abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  vrijdag 8 februari 2019 @ 08:12:05 #51
221912 minilot
Puer aeternus
pi_184890695
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 21:10 schreef littledrummergirl het volgende:
Hier heeft kapitein laatst voor t eerst n knutseltje gemaakt op de opvang. Hij had watjes op een wantje geplakt. Hoe komen ze erop, ik zie dan een hele club dreumessen voor me met plakhandjes vol watten _O-
Mooi beeld inderdaad! :D
Wo ist der Führer, der mich führt?
  vrijdag 8 februari 2019 @ 08:16:08 #52
221912 minilot
Puer aeternus
pi_184890742
Ochtendactiviteit: meuk verplaatsen uit het ene ding in het andere ding:

0zWUlxFh.jpg

Walnoten maken een bevredigend KLENGGGG-geluid wanneer in metalen emmertjes gesmeten ^O^
pi_184890840
Bedankt voor de beterschapswensen, ik ben er helaas nog niet }:| Vannacht weer zo’n vieze zweterige nacht achter de rug en flinke keelpijn, maar heb het idee dat mijn hoofd iets minder snotterig/duf voelt vanochtend.

Gunther die in zijn eigen bedje slaapt, wat goed *O* En zo’n borsteltje is hier ook een succes, alleen al om te bewonderen :D

LeSage, herkenbaar hoor, hoewel C nog een stukje kleiner is vind ik dat soms ook lastig :@ En het geeft niks om dat soms ook te denken!

PKM, oei olie, is ook zo lekker om schoon te maken :X En wat leuk dat hij zo lekker gesnuffeld heeft in de woonwinkel, ik ben heel benieuwd hoe dat hier gaat als ze loopt.

Fleur :* Het is in ieder geval al positief dat je zelf doorhebt waar het aan ligt, balen dat je geen goede week hebt. Hopelijk gauw weer in de stijgende lijn omhoog. En een Valentijnscadeau van Casper, ik ben heel benieuwd wat hij gemaakt heeft O+

Eten jullie dreumessen ook zo matig korstjes? Als ik haar niet een beetje help (so far mijn droom om de Rapley koningin van ons dorp te worden) smijt ze alles op de grond, terwijl als ik ze ze geef wil ze ze nog wel opeten. Sowieso eet ze beter als ik het haar geef terwijl ik toch best goed bezig was met haar dingen zelf laten proberen -O-

En ze laat haar Vitamine D druppels uit haar mond lopen, is daar iets aan te doen? Een nieuwe dosis is denk ik niet zo’n goed idee omdat ik gok dat er wel wat van naar binnen gaat.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_184890888
Rena: vitamine d mogen ze vanaf 1 jaar al 25 mcg krijgen dus als je nog de standaard 10 mcg geeft en ze laat het uit haar mond lopen, is het niet gevaarlijk ofzo om nog een dosis te geven. Sowieso krijgen ze niet snel een overdosis, dan moeten ze dat gehele flesje in 1x leegdrinken en dat elke dag voor een lange tijd.
  vrijdag 8 februari 2019 @ 08:34:24 #55
221912 minilot
Puer aeternus
pi_184890892
Rena, Günther eet aan tafel überhaupt geen brood, laat staan korstjes. :')
Het stomme is: buiten in de kinderwagen eet -ie probleemloos een (onbelegde) boterham in z'n geheel in anderhalve minuut op -ik snap er geen zak van. :')

Vitamine D hier niet dagelijks, alleen als ik eraan denk, en ik doe het dan door z'n drinken :)
pi_184890982
Hier ook vit D door drinken, veel makkelijker. En maar klein beetje drinken zodat zeker weten alles naar binnen gaat ;)

Hier worden korstjes gewoon gegeten. Alles wordt eigenlijk gegeten als ik het maar geef. Zodra hij zelf mag kloten is het veel leuker om te gooien en de honden te voeren :P
Je raekt an de dinge geweun.
  Moderator vrijdag 8 februari 2019 @ 08:48:18 #57
149959 crew  Stormqueen
snelle trees
pi_184891025
oh ja, dat vitamine D he.
Stel, je vergeet dat.
al anderhalf jaar ofzo.
worden je kinderen dan gehandicapt? :@ :')
disclaimer
pi_184891060
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 08:34 schreef Nazil het volgende:
Rena: vitamine d mogen ze vanaf 1 jaar al 25 mcg krijgen dus als je nog de standaard 10 mcg geeft en ze laat het uit haar mond lopen, is het niet gevaarlijk ofzo om nog een dosis te geven. Sowieso krijgen ze niet snel een overdosis, dan moeten ze dat gehele flesje in 1x leegdrinken en dat elke dag voor een lange tijd.
Oh kijk, dat wist ik niet! Bedankt voor de tips, ik ga het vanmiddag eens door haar flesje doen. Melk gaat hier sowieso op.

Messina, herkenbaar dus, ik vind het toch wel belangrijk dat ze iets binnenkrijgt maar ik weet dat je van eten ook geen heisa moet maken omdat ze dat ook door gaan krijgen. Gecompliceerd soms die koters :P

En ze heeft weer een hele schattige update;
O+
And you know I might
pi_184891073
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 08:48 schreef Stormqueen het volgende:
Stel, je vergeet dat.
al anderhalf jaar ofzo.
worden je kinderen dan gehandicapt? : :')
Ik denk als ze verder genoeg buiten komen het allemaal wel mee zal vallen :@ ;)
And you know I might
pi_184891074
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 08:48 schreef Stormqueen het volgende:
Stel, je vergeet dat.
al anderhalf jaar ofzo.
worden je kinderen dan gehandicapt? : :')
Nee, maar dan krijgen ze wel sneller enorme snottebellen. :9
  Moderator vrijdag 8 februari 2019 @ 09:00:10 #61
149959 crew  Stormqueen
snelle trees
pi_184891124
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 08:54 schreef Messina het volgende:

[..]

Nee, maar dan krijgen ze wel sneller enorme snottebellen. :9
Oh, ligt het dáár aan? :D
Geen wonder dat Noud zo veel vaker snot heeft dan z'n zus :P

Misschien is een derde kind geen goed idee, die vergeet ik vast en zeker eten te geven.
disclaimer
pi_184891348
Wij hebben vitamine D smelttabletjes en V vindt ze heerlijk!
Als ik zeg ‘vitamientje?’ Komt hij gierend aangerend.
Ze zijn ook lekker, beetje Citroen smaak :P

Die druppels vergat ik altijd :')
pi_184891518
Wij deden druppels door de papfles, en toen ze die niet meer kregen een 'snoepje' na het eten. Alleen op vakantie gaat daar soms iets mis mee, maar dan krijgen ze zelf al genoeg zon.

De "boe" O+ en wat een tof shirt heeft ze aan!

Korstjes gaat hier nu weer goed, maar was een tijdje gooien. En ze eten bij mij meestal prima brood, maar kwam er van het weekend achter dat ze dat bij m'n man dus minder soepel doen, die moet altijd hun brood in kleinere stukjes scheuren halverwege, anders weigeren ze verder te eten. Maar dat heeft hij zelf ooit veroorzaakt.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_184891592
Haha SQ :D

Ik geloof ook niet dat ze snel een overdosis vit d kunnen krijgen. Dreumes die ik kende had een half flesje leeggedronken want het was zo lekker en dat was geen probleem toen.
Hier hapt ze het iedere ochtend netjes van het lepeltje en likt het daarna nog eens af!

Korstjes eet ze hier de ene keer wel de andere keer niet. Ook afhankelijk van hoeveel honger ze heeft. Ik reageer er dan ook niet echt op als ze ze laat staan.

Leuke update rena; die komt hier ook regelmatig voorbij. Ik ben fan van haar leeuwengeluid (komt in de buurt van Donald duck :D ).
pi_184891816
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 09:00 schreef Stormqueen het volgende:

Misschien is een derde kind geen goed idee, die vergeet ik vast en zeker eten te geven.
De oudste is oud genoeg om die taak van jullie over te nemen, hoor. Flesje in de magnetron, klaar.
  Moderator vrijdag 8 februari 2019 @ 10:29:21 #66
149959 crew  Stormqueen
snelle trees
pi_184892238
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 09:58 schreef Messina het volgende:

[..]

De oudste is oud genoeg om die taak van jullie over te nemen, hoor. Flesje in de magnetron, klaar.
in theorie wel ja. Ik praktijk is die al te lui om dr éigen drinken van tafel te pakken, helaas :')
disclaimer
pi_184894009
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 08:34 schreef Nazil het volgende:
Sowieso krijgen ze niet snel een overdosis, dan moeten ze dat gehele flesje in 1x leegdrinken en dat elke dag voor een lange tijd.
Uh, dit klopt niet hoor. Een paar jaar geleden is er een baby opgenomen na een overdosis vitamine D. Die had één keer 5x de aanbevolen dosis gekregen (door een vergissing):
https://www.lareb.nl/nl/n(...)-aankoop-vitamine-d/

Dreumesen kunnen uiteraard wel wat meer hebben dan een baby voordat het fout gaat, maar niet zó veel meer als jij beschrijft. In een flesje van 25 ml zit immers ongeveer 50x (!) de aanbevolen dosis.
  vrijdag 8 februari 2019 @ 12:37:40 #68
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_184894055
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 08:34 schreef minilot het volgende:
Rena, Günther eet aan tafel überhaupt geen brood, laat staan korstjes. :')
Het stomme is: buiten in de kinderwagen eet -ie probleemloos een (onbelegde) boterham in z'n geheel in anderhalve minuut op -ik snap er geen zak van. :')
Dat is hier ook een hele tijd geweest :Y

En daarna kwam een periode dat ze wel brood at, maar alleen mijn boterham. Dus toen heb ik een tijdje gedaan alsof het de mijne was en at ze 'm wel op door elke keer een hapje te bietsen.
Nu eet ze wel weer gewoon zelf, maar geen korstjes. Die mag ik hebben :P

@rena Ella krijgt sinds ze een jaar is smelttabletjes. Die vindt ze erg lekker en interessant, dat gaat beter dan druppels.

En leuke update! O+ ):O

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 09:00 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Oh, ligt het dáár aan? :D
Geen wonder dat Noud zo veel vaker snot heeft dan z'n zus :P

_O-

Ik vergat het ook vaak te geven, maar het zit nu weer in het avondritueel :)

Vitamine D is een in vet oplosbare vitamine, daar kan je wel een overdosis van nemen toch? Je plast het immers niet meer uit.
Maar nogmaals druppels geven als ze het uit d'r mond laat lopen kan geen kwaad lijkt mij.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_184894214
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 12:37 schreef Sylver_ het volgende:
Vitamine D is een in vet oplosbare vitamine, daar kan je wel een overdosis van nemen toch? Je plast het immers niet meer uit.
Ook van de wateroplosbare vitaminen kun je teveel binnenkrijgen als je je best doet (bijvoorbeeld neurologische klachten bij vitamine B6), maar het gaat inderdaad eerder mis bij de vetoplosbare.

Kinderartsen geven trouwens maximaal 5x de aanbevolen dosis, als startdosering bij een vitamine D-tekort.

https://www.kinderformula(...)alciferol-vitamine-d

Wat Nazil noemde was dus nog 10 keer zoveel. :X
quote:
Maar nogmaals druppels geven als ze het uit d'r mond laat lopen kan geen kwaad lijkt mij.
Klopt, ook al omdat de kans groot is dat ze die tweede portie ook uit haar mond laat lopen. ;)
  vrijdag 8 februari 2019 @ 14:17:00 #70
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_184895516
@Stormqueen dus gewoon elke dag 4x de maximale dosering gaan geven voorlopig om die 1,5 jaar weer in te halen :+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  Moderator vrijdag 8 februari 2019 @ 14:37:51 #71
149959 crew  Stormqueen
snelle trees
pi_184895908
Ik heb al vitaminegummies gehaald om mijn mom guilt af te kopen.

Zul je zien dat ie daar in stikt, is alsnog mn kint stuk -O- fml
disclaimer
pi_184898567
Oh Rena ik kan nu je filmpje pas kijken met geluid.

O+

Als ik zulke dingen zie wil ik soms toch een derde. :@
En dan kijk ik achter me en hangt Stan aan de plafondlamp en dan is dat gevoel weer snel voorbij. :P
pi_184898633
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 14:37 schreef Stormqueen het volgende:

Zul je zien dat ie daar in stikt, is alsnog mn kint stuk -O- fml
Ik denk altijd maar zo; Dan heb je er nog 1. (Grapje tegen grapje mag wel toch?)
  Moderator vrijdag 8 februari 2019 @ 16:49:48 #74
149959 crew  Stormqueen
snelle trees
pi_184898649
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 16:48 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik denk altijd maar zo; Dan heb je er nog 1. (Grapje tegen grapje mag wel toch?)
tuurlijk, je kent me toch wel!
Het is dan alleen zo onfortuinlijk dat ik de minst leuke overhoud ;(
disclaimer
pi_184898717
quote:
12s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 16:49 schreef Stormqueen het volgende:
Het is dan alleen zo onfortuinlijk dat ik de minst leuke overhoud ;(
:D
Smelttabletten een optie? Geef je de gummies aan de minst leuke. 8-)
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')