat awesome voor dreumessen zeg O+ kapitein rent, straalt en jizzt bijna in zn pants elke keer dat de trein voorbij komt _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_185125200
Venco, 10 minuten is idd nog best te overzien, maar dat zou ik ook niet van anderen durven te vragen. Dus ik zou sowieso je man een schop onder zijn kont geven. Geen betaalde opvang willen, maar ook niet willen helpen met halen/brengen kan niet. Dan moet hij zelf maar parttime gaan werken zodat hij ze zelf op kan vangen. En als hij niet wil fietsen kan hij ook gewoon lopend met de kinderwagen! Of een rijbewijs halen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_185126908
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2019 12:19 schreef littledrummergirl het volgende:
De kapitein en ik zijn vandaag in plaswijckpark (in Rotterdam) wat is dat awesome voor dreumessen zeg O+ kapitein rent, straalt en jizzt bijna in zn pants elke keer dat de trein voorbij komt _O-
Tof! Zodra Günther loopt en motorisch net een tikkie verder is ga ik er ook maar eens heen, is goed te doen voor ons met het OV :Y Kende het al wel, maar toch bedankt voor de reminder! ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_185129385
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2019 15:33 schreef minilot het volgende:

[..]

Tof! Zodra Günther loopt en motorisch net een tikkie verder is ga ik er ook maar eens heen, is goed te doen voor ons met het OV :Y Kende het al wel, maar toch bedankt voor de reminder! ^O^
een beetje stabiel kunnen lopen en al wat kunnen klimmen ect maakt het wel leuker (en iets veiliger want bij de loslopende dieren stukken zijn van die wildroosters waar bijna precies babyvoetjes in passen :') en als je zo'n dwarskip hebt als kapitein die daar perse zelf overheen wil lopen }:|.... Zo'n afdruk in t voorhoofdje staat ook zo sneu )
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_185138480
Plaswijckpark is erg leuk idd! Gaan wij binnenkort ook maar weer eens doen, nu ze nog gratis zijn. Net als het Nijntje museum.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_185141199
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2019 11:39 schreef vencodark het volgende:

Mijn vader werkt dus mijn moeder ‘moet’ het dan gaan doen maar ik ken haar: die gaat dat niet meer wekelijks willen doen, 7 km. verder. :{w
Ze appte mij notabene zelf dat wanneer mijn schoonouders gaan verhuizen, het voor mij wel heel moeilijk wordt qua oppassen en ophalen/brengen van school.
Daarbij: als mijn moeder niet kon, kon een andere ouder vaak wel.
En mijn schoonouders hebben zelf geen auto dus dat ging toch al niet. :)
En hoe denkt jouw man dit te gaan oplossen dan? Wat stelt hij voor?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_185141268
Oh jongens, ik moet even juichen hoor: Ysje slaapt sinds dit weekend door. Maakt nachten van 19:30 tot 7:00. Eindelijk slaap ik ook weer gewoon goed. *O* .

Ik denk dat de reden dat hij afgelopen twee maanden niet doorsliep echt was dat hij en last had van verkoudheden (met hoestbuien waar hij wakker van werd) en last had van tanden/kiezen waar hij pijn van had. Dus ik ben wel blij dat we niet aan slaaptraining zijn gaan doen, en dat ik ergens toch ook wel aanvoelde dat het dat niet was.

Maar: O+ slaap O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_185141327
quote:
2s.gif Op donderdag 21 februari 2019 09:47 schreef Franny_G het volgende:

[..]

En hoe denkt jouw man dit te gaan oplossen dan? Wat stelt hij voor?
We gaan kijken voor een fietskar maaarr onze zoon is natuurlijk al wat ouder en geen lichtgewicht dus er moet iets zijn wat ook hem nog minstens een tijdje kan meenemen.
En we proberen onze diensten op werk beter af te stemmen. Man zei ook dat als het echt niet gaat, hij op werk wat makkelijker een snipperuurtje neemt. Dat was voorheen ook nogal een issue ivm financiën.
Ik heb op werk gevraagd of ik vaker een dienst kan draaien in diezelfde stad zodat ik mijn zoon kan ophalen. Daar heb ik echter nog niets van gehoord.
Nu werk ik maar 2 dagen in de week maar ook dán moet je wel een oplossing hebben. :)
pi_185141544
Dat klinkt alsof jullie hier toch wel uit kunnen komen. Misschien wil je moeder wel een keer in de 14 dagen de kinderen brengen? Dat scheelt al.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_185145547
Simpele speelgoedtip voor eventuele dreumessen die net zo geobsedeerd zijn door portemonnees en pasjes als Günther: portomonneetje van drie euro bij de Wibra + printjes. :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog even 'lamineren' met transparante inpak-tape en hoppetee! ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 21-02-2019 13:08:28 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_185145594
quote:
2s.gif Op donderdag 21 februari 2019 09:50 schreef Franny_G het volgende:

Maar: O+ slaap O+ .
Ha, fijn! O+ Had je kleuter er eigenlijk last van als Ysje 's nachts wakker werd?
Let me see you stripped down to the bone
pi_185145947
Tof idee Mini! En ik wil dat soort dingen ook echt allemaal doen, maar ik kan er de energie vaak niet voor vinden.

Deze nacht was wel een dieptepunt in mijn ouderschapsbestaan :')
Mijm is zó verkouden. Hij sliep pas rond half 1, is toen wakker geweest van half 4 tot half 6 en sliep daarna nog tot 8. De wakkere tijd heeft hij tegen me aan in bed liggen huilen. Echt zo zielig, ik kon gewoon niets voor hem doen ;(
Het spreekt voor zich dat we vandaag een extra filmpje kijken, samen met peuter :7
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_185146616
Oef, wat sneu! Beterschap voor Mijmpje! :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_185147060
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 13:03 schreef minilot het volgende:
Simpele speelgoedtip voor eventuele dreumessen die net zo geobsedeerd zijn door portemonnees en pasjes als Günther: portomonneetje van drie euro bij de Wibra + printjes. :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog even 'lamineren' met transparante inpak-tape en hoppetee! ^O^
Leuk idee! Ga ik ook eens voor kijken.

Wolfje had gisteren zijn onderzoek bij de fysiotherapeut. Fijnmotorisch zit hij op het niveau van een driejarige. Grofmotorisch lekker gemiddeld op het lopen na maar dat viel ook nog binnen het normale.

Best wel heel trots nu. O+
pi_185147652
Wat goed van hem Cygne *O*

Creatief mini :)

Ah succes vandaag LeSage, das ook 3x niks als je alleen bent. Wanneer komt je vriend terug?
pi_185149907
Jullie gaan hard!

Cygne, knappe Wolf! Sorry als je het al eerder hebt gezegd maar, wat was de aanleiding voor het onderzoek bij de fysio?

LS, het kan alleen maar beter worden, toch?

Franny, wat heerlijk van de goede nachten zeg!

Venco, ingewikkeld! Is een fietskar iets anders dan een bakfiets trouwens?

M probeert woordjes te zeggen, zo schattig! Papa en mama gaat al redelijk, de naam van broerlief lijkt nog nergens op. Wel lijkt ze heel vaak 'eten' te zeggen. Past wel bij d'r :D
En mijn moedermelksieraad is gisteren binnen gekomen! Ik had een ketting besteld en ik ben er enorm blij mee :)
Toen ik 'm bestelde dacht ik dat onze voedingstijd er bijna op zat. M wordt echter nog steeds twee keer per nacht wakker en tot nu toe ga ik altijd voor de makkelijkste oplossing: aanleggen en verder slapen. Ach, prima. Zo belangrijk is slaap nou ook weer niet, toch?
pi_185150217
Olivia, hij wordt volgende maand 2 en liep nog niet los. Dus ik wilde even kijken of de fysiotherapeut ons daarmee kon helpen en of er een oorzaak daarvoor was.
pi_185150445
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 17:06 schreef Cygne het volgende:
Olivia, hij wordt volgende maand 2 en liep nog niet los. Dus ik wilde even kijken of de fysiotherapeut ons daarmee kon helpen en of er een oorzaak daarvoor was.
Ah oke! Maar eigenlijk is alles dus oke?
pi_185151903
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 17:18 schreef OliviaIsTaken het volgende:

[..]

Ah oke! Maar eigenlijk is alles dus oke?
Jup!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_185152337
Cygne: dat mensen vragen of hij nóg niet loopt, ok, dat kan nog wel uit verbazing of interesse maar ‘ of hij wel helemaal goed is’?... Daar zou ik pissig om worden. Wauw.
:( -O-
Begrijpelijk dat zoiets heel diep zit. :*
pi_185152348
Ik vind het anders heel logisch klinken, Cygne. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_185152369
Wat zijn sommige mensen toch domme, botte horken. :(
pi_185152508
Jeetje Cygne, ik vind dat ten eerste heel lomp van die mensen en ten tweede een heel begrijpelijke reactie van jouw kant :* ik vond Wolfje wel echt een baas, een dag voor je fysio-onderzoek gewoon gaan lopen 8-)

Morgen is vriend weer terug *O*
En ondanks onze nacht viel de dag heel erg mee O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 21 februari 2019 @ 19:14:57 #298
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185153070
Ik vind 't ook heel begrijpelijk, Cygne. Ik hoop dat die mooie uitkomst van het onderzoek inwerkt tegen de onzekere stem :* .

LeSage, bij mij komt de klap van zo'n nacht meestal pas de volgende dag :P. Maar dan kan je vriend gelijk weer vol aan de bak.

OiT, wil je een foto posten van je sieraad? Ik overweeg het nog steeds.

Franny, wat fijn van de goede nachten nu en ook dat het zo vanzelf is gegaan. Zijn alle kiezen nu helemaal door? Wij moeten er nog eentje. Ik hoop dat de wakkertijd in de ochtend daarna wat naar achteren geschoven gaat worden :O .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 21 februari 2019 @ 19:16:39 #299
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185153117
@Venco ik hoop dat jullie een oplossing vinden voor de nieuwe situatie straks. En vooral dat die gewoon met z'n allen wordt verzonnen in plaats van dat iedereen alleen maar tegen jou roept hoe het niet zal gaan.

Jacobs nieuwste features: zijn auto's op een rijtje parkeren, heel lang naar zwaaien, en dan naar boven kruipen om te gaan slapen.

En de pruillip -O- .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 21 februari 2019 @ 19:17:09 #300
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185153135
Verder had ik nog een vraag maar daarvoor gooi ik eerst het topic even dicht.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 21 februari 2019 @ 19:17:13 #301
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_185153141
.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')