quote:
Op dinsdag 20 augustus 2019 00:29 schreef Luppie0110 het volgende:Thanks voor jullie relativerende antwoorden en het deels onderstrepen van mij post. Ben gelukkig niet de enige die er zo over denkt.
Wat betreft Aaron Hernandez ging ik wel ver. Ja hij had stage 3 CTE maar was ook zelf al een debiel. Geen prettige combo.
Kijk dat er een kans is op CTE, oke. Maar dat je het bijna gegarandeerd krijgt na wat jaren spelen in de nfl vind ik wel zorgwekkend. Sommige spelers stoppen (of beginnen niet eens) met hun carriere omdat de kans zo groot is. “In July 2017, a new study showed that 110 of 111 brains examined showed signs of CTE.”
Dat iemand zn kruisband afscheurt met voetbal kan ik nog begrijpen en dat gebeurt lang niet bij iedereen. Maar in de nfl krijg je naast de miljoenen een bijna zeker gegarandeerde blijvende hersenschade. Als iemand een wietje rookt en op zak heeft in de vs kan diegene brommen maar met opzet elkaar hersenschade toebrengen juichen we toe.. Tja, ik weet niet goed hoe ik het moet verwoorden maar ik vind het bizar/schrikbarend.
(Helaas) kijk ik zelf ook graag naar deze sport en heb ik ook ieder jaar een gamepass.
Iedere hersenschudding is gevaarlijk en iedere daarop volgende is dat ook. Bij voetbal zijn ze nog lang niet zo ver als bij de NFL. Er was een Duitser die niet eens wist dat hij in de tweede helft van de finale stond geloof ik. Bij sport hoort ook risico en daarom worden ze goed betaald. De mate van risico moet wel duidelijk zijn en er moeten processen zijn die dat risico verminderen. Daarna komt het op de persoon neer. Wil je doorgaan of niet.
Net zoals met roken, de gevaren zijn bekend of je er mee door gaat beslis je zelf.
Dat betekend dus ook dat je in de jeugd die gevaren compleet probeert weg te nemen.
Ik vind zelf dat een arts op het veld het laatste woord moet hebben en dat die onafhankelijk van het team is, gewoon de beste medische beslissing.
RG3 leek een grote te worden, maar zijn carrière is kapot gegaan door die helden onzin en een coach die hem niet tegen houdt.
Grappig genoeg is Fantasy Football onderdeel van het probleem ieder team heeft een injury report iedere week, fans vallen mensen op twitter aan als het niet snel genoeg gaat.
In Nederland mogen teams niet eens meer vertellen dat een speler geblesseerd is door de nieuwe privacy wet.