abonnement Unibet Coolblue
pi_184816454
Een geval: een rariteit.
Twee gevallen: toeval.
Drie gevallen: een patroon.

Dus wie volgt?
  maandag 4 februari 2019 @ 15:21:47 #27
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184816461
Ik heb nooit op VNL gestemd maar ik vond dat van Klaveren en zijn maat best wat waarde brachten in de Kamer. Voordat Forum ten tonele verscheen waren zij degenen die DENK het beste van repliek dienden. Vond de economisch net iets te rechts.

Jammer dat van Klaveren nu zijn verstand heeft verloren. :N Wat bezielt mensen die in dit land zijn geboren en getogen toch om de religie van de haat te omarmen?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 4 februari 2019 @ 15:22:00 #28
74056 crew  ToT
pi_184816466
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 15:21 schreef Jigzoz het volgende:
Een geval: een rariteit.
Twee gevallen: toeval.
Drie gevallen: een patroon.

Dus wie volgt?
Gevalletje "If you can't beat them, join them"?
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 4 februari 2019 @ 15:23:35 #29
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184816497
_O- _O- _O- _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_184816526
quote:
2s.gif Op maandag 4 februari 2019 15:22 schreef ToT het volgende:

[..]

Gevalletje "If you can't beat them, join them"?
Dat denk ik niet. Dat zou dan een soort tactische overweging zijn en je om tactische redenen bij een religie aansluiten...

Ik zou echt niet weten wat mensen ertoe drijft om hun heil in een religie te zoeken. Zeker niet als het om zo'n dwingende religie als de islam gaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2019 15:24:54 ]
pi_184816533
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 15:21 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik heb nooit op VNL gestemd maar ik vond dat van Klaveren en zijn maat best wat waarde brachten in de Kamer. Voordat Forum ten tonele verscheen waren zij degenen die DENK het beste van repliek dienden. Vond de economisch net iets te rechts.

Jammer dat van Klaveren nu zijn verstand heeft verloren. :N Wat bezielt mensen die in dit land zijn geboren en getogen toch om de religie van de haat te omarmen?
Ik mocht die Bontes wel. Niet dat ik het altijd met hem eens was, maar hij was recht voor z'n raap en zei waar het op stond.

Ik vond Van Klaveren op zich ook wel oké, maar nu blijkt hij ook gewoon een Arnoud van Doorn te zijn. Alweer een ex-PVV'er die moslim wordt. Nog even en de PVV wordt hofleverancier van datgene wat ze zo graag bestrijden....
  maandag 4 februari 2019 @ 15:26:10 #32
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_184816571
Als je z'n recente tweets ziet op Twitter, zal het niet die kant opgaan van Arnoud van Doorn
pi_184816633
Mooi dit.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_184816634
NRC heeft een interview met 'm: https://www.nrc.nl/nieuws(...)e-uitleggen-a3652823
  maandag 4 februari 2019 @ 15:29:27 #35
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_184816641
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 15:24 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat denk ik niet. Dat zou dan een soort tactische overweging zijn en je om tactische redenen bij een religie aansluiten...

Ik zou echt niet weten wat mensen ertoe drijft om hun heil in een religie te zoeken. Zeker niet als het om zo'n dwingende religie als de islam gaat.
Het is niet zo moeilijk te beseffen. Sommige mensen zijn extreem vatbaar voor groepsdenken en groepsgevoel. Ergens bij willen horen. Wat dat precies is maakt niet zoveel uit. Een groepje pesters of school, een politieke partij, een religie, een of andere cult... Vaak toch mensen met een bepaalde (slechte of ontbrekende) jeugd.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_184816665
LavieJanRoos twitterde op maandag 04-02-2019 om 15:24:33 Ik word geen moslim. Zo hebben we dat ook weer gehad. reageer retweet
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 4 februari 2019 @ 15:31:01 #37
74056 crew  ToT
pi_184816673
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 15:24 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat denk ik niet. Dat zou dan een soort tactische overweging zijn en je om tactische redenen bij een religie aansluiten...

Ik zou echt niet weten wat mensen ertoe drijft om hun heil in een religie te zoeken. Zeker niet als het om zo'n dwingende religie als de islam gaat.
Ja volgens mij gaat het in het algemeen om mislukkelingen als ze ineens vanuit het niets religieus worden en dan een streng geloof gaan aanhangen.
boeddhisme gaan aanhangen kan ik me nog IETS bij voorstellen, hoewel het echte boeddhisme veel dieper gaat dan de meesten zich kunnen voorstellen. Maar het idee van verlichting bereiken e.d. kan best aantrekkelijk zijn voor mensen die zoekende zijn in het leven en weinig geïnteresseerd zijn in de harde feiten van de wetenschap.
Maar je ineens bekeren tot een relatief jonge religie die door een analfabetische roofmoordenaar is opgericht op basis van de Bijbel? Terwijl je (in dit specifieke voorbeeld) zelf christelijk was en juist tegen die religie streed? Dat snap ik dus weer echt niet.
pi_184816676
Slecht nieuws ook voor de PVV net voor de verkiezingen
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 4 februari 2019 @ 15:31:35 #39
74056 crew  ToT
pi_184816681
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 15:30 schreef Zipportal het volgende:
LavieJanRoos twitterde op maandag 04-02-2019 om 15:24:33 Ik word geen moslim. Zo hebben we dat ook weer gehad. reageer retweet
_O- :D
pi_184816687
quote:
2s.gif Op maandag 4 februari 2019 15:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Het is niet zo moeilijk te beseffen. Sommige mensen zijn extreem vatbaar voor groepsdenken en groepsgevoel. Ergens bij willen horen. Wat dat precies is maakt niet zoveel uit. Een groepje pesters of school, een politieke partij, een religie, een of andere cult... Vaak toch mensen met een bepaalde (slechte of ontbrekende) jeugd.
O, die oorzaken en voedingsbodems ken ik wel, maar ik kan het me simpelweg niet voorstellen.
pi_184816709
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 15:31 schreef Houtenbeen het volgende:
Slecht nieuws ook voor de PVV net voor de verkiezingen
Hij had de PVV natuurlijk al eerder verlaten.

Overigens heeft Geert nog niet gereageerd, waarschijnlijk zwijgt hij het liever dood.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 4 februari 2019 @ 15:35:33 #42
74056 crew  ToT
pi_184816752
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 15:31 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

O, die oorzaken en voedingsbodems ken ik wel, maar ik kan het me simpelweg niet voorstellen.
Ik heb een paar interviews gelezen van jihadbruidjes en andere bekeerlingen.
Stuk voor stuk mislukt in het leven, en ineens kwamen ze vriendelijke moslims tegen die hen uitnodigden om naar een moskee te gaan en hen zo zin aan het leven gaven.
Ik ben overigens ook wel eens uitgenodigd om naar een moskee te gaan. Ik had islamitische vrienden en vond het leuk om (puur theoretisch) over hun geloof te praten.
Ze geloofden ook absoluut in dat Mohammed op die vliegende knol door het luchtledige van de ruimte naar de maan gevlogen is en dat hemellichaam met een doorsnee van 3474 km in tweeën gespleten heeft en vervolgens weer aan elkaar geplakt heeft.
Ook geloven ze dat Adam en Eva reuzen van 10 meter lang of zo zijn geweest en meer van dat soort dingen. Zij waren uiteraard ook moslims.

Allemaal helemaal prima, maar geef mij de wetenschap maar. :)
  maandag 4 februari 2019 @ 15:36:45 #43
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_184816772
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 15:31 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

O, die oorzaken en voedingsbodems ken ik wel, maar ik kan het me simpelweg niet voorstellen.
Tsja. Het zijn mensen die vaak erg onzeker zijn. Mensen die heel hard dingen roepen over andere groepen vertrouw ik daarom ook niet. Net zoals veel luide homo haters opeens zelf homo blijken te zijn. Of (en ik zal hier vast mensen tegen het zere been schoppen) mensen die elke dag maar weer haten op de islam maar tegelijkertijd lijfstraffen willen introduceren en haten op feministen. (en dus prima passen in extremistische stromingen van de islam)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_184816789
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 15:17 schreef Elfletterig het volgende:
Ronduit verbijsterend nieuws. Eng ook. Het lijkt wel of er steeds meer verhalen opduiken van autochtone Europeanen die zich tot deze barbaarse, primitieve religie bekeren.

Verder is dit het zoveelste bewijs dat je niet moet vertrouwen op de PVV en alle labiele figuren die deze partij voortbrengt.
Dat een PVV een verzameling randdebielen is, die stemmen trekken bij het deel van de bevolking dat nog dommer is, is een feit.

Maar wat is hier precies eng aan?
pi_184816792
quote:
2s.gif Op maandag 4 februari 2019 15:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Tsja. Het zijn mensen die vaak erg onzeker zijn. Mensen die heel hard dingen roepen over andere groepen vertrouw ik daarom ook niet. Net zoals veel luide homo haters opeens zelf homo blijken te zijn. Of (en ik zal hier vast mensen tegen het zere been schoppen) mensen die elke dag maar weer haten op de islam maar tegelijkertijd lijfstraffen willen introduceren en haten op feministen. (en dus prima passen in extremistische stromingen van de islam)
Bedoel je vaderaardbei?
pi_184816828
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 15:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat een PVV een verzameling randdebielen is, die stemmen trekken bij het deel van de bevolking dat nog dommer is, is een feit.

Maar wat is hier precies eng aan?
Niks. Interview met Van Klaveren net gelezen en hij komt niet over als een gekke extremist, integendeel.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 4 februari 2019 @ 15:39:13 #47
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_184816830
quote:
2s.gif Op maandag 4 februari 2019 15:35 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik heb een paar interviews gelezen van jihadbruidjes en andere bekeerlingen.
Stuk voor stuk mislukt in het leven, en ineens kwamen ze vriendelijke moslims tegen die hen uitnodigden om naar een moskee te gaan en hen zo zin aan het leven gaven.
Ik ben overigens ook wel eens uitgenodigd om naar een moskee te gaan. Ik had islamitische vrienden en vond het leuk om (puur theoretisch) over hun geloof te praten.
Ze geloofden ook absoluut in dat Mohammed op die vliegende knol door het luchtledige van de ruimte naar de maan gevlogen is en dat hemellichaam met een doorsnee van 3474 km in tweeën gespleten heeft en vervolgens weer aan elkaar geplakt heeft.
Ook geloven ze dat Adam en Eva reuzen van 10 meter lang of zo zijn geweest en meer van dat soort dingen. Zij waren uiteraard ook moslims.

Allemaal helemaal prima, maar geef mij de wetenschap maar. :)
Het hoeft natuurlijk geen of of te zijn. Veel wetenschappers zijn religieus (maar kijken wellicht naar religie als wetenschappelijke vragen waar we het antwoord nog niet op gevonden hebben) en veel religieuze mensen kunnen prima leven met het model van atomen en moleculen bijvoorbeeld.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 4 februari 2019 @ 15:39:48 #48
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184816844
quote:
2s.gif Op maandag 4 februari 2019 15:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

en haten op feministen. (en dus prima passen in extremistische stromingen van de islam)
Nee juist niet. Feministen verdedigen de Islam, zien het dragen van de hoofddoek als een recht en zijn over het algemeen super preuts. :{w Zij staan aan dezelfde zijde.

Mensen die de Islam bekritiseren betreft het bedekken van vrouwelijk schioon bekritiseren feministen om exact hetzelfde: je mag niet objectificeren, je mag het vrouwelijk lichaam niet bewonderen, want dat is ''seksisme''.
  maandag 4 februari 2019 @ 15:39:52 #49
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_184816848
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 15:37 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Bedoel je vaderaardbei?
Ik zeg niks :P

Hier valt het trouwens wel mee, op reddit (de rechtste subreddits) zie je het veel meer.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_184816851
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 15:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niks. Interview met Van Klaveren net gelezen en hij komt niet over als een gekke extremist, integendeel.
Ik vroeg mij af wat elfje er eng aan vindt. Dat is eigenlijk per definitie geen vraag waar je een rationeel antwoord op verwacht. ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')