abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 2 februari 2019 @ 15:57:57 #1
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_184774495


Welkom in het [AEX]-topic waarin je de beurzen en de laatste economische nieuws kunt volgen.

Noot: het innemen van een bepaalde positie geschiedt geheel op eigen risico, ook het overnemen van een beleggingsstrategie van andere users is dus geheel op eigen risico.


BNR Nieuwsrad
Forex Factory (alle economische data's op een rij)
Bloomberg
CNBC
MarketWatch (Dow Jones)
Briefing.com (incl. economische kalenders)
RTL Z (streaming TV)
CNBC Europe TV (streaming TV, alleen 's ochtends)
Finviz

Een uitgebreide begrippenlijst vind je hier.

Alle oude topics, mét titel, vind je door hier te klikken

Valt allemaal alles mee met de dalingen van vandaag, de koersen waren al hard opgelopen dus per saldo staan we niet veel lager als een paar weken terug.
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_184774849
@patroon,

Totaal resultaat zijn transactiekosten en afgesloten posities in het betreffende aandeel opgeteld. Dit is dus wat je aan het aandeel hebt verdient... Over de gehele tijd.

Ongerealiseerde winst is puur en alleen de aandelen die je op het huidige moment in portefouille hebt en tegen welke aankoopkoers t.o.v. de huidige koers.

Dividend etc wordt hierin niet meegerekend. Bij totaal resultaat die weer wel.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 4 februari 2019 @ 04:27:51 #3
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_184808637
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  maandag 4 februari 2019 @ 04:31:40 #4
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_184808650
Goeie blogs:

The Macro Tourist (kevin muir)
Adventures in Capitalism (harris kupperman)
Capitalist Exploits
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  maandag 4 februari 2019 @ 04:32:18 #5
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_184808653
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_184831376
Had een keer gelezen dat het verstandig zou zijn om niet bij een inleg te blijven, maar bijvoorbeeld iedere maand een bedrag toe te voegen aan je posities. Je begint bijv. met 10K in een paar aandelen, en vervolgens stop je daar 200,- per maand in o.i.d.

Wat is hier de toegevoegde waarde van? Ik snap dat je zo je posities uitbreid, en dat meer geld ook meer geld oplevert, maar je laatste inleg positie zou flink kunnen dalen als er een keer een dipje tussenzit en dan werkt het tegen je. Waarom niet gelijk inkopen op wat jij denkt het juiste punt is?
pi_184831555
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 10:45 schreef BredeBroeder het volgende:
Had een keer gelezen dat het verstandig zou zijn om niet bij een inleg te blijven, maar bijvoorbeeld iedere maand een bedrag toe te voegen aan je posities. Je begint bijv. met 10K in een paar aandelen, en vervolgens stop je daar 200,- per maand in o.i.d.

Wat is hier de toegevoegde waarde van? Ik snap dat je zo je posities uitbreid, en dat meer geld ook meer geld oplevert, maar je laatste inleg positie zou flink kunnen dalen als er een keer een dipje tussenzit en dan werkt het tegen je. Waarom niet gelijk inkopen op wat jij denkt het juiste punt is?
Nou, niet alles op het hoogste punt kopen...

Omdat je de markt niet kunt timen. Je spreidt het risico op een slechte instap. Als je helemaal niet in stapt heb je ook niks.

Het is allemaal verder aan jezelf hoor. Als jij begin 2010 wilde beginnen had ik denk ik niet zo conservatief ingelegd. Nu staan de aandelen wat hoog..
quote:
Keb wel een buy order op Cameco.... Tientje per aandeel, moet die dan eerst nog even zien te halen...

Volatiel genoeg ook om door te zakken naar 7-5 dollar.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_184831741
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 10:45 schreef BredeBroeder het volgende:
Had een keer gelezen dat het verstandig zou zijn om niet bij een inleg te blijven, maar bijvoorbeeld iedere maand een bedrag toe te voegen aan je posities. Je begint bijv. met 10K in een paar aandelen, en vervolgens stop je daar 200,- per maand in o.i.d.

Wat is hier de toegevoegde waarde van? Ik snap dat je zo je posities uitbreid, en dat meer geld ook meer geld oplevert, maar je laatste inleg positie zou flink kunnen dalen als er een keer een dipje tussenzit en dan werkt het tegen je. Waarom niet gelijk inkopen op wat jij denkt het juiste punt is?
Het idee is dat je natuurlijk nooit weet wat het juiste moment van instappen (of uitstappen) is; het kan altijd verder dalen of stijgen. Die initiële 10K zou je in een keer kunnen inleggen en hopen dat het inderdaad het juiste moment is, maar je kan ook spreiden over bijvoorbeeld 4 of 10 maanden (of kortere of langere tijd): hiermee middel je de pieken en dalen over tijd, waarmee je voor een gemiddelde prijs inkoopt. Op deze manier voorkom je slechte timing (maar ook de kans op optimale timing, maar ook dat is meer een kwestie van gokken/geluk naar mijn mening).
  dinsdag 5 februari 2019 @ 11:08:05 #9
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_184831814
laat maar..
pi_184832547
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 11:03 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Het idee is dat je natuurlijk nooit weet wat het juiste moment van instappen (of uitstappen) is; het kan altijd verder dalen of stijgen. Die initiële 10K zou je in een keer kunnen inleggen en hopen dat het inderdaad het juiste moment is, maar je kan ook spreiden over bijvoorbeeld 4 of 10 maanden (of kortere of langere tijd): hiermee middel je de pieken en dalen over tijd, waarmee je voor een gemiddelde prijs inkoopt. Op deze manier voorkom je slechte timing (maar ook de kans op optimale timing, maar ook dat is meer een kwestie van gokken/geluk naar mijn mening).
Maar stel je investeert in een ETF en je gaat uit van een oneindige economische groei. Dan zou je kunnen zeggen dat 30 jaar lang holden een goede strategie zou zijn. Dan is het toch juist verstandiger om meteen je totale inleg te gebruiken ipv “met de groei mee” telkens een beetje in te leggen.
pi_184832671
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 11:52 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Maar stel je investeert in een ETF en je gaat uit van een oneindige economische groei. Dan zou je kunnen zeggen dat 30 jaar lang holden een goede strategie zou zijn. Dan is het toch juist verstandiger om meteen je totale inleg te gebruiken ipv “met de groei mee” telkens een beetje in te leggen.
Dat is de afgelopen tientallen jaren ook achteraf de beste strategie geweest. Echter "achteraf kijk je een koe in de kont", "achteraf is mooi wonen" en "garanties uit het verleden...."

Als je nu 10k hebt liggen kan je er voor kiezen die 10k in 1x te investeren en dan elke maand een gedeelte van je loon (bijv 200 euro). Dan zorg je alsnog voor spreiding en die 10k zit er in 1x in. Veel mensen hebben niet direct 10k liggen om te investeren, maar kunnen wel maandelijks 200 euro investeren. Die doen dus maandelijks en zorgen zodoende voor spreiding, ongeacht ze dat willen of niet.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_184833148
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 11:52 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Maar stel je investeert in een ETF en je gaat uit van een oneindige economische groei. Dan zou je kunnen zeggen dat 30 jaar lang holden een goede strategie zou zijn. Dan is het toch juist verstandiger om meteen je totale inleg te gebruiken ipv “met de groei mee” telkens een beetje in te leggen.
Nee. Want zelfs met oneindige groei kunnen aandelen overgewaardeerd zijn.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_184836926
Om dan maar eens een ander onderwerp erin te gooien.

Bepaalde aandelen geven een voordeel bij het bedrijf in kwestie. Afgelopen weekend leverde dat een gratis upgrade naar een suite toe in een nh hotel.

Heeft iemand nog meer goede voorbeelden hiervan?
pi_184839105
Wat verwachten we van ING morgen?
pi_184840610
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 16:17 schreef Yreal het volgende:
Om dan maar eens een ander onderwerp erin te gooien.

Bepaalde aandelen geven een voordeel bij het bedrijf in kwestie. Afgelopen weekend leverde dat een gratis upgrade naar een suite toe in een nh hotel.

Heeft iemand nog meer goede voorbeelden hiervan?
Hoe werkt dat precies? Is dat een vaste "Perk" voor aandeelhouders? Of heb je daar zelf om gevraagd.

Als bezoeker van de aandeelhouders vergadering krijg je meestal wel een kleine attentie, maar dat Stelt niet zoveel voor.
pi_184844147
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 19:23 schreef DIJK het volgende:

[..]

Hoe werkt dat precies? Is dat een vaste "Perk" voor aandeelhouders? Of heb je daar zelf om gevraagd.

Als bezoeker van de aandeelhouders vergadering krijg je meestal wel een kleine attentie, maar dat Stelt niet zoveel voor.
aandeelhouders in nh, worden gold of platina member van nh.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 21:58:40 #17
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_184844710
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 18:17 schreef BEFEM het volgende:
Wat verwachten we van ING morgen?
Goeie cijfers opzich, sowieso al wel genoeg afgestraft.

En goeie tt, Shell blijft mn favoriet hoe dan ook.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  dinsdag 5 februari 2019 @ 21:59:55 #18
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_184844747
Ik zit wel in mn maag met de 2 vastgoedfondsen die ik heb, die krijgen maar downgrades om de oren.

Zijn wel kleine posities en het dividend blijft wel binnen komen dus ik hou ze maar wel aan denk ik.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_184845431
Shell _O_

Binnekort weer de ava, altijd leuk.
pi_184845616
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 21:59 schreef AQuila360 het volgende:
Ik zit wel in mn maag met de 2 vastgoedfondsen die ik heb, die krijgen maar downgrades om de oren.

Zijn wel kleine posities en het dividend blijft wel binnen komen dus ik hou ze maar wel aan denk ik.
Wereldhave?

Bezittingen zijn 100/60e waard van wat je op de beurs voor het aandeel betaalt.

Leuk die downgrades, laat maar zakken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_184846188
Aperam morgenochtend voor beurs met cijfers 2018. Ik zit short op call's en put's en heb 100-den aandelen. Ben benieuwd.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_184846202
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 21:58 schreef AQuila360 het volgende:
En goeie tt, Shell blijft mn favoriet hoe dan ook.
Hier ook. Altijd lol mee, de afgelopen weken weer aardig ingelopen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_184846503
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 23:07 schreef blomke het volgende:
Aperam morgenochtend voor beurs met cijfers 2018. Ik zit short op call's en put's en heb 100-den aandelen. Ben benieuwd.
Gokken?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_184848326
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 16:17 schreef Yreal het volgende:
Om dan maar eens een ander onderwerp erin te gooien.

Bepaalde aandelen geven een voordeel bij het bedrijf in kwestie. Afgelopen weekend leverde dat een gratis upgrade naar een suite toe in een nh hotel.

Heeft iemand nog meer goede voorbeelden hiervan?
Accor heeft ook zoiets: https://www.accorhotels.g(...)rs/shareholders-club

Ik zou er trouwens mee oppassen. Zo'n voordeeltje is leuk, maar de exacte waarde ervan is moeilijk vast te stellen. Het beinvloedt echter wel je analyse van het aandeel. Je koopt het aandeel mogelijk te duur of je verkoopt het niet als de verwachtingen slechter worden. De kosten van je beleggingsfouten zijn waarschijnlijk hoger dan de voordeeltjes op de producten/diensten.
pi_184849121
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 22:40 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wereldhave?

Bezittingen zijn 100/60e waard van wat je op de beurs voor het aandeel betaalt.

Leuk die downgrades, laat maar zakken.
WH idd en Eurocommercial Properties.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_184849127
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 22:30 schreef Yreal het volgende:
Shell _O_

Binnekort weer de ava, altijd leuk.
Daar zou ik ook wel een keer heen willen ja, lijkt me ook wel grappig.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_184849383
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 03:06 schreef jaco het volgende:

[..]

Accor heeft ook zoiets: https://www.accorhotels.g(...)rs/shareholders-club

Ik zou er trouwens mee oppassen. Zo'n voordeeltje is leuk, maar de exacte waarde ervan is moeilijk vast te stellen. Het beinvloedt echter wel je analyse van het aandeel. Je koopt het aandeel mogelijk te duur of je verkoopt het niet als de verwachtingen slechter worden. De kosten van je beleggingsfouten zijn waarschijnlijk hoger dan de voordeeltjes op de producten/diensten.
Thanks.

Ja dat is zeker waar. Maar ik heb er dan ook 4 gekocht. Zeg maar een soort eenmalige betaling voor late checkouts :+
pi_184849778
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 23:21 schreef ludovico het volgende:

[..]

Gokken?
Dat wordt dus ruk. WPA 25% lager.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_184849865
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 07:29 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Daar zou ik ook wel een keer heen willen ja, lijkt me ook wel grappig.
Ik woon er om de hoek. S morgens al een beetje loeren bij de demonstraties.

Afgestopt worden door de beveiliging omdat ze denken dat ij een demonstrant ben.

Beetje gebakjes eten, mensen kijken. Klappen voor boze groningers.

Prima dagje uit hoor :P
pi_184849954
quote:
10s.gif Op woensdag 6 februari 2019 08:49 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik woon er om de hoek. S morgens al een beetje loeren bij de demonstraties.

Afgestopt worden door de beveiliging omdat ze denken dat ij een demonstrant ben.

Beetje gebakjes eten, mensen kijken. Klappen voor boze groningers.

Prima dagje uit hoor :P
Bij Unilever kreeg je als belegger een fles shampoo. On topic: Aperam +6% *O*
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_184850052
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 21:39 schreef Yreal het volgende:

[..]

aandeelhouders in nh, worden gold of platina member van nh.
Grappig en zo'n aandeel kost natuurlijk niets. Of moet je minimaal ¤1000k of zo inleggen?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_184851008
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 07:28 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

WH idd en Eurocommercial Properties.
Keb kooporder WH op 25
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_184851277
quote:
10s.gif Op woensdag 6 februari 2019 08:49 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik woon er om de hoek. S morgens al een beetje loeren bij de demonstraties.

Afgestopt worden door de beveiliging omdat ze denken dat ij een demonstrant ben.

Beetje gebakjes eten, mensen kijken. Klappen voor boze groningers.

Prima dagje uit hoor :P
Haha klinkt best leuk voor een keer, moet je dan eigenlijk in pak komen?

En ga je daar gewoon alleen heen?

Lijkt me wel eens leuk en interessant om dat eens bij te wonen, alleen heb ik bij Binck nu dat in-active account en dan kun je volgens mij dat niet meer aanvragen.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_184851318
Wat vinden jullie trouwens van ForFarmers, ben die nu aan het volgen en overweeg er in te stappen. Volgensmij echt een ideaal lange termijn dividend aandeel.

En ik hou wel van dat soort ''echte'' bedrijven.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  woensdag 6 februari 2019 @ 10:53:10 #35
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_184851471
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 10:44 schreef AQuila360 het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van ForFarmers, ben die nu aan het volgen en overweeg er in te stappen. Volgensmij echt een ideaal lange termijn dividend aandeel.

En ik hou wel van dat soort ''echte'' bedrijven.
Vraag het Yvon Jaspers.

Ik weet het niet, krijg een beetje rillingen bij het bedrijf, puur gevoel hoor!. Als je voor 'echte' bedrijven bent kan je beter in de boer zelf investeren.
pi_184853428
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 10:53 schreef xzaz het volgende:

[..]

Vraag het Yvon Jaspers.

Ik weet het niet, krijg een beetje rillingen bij het bedrijf, puur gevoel hoor!. Als je voor 'echte' bedrijven bent kan je beter in de boer zelf investeren.
Oja die ophef over Yvon ging ook nergens over.

Hoezo de rillingen? Gewoon een veevoerbedrijf?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_184864767
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 09:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Grappig en zo'n aandeel kost natuurlijk niets. Of moet je minimaal ¤1000k of zo inleggen?
nee, tot 3500 maken ze je gold, daarboven platinum. Ik heb er 4, omdat ik meer aan aandelen wilde dan transactie kosten :+

Hopelijk 1 cent aan Spaanse dividendbelasting die ik mag afronden naar 1 euro, dan is het nog best een goede return :+

Al met al wel de moeite om mijn vriendin te verassen :P
pi_184864878
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 10:42 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Haha klinkt best leuk voor een keer, moet je dan eigenlijk in pak komen?

En ga je daar gewoon alleen heen?

Lijkt me wel eens leuk en interessant om dat eens bij te wonen, alleen heb ik bij Binck nu dat in-active account en dan kun je volgens mij dat niet meer aanvragen.
Oh nee ik trek altijd gewoon aan wat er op mijn stoel ligt.

Wel die lui van het circustheather negeren en ergens achterin de zaal gaan zitten. De eerste keer zat ik midden voor en dan krijg je bijna ruzie als je even naar de wc wil.

Zorgen dat je ergens aan het gangpad zit en je op kan staan als je het zat bent bij de 4225ste nigeriaan of 4921ste Groninger om een gebakje te halen (of naar huis te gaan). (Allemaal heel sneu, maar Shell gaat natuurlijk niks doen met je pleidooi op de ava).

Al met al een boeiend dagje.
pi_184868289
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 10:42 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Haha klinkt best leuk voor een keer, moet je dan eigenlijk in pak komen?

En ga je daar gewoon alleen heen?

Lijkt me wel eens leuk en interessant om dat eens bij te wonen, alleen heb ik bij Binck nu dat in-active account en dan kun je volgens mij dat niet meer aanvragen.
Sommige bedrijven laten je als waarnemer toe. Je krijgt dan geen stem apparaat, maar je kunt verder gewoon naar binnen lopen. Sommige bedrijven laten dit niet toe, dus ik zou wel vooraf met IR bellen of mailen over wat hun policy is. Je zou ook nog een printout van je portfolio kunnen meenemen, voor als iemand je toch nog aanspreekt.

Het is leuk om een keer te gaan, maar ik zou er niet teveel van verwachten. De meeste vragen komen van particuliere beleggers. Vragen zijn vaak off-topic of focussen op een of ander operationeel detail. (Professionele beleggers hebben vaak al direkt kontakt met de directie en stemmen met een machtiging.) Dus na een uurtje of 1,5 onstaat het gevoel dat je de meeting moet uitzitten.

De meeste beleggers komen alleen is mijn indruk. Zo'n vergadering is niet echt iets waar je vriendenkring nou direkt voor warm loopt ;) Er is geen dresscode, maar ik kleed me wel iets netter als normaal.
pi_184869389
quote:
10s.gif Op woensdag 6 februari 2019 21:37 schreef Yreal het volgende:

[..]

nee, tot 3500 maken ze je gold, daarboven platinum. Ik heb er 4, omdat ik meer aan aandelen wilde dan transactie kosten :+

Hopelijk 1 cent aan Spaanse dividendbelasting die ik mag afronden naar 1 euro, dan is het nog best een goede return :+

Al met al wel de moeite om mijn vriendin te verassen :P
Dat is geen geld en goedkoper dan het zo upgraden. Dat soort tips zoek ik.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_184869495
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 08:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat is geen geld en goedkoper dan het zo upgraden. Dat soort tips zoek ik.
ja. Heb jij er ook nog wat?
pi_184869499
quote:
10s.gif Op donderdag 7 februari 2019 08:36 schreef Yreal het volgende:

[..]

ja. Heb jij er ook nog wat?
Nope ben bijna geheel liquide gegaan toen ik een huis kocht.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_184870805
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 21:41 schreef Yreal het volgende:

[..]

Oh nee ik trek altijd gewoon aan wat er op mijn stoel ligt.

Wel die lui van het circustheather negeren en ergens achterin de zaal gaan zitten. De eerste keer zat ik midden voor en dan krijg je bijna ruzie als je even naar de wc wil.

Zorgen dat je ergens aan het gangpad zit en je op kan staan als je het zat bent bij de 4225ste nigeriaan of 4921ste Groninger om een gebakje te halen (of naar huis te gaan). (Allemaal heel sneu, maar Shell gaat natuurlijk niks doen met je pleidooi op de ava).

Al met al een boeiend dagje.
https://www.ftm.nl/artikelen/verslag-shell-ava?share=1
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_184875186
quote:
10s.gif Op donderdag 7 februari 2019 13:57 schreef Yreal het volgende:

[..]

?
Oh ik postte die link omdat het veel overeenkomsten had met jouw ervaring over die Nigeriaan of Groninger :P
Maar ik kan 't mis hebben...
  donderdag 7 februari 2019 @ 15:19:01 #46
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_184876269
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 12:52 schreef AQuila360 het volgende:

Hoezo de rillingen? Gewoon een veevoerbedrijf?
Nee niet gewoon, gewoon veevoer is gras wat van 't land komt en desnoods gedroogd wordt.
  vrijdag 8 februari 2019 @ 13:09:49 #47
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_184894347
Ik snap je punt.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_184895259
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 10:23 schreef ludovico het volgende:

[..]

Keb kooporder WH op 25
Komt wel aardig in de buurt vandaag
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 8 februari 2019 @ 20:18:36 #49
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_184902521
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 22:40 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wereldhave?

Bezittingen zijn 100/60e waard van wat je op de beurs voor het aandeel betaalt.

Leuk die downgrades, laat maar zakken.
Vandaag weer :p
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_184903257
AMG bijkopen :P
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_184911956
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 20:51 schreef IPA35 het volgende:
AMG bijkopen :P
Je motivatie?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_184912491
Ik zoek ook nog een leuk aandeel. AMG durf ik niet aan :+
pi_184912567
quote:
11s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 11:19 schreef BEFEM het volgende:
Ik zoek ook nog een leuk aandeel. AMG durf ik niet aan :+
Welke reden(en) heb je daarvoor? Ik heb nl. puts AMG en weet echt niet "what to do" daarmee.

Overigens, als ik zie hoe de kapitaalmarktrente daalt, gaat er een enorm kapitaal richting de obligatiemarkt; ik denk uit de aandelenmarkt. Volgens mij komt er een dreun aan….
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_184912823
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 11:23 schreef blomke het volgende:

[..]

Welke reden(en) heb je daarvoor? Ik heb nl. puts AMG en weet echt niet "what to do" daarmee.

Overigens, als ik zie hoe de kapitaalmarktrente daalt, gaat er een enorm kapitaal richting de obligatiemarkt; ik denk uit de aandelenmarkt. Volgens mij komt er een dreun aan….
Omdat ik denk dat we op het punt staan dat de beurzen structureel omlaag gaan en dan AMG hard geraakt gaat worden. Als er een Brexit-deal en handelsovereenkomst gesloten wordt tussen VS-China dan zal het nog wel met een jaar uitgesteld worden. Maar dit is gebaseerd op macro-economie, niet op hoe AMG er zelf voorstaat.

Heb zelf nog Aegon die ik eigenlijk wilde houden voor dividend maar misschien stap ik eruit als de jaarcijfers gepresenteerd zijn.
pi_184913945
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 11:46 schreef BEFEM het volgende:

Omdat ik denk dat we op het punt staan dat de beurzen structureel omlaag gaan en dan AMG hard geraakt gaat worden. Als er een Brexit-deal en handelsovereenkomst gesloten wordt tussen VS-China dan zal het nog wel met een jaar uitgesteld worden. Maar dit is gebaseerd op macro-economie, niet op hoe AMG er zelf voorstaat.
Thanks!!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_184913994
Zal overigens niet teveel waarde aan mijn mening hechten hoor, ben ook maar een amateur :D

Hoewel ik van mening ben dat iedereen amateur is op het gebied van aandelenhandel :+
pi_184992102
Hoi,

Handel al een tijd in aandelen met wisselend succes.
Ik verdiep me nu op het moment in opties en turbos, maar ik snap er neit veel van.
Ik handel via degiro en als ik bijv deze short koop, wat koop ik dan?

Galapagos SL 107.0840 FN 107.0840 R 10.00 Citi BEST Turbo Short
potverdikkie
pi_184992130
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 13:52 schreef hallolievekinderen het volgende:
Hoi,

Handel al een tijd in aandelen met wisselend succes.
Ik verdiep me nu op het moment in opties en turbos, maar ik snap er neit veel van.
Ik handel via degiro en als ik bijv deze short koop, wat koop ik dan?

Galapagos SL 107.0840 FN 107.0840 R 10.00 Citi BEST Turbo Short
Kan je niet beter naar het Holland Casino gaan? Dan heb je er ook nog een leuke avond voor...
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_184992165
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 13:54 schreef Patroon het volgende:

[..]

Kan je niet beter naar het Holland Casino gaan? Dan heb je er ook nog een leuke avond voor...
waarom zou ik dat doen? ik heb al met al veel meer rendement op mn aandelen dat op mn spaargeld.
In het casino is de kans dat je structureel wint nagenoeg 0%
potverdikkie
pi_184992197
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 13:56 schreef hallolievekinderen het volgende:

[..]

waarom zou ik dat doen? ik heb al met al veel meer rendement op mn aandelen dat op mn spaargeld.
In het casino is de kans dat je structureel wint nagenoeg 0%
Omdat wat je doet, zonder kennis, gewoon gokken is.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_184992240
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 13:58 schreef Patroon het volgende:

[..]

Omdat wat je doet, zonder kennis, gewoon gokken is.
zeker, daarom win ik ook informatie in, wat ik dus oa doe door hier een vraag te stellen.
potverdikkie
pi_184992508
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 14:00 schreef hallolievekinderen het volgende:

[..]

zeker, daarom win ik ook informatie in, wat ik dus oa doe door hier een vraag te stellen.
Turbo's en sprinters zijn niet voor de leek. Het zijn producten die met een hefboom werken waardoor koersschommelingen tot grote (positief en negatieve) rendementen leidt. Een professional is zich bewust van de risico's, maar het kent anders een behoorlijk speculatief karakter. Vanwege de mogelijke hoge rendementen worden er velen aangetrokken door deze producten, omdat ze te hebberig of ongeduldig zijn. Maar in de kortste keren zijn ze hun geld kwijt.

Waarom wil je in de turbo's?
pi_184992783
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 14:18 schreef tfgk1 het volgende:

[..]

Turbo's en sprinters zijn niet voor de leek. Het zijn producten die met een hefboom werken waardoor koersschommelingen tot grote (positief en negatieve) rendementen leidt. Een professional is zich bewust van de risico's, maar het kent anders een behoorlijk speculatief karakter. Vanwege de mogelijke hoge rendementen worden er velen aangetrokken door deze producten, omdat ze te hebberig of ongeduldig zijn. Maar in de kortste keren zijn ze hun geld kwijt.

Waarom wil je in de turbo's?
ik wil met een klein gedeelte van mn vermogen veel risico's lopen.
Gewoon even kijken wat het is en hoe het werkt.
potverdikkie
  woensdag 13 februari 2019 @ 14:40:45 #64
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_184992876
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 13:52 schreef hallolievekinderen het volgende:
Hoi,

Handel al een tijd in aandelen met wisselend succes.
Ik verdiep me nu op het moment in opties en turbos, maar ik snap er neit veel van.
Ik handel via degiro en als ik bijv deze short koop, wat koop ik dan?

Galapagos SL 107.0840 FN 107.0840 R 10.00 Citi BEST Turbo Short
Een turbo is totaal iets anders dan een optie.
Een turbo long stijgt als een aandeel stijgt, maar dan met een hefboom.
Een turbo short stijgt als een aandeel daalt, ook met een hefboom.
SL=stop loss
FN= Financieringsniveau
Bij deze Galapagos-turbo (short) is FN gelijk aan de SL.
De koers van Galapagos is nu ongeveer 91 euro, als de koers op 107.0840 komt, wordt je turbo uitgestopt en ben je je geld kwijt. Als de koers van Galapagos daalt, stijgt de waarde van je turbo, sneller dan dat de koers van Galapagos daalt.
Met een turbo kun je met weinig geld, toch veel winst maken. (of verlies).
pi_184992886
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 14:34 schreef hallolievekinderen het volgende:

[..]

ik wil met een klein gedeelte van mn vermogen veel risico's lopen.
Gewoon even kijken wat het is en hoe het werkt.
Ja daar was ik al bang voor. Waarom zou je dat willen?
Ik sluit me dan aan bij de eerdere opmerking: Ga naar het casino.
pi_185005994
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 13:52 schreef hallolievekinderen het volgende:
Hoi,

Handel al een tijd in aandelen met wisselend succes.
Ik verdiep me nu op het moment in opties en turbos, maar ik snap er neit veel van.
Ik handel via degiro en als ik bijv deze short koop, wat koop ik dan?

Galapagos SL 107.0840 FN 107.0840 R 10.00 Citi BEST Turbo Short
Bij opties heb je Amerikaanse en Europese opties, het verschil tussen de twee is dat je de Amerikaanse optie kunt uitoefenen wanneer je wilt en de Europese optie alleen op de uitoefendatum zelf.

Een optie geeft je het recht om te kopen (call) of te verkopen (put) voor een bepaalde uitoefenprijs, op expiratie datum x. Hoe langer je ergens recht op hebt hoe meer het product waard is.. Hoe lager de uitoefenprijs is bij een call optie (recht om te kopen voor een laag bedrag) hoe hoger de prijs is..... Makes sence right? Groot voordeel van een call optie kopen is dat je gelijk weet wat je maximale verlies is. Een groot nadeel van een call optie verkopen is dat je oneindig veel verlies maakt als het aandeel oneindig veel stijgt. (daarom dit alleen gecovered doen eigenlijk..) Er zitten verder allerlei principes achter die de optieprijs beïnvloeden. Zoals (implicit) volatiliteit, dividend, rente....

Turbo's zijn producten gefabriceerd door veelal banken waarin zij meerdere aandelen voor je inkopen t.o.v. je inleg, de bank leent jou dus eigenlijk extra aandelen uit. Banken doen dit omdat jij ze onderpand levert en zij dit onderpand ook kunnen verkopen als het de verkeerde kant op gaat (stop loss) je bent dan je complete inleg kwijt.

Aandelen zijn zeer beweeglijk, 50% eraf kan prima, genoeg fondsen binnen de AEX te vinden die zoiets laten zien, de meeste stop losses worden al geraakt voordat een koers 50% gezakt is. Je verkoopt op dat moment dus je aandelen op een lager niveau dan dat je ze gekocht hebt... Aandelen kun je beter laag kopen en hoog verkopen...

Als je echt heel zeker bent over een bepaald aandeel en je bent ook super zeker over de richting van het aandeel (je hebt bepaalde kennis van iets en je ziet het helemaal gebeuren) dan kan het best leuk zijn om eens een turbo of een optie te gebruiken, maar je leent in principe altijd geld van de bank als je het doet en als het een klein beetje zakt word je op een ongunstig moment uit je positie geknald / loopt je optie waardeloos af.

Mijn idee omtrent dit soort producten is dan ook altijd dat je wel duurzaam je strategie kunt blijven uitvoeren zodat je niet op lage punten verkoopt maar in de markt blijft... Maar met deze insteek kun je dus afhankelijk van je inkomen maar X in dit soort producten stoppen.

De rente is vaak +2% op de eurobor o.i.d. als rente, dat valt nu opzicht allemaal wel mee, zou de rente op 3% staan komt het al minder leuk over... Anderzijds verdubbelt het dividend ook mee dus kun je die rente vaak wel weer ophoesten.

Verder kun je ook nog vaak bij je broker een stuk bijlenen, bij Degiro is dat tegen 1.25% op dit moment.

Let wel dat als je 20% geld leent bij Degiro en je portefouille zakt 50% in waarde dat je op dat moment van 20/100 verhouding vreemd vermogen / eigen vermogen naar 20/40 verhouding vreemd vermogen / eigen vermogen gaat. Dan leen je dus zomaar 50% bij... Het ligt er dan een beetje aan wanneer je een margin call zou krijgen maar naar mijn idee is dit iets wat je totaal niet zou moeten willen.... Met geleend geld op deze manier beleggen maakt het risico gigantisch dat je op het laagste punt van de markt al je vermogen kwijt raakt.

Als je net zo snel geld verdient als dat je portefeuille in waarde daalt is er in principe niks aan de hand..

Maarja 2008 scenario, je bent je baan kwijt.... Aandelen kelderen super veel.. Mja mja. Je hebt soms liever een buffertje zou je misschien moeten zeggen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 14 februari 2019 @ 09:58:46 #67
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_185008919
Ik zit naar Mondelez te kijken. Als ik naar de EPS (groei) kijk is het aandeel niet heel prijzig. Ze verslaan ook telkens de verwachtingen en kopen veel eigen aandelen in. Nadelen zijn de hoge schulden en de trend van gezondere eetpatronen die niet in hun voordeel werkt.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_185009404
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2019 09:58 schreef JimmyJames het volgende:
gezondere eetpatronen
:')

Ik denk dat 50% zo een afkeer krijgt aan die halve vega mannetjes dat ze twee keer zoveel vlees gaan eten dus
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_185012136
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 13:52 schreef hallolievekinderen het volgende:
Hoi,

Handel al een tijd in aandelen met wisselend succes.
Ik verdiep me nu op het moment in opties en turbos, maar ik snap er neit veel van.
Ik handel via degiro en als ik bijv deze short koop, wat koop ik dan?

Galapagos SL 107.0840 FN 107.0840 R 10.00 Citi BEST Turbo Short
Dit is wel een recept om je geld kwijt te raken hoor..

Waarom bouw je niet langzaam een mooi dividend/rente portefeuille op?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_185014826
Call optie Arcadis gaat goed vandaag.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 14 februari 2019 @ 22:11:47 #71
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_185021825
Hebben jullie al een Jaaroverzicht 2018 van Binck?
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  vrijdag 15 februari 2019 @ 10:21:01 #72
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_185026835
quote:
10s.gif Op donderdag 14 februari 2019 10:32 schreef ludovico het volgende:

[..]

:')

Ik denk dat 50% zo een afkeer krijgt aan die halve vega mannetjes dat ze twee keer zoveel vlees gaan eten dus
Eens hoor.

Maar de trend van minder suiker eten is niet zo bullish voor oreo's, milka en dergelijke. Ze herkennen zelf ook last te hebben van die trends.

Al hebben ze ook minder ongezonde producten in hun assortiment.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_185027543
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 10:21 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Eens hoor.

Maar de trend van minder suiker eten is niet zo bullish voor oreo's, milka en dergelijke. Ze herkennen zelf ook last te hebben van die trends.

Al hebben ze ook minder ongezonde producten in hun assortiment.
Suiker en zout zijn dan ook van die dingen die teveel worden toegevoegd...
Vraag me af als ze "half gezouten" pinda's verkopen of dat niet gewoon beter verkoopt bijvoorbeeld.

Anyhow, Arcadis, lekker bezig pik _O_
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_185027635
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 16:07 schreef ludovico het volgende:
Call optie Arcadis gaat goed vandaag.
M'n Brunel's ook lekker. Ik wist 't wel, eens komt gerechtigheid...
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_185027692
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 11:26 schreef blomke het volgende:

[..]

M'n Brunel's ook lekker. Ik wist 't wel, eens komt gerechtigheid...
Hele snelle look ziet het er niet super leuk uit.
Wat is er allemaal met dat bedrijf aan de hand?
Euro'tje winst per aandeel is leuk tegen huidige koers... Mits de omzet en winst niet zo rap daalt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_185037352
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 22:11 schreef monkyyy het volgende:
Hebben jullie al een Jaaroverzicht 2018 van Binck?
Nope, nog niet.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  vrijdag 15 februari 2019 @ 21:07:11 #77
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_185038385
Brunel moet overgenomen worden, vandaar het drukken constant na uitstekende cijfers. Van +8 naar min 4, ammahoelah
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_185082764
Rabobank certificaten gaan de laatste tijd weer goed zeg.

Jammer dat ik niet had verwacht dat ze zo snel weer zouden gaan stijgen :+
BlaBlaBla
pi_185082893
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 13:11 schreef Soldier2000 het volgende:
Rabobank certificaten gaan de laatste tijd weer goed zeg.

Jammer dat ik niet had verwacht dat ze zo snel weer zouden gaan stijgen :+
Toevallig vanmorgen eruit gedaan op 115,49, had ze voor iets onder de 108 gekocht paar maanden geleden, ging mij iets te hard. Ik wacht weer tot het wat zakt (als dat gebeurt)
pi_185083008
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 13:18 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Toevallig vanmorgen eruit gedaan op 115,49, had ze voor iets onder de 108 gekocht paar maanden geleden, ging mij iets te hard. Ik wacht weer tot het wat zakt (als dat gebeurt)
Maarja, nu ga je het rendement mislopen ;)
BlaBlaBla
pi_185083377
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 13:23 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Maarja, nu ga je het rendement mislopen ;)
Dat ligt er maar net aan waar ik de opbrengst nu voor ga gebruiken natuurlijk :)
pi_185083687
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 13:42 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Dat ligt er maar net aan waar ik de opbrengst nu voor ga gebruiken natuurlijk :)
True, heb jij enig idee waarom de certificaten de laatste weken zo hard stijgen?
BlaBlaBla
pi_185083727
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 13:59 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

True, heb jij enig idee waarom de certificaten de laatste weken zo hard stijgen?
Die dingen zijn m.i. afhankelijk van de rentestand en het vertrouwen in de Rabobank. Algemene vertrouwen in de markt is sinds december flink verbeterd. Ze zijn van 125 gekomen dus hadden een flinke daling achter de rug.
pi_185191870
ik verwacht veel van galapagos
Geniet van het leven:):)
pi_185191988
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2019 14:01 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Die dingen zijn m.i. afhankelijk van de rentestand en het vertrouwen in de Rabobank. Algemene vertrouwen in de markt is sinds december flink verbeterd. Ze zijn van 125 gekomen dus hadden een flinke daling achter de rug.
Rabobank certificaten doen alsof ze vreemd vermogen zijn maar is praktisch eigen vermogen, net als aandelen dus.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_185194798
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 13:11 schreef Soldier2000 het volgende:
Rabobank certificaten gaan de laatste tijd weer goed zeg.

Jammer dat ik niet had verwacht dat ze zo snel weer zouden gaan stijgen :+
Ik heb die ook al jaren maar kijk eigenlijk nooit meer naar de koers ervan. Ik hou ze aan om elk kwartaal de rente op te strijken.

Maar de Rabo draait wel erg goed dus misschien dat dat ook meehelpt?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  zondag 3 maart 2019 @ 14:00:39 #87
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_185362364
Ik heb een account bij DEGIRO en wil maandelijks een bedrag beleggen. Maar ik zie niet zo snel waar ik dan moet beginnen en wat voor order ik dan het best kan plaatsen. Ik wil een beetje offensief beleggen (maar dus niet erg offensief). Kan ik dan het best gewoon bellen met DEGIRO? Ik wil het eigenlijk breed gespreid hebben (het liefst een indexfonds) en zou heel blij zijn met een rendement van ongeveer 4%, maar weet niet of dat al heel ambitieus is.
pi_185362397
Volgens mij hier wat over Inbev gelezen en ben mede daardoor ingestapt.

B:)B B:)B B:)B
  zondag 3 maart 2019 @ 15:17:37 #89
365082 IPA35
Patriarch
pi_185363808
Zitten hier ook mensen in wat kleinere oliebedrijven?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_185375002
quote:
5s.gif Op zondag 3 maart 2019 14:00 schreef Extraneus het volgende:
is.
VWRL, index fonds met meer dan 1600 aandelen wereldwijd gespreid. Je kan dit fonds 1x per maand gratis aankopen bij de giro en de beheer kosten van het fonds zijn maar 0.25% per jaar. Verwacht rendement is minimaal 6-7% per jaar over een periode van +10 jaar maar de koers kan natuurlijk flink dalen in de tussen tijd, daarom beleg je ook maandelijks zodat je de ene keer goedkoop koop en de andere keer misschien iets duurder. Bij de giro kan je niet automatisch aankopen dus moet jezelf elke maand 1x per maand een koop order opgeven. Ik zal ze niet bellen om een order op te geven volgens mij rekenen zij voor een telefonische order hele hoge kosten. Voor vragen kan je ze natuurlijk wel bellen.

edit: Misschien interessant op te kijken op r/dutchfire , hier word ook veel over verschillende index fondsen en brokers gesproken.
pi_185375034
Wat zal ik doen;

ING Groep:
Prijs: 11,67
Aank.Prijs: 15,66
-25,47%

Pharming Group Nv
Prijs 0,96
Aank.Prijs; 0,11
+770,00%

Pharming flinke duik gemaakt paar maanden geleden en lijkt weer wat op te krabbelen.

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2019 00:37:51 ]
pi_185375310
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 00:36 schreef EipNiC het volgende:
Wat zal ik doen;

ING Groep:
Prijs: 11,67
Aank.Prijs: 15,66
-25,47%

Pharming Group Nv
Prijs 0,96
Aank.Prijs; 0,11
+770,00%

Pharming flinke duik gemaakt paar maanden geleden en lijkt weer wat op te krabbelen.

Op je handen zitten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_185375328
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 00:57 schreef ludovico het volgende:

[..]

Op je handen zitten.
Ook met ING? Lange zit wrs?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2019 00:59:29 ]
pi_185375338
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 00:59 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Ook met ING? Lange zit wrs?
Yes, don't touch it... Dividend genoeg.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_185375360
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2019 01:00 schreef ludovico het volgende:

[..]

Yes, don't touch it... Dividend genoeg.
^O^ .
pi_185375379
Oh, en als het moet? Er is een kans dat ik dit jaar nog wat nodig heb (verbouwing). Van beide wat plukken of uit een van de twee? In euro's is pharming 2,5x zo groot.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2019 01:04:20 ]
pi_185375394
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 01:02 schreef EipNiC het volgende:

[..]

^O^ .
Risico ligt er nu qua Brexit... En de koersen staan redelijk hoog kan je zeggen. Winsten zullen niet veel meer stijgen dus het blijft bij die 7.5% dividend een beetje waarschijnlijk. Als een nieuwe crisis 5 jaar uit blijft heb je een goed rendement gedraaid... Komt de crisis met de Brexit dan is het minder...

Welk risico je wilt nemen moet je uiteindelijk zelf weten. In je achterhoofd kun je alleen beter onthouden dat de markt timen slecht gaat en dat particulieren underperformed vanwege hoge transactiekosten. Minder transacties... Is het beste.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_185375412
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 01:03 schreef EipNiC het volgende:
Oh, en als het moet? Er is een kans dat ik dit jaar nog wat nodig heb (verbouwing). Van beide wat plukken of uit een van de twee? In euro's is pharming 2,5x zo groot.
Hypotheek =p nee nu ff gaan sparen dan denk ik... Ik zou aandelen niet graag verzilveren als ze niet super hoog staan.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_185375468
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 01:07 schreef ludovico het volgende:
Hypotheek =p nee nu ff gaan sparen dan denk ik... Ik zou aandelen niet graag verzilveren als ze niet super hoog staan.
Hypotheek voor verbouwing? Meh, tik het liever direct en zwart af. 't is sowieso kapitaal vernietiging; verhoogt waarde huis niet. 't Is mijn huis ook niet eens, en is puur wegens medische toestand familielied (oa natte ruimte in oud kantoorgedeelte op begane grond).

Wat bedoel je trouwens, sparen als in aandelen laten tot aan de verbouwing? Of versta je onder sparen eraf halen en laten staan op je rekening? Pharming staat tov aank 'super hoog' toch? Niet zo hoog als een paar maanden geleden (+1k%), maar soit...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2019 01:15:56 ]
pi_185375487
ING kan je (zoals het er nu voor staat) prima houden voor de komende 10 jaar. Dividend zal waarschijnlijk elk jaar met paar procent verhoogt worden en met de winst groei zit het bij ING ook wel goed.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')