abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 5 februari 2019 @ 17:19:42 #1
468509 _--_
In varietate concordia
pi_184838130
Als je geld in een bank stopt komt het niet in je eigen persoonlijke spaarpotje terecht in de muur. Dat geld moet rollen volgens de bank en daarmee krijgen banken winst.

Maar wat nou als een bank een verkeerde investering maakt? Wat nou als een bank niet meer genoeg geld heeft waardoor jij geen geld van je rekening kan afhalen? Waarom zou je je geld überhaupt op een bank houden? Rente is sowieso niets meer waard tegenwoordig.

Is het legaal om in Nederland geen bank te gebruiken?
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_184838225
Nee, maar mijn werkgever betaald niet contant.
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
  dinsdag 5 februari 2019 @ 17:26:55 #3
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_184838270
Ik vertrouw banken zoveel dat ik mijn bedrijfje, mijn privé, mijn hypotheek en andere spaarzooi e.d. bij allemaal verschillende banken heb ondergebracht. Binnen NL/EU en daarbuiten.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 5 februari 2019 @ 17:27:17 #4
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_184838279
Garantiestelsel. Voor mij part doet mijn bank alles dat God verboden heeft, geld is veilig :9
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 17:27:28 #5
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_184838281
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 17:19 schreef _--_ het volgende:
Als je geld in een bank stopt komt het niet in je eigen persoonlijke spaarpotje terecht in de muur. Dat geld moet rollen volgens de bank en daarmee krijgen banken winst.

Maar wat nou als een bank een verkeerde investering maakt? Wat nou als een bank niet meer genoeg geld heeft waardoor jij geen geld van je rekening kan afhalen? Waarom zou je je geld überhaupt op een bank houden? Rente is sowieso niets meer waard tegenwoordig.

Is het legaal om in Nederland geen bank te gebruiken?
Wat jij nodig hebt zijn schulden!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 5 februari 2019 @ 17:28:12 #6
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_184838293
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 17:27 schreef Faux. het volgende:
Garantiestelsel. Voor mij part doet mijn bank alles dat God verboden heeft, geld is veilig :9
Arme sloeber, ik heb dan nog maar een ton over
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 5 februari 2019 @ 17:28:32 #7
468509 _--_
In varietate concordia
pi_184838303
Ik lees dat werkgevers sinds 2016 verplicht zijn om jouw wettelijke minimumloon giraal uit te betalen.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  dinsdag 5 februari 2019 @ 17:29:19 #8
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_184838315
quote:
99s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 17:28 schreef XL het volgende:

[..]

Arme sloeber, ik heb dan nog maar een ton over
Arme student he
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 17:29:47 #9
468509 _--_
In varietate concordia
pi_184838322
Eigenlijk zijn banken afhankelijker van ons dan wij van hen. Met een goed geroganiseerde protest kunnen we het bankenstelsel plat leggen. Toch wilt de overheid dat steeds meerdere geldstromingen via de bank gaan.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  dinsdag 5 februari 2019 @ 17:30:31 #10
468509 _--_
In varietate concordia
pi_184838340
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 17:26 schreef Hyperdude het volgende:
Ik vertrouw banken zoveel dat ik mijn bedrijfje, mijn privé, mijn hypotheek en andere spaarzooi e.d. bij allemaal verschillende banken heb ondergebracht. Binnen NL/EU en daarbuiten.
Ik neem aan dat dat sarcasme is. Je verspreid je risico dus.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  dinsdag 5 februari 2019 @ 17:31:31 #11
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_184838360
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 17:30 schreef _--_ het volgende:

[..]

Ik neem aan dat dat sarcasme is. Je verspreid je risico dus.
"in zoverre" was beter geweest; maar mij te barok. :P

En, ja.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 5 februari 2019 @ 17:32:30 #12
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_184838370
Waarom al die haat tegen banken? _O- Je moet eens kijken wat een drama bitcoin geworden is. Met de eigenaar van de grootste exchange van Canada die zogenaamd dood is en zogenaamd niet meer de voorraden van de klanten kan ontsleutelen. Zit je daar op te wachten dan? :')
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_184838407
quote:
9s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 17:32 schreef Faux. het volgende:
Waarom al die haat tegen banken? _O- Je moet eens kijken wat een drama bitcoin geworden is. Met de eigenaar van de grootste exchange van Canada die zogenaamd dood is en zogenaamd niet meer de voorraden van de klanten kan ontsleutelen. Zit je daar op te wachten dan? :')
Zou hij naar een zonnig land verhuisd zijn?
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
pi_184838411
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 17:29 schreef _--_ het volgende:
Eigenlijk zijn banken afhankelijker van ons dan wij van hen. Met een goed geroganiseerde protest kunnen we het bankenstelsel plat leggen. Toch wilt de overheid dat steeds meerdere geldstromingen via de bank gaan.
Als banken omvallen, en één is al genoeg om de rest mee te nemen. Hebben wij er net last van. Dus niet zo slim van jou

En je vermogen tot een ton per bank krijg je sowieso terug als een bank omvalt. Dus je hoeft je geen zorgen te maken.

En op je openingsvraag. Banken verdienen fucking veel geld. Echt fucking veel geld. Dus dan moeten ze wel enorm veel verkeerde investeringen doen. Is nauwelijks voor te stellen hoeveel verkeerde investeringen ze moeten doen om om te vallen
  dinsdag 5 februari 2019 @ 17:35:24 #15
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_184838428
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 17:34 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:

[..]

Zou hij naar een zonnig land verhuisd zijn?
Hij heeft z'n doodcertificaat (is dat Nederlands?) laten vervalsen in India. Is dat een zonnig land?
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 17:40:53 #16
468509 _--_
In varietate concordia
pi_184838504


[ Bericht 100% gewijzigd door _--_ op 05-02-2019 17:50:43 ]
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_184839073
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 17:24 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:
Nee, maar mijn werkgever betaald niet contant.
Enige juiste antwoord voor mij.
pi_184839080
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 17:19 schreef _--_ het volgende:
Als je geld in een bank stopt komt het niet in je eigen persoonlijke spaarpotje terecht in de muur. Dat geld moet rollen volgens de bank en daarmee krijgen banken winst.

Maar wat nou als een bank een verkeerde investering maakt? Wat nou als een bank niet meer genoeg geld heeft waardoor jij geen geld van je rekening kan afhalen? Waarom zou je je geld überhaupt op een bank houden? Rente is sowieso niets meer waard tegenwoordig.

Is het legaal om in Nederland geen bank te gebruiken?
Ach ik heb de DSB meegemaakt, van het ene op het andere uur niets meer om uit te geven.
pi_184839163
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 17:19 schreef _--_ het volgende:
Is het legaal om in Nederland geen bank te gebruiken?
ja dat mag
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 18:32:33 #20
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_184839414
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 18:15 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Enige juiste antwoord voor mij.
Je zou alles in een sok stoppen als je werkgever je contant zou betalen?
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_184839470
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 18:32 schreef Faux. het volgende:

[..]

Je zou alles in een sok stoppen als je werkgever je contant zou betalen?
100%, en alle rekeningen betalen door elke week geld naar de bank te brengen. Voor die sok heb ik overigens wat anders verzonnen :T

Ik ben voor de rest ook niet helemaal goed inderdaad.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 18:39:28 #22
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_184839575
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 18:34 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

100%, en alle rekeningen betalen door elke week geld naar de bank te brengen. Voor die sok heb ik overigens wat anders verzonnen :T

Ik ben voor de rest ook niet helemaal goed inderdaad.
Geen idee of je sarcastisch bent nu. Hoop van wel in ieder geval.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 18:41:21 #23
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184839623
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 17:24 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:
Nee, maar mijn werkgever betaald niet contant.
Dat is gebruikelijk in de palletindustrie.
And so is the past
pi_184839744
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 18:41 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Dat is gebruikelijk in de palletindustrie.
Is goed Jan M.
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
pi_184840034
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 18:39 schreef Faux. het volgende:

[..]

Geen idee of je sarcastisch bent nu. Hoop van wel in ieder geval.
Ik ben dus echt serieus :')

Als ik die optie had, dan had ik dat zo gedaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2019 19:00:16 ]
  dinsdag 5 februari 2019 @ 19:01:19 #26
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_184840063
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 18:59 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Ik ben dus echt serieus :')

Als ik die optie had, dan had ik dat zo gedaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar waarom? Ben je gewoon anti-banken? Slechte ervaringen gehad?

Ik snap dat apocalyptische denken nooit zo. Banken werken prima.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_184840071
Banken in NL zijn kut.

Geld betalen om een account te hebben
Geld betalen om een creditcard bij ze te hebben
Geld betalen om een extra kaart aan te vragen
Geld betalen cash te storten op je bank account

:') :')
pi_184840171
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 19:01 schreef Faux. het volgende:

[..]

Maar waarom? Ben je gewoon anti-banken? Slechte ervaringen gehad?

Ik snap dat apocalyptische denken nooit zo. Banken werken prima.
Ik heb daar geen rationele verklaring voor. Is gevoelsmatig. Zal er eens over nadenken :P

Verder weet ik wel dat ik met chartaal geld veeel beter omga. Heb een tijdje flink cash gespaard en alle persoonlijke uitgaven daarvan gedaan. Ik hield toen veeel meer over dan dat ik nu via de girale weg doe.

Giraal geld heeft geen betekenis voor mij. Verder vind ik het bankensysteem maar vreemd. ¤1.000,- aan giraal spaargeld wat met een dekkingspercentage van 10% ¤10.000,- aan leningen kan worden. Schiet mij maar lek.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 19:09:20 #29
468509 _--_
In varietate concordia
pi_184840269
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 19:05 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Ik heb daar geen rationele verklaring voor. Is gevoelsmatig. Zal er eens over nadenken :P

Verder weet ik wel dat ik met chartaal geld veeel beter omga. Heb een tijdje flink cash gespaard en alle persoonlijke uitgaven daarvan gedaan. Ik hield toen veeel meer over dan dat ik nu via de girale weg doe.

Giraal geld heeft geen betekenis voor mij. Verder vind ik het bankensysteem maar vreemd. ¤1.000,- aan giraal spaargeld wat met een dekkingspercentage van 10% ¤10.000,- aan leningen kan worden. Schiet mij maar lek.
Tuurlijk wel, girale geld is niet jouw geld.

En daarnaast, banksystemen zijn op dit moment zo complex en aan elkaar verbonden dat als het fout gaat het dan ook zeer goed fout gaat. Zelfs mijn leraar maakt zich zorgen. :')
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_184840415
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 19:09 schreef _--_ het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, girale geld is niet jouw geld.

En daarnaast, banksystemen zijn op dit moment zo complex en aan elkaar verbonden dat als het fout gaat het dan ook zeer goed fout gaat. Zelfs mijn leraar maakt zich zorgen. :')
Goed gezegd! :D Dat is voor mij precies het probleem. Het voelt niet meer alsof het van mij is.
pi_184840648
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 19:01 schreef Carlos93 het volgende:
Banken in NL zijn kut.

Geld betalen om een account te hebben
Geld betalen om een creditcard bij ze te hebben
Geld betalen om een extra kaart aan te vragen
Geld betalen cash te storten op je bank account

:') :')
Je hebt géén idee wat het in andere landen kost :') !!!!
  dinsdag 5 februari 2019 @ 19:27:46 #32
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_184840749
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 19:05 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Ik heb daar geen rationele verklaring voor. Is gevoelsmatig. Zal er eens over nadenken :P

Verder weet ik wel dat ik met chartaal geld veeel beter omga. Heb een tijdje flink cash gespaard en alle persoonlijke uitgaven daarvan gedaan. Ik hield toen veeel meer over dan dat ik nu via de girale weg doe.

Giraal geld heeft geen betekenis voor mij. Verder vind ik het bankensysteem maar vreemd. ¤1.000,- aan giraal spaargeld wat met een dekkingspercentage van 10% ¤10.000,- aan leningen kan worden. Schiet mij maar lek.
Ik ben het met je eens over omgaan met chartaal geld. Dat herken ik bij mezelf ook. Maar goed, dat kan je oplossen door geld te pinnen voor het uitgaan :P

Ik ben het niet eens dat giraal geld niet van jou is. Natuurlijk is het van jou. Dat je iets niet vast kan houden betekent niet dat het niet van jou is. Als je zo gaat denken is niets meer van jou. Kijk maar naar je huis: dat is ook alleen maar jouw huis omdat dat ergens in een computer staat. Zodra in die computer staat dat het niet meer jouw huis is, is het jouw huis niet meer. Wat is dan het verschil tussen geld en je huis?
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_184840850
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 19:24 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Je hebt géén idee wat het in andere landen kost :') !!!!
Gratis hier ;)
Kan onbeperkt geld storten op mijn account, betaal niks voor een creditcard, 2e debitkaart ook gratis en al helemaal geen geld betalen om een account te hebben.
En heb dat bij meerdere banken. Je krijgt hier namelijk vaak zelfs geld als je overstapt van bank.
pi_184840909
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 19:31 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Gratis hier ;)
Kan onbeperkt geld storten op mijn account, betaal niks voor een creditcard, 2e debitkaart ook gratis en al helemaal geen geld betalen om een account te hebben.
En heb dat bij meerdere banken. Je krijgt hier namelijk vaak zelfs geld als je overstapt van bank.
Welk land? :D
pi_184840967
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 19:27 schreef Faux. het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens over omgaan met chartaal geld. Dat herken ik bij mezelf ook. Maar goed, dat kan je oplossen door geld te pinnen voor het uitgaan :P
Daarmee zou het bij mij niet opgelost zijn helaas _O- Het beste kan ik gewoon mijn pinpas verbranden en het wachtwoord van mn internetbankieren veranderen en nooit meer inloggen :') Alhoewel ik het inmiddels een beetje weet te handelen

quote:
Ik ben het niet eens dat giraal geld niet van jou is. Natuurlijk is het van jou. Dat je iets niet vast kan houden betekent niet dat het niet van jou is. Als je zo gaat denken is niets meer van jou. Kijk maar naar je huis: dat is ook alleen maar jouw huis omdat dat ergens in een computer staat. Zodra in die computer staat dat het niet meer jouw huis is, is het jouw huis niet meer. Wat is dan het verschil tussen geld en je huis?
Nou, van die ¤1000,- die jij stort is eigenlijk ¤100,- maar van jou (afhankelijk van de DG). Dus in die zin gebeurt er dus van alles met mijn geld en ik heb daar geen zeggeschap over.

Kijk, voor mij zou het een heel ander verhaal zijn als ik zelf kan beslissen waarin mijn geld belegd wordt. Maar dan werkt het systeem niet meer.

En over die vergelijking moet ik ff nadenken :+ Gevoelsmatig wel een verschil voor me :P
  dinsdag 5 februari 2019 @ 19:36:47 #37
468509 _--_
In varietate concordia
pi_184841013
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 19:35 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Daarmee zou het bij mij niet opgelost zijn helaas _O- Het beste kan ik gewoon mijn pinpas verbranden en het wachtwoord van mn internetbankieren veranderen en nooit meer inloggen :') Alhoewel ik het inmiddels een beetje weet te handelen

[..]

Nou, van die ¤1000,- die jij stort is eigenlijk ¤100,- maar van jou (afhankelijk van de DG). Dus in die zin gebeurt er dus van alles met mijn geld en ik heb daar geen zeggeschap over.

Kijk, voor mij zou het een heel ander verhaal zijn als ik zelf kan beslissen waarin mijn geld belegd wordt. Maar dan werkt het systeem niet meer.

En over die vergelijking moet ik ff nadenken :+ Gevoelsmatig wel een verschil voor me :P
Dan kan en moet je ook doen. Fuck the system.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_184841125
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 19:36 schreef _--_ het volgende:

[..]

Dan kan en moet je ook doen. Fuck the system.
Ik wacht op de volgende hype van het kaliber bitcoin, waarbij iedereen me in het begin weer belachelijk gaat zitten maken :')
pi_184841130
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 19:05 schreef -mosrednA het volgende:

[..]
.

Giraal geld heeft geen betekenis voor mij. Verder vind ik het bankensysteem maar vreemd. ¤1.000,- aan giraal spaargeld wat met een dekkingspercentage van 10% ¤10.000,- aan leningen kan worden. Schiet mij maar lek.
Het vreemde aan dat gebeuren is dat commerciële banken geld kunnen schapen, zeker met de kennis van nu.

Dat een bank niet verplicht is om 100% van de particuliere spaarrekeningen in de kluis moet hebben, lijkt me logisch. Dan is het een 'kleine' stap naar die 10%
pi_184841188
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 19:31 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Gratis hier ;)
Kan onbeperkt geld storten op mijn account, betaal niks voor een creditcard, 2e debitkaart ook gratis en al helemaal geen geld betalen om een account te hebben.
En heb dat bij meerdere banken. Je krijgt hier namelijk vaak zelfs geld als je overstapt van bank.
Waar is dat hier? ;)


En dan is dat een grote uitzondering want Nederland was lang de goedkoopste of een van de goedkoopste van Europa. Je doet net alsof Nederland duur is tov een willekeurig ander land.

Edit: wat kost het om geld over te boeken en om geld uit de muur te halen?
pi_184841266
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 19:40 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Het vreemde aan dat gebeuren is dat commerciële banken geld kunnen schapen, zeker met de kennis van nu.

Dat een bank niet verplicht is om 100% van de particuliere spaarrekeningen in de kluis moet hebben, lijkt me logisch. Dan is het een 'kleine' stap naar die 10%
Ja, en dat snap ik wel. Wil daar verder ook niet tegen aan vechten ofzo, maar het voelt niet goed.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2019 19:46:34 ]
  dinsdag 5 februari 2019 @ 19:47:25 #42
468509 _--_
In varietate concordia
pi_184841307
Banken bezitten letterlijk jouw leven.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_184841432
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 19:42 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Waar is dat hier? ;)

En dan is dat een grote uitzondering want Nederland was lang de goedkoopste of een van de goedkoopste van Europa. Je doet net alsof Nederland duur is tov een willekeurig ander land.
De UK.

Heb hier 2 creditcards, eentje met 0% rente voor de komende 2 maanden (die zal daarna opgezegd worden), en eentje die nog loopt tot ergens 2021, met 0% rente.
3 bank accounts op het moment, allen gratis, en zelfs £125 per account voor gekregen om die te openen.
Verder kan ik altijd gratis geld storten, ongeacht het bedrag. Extra kaarten geen probleem. Geen readers waar je voor hoeft te betalen als die er onverhoopt mee ophoud.

Rabobank daar in tegen ¤14.95 als je je scanner kwijt raakt. Basispakket ¤2.90 per maand. Creditcard ¤1.25 per maand. Geld storten ¤1.50 per keer. Op een ander zijn account voor ¤9 per keer.
pi_184841467
quote:
8s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 19:47 schreef _--_ het volgende:
Banken bezitten letterlijk jouw leven.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 20:35:16 #45
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_184842371
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 19:51 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

De UK.

Heb hier 2 creditcards, eentje met 0% rente voor de komende 2 maanden (die zal daarna opgezegd worden), en eentje die nog loopt tot ergens 2021, met 0% rente.
3 bank accounts op het moment, allen gratis, en zelfs £125 per account voor gekregen om die te openen.
Verder kan ik altijd gratis geld storten, ongeacht het bedrag. Extra kaarten geen probleem. Geen readers waar je voor hoeft te betalen als die er onverhoopt mee ophoud.

Rabobank daar in tegen ¤14.95 als je je scanner kwijt raakt. Basispakket ¤2.90 per maand. Creditcard ¤1.25 per maand. Geld storten ¤1.50 per keer. Op een ander zijn account voor ¤9 per keer.
Dat is idd een heel stuk beter geregeld dan hier. Zoiezo als ik word aangehouden op straat en ik heb 5000 euro op zak moet ik ook nog laten zien waar dat geld vandaan komt.
Heb je briefgeld van 100, 200 of 500 dan ben je een crimineel. Raar land hier.
Kreeg vandeweek een bericht van de rabobank dat mn pakket weer duurder wordt. Grrr
pi_184842410
Banken zijn niet te vertrouwen maar het hele geldsysteem van vandaag de dag is niet te vertrouwen.

Ik werk voor netto grofweg een tientje per uur. Ondertussen stromen er miljarden euro's de economie in waar niemand ooit een vinger voor heeft uitgestoken behalve degene die de geldprinter heeft aangezet.

Banken, ecb etc etc maken geld uit niets.

Dus ik stal mijn geld gerust bij een bank, want dat geld is in principe niks waard. Het is niets meer dan een afspraak op basis van vertrouwen. Het nadeel is dat terwijl ik me braaf aan die afspraak hou er andere partijen de boel bedonderen met de geldcreatie.

Kortom we zijn sowieso fucked.
pi_184849078
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 17:26 schreef Hyperdude het volgende:
Ik vertrouw banken zoveel dat ik mijn bedrijfje, mijn privé, mijn hypotheek en andere spaarzooi e.d. bij allemaal verschillende banken heb ondergebracht. Binnen NL/EU en daarbuiten.
Je moet er maar zin in hebben, zolang je niet meer dan een ton hebt zit je wel aardig veilig. Mocht het echt goed mis gaan dan zal je niet de enige zijn en is het nog maar de vraag of je dan nog wat aan je roebels en dollars hebt (er van uitgaande dat je geld buiten de eu hebt staan)
  woensdag 6 februari 2019 @ 09:30:06 #48
286575 Roces18
Chef de party
pi_184850222
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 07:22 schreef 111210 het volgende:

[..]

Je moet er maar zin in hebben, zolang je niet meer dan een ton hebt zit je wel aardig veilig. Mocht het echt goed mis gaan dan zal je niet de enige zijn en is het nog maar de vraag of je dan nog wat aan je roebels en dollars hebt (er van uitgaande dat je geld buiten de eu hebt staan)
correctie: meer dan 1 ton per banklicentie.
In nederland kan je zo een paar miljoen veilig wegzetten :P
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  Redactie Frontpage woensdag 6 februari 2019 @ 10:37:29 #49
38148 crew  Innisdemon
pi_184851208
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 17:28 schreef _--_ het volgende:
Ik lees dat werkgevers sinds 2016 verplicht zijn om jouw wettelijke minimumloon giraal uit te betalen.
waar lees je dat?
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  woensdag 6 februari 2019 @ 12:55:54 #50
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_184853480
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 07:22 schreef 111210 het volgende:

[..]

Je moet er maar zin in hebben, zolang je niet meer dan een ton hebt zit je wel aardig veilig. Mocht het echt goed mis gaan dan zal je niet de enige zijn en is het nog maar de vraag of je dan nog wat aan je roebels en dollars hebt (er van uitgaande dat je geld buiten de eu hebt staan)
Heb ook kosten en inkomsten in non-¤ valuta. Dan lijkt het misschien wat logischer. ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_184863846
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 19:27 schreef Faux. het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens over omgaan met chartaal geld. Dat herken ik bij mezelf ook. Maar goed, dat kan je oplossen door geld te pinnen voor het uitgaan :P

Ik ben het niet eens dat giraal geld niet van jou is. Natuurlijk is het van jou....
Je girale geld op de bank is niet jouw geld als je bank failliet gaat.
Alleen in Nederland kunnen banken inmiddels niet failliet omdat het zo goed als allemaal systeembanken zijn en dus altijd gered worden hoe slecht de bankdirecteur het ook doet, in tegenstelling tot bv ziekenhuizen etc die geen internationale exposure hebben.

Er zijn een aantal systeemfouten die de sector koste wat kost niet wil toegeven laat staan wil veranderen waardoor ik voorspel dat het wantrouwen jegens "toezichthouders", banken en financiele sector in zijn algemeenheid de komende 10 tot 20 jaar alleen erger gaat worden.
pi_184863999
Nee en weet je waarom omdat de banken info doorspelen aan de belastingdienst :%.

Leuker kunnen we het niet maken wel makkelijker voor het graaigajus ja o|O
pi_184864026
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 21:03 schreef batb het volgende:

[..]

Alleen in Nederland kunnen banken inmiddels niet failliet omdat het zo goed als allemaal systeembanken zijn en dus altijd gered worden hoe slecht de bankdirecteur het ook doet, in tegenstelling tot bv ziekenhuizen etc die geen internationale exposure hebben.
Onzin. Elke bank in Nederland kan failliet. Voor een paar banken zijn er draaiboeken hoe een klein deel wordt overgenomen, maar niets is heilig.
  woensdag 6 februari 2019 @ 21:14:25 #54
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_184864154
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 21:03 schreef batb het volgende:

[..]

Je girale geld op de bank is niet jouw geld als je bank failliet gaat.
Alleen in Nederland kunnen banken inmiddels niet failliet omdat het zo goed als allemaal systeembanken zijn en dus altijd gered worden hoe slecht de bankdirecteur het ook doet, in tegenstelling tot bv ziekenhuizen etc die geen internationale exposure hebben.

Er zijn een aantal systeemfouten die de sector koste wat kost niet wil toegeven laat staan wil veranderen waardoor ik voorspel dat het wantrouwen jegens "toezichthouders", banken en financiele sector in zijn algemeenheid de komende 10 tot 20 jaar alleen erger gaat worden.
Garantiestelsel. Mijn geld is mijn geld, en als student heb ik geen ton. Bovendien is de kans vrij klein dat mijn bank failliet gaat, zoals je zelf zegt. Waarom dan nog het wantrouwen?
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_184864179
Ik vertrouw de banken wel in de zin dat als ik mijn geld er stal dat ik het terug krijg als ik daar om vraag. Maar ik denk wel dat er een door en door verrotte cultuur heerst waar graaien de norm is en het klantbelang regelmatig uit het oog verloren wordt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 6 februari 2019 @ 21:15:45 #56
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_184864196
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 21:09 schreef snabbi het volgende:

[..]

Onzin. Elke bank in Nederland kan failliet. Voor een paar banken zijn er draaiboeken hoe een klein deel wordt overgenomen, maar niets is heilig.
De kans blijft erg klein dat een bank failliet gaat. De kans is groter dat je huis met al je geld in de fik vliegt of dat de storage waar je je geld bewaart overvallen wordt.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_184864271
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 21:09 schreef snabbi het volgende:

[..]

Onzin. Elke bank in Nederland kan failliet. Voor een paar banken zijn er draaiboeken hoe een klein deel wordt overgenomen, maar niets is heilig.
Het is onzin wat je schrijft maar ik kan begrijpen dat als je voor een bank of "toezichthouder" werkt en daar een hele goede geldelijke beloning tegenover staat vergeleken met hetzelfde werk in de reele economie dat je zo'n reactie plaatst.
"Wiens brood men eet diens woord men spreekt"
pi_184864332
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2019 21:15 schreef Faux. het volgende:

[..]

De kans blijft erg klein dat een bank failliet gaat. De kans is groter dat je huis met al je geld in de fik vliegt of dat de storage waar je je geld bewaart overvallen wordt.
Ik weet niet wat de kans op brand is en ik weet niet wat de kans op een failliete bank is. Wel weet ik dat allebei kan gebeuren. Ik weet ook dat je in het geval van een kapotte bank je weet waar je aan toe bent en bij dat huis of die storrage het een stuk onzekerder is.
pi_184864388
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 21:18 schreef batb het volgende:

[..]

Het is onzin wat je schrijft maar ik kan begrijpen dat als je voor een bank of "toezichthouder" werkt en daar een hele goede geldelijke beloning tegenover staat vergeleken met hetzelfde werk in de reele economie dat je zo'n reactie plaatst.
"Wiens brood men eet diens woord men spreekt"
Ik denk dat een bank of toezichthouder er meer belang bij heeft om te zeggen dat een bank niet failliet kan. Ik zeg nu juist dat het wel zo is.
  woensdag 6 februari 2019 @ 21:26:21 #60
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_184864492
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 21:21 schreef snabbi het volgende:

[..]

Ik weet niet wat de kans op brand is en ik weet niet wat de kans op een failliete bank is. Wel weet ik dat allebei kan gebeuren. Ik weet ook dat je in het geval van een kapotte bank je weet waar je aan toe bent en bij dat huis of die storrage het een stuk onzekerder is.
Dat ben ik helemaal met je eens. Wij zitten op dezelfde lijn hier geloof ik.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_184864782
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 21:22 schreef snabbi het volgende:

[..]

Ik denk dat een bank of toezichthouder er meer belang bij heeft om te zeggen dat een bank niet failliet kan. Ik zeg nu juist dat het wel zo is.
Dat is dus ook 1 van de systeemfouten:"toezichthouders" die er belang bij hebben dat een bank niet omvalt levert belangenverstrengeling op met hun toezichtsfunctie.
Dit blijkt uit de reacktie van een medewerker van een toezichthouder GC / [Vraag wat je wil] aan een toezichthouder van de financiele sector

Verder over belangenverstrengeling van toezichthouders, wat denk je dat de financiering van bijvoorbeeld Kifid (dat zo goed als 100% van de baten van banken, verzekeraars en intermediairs ontvangt) doet met zijn "onafhankelijke" toezicht?
pi_184865051
Nee banken zijn niet te vertrouwen. Als dat inmiddels nog niet duidelijk dan zou ik maar eens onderzoek doen. Helaas wel erg handig, en gemak wint van principe in dit geval :D
pi_184865393
De enige bank die echt te vertrouwen is (als in: je geld is altijd gegarandeerd ook bij een bank run) is een pure deposito bank, dus een bank die zich echt alleen tot de kerntaak beperkt van het bewaren van geld. En dus niet met dat geld gaat gokken op de beurs etc. Die bank kan niet omvallen, en er is altijd precies genoeg geld aanwezig als er op alle rekeningen staat. Daarentegen krijg je geen rente en moet je zelfs betalen om je geld daar te stallen. Voor de hoge mate van zekerheid die je terugkrijgt is dat niet per se een slechte deal.

Ironisch genoeg is het opzetten van een deposito bank wettelijk niet mogelijk, aangezien het niet mogelijk is om je te onttrekken aan het deposito garantiestelsel, wat een collectieve "verzekering" is om ervoor te zorgen dat je spaargeld tot een ton "gegarandeerd" is. Omdat een depositobank niet de enorme winsten heeft van gewone banken is dat niet haalbaar. En een deposito garantiestelsel is voor een pure deposito bank ook overbodig want er is nul risico dus heb je ook geen garantiestelsel nodig.

Er is wel geprobeerd om zo'n deposito bank op te zetten (want er is echt wel vraag naar) maar dat is elke keer gestrand op onwil om een uitzondering te maken, zodat die bank niet hoeft bij zou hoeven dragen aan het garantiestelsel. Een vrij kromme situatie als je het mij vraagt.
pi_184865589
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 21:37 schreef batb het volgende:

[..]

Dat is dus ook 1 van de systeemfouten:"toezichthouders" die er belang bij hebben dat een bank niet omvalt levert belangenverstrengeling op met hun toezichtsfunctie.
Dit blijkt uit de reacktie van een medewerker van een toezichthouder GC / [Vraag wat je wil] aan een toezichthouder van de financiele sector

Verder over belangenverstrengeling van toezichthouders, wat denk je dat de financiering van bijvoorbeeld Kifid (dat zo goed als 100% van de baten van banken, verzekeraars en intermediairs ontvangt) doet met zijn "onafhankelijke" toezicht?
Je springt een beetje van de hak op de tak. Je had het er over dat banken niet failliet kunnen. Ik zeg dat het wel kan en nu gaat het weer over iets met toezicht. Wat is precies je punt?
pi_184865620
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 22:07 schreef Farenji het volgende:
.....
Er is wel geprobeerd om zo'n deposito bank op te zetten (want er is echt wel vraag naar) maar dat is elke keer gestrand op onwil om een uitzondering te maken, zodat die bank niet hoeft bij zou hoeven dragen aan het garantiestelsel. Een vrij kromme situatie als je het mij vraagt.
Het principe van Fractioneel Bankieren (hefboomwerking voor de totale hoeveelheid geld) blijft wel noodzakelijk om de economie te stimuleren/sturen bv leningen te verstrekken.
Als systeembanken dan toch geen commerciele instellingen zijn die kunnen omvallen kunnen we er net zo goed een staatsbank van maken.
Dat was ook het idee van de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid.
https://www.volkskrant.nl(...)e-regering~b9476c51/
  woensdag 6 februari 2019 @ 22:19:53 #66
468509 _--_
In varietate concordia
pi_184865701
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 22:07 schreef Farenji het volgende:
De enige bank die echt te vertrouwen is (als in: je geld is altijd gegarandeerd ook bij een bank run) is een pure deposito bank, dus een bank die zich echt alleen tot de kerntaak beperkt van het bewaren van geld. En dus niet met dat geld gaat gokken op de beurs etc. Die bank kan niet omvallen, en er is altijd precies genoeg geld aanwezig als er op alle rekeningen staat. Daarentegen krijg je geen rente en moet je zelfs betalen om je geld daar te stallen. Voor de hoge mate van zekerheid die je terugkrijgt is dat niet per se een slechte deal.

Ironisch genoeg is het opzetten van een deposito bank wettelijk niet mogelijk, aangezien het niet mogelijk is om je te onttrekken aan het deposito garantiestelsel, wat een collectieve "verzekering" is om ervoor te zorgen dat je spaargeld tot een ton "gegarandeerd" is. Omdat een depositobank niet de enorme winsten heeft van gewone banken is dat niet haalbaar. En een deposito garantiestelsel is voor een pure deposito bank ook overbodig want er is nul risico dus heb je ook geen garantiestelsel nodig.

Er is wel geprobeerd om zo'n deposito bank op te zetten (want er is echt wel vraag naar) maar dat is elke keer gestrand op onwil om een uitzondering te maken, zodat die bank niet hoeft bij zou hoeven dragen aan het garantiestelsel. Een vrij kromme situatie als je het mij vraagt.
Zeer interessant dit.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_184865733
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 22:16 schreef batb het volgende:

[..]

Het principe van Fractioneel Bankieren (hefboomwerking voor de totale hoeveelheid geld) blijft wel noodzakelijk om de economie te stimuleren/sturen bv leningen te verstrekken.
Als systeembanken dan toch geen commerciele instellingen zijn die kunnen omvallen kunnen we er net zo goed een staatsbank van maken.
Dat was ook het idee van de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid.
https://www.volkskrant.nl(...)e-regering~b9476c51/
Een depositobank leent geen geld uit en doet uberhaupt niks met het geld, en doet dus ook niet aan fractioneel bankieren. Dat mogen andere banken of andere partijen lekker doen, het een sluit het ander niet uit. Het is ook noodzakelijk dat de vuilnis wordt opgehaald maar dat betekent ook niet dat iedereen vuilnisman moet worden.

https://www.ftm.nl/artike(...)nd-er-niet-mag-komen
pi_184865757
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 22:07 schreef Farenji het volgende:
De enige bank die echt te vertrouwen is (als in: je geld is altijd gegarandeerd ook bij een bank run) is een pure deposito bank, dus een bank die zich echt alleen tot de kerntaak beperkt van het bewaren van geld. En dus niet met dat geld gaat gokken op de beurs etc. Die bank kan niet omvallen, en er is altijd precies genoeg geld aanwezig als er op alle rekeningen staat. Daarentegen krijg je geen rente en moet je zelfs betalen om je geld daar te stallen. Voor de hoge mate van zekerheid die je terugkrijgt is dat niet per se een slechte deal.

Ironisch genoeg is het opzetten van een deposito bank wettelijk niet mogelijk, aangezien het niet mogelijk is om je te onttrekken aan het deposito garantiestelsel, wat een collectieve "verzekering" is om ervoor te zorgen dat je spaargeld tot een ton "gegarandeerd" is. Omdat een depositobank niet de enorme winsten heeft van gewone banken is dat niet haalbaar. En een deposito garantiestelsel is voor een pure deposito bank ook overbodig want er is nul risico dus heb je ook geen garantiestelsel nodig.

Er is wel geprobeerd om zo'n deposito bank op te zetten (want er is echt wel vraag naar) maar dat is elke keer gestrand op onwil om een uitzondering te maken, zodat die bank niet hoeft bij zou hoeven dragen aan het garantiestelsel. Een vrij kromme situatie als je het mij vraagt.
Hoeveel is zo'n bijdrage dan? Als er echt zo'n vraag naar is, dan is dat toch een onderdeel van de kosten waar je het over hebt waar men dan bereid is voor te betalen?
pi_184865865
Geen Abacus 2007-AC1 in je portefeuille hebben op advies van je bank :')
Play hard, go pro.
pi_184866060
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 22:22 schreef snabbi het volgende:

[..]

Hoeveel is zo'n bijdrage dan? Als er echt zo'n vraag naar is, dan is dat toch een onderdeel van de kosten waar je het over hebt waar men dan bereid is voor te betalen?
Wellicht dat het antwoord op je vraag zo niet beantwoord wordt, maar hier het (gratis) artikel van Follow The Money.
quote:
Minister van Financiën Dijsselbloem en De Nederlandsche Bank (DNB) dwarsbomen het experiment met een depositobank. Ze voeren juridische richtlijnen op als officiële barrière voor de bancaire innovatie, maar onderbouwing ontbreekt.
.....
Wortmann meent dat de Kamerdebatten over details in de regelgeving slechts een afleiding zijn van het echte knelpunt: risico. ‘Wanneer de Depositobank zonder beperkingen wordt toegestaan, kan dat financieringsproblemen veroorzaken bij reguliere banken. Dat zou de financiële instabiliteit versterken.’ Het mogen stallen van geld bij een depositobank creëert namelijk een nieuwe mogelijkheid voor de burger om geldtegoeden weg te halen bij commerciële banken.
pi_184866233
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 22:22 schreef snabbi het volgende:

[..]

Hoeveel is zo'n bijdrage dan? Als er echt zo'n vraag naar is, dan is dat toch een onderdeel van de kosten waar je het over hebt waar men dan bereid is voor te betalen?
Heb je enig idee wat het risico en de kosten voor alle gezamelijke banken zijn om het garantiestelsel overeind te houden als de poep echt de ventilator raakt?
pi_184866425
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 22:39 schreef batb het volgende:

[..]

Wellicht dat het antwoord op je vraag zo niet beantwoord wordt, maar hier het (gratis) artikel van Follow The Money.
Ik heb geen account, maar ik lees in jouw stukje dat iemand een bewering doet.
Ik wil verder best geloven dat er geen rode loper wordt uitgerold ofzo, maar er is hopelijk wel iets meer dan iemand zijn onderbuik?

quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 22:47 schreef Farenji het volgende:

[..]

Heb je enig idee wat het risico en de kosten voor alle gezamelijke banken zijn om het garantiestelsel overeind te houden als de poep echt de ventilator raakt?
Nee, daarom ook mijn vraag. Ergens moet dit toch in te prijzen zijn?
pi_184866703
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 22:57 schreef snabbi het volgende:

[..]

Ik heb geen account, maar ik lees in jouw stukje dat iemand een bewering doet.
Ik wil verder best geloven dat er geen rode loper wordt uitgerold ofzo, maar er is hopelijk wel iets meer dan iemand zijn onderbuik?
Het artikel verhaalt over de mislukte poging om een depositobank op te richten en de krachten die daarbij spelen: het dilemma van een vangnet voor banken dat o.a. zorgt voor een ongelijk speelveld voor nieuwkomers.
Het artikel, oorspronkelijk gelinkt door Farenji, is de moeite waard om te lezen, ook omdat het weer actueel is. denk aan fintech bedrijven en een eventuele staatsbank.
Als je het wilt lezen, moet je even alle cookies verwijderen uit de cache van je browser en dan nog eens proberen.
pi_184867251
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 22:57 schreef snabbi het volgende:

[..]

Nee, daarom ook mijn vraag. Ergens moet dit toch in te prijzen zijn?
Blijkbaar niet. Deposito banking is een hele andere tak van sport he. Private banken maken geld als water maar een depositobank mag blij zijn als ie quitte speelt. Het zou eigenlijk ook een overheidstaak moeten zijn want veel winstmaken zit er niet in. Het wordt niet voor niets de saaiste bank ter wereld genoemd.
  vrijdag 8 februari 2019 @ 09:50:29 #75
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_184891709
Ik zeg altijd: "De banken zijn vieze floepers maar we kunnen niet meer zonder". Het is op zich veilig om je geld te stallen en je kan niet zonder voor het betaalverkeer, maar ik ga ervan uit dat de bank (en andere financiele instellingen, verzekeraars en adviseurs) alles zullen doen om je te belazeren en een rad voor de ogen te draaien op het moment dat jij ze om advies vraagt, alleen om gewoon meer aan je te verdienen.

Dus - altijd erg kritisch kijken naar wat ze ook doen. Zelf je verdiepen in de materie levert gewoon geld op wat je anders kwijt bent. Dus niet ja-knikken bij een hypotheekgesprek of als het over je pensioen gaat. Altijd zorgen dat je weet waar het over gaat en je eigen keuzes maken als het kan. En - LEES ALTIJD DIE KLEINE lettertjes. Daar staat namelijk altijd alles waar je werkelijk recht op hebt. En dat is bijna altijd meer als wat ze je vertellen. Al verschillende keren veel geld mee verdient. (denk aan 1000 euro of meer)
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')